Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jste pro nás bezcenní, tvrdí vývojářské studio o zákaznících

Společnost Puppy Games poodhaluje pohled do zákulisí herního prodeje a naznačuje, že Steam pro menší vývojáře není jen výhra. Autor vystupující pod přezdívkou Cas má stávající situace plné zuby a nehodlá o ní již mlčet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94í69t66ě16z65s91l14a30v 85N94o30v77o39t42n78ý 3179561358186

možná mohl vývojář raději investovat svůj čas na zkvalitnění vlastních produktu. Potom by nemusel řešit nevyladěnost vlastního sw na úrovni zákaznického servisu a ušetřil si tím své milované peníze. Souhlasím s ostatními když říkám že kvalitní produkty si své zákazníky najdou.

+1/0
27.8.2014 12:34

M42i71c73h60a84l 66B92e76d64n12á11ř 6675701728414

to je ale blbej virál!

0/0
26.8.2014 20:08

M90i82r87o41s82l58a10v 38K90r27u48p93a 7984231148620

Presne. Oni by radi aby se to prodavalo za 20$ ale lidi to koupi jen v bundlu nebo s 90% slevou za 2$. Ale to je kvalitou jejich her, dobra hra se za 20$ proda.

+1/0
26.8.2014 17:37

M20i35r92o82s84l43a84v 10K23r88u36p11a 7284281338560

Jsou to nesmysly. Kvalitni hry se prodavaji dobre a za premiove penize. Sam mam pres 400 her na steamu, nektere jsem koupil na humble 5 za 1$ a nikdy nespustil, nekdy pockal na zajimavou slevu na 1/4 a s radosti zahral za verim pro mne i pro vyrobce zajimave penize. A nekdy koupim premiovy titul hned v po uvedeni - napriklad Divinity Original Sin za 40 ecek.

Dale nechapu co mota v dobe digitalni distribuce o oprave PC? On jako nekam jezdi lidem vymenovat HW nebo upgradovat ovladace? Pochybuju. Proste snaha o zviditelneni.

0/0
26.8.2014 17:33

M45i47r58o89s75l73a75v 17K14r80u55p21a 7894671788710

Přesně tak. Mám přes 400 her a některé jsem ani nespustil (nebyl čas, nebo byly v bundlu s jinou hrou, co jsem chtěl, atd.) a možná se k nim ani nedostanu. Desetkrát dráž bych si danou hru nikdy nekoupil a technickou podporu nevyuzivam - jednou jsem akorat zalozil incident na firemnim helpdesku.

0/0
26.8.2014 17:29

P12e90t75r 74M87a86c96h 6166820734

Koukam, ze tady spousta lidi nepochopilo o cem ten clanek vubec je. Ten clanek je o tom, ze Steam srazil cenu PC her na cca desetinu. A je jedno zda je prodavate pres steam nebo ne, zda jsou kvalitni nebo ne, Valve ovlada trh PC her, vydelava na tom a vyvojari tim trpi. Resenim je delat hry pro konzole, tam je stale zvykem za hry platit vic a technicka podpora je nutna take jen minimalne.

0/0
26.8.2014 11:51

D52r55a56h81o20m66í70r 12S56t49r32o38u88h44a28l 4885118392324

Já nevidím problém. Mrknul jsem na Steam, vidím Payday 2 za 50 éček. Mrknu na statistiky, nejoblíbenější hra týdne Payday 2. Vážení, jsou to lži. Dřív prostě ditributor nakoupil odhadovaný počet prodaných her, část neprodal, tak si to odepsal. Vývojáři tudíž parazitovali na distributorovi a prodejních řetězcích. Dneska je při online prodeji veřejně vidět, jak moc se hra prodává a recenze jsou dostupné prakticky okamžitě.

A když už jsme u toho... Dřív vývojáři vytvářeli sami komplet celou hru. Včetně enginu, včetně zvuků, grafiky a všeho. Vymýšleli nové postupy, optimalizovali kód pro několik typů grafik a zvukovek.

Dneska mají předchystaný multiplatformní engine za pár dolarů nebo v případě unity zadarmo, kam stačí naflákat modely, textury a ruchy a voilá, mají základ hry, který hodí na kickstarter, aby jim hráči dali prachy na doladění explozí, které si ještě nenačetli z příručky.

A pak za tohle chtějí třináct stovek, prodávat to online a masově na více platformách? Rád bych se smál, ale je to k pláči. To, že vydělávat jde, jsem napsal o pár příspěvků níže - do WoTka jsem vrazil už čtyři litry a nelituju toho. Prostě nesmíte být chamtiví a musíte dělat hru, aby lidi bavila - aby vás bavila. Když vývojáře nebaví jeho vlastní hra, tak asi něco bude špatně. Osobně to znám od kámoše, který dělal betatest jedné hry - betatest ho nebavil. Hra propadla. Konec, utrum. Nejlepší betatesteři jsou ti, kteří to dělají zadarmo. U nich si můžete být jistí, že je hra baví a že bude mít úspěch.

Ale vtloukejte tohle vývojářům do hlavy...

+3/0
27.8.2014 9:15

A94n42t43o26n34í20n 51Ž52o44h69a 2485410758266

Aha. Vývoj her je dnes naopak náročnější. Možná, že engine již dneska není tak drahý (Unity ovšem není zdarma pro komerční užití, což jen potvrzuje vaši neznalost), ovšem technologický pokrok si vybral daň jinde. Je potřeba řešit více detailů, animace musí být promakanější, ideálně motion-capture (opravdu levné). V minulých dobách také nebylo potřeba tolik modelů (protože na to technologie nestačily), dnes je tomu naopak a co víc, modely jsou dost drahé. V tomhle odvětví se sám pohybuju, znám taky dost 3D artistů a za takový promakanější model tanku se setkáte i s cenovkou 3000 eur. A dnešní moderní hry mají tisíce různých modelů.

Nechci se timhle zastávat onoho vývojáře v článku, který je opravdu mimo a když vidím jeho hry, tak si řikám, že by měly být asi někde na freehry.cz... Osobně si tenhle typ her nekupuji ani ve slevách. Ale to co jste napsal vy rozhodně neni realita. Vývoj hry jste popsal pomalu jako by to bylo jen vaření oběda.

0/0
27.8.2014 17:03

P33e27t29r 34J92a23r84o18š 2434271565437

a neni to spis o tom, ze hry dneska dela kde kdo, thr je presycen a lidi nemaji na to, aby si koupi kazdou kravinu za pul sta? pak minimalne steam dela tem hram reklamu a kolikrat se clovek dostane i k titulu, o kterem by se jinak nedozvedel ze existuje.

ano, prace vyvojare je narocna, jak casove, tak financne (kazdy chce za svoji praci dostat zaplaceno). bohuzel v pripade pocitacovych her, je to puda pomerne nejista a rozdil mezi uspechem a neuspechem muze byt v malych detailech.

svadet vse na steam je pohodlne. ano - tlaci ceny dolu. Ale to je problem vsude na svete a se vsim. Kdyz je neceho moc, hodnota te veci klesa.

0/0
28.8.2014 13:45
Foto

M23a56r56t85i86n 57C74u21g49e40r35e30a46n 1399667318101

Spíš aď začnou psát něco origánálního, něco kvalitního, něco hratelnýho!!! Co člověka donutí alespoň trošíčku myslet a pak to zkusej prodat, ne tady jenom plácat kraviny a fňukat, skutečně originální a kvalitní RTS jsem neviděl od dob Tiberian sunu, Heroes 3 a Age of Empires 2 až do příchodu nedávno vydané nejmenované hry, jež spustila šílenství (titule neuvedu). O ostatních žánrech pomlčím, ty jsou na tom ještě hůř než RTSky.

Každá hra, která přerostla v neskutečnýho molocha začínala jako drobek, který se sotva udržel, teprve potom přinesla svému studiu věhlas, tohle aď si pán uvědomí!

+3/0
25.8.2014 20:18

P63a24v73e16l 15K70u24r92a94l 5861534230600

nutno podotknout že tiberian sun byl kvalitní když se v tom člověk moc nešťoural a šel prakticky okamžitě do protiútoku ve chvíli kdy se vyčerpali skripty na začátku mise.

Já sem si to vždycky hrál budovatelsky a miloval sem se na ostrově opevnit zdí, SAMy, vybetonovat,obehnat se firestormem, tiberiová pole obložit RPG vežičkami a pak postavit 100 orca bomberu a smést nepřítele z povrchu zemského.

0/0
25.8.2014 21:43

P24a86v82e21l 63K94u66r57a21l 5721304350840

pokud člověk postavil do cesty skriptům vyladěnou obranu už se podstatě nemusel o nic starat...

kupříkladu ve skirmishi počítač prostě nikdy nedokázal postavit sebeméně účinnou obranu své základny. Samy na idiotských místech, obelisk uprostřed...

Jako "Recapture Hammerfast" byla uzasna mise... ale konec prostě vždy byl monotoni operace kdy člověk dekonstruoval předpřipravenou obranu kterou počítač neuměl nahradit.

0/0
25.8.2014 21:45

R96o96m81a93n 36Š91v84a53c28h 8539493389512

jediným parametrem kterým jde definovat kvalitu hry je její prodejnost, ostatní je pouze subjektivní názor hodnotícího.

Samozřejmě jsou i slušné hry které prostě tak nějak zapadly. To zas ale poukazuje na to že, byly slušné, ale stále průměrné.

Prostě nejtvrdším ukazatelem úspěchu je kolik lidí je za to ochotno utratit svoje tvrdě vydělané peníze (volba peněženkou) vše ostatní je teorie.

znáte jiný objektivní způsob jak určit dobrou hru?

0/0
25.8.2014 19:14

D41a63n89i98e14l 60M59a35r53t52í18n82e44k 4103723873909

Jenze to by vsechny hry taky museli stat stejne aby se dali takto hodnotit

+1/0
25.8.2014 19:32

K92a48r30e17l 73K42a97š68t94a68n 9688421701466

Jak už padlo níže, za dobrou hru jsem ochoten zaplatit hodně peněz (například kvůli GTAV jsem si koupil i PS3) Ale to musí být dobrá hra a ne nějaká bezduchá hříčka, která člověka přestane bavit za půl hodiny (nemluvě o tom, když ji za půl hodiny dohraje)

0/0
25.8.2014 17:59

J53a69n 31S40c75h58w17a22r70z 9103415544879

Ako zakaznik v dobe v ktorej su hry plne ovladane online DRM, a kde sa nikto za 0-day DLC nehanbi som si uz zvykol, ze od podpory nemozem cakat nic extra. Z velkej casti je to len cakanie na nejakeho Inda, ktory "poradi" aby som si dal novy ovladac grafiky alebo restartoval modem. Jediny dovod pre otvorenie support ticketu na EA je dnes sanca ze vam ponuknu discount kupon na inu hru.

+3/0
25.8.2014 14:15
Foto

H98o59n36z28a 95L62é34d14r 7292309778983

Blizzard live chat je úžasný. To že EA je zlo všichni ví.

0/0
25.8.2014 22:17

J64i31ř13í 45K91a26č63í16r97e48k 5600136336

Možná jen hoši dělají nezáživné tituly a proto by se měli poohlédnout po jiné práci; já si neumím třeba představit, že bych měl hrát nějakou průměrnou hru. Mimochodem už přes 10 let hraji Neverwinter Nights a tu jsem si koupil. Žasnu nad její kvalitou.

+1/0
25.8.2014 13:55

J24i80ř77í 32K48a87č61í84r42e48k 5410766716

Z nových her jsem jel jen Skyrim (jsem fanoušek už od Morrowindu); a pak trochu jinačí soudek - World of Tanks a League of Legends.

+2/0
25.8.2014 13:57

J15a17n 65V26á32c90l32a75v54í54k 3712306531459

Zrovna NWN není zadny zazrak, takze by spravne nemela existovat.

0/−1
25.8.2014 15:31

J35a56n 48H48o55r13á14k 3243830120651

prezijou jen ti nejlepsi pane vyvojar... pokud budete vytvaret nejaky indie nesmysly ve stylu ste kopie minecraftu nebo tisicate kopie candy crush sagy, tak ty vase hry nestoji ani za tu dvacku

+8/−1
25.8.2014 13:39

T40o68m91á65š 26K88o36z72l85í19k 4962891741568

Já bych pány vývojáře zas tolik nehanil :). Ty jejich hry až na takový propadáky nevypadají. Přestože jsem ani o jedné nikdy neslyšel (že by byl problém spíš v marketingu?), ale i na Metacritic mají solidních 75% jak od recenzentů tak od lidí. Takže v kvalitě problém nebude. Ale, řekl bych že to není ani problém Steamu, Steam jim jen nabízí tu možnost to přes svůj kanál prodávat, vývojáři si přeci mohli marketing a distribuci zajistit sami, nebo jiným způsobem.

+3/0
25.8.2014 12:29

M38a37r77e68k 18Z57a77h12r62a15d46i93l 6924389715561

Máte pravdu. Většina diskutujících zde neodděluje kvalitu hry od kvality marketingu...

0/0
25.8.2014 13:09

P31a14v10e84l 63H98o65u58s64k28a 3971435430488

"Přežíváme jen díky laskavosti těchto slev" – jak můžou přežívat díky těm slevám, když o dva odstavce dál píše " jedna hra odpovídá dolaru" a "vaše hodnota neodpovídá ani polovičnímu hrnku kafe"?

+1/0
25.8.2014 9:45

L45u80c90i19e 27M34u44s15i35l33o63v77á 7621558711337

Protoze bez tech slev by si ty jejich hry nekoupil nikdo... to on zrejme nechape, ze hry jsou takova zbytecnost (ve sve podstate) za kterou clovek utrati velke penize jen kdyz je presvedcen, ze za to stoji... ale casto nestoji tak bud lidi kradou nebo proste nehrajou....

+4/−1
25.8.2014 9:56

M59a63r25t64i14n 96M14a20i57k72s77n23a50r 3204233438632

Bez slevy = 10 * 200 týdně, se slevou 1000 * 20 týdně.... cca takhle to vychazí :)

+3/0
25.8.2014 10:22

L27u33c54i83e 74M14u37s50i94l79o46v17á 7101538921357

spis bych rekla, ze 1000*2, a mimo slevu jen 10*200. co zrejme nechape ze tech 1000 by si tu hru beze slevy nekoupilo nikdy.

+2/−1
25.8.2014 11:29

M14a63r82t78i38n 50S40e69d43l46á48č20e93k 1940219890984

Co ten blb mele? To ho snad někdo nutí prodávat přes Steam? Tak ať si zajistí vlastní distribuci. Aha, to by po nich asi neštěkl pes... Nebo ať dělají na konzole, nemuseli by snad aspoň řešit hardware nebo ovladače.

+9/−1
25.8.2014 8:38

M60a38r10t86i57n 54M36a73i68k34s59n96a20r 3144783528182

Musim s litosti oznamit, ze vyvoj na konzole... je priserny, hrozny a otupujici. Proc? Protoze jste limitovan ovladacem (to se da jakz takz prekousnout, a hrac si snad nezlomi prsty) a HW vas neobtezuje ruznorodosti, ale naopak svoji omezenosti... Omlouvam se, ale vas nazor je pomerne "toxicky", ale to vam za zle clovek nemuze mit, je to proste dobou. :(

+5/−5
25.8.2014 10:24

M85a36r44t14i22n 85S62e21d47l35á93č42e54k 1820899460564

Já to chápu - jsou svázáni i požadavky výrobce konzole, ale myslel jsem právě to, že nejsou vázáni růzností hardware a dopředu vědí, na co vyvíjejí. A mě moje PS3 zatím bohatě stačí - právě proto, že jsem nechtěl každé 2 roky kupovat další počítač a řešit bugy (což ovšem s BF4 padlo, protože to je takový nedodělek a paskvil, že jsem ho musel prodat).

+4/0
25.8.2014 11:23

T70o52n16í77k 58K36u18t20t14m89a43n59n 6383678952

Musím vám s lítostí oznámit, že vývoj na konzole je právě díky omezenosti HW jednodušší, resp. odpadá problém s optimalizací. Zeptejte se třeba takových Piranha Bytes támhle vedle z Německa. Omlouvám se, ale váš názor je poměrně "hloupý", ale to vám za zlé člověk nemůže mít, když jste zapřisáhlý odpůrce konzolového HW.

+5/−1
25.8.2014 11:40

N18a68r76c84i86s 73G74á88b49r31l60í93k 8280855436

Všechno má svoje plusy a mínusy - náklady potřebné k nasazení jedné hry na Xbox One se pohybují kolem 5000 USD, což může být pro indie docela dost. Ještě že už MS zrušil poplatek za opětovnou certifikaci aktualizovaných verzí, kvůli které třeba Phil Fish odmítal vydat opravenou verzi FEZu.

0/0
25.8.2014 20:16

J23a50n 48V61á71c74l59a58v27í33k 3102316521139

A už to opravil? :-)

0/0
26.8.2014 20:19

J81a78n 39V91á34c85l15a15v59í81k 3942626651559

Steam je de facto monopol v digitální distribuci.

0/0
25.8.2014 10:43

J97a42n 89H33o70r76á92k 3213760940311

je tady GoG, je tady Origin, Uplay - nejde o monopol, jde o to, ze ta kvalita Steamu je po deseti letech vyvoje uplne nekde jinde

+6/0
25.8.2014 13:42

J51a58n 50V52á84c64l31a71v17í69k 3912676691419

Ale no tak, buďme trochu realisté. Valve ovládá herní trh na počítačích, nedat hru na Steam je pro většinu studií jako ji vůbec nevydat - ano, jsou některé specifické výjimky, ale rozhodně ne pravidlo.

0/0
25.8.2014 15:44

P80e38t63r 67J52a97r16o28š 2614261375107

Meli stejnou startovni pozici, jako EA, Ubisoft, nebo Blizzard. Ovsem ti dalsi zmineni ignorovali pozadavky nove doby a defakto se rozhodli sve klienty spis jen kontrolovat a buzerovat. Valve to cele pojalo jinym zpusobem a dneska nechali vsechny ostatni daleko za sebou. EA upada, Ubisoft se drzi sec muze a Blizzard sazi na recyklaci a DLC ke svym overenym titulum.

0/0
28.8.2014 13:55
Foto

P38e54t58r 90S14t82e17i50n75b45a61u30e93r 8607339545947

Pokud to vztáhnu na mě (http://steamcommunity.com/id/petr_steinbauer/games/?tab=all), tak: mám koupeno 420 her, ale hrát je budu nikdy/možná někdy jednou. Takže je nákupem za dolar podporuji, ale nevyužívám a přísahám že nikdy nevyužiji jejich podpory.... 

Proč si stěžují?

+6/0
25.8.2014 8:13

V62l39a72d57i52m42í23r 34F68i78b88i12g89e41r 5224521551204

Z toho co vidím jsou nejdražší hry typu Free to play:-). Sice ji máte zdarma ale abyste si pořádně zahráli tak musíte kloupit jak mourovatí. Třeba nejznámější World Of Tanks. Mě to tedy nechytlo ale kamarády docela jo zaplatili si premium a Goldy na nákup lepších komponent a to tisíce lítají:-)

+3/0
25.8.2014 7:59

A71l80e13x86a84n27d92r 95C28h17y68t17i28l 2534202655311

Myslite si, ze spatne FTP se udrzi? O cem Vy mluvite neni FTP, ale Pay To Win. Prave nefalsovane FTP je o tom, ze si maximalne koupite nejake skiny na charactery, graficke ficurinky a vstupenky napriklad na turnaje. Ano mluvim o Dote2. WoT me bavilo jen chvili, nedal jsem do toho ani korunu. Do Doty jsem uz nejake penize dal, ale vzhledem k tomu, ze jsem nejake itemy prodal pres trh, tak jsem nekde na nule. Ale u hry, u ktere jsem stravil pres 1000 nahranych hodin se ani nepozastavuji na nekym, kdo do toho chce dat vic penez a podporit ji. Pokud za to stoji.

+4/−1
25.8.2014 10:38

J52i79ř56í 95K40a33č31í35r93e14k 5600436326

ano ano, pravda, já hraju World of Tanks a League of Legends a pricnipu plateb je markantní rozdíl. LoL kupuješ za prachy skiny a různé blbůstky, jo ještě možná hrdiny a nemá to vůbec žádný vliv na tom, jak dobře si zahraješ. Což se o World of Tanks říct nedá - Pay To Win se na to dobře hodí :-)

+2/−1
25.8.2014 14:07

M19a73r83c87e51l 51L18a76u22r78e60n33č34í54k 3278496359787

kde vo WOT je pay to win ? všetko si možte kupiť za herne peniaze čiže platit nič nemusíte asi ste to už dlhšie nehral

+1/0
25.8.2014 14:39

J46i67ř88í 42K94a59č79í47r58e77k 5910796656

Pokud nemáte s čím srovnávat, třeba s LoL, nepochopíte, jakým způsobem je WoT Pay To WIn. V LoL se nestane, že by někdo, kdo platí, měl jakoukoliv JAKOUKOLIV herní výhodu nad tím kdo neplatí. Zatímco WoT těžce využívá marketingu k tomu, aby měli hráči nutkání kupovat si goldy.

0/−2
25.8.2014 15:34

A59l73e19x43a84n29d76r 11C11h87y19t73i28l 2334702855161

No s tim LoL to neni tak uplne pravda, kolik hrdinu je na zacatku hry a jak dlouho trva dostat nejakeho dalsiho? Pak jsou tam preci nejake doplnky zlepsujici staty, ty zlepsuji celkove parametry postav o nekolik procent. Alespon to tak bylo, kdyz jsem to kdysi pred tak dvema tremi roky zkousel. Tohle treba Dota nema a proto jsem zustal  u ni.

+2/0
25.8.2014 18:20

Z80b10y24n67ě92k 53Š88a23f24a14r49č92í73k 5257968555284

R^

0/0
25.8.2014 23:15

D85a24n90i69e97l 72Š33e76v57č57í25k 7236710879928

Předpokládám, že nehrajete jenom jednu hru. Je tak? Pak mě docela udivuje vaše ochota obětovat 40 dní ze svého života trávením v imaginárním světě v podobě jedniček a nul. Já raději pojedu někam na měsíc na hory, nebo na lyže, nebo se půjdu projít se psem, s přáteli na pivo nebo si s prominutím těch 40 hodin zašukám. Ale hrát tolik času, to mi hlava nebere. A to je jenom jedna hra!

0/−6
25.8.2014 14:15

J41a76n 76R76o21z72k16o84š 3940298801781

Nechápu co potom děláte v této sekci... očividně tu není nic pro vás.

+6/0
25.8.2014 15:10

A37l84e90x63a54n41d18r 79C26h18y18t76i47l 2204442385741

Zivot je otazkou priorit a me hry bavi. Vas treba bavi sportovat a chodit travit cas do zahulene hospody, mne ne. Kdysi jsem delal nekolik let hodne aktivne historicky serm, a akorat z toho byly bolesti. Od te doby, co jsem s tim seknul, veskere fyzicke bolesti zmizely do pul roku. Sukat se neda furt a clovek uz musi mit i trochu naladu, kdyz ma stejnou partnerku uz hromadu let, je to zabava na pul hodiny maximalne(pro normalniho cloveka). Jestli travim cas u jednicek a nul, po tom je kazdymu s prominutim ho-no. Je to muj volny cas a ja ho vyplnuji cinnosti, ktera me bavi, odreagovava a odbourava ucinne stres ( i kdyz nektere ty zapasy jsou infarktove:D ).

Kazdy jsme jiny a kazdy mame jine potreby. To, ze to nechapete, je problem Vas, nikoliv muj. Koukate na TV? Ctete si na internetu? Ctete si knihy? Koukate na fotbal, olympiadu? Tohle vsechno ja ve svem volnem case nedelam a venuju to hram ci rodine. Kdyz rozpocitam cas, po ktery Dotu hraju, do prumeru, tak s ni travim prumerne hodinu a pul denne..cca dva zapasy. Coz zas tak moc neni co? Znam jine, kteri maji nahrano 3000 a vic za stejne dlouhou dobu. Povetsinou studenti. No a? Je to jejich volny cas. Nestoji to zadne provozni penize a je to rekl bych lepsi nez jit s partou zahulit do parku.

Vas prispevek je asi tak relevantni, jako by byl muj na foru napriklad Sparty Praha, jestli neni fanouskum lito toho casu, kdy se na ty simulanty koukaji a jeste si kupuji listky a jdou na ne nazivo, aby si tu nebetycnou podplacenou nudu uzili. A ze by meli jit radsi zahrat FIFU, na kterou se aspon dobre kouka a clovek si muze byt jist, ze to neni zaplaceny a je to dobre zahrany.

+6/0
25.8.2014 18:16

D51a35n20i18e25l 95Š48e84v81č22í11k 7286710879288

To máš pravdu.

+2/0
25.8.2014 18:38

M88a94r91c65e92l 69L81a62u17r76e32n68č10í39k 3118376769197

mno wot hram a nedal som do neho ani korunu, odkedy umožnili kupovať municiu zlatu za peniaze odstranili jedinú vyhodu ktoru mali ty čo plati hotovostou

0/0
25.8.2014 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.