- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na posledním interview ( nevzpomenu si odkud, ) Dean Hall mluvil o tom, že aktivně diskutuje se Steamem o změně Early Access, aby bylo již na steamu očividné, že jde o Alpha verzi.
Tuším, že zmínil potvrzovací tlačítko poté co kliknete koupit hru v Early Access.
Je vidět, že se opravdu snaží skloubit finance, které plynou do projektu a spokojenost fanoušků jeho hry.
Já osobně mám například strach, že pokud někdo bude hrát rok nebo i míň nedodělanou verzi, tak ho to omrzí tak, že se nevrátí ani když hra vyjde. Tohle je ale čistě má spekulace.
Jo jo, s tim nevracenim lidi se o tom spekuluje. Ze hry pri early accessu ziskaji ohromnou pozornost medii, ktera se uz nemusi opakovat po vydani...protoze uz to najednou neni zas takova udalost, kdyz je hra k dispozici rok, nebo dva.
Myslím si, že pokud prodávající jasně uvede, v jakém stavu ta hra je, tak v tom není jediný problém. Producent dává možnost hrát hru dříve a vidět jak se vyvíjí, ale do nákupu nikoho nenutí a kdo o to nemá zájem, může normálně počkat do normálního vydání.
Osobně si ale myslím, že to většinu titulů spíše poškodí, na veřejnost není dobré vypustit produkt obsahující chyby, i když je to předem inzerováno. V tomto případě to může pomoci udržet povědomí o hře, protože během tří let vývoje by na tuto, původně modifikaci, asi hodně lidí zapomnělo, ale obecně si myslím, že to prospěšné není.
Já jsem takhle vstoupil do vesmírného simulátoru Star Citizen, což je v podstatě pořád ještě pre-alpha a nemám s tím problém. Plán je to velkolepý a dlouhodobý a vývojáři se starají o to, aby se přispěvatelé nenudili a zároveň je informují poměrně podrobně o tom co zrovna dělají, jaké chyby se vyskytují atp. Na hru jsem přispěl s tím, že hotové to bude až za dlouho a tak si na chyby nestěžuju. Akorát jsem narozdíl od jiných neinvestoval tolik, aby mne nějak zásadně bolelo, když by to nakonec krachlo.
Obrazy Boba Robbse jsou odporný od prvního tahu štětcem až po výsledek. To není zrovna nejlepší přirovnání.
Řekli, že to je nehotové, tudíž stížnosti na to že to není hotové opravdu na místě nejsou.
Obecně si ale myslím, že early access je takovej trochu podvod. Jako třeba KSP, vyšlo to v roce 2011 a 2013 pak na steamu. Ale nálepka Early Acess z toho podle mě nezmizí nikdy. Kdokoliv má se hrou problém tak má trochu smůlu je to Early Access a má si počkat na finální verzi, ale jaký mají proboha vývojáři důvod to oficiálně finalizovat.
No ale na druhou stranu je to podvod který si zákazníci (u KSP včetně mě) zaplatili a tudíž si moc nemůžeme na nic ztěžovat.
Pokud DayZ má za sebou téměř rok testování a další dva roky minimálně před sebou tak je to dost brzy. Mnoho menších her na to doplatilo. Close bety ok ale rozdávat přístup všem kdo si ho koupí tak nikoliv.
Já už po DayZ a jemu podobných ze survival žánru pokukuju delší dobu, ale asi si ještě počkám. Zkusil jsem Nether již po vydání a moc mě to nenadchlo, stejně tak Unturned, které je f2p. Počkám jak dopadne bitva těch nejlepších, co se v tomto žánru chystá (H1Z1, 7 Days to Die, Beast of Pray a DayZ) a pak se uvidí.
Tato hra mě baví i v této rané fázi, protože mi dává zážitek, který mi zatím žádná jiná hra nenabídla. Mám nahráno něco přes 250h a na výraznější bug, který by mi hru otrávil natolik, abych běžel brečet na fórum, jsem nenarazil. Hru mohu jen doporučit! Za nějakých 600,- dostanete hodně zážitků už v této rané verzi hry, navíc nás čeká ještě opravdu hodně novinek a je na co se těšit :) Ode mne BIG UP pro tým Bohemia