Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příjmy z komunitou financovaného Wastelandu? 1,5 milionu za čtyři dny

Vývojáři komunitou financované hry Wasteland 2 mohou slavit. Titul se těší pozitivním recenzím i prodejům, které během čtyř dnů přinesly 1,5 milionu dolarů. Rozpočet pro vývoj hry přitom hráči poskytli dopředu prostřednictvím serveru Kickstarter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z41a16n59e71t53a 86M57a63n69a41k30o68v31a 9522652772651

Ja to nechapem. A co ma byt ze primarne atributy inym sposobom ovplyvnovali skilly? Co ma byt ze speech skill ako taky je rozdeleny na mensie casti? W2 v tomto smere funguje inak ako fallouty, ale urcite by som nehovoril ze lepsie alebo horsie.

Priklad: Vyssia Inteligencia postavi vo falloutovi odomykala dalsie moznosti v rozhovoroch. Cim vyssia inteligencia vo W2, tym viac skill pointov dostava postava per level. Takze je len a len na hracovi akym sposobom ich rozdeli. Chce viac moznosti v rozhovoroch? Nie je problem. Chce tu inteligenciu vyuzit na nieco ine? Nie je problem. Funguje to inak ako v F1/F2, rozhodne vsak nesuhlasim s tvrdenim, ze to funguje zle.

Ano, su veci ktore by mohli byt lepsie - zbytocne vela zaminovanych truhiel, absencia stealth (nieze by tym fallout vynikal, ze?), ale zvysok je od Vas dost nezmyselny hate, IMHO. Idiotska AI? Nie je to najlepsia AI na svete, ale ze by som s nou mal problem - to asi nie. Nezaujimavy a nezmyselny level design? Mne sa paci a verim ze vela dalsim hracom tiez.

Mna hlavne zaraza, ze ste boli backer na KS a W2 nenaplnil Vase ocakavania. Ved ten skill system bol predsa uz pocas early access. Tak isto aj pocet levelov dost velky na to, aby ste mohli vidiet akym sposobom su designovane. Tiez bolo jasne ze ziadny stealth sa konat nebude. Myslim ze v tomto Vam nerozumiem.

0/−2
25.9.2014 15:55

H73e22r42b76e66r27t 20V91á58c41l80a64v19s61k93ý 4619175841182

Dámo, já jsem W2 backoval, ještě když nebylo ze hry k vidění víc, než pár concept artů a hromada slibů. Kdybych tušil, co se z takzvaného následníka Falloutu vyklube, v životě bych jej nepodpořil. Slepě jsem doufal v Briana Farga, a stejnou chybu už nebudu opakovat. 

To s tou inteligencí je jen další hřebík do rakve, je to zcela nelogické a OP, dělající z ostatních atributů jen doplňky. Tupá postava, za kterou v původním Falloutu byla zábava hrát, je ve W2 nepoužitelná.

V soubojích naprosto chybí jakékoliv taktizování, nepřátele jen idiotsky v jednom tahu naběhnou ke skupině, a pak spamují útok. Asi jste nikdy nehrála Jagged Alliance, nebo i ten Fallout Tactics, abyste měla představu o tom, jak vypadá správně provedená tahová bitva.

Level design a vůbec technické provedení je tristní, o tom nemá cenu polemizovat. Líbit se může jen fandovi zaslepenému nostalgií, nebo člověku s totální absencí citu. A než začne nějaký chytrák pořvávat, že to není Crysis, nemluvím o počtu polygonů.

Tudíž závěrem - to, že Vám připadá W2 v pořádku, spíš pramení z absence znalostí herního průmyslu, než že by za to mohly kvality hry.

0/0
25.9.2014 16:48

M30i58r43o94s66l88a97v 43S72t84a35s83t85n59y 7214203906461

V jedničce atributy ovlivňovaly skilly nepřímo, dvojku jsem zatím nehrál, ale myslím, že to bude stejné. Například pro střílení z pušek bylo důležité vnímání, čím vyšší vnímání bylo, tím lépe jste se na dálku trefoval. Čím vyšší jste měl charisma, tím lépe se vám v rozhovorech lhalo.

To, že nikde nebyl napsaný vzorec neznamená, že to tak nefungovalo. Schválně zkuste náhlednout do manuálu, co se tam píše.

0/0
26.9.2014 8:40

H96e93r71b63e27r44t 92V18á55c47l50a27v55s61k98ý 4839435281282

Škoda, že hra nestojí vůbec za nic. Nevkusný art design, nesmyslný a nezajímavý level design (všude i na nesmyslných místech jsou rozesety doslova stovky zaminovaných truhel, ...), hloupý systém skillů (primární atributy neovlivňují skilly; pro otevření zámku/sejfu/topinkovače jsou tři (!!!) různé skilly; místo jednoho skillu "speech" jsou tu zcela zbytečně tři; absence stealth; atd. atd....), naprosto idiotská AI a velice slabá celková technická úroveň řadí Wasteland 2 do sféry amatérských pokusů, který se nikdy nemohou ani na dohled přiblížit hratelnosti původních Falloutů. Co mě však zaráží, že hráči tyto do očí bijící chyby záměrně přehlíží, a zřejmě si nechávají mozek zaplavovat koňskými dávkami nostalgie.

Je to velká škoda, byl jsem backer na KS, a nadšeně jsem W2 očekával. Takovýto lapsus by mě však nenapadl ani v noční můře.

Mám velké obavy, jak s takovou dopadne další projekt inExilu - Torment. Jestli Fargo zprasí i tuto legendu, snad raději skončím s hrami.

0/−4
25.9.2014 13:10

M57i75c21h29a73l 85V36e72r87n34e63r 8957256117884

Hrál jste to vůbec? Primární atributy ovlivňují (přesně stejně jako ve Falloutu) počet action pointů, HP, přesnost střelby atd. Co se týče velkého počtu skillů, tak to prostě někomu, zvláště starším hráčům so si pamatují třeba desítky vlastností a k tomu desítky kouzel v Realms of Arkania, sedne, a jiným lidem ne. A oprava topinkovače je odkaz na původní Wasteland, taková specialitka pro pobavení. A nevšiml jsem si, že by AI byla nějak zvlášť blbá ve srovnání s jinými podobnými hrami - a zvlášť třeba s Falloutem, kde se často stávalo, že vás spolubojovník pokropil dávkou ze samopalu nebo vám zablokoval dveře atd.:-)

+1/−1
25.9.2014 15:07

H16e62r95b53e98r87t 68V21á21c18l58a74v74s91k40ý 4549435341362

Přesně stejně jako ve Falloutu? Zahrajte si Fallout, hóódně jste toho zapomněl. A ne, zbytečné skilly v něm rozhodně nefigurovaly, a primární atributy ovlivňovaly skilly naprosto jinak. Nadto v něm byly perky a traity, ale to předpokládám, že už vůbec netušíte, o čem je řeč. To, že šlo hru projít bez výstřelu ani nezmiňuji, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. W2 je slabý, nepodařený odvar bývalé slávy.

0/−2
25.9.2014 15:21

M28i97r20o12s39l88a49v 89S53t85a75s55t66n16y 7774823276871

Pane Václavský, Wasteland 2 se nesnaží přiblížit hratelností původním Falloutům, ale původnímu Wastelandu, který jste očividně nikdy nehrál, jinak byste nenapsal to, co jste napsal :) Krom toho, ve Falloutech bylo spousta zbytečných skillů, traitů i perků, namátkově:

Traps - zbytečné, protože pastí bylo ve hře minimum a k tomu byly většinou téměř neškodné

Gambling - Naprosto zbytečné

Barter - Ani v jednom z Falloutů netrpíte finančním nedostatkem a věcí k prodeji je tolik, že se to absolutně nevyplatí

Sneak - Mizerná implementace skillu z něj udělala úplnou zbytečnost.

Throwing - Většina granátů ve hře je velice slabá a míst, kdy se opravdu vyplatí hodit granát namísto pokropení dávkou je pramálo.

First Aid - Zbytečnost, Doctor - Hodí se dohromady tak na dvou nebo na třech místech

Užitečné traity jsou přesně tři:

Gifted, rychlostřelec a mrštný. Zbytek je buď k ničemu nebo dost přísně zvyšuje obtížnost hry.

Tři čtvrtiny perků jsou k ničemu. Některé jsou možná zajímavé, ale prakticky vše, co zlepšuje skilly (valná většina) je úplně zbytečné plýtvání.

+1/0
26.9.2014 8:33

M67i14c96h24a58l 65V51e78r69n36e79r 8467346207894

Já bych zase neřekl, že by tyhle vlastnosti byly úplně zbytečné. Samozřejmě bylo jejich využití zřídkavé, ale zase to přispělo k širším možnostem průchodu hry a řešení soubojů a questů. Prostě to dělalo hru pestřejší. Jinak samozřejmě souhlasím, že Fallout i Wasteland mají mouchy. A je mizerný argument, tvrdit, jako pan Václavský, že je nějaká hra špatná, protože nevypadá úplně stejně jako jiná hra (a tvůrci rozhodně neslibovali, že to bude kopie Falloutu).

0/0
26.9.2014 15:42

M30i11r23o82s47l96a79v 30S83t60a46s86t19n79y 7634733496511

Záměrně jsem vyjmenoval pouze skilly, které ke splnění žádných questů nepotřebujete (pouze Doctor se ve dvojce na pár místech hodí). Stejně tak jsem nejmenoval žádný bojový skill, protože čemu dává kdo v soubojích přednost je samozřejmě subjektivní.

Nicméně Throwing je skutečně téměř nepoužitelný (cena/výkon, dostupnost granátů obecně atd.)

Nemám nic proti zařazení těchto skillů do hry, jen říkám, že ve hře právě můžete splnit ÚPLNĚ všechno a tyhle skilly k tomu nepotřebujete, tudíž nesouhlasím moc s tím, že konkrétně tyhle skilly hru zpestřují :-)

0/0
26.9.2014 21:39

J88a34n 60H76o48r34a65k 3622856224190

tak zrovna gambling si vzpominam, ze pri prvnim pruchodu prvnim falloutem jsem vyuzil a za vygembleny penize v kasinu si pak koupil prvni pumpovaci brokovnici v hubu

0/0
1.10.2014 15:57

M84i61c37h90a97l 33V84e86r31n71e21r 8357416407384

Fallouty jsem si zahrál nedávno právě při čekání na Wasteland 2 - a primární atributy v obou hrách stejně ovlivňují HP a AP a pokud se nepletu, tak i přesnost střelby nebo třeba critical hits. Že by byly ve Falloutu zbytečné skilly, jsem neřekl, stejně jako není žádný zbytečný sklil ve Wastelandu. A o percích ve Falloutu vím - je pravda, že bych je uvítal i ve Wastelandu, ovšem Wasteland není ani nikdy neměla být kopie Falloutu, ale pokračování Wastelandu. Takže důvodem vašeho znechucení je asi spíš očekávání něčeho, čím hra nikdy být neměla. Holt práva na Fallout teď pevně drží Bethesda.

0/0
26.9.2014 15:37
Foto

T82o26m80á33š 62S72u55c78h96ý 4945465178859

Měl bych takový nejapný dotaz. Mám warez  verzi a hra se mi fakt líbí. Rád bych tedy koupil origo - nejlépe digitální distribuci. Nevíte, zda mi půjdou nějak překopírovat uložené pozice z té warez verze ? Díky za případné info

0/0
25.9.2014 11:17

T90i26b81o98r 74V93i71z23v55a20r21y 9684524383135

To by mělo snad jít normálně. Zjisti kam se sejvy ukládají.

+1/0
25.9.2014 12:48

O35n16d78ř76e98j 56D62u22j25k20a 4396906330429

Silně nedodělaná hra hlavně co se týká skill systému. Lživé popisky u vlastností, skillu. A třeba takový skill explosives nedělá vůbec nic, neovlivňuje ani presnost, damage, splash nic.

Early access za cenu plné hry.

+1/−1
25.9.2014 6:25

M11i24r83o94s92l44a56v 52S52t90a57s74t15n81y 7984363916561

Zřejmě to ctí jedničku, kde byla minimálně polovina skillů úplně zbytečná :-)

0/0
25.9.2014 9:13
Foto

T24o14m56á90š 76S72u43c31h26ý 4735875678229

Jak nedělá nic ? Skill explosives ruší pasti např. ve dveřích, trezorech atp....

+1/0
25.9.2014 11:18

M44i13c30h38a75l 49V46e63r82n46e78r 8177556987254

Tak nevím, co jste hrál vy, ale já jsem už v první misi využil většinu skillů. A nevím, proč by měl sklil explosives ovlivňovat přesnost nebo účinek zbraní. To přece není zbraňový sklil. Explosives slouží třeba k odstraňování nastražených výbušnin na dveřích atd.

+1/−1
25.9.2014 15:01

L78a79d14i82s96l92a62v 17T42o20m47m 4218606706278

Skill explosives dává možnost například možnost odminovat bednu nebo bránu. Obecně je ke zneškodňování výbušnin a ne k jejich použití. Je to v popisku "he ability to use thrown and placed explosive devices of all types. Allows the player to arm and disarm a variety of different explosives. this skill is primarily used to deactivate booby traps.":-P

0/0
26.9.2014 10:00

I68v14a70n28k81a 94P86o28s38p38í85š91i64l62o23v32á 8754858522927

Akorát že vinou informačního šumu je to celé špatně. Prodali asi 50 tisíc kopií za 1,5 miliónů dolarů. ;-D

http://www.gamespot.com/articles/strong-start-for-wasteland-2-as-game-generates-1-5/1100-6422519/

0/0
24.9.2014 22:01

A60n40d75r96e35j 92B58r68a10b76e14c 4632601557864

Aktualizovano. Diky moc za upozorneni.

0/0
25.9.2014 10:30

J89a52n 73K81a48r63e18l 24N55o75v95a11k 5876474828986

no pred rokem investovanych penez nelituji.. navic duopack s Tormentem..

+1/0
24.9.2014 20:00

M53i45c98h74a69l 60V66e68r72n37e51r 8937426787304

Pro lidi, co nadšeně procházeli každý kout mapy v prvním a druhém Falloutu, je to jako návrat do minulosti, a podotýkám do krásné nostalgické minulosti:-) Zatím jsem tedy ve Wastelandu teprve na začátku, ale je tu opět podrobný vývoj postav, různé možnosti řešení questů i běžných problémů (jako je třeba zamčená brána), taktické souboje, a hlavně jako ve Falloutu černý humor - opovažte se koze sebrat plechovku a nezapomeňte si do vlastností přidat opravy topinkovačů, fakt;-D

+5/−1
24.9.2014 14:58

M97i69c45h27a17l 19V33e25r52n39e84r 8157186217214

Jo, a kdybyste narazili na želvu, nezapomeňte ji obrátit, a pak buďte trpěliví;-)

+1/0
24.9.2014 14:59

M24i80r75o55s32l66a18v 79S67t72a58s79t98n33y 7394283686151

Oprava topinkovačů byla už v jedničce a použít se dala pouze na jednom jediném místě ;-D

0/0
25.9.2014 9:12

M39i30c84h53a88l 37V58e64r52n39e49r 8897896767544

:-)Já tedy doufám, že ve dvojce se bude dát použít na víc místech

0/0
26.9.2014 15:44

J57a38n 33H91o23r20a26k 3982526814380

topinkovace jsem za prvnich 10 hodin hry videl asi 3...

0/0
1.10.2014 15:54

J64a65n 15H43o81r48a80k 3512386514730

taky je spickova konverzace s jednim potulnym obchodnikem, co ma zapadnutej povoz v dire a taky kozu... rekneme, ze to koza hodne divne meci a kdyz se zeptate proc, tak vam rekne story, jak mu ji najezdnici vojeli :)

0/0
1.10.2014 15:53

K25a35t22e26ř23i31n42a 70D59r72a91h59o18k57o10u18p47i48l12o83v12á 9246951422563

Výborná hra. I přes drobné nedodělávky a chybky. Je to jako balzám po letech si opět zahrát hru ze staré školy.

+4/−1
24.9.2014 14:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.