Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59l52a87d37i58m54í32r 17K31r34i33s13t23e71n 7936792855208

Mno pokud nebudeme považovat analytika za blbce a pomineme -li jeho tendenci snížit základnu za více peněz ze zbytku má celkem pravdu.

Pravdu má v tom, že tento typ relativně nízkého příjmu na velký počet hráčů je odvislý od velké dominance na trhu. Takových značek s tímto modelem se opravdu může prosadit jen velmi málo - nasycenost trhu. Musejí se stát fenoménem a to není snadné ani předem dané. Tj pro nové tituly velké sousto. Teď to zkouší Blizzard a i ten to má relativně rizikové, DOTA2 funguje dlouho navíc uvolňuje mody a to má Blizzard sám o sobě kultovní základnu již vytvořenou. Jiné firmy to budou mít 10x těžší. Takže ano,pro ostatní je tento model vysoce rizikový.

0/0
13.8.2014 23:37

F97i39l55i94p 38D35u55š34e71k 3919860414931

Co ma DOTA2 spolecneho s Blizzardem nebo tu vetu chapu blbe? :)

0/−1
13.8.2014 23:43

V48l39a20d54i22m48í44r 31K52r68i92s55t91e46n 7896452565788

LoL osobně nehraji hraji Dotu2 která funguje na podobném modelu. Snaha byla porovnat zavedenou značku s tímto modelem zisku Dota 2 a s nově příchozím, tj hrou od Blizzardu a poukázat na to, že i když má Blizzard mnoho zkušeností a velmi silnou základnu u hráčů a silné fin. zázemí, osobně si myslím, že bude mít velké problémy urvat velká kus koláče z okruhu hráčů  tohoto typu her. Natož nějaké studio nové bez těchto vymožeností.a reputace

0/0
14.8.2014 0:45

F64i96l30i47p 45D27u31š26e41k 3139850624451

Mno napsal jste tu vetu tak divne, ze to snad vypadalo jako ze blizzard dela DOTU2. Koukam, ze mate asi krapet problem s vyjadrovanim v cestine. Tak se omlouvam, pokud to neni vas rodny jazyk.

+1/0
14.8.2014 10:50

V75l36a84d92i91m67í59r 54K45r64i67s39t46e10n 7136902445208

Ano, máte pravdu. Bylo to trochu matoucí. To víte, když se někdo rozepíše,chodí více s kůží na trh, než jiný s několikavětnými glosami. Přeji hezký den.

0/0
14.8.2014 15:41

A76l92e37x89a21n56d13r 22K88o38s79t45k57a 5679176929656

Ano, pro jiné to fungovat nemůže. A co? Blizzard má na wow 8 milionů lidí, což zajišťuje obrovský zisk. League of Legends je též obrovsky zisková.. A další si prostě musí hledat jiný způsob, jak zaujmout a oškubat..

0/0
14.8.2014 10:39

V69l97a53d31i85m12í43r 98V39y89s11o44k23ý 8392802311355

hrál jsem něco podobného... neskutečná nuda, kdo za tohle platí? :D

0/−3
13.8.2014 23:00

M92i35c54h63a79l 81T80o13m39á78n19e86k 9957609466

co podobneho ste hral , tyto hry jsou dulezite i ohledne komunity se kterou to hrajete a pak znaosti hry ale pro me dota, dota2 a i trosku HoN ( pokud ho od me posledni navstevy cca pred rokem) nejlepsi team mp hry s prvky rpg a bavi me je i sledovat

0/0
14.8.2014 12:05

P79a40v15e46l 23P33o74n58c37a59r 1303544672977

Hmm, rekl bych, ze Riot ma z sampionatu, reklamy a obecne hypu vetsi prijem nez se analytik dopocital. Navic se ukazuje, ze hracska zakladna (kvuli zminenym vecem) - ktera dlouhodobe neodchazi - je v prioritach vis nez prijem. Nemyslim si, ze by model v Riotu neumeli balancovat.

+2/−1
13.8.2014 21:08

T58o56m57á19š 63L42u61d38v85í86k 1260507914162

Takže 1,32 dolaru měsíčně je málo? Za rok to dělá 15,84 dolarů. To znamená 330 Kč ročně v průměru od každého hráče.

Tenhle pán se jen chce zviditelnit tím, že rejpe do nejúspěšnější firmy na světě nic víc bych v tom nehledal.

+5/−2
13.8.2014 16:27

B91e56d12ř78i53c30h 14V18y91m67y96s60l43i97c93k43ý 3348233823538

Nevím, jak ostatní, ale já jim za dva skiny na oblíbené postavy dal už pětistovku a to to hraju 2 měsíce :D Asi teda budu vyjímka :/

0/0
14.8.2014 7:32

A82l30e10x32a63n97d18r 93K52o87s95t30k27a 5829126349806

Jste vyjímka. ovšem to nic nemění na tom, že při 32 milionech hráčů je příjem 1.32 dolaru měsíčně přímo pohádkovým zdrojem prachů. Reklama a různé promo akce by to patrně zvedly na víc, ale také by nezanedbatelnou část hardcore fanoušků naštvaly.

+1/0
14.8.2014 10:43

P76e33t63r 88S66v87o60b58o30d43a 1664946603736

Musíte si uvědomit, že Riot není nějaký charitativní spolek programátorů, ale je z většiny vlastněn čínskou investiční společností. Takže úvahy o využití potenciálu z hráčské základny k tomu prostě patří a budou patřit. Nicméně mějme radost, že Riot má stanovenou jinou strategii a pravděpodobně bude chtít být esport hrou číslo 1 celosvětově a k tomu obrovskou základnu potřebuje. A kvalitní produkt, který je v pohodě hratelný bez jediné koruny se bude líbit vždy.

+5/0
13.8.2014 16:02

B43e95d19ř84i91c33h 48V79y45m36y61s30l94i46c79k77ý 3418723233668

To jim asi musí ležet hodně hluboko v žaludku, že je někdo úspěšný i bez reklamy, ždímaní hráčů a nechává hrát tolik lidí zadarmo. Jen víc takových lidí, co jim jde v první řadě o hry a pak až o peníze. Možná jim stačí, když ta hra programátory uživí, nepotřebují ostatní hňupy (ekonomy a právníky), aby se živili z jejich práce, a nepotřebují jezdit v lambu, asi jim stačí jen ford :)

+8/0
13.8.2014 15:37

A10l59e92x86a93n69d50r 12K29o41s22t42k77a 5539106219416

Příjem nad 40 milionů USD měsíčně stačí i na to Lambo.. Tedy týmu, který to vyvinul a investorovi.

0/−1
14.8.2014 11:16

B89e78d85ř11i41c96h 11V68y71m51y79s80l87i69c53k38ý 3598243503198

Příjem není zisk, ale i tak to je hodně, pochybuju, že náklady budou tak vysoké :)

0/0
14.8.2014 15:54

2245254508303

pan "nenažrané čuně" nikdy neslyšel o tom, že dobrý výrobek reklamu nepotřebuje ? apropo třeba právě proto, že LoL z lidí za každou cenu neždíme prachy ji hraje 32 mega lidí ...

+6/−3
13.8.2014 14:38

M28i47c32h93a83l 75T94o34m48á86n61e86k 9217349136

bych nerekl ze to bude tim, any to tak podobne maji vsechny tyto hry

0/0
13.8.2014 15:17

B57e33d25ř52i89c69h 23V58y86m83y81s62l13i90c96k26ý 3498573663628

Není pravda... je to velmi tenká hranice mezi pay2win a pay2free a spousta her je na hraně nebo už i kousek za ní, někdy to nejde ani poznat. Sám hraju spoustu free2play online her a někdy se sám divím, co se dá koupit.

LoL je ale bez chyby, co se free2play týče a je to vzor, který by si ostatní hry měli brát za příklad.

Jinak sám jsem jim už za 2 měsíce hraní "daroval" za kosmetické doplňky pětistovku :)

+1/−3
13.8.2014 15:40

Z18b12y27n92ě75k 26Š41a92f35a81r42č13í56k 5667268935714

Nemělo to být play4free?

0/0
13.8.2014 15:44

Z35b80y17n68ě59k 47Š21a30f72a14r37č31í47k 5147308575264

LoL není žádný vzor. To, co si můžete koupit není čistě kosmetické, ovlivňuje to i hru. Jestli je něco vzor, tak je to Dota 2, nic neovlivňuje hru, je snaha i o to, aby to neměnilo snadnou identifikovatelnost a všechny postavy od začátku zdarma.

+3/−4
13.8.2014 15:47

T11o40m40á48š 35C57h75r86a75s54t80n35ý 2958859959341

Jen hra je za prachy...

0/−4
13.8.2014 21:22

V90í68t 50G97a13b69r89i96e29l 5714883196557

Dota 2 je za prachy? Od kdy?

+3/0
13.8.2014 21:58

J31a61n 83H85o55l36i84k 5547466762148

To mi prozrad co z veci za RP only ovlivnuje hru? a par tech tvych neidentifikovatelnych itemu jsem v DOTA videl a full equipped char poznas na sto - honu eventualne na dva scrolly ;-) , co by to taky melo za smysl prodavat itemy, ktere od zakladnich nerozeznas.  A rotovat vs. nerotovat tot otazka, me pride rotace user friendly k novym hracum kdy nuti hrat postupne vsecko a kupovat co se mi libi btw. nejdrazsi champove jsou tak tyden farmeni IP; zato v DOTA - ja osobne jsem od high lvl kamarada vzdy chtel vedet co mam vzit do dane mety pac huh... 105 heru a vyber...

+1/−3
13.8.2014 23:56

B29e91d14ř66i85c33h 85V17y12m40y78s62l31i54c55k20ý 3428203753458

Tak je pravda, že za peníze si můžeš kromě skinů koupit i další postavy (což není výhoda ve hře, jen rozšíření možností), ale za peníze se dají koupit i runy, které ti přidávají bonusy pro postavy ve hře, ale dá se k nim v pohodě dostat i za herní měnu, kterou získáš hraním, takže je to spíš o usnadnění postupu ve hře než že bys měl něco, co si ostatní koupit nemůžou... tohle mě fakt nevadí.

0/0
14.8.2014 7:36

M47i29c65h24a70l 93T78o69m10á50n87e23k 9637319156

v dota 2 jdou kupovat hrdinove? ja mam vsehcny , je ale pravda ze sem zacal uz v bete, tak nevim jak to je ted pro novacky ale zadne pay2win tam teda neni, aspon ne pro me, nasel sem jen upravy kde ceho ale na vlastnosti hry to vliv nema

0/0
14.8.2014 12:12

B97e13d13ř72i43c64h 85V78y76m67y39s39l40i44c92k74ý 3788103383838

Ne, já mluvil o LoL, omlouvám se :)

0/0
14.8.2014 15:55

J63a77n 43K71o16n62e84c65n24y 1261249419256

Widemann je pablb (musel jsem to napsat, klidne me smazte)

+7/−1
13.8.2014 14:24

H55o51n16z68a 76R20o59č68e52k 3965839413622

Přesně takový lidi, co v životě nic nehrály a ze všeho se snažej tahat prachy, ničej herní průmysl .... Kvuli takovejm marketingovejm šaškům vznikaj pay2win kraviny a mikrotransakce, který naprosto ničej požitek ze hry .. Jsem rád, že se najde pár her, který těmhle stupidoidům odolávají a jedou si svůj fér platební model i přes ty jejich kecy.

+18/−2
13.8.2014 14:15

M44i76c35h71a87l 84T79o67m37á63n40e95k 9207579986

kvuli nic? ani nahodou, ani rikaji proc a to je vzdy kvuli tomu, ze se najde nejake procento lidi co za hru nebo blbiny ci i dulezite veci, je ochotno zaplatit nejaky peniz a tito lide/hraci nebo co jsou tu hru vlastne zivi a to % z poulace to vypada ze je vicemene stejne takze je potom lepsi mit hru kde je min lidi ale vytahnout z nich vic penez nez obracene, ale porad je to o tech x jedincich ochotnych ty prachy dat, kdyz nebudou, ver, ze nebude nikdo takovy, kdo by to doporucoval tyto hry vytvaret a takove hry uz nebudou vubec.

0/0
13.8.2014 15:10

R71o61m62a35n 24P82o87l38o33k 6965675509686

jako by i tak nebyla ta hra uplne na pokraji zivotniho cyklu, odlivy hracu a spatne nakladani s monetizaci ukazujou nezkusenost firmy udrzet hrace na uzde

0/−2
13.8.2014 14:11

M41a65r93t12i18n 71M85a59i92k36s41n44a73r 3874913208192

Proboha, co je to za člověka? Chape ubec dotu? Dota hry potřebuji obrovské základny hráčů... pokud příjde o 60% hráču, zdvojnásobí se čekací doba a hru možná i o dvojnásobe, a za to mu pak lidi vděčně platit nebudou...

+6/−1
13.8.2014 14:11
Foto

J58o28s21e86f 17M89o70u69č57k74a 9159538381131

Btw překlep ve jméně analytika:

"Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná."  Wiedemanna x Weidemanna 

---

http://de.wikipedia.org/wiki/Teut_Weidemann

http://teut.blogspot.cz/

http://www.pcgamer.com/2014/08/11/ubisoft-analyst-criticizes-league-of-legends-monetization-warns-other-studios-not-to-try-it/

+1/0
13.8.2014 13:45

J47a25n 47S11c43h61w32a34r33z 9973155454299

Ale ano zdvojnasobil by im zisky. Akurat ze by to vydrzalo par mesiacov kym si ludia uvedomia ze je z toho nevybalancovany pay2win 0day-dlc kopec hnoja. A potom? Ludia prejdu ku konkurencnej hre, a firme ostane akurat zly image. To uz ale pan analytik smeruje rozdavat rozumy do novej firmy.

+12/−1
13.8.2014 13:21
Foto

J27o61s35e90f 77M28o73u77č56k62a 9619518931331

Weidemann nechce měnit LoL, pouze varuje vývojáře, že tento platební model je velmi těžko aplikovatelný a pravděpodobnost úspěchu nových her s tímto modelem je nízká (zjednodušeně: "protože původní investice se vrátí až za dlouhou dobu")

+1/0
13.8.2014 14:40

J53a43k65u42b 30B89r88o26u95l71í53k 5399871842343

To si potom musí mateřská firma vybrat jestli chce (primárně) dělat hry, nebo peníze. Možná je tento typ myšlení důvodem, proč je na moderních hrách tolik špatného (Day 1 DLC, agresivní obchodní model, placené doplňky bořící vyváženost hry,...).

Dle mého by u her, které mají e-sport ražení měl být buď model jednorázové platby, nebo pouze zpoplatnění kosmetických úprav.

A asi nejsem sám, komu se pro slovo "monetizace" vybaví synonymum "dojení".

+3/−1
13.8.2014 12:53

P30a15t51r86i71k 19S43p66i96t86z78b59a55r83t 1624956174195

Není náhodou pan analytik z EA? exkluzivní věci, vidět lidi jenom jako zdroj peněz....  nějak to jima zavání :D

+13/−1
13.8.2014 10:41

M18a87r67t90i76n 24L56a13c30i88n81a 9601887439

pokud je ochotný obětovat 60% hráčů pro vyšší zisk, tak to o něčem svědčí

+8/0
13.8.2014 11:33

T49o57n51í20k 74K78u84t89t85m46a78n62n 6703448142

Ne, pracuje pro Ubisoft. Pokud se nepletu, je producentem série Settlers a tedy i Settlers Online, kteří jsou vlastně na modelu freemium hry. Možná se přece jen tak trochu v tomhle oboru vyzná.

0/0
13.8.2014 11:49

M62i98c64h43a30l 10T27o42m52á89n94e82k 9507299616

verim ze se vyzna ale + pro hrace to asi nebude,

mysli to proste jen na vydelek a naznacuje ze je lepsi donutit z hracu vic vysolit na ukor velikosti jejich zakladny, coz chapu protoze u techto her je proste vzdy omezeny pocet hracu co za to jsou schopni platit a u tech evidentne uz pak asi nezalezi na tom kolik zaplati

0/0
13.8.2014 12:20

A15n17d52r39e12j 14B73r87a27b31e29c 4312501877374

Hlavne to nedava smysl v souvislosti s hrou, ktera usiluje o to byt e-sports titulem.

+3/0
13.8.2014 13:00

M16i79c51h49a31l 33T47o39m87á26n16e14k 9607249906

nevim proc ale z dota style her mi prijde LoL nejvic trapne do e-sportu, ale je pravda ze marketingove to maji asi nejvic zmaknute a rozjete a jako prvni z techto her se tam poradne dostali, ale porad me vic zajima dota2 a radsi bych jako poradne propagovanou e-sport hru videl HoN nez LoLko

0/−6
13.8.2014 13:53

J37a64n 37K79o38n36e33c67n39y 1391749819426

Ne, je z Ubisoftu.

0/0
13.8.2014 14:25

P24a98v58e38l 14P45o20n52c42a29r 1943234742297

Prast jak uhod :-)

+3/0
13.8.2014 21:09

M36a33r96t53i58n 95J88i66r90o50u21s61e14k 7476505225748

Chápu, že WOT se změnilo na nehratelný odpad díky tomuto "monetizačnímu" analytikovi. Je to vidět i na počtech hráčů, že WOT jde do kopru. Jsou prázdniny a když je na serverech 150.000 lidí, jde o zázrak. Přitom ještě relativně nedávno bývaly počty skoro o 100.000 vyšší.

0/0
13.8.2014 10:35

L48u90d33ě40k 38R86á11j67e50c70k57ý 7178687240144

Odpověděl jste si sám - jsou prázdniny. To se pravidelně počty snižují, protože lidi jsou pryč od počítačů, na dovolených, na prázdninách. Bylo to tak loni i předloni (a každý rok všichni křičí jak WoT umírá, aby se to pak na podzim vrátilo k normálu).

Paradoxně nejvyšší počty přihlášených jsou ve špičkách zaměstnanosti/školy - když přijdou domů večer a chtějí relaxovat.

+1/0
13.8.2014 11:23

T19o10n10í70k 85K79u78t91t75m32a57n47n 6763108962

Počet nových účtů globálně u WoT roste, stejně tak počet aktivních hráčů. Nechápu ale, jak to souvisí s ekonomickým modelem LoLka.

+1/0
13.8.2014 11:42

M69a40r67t80i14n 89M44a89i48k32s38n13a86r 3474813968762

jop, jsem tam taky registrovanej, odehral jsem asi 100 her a zjistil jsem ze to nema cenu hrat, protoze bez velkych penez se clovek dopredu nedostane :)

0/−2
13.8.2014 14:12

P46e11t61r 13H76e63l41l94e56r 5253106824904

Dobrej vtip. Alespoň pět set bitev mi trvalo, než jsem dostatečně pochopil principy hry, takže po sto bitvách tvrdit něco podobného je zcela mimo.

0/0
23.9.2014 10:07

M19i10c69h80a40l 88P36a63v33l69á29t 9603773414829

Ale prd. Kdyby model zpoplatneni fungoval vsude tak dobre a bez vedlejsich skod jako u WoT, byli by vsichni spokojeni.

+2/0
13.8.2014 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.