Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79l18a88d95i73m59í90r 86K98r90i56s63t33e77n 7906442905308

Mno pokud nebudeme považovat analytika za blbce a pomineme -li jeho tendenci snížit základnu za více peněz ze zbytku má celkem pravdu.

Pravdu má v tom, že tento typ relativně nízkého příjmu na velký počet hráčů je odvislý od velké dominance na trhu. Takových značek s tímto modelem se opravdu může prosadit jen velmi málo - nasycenost trhu. Musejí se stát fenoménem a to není snadné ani předem dané. Tj pro nové tituly velké sousto. Teď to zkouší Blizzard a i ten to má relativně rizikové, DOTA2 funguje dlouho navíc uvolňuje mody a to má Blizzard sám o sobě kultovní základnu již vytvořenou. Jiné firmy to budou mít 10x těžší. Takže ano,pro ostatní je tento model vysoce rizikový.

0/0
13.8.2014 23:37

F20i80l32i47p 21D53u56š92e73k 3229700754461

Co ma DOTA2 spolecneho s Blizzardem nebo tu vetu chapu blbe? :)

0/−1
13.8.2014 23:43

V58l76a66d39i78m86í73r 56K86r18i97s60t40e75n 7656582815378

LoL osobně nehraji hraji Dotu2 která funguje na podobném modelu. Snaha byla porovnat zavedenou značku s tímto modelem zisku Dota 2 a s nově příchozím, tj hrou od Blizzardu a poukázat na to, že i když má Blizzard mnoho zkušeností a velmi silnou základnu u hráčů a silné fin. zázemí, osobně si myslím, že bude mít velké problémy urvat velká kus koláče z okruhu hráčů  tohoto typu her. Natož nějaké studio nové bez těchto vymožeností.a reputace

0/0
14.8.2014 0:45

F24i41l45i43p 15D52u56š70e77k 3519270664261

Mno napsal jste tu vetu tak divne, ze to snad vypadalo jako ze blizzard dela DOTU2. Koukam, ze mate asi krapet problem s vyjadrovanim v cestine. Tak se omlouvam, pokud to neni vas rodny jazyk.

+1/0
14.8.2014 10:50

V73l37a25d20i14m55í20r 60K65r13i55s63t93e24n 7486602235798

Ano, máte pravdu. Bylo to trochu matoucí. To víte, když se někdo rozepíše,chodí více s kůží na trh, než jiný s několikavětnými glosami. Přeji hezký den.

0/0
14.8.2014 15:41

A36l25e40x42a60n14d23r 43K60o86s31t26k94a 5149696509816

Ano, pro jiné to fungovat nemůže. A co? Blizzard má na wow 8 milionů lidí, což zajišťuje obrovský zisk. League of Legends je též obrovsky zisková.. A další si prostě musí hledat jiný způsob, jak zaujmout a oškubat..

0/0
14.8.2014 10:39

V85l12a60d54i53m35í26r 63V75y41s87o51k58ý 8422322271385

hrál jsem něco podobného... neskutečná nuda, kdo za tohle platí? :D

0/−3
13.8.2014 23:00

M47i39c11h43a93l 63T16o89m22á58n72e43k 9867599596

co podobneho ste hral , tyto hry jsou dulezite i ohledne komunity se kterou to hrajete a pak znaosti hry ale pro me dota, dota2 a i trosku HoN ( pokud ho od me posledni navstevy cca pred rokem) nejlepsi team mp hry s prvky rpg a bavi me je i sledovat

0/0
14.8.2014 12:05

P33a72v66e73l 20P28o80n70c14a25r 1953374812557

Hmm, rekl bych, ze Riot ma z sampionatu, reklamy a obecne hypu vetsi prijem nez se analytik dopocital. Navic se ukazuje, ze hracska zakladna (kvuli zminenym vecem) - ktera dlouhodobe neodchazi - je v prioritach vis nez prijem. Nemyslim si, ze by model v Riotu neumeli balancovat.

+2/−1
13.8.2014 21:08

T19o37m88á93š 77L74u31d20v80í51k 1170957484632

Takže 1,32 dolaru měsíčně je málo? Za rok to dělá 15,84 dolarů. To znamená 330 Kč ročně v průměru od každého hráče.

Tenhle pán se jen chce zviditelnit tím, že rejpe do nejúspěšnější firmy na světě nic víc bych v tom nehledal.

+5/−2
13.8.2014 16:27

B23e67d89ř42i54c37h 91V34y68m64y52s28l28i58c39k39ý 3788663773188

Nevím, jak ostatní, ale já jim za dva skiny na oblíbené postavy dal už pětistovku a to to hraju 2 měsíce :D Asi teda budu vyjímka :/

0/0
14.8.2014 7:32

A66l49e45x53a91n81d83r 12K61o85s32t12k31a 5429176899576

Jste vyjímka. ovšem to nic nemění na tom, že při 32 milionech hráčů je příjem 1.32 dolaru měsíčně přímo pohádkovým zdrojem prachů. Reklama a různé promo akce by to patrně zvedly na víc, ale také by nezanedbatelnou část hardcore fanoušků naštvaly.

+1/0
14.8.2014 10:43

P16e94t36r 27S27v13o29b38o34d56a 1134616503216

Musíte si uvědomit, že Riot není nějaký charitativní spolek programátorů, ale je z většiny vlastněn čínskou investiční společností. Takže úvahy o využití potenciálu z hráčské základny k tomu prostě patří a budou patřit. Nicméně mějme radost, že Riot má stanovenou jinou strategii a pravděpodobně bude chtít být esport hrou číslo 1 celosvětově a k tomu obrovskou základnu potřebuje. A kvalitní produkt, který je v pohodě hratelný bez jediné koruny se bude líbit vždy.

+5/0
13.8.2014 16:02

B38e39d70ř54i55c27h 54V87y61m54y17s32l17i78c30k25ý 3958263313488

To jim asi musí ležet hodně hluboko v žaludku, že je někdo úspěšný i bez reklamy, ždímaní hráčů a nechává hrát tolik lidí zadarmo. Jen víc takových lidí, co jim jde v první řadě o hry a pak až o peníze. Možná jim stačí, když ta hra programátory uživí, nepotřebují ostatní hňupy (ekonomy a právníky), aby se živili z jejich práce, a nepotřebují jezdit v lambu, asi jim stačí jen ford :)

+8/0
13.8.2014 15:37

A30l60e82x80a48n32d41r 33K63o56s37t97k98a 5449206729916

Příjem nad 40 milionů USD měsíčně stačí i na to Lambo.. Tedy týmu, který to vyvinul a investorovi.

0/−1
14.8.2014 11:16

B70e62d44ř39i60c16h 73V72y19m79y22s59l14i40c16k45ý 3298723183778

Příjem není zisk, ale i tak to je hodně, pochybuju, že náklady budou tak vysoké :)

0/0
14.8.2014 15:54

2865734168943

pan "nenažrané čuně" nikdy neslyšel o tom, že dobrý výrobek reklamu nepotřebuje ? apropo třeba právě proto, že LoL z lidí za každou cenu neždíme prachy ji hraje 32 mega lidí ...

+6/−3
13.8.2014 14:38

M22i63c97h97a79l 33T17o43m20á51n14e54k 9687149896

bych nerekl ze to bude tim, any to tak podobne maji vsechny tyto hry

0/0
13.8.2014 15:17

B10e75d16ř75i22c61h 21V13y52m95y91s63l24i47c64k23ý 3838873383448

Není pravda... je to velmi tenká hranice mezi pay2win a pay2free a spousta her je na hraně nebo už i kousek za ní, někdy to nejde ani poznat. Sám hraju spoustu free2play online her a někdy se sám divím, co se dá koupit.

LoL je ale bez chyby, co se free2play týče a je to vzor, který by si ostatní hry měli brát za příklad.

Jinak sám jsem jim už za 2 měsíce hraní "daroval" za kosmetické doplňky pětistovku :)

+1/−3
13.8.2014 15:40

Z47b52y75n74ě38k 55Š15a25f92a87r11č90í60k 5677278775214

Nemělo to být play4free?

0/0
13.8.2014 15:44

Z66b39y81n60ě52k 93Š54a83f41a53r28č72í86k 5907708795754

LoL není žádný vzor. To, co si můžete koupit není čistě kosmetické, ovlivňuje to i hru. Jestli je něco vzor, tak je to Dota 2, nic neovlivňuje hru, je snaha i o to, aby to neměnilo snadnou identifikovatelnost a všechny postavy od začátku zdarma.

+3/−4
13.8.2014 15:47

T55o61m32á40š 11C83h15r16a87s58t17n89ý 2718639789471

Jen hra je za prachy...

0/−4
13.8.2014 21:22

V44í71t 31G97a62b85r10i80e29l 5544243606967

Dota 2 je za prachy? Od kdy?

+3/0
13.8.2014 21:58

J30a11n 20H30o80l91i71k 5267886362388

To mi prozrad co z veci za RP only ovlivnuje hru? a par tech tvych neidentifikovatelnych itemu jsem v DOTA videl a full equipped char poznas na sto - honu eventualne na dva scrolly ;-) , co by to taky melo za smysl prodavat itemy, ktere od zakladnich nerozeznas.  A rotovat vs. nerotovat tot otazka, me pride rotace user friendly k novym hracum kdy nuti hrat postupne vsecko a kupovat co se mi libi btw. nejdrazsi champove jsou tak tyden farmeni IP; zato v DOTA - ja osobne jsem od high lvl kamarada vzdy chtel vedet co mam vzit do dane mety pac huh... 105 heru a vyber...

+1/−3
13.8.2014 23:56

B97e55d45ř16i95c75h 50V81y64m92y49s55l97i57c76k92ý 3748323583818

Tak je pravda, že za peníze si můžeš kromě skinů koupit i další postavy (což není výhoda ve hře, jen rozšíření možností), ale za peníze se dají koupit i runy, které ti přidávají bonusy pro postavy ve hře, ale dá se k nim v pohodě dostat i za herní měnu, kterou získáš hraním, takže je to spíš o usnadnění postupu ve hře než že bys měl něco, co si ostatní koupit nemůžou... tohle mě fakt nevadí.

0/0
14.8.2014 7:36

M38i90c54h89a37l 16T79o50m82á85n74e28k 9827949686

v dota 2 jdou kupovat hrdinove? ja mam vsehcny , je ale pravda ze sem zacal uz v bete, tak nevim jak to je ted pro novacky ale zadne pay2win tam teda neni, aspon ne pro me, nasel sem jen upravy kde ceho ale na vlastnosti hry to vliv nema

0/0
14.8.2014 12:12

B63e40d63ř73i32c78h 72V78y41m37y61s64l31i32c25k78ý 3508653763568

Ne, já mluvil o LoL, omlouvám se :)

0/0
14.8.2014 15:55

J68a64n 89K25o67n69e70c40n80y 1171739369256

Widemann je pablb (musel jsem to napsat, klidne me smazte)

+7/−1
13.8.2014 14:24

H62o18n38z43a 67R83o58č58e27k 3755589103532

Přesně takový lidi, co v životě nic nehrály a ze všeho se snažej tahat prachy, ničej herní průmysl .... Kvuli takovejm marketingovejm šaškům vznikaj pay2win kraviny a mikrotransakce, který naprosto ničej požitek ze hry .. Jsem rád, že se najde pár her, který těmhle stupidoidům odolávají a jedou si svůj fér platební model i přes ty jejich kecy.

+18/−2
13.8.2014 14:15

M24i28c59h70a95l 77T26o27m22á93n75e73k 9577649196

kvuli nic? ani nahodou, ani rikaji proc a to je vzdy kvuli tomu, ze se najde nejake procento lidi co za hru nebo blbiny ci i dulezite veci, je ochotno zaplatit nejaky peniz a tito lide/hraci nebo co jsou tu hru vlastne zivi a to % z poulace to vypada ze je vicemene stejne takze je potom lepsi mit hru kde je min lidi ale vytahnout z nich vic penez nez obracene, ale porad je to o tech x jedincich ochotnych ty prachy dat, kdyz nebudou, ver, ze nebude nikdo takovy, kdo by to doporucoval tyto hry vytvaret a takove hry uz nebudou vubec.

0/0
13.8.2014 15:10

R12o48m60a29n 86P37o16l68o16k 6495165979916

jako by i tak nebyla ta hra uplne na pokraji zivotniho cyklu, odlivy hracu a spatne nakladani s monetizaci ukazujou nezkusenost firmy udrzet hrace na uzde

0/−2
13.8.2014 14:11

M96a19r46t24i66n 67M25a55i21k30s45n77a58r 3984453948432

Proboha, co je to za člověka? Chape ubec dotu? Dota hry potřebuji obrovské základny hráčů... pokud příjde o 60% hráču, zdvojnásobí se čekací doba a hru možná i o dvojnásobe, a za to mu pak lidi vděčně platit nebudou...

+6/−1
13.8.2014 14:11
Foto

J67o93s36e93f 49M25o37u96č79k66a 9869228901631

Btw překlep ve jméně analytika:

"Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná."  Wiedemanna x Weidemanna 

---

http://de.wikipedia.org/wiki/Teut_Weidemann

http://teut.blogspot.cz/

http://www.pcgamer.com/2014/08/11/ubisoft-analyst-criticizes-league-of-legends-monetization-warns-other-studios-not-to-try-it/

+1/0
13.8.2014 13:45

J55a71n 27S34c24h84w38a58r90z 9953935554369

Ale ano zdvojnasobil by im zisky. Akurat ze by to vydrzalo par mesiacov kym si ludia uvedomia ze je z toho nevybalancovany pay2win 0day-dlc kopec hnoja. A potom? Ludia prejdu ku konkurencnej hre, a firme ostane akurat zly image. To uz ale pan analytik smeruje rozdavat rozumy do novej firmy.

+12/−1
13.8.2014 13:21
Foto

J39o82s19e78f 16M33o20u16č48k14a 9659138691311

Weidemann nechce měnit LoL, pouze varuje vývojáře, že tento platební model je velmi těžko aplikovatelný a pravděpodobnost úspěchu nových her s tímto modelem je nízká (zjednodušeně: "protože původní investice se vrátí až za dlouhou dobu")

+1/0
13.8.2014 14:40

J86a69k86u58b 68B98r39o81u31l85í80k 5209801582383

To si potom musí mateřská firma vybrat jestli chce (primárně) dělat hry, nebo peníze. Možná je tento typ myšlení důvodem, proč je na moderních hrách tolik špatného (Day 1 DLC, agresivní obchodní model, placené doplňky bořící vyváženost hry,...).

Dle mého by u her, které mají e-sport ražení měl být buď model jednorázové platby, nebo pouze zpoplatnění kosmetických úprav.

A asi nejsem sám, komu se pro slovo "monetizace" vybaví synonymum "dojení".

+3/−1
13.8.2014 12:53

P44a45t96r55i68k 10S67p96i56t17z15b67a52r49t 1334236684215

Není náhodou pan analytik z EA? exkluzivní věci, vidět lidi jenom jako zdroj peněz....  nějak to jima zavání :D

+13/−1
13.8.2014 10:41

M24a17r71t31i19n 45L85a37c10i11n86a 9911357229

pokud je ochotný obětovat 60% hráčů pro vyšší zisk, tak to o něčem svědčí

+8/0
13.8.2014 11:33

T39o56n19í68k 30K15u23t61t85m11a88n11n 6613928712

Ne, pracuje pro Ubisoft. Pokud se nepletu, je producentem série Settlers a tedy i Settlers Online, kteří jsou vlastně na modelu freemium hry. Možná se přece jen tak trochu v tomhle oboru vyzná.

0/0
13.8.2014 11:49

M38i81c62h67a51l 69T43o31m72á24n86e20k 9827729676

verim ze se vyzna ale + pro hrace to asi nebude,

mysli to proste jen na vydelek a naznacuje ze je lepsi donutit z hracu vic vysolit na ukor velikosti jejich zakladny, coz chapu protoze u techto her je proste vzdy omezeny pocet hracu co za to jsou schopni platit a u tech evidentne uz pak asi nezalezi na tom kolik zaplati

0/0
13.8.2014 12:20

A94n69d24r79e54j 23B91r23a53b47e15c 4102541847294

Hlavne to nedava smysl v souvislosti s hrou, ktera usiluje o to byt e-sports titulem.

+3/0
13.8.2014 13:00

M29i43c34h44a37l 71T14o38m66á69n69e23k 9877959166

nevim proc ale z dota style her mi prijde LoL nejvic trapne do e-sportu, ale je pravda ze marketingove to maji asi nejvic zmaknute a rozjete a jako prvni z techto her se tam poradne dostali, ale porad me vic zajima dota2 a radsi bych jako poradne propagovanou e-sport hru videl HoN nez LoLko

0/−6
13.8.2014 13:53

J28a13n 78K23o43n92e40c46n22y 1261259899496

Ne, je z Ubisoftu.

0/0
13.8.2014 14:25

P23a14v64e42l 76P86o93n66c75a57r 1373394322647

Prast jak uhod :-)

+3/0
13.8.2014 21:09

M84a22r83t53i77n 35J57i40r85o96u74s70e84k 7356125865318

Chápu, že WOT se změnilo na nehratelný odpad díky tomuto "monetizačnímu" analytikovi. Je to vidět i na počtech hráčů, že WOT jde do kopru. Jsou prázdniny a když je na serverech 150.000 lidí, jde o zázrak. Přitom ještě relativně nedávno bývaly počty skoro o 100.000 vyšší.

0/0
13.8.2014 10:35

L20u56d24ě88k 53R65á15j79e20c18k21ý 7608367310844

Odpověděl jste si sám - jsou prázdniny. To se pravidelně počty snižují, protože lidi jsou pryč od počítačů, na dovolených, na prázdninách. Bylo to tak loni i předloni (a každý rok všichni křičí jak WoT umírá, aby se to pak na podzim vrátilo k normálu).

Paradoxně nejvyšší počty přihlášených jsou ve špičkách zaměstnanosti/školy - když přijdou domů večer a chtějí relaxovat.

+1/0
13.8.2014 11:23

T14o70n75í61k 98K42u71t21t23m65a72n77n 6453118252

Počet nových účtů globálně u WoT roste, stejně tak počet aktivních hráčů. Nechápu ale, jak to souvisí s ekonomickým modelem LoLka.

+1/0
13.8.2014 11:42

M18a40r72t70i16n 28M75a49i94k68s28n48a97r 3244483298352

jop, jsem tam taky registrovanej, odehral jsem asi 100 her a zjistil jsem ze to nema cenu hrat, protoze bez velkych penez se clovek dopredu nedostane :)

0/−2
13.8.2014 14:12

P69e53t85r 80H64e36l34l31e77r 5843126744864

Dobrej vtip. Alespoň pět set bitev mi trvalo, než jsem dostatečně pochopil principy hry, takže po sto bitvách tvrdit něco podobného je zcela mimo.

0/0
23.9.2014 10:07

M92i36c44h18a92l 12P29a63v59l78á84t 9933353654409

Ale prd. Kdyby model zpoplatneni fungoval vsude tak dobre a bez vedlejsich skod jako u WoT, byli by vsichni spokojeni.

+2/0
13.8.2014 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.