Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příjmy z komunitou financovaného Wastelandu? 1,5 milionu za čtyři dny

Vývojáři komunitou financované hry Wasteland 2 mohou slavit. Titul se těší pozitivním recenzím i prodejům, které během čtyř dnů přinesly 1,5 milionu dolarů. Rozpočet pro vývoj hry přitom hráči poskytli dopředu prostřednictvím serveru Kickstarter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z54a14n94e97t42a 32M84a16n46a41k94o49v12a 9902302742111

Ja to nechapem. A co ma byt ze primarne atributy inym sposobom ovplyvnovali skilly? Co ma byt ze speech skill ako taky je rozdeleny na mensie casti? W2 v tomto smere funguje inak ako fallouty, ale urcite by som nehovoril ze lepsie alebo horsie.

Priklad: Vyssia Inteligencia postavi vo falloutovi odomykala dalsie moznosti v rozhovoroch. Cim vyssia inteligencia vo W2, tym viac skill pointov dostava postava per level. Takze je len a len na hracovi akym sposobom ich rozdeli. Chce viac moznosti v rozhovoroch? Nie je problem. Chce tu inteligenciu vyuzit na nieco ine? Nie je problem. Funguje to inak ako v F1/F2, rozhodne vsak nesuhlasim s tvrdenim, ze to funguje zle.

Ano, su veci ktore by mohli byt lepsie - zbytocne vela zaminovanych truhiel, absencia stealth (nieze by tym fallout vynikal, ze?), ale zvysok je od Vas dost nezmyselny hate, IMHO. Idiotska AI? Nie je to najlepsia AI na svete, ale ze by som s nou mal problem - to asi nie. Nezaujimavy a nezmyselny level design? Mne sa paci a verim ze vela dalsim hracom tiez.

Mna hlavne zaraza, ze ste boli backer na KS a W2 nenaplnil Vase ocakavania. Ved ten skill system bol predsa uz pocas early access. Tak isto aj pocet levelov dost velky na to, aby ste mohli vidiet akym sposobom su designovane. Tiez bolo jasne ze ziadny stealth sa konat nebude. Myslim ze v tomto Vam nerozumiem.

0/−2
25.9.2014 15:55

H80e54r47b21e79r61t 22V87á67c95l10a61v66s21k95ý 4129455781612

Dámo, já jsem W2 backoval, ještě když nebylo ze hry k vidění víc, než pár concept artů a hromada slibů. Kdybych tušil, co se z takzvaného následníka Falloutu vyklube, v životě bych jej nepodpořil. Slepě jsem doufal v Briana Farga, a stejnou chybu už nebudu opakovat. 

To s tou inteligencí je jen další hřebík do rakve, je to zcela nelogické a OP, dělající z ostatních atributů jen doplňky. Tupá postava, za kterou v původním Falloutu byla zábava hrát, je ve W2 nepoužitelná.

V soubojích naprosto chybí jakékoliv taktizování, nepřátele jen idiotsky v jednom tahu naběhnou ke skupině, a pak spamují útok. Asi jste nikdy nehrála Jagged Alliance, nebo i ten Fallout Tactics, abyste měla představu o tom, jak vypadá správně provedená tahová bitva.

Level design a vůbec technické provedení je tristní, o tom nemá cenu polemizovat. Líbit se může jen fandovi zaslepenému nostalgií, nebo člověku s totální absencí citu. A než začne nějaký chytrák pořvávat, že to není Crysis, nemluvím o počtu polygonů.

Tudíž závěrem - to, že Vám připadá W2 v pořádku, spíš pramení z absence znalostí herního průmyslu, než že by za to mohly kvality hry.

0/0
25.9.2014 16:48

M76i60r20o57s30l96a21v 39S79t46a13s21t62n96y 7724473246621

V jedničce atributy ovlivňovaly skilly nepřímo, dvojku jsem zatím nehrál, ale myslím, že to bude stejné. Například pro střílení z pušek bylo důležité vnímání, čím vyšší vnímání bylo, tím lépe jste se na dálku trefoval. Čím vyšší jste měl charisma, tím lépe se vám v rozhovorech lhalo.

To, že nikde nebyl napsaný vzorec neznamená, že to tak nefungovalo. Schválně zkuste náhlednout do manuálu, co se tam píše.

0/0
26.9.2014 8:40

H30e73r51b82e19r74t 36V84á54c79l30a97v47s65k21ý 4689965501692

Škoda, že hra nestojí vůbec za nic. Nevkusný art design, nesmyslný a nezajímavý level design (všude i na nesmyslných místech jsou rozesety doslova stovky zaminovaných truhel, ...), hloupý systém skillů (primární atributy neovlivňují skilly; pro otevření zámku/sejfu/topinkovače jsou tři (!!!) různé skilly; místo jednoho skillu "speech" jsou tu zcela zbytečně tři; absence stealth; atd. atd....), naprosto idiotská AI a velice slabá celková technická úroveň řadí Wasteland 2 do sféry amatérských pokusů, který se nikdy nemohou ani na dohled přiblížit hratelnosti původních Falloutů. Co mě však zaráží, že hráči tyto do očí bijící chyby záměrně přehlíží, a zřejmě si nechávají mozek zaplavovat koňskými dávkami nostalgie.

Je to velká škoda, byl jsem backer na KS, a nadšeně jsem W2 očekával. Takovýto lapsus by mě však nenapadl ani v noční můře.

Mám velké obavy, jak s takovou dopadne další projekt inExilu - Torment. Jestli Fargo zprasí i tuto legendu, snad raději skončím s hrami.

0/−4
25.9.2014 13:10

M96i27c24h67a31l 41V51e63r83n46e64r 8927736817484

Hrál jste to vůbec? Primární atributy ovlivňují (přesně stejně jako ve Falloutu) počet action pointů, HP, přesnost střelby atd. Co se týče velkého počtu skillů, tak to prostě někomu, zvláště starším hráčům so si pamatují třeba desítky vlastností a k tomu desítky kouzel v Realms of Arkania, sedne, a jiným lidem ne. A oprava topinkovače je odkaz na původní Wasteland, taková specialitka pro pobavení. A nevšiml jsem si, že by AI byla nějak zvlášť blbá ve srovnání s jinými podobnými hrami - a zvlášť třeba s Falloutem, kde se často stávalo, že vás spolubojovník pokropil dávkou ze samopalu nebo vám zablokoval dveře atd.:-)

+1/−1
25.9.2014 15:07

H24e15r19b93e50r45t 30V45á51c41l18a80v97s47k98ý 4939985311762

Přesně stejně jako ve Falloutu? Zahrajte si Fallout, hóódně jste toho zapomněl. A ne, zbytečné skilly v něm rozhodně nefigurovaly, a primární atributy ovlivňovaly skilly naprosto jinak. Nadto v něm byly perky a traity, ale to předpokládám, že už vůbec netušíte, o čem je řeč. To, že šlo hru projít bez výstřelu ani nezmiňuji, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. W2 je slabý, nepodařený odvar bývalé slávy.

0/−2
25.9.2014 15:21

M26i45r16o15s30l51a67v 20S51t47a89s85t56n26y 7974503166581

Pane Václavský, Wasteland 2 se nesnaží přiblížit hratelností původním Falloutům, ale původnímu Wastelandu, který jste očividně nikdy nehrál, jinak byste nenapsal to, co jste napsal :) Krom toho, ve Falloutech bylo spousta zbytečných skillů, traitů i perků, namátkově:

Traps - zbytečné, protože pastí bylo ve hře minimum a k tomu byly většinou téměř neškodné

Gambling - Naprosto zbytečné

Barter - Ani v jednom z Falloutů netrpíte finančním nedostatkem a věcí k prodeji je tolik, že se to absolutně nevyplatí

Sneak - Mizerná implementace skillu z něj udělala úplnou zbytečnost.

Throwing - Většina granátů ve hře je velice slabá a míst, kdy se opravdu vyplatí hodit granát namísto pokropení dávkou je pramálo.

First Aid - Zbytečnost, Doctor - Hodí se dohromady tak na dvou nebo na třech místech

Užitečné traity jsou přesně tři:

Gifted, rychlostřelec a mrštný. Zbytek je buď k ničemu nebo dost přísně zvyšuje obtížnost hry.

Tři čtvrtiny perků jsou k ničemu. Některé jsou možná zajímavé, ale prakticky vše, co zlepšuje skilly (valná většina) je úplně zbytečné plýtvání.

+1/0
26.9.2014 8:33

M13i10c34h76a81l 71V36e23r59n52e26r 8837526647714

Já bych zase neřekl, že by tyhle vlastnosti byly úplně zbytečné. Samozřejmě bylo jejich využití zřídkavé, ale zase to přispělo k širším možnostem průchodu hry a řešení soubojů a questů. Prostě to dělalo hru pestřejší. Jinak samozřejmě souhlasím, že Fallout i Wasteland mají mouchy. A je mizerný argument, tvrdit, jako pan Václavský, že je nějaká hra špatná, protože nevypadá úplně stejně jako jiná hra (a tvůrci rozhodně neslibovali, že to bude kopie Falloutu).

0/0
26.9.2014 15:42

M95i65r12o18s98l88a52v 81S34t78a96s61t54n61y 7644103956921

Záměrně jsem vyjmenoval pouze skilly, které ke splnění žádných questů nepotřebujete (pouze Doctor se ve dvojce na pár místech hodí). Stejně tak jsem nejmenoval žádný bojový skill, protože čemu dává kdo v soubojích přednost je samozřejmě subjektivní.

Nicméně Throwing je skutečně téměř nepoužitelný (cena/výkon, dostupnost granátů obecně atd.)

Nemám nic proti zařazení těchto skillů do hry, jen říkám, že ve hře právě můžete splnit ÚPLNĚ všechno a tyhle skilly k tomu nepotřebujete, tudíž nesouhlasím moc s tím, že konkrétně tyhle skilly hru zpestřují :-)

0/0
26.9.2014 21:39

J45a94n 30H52o49r63a44k 3782176904250

tak zrovna gambling si vzpominam, ze pri prvnim pruchodu prvnim falloutem jsem vyuzil a za vygembleny penize v kasinu si pak koupil prvni pumpovaci brokovnici v hubu

0/0
1.10.2014 15:57

M93i66c94h34a24l 60V59e94r42n16e68r 8607276987964

Fallouty jsem si zahrál nedávno právě při čekání na Wasteland 2 - a primární atributy v obou hrách stejně ovlivňují HP a AP a pokud se nepletu, tak i přesnost střelby nebo třeba critical hits. Že by byly ve Falloutu zbytečné skilly, jsem neřekl, stejně jako není žádný zbytečný sklil ve Wastelandu. A o percích ve Falloutu vím - je pravda, že bych je uvítal i ve Wastelandu, ovšem Wasteland není ani nikdy neměla být kopie Falloutu, ale pokračování Wastelandu. Takže důvodem vašeho znechucení je asi spíš očekávání něčeho, čím hra nikdy být neměla. Holt práva na Fallout teď pevně drží Bethesda.

0/0
26.9.2014 15:37
Foto

T83o20m80á60š 94S52u29c90h17ý 4685505528259

Měl bych takový nejapný dotaz. Mám warez  verzi a hra se mi fakt líbí. Rád bych tedy koupil origo - nejlépe digitální distribuci. Nevíte, zda mi půjdou nějak překopírovat uložené pozice z té warez verze ? Díky za případné info

0/0
25.9.2014 11:17

T48i73b30o81r 60V66i40z21v12a36r40y 9114144143635

To by mělo snad jít normálně. Zjisti kam se sejvy ukládají.

+1/0
25.9.2014 12:48

O85n75d44ř13e53j 51D78u33j97k55a 4956726730759

Silně nedodělaná hra hlavně co se týká skill systému. Lživé popisky u vlastností, skillu. A třeba takový skill explosives nedělá vůbec nic, neovlivňuje ani presnost, damage, splash nic.

Early access za cenu plné hry.

+1/−1
25.9.2014 6:25

M86i65r73o17s44l56a68v 85S86t98a60s67t85n81y 7834503586891

Zřejmě to ctí jedničku, kde byla minimálně polovina skillů úplně zbytečná :-)

0/0
25.9.2014 9:13
Foto

T47o65m15á41š 34S47u98c73h68ý 4495315358649

Jak nedělá nic ? Skill explosives ruší pasti např. ve dveřích, trezorech atp....

+1/0
25.9.2014 11:18

M93i66c45h24a70l 65V93e69r57n94e98r 8887456517844

Tak nevím, co jste hrál vy, ale já jsem už v první misi využil většinu skillů. A nevím, proč by měl sklil explosives ovlivňovat přesnost nebo účinek zbraní. To přece není zbraňový sklil. Explosives slouží třeba k odstraňování nastražených výbušnin na dveřích atd.

+1/−1
25.9.2014 15:01

L64a96d49i56s96l15a34v 17T69o55m40m 4368186696868

Skill explosives dává možnost například možnost odminovat bednu nebo bránu. Obecně je ke zneškodňování výbušnin a ne k jejich použití. Je to v popisku "he ability to use thrown and placed explosive devices of all types. Allows the player to arm and disarm a variety of different explosives. this skill is primarily used to deactivate booby traps.":-P

0/0
26.9.2014 10:00

I28v64a60n43k66a 11P50o67s23p83í64š29i88l70o15v51á 8884948232187

Akorát že vinou informačního šumu je to celé špatně. Prodali asi 50 tisíc kopií za 1,5 miliónů dolarů. ;-D

http://www.gamespot.com/articles/strong-start-for-wasteland-2-as-game-generates-1-5/1100-6422519/

0/0
24.9.2014 22:01

A71n10d73r38e58j 68B58r74a67b39e39c 4852101697754

Aktualizovano. Diky moc za upozorneni.

0/0
25.9.2014 10:30

J44a37n 11K84a83r24e39l 35N72o41v85a44k 5466634138516

no pred rokem investovanych penez nelituji.. navic duopack s Tormentem..

+1/0
24.9.2014 20:00

M40i93c60h25a27l 89V31e83r97n52e74r 8987826537784

Pro lidi, co nadšeně procházeli každý kout mapy v prvním a druhém Falloutu, je to jako návrat do minulosti, a podotýkám do krásné nostalgické minulosti:-) Zatím jsem tedy ve Wastelandu teprve na začátku, ale je tu opět podrobný vývoj postav, různé možnosti řešení questů i běžných problémů (jako je třeba zamčená brána), taktické souboje, a hlavně jako ve Falloutu černý humor - opovažte se koze sebrat plechovku a nezapomeňte si do vlastností přidat opravy topinkovačů, fakt;-D

+5/−1
24.9.2014 14:58

M29i29c93h70a24l 86V20e39r92n42e73r 8117956727334

Jo, a kdybyste narazili na želvu, nezapomeňte ji obrátit, a pak buďte trpěliví;-)

+1/0
24.9.2014 14:59

M21i20r63o86s98l90a48v 54S58t54a15s26t86n40y 7484393526291

Oprava topinkovačů byla už v jedničce a použít se dala pouze na jednom jediném místě ;-D

0/0
25.9.2014 9:12

M62i65c25h52a92l 88V63e29r63n67e81r 8537886347204

:-)Já tedy doufám, že ve dvojce se bude dát použít na víc místech

0/0
26.9.2014 15:44

J73a40n 64H45o95r54a86k 3802736454260

topinkovace jsem za prvnich 10 hodin hry videl asi 3...

0/0
1.10.2014 15:54

J18a70n 33H97o53r13a31k 3802436174170

taky je spickova konverzace s jednim potulnym obchodnikem, co ma zapadnutej povoz v dire a taky kozu... rekneme, ze to koza hodne divne meci a kdyz se zeptate proc, tak vam rekne story, jak mu ji najezdnici vojeli :)

0/0
1.10.2014 15:53

K68a27t74e32ř78i37n80a 72D14r64a80h15o22k10o83u93p55i74l74o84v51á 9176751802923

Výborná hra. I přes drobné nedodělávky a chybky. Je to jako balzám po letech si opět zahrát hru ze staré školy.

+4/−1
24.9.2014 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.