Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příjmy z komunitou financovaného Wastelandu? 1,5 milionu za čtyři dny

Vývojáři komunitou financované hry Wasteland 2 mohou slavit. Titul se těší pozitivním recenzím i prodejům, které během čtyř dnů přinesly 1,5 milionu dolarů. Rozpočet pro vývoj hry přitom hráči poskytli dopředu prostřednictvím serveru Kickstarter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z84a64n67e72t25a 19M61a96n43a76k53o56v12a 9362982342891

Ja to nechapem. A co ma byt ze primarne atributy inym sposobom ovplyvnovali skilly? Co ma byt ze speech skill ako taky je rozdeleny na mensie casti? W2 v tomto smere funguje inak ako fallouty, ale urcite by som nehovoril ze lepsie alebo horsie.

Priklad: Vyssia Inteligencia postavi vo falloutovi odomykala dalsie moznosti v rozhovoroch. Cim vyssia inteligencia vo W2, tym viac skill pointov dostava postava per level. Takze je len a len na hracovi akym sposobom ich rozdeli. Chce viac moznosti v rozhovoroch? Nie je problem. Chce tu inteligenciu vyuzit na nieco ine? Nie je problem. Funguje to inak ako v F1/F2, rozhodne vsak nesuhlasim s tvrdenim, ze to funguje zle.

Ano, su veci ktore by mohli byt lepsie - zbytocne vela zaminovanych truhiel, absencia stealth (nieze by tym fallout vynikal, ze?), ale zvysok je od Vas dost nezmyselny hate, IMHO. Idiotska AI? Nie je to najlepsia AI na svete, ale ze by som s nou mal problem - to asi nie. Nezaujimavy a nezmyselny level design? Mne sa paci a verim ze vela dalsim hracom tiez.

Mna hlavne zaraza, ze ste boli backer na KS a W2 nenaplnil Vase ocakavania. Ved ten skill system bol predsa uz pocas early access. Tak isto aj pocet levelov dost velky na to, aby ste mohli vidiet akym sposobom su designovane. Tiez bolo jasne ze ziadny stealth sa konat nebude. Myslim ze v tomto Vam nerozumiem.

0/−2
25.9.2014 15:55

H10e46r71b15e38r28t 77V63á46c22l61a52v18s17k36ý 4849525421512

Dámo, já jsem W2 backoval, ještě když nebylo ze hry k vidění víc, než pár concept artů a hromada slibů. Kdybych tušil, co se z takzvaného následníka Falloutu vyklube, v životě bych jej nepodpořil. Slepě jsem doufal v Briana Farga, a stejnou chybu už nebudu opakovat. 

To s tou inteligencí je jen další hřebík do rakve, je to zcela nelogické a OP, dělající z ostatních atributů jen doplňky. Tupá postava, za kterou v původním Falloutu byla zábava hrát, je ve W2 nepoužitelná.

V soubojích naprosto chybí jakékoliv taktizování, nepřátele jen idiotsky v jednom tahu naběhnou ke skupině, a pak spamují útok. Asi jste nikdy nehrála Jagged Alliance, nebo i ten Fallout Tactics, abyste měla představu o tom, jak vypadá správně provedená tahová bitva.

Level design a vůbec technické provedení je tristní, o tom nemá cenu polemizovat. Líbit se může jen fandovi zaslepenému nostalgií, nebo člověku s totální absencí citu. A než začne nějaký chytrák pořvávat, že to není Crysis, nemluvím o počtu polygonů.

Tudíž závěrem - to, že Vám připadá W2 v pořádku, spíš pramení z absence znalostí herního průmyslu, než že by za to mohly kvality hry.

0/0
25.9.2014 16:48

M11i25r18o67s19l42a15v 33S37t37a37s66t18n52y 7524493176551

V jedničce atributy ovlivňovaly skilly nepřímo, dvojku jsem zatím nehrál, ale myslím, že to bude stejné. Například pro střílení z pušek bylo důležité vnímání, čím vyšší vnímání bylo, tím lépe jste se na dálku trefoval. Čím vyšší jste měl charisma, tím lépe se vám v rozhovorech lhalo.

To, že nikde nebyl napsaný vzorec neznamená, že to tak nefungovalo. Schválně zkuste náhlednout do manuálu, co se tam píše.

0/0
26.9.2014 8:40

H41e55r46b88e18r78t 96V10á53c35l69a26v70s59k92ý 4579325741902

Škoda, že hra nestojí vůbec za nic. Nevkusný art design, nesmyslný a nezajímavý level design (všude i na nesmyslných místech jsou rozesety doslova stovky zaminovaných truhel, ...), hloupý systém skillů (primární atributy neovlivňují skilly; pro otevření zámku/sejfu/topinkovače jsou tři (!!!) různé skilly; místo jednoho skillu "speech" jsou tu zcela zbytečně tři; absence stealth; atd. atd....), naprosto idiotská AI a velice slabá celková technická úroveň řadí Wasteland 2 do sféry amatérských pokusů, který se nikdy nemohou ani na dohled přiblížit hratelnosti původních Falloutů. Co mě však zaráží, že hráči tyto do očí bijící chyby záměrně přehlíží, a zřejmě si nechávají mozek zaplavovat koňskými dávkami nostalgie.

Je to velká škoda, byl jsem backer na KS, a nadšeně jsem W2 očekával. Takovýto lapsus by mě však nenapadl ani v noční můře.

Mám velké obavy, jak s takovou dopadne další projekt inExilu - Torment. Jestli Fargo zprasí i tuto legendu, snad raději skončím s hrami.

0/−4
25.9.2014 13:10

M77i62c71h33a94l 50V36e18r54n52e98r 8657666297394

Hrál jste to vůbec? Primární atributy ovlivňují (přesně stejně jako ve Falloutu) počet action pointů, HP, přesnost střelby atd. Co se týče velkého počtu skillů, tak to prostě někomu, zvláště starším hráčům so si pamatují třeba desítky vlastností a k tomu desítky kouzel v Realms of Arkania, sedne, a jiným lidem ne. A oprava topinkovače je odkaz na původní Wasteland, taková specialitka pro pobavení. A nevšiml jsem si, že by AI byla nějak zvlášť blbá ve srovnání s jinými podobnými hrami - a zvlášť třeba s Falloutem, kde se často stávalo, že vás spolubojovník pokropil dávkou ze samopalu nebo vám zablokoval dveře atd.:-)

+1/−1
25.9.2014 15:07

H20e85r14b22e16r39t 70V18á87c79l62a20v65s77k72ý 4609295761582

Přesně stejně jako ve Falloutu? Zahrajte si Fallout, hóódně jste toho zapomněl. A ne, zbytečné skilly v něm rozhodně nefigurovaly, a primární atributy ovlivňovaly skilly naprosto jinak. Nadto v něm byly perky a traity, ale to předpokládám, že už vůbec netušíte, o čem je řeč. To, že šlo hru projít bez výstřelu ani nezmiňuji, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. W2 je slabý, nepodařený odvar bývalé slávy.

0/−2
25.9.2014 15:21

M38i92r68o32s51l47a81v 69S51t56a54s68t13n96y 7414483176521

Pane Václavský, Wasteland 2 se nesnaží přiblížit hratelností původním Falloutům, ale původnímu Wastelandu, který jste očividně nikdy nehrál, jinak byste nenapsal to, co jste napsal :) Krom toho, ve Falloutech bylo spousta zbytečných skillů, traitů i perků, namátkově:

Traps - zbytečné, protože pastí bylo ve hře minimum a k tomu byly většinou téměř neškodné

Gambling - Naprosto zbytečné

Barter - Ani v jednom z Falloutů netrpíte finančním nedostatkem a věcí k prodeji je tolik, že se to absolutně nevyplatí

Sneak - Mizerná implementace skillu z něj udělala úplnou zbytečnost.

Throwing - Většina granátů ve hře je velice slabá a míst, kdy se opravdu vyplatí hodit granát namísto pokropení dávkou je pramálo.

First Aid - Zbytečnost, Doctor - Hodí se dohromady tak na dvou nebo na třech místech

Užitečné traity jsou přesně tři:

Gifted, rychlostřelec a mrštný. Zbytek je buď k ničemu nebo dost přísně zvyšuje obtížnost hry.

Tři čtvrtiny perků jsou k ničemu. Některé jsou možná zajímavé, ale prakticky vše, co zlepšuje skilly (valná většina) je úplně zbytečné plýtvání.

+1/0
26.9.2014 8:33

M20i68c60h17a53l 82V52e41r40n69e40r 8817916797874

Já bych zase neřekl, že by tyhle vlastnosti byly úplně zbytečné. Samozřejmě bylo jejich využití zřídkavé, ale zase to přispělo k širším možnostem průchodu hry a řešení soubojů a questů. Prostě to dělalo hru pestřejší. Jinak samozřejmě souhlasím, že Fallout i Wasteland mají mouchy. A je mizerný argument, tvrdit, jako pan Václavský, že je nějaká hra špatná, protože nevypadá úplně stejně jako jiná hra (a tvůrci rozhodně neslibovali, že to bude kopie Falloutu).

0/0
26.9.2014 15:42

M18i90r46o50s63l62a74v 34S69t28a61s43t20n59y 7234343386641

Záměrně jsem vyjmenoval pouze skilly, které ke splnění žádných questů nepotřebujete (pouze Doctor se ve dvojce na pár místech hodí). Stejně tak jsem nejmenoval žádný bojový skill, protože čemu dává kdo v soubojích přednost je samozřejmě subjektivní.

Nicméně Throwing je skutečně téměř nepoužitelný (cena/výkon, dostupnost granátů obecně atd.)

Nemám nic proti zařazení těchto skillů do hry, jen říkám, že ve hře právě můžete splnit ÚPLNĚ všechno a tyhle skilly k tomu nepotřebujete, tudíž nesouhlasím moc s tím, že konkrétně tyhle skilly hru zpestřují :-)

0/0
26.9.2014 21:39

J17a19n 18H96o31r49a84k 3782196174220

tak zrovna gambling si vzpominam, ze pri prvnim pruchodu prvnim falloutem jsem vyuzil a za vygembleny penize v kasinu si pak koupil prvni pumpovaci brokovnici v hubu

0/0
1.10.2014 15:57

M38i68c64h73a79l 94V16e94r97n53e88r 8457446897874

Fallouty jsem si zahrál nedávno právě při čekání na Wasteland 2 - a primární atributy v obou hrách stejně ovlivňují HP a AP a pokud se nepletu, tak i přesnost střelby nebo třeba critical hits. Že by byly ve Falloutu zbytečné skilly, jsem neřekl, stejně jako není žádný zbytečný sklil ve Wastelandu. A o percích ve Falloutu vím - je pravda, že bych je uvítal i ve Wastelandu, ovšem Wasteland není ani nikdy neměla být kopie Falloutu, ale pokračování Wastelandu. Takže důvodem vašeho znechucení je asi spíš očekávání něčeho, čím hra nikdy být neměla. Holt práva na Fallout teď pevně drží Bethesda.

0/0
26.9.2014 15:37
Foto

T90o48m42á80š 27S45u11c26h83ý 4695795208689

Měl bych takový nejapný dotaz. Mám warez  verzi a hra se mi fakt líbí. Rád bych tedy koupil origo - nejlépe digitální distribuci. Nevíte, zda mi půjdou nějak překopírovat uložené pozice z té warez verze ? Díky za případné info

0/0
25.9.2014 11:17

T96i64b83o52r 66V22i40z58v96a68r39y 9644164383405

To by mělo snad jít normálně. Zjisti kam se sejvy ukládají.

+1/0
25.9.2014 12:48

O21n27d73ř73e16j 42D57u45j46k38a 4886756360519

Silně nedodělaná hra hlavně co se týká skill systému. Lživé popisky u vlastností, skillu. A třeba takový skill explosives nedělá vůbec nic, neovlivňuje ani presnost, damage, splash nic.

Early access za cenu plné hry.

+1/−1
25.9.2014 6:25

M79i14r10o83s46l97a42v 68S45t77a32s59t38n93y 7784123266201

Zřejmě to ctí jedničku, kde byla minimálně polovina skillů úplně zbytečná :-)

0/0
25.9.2014 9:13
Foto

T16o70m15á65š 94S16u13c36h48ý 4285475248769

Jak nedělá nic ? Skill explosives ruší pasti např. ve dveřích, trezorech atp....

+1/0
25.9.2014 11:18

M45i14c17h26a64l 39V79e69r40n96e52r 8817956507564

Tak nevím, co jste hrál vy, ale já jsem už v první misi využil většinu skillů. A nevím, proč by měl sklil explosives ovlivňovat přesnost nebo účinek zbraní. To přece není zbraňový sklil. Explosives slouží třeba k odstraňování nastražených výbušnin na dveřích atd.

+1/−1
25.9.2014 15:01

L14a63d65i43s21l78a69v 65T46o23m19m 4928806206588

Skill explosives dává možnost například možnost odminovat bednu nebo bránu. Obecně je ke zneškodňování výbušnin a ne k jejich použití. Je to v popisku "he ability to use thrown and placed explosive devices of all types. Allows the player to arm and disarm a variety of different explosives. this skill is primarily used to deactivate booby traps.":-P

0/0
26.9.2014 10:00

I24v30a31n10k86a 54P31o76s24p71í45š49i74l72o61v83á 8974648562317

Akorát že vinou informačního šumu je to celé špatně. Prodali asi 50 tisíc kopií za 1,5 miliónů dolarů. ;-D

http://www.gamespot.com/articles/strong-start-for-wasteland-2-as-game-generates-1-5/1100-6422519/

0/0
24.9.2014 22:01

A84n61d13r12e97j 74B47r69a12b55e45c 4982591817824

Aktualizovano. Diky moc za upozorneni.

0/0
25.9.2014 10:30

J31a59n 95K63a11r81e86l 51N71o75v38a94k 5916844398206

no pred rokem investovanych penez nelituji.. navic duopack s Tormentem..

+1/0
24.9.2014 20:00

M38i33c87h73a61l 27V28e11r21n17e61r 8737686367454

Pro lidi, co nadšeně procházeli každý kout mapy v prvním a druhém Falloutu, je to jako návrat do minulosti, a podotýkám do krásné nostalgické minulosti:-) Zatím jsem tedy ve Wastelandu teprve na začátku, ale je tu opět podrobný vývoj postav, různé možnosti řešení questů i běžných problémů (jako je třeba zamčená brána), taktické souboje, a hlavně jako ve Falloutu černý humor - opovažte se koze sebrat plechovku a nezapomeňte si do vlastností přidat opravy topinkovačů, fakt;-D

+5/−1
24.9.2014 14:58

M89i92c88h39a33l 12V10e54r48n97e20r 8417366687784

Jo, a kdybyste narazili na želvu, nezapomeňte ji obrátit, a pak buďte trpěliví;-)

+1/0
24.9.2014 14:59

M54i84r72o45s17l74a70v 17S31t14a41s93t52n93y 7304223826441

Oprava topinkovačů byla už v jedničce a použít se dala pouze na jednom jediném místě ;-D

0/0
25.9.2014 9:12

M39i48c12h12a54l 15V17e37r78n48e75r 8517846907424

:-)Já tedy doufám, že ve dvojce se bude dát použít na víc místech

0/0
26.9.2014 15:44

J41a61n 76H10o33r28a70k 3282846674350

topinkovace jsem za prvnich 10 hodin hry videl asi 3...

0/0
1.10.2014 15:54

J91a17n 57H60o28r84a37k 3952966304760

taky je spickova konverzace s jednim potulnym obchodnikem, co ma zapadnutej povoz v dire a taky kozu... rekneme, ze to koza hodne divne meci a kdyz se zeptate proc, tak vam rekne story, jak mu ji najezdnici vojeli :)

0/0
1.10.2014 15:53

K51a39t66e37ř78i95n32a 41D79r29a49h61o20k41o53u21p59i25l68o29v26á 9446291232983

Výborná hra. I přes drobné nedodělávky a chybky. Je to jako balzám po letech si opět zahrát hru ze staré školy.

+4/−1
24.9.2014 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.