Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jste pro nás bezcenní, tvrdí vývojářské studio o zákaznících

Společnost Puppy Games poodhaluje pohled do zákulisí herního prodeje a naznačuje, že Steam pro menší vývojáře není jen výhra. Autor vystupující pod přezdívkou Cas má stávající situace plné zuby a nehodlá o ní již mlčet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85í84t53ě73z72s47l56a83v 62N77o38v46o11t25n34ý 3459371848226

možná mohl vývojář raději investovat svůj čas na zkvalitnění vlastních produktu. Potom by nemusel řešit nevyladěnost vlastního sw na úrovni zákaznického servisu a ušetřil si tím své milované peníze. Souhlasím s ostatními když říkám že kvalitní produkty si své zákazníky najdou.

+1/0
27.8.2014 12:34

M92i86c51h96a39l 94B84e51d83n62á90ř 6565961148764

to je ale blbej virál!

0/0
26.8.2014 20:08

M84i39r77o58s50l60a57v 77K25r68u80p83a 7804171938510

Presne. Oni by radi aby se to prodavalo za 20$ ale lidi to koupi jen v bundlu nebo s 90% slevou za 2$. Ale to je kvalitou jejich her, dobra hra se za 20$ proda.

+1/0
26.8.2014 17:37

M61i49r23o73s47l44a86v 24K77r87u95p72a 7314711318400

Jsou to nesmysly. Kvalitni hry se prodavaji dobre a za premiove penize. Sam mam pres 400 her na steamu, nektere jsem koupil na humble 5 za 1$ a nikdy nespustil, nekdy pockal na zajimavou slevu na 1/4 a s radosti zahral za verim pro mne i pro vyrobce zajimave penize. A nekdy koupim premiovy titul hned v po uvedeni - napriklad Divinity Original Sin za 40 ecek.

Dale nechapu co mota v dobe digitalni distribuce o oprave PC? On jako nekam jezdi lidem vymenovat HW nebo upgradovat ovladace? Pochybuju. Proste snaha o zviditelneni.

0/0
26.8.2014 17:33

M41i33r39o93s66l77a44v 61K44r18u35p38a 7584211148430

Přesně tak. Mám přes 400 her a některé jsem ani nespustil (nebyl čas, nebo byly v bundlu s jinou hrou, co jsem chtěl, atd.) a možná se k nim ani nedostanu. Desetkrát dráž bych si danou hru nikdy nekoupil a technickou podporu nevyuzivam - jednou jsem akorat zalozil incident na firemnim helpdesku.

0/0
26.8.2014 17:29

P88e21t39r 16M82a39c38h 6496520634

Koukam, ze tady spousta lidi nepochopilo o cem ten clanek vubec je. Ten clanek je o tom, ze Steam srazil cenu PC her na cca desetinu. A je jedno zda je prodavate pres steam nebo ne, zda jsou kvalitni nebo ne, Valve ovlada trh PC her, vydelava na tom a vyvojari tim trpi. Resenim je delat hry pro konzole, tam je stale zvykem za hry platit vic a technicka podpora je nutna take jen minimalne.

0/0
26.8.2014 11:51

D80r61a63h84o56m53í46r 49S51t57r76o98u83h82a15l 4605398392184

Já nevidím problém. Mrknul jsem na Steam, vidím Payday 2 za 50 éček. Mrknu na statistiky, nejoblíbenější hra týdne Payday 2. Vážení, jsou to lži. Dřív prostě ditributor nakoupil odhadovaný počet prodaných her, část neprodal, tak si to odepsal. Vývojáři tudíž parazitovali na distributorovi a prodejních řetězcích. Dneska je při online prodeji veřejně vidět, jak moc se hra prodává a recenze jsou dostupné prakticky okamžitě.

A když už jsme u toho... Dřív vývojáři vytvářeli sami komplet celou hru. Včetně enginu, včetně zvuků, grafiky a všeho. Vymýšleli nové postupy, optimalizovali kód pro několik typů grafik a zvukovek.

Dneska mají předchystaný multiplatformní engine za pár dolarů nebo v případě unity zadarmo, kam stačí naflákat modely, textury a ruchy a voilá, mají základ hry, který hodí na kickstarter, aby jim hráči dali prachy na doladění explozí, které si ještě nenačetli z příručky.

A pak za tohle chtějí třináct stovek, prodávat to online a masově na více platformách? Rád bych se smál, ale je to k pláči. To, že vydělávat jde, jsem napsal o pár příspěvků níže - do WoTka jsem vrazil už čtyři litry a nelituju toho. Prostě nesmíte být chamtiví a musíte dělat hru, aby lidi bavila - aby vás bavila. Když vývojáře nebaví jeho vlastní hra, tak asi něco bude špatně. Osobně to znám od kámoše, který dělal betatest jedné hry - betatest ho nebavil. Hra propadla. Konec, utrum. Nejlepší betatesteři jsou ti, kteří to dělají zadarmo. U nich si můžete být jistí, že je hra baví a že bude mít úspěch.

Ale vtloukejte tohle vývojářům do hlavy...

+3/0
27.8.2014 9:15

A58n65t65o82n61í82n 20Ž41o24h56a 2125930888516

Aha. Vývoj her je dnes naopak náročnější. Možná, že engine již dneska není tak drahý (Unity ovšem není zdarma pro komerční užití, což jen potvrzuje vaši neznalost), ovšem technologický pokrok si vybral daň jinde. Je potřeba řešit více detailů, animace musí být promakanější, ideálně motion-capture (opravdu levné). V minulých dobách také nebylo potřeba tolik modelů (protože na to technologie nestačily), dnes je tomu naopak a co víc, modely jsou dost drahé. V tomhle odvětví se sám pohybuju, znám taky dost 3D artistů a za takový promakanější model tanku se setkáte i s cenovkou 3000 eur. A dnešní moderní hry mají tisíce různých modelů.

Nechci se timhle zastávat onoho vývojáře v článku, který je opravdu mimo a když vidím jeho hry, tak si řikám, že by měly být asi někde na freehry.cz... Osobně si tenhle typ her nekupuji ani ve slevách. Ale to co jste napsal vy rozhodně neni realita. Vývoj hry jste popsal pomalu jako by to bylo jen vaření oběda.

0/0
27.8.2014 17:03

P13e96t81r 96J59a61r81o90š 2184691555667

a neni to spis o tom, ze hry dneska dela kde kdo, thr je presycen a lidi nemaji na to, aby si koupi kazdou kravinu za pul sta? pak minimalne steam dela tem hram reklamu a kolikrat se clovek dostane i k titulu, o kterem by se jinak nedozvedel ze existuje.

ano, prace vyvojare je narocna, jak casove, tak financne (kazdy chce za svoji praci dostat zaplaceno). bohuzel v pripade pocitacovych her, je to puda pomerne nejista a rozdil mezi uspechem a neuspechem muze byt v malych detailech.

svadet vse na steam je pohodlne. ano - tlaci ceny dolu. Ale to je problem vsude na svete a se vsim. Kdyz je neceho moc, hodnota te veci klesa.

0/0
28.8.2014 13:45
Foto

M88a36r55t11i32n 10C98u41g92e96r24e77a12n 1119467218321

Spíš aď začnou psát něco origánálního, něco kvalitního, něco hratelnýho!!! Co člověka donutí alespoň trošíčku myslet a pak to zkusej prodat, ne tady jenom plácat kraviny a fňukat, skutečně originální a kvalitní RTS jsem neviděl od dob Tiberian sunu, Heroes 3 a Age of Empires 2 až do příchodu nedávno vydané nejmenované hry, jež spustila šílenství (titule neuvedu). O ostatních žánrech pomlčím, ty jsou na tom ještě hůř než RTSky.

Každá hra, která přerostla v neskutečnýho molocha začínala jako drobek, který se sotva udržel, teprve potom přinesla svému studiu věhlas, tohle aď si pán uvědomí!

+3/0
25.8.2014 20:18

P91a49v62e86l 57K80u84r32a63l 5781774360660

nutno podotknout že tiberian sun byl kvalitní když se v tom člověk moc nešťoural a šel prakticky okamžitě do protiútoku ve chvíli kdy se vyčerpali skripty na začátku mise.

Já sem si to vždycky hrál budovatelsky a miloval sem se na ostrově opevnit zdí, SAMy, vybetonovat,obehnat se firestormem, tiberiová pole obložit RPG vežičkami a pak postavit 100 orca bomberu a smést nepřítele z povrchu zemského.

0/0
25.8.2014 21:43

P56a95v37e94l 92K82u85r22a34l 5111934570580

pokud člověk postavil do cesty skriptům vyladěnou obranu už se podstatě nemusel o nic starat...

kupříkladu ve skirmishi počítač prostě nikdy nedokázal postavit sebeméně účinnou obranu své základny. Samy na idiotských místech, obelisk uprostřed...

Jako "Recapture Hammerfast" byla uzasna mise... ale konec prostě vždy byl monotoni operace kdy člověk dekonstruoval předpřipravenou obranu kterou počítač neuměl nahradit.

0/0
25.8.2014 21:45

R15o82m13a94n 57Š24v69a68c26h 8299923789412

jediným parametrem kterým jde definovat kvalitu hry je její prodejnost, ostatní je pouze subjektivní názor hodnotícího.

Samozřejmě jsou i slušné hry které prostě tak nějak zapadly. To zas ale poukazuje na to že, byly slušné, ale stále průměrné.

Prostě nejtvrdším ukazatelem úspěchu je kolik lidí je za to ochotno utratit svoje tvrdě vydělané peníze (volba peněženkou) vše ostatní je teorie.

znáte jiný objektivní způsob jak určit dobrou hru?

0/0
25.8.2014 19:14

D55a70n78i67e30l 31M14a35r50t27í50n16e18k 4623353193669

Jenze to by vsechny hry taky museli stat stejne aby se dali takto hodnotit

+1/0
25.8.2014 19:32

K47a68r39e98l 74K11a28š68t31a62n 9658971391756

Jak už padlo níže, za dobrou hru jsem ochoten zaplatit hodně peněz (například kvůli GTAV jsem si koupil i PS3) Ale to musí být dobrá hra a ne nějaká bezduchá hříčka, která člověka přestane bavit za půl hodiny (nemluvě o tom, když ji za půl hodiny dohraje)

0/0
25.8.2014 17:59

J44a25n 61S37c24h43w66a80r72z 9523325644659

Ako zakaznik v dobe v ktorej su hry plne ovladane online DRM, a kde sa nikto za 0-day DLC nehanbi som si uz zvykol, ze od podpory nemozem cakat nic extra. Z velkej casti je to len cakanie na nejakeho Inda, ktory "poradi" aby som si dal novy ovladac grafiky alebo restartoval modem. Jediny dovod pre otvorenie support ticketu na EA je dnes sanca ze vam ponuknu discount kupon na inu hru.

+3/0
25.8.2014 14:15
Foto

H61o87n49z60a 43L59é59d81r 7342499428793

Blizzard live chat je úžasný. To že EA je zlo všichni ví.

0/0
25.8.2014 22:17

J68i59ř98í 97K68a47č36í20r50e16k 5900556356

Možná jen hoši dělají nezáživné tituly a proto by se měli poohlédnout po jiné práci; já si neumím třeba představit, že bych měl hrát nějakou průměrnou hru. Mimochodem už přes 10 let hraji Neverwinter Nights a tu jsem si koupil. Žasnu nad její kvalitou.

+1/0
25.8.2014 13:55

J20i75ř10í 66K94a85č75í20r45e65k 5790816116

Z nových her jsem jel jen Skyrim (jsem fanoušek už od Morrowindu); a pak trochu jinačí soudek - World of Tanks a League of Legends.

+2/0
25.8.2014 13:57

J32a48n 79V93á20c74l28a56v55í82k 3662816141149

Zrovna NWN není zadny zazrak, takze by spravne nemela existovat.

0/−1
25.8.2014 15:31

J94a53n 24H55o95r92á35k 3333830590251

prezijou jen ti nejlepsi pane vyvojar... pokud budete vytvaret nejaky indie nesmysly ve stylu ste kopie minecraftu nebo tisicate kopie candy crush sagy, tak ty vase hry nestoji ani za tu dvacku

+8/−1
25.8.2014 13:39

T38o63m66á69š 33K93o28z26l66í25k 4872391561958

Já bych pány vývojáře zas tolik nehanil :). Ty jejich hry až na takový propadáky nevypadají. Přestože jsem ani o jedné nikdy neslyšel (že by byl problém spíš v marketingu?), ale i na Metacritic mají solidních 75% jak od recenzentů tak od lidí. Takže v kvalitě problém nebude. Ale, řekl bych že to není ani problém Steamu, Steam jim jen nabízí tu možnost to přes svůj kanál prodávat, vývojáři si přeci mohli marketing a distribuci zajistit sami, nebo jiným způsobem.

+3/0
25.8.2014 12:29

M25a36r78e64k 91Z42a83h90r80a79d65i31l 6204839885751

Máte pravdu. Většina diskutujících zde neodděluje kvalitu hry od kvality marketingu...

0/0
25.8.2014 13:09

P97a64v30e78l 80H21o61u86s31k88a 3471655460888

"Přežíváme jen díky laskavosti těchto slev" – jak můžou přežívat díky těm slevám, když o dva odstavce dál píše " jedna hra odpovídá dolaru" a "vaše hodnota neodpovídá ani polovičnímu hrnku kafe"?

+1/0
25.8.2014 9:45

L17u23c66i58e 79M65u55s67i90l26o40v47á 7821858131117

Protoze bez tech slev by si ty jejich hry nekoupil nikdo... to on zrejme nechape, ze hry jsou takova zbytecnost (ve sve podstate) za kterou clovek utrati velke penize jen kdyz je presvedcen, ze za to stoji... ale casto nestoji tak bud lidi kradou nebo proste nehrajou....

+4/−1
25.8.2014 9:56

M82a44r37t90i26n 33M19a77i24k14s74n91a42r 3134933288532

Bez slevy = 10 * 200 týdně, se slevou 1000 * 20 týdně.... cca takhle to vychazí :)

+3/0
25.8.2014 10:22

L91u72c52i63e 60M13u32s29i40l72o13v47á 7431388751827

spis bych rekla, ze 1000*2, a mimo slevu jen 10*200. co zrejme nechape ze tech 1000 by si tu hru beze slevy nekoupilo nikdy.

+2/−1
25.8.2014 11:29

M29a15r13t37i55n 71S82e14d88l43á75č90e63k 1340879310214

Co ten blb mele? To ho snad někdo nutí prodávat přes Steam? Tak ať si zajistí vlastní distribuci. Aha, to by po nich asi neštěkl pes... Nebo ať dělají na konzole, nemuseli by snad aspoň řešit hardware nebo ovladače.

+9/−1
25.8.2014 8:38

M14a70r85t59i15n 39M80a75i97k18s22n96a89r 3894963298882

Musim s litosti oznamit, ze vyvoj na konzole... je priserny, hrozny a otupujici. Proc? Protoze jste limitovan ovladacem (to se da jakz takz prekousnout, a hrac si snad nezlomi prsty) a HW vas neobtezuje ruznorodosti, ale naopak svoji omezenosti... Omlouvam se, ale vas nazor je pomerne "toxicky", ale to vam za zle clovek nemuze mit, je to proste dobou. :(

+5/−5
25.8.2014 10:24

M47a74r26t37i41n 64S16e83d81l36á49č47e62k 1320819820714

Já to chápu - jsou svázáni i požadavky výrobce konzole, ale myslel jsem právě to, že nejsou vázáni růzností hardware a dopředu vědí, na co vyvíjejí. A mě moje PS3 zatím bohatě stačí - právě proto, že jsem nechtěl každé 2 roky kupovat další počítač a řešit bugy (což ovšem s BF4 padlo, protože to je takový nedodělek a paskvil, že jsem ho musel prodat).

+4/0
25.8.2014 11:23

T19o93n92í50k 14K54u75t38t19m19a76n68n 6593788152

Musím vám s lítostí oznámit, že vývoj na konzole je právě díky omezenosti HW jednodušší, resp. odpadá problém s optimalizací. Zeptejte se třeba takových Piranha Bytes támhle vedle z Německa. Omlouvám se, ale váš názor je poměrně "hloupý", ale to vám za zlé člověk nemůže mít, když jste zapřisáhlý odpůrce konzolového HW.

+5/−1
25.8.2014 11:40

N86a73r91c32i50s 23G45á74b24r85l94í34k 8580195466

Všechno má svoje plusy a mínusy - náklady potřebné k nasazení jedné hry na Xbox One se pohybují kolem 5000 USD, což může být pro indie docela dost. Ještě že už MS zrušil poplatek za opětovnou certifikaci aktualizovaných verzí, kvůli které třeba Phil Fish odmítal vydat opravenou verzi FEZu.

0/0
25.8.2014 20:16

J71a31n 92V92á96c78l84a36v57í34k 3442236711649

A už to opravil? :-)

0/0
26.8.2014 20:19

J10a28n 10V96á38c16l30a52v41í64k 3422396321829

Steam je de facto monopol v digitální distribuci.

0/0
25.8.2014 10:43

J71a95n 30H27o91r60á43k 3883820600531

je tady GoG, je tady Origin, Uplay - nejde o monopol, jde o to, ze ta kvalita Steamu je po deseti letech vyvoje uplne nekde jinde

+6/0
25.8.2014 13:42

J91a49n 25V42á17c14l50a57v22í30k 3742926101509

Ale no tak, buďme trochu realisté. Valve ovládá herní trh na počítačích, nedat hru na Steam je pro většinu studií jako ji vůbec nevydat - ano, jsou některé specifické výjimky, ale rozhodně ne pravidlo.

0/0
25.8.2014 15:44

P77e16t15r 91J78a80r42o41š 2644261765487

Meli stejnou startovni pozici, jako EA, Ubisoft, nebo Blizzard. Ovsem ti dalsi zmineni ignorovali pozadavky nove doby a defakto se rozhodli sve klienty spis jen kontrolovat a buzerovat. Valve to cele pojalo jinym zpusobem a dneska nechali vsechny ostatni daleko za sebou. EA upada, Ubisoft se drzi sec muze a Blizzard sazi na recyklaci a DLC ke svym overenym titulum.

0/0
28.8.2014 13:55
Foto

P58e32t83r 25S21t44e49i52n45b65a14u19e33r 8607909815197

Pokud to vztáhnu na mě ( steamcommunity.com), tak: mám koupeno 420 her, ale hrát je budu nikdy/možná někdy jednou. Takže je nákupem za dolar podporuji, ale nevyužívám a přísahám že nikdy nevyužiji jejich podpory.... 

Proč si stěžují?

+6/0
25.8.2014 8:13

V61l96a13d29i76m23í53r 37F95i13b79i21g59e84r 5974641681554

Z toho co vidím jsou nejdražší hry typu Free to play:-). Sice ji máte zdarma ale abyste si pořádně zahráli tak musíte kloupit jak mourovatí. Třeba nejznámější World Of Tanks. Mě to tedy nechytlo ale kamarády docela jo zaplatili si premium a Goldy na nákup lepších komponent a to tisíce lítají:-)

+3/0
25.8.2014 7:59

A28l72e96x19a39n53d56r 14C22h11y94t67i28l 2884602325131

Myslite si, ze spatne FTP se udrzi? O cem Vy mluvite neni FTP, ale Pay To Win. Prave nefalsovane FTP je o tom, ze si maximalne koupite nejake skiny na charactery, graficke ficurinky a vstupenky napriklad na turnaje. Ano mluvim o Dote2. WoT me bavilo jen chvili, nedal jsem do toho ani korunu. Do Doty jsem uz nejake penize dal, ale vzhledem k tomu, ze jsem nejake itemy prodal pres trh, tak jsem nekde na nule. Ale u hry, u ktere jsem stravil pres 1000 nahranych hodin se ani nepozastavuji na nekym, kdo do toho chce dat vic penez a podporit ji. Pokud za to stoji.

+4/−1
25.8.2014 10:38

J29i73ř29í 80K18a39č86í24r41e69k 5410846806

ano ano, pravda, já hraju World of Tanks a League of Legends a pricnipu plateb je markantní rozdíl. LoL kupuješ za prachy skiny a různé blbůstky, jo ještě možná hrdiny a nemá to vůbec žádný vliv na tom, jak dobře si zahraješ. Což se o World of Tanks říct nedá - Pay To Win se na to dobře hodí :-)

+2/−1
25.8.2014 14:07

M15a54r64c15e72l 18L21a51u66r58e72n72č11í51k 3428376839897

kde vo WOT je pay to win ? všetko si možte kupiť za herne peniaze čiže platit nič nemusíte asi ste to už dlhšie nehral

+1/0
25.8.2014 14:39

J60i37ř80í 78K89a49č73í20r42e19k 5940966826

Pokud nemáte s čím srovnávat, třeba s LoL, nepochopíte, jakým způsobem je WoT Pay To WIn. V LoL se nestane, že by někdo, kdo platí, měl jakoukoliv JAKOUKOLIV herní výhodu nad tím kdo neplatí. Zatímco WoT těžce využívá marketingu k tomu, aby měli hráči nutkání kupovat si goldy.

0/−2
25.8.2014 15:34

A24l28e40x95a50n12d22r 25C51h20y60t61i24l 2554182165871

No s tim LoL to neni tak uplne pravda, kolik hrdinu je na zacatku hry a jak dlouho trva dostat nejakeho dalsiho? Pak jsou tam preci nejake doplnky zlepsujici staty, ty zlepsuji celkove parametry postav o nekolik procent. Alespon to tak bylo, kdyz jsem to kdysi pred tak dvema tremi roky zkousel. Tohle treba Dota nema a proto jsem zustal  u ni.

+2/0
25.8.2014 18:20

Z54b85y56n78ě80k 57Š98a36f63a25r41č62í74k 5127568685754

R^

0/0
25.8.2014 23:15

D58a53n70i55e91l 34Š71e73v18č27í30k 7266740929648

Předpokládám, že nehrajete jenom jednu hru. Je tak? Pak mě docela udivuje vaše ochota obětovat 40 dní ze svého života trávením v imaginárním světě v podobě jedniček a nul. Já raději pojedu někam na měsíc na hory, nebo na lyže, nebo se půjdu projít se psem, s přáteli na pivo nebo si s prominutím těch 40 hodin zašukám. Ale hrát tolik času, to mi hlava nebere. A to je jenom jedna hra!

0/−6
25.8.2014 14:15

J13a54n 64R18o50z14k43o70š 3400698851861

Nechápu co potom děláte v této sekci... očividně tu není nic pro vás.

+6/0
25.8.2014 15:10

A80l62e75x18a14n91d48r 96C63h45y42t62i60l 2844142715401

Zivot je otazkou priorit a me hry bavi. Vas treba bavi sportovat a chodit travit cas do zahulene hospody, mne ne. Kdysi jsem delal nekolik let hodne aktivne historicky serm, a akorat z toho byly bolesti. Od te doby, co jsem s tim seknul, veskere fyzicke bolesti zmizely do pul roku. Sukat se neda furt a clovek uz musi mit i trochu naladu, kdyz ma stejnou partnerku uz hromadu let, je to zabava na pul hodiny maximalne(pro normalniho cloveka). Jestli travim cas u jednicek a nul, po tom je kazdymu s prominutim ho-no. Je to muj volny cas a ja ho vyplnuji cinnosti, ktera me bavi, odreagovava a odbourava ucinne stres ( i kdyz nektere ty zapasy jsou infarktove:D ).

Kazdy jsme jiny a kazdy mame jine potreby. To, ze to nechapete, je problem Vas, nikoliv muj. Koukate na TV? Ctete si na internetu? Ctete si knihy? Koukate na fotbal, olympiadu? Tohle vsechno ja ve svem volnem case nedelam a venuju to hram ci rodine. Kdyz rozpocitam cas, po ktery Dotu hraju, do prumeru, tak s ni travim prumerne hodinu a pul denne..cca dva zapasy. Coz zas tak moc neni co? Znam jine, kteri maji nahrano 3000 a vic za stejne dlouhou dobu. Povetsinou studenti. No a? Je to jejich volny cas. Nestoji to zadne provozni penize a je to rekl bych lepsi nez jit s partou zahulit do parku.

Vas prispevek je asi tak relevantni, jako by byl muj na foru napriklad Sparty Praha, jestli neni fanouskum lito toho casu, kdy se na ty simulanty koukaji a jeste si kupuji listky a jdou na ne nazivo, aby si tu nebetycnou podplacenou nudu uzili. A ze by meli jit radsi zahrat FIFU, na kterou se aspon dobre kouka a clovek si muze byt jist, ze to neni zaplaceny a je to dobre zahrany.

+6/0
25.8.2014 18:16

D78a19n87i32e75l 58Š30e47v48č28í70k 7246820399848

To máš pravdu.

+2/0
25.8.2014 18:38

M15a47r89c21e41l 18L26a33u35r95e11n66č21í11k 3568646989707

mno wot hram a nedal som do neho ani korunu, odkedy umožnili kupovať municiu zlatu za peniaze odstranili jedinú vyhodu ktoru mali ty čo plati hotovostou

0/0
25.8.2014 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.