Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V86l69a46d85i33m20í22r 36K56r23i81s98t56e90n 7916232345328

Mno pokud nebudeme považovat analytika za blbce a pomineme -li jeho tendenci snížit základnu za více peněz ze zbytku má celkem pravdu.

Pravdu má v tom, že tento typ relativně nízkého příjmu na velký počet hráčů je odvislý od velké dominance na trhu. Takových značek s tímto modelem se opravdu může prosadit jen velmi málo - nasycenost trhu. Musejí se stát fenoménem a to není snadné ani předem dané. Tj pro nové tituly velké sousto. Teď to zkouší Blizzard a i ten to má relativně rizikové, DOTA2 funguje dlouho navíc uvolňuje mody a to má Blizzard sám o sobě kultovní základnu již vytvořenou. Jiné firmy to budou mít 10x těžší. Takže ano,pro ostatní je tento model vysoce rizikový.

0/0
13.8.2014 23:37

F61i66l47i23p 55D42u97š98e22k 3109780924651

Co ma DOTA2 spolecneho s Blizzardem nebo tu vetu chapu blbe? :)

0/−1
13.8.2014 23:43

V57l93a88d73i48m37í31r 82K70r63i71s91t96e96n 7256612155698

LoL osobně nehraji hraji Dotu2 která funguje na podobném modelu. Snaha byla porovnat zavedenou značku s tímto modelem zisku Dota 2 a s nově příchozím, tj hrou od Blizzardu a poukázat na to, že i když má Blizzard mnoho zkušeností a velmi silnou základnu u hráčů a silné fin. zázemí, osobně si myslím, že bude mít velké problémy urvat velká kus koláče z okruhu hráčů  tohoto typu her. Natož nějaké studio nové bez těchto vymožeností.a reputace

0/0
14.8.2014 0:45

F82i87l46i70p 49D21u73š24e14k 3879330964221

Mno napsal jste tu vetu tak divne, ze to snad vypadalo jako ze blizzard dela DOTU2. Koukam, ze mate asi krapet problem s vyjadrovanim v cestine. Tak se omlouvam, pokud to neni vas rodny jazyk.

+1/0
14.8.2014 10:50

V57l63a57d33i14m66í27r 52K84r13i49s89t12e74n 7306582445818

Ano, máte pravdu. Bylo to trochu matoucí. To víte, když se někdo rozepíše,chodí více s kůží na trh, než jiný s několikavětnými glosami. Přeji hezký den.

0/0
14.8.2014 15:41

A47l17e39x95a14n29d86r 54K77o98s34t32k43a 5589726519246

Ano, pro jiné to fungovat nemůže. A co? Blizzard má na wow 8 milionů lidí, což zajišťuje obrovský zisk. League of Legends je též obrovsky zisková.. A další si prostě musí hledat jiný způsob, jak zaujmout a oškubat..

0/0
14.8.2014 10:39

V37l49a72d21i93m86í27r 96V84y96s79o47k46ý 8532642691155

hrál jsem něco podobného... neskutečná nuda, kdo za tohle platí? :D

0/−3
13.8.2014 23:00

M85i89c81h60a58l 37T46o59m88á28n27e61k 9687899276

co podobneho ste hral , tyto hry jsou dulezite i ohledne komunity se kterou to hrajete a pak znaosti hry ale pro me dota, dota2 a i trosku HoN ( pokud ho od me posledni navstevy cca pred rokem) nejlepsi team mp hry s prvky rpg a bavi me je i sledovat

0/0
14.8.2014 12:05

P60a59v92e19l 70P70o52n29c22a97r 1293314172177

Hmm, rekl bych, ze Riot ma z sampionatu, reklamy a obecne hypu vetsi prijem nez se analytik dopocital. Navic se ukazuje, ze hracska zakladna (kvuli zminenym vecem) - ktera dlouhodobe neodchazi - je v prioritach vis nez prijem. Nemyslim si, ze by model v Riotu neumeli balancovat.

+2/−1
13.8.2014 21:08

T41o55m68á62š 37L72u82d68v62í78k 1210367604152

Takže 1,32 dolaru měsíčně je málo? Za rok to dělá 15,84 dolarů. To znamená 330 Kč ročně v průměru od každého hráče.

Tenhle pán se jen chce zviditelnit tím, že rejpe do nejúspěšnější firmy na světě nic víc bych v tom nehledal.

+5/−2
13.8.2014 16:27

B68e98d44ř25i16c61h 85V85y59m55y98s43l43i69c69k62ý 3388153393528

Nevím, jak ostatní, ale já jim za dva skiny na oblíbené postavy dal už pětistovku a to to hraju 2 měsíce :D Asi teda budu vyjímka :/

0/0
14.8.2014 7:32

A57l71e57x98a41n27d44r 91K96o24s97t44k19a 5479606229626

Jste vyjímka. ovšem to nic nemění na tom, že při 32 milionech hráčů je příjem 1.32 dolaru měsíčně přímo pohádkovým zdrojem prachů. Reklama a různé promo akce by to patrně zvedly na víc, ale také by nezanedbatelnou část hardcore fanoušků naštvaly.

+1/0
14.8.2014 10:43

P14e25t54r 30S55v94o23b63o92d38a 1224976103496

Musíte si uvědomit, že Riot není nějaký charitativní spolek programátorů, ale je z většiny vlastněn čínskou investiční společností. Takže úvahy o využití potenciálu z hráčské základny k tomu prostě patří a budou patřit. Nicméně mějme radost, že Riot má stanovenou jinou strategii a pravděpodobně bude chtít být esport hrou číslo 1 celosvětově a k tomu obrovskou základnu potřebuje. A kvalitní produkt, který je v pohodě hratelný bez jediné koruny se bude líbit vždy.

+5/0
13.8.2014 16:02

B15e95d18ř56i95c51h 45V83y88m27y93s88l45i57c63k33ý 3948193563988

To jim asi musí ležet hodně hluboko v žaludku, že je někdo úspěšný i bez reklamy, ždímaní hráčů a nechává hrát tolik lidí zadarmo. Jen víc takových lidí, co jim jde v první řadě o hry a pak až o peníze. Možná jim stačí, když ta hra programátory uživí, nepotřebují ostatní hňupy (ekonomy a právníky), aby se živili z jejich práce, a nepotřebují jezdit v lambu, asi jim stačí jen ford :)

+8/0
13.8.2014 15:37

A34l89e84x32a12n76d43r 45K47o87s31t92k95a 5749916479116

Příjem nad 40 milionů USD měsíčně stačí i na to Lambo.. Tedy týmu, který to vyvinul a investorovi.

0/−1
14.8.2014 11:16

B89e63d70ř27i30c36h 36V35y65m58y64s98l68i42c13k51ý 3118243243218

Příjem není zisk, ale i tak to je hodně, pochybuju, že náklady budou tak vysoké :)

0/0
14.8.2014 15:54

2855544298173

pan "nenažrané čuně" nikdy neslyšel o tom, že dobrý výrobek reklamu nepotřebuje ? apropo třeba právě proto, že LoL z lidí za každou cenu neždíme prachy ji hraje 32 mega lidí ...

+6/−3
13.8.2014 14:38

M10i45c10h94a11l 91T70o64m26á32n15e54k 9857819146

bych nerekl ze to bude tim, any to tak podobne maji vsechny tyto hry

0/0
13.8.2014 15:17

B63e57d95ř45i27c78h 45V77y54m28y50s94l59i77c35k25ý 3458443623278

Není pravda... je to velmi tenká hranice mezi pay2win a pay2free a spousta her je na hraně nebo už i kousek za ní, někdy to nejde ani poznat. Sám hraju spoustu free2play online her a někdy se sám divím, co se dá koupit.

LoL je ale bez chyby, co se free2play týče a je to vzor, který by si ostatní hry měli brát za příklad.

Jinak sám jsem jim už za 2 měsíce hraní "daroval" za kosmetické doplňky pětistovku :)

+1/−3
13.8.2014 15:40

Z83b35y41n34ě73k 86Š10a81f46a37r58č65í28k 5207608635884

Nemělo to být play4free?

0/0
13.8.2014 15:44

Z19b11y38n63ě67k 54Š76a59f96a21r86č89í16k 5697198325644

LoL není žádný vzor. To, co si můžete koupit není čistě kosmetické, ovlivňuje to i hru. Jestli je něco vzor, tak je to Dota 2, nic neovlivňuje hru, je snaha i o to, aby to neměnilo snadnou identifikovatelnost a všechny postavy od začátku zdarma.

+3/−4
13.8.2014 15:47

T29o37m26á71š 70C40h77r63a41s27t69n84ý 2758499279711

Jen hra je za prachy...

0/−4
13.8.2014 21:22

V35í35t 43G34a63b26r80i63e73l 5764753226917

Dota 2 je za prachy? Od kdy?

+3/0
13.8.2014 21:58

J39a67n 49H42o63l89i32k 5467276472698

To mi prozrad co z veci za RP only ovlivnuje hru? a par tech tvych neidentifikovatelnych itemu jsem v DOTA videl a full equipped char poznas na sto - honu eventualne na dva scrolly ;-) , co by to taky melo za smysl prodavat itemy, ktere od zakladnich nerozeznas.  A rotovat vs. nerotovat tot otazka, me pride rotace user friendly k novym hracum kdy nuti hrat postupne vsecko a kupovat co se mi libi btw. nejdrazsi champove jsou tak tyden farmeni IP; zato v DOTA - ja osobne jsem od high lvl kamarada vzdy chtel vedet co mam vzit do dane mety pac huh... 105 heru a vyber...

+1/−3
13.8.2014 23:56

B59e10d36ř37i16c74h 30V70y69m28y80s43l74i97c10k13ý 3568613963938

Tak je pravda, že za peníze si můžeš kromě skinů koupit i další postavy (což není výhoda ve hře, jen rozšíření možností), ale za peníze se dají koupit i runy, které ti přidávají bonusy pro postavy ve hře, ale dá se k nim v pohodě dostat i za herní měnu, kterou získáš hraním, takže je to spíš o usnadnění postupu ve hře než že bys měl něco, co si ostatní koupit nemůžou... tohle mě fakt nevadí.

0/0
14.8.2014 7:36

M63i65c70h11a58l 30T51o21m59á93n35e18k 9877729736

v dota 2 jdou kupovat hrdinove? ja mam vsehcny , je ale pravda ze sem zacal uz v bete, tak nevim jak to je ted pro novacky ale zadne pay2win tam teda neni, aspon ne pro me, nasel sem jen upravy kde ceho ale na vlastnosti hry to vliv nema

0/0
14.8.2014 12:12

B62e89d53ř57i98c55h 14V52y72m58y34s73l44i62c86k75ý 3848303523168

Ne, já mluvil o LoL, omlouvám se :)

0/0
14.8.2014 15:55

J93a38n 34K77o85n32e19c21n74y 1921719549116

Widemann je pablb (musel jsem to napsat, klidne me smazte)

+7/−1
13.8.2014 14:24

H34o46n22z13a 14R97o48č58e22k 3975519343552

Přesně takový lidi, co v životě nic nehrály a ze všeho se snažej tahat prachy, ničej herní průmysl .... Kvuli takovejm marketingovejm šaškům vznikaj pay2win kraviny a mikrotransakce, který naprosto ničej požitek ze hry .. Jsem rád, že se najde pár her, který těmhle stupidoidům odolávají a jedou si svůj fér platební model i přes ty jejich kecy.

+18/−2
13.8.2014 14:15

M17i57c72h28a50l 87T45o66m79á34n64e74k 9707759466

kvuli nic? ani nahodou, ani rikaji proc a to je vzdy kvuli tomu, ze se najde nejake procento lidi co za hru nebo blbiny ci i dulezite veci, je ochotno zaplatit nejaky peniz a tito lide/hraci nebo co jsou tu hru vlastne zivi a to % z poulace to vypada ze je vicemene stejne takze je potom lepsi mit hru kde je min lidi ale vytahnout z nich vic penez nez obracene, ale porad je to o tech x jedincich ochotnych ty prachy dat, kdyz nebudou, ver, ze nebude nikdo takovy, kdo by to doporucoval tyto hry vytvaret a takove hry uz nebudou vubec.

0/0
13.8.2014 15:10

R92o77m79a85n 78P72o20l25o73k 6725795319136

jako by i tak nebyla ta hra uplne na pokraji zivotniho cyklu, odlivy hracu a spatne nakladani s monetizaci ukazujou nezkusenost firmy udrzet hrace na uzde

0/−2
13.8.2014 14:11

M56a80r39t81i52n 40M25a60i48k55s52n83a19r 3434533228562

Proboha, co je to za člověka? Chape ubec dotu? Dota hry potřebuji obrovské základny hráčů... pokud příjde o 60% hráču, zdvojnásobí se čekací doba a hru možná i o dvojnásobe, a za to mu pak lidi vděčně platit nebudou...

+6/−1
13.8.2014 14:11
Foto

J37o42s31e12f 65M44o27u65č54k82a 9969418971551

Btw překlep ve jméně analytika:

"Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná."  Wiedemanna x Weidemanna 

---

http://de.wikipedia.org/wiki/Teut_Weidemann

http://teut.blogspot.cz/

http://www.pcgamer.com/2014/08/11/ubisoft-analyst-criticizes-league-of-legends-monetization-warns-other-studios-not-to-try-it/

+1/0
13.8.2014 13:45

J69a65n 41S20c97h93w82a32r40z 9603845544319

Ale ano zdvojnasobil by im zisky. Akurat ze by to vydrzalo par mesiacov kym si ludia uvedomia ze je z toho nevybalancovany pay2win 0day-dlc kopec hnoja. A potom? Ludia prejdu ku konkurencnej hre, a firme ostane akurat zly image. To uz ale pan analytik smeruje rozdavat rozumy do novej firmy.

+12/−1
13.8.2014 13:21
Foto

J37o11s69e38f 65M13o26u44č46k10a 9119908461221

Weidemann nechce měnit LoL, pouze varuje vývojáře, že tento platební model je velmi těžko aplikovatelný a pravděpodobnost úspěchu nových her s tímto modelem je nízká (zjednodušeně: "protože původní investice se vrátí až za dlouhou dobu")

+1/0
13.8.2014 14:40

J26a97k56u28b 28B50r10o81u28l76í33k 5559271732153

To si potom musí mateřská firma vybrat jestli chce (primárně) dělat hry, nebo peníze. Možná je tento typ myšlení důvodem, proč je na moderních hrách tolik špatného (Day 1 DLC, agresivní obchodní model, placené doplňky bořící vyváženost hry,...).

Dle mého by u her, které mají e-sport ražení měl být buď model jednorázové platby, nebo pouze zpoplatnění kosmetických úprav.

A asi nejsem sám, komu se pro slovo "monetizace" vybaví synonymum "dojení".

+3/−1
13.8.2014 12:53

P12a70t26r21i23k 88S63p84i54t40z38b80a20r32t 1644406294615

Není náhodou pan analytik z EA? exkluzivní věci, vidět lidi jenom jako zdroj peněz....  nějak to jima zavání :D

+13/−1
13.8.2014 10:41

M81a65r33t83i42n 66L14a31c54i82n91a 9141207859

pokud je ochotný obětovat 60% hráčů pro vyšší zisk, tak to o něčem svědčí

+8/0
13.8.2014 11:33

T52o39n44í39k 83K78u33t32t61m23a11n86n 6893688882

Ne, pracuje pro Ubisoft. Pokud se nepletu, je producentem série Settlers a tedy i Settlers Online, kteří jsou vlastně na modelu freemium hry. Možná se přece jen tak trochu v tomhle oboru vyzná.

0/0
13.8.2014 11:49

M59i62c46h14a92l 44T17o80m28á38n59e17k 9907439806

verim ze se vyzna ale + pro hrace to asi nebude,

mysli to proste jen na vydelek a naznacuje ze je lepsi donutit z hracu vic vysolit na ukor velikosti jejich zakladny, coz chapu protoze u techto her je proste vzdy omezeny pocet hracu co za to jsou schopni platit a u tech evidentne uz pak asi nezalezi na tom kolik zaplati

0/0
13.8.2014 12:20

A91n49d30r51e38j 79B87r35a56b49e38c 4582141207814

Hlavne to nedava smysl v souvislosti s hrou, ktera usiluje o to byt e-sports titulem.

+3/0
13.8.2014 13:00

M54i75c44h41a94l 29T54o10m26á50n44e58k 9267109336

nevim proc ale z dota style her mi prijde LoL nejvic trapne do e-sportu, ale je pravda ze marketingove to maji asi nejvic zmaknute a rozjete a jako prvni z techto her se tam poradne dostali, ale porad me vic zajima dota2 a radsi bych jako poradne propagovanou e-sport hru videl HoN nez LoLko

0/−6
13.8.2014 13:53

J71a41n 87K79o30n61e65c47n40y 1181709379896

Ne, je z Ubisoftu.

0/0
13.8.2014 14:25

P64a64v84e13l 69P46o82n82c71a58r 1483614472497

Prast jak uhod :-)

+3/0
13.8.2014 21:09

M14a10r92t31i71n 34J32i76r96o69u33s89e29k 7886385145338

Chápu, že WOT se změnilo na nehratelný odpad díky tomuto "monetizačnímu" analytikovi. Je to vidět i na počtech hráčů, že WOT jde do kopru. Jsou prázdniny a když je na serverech 150.000 lidí, jde o zázrak. Přitom ještě relativně nedávno bývaly počty skoro o 100.000 vyšší.

0/0
13.8.2014 10:35

L34u91d64ě44k 60R64á41j87e79c27k49ý 7988817490284

Odpověděl jste si sám - jsou prázdniny. To se pravidelně počty snižují, protože lidi jsou pryč od počítačů, na dovolených, na prázdninách. Bylo to tak loni i předloni (a každý rok všichni křičí jak WoT umírá, aby se to pak na podzim vrátilo k normálu).

Paradoxně nejvyšší počty přihlášených jsou ve špičkách zaměstnanosti/školy - když přijdou domů večer a chtějí relaxovat.

+1/0
13.8.2014 11:23

T82o21n60í47k 46K86u98t12t67m86a67n25n 6793798262

Počet nových účtů globálně u WoT roste, stejně tak počet aktivních hráčů. Nechápu ale, jak to souvisí s ekonomickým modelem LoLka.

+1/0
13.8.2014 11:42

M93a54r67t35i24n 69M82a14i53k44s61n42a91r 3174813768242

jop, jsem tam taky registrovanej, odehral jsem asi 100 her a zjistil jsem ze to nema cenu hrat, protoze bez velkych penez se clovek dopredu nedostane :)

0/−2
13.8.2014 14:12

P30e14t16r 18H37e89l66l46e34r 5883956574914

Dobrej vtip. Alespoň pět set bitev mi trvalo, než jsem dostatečně pochopil principy hry, takže po sto bitvách tvrdit něco podobného je zcela mimo.

0/0
23.9.2014 10:07

M49i60c18h62a32l 94P41a55v35l58á10t 9163173124849

Ale prd. Kdyby model zpoplatneni fungoval vsude tak dobre a bez vedlejsich skod jako u WoT, byli by vsichni spokojeni.

+2/0
13.8.2014 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.