Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jste pro nás bezcenní, tvrdí vývojářské studio o zákaznících

Společnost Puppy Games poodhaluje pohled do zákulisí herního prodeje a naznačuje, že Steam pro menší vývojáře není jen výhra. Autor vystupující pod přezdívkou Cas má stávající situace plné zuby a nehodlá o ní již mlčet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83í68t53ě98z55s65l13a42v 34N61o49v44o54t65n50ý 3559831978506

možná mohl vývojář raději investovat svůj čas na zkvalitnění vlastních produktu. Potom by nemusel řešit nevyladěnost vlastního sw na úrovni zákaznického servisu a ušetřil si tím své milované peníze. Souhlasím s ostatními když říkám že kvalitní produkty si své zákazníky najdou.

+1/0
27.8.2014 12:34

M68i72c95h69a33l 42B44e93d59n80á93ř 6285801508384

to je ale blbej virál!

0/0
26.8.2014 20:08

M82i40r98o59s63l59a45v 26K27r57u16p50a 7984651698130

Presne. Oni by radi aby se to prodavalo za 20$ ale lidi to koupi jen v bundlu nebo s 90% slevou za 2$. Ale to je kvalitou jejich her, dobra hra se za 20$ proda.

+1/0
26.8.2014 17:37

M32i48r60o79s50l87a98v 30K65r21u71p53a 7614391438670

Jsou to nesmysly. Kvalitni hry se prodavaji dobre a za premiove penize. Sam mam pres 400 her na steamu, nektere jsem koupil na humble 5 za 1$ a nikdy nespustil, nekdy pockal na zajimavou slevu na 1/4 a s radosti zahral za verim pro mne i pro vyrobce zajimave penize. A nekdy koupim premiovy titul hned v po uvedeni - napriklad Divinity Original Sin za 40 ecek.

Dale nechapu co mota v dobe digitalni distribuce o oprave PC? On jako nekam jezdi lidem vymenovat HW nebo upgradovat ovladace? Pochybuju. Proste snaha o zviditelneni.

0/0
26.8.2014 17:33

M92i26r81o20s55l34a44v 89K33r55u78p21a 7264911448370

Přesně tak. Mám přes 400 her a některé jsem ani nespustil (nebyl čas, nebo byly v bundlu s jinou hrou, co jsem chtěl, atd.) a možná se k nim ani nedostanu. Desetkrát dráž bych si danou hru nikdy nekoupil a technickou podporu nevyuzivam - jednou jsem akorat zalozil incident na firemnim helpdesku.

0/0
26.8.2014 17:29

P89e77t71r 78M29a70c87h 6946400784

Koukam, ze tady spousta lidi nepochopilo o cem ten clanek vubec je. Ten clanek je o tom, ze Steam srazil cenu PC her na cca desetinu. A je jedno zda je prodavate pres steam nebo ne, zda jsou kvalitni nebo ne, Valve ovlada trh PC her, vydelava na tom a vyvojari tim trpi. Resenim je delat hry pro konzole, tam je stale zvykem za hry platit vic a technicka podpora je nutna take jen minimalne.

0/0
26.8.2014 11:51

D92r52a86h91o64m86í23r 47S57t82r82o59u56h96a14l 4705558932184

Já nevidím problém. Mrknul jsem na Steam, vidím Payday 2 za 50 éček. Mrknu na statistiky, nejoblíbenější hra týdne Payday 2. Vážení, jsou to lži. Dřív prostě ditributor nakoupil odhadovaný počet prodaných her, část neprodal, tak si to odepsal. Vývojáři tudíž parazitovali na distributorovi a prodejních řetězcích. Dneska je při online prodeji veřejně vidět, jak moc se hra prodává a recenze jsou dostupné prakticky okamžitě.

A když už jsme u toho... Dřív vývojáři vytvářeli sami komplet celou hru. Včetně enginu, včetně zvuků, grafiky a všeho. Vymýšleli nové postupy, optimalizovali kód pro několik typů grafik a zvukovek.

Dneska mají předchystaný multiplatformní engine za pár dolarů nebo v případě unity zadarmo, kam stačí naflákat modely, textury a ruchy a voilá, mají základ hry, který hodí na kickstarter, aby jim hráči dali prachy na doladění explozí, které si ještě nenačetli z příručky.

A pak za tohle chtějí třináct stovek, prodávat to online a masově na více platformách? Rád bych se smál, ale je to k pláči. To, že vydělávat jde, jsem napsal o pár příspěvků níže - do WoTka jsem vrazil už čtyři litry a nelituju toho. Prostě nesmíte být chamtiví a musíte dělat hru, aby lidi bavila - aby vás bavila. Když vývojáře nebaví jeho vlastní hra, tak asi něco bude špatně. Osobně to znám od kámoše, který dělal betatest jedné hry - betatest ho nebavil. Hra propadla. Konec, utrum. Nejlepší betatesteři jsou ti, kteří to dělají zadarmo. U nich si můžete být jistí, že je hra baví a že bude mít úspěch.

Ale vtloukejte tohle vývojářům do hlavy...

+3/0
27.8.2014 9:15

A86n13t73o75n43í62n 82Ž66o64h48a 2315370868786

Aha. Vývoj her je dnes naopak náročnější. Možná, že engine již dneska není tak drahý (Unity ovšem není zdarma pro komerční užití, což jen potvrzuje vaši neznalost), ovšem technologický pokrok si vybral daň jinde. Je potřeba řešit více detailů, animace musí být promakanější, ideálně motion-capture (opravdu levné). V minulých dobách také nebylo potřeba tolik modelů (protože na to technologie nestačily), dnes je tomu naopak a co víc, modely jsou dost drahé. V tomhle odvětví se sám pohybuju, znám taky dost 3D artistů a za takový promakanější model tanku se setkáte i s cenovkou 3000 eur. A dnešní moderní hry mají tisíce různých modelů.

Nechci se timhle zastávat onoho vývojáře v článku, který je opravdu mimo a když vidím jeho hry, tak si řikám, že by měly být asi někde na freehry.cz... Osobně si tenhle typ her nekupuji ani ve slevách. Ale to co jste napsal vy rozhodně neni realita. Vývoj hry jste popsal pomalu jako by to bylo jen vaření oběda.

0/0
27.8.2014 17:03

P76e40t90r 13J41a90r90o97š 2774431615547

a neni to spis o tom, ze hry dneska dela kde kdo, thr je presycen a lidi nemaji na to, aby si koupi kazdou kravinu za pul sta? pak minimalne steam dela tem hram reklamu a kolikrat se clovek dostane i k titulu, o kterem by se jinak nedozvedel ze existuje.

ano, prace vyvojare je narocna, jak casove, tak financne (kazdy chce za svoji praci dostat zaplaceno). bohuzel v pripade pocitacovych her, je to puda pomerne nejista a rozdil mezi uspechem a neuspechem muze byt v malych detailech.

svadet vse na steam je pohodlne. ano - tlaci ceny dolu. Ale to je problem vsude na svete a se vsim. Kdyz je neceho moc, hodnota te veci klesa.

0/0
28.8.2014 13:45
Foto

M40a30r73t73i58n 24C92u85g53e74r29e76a53n 1389807298581

Spíš aď začnou psát něco origánálního, něco kvalitního, něco hratelnýho!!! Co člověka donutí alespoň trošíčku myslet a pak to zkusej prodat, ne tady jenom plácat kraviny a fňukat, skutečně originální a kvalitní RTS jsem neviděl od dob Tiberian sunu, Heroes 3 a Age of Empires 2 až do příchodu nedávno vydané nejmenované hry, jež spustila šílenství (titule neuvedu). O ostatních žánrech pomlčím, ty jsou na tom ještě hůř než RTSky.

Každá hra, která přerostla v neskutečnýho molocha začínala jako drobek, který se sotva udržel, teprve potom přinesla svému studiu věhlas, tohle aď si pán uvědomí!

+3/0
25.8.2014 20:18

P98a36v54e95l 79K79u66r22a67l 5241134270880

nutno podotknout že tiberian sun byl kvalitní když se v tom člověk moc nešťoural a šel prakticky okamžitě do protiútoku ve chvíli kdy se vyčerpali skripty na začátku mise.

Já sem si to vždycky hrál budovatelsky a miloval sem se na ostrově opevnit zdí, SAMy, vybetonovat,obehnat se firestormem, tiberiová pole obložit RPG vežičkami a pak postavit 100 orca bomberu a smést nepřítele z povrchu zemského.

0/0
25.8.2014 21:43

P34a39v23e88l 32K61u92r89a89l 5161444100350

pokud člověk postavil do cesty skriptům vyladěnou obranu už se podstatě nemusel o nic starat...

kupříkladu ve skirmishi počítač prostě nikdy nedokázal postavit sebeméně účinnou obranu své základny. Samy na idiotských místech, obelisk uprostřed...

Jako "Recapture Hammerfast" byla uzasna mise... ale konec prostě vždy byl monotoni operace kdy člověk dekonstruoval předpřipravenou obranu kterou počítač neuměl nahradit.

0/0
25.8.2014 21:45

R11o21m24a58n 12Š19v70a48c78h 8179173579592

jediným parametrem kterým jde definovat kvalitu hry je její prodejnost, ostatní je pouze subjektivní názor hodnotícího.

Samozřejmě jsou i slušné hry které prostě tak nějak zapadly. To zas ale poukazuje na to že, byly slušné, ale stále průměrné.

Prostě nejtvrdším ukazatelem úspěchu je kolik lidí je za to ochotno utratit svoje tvrdě vydělané peníze (volba peněženkou) vše ostatní je teorie.

znáte jiný objektivní způsob jak určit dobrou hru?

0/0
25.8.2014 19:14

D50a17n60i90e10l 88M68a63r50t88í62n64e16k 4283363673199

Jenze to by vsechny hry taky museli stat stejne aby se dali takto hodnotit

+1/0
25.8.2014 19:32

K29a19r95e54l 77K54a97š18t22a93n 9558491541326

Jak už padlo níže, za dobrou hru jsem ochoten zaplatit hodně peněz (například kvůli GTAV jsem si koupil i PS3) Ale to musí být dobrá hra a ne nějaká bezduchá hříčka, která člověka přestane bavit za půl hodiny (nemluvě o tom, když ji za půl hodiny dohraje)

0/0
25.8.2014 17:59

J16a40n 71S21c84h38w97a16r54z 9403705604329

Ako zakaznik v dobe v ktorej su hry plne ovladane online DRM, a kde sa nikto za 0-day DLC nehanbi som si uz zvykol, ze od podpory nemozem cakat nic extra. Z velkej casti je to len cakanie na nejakeho Inda, ktory "poradi" aby som si dal novy ovladac grafiky alebo restartoval modem. Jediny dovod pre otvorenie support ticketu na EA je dnes sanca ze vam ponuknu discount kupon na inu hru.

+3/0
25.8.2014 14:15
Foto

H61o93n95z89a 43L80é69d87r 7962619158723

Blizzard live chat je úžasný. To že EA je zlo všichni ví.

0/0
25.8.2014 22:17

J62i62ř82í 87K94a23č23í94r65e55k 5330436176

Možná jen hoši dělají nezáživné tituly a proto by se měli poohlédnout po jiné práci; já si neumím třeba představit, že bych měl hrát nějakou průměrnou hru. Mimochodem už přes 10 let hraji Neverwinter Nights a tu jsem si koupil. Žasnu nad její kvalitou.

+1/0
25.8.2014 13:55

J51i38ř20í 23K64a64č82í27r32e46k 5230256136

Z nových her jsem jel jen Skyrim (jsem fanoušek už od Morrowindu); a pak trochu jinačí soudek - World of Tanks a League of Legends.

+2/0
25.8.2014 13:57

J21a68n 84V44á19c77l66a47v32í74k 3252276581279

Zrovna NWN není zadny zazrak, takze by spravne nemela existovat.

0/−1
25.8.2014 15:31

J57a65n 65H15o70r61á82k 3913510580731

prezijou jen ti nejlepsi pane vyvojar... pokud budete vytvaret nejaky indie nesmysly ve stylu ste kopie minecraftu nebo tisicate kopie candy crush sagy, tak ty vase hry nestoji ani za tu dvacku

+8/−1
25.8.2014 13:39

T42o95m31á55š 39K26o68z71l91í11k 4532191311468

Já bych pány vývojáře zas tolik nehanil :). Ty jejich hry až na takový propadáky nevypadají. Přestože jsem ani o jedné nikdy neslyšel (že by byl problém spíš v marketingu?), ale i na Metacritic mají solidních 75% jak od recenzentů tak od lidí. Takže v kvalitě problém nebude. Ale, řekl bych že to není ani problém Steamu, Steam jim jen nabízí tu možnost to přes svůj kanál prodávat, vývojáři si přeci mohli marketing a distribuci zajistit sami, nebo jiným způsobem.

+3/0
25.8.2014 12:29

M55a76r69e29k 62Z93a94h15r47a35d61i65l 6414529625301

Máte pravdu. Většina diskutujících zde neodděluje kvalitu hry od kvality marketingu...

0/0
25.8.2014 13:09

P29a27v36e69l 75H80o44u91s91k58a 3551555660268

"Přežíváme jen díky laskavosti těchto slev" – jak můžou přežívat díky těm slevám, když o dva odstavce dál píše " jedna hra odpovídá dolaru" a "vaše hodnota neodpovídá ani polovičnímu hrnku kafe"?

+1/0
25.8.2014 9:45

L13u55c43i67e 24M84u22s72i87l63o78v37á 7581958931727

Protoze bez tech slev by si ty jejich hry nekoupil nikdo... to on zrejme nechape, ze hry jsou takova zbytecnost (ve sve podstate) za kterou clovek utrati velke penize jen kdyz je presvedcen, ze za to stoji... ale casto nestoji tak bud lidi kradou nebo proste nehrajou....

+4/−1
25.8.2014 9:56

M84a26r18t71i81n 36M82a61i69k73s41n76a36r 3144473498472

Bez slevy = 10 * 200 týdně, se slevou 1000 * 20 týdně.... cca takhle to vychazí :)

+3/0
25.8.2014 10:22

L31u31c15i32e 72M37u77s17i55l39o71v90á 7481328471977

spis bych rekla, ze 1000*2, a mimo slevu jen 10*200. co zrejme nechape ze tech 1000 by si tu hru beze slevy nekoupilo nikdy.

+2/−1
25.8.2014 11:29

M28a72r39t46i93n 43S76e72d81l96á50č52e45k 1460829250394

Co ten blb mele? To ho snad někdo nutí prodávat přes Steam? Tak ať si zajistí vlastní distribuci. Aha, to by po nich asi neštěkl pes... Nebo ať dělají na konzole, nemuseli by snad aspoň řešit hardware nebo ovladače.

+9/−1
25.8.2014 8:38

M88a36r73t87i50n 22M88a40i64k35s95n20a69r 3304503938782

Musim s litosti oznamit, ze vyvoj na konzole... je priserny, hrozny a otupujici. Proc? Protoze jste limitovan ovladacem (to se da jakz takz prekousnout, a hrac si snad nezlomi prsty) a HW vas neobtezuje ruznorodosti, ale naopak svoji omezenosti... Omlouvam se, ale vas nazor je pomerne "toxicky", ale to vam za zle clovek nemuze mit, je to proste dobou. :(

+5/−5
25.8.2014 10:24

M17a40r18t12i53n 86S54e42d49l74á86č34e70k 1190559550604

Já to chápu - jsou svázáni i požadavky výrobce konzole, ale myslel jsem právě to, že nejsou vázáni růzností hardware a dopředu vědí, na co vyvíjejí. A mě moje PS3 zatím bohatě stačí - právě proto, že jsem nechtěl každé 2 roky kupovat další počítač a řešit bugy (což ovšem s BF4 padlo, protože to je takový nedodělek a paskvil, že jsem ho musel prodat).

+4/0
25.8.2014 11:23

T59o95n73í19k 76K60u50t16t39m18a79n61n 6213758982

Musím vám s lítostí oznámit, že vývoj na konzole je právě díky omezenosti HW jednodušší, resp. odpadá problém s optimalizací. Zeptejte se třeba takových Piranha Bytes támhle vedle z Německa. Omlouvám se, ale váš názor je poměrně "hloupý", ale to vám za zlé člověk nemůže mít, když jste zapřisáhlý odpůrce konzolového HW.

+5/−1
25.8.2014 11:40

N58a65r38c51i17s 37G45á48b28r55l11í46k 8110155926

Všechno má svoje plusy a mínusy - náklady potřebné k nasazení jedné hry na Xbox One se pohybují kolem 5000 USD, což může být pro indie docela dost. Ještě že už MS zrušil poplatek za opětovnou certifikaci aktualizovaných verzí, kvůli které třeba Phil Fish odmítal vydat opravenou verzi FEZu.

0/0
25.8.2014 20:16

J25a50n 64V19á70c54l29a68v40í79k 3672946231789

A už to opravil? :-)

0/0
26.8.2014 20:19

J74a79n 37V97á86c74l15a80v13í48k 3332246561549

Steam je de facto monopol v digitální distribuci.

0/0
25.8.2014 10:43

J63a75n 24H48o10r46á91k 3393960120151

je tady GoG, je tady Origin, Uplay - nejde o monopol, jde o to, ze ta kvalita Steamu je po deseti letech vyvoje uplne nekde jinde

+6/0
25.8.2014 13:42

J53a38n 96V96á71c48l41a31v69í53k 3742736471249

Ale no tak, buďme trochu realisté. Valve ovládá herní trh na počítačích, nedat hru na Steam je pro většinu studií jako ji vůbec nevydat - ano, jsou některé specifické výjimky, ale rozhodně ne pravidlo.

0/0
25.8.2014 15:44

P40e87t44r 46J26a84r56o97š 2744151645647

Meli stejnou startovni pozici, jako EA, Ubisoft, nebo Blizzard. Ovsem ti dalsi zmineni ignorovali pozadavky nove doby a defakto se rozhodli sve klienty spis jen kontrolovat a buzerovat. Valve to cele pojalo jinym zpusobem a dneska nechali vsechny ostatni daleko za sebou. EA upada, Ubisoft se drzi sec muze a Blizzard sazi na recyklaci a DLC ke svym overenym titulum.

0/0
28.8.2014 13:55
Foto

P29e93t76r 85S44t82e34i92n42b45a18u82e40r 8987919915857

Pokud to vztáhnu na mě (http://steamcommunity.com/id/petr_steinbauer/games/?tab=all), tak: mám koupeno 420 her, ale hrát je budu nikdy/možná někdy jednou. Takže je nákupem za dolar podporuji, ale nevyužívám a přísahám že nikdy nevyužiji jejich podpory.... 

Proč si stěžují?

+6/0
25.8.2014 8:13

V10l87a11d75i34m69í57r 56F91i80b27i57g55e63r 5914421161294

Z toho co vidím jsou nejdražší hry typu Free to play:-). Sice ji máte zdarma ale abyste si pořádně zahráli tak musíte kloupit jak mourovatí. Třeba nejznámější World Of Tanks. Mě to tedy nechytlo ale kamarády docela jo zaplatili si premium a Goldy na nákup lepších komponent a to tisíce lítají:-)

+3/0
25.8.2014 7:59

A46l54e82x19a91n48d54r 80C93h79y60t15i26l 2924642215741

Myslite si, ze spatne FTP se udrzi? O cem Vy mluvite neni FTP, ale Pay To Win. Prave nefalsovane FTP je o tom, ze si maximalne koupite nejake skiny na charactery, graficke ficurinky a vstupenky napriklad na turnaje. Ano mluvim o Dote2. WoT me bavilo jen chvili, nedal jsem do toho ani korunu. Do Doty jsem uz nejake penize dal, ale vzhledem k tomu, ze jsem nejake itemy prodal pres trh, tak jsem nekde na nule. Ale u hry, u ktere jsem stravil pres 1000 nahranych hodin se ani nepozastavuji na nekym, kdo do toho chce dat vic penez a podporit ji. Pokud za to stoji.

+4/−1
25.8.2014 10:38

J26i62ř88í 94K34a28č38í51r12e17k 5440866816

ano ano, pravda, já hraju World of Tanks a League of Legends a pricnipu plateb je markantní rozdíl. LoL kupuješ za prachy skiny a různé blbůstky, jo ještě možná hrdiny a nemá to vůbec žádný vliv na tom, jak dobře si zahraješ. Což se o World of Tanks říct nedá - Pay To Win se na to dobře hodí :-)

+2/−1
25.8.2014 14:07

M25a50r33c79e54l 47L13a90u95r62e30n52č75í77k 3958866639347

kde vo WOT je pay to win ? všetko si možte kupiť za herne peniaze čiže platit nič nemusíte asi ste to už dlhšie nehral

+1/0
25.8.2014 14:39

J92i44ř87í 74K79a27č33í22r35e53k 5660886406

Pokud nemáte s čím srovnávat, třeba s LoL, nepochopíte, jakým způsobem je WoT Pay To WIn. V LoL se nestane, že by někdo, kdo platí, měl jakoukoliv JAKOUKOLIV herní výhodu nad tím kdo neplatí. Zatímco WoT těžce využívá marketingu k tomu, aby měli hráči nutkání kupovat si goldy.

0/−2
25.8.2014 15:34

A20l92e21x63a20n80d46r 47C26h17y82t29i98l 2684512575501

No s tim LoL to neni tak uplne pravda, kolik hrdinu je na zacatku hry a jak dlouho trva dostat nejakeho dalsiho? Pak jsou tam preci nejake doplnky zlepsujici staty, ty zlepsuji celkove parametry postav o nekolik procent. Alespon to tak bylo, kdyz jsem to kdysi pred tak dvema tremi roky zkousel. Tohle treba Dota nema a proto jsem zustal  u ni.

+2/0
25.8.2014 18:20

Z42b64y47n82ě50k 51Š92a49f69a16r55č42í22k 5587338165314

R^

0/0
25.8.2014 23:15

D20a59n64i24e84l 15Š27e85v75č36í14k 7556790589818

Předpokládám, že nehrajete jenom jednu hru. Je tak? Pak mě docela udivuje vaše ochota obětovat 40 dní ze svého života trávením v imaginárním světě v podobě jedniček a nul. Já raději pojedu někam na měsíc na hory, nebo na lyže, nebo se půjdu projít se psem, s přáteli na pivo nebo si s prominutím těch 40 hodin zašukám. Ale hrát tolik času, to mi hlava nebere. A to je jenom jedna hra!

0/−6
25.8.2014 14:15

J63a84n 21R11o51z57k68o50š 3270238501741

Nechápu co potom děláte v této sekci... očividně tu není nic pro vás.

+6/0
25.8.2014 15:10

A89l14e14x58a58n22d76r 57C91h92y35t56i58l 2304952735251

Zivot je otazkou priorit a me hry bavi. Vas treba bavi sportovat a chodit travit cas do zahulene hospody, mne ne. Kdysi jsem delal nekolik let hodne aktivne historicky serm, a akorat z toho byly bolesti. Od te doby, co jsem s tim seknul, veskere fyzicke bolesti zmizely do pul roku. Sukat se neda furt a clovek uz musi mit i trochu naladu, kdyz ma stejnou partnerku uz hromadu let, je to zabava na pul hodiny maximalne(pro normalniho cloveka). Jestli travim cas u jednicek a nul, po tom je kazdymu s prominutim ho-no. Je to muj volny cas a ja ho vyplnuji cinnosti, ktera me bavi, odreagovava a odbourava ucinne stres ( i kdyz nektere ty zapasy jsou infarktove:D ).

Kazdy jsme jiny a kazdy mame jine potreby. To, ze to nechapete, je problem Vas, nikoliv muj. Koukate na TV? Ctete si na internetu? Ctete si knihy? Koukate na fotbal, olympiadu? Tohle vsechno ja ve svem volnem case nedelam a venuju to hram ci rodine. Kdyz rozpocitam cas, po ktery Dotu hraju, do prumeru, tak s ni travim prumerne hodinu a pul denne..cca dva zapasy. Coz zas tak moc neni co? Znam jine, kteri maji nahrano 3000 a vic za stejne dlouhou dobu. Povetsinou studenti. No a? Je to jejich volny cas. Nestoji to zadne provozni penize a je to rekl bych lepsi nez jit s partou zahulit do parku.

Vas prispevek je asi tak relevantni, jako by byl muj na foru napriklad Sparty Praha, jestli neni fanouskum lito toho casu, kdy se na ty simulanty koukaji a jeste si kupuji listky a jdou na ne nazivo, aby si tu nebetycnou podplacenou nudu uzili. A ze by meli jit radsi zahrat FIFU, na kterou se aspon dobre kouka a clovek si muze byt jist, ze to neni zaplaceny a je to dobre zahrany.

+6/0
25.8.2014 18:16

D87a93n88i57e73l 78Š37e47v32č64í73k 7506180469118

To máš pravdu.

+2/0
25.8.2014 18:38

M44a40r37c81e71l 77L55a42u13r10e88n69č58í63k 3528306609937

mno wot hram a nedal som do neho ani korunu, odkedy umožnili kupovať municiu zlatu za peniaze odstranili jedinú vyhodu ktoru mali ty čo plati hotovostou

0/0
25.8.2014 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.