Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve hře se chovají otřesně, ale ve skutečnosti mohou být milí a nápomocní

Vědci tvrdí, že zlé skutky ve virtuálním prostředí vedou k dobrým skutkům ve skutečném světě. K tomuto závěru došla studie vedená doktorem Matthewem Grizzardem na Univerzitě Buffalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R60a54d68e42k 56V46o79j53á64č58e72k 5653259403234

To ale bohužel nevysvětlíte člověku, který bere hry jako pokleslou zábavu "pro malé děti". S článkem souhlasím.

0/0
11.7.2014 15:16

A61l65e90x80a36n45d45r 10K13o47s79t65k85a 5309866449986

Bohužel, několikanásobná osobní zkušenost mi spíš říká, že kdo je arogantní blbeček ve hře je takový i v realitě.

+1/0
10.7.2014 19:46

T17o93m96a78s 44B15a12l85w71a12r 7606279342306

Hraní her je pořád jen hraní a zábava. Pokud je člověk normální, je to pro něj jen relax a vraha to z něj neudělá. Psychicky narušenej člověk to naopak může brát jako simulátor toho, jak si to jednou vyřídí se svým okolím. To jak se ale člověk chová ve hře o něm vypovídá většinou velký kulový. To že v GTA budu masakrovat chodce neznamená, že po nich jednou budu jezdit svým autem. Na druhou stranu. To že v RPGčku pomůžu v Questu kdejakému moulovi, automaticky neznamená, že až se na ulici něco semele, že se nebudu koukat jinam a potichu nezmizím. Takže asi tak. ;-) Výzkum naprosto o ničem.

+1/0
10.7.2014 13:37

F43i54l32i37p 76T10ř86e12b21a 6253190678396

Byť se závěry "výzkumu" souhlasím, mám určité pochybnosti o jeho metodologii. Přijde mi totiž, že srovnává jablka s velbloudama. Násilí ve hrách totiž IMO nemá žádný vliv na nikoho (zdravého). Neudělá z vás psychopata, ale ani vám samotné násilí nepomůže odreagovat. To jsou prostě pixely, a impy jsem střílel bez mrknutí od svých snad pěti let.

Mnohem zajímavější by byl výzkum rekreace reálných situací. Něco jako když ve Falloutu dáte nebo nedáte těch pár drobných somrákovi, a pak v reálu, nebo když si v ME máte vybrat, kterou pustit k vodě, a kdo zemře na sebevražedné misi... Hmm?

+2/0
10.7.2014 11:16

J24a67n 44C70h37a66r17v45á26t 9821309843776

Jo jo, není lepšího odreagování po perném dni, než poslat na onen herní svět pár nebožáků v nějaké pěkné střílečce a hned je člověku o poznání líp.

PS: Docela by mě zajímalo jak vypadá takové - cituji z článku  "násilné hraní her". To jako někoho násilně nutí hrát hry?

0/0
9.7.2014 21:41

J49a72n 42P49e84k23a 5593313403

Jasný, snadno se uklidním tím, že rozšvihám sto chodců a postřílím armádu policajtů v GTAčku, pak se můžu klíídně usmívat na okolní svět :D

0/0
9.7.2014 21:17

P96e59t66r 98Š30t91ě85p 2623353470726

Ja bych chtel videt psychologicky profil lidi, kteri v EVE nedelaji nic lepsiho, nez suicide ganks, buzeruji bezbranne tezare apod... To chovani musi vyrustat z prirozene povahy cloveka, i kdyz ji treba v realu nerealizuje - treba proto, ze ma 120 kilo, 5 dioptrii a pri kazde rvacce mel od krve hubu, zatimco ostatni ruce...

0/0
9.7.2014 21:11

J76a15n 87P92a82t62o92č76k47a 3862206937784

Myslím si (a i zkušenost mi to zatím potvrzuje), že žádná hra sama o sobě z nikoho bestiálního kriminálníka neudělá. Jestli je dítě zdravé - čímž především myslím, pokud vyrůstá v prostředí, které ho vychová, tak bych se nebál. Může si večer jako oddechovku rozřezat v počítačí pár desítek lidí motorovkou. Jiná věc je fakt, že takto zdravých dětí ze zdravého prostředí je čím dál méně. :-/

+1/0
9.7.2014 12:47

V11l34a70d51i75m27í53r 94V16y91s37o47k20ý 8702672861535

tak by měli zavést hry do vězení ne?

+2/0
9.7.2014 11:53

T30o28m81a97s 94B64a45l52w32a18r 7606429802736

No ze článku to vypadá, že odsouzení vrazi by asi hráli jen simulátory pěstování kytiček a podobně :-)

0/0
10.7.2014 13:11

A63l29e97x82a30n70d51r 44C49h47y44t36i71l 2964482675851

Ja hraju maximalne neutralniho, jinak kladas. Za zlyho mi to prijde uplne neprirozeny. A to i v zivote. Kamarad zase hraje za zleho jakmile se mu naskytne prilezitost, ale jinak je to nekonfliktni hodnej kluk:)

Je to opravdu individualni.

+6/0
9.7.2014 10:41

O24l18d43ř26i85c89h 69H59a90v66r17l44a45n41t 3761673979435

Ono je asi neco jineho, kdyz člověk hraje střilečku, ale v připadě Baldur's Gate a jemu podobnych RPG jsem hral podle sveho nejlepšího vědomí a svědomí. (good)

Nic není černobílé, ale ubližovat nevinným lidem se mi nikdy nechtělo, naopak padouchy jsem řezal bez výčitek .-))

Podle mě je ten výzkum blbost.. je to individualní, jak píše pan Kopecký.

+8/0
9.7.2014 8:01

J39a58n 75H46o57r56á30k 3183800340691

jojo, v rpg jsem taky vzdycky kladas, nejakou levotu si dovolim jen obcas :)

0/0
9.7.2014 10:14

M91a56r65t65i51n 46B43e17n23e69š 3782847374159

Přesně tak, i když se vyloženě občas některé RPG (když je hraju třeba poněkolikáté) snažím hrát za zápornou postavu, nikdy mi to nevydrží moc dlouho a po pár minutách vnitřní krize je ze mě nakonec stejně klaďas...

+5/0
9.7.2014 17:10

A58l13e98š 14K12o48p97e79c13k67ý 2192536215128

To je v ostrým protikladu k článkům, co hlásaly, že hraní násilných her plodí vrahy a násilníky. Hold je to naprosto individuální a nelze to škatulkovat. Takže mýtus akční hry = budoucí vrah pomalu padá.

+5/0
9.7.2014 7:13

M27a58r76t35i64n 88H18a66v84l47í78k 2336633116662

Nikoliv nezbytne. Nejspis bude dle studie vrah napomocen ostatním.. :-)

+3/0
9.7.2014 7:45

J37a10n 95S36c62h38w10a66r22z 9843435894659

Len v Bad Company 2 mam tak ~250k killov. Vsetky FPS spolu si netrufam ani hadat. Zacal som pred ~15 rokmi s Doom-om a One must Fall a ziadna zmena stale nie a nie prist. Asi robim nieco zle.

0/0
13.7.2014 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.