Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajoba kontroverzní recenze. I odlišný názor je v pořádku

Naše recenze hry Alien: Isolation vyvolala nezvykle rozpolcené reakce. Řada lidí tvrdila, že Petr Zelený nepochopil pravidla žánru a hodnotil hru, ke které se neměl vyjadřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a44r74e96l 59U15r69b75a93n 2594704221659

Na zabití vetřelce je zapotřebí vyprázdnit několik zásobníků z pulzní automatické pušky M41A. Jeden granát teké přežije.. pocuchá ho až větší množství. Hloupé střílečky s papírovou atrapou vetřelce, co tu vycházely v minulosti nelze brát za smerodatné.

0/0
3.11.2014 14:07

K60a30r38e41l 95U76r78b75a18n 2624914131589

Nezlobte se na mě, ale vetřelce obyčejnou pistolí zabít nelze. Ve filmové dvojice mariňáci měli co dělat se zabitím i pomocí pulzních automatických pušek M41A. Museli do jednoho vyprázdnit několik zásobníků, než odešel, takže nadávání na nerealistickou nesmrtelnost tu jde dost mimo mísu. Stejně tak vysoká odolnost vůči výbuchům je zcela reálná.. však vetřelec celkem dlouho vydrží i pobyt ve vakuu. Ve filmu není zcela jisté, že vetřelec, který dostane Vazkézovou ten výbuch granátu nepřežil. To, že tu byla řada stupidních stíleček, kde byli papírové atrapy skutečného vetřelce nelze brát za směrodatné.

0/0
3.11.2014 14:04

V91o26j69t30ě18c16h 56H46u79b90á18l84o52v11s43k58ý 3916468

Realistický pohled je fajn, ale aplikovat ho na scifi, nebo fantasy? Pokud má autor tak vyhraněný názor na realističnost hry, měl spíš napsat pouze nějaký svůj osobní komentář a ne recenzi, která by měla být alespoň do určité míry přeci jen trochu objektivnější. Recenzi by měl dělat někdo kdo dokáže na hry koukat jak z realistického tak i z toho zábavného pohledu. Jedině tak lze alespoň trochu dosáhnout té určité objektivity. Protože když pak pan autor se svým dost vyhraněným názorem dá hře na bonuswebu tak malé oficiální skóre, neměl by se pak sám divit kritice.

0/0
23.10.2014 9:38

D91a83v79i48d 91H93u71s68t72á80k 5243366805815

Upřímně, myslím si, že pokud recenzet popisuje věc nebo herní mechaniku, která ve hře opravdu je, pak je to v pořádku i když má na konkrétní věc jiný názor něž většina ostatních. Mnohem horší věc je když popisuje něco, co v dané hře není a nikdy nebylo. Což se bohužel také občas stává, u "recenzí" pana Silmena je to prakticky pokaždé. :-/

0/0
22.10.2014 18:05

L93u11k23á52š 15J73a51v64ů65r29e80k 6388299552530

Naprostý souhlas! R^;-O

0/−1
22.10.2014 17:01

J74i44ř27í 26G25l98o28s 3773527338757

Obhajoba je OK, ale poslední odstavec mě rozsekal:-)

" Upřímně věřím, že je pro řadu her nejlepší jakoukoliv logiku zcela opomenout. Oni ostatně ani Orkové vrhající ohnivé koule nejsou příliš realističtí a přitom s nimi pracuje téměř každá fantasy hra "

Ano, pro řadu her je skutečně třeba logiku opomenout. Ale argumentovat orkama a ohnivýma koulema ve fantasy hře? Vždyť je to fantasy, kouzla a nadpřirozené bytosti ten žánr tvoří!! Tam přece nemůže nikdo čekat že hra bude realistická a jako ze života:-)

0/0
22.10.2014 12:52

J58a48k42u75b 31S53t20a35n90ě50k 3876896533

Tak v první řadě, recenzi by měl dělat člověk který má nejen o daném žánru přehled ale má ho i rád, stejně jako food kritik který nemá rád těstoviny nepůjde dělat recenzi do italské restaurace, nebo sládek nepůjde dělat someliéra.

Jak by ty recenze potom vypadali ? To víno je břečka, není vůbec hořké, nemá správnou zlatavou barvu a vůbec žádnou pěnu no prostě hnus.

A přesně k tomuto došlo zde, autor recenze má evidentně rád bezduché střílečky plné krve a hromady mrtvých nepřátel a zaměření této hry naprosto nepochopil. 

Amanda je mladá žena hledající svojí matku, po reakci kdy Alex zastřelí člověka který ho napadl je jasné že nemá ráda násilí a několikrát se ve hře píše že tomu tak je. Nicméně autor při prvním setkání s jinými lidmi ihned vytáhne páčidlo a začne je mlátit po hlavách. 

Dále mluví o scriptovaných scénách, ano je pravda je jich ve hře asi 5 dohromady tak cca 3 minuty z deseti hodinového herního času. Zajímalo by mě jak by tedy hodnotil třeba Call of duty a nebo nového Wolfensteina kteří jsou scriptovaných scén úplně plné. 

No a závěrem je evidentní, že se ani neobtěžoval hru dohrát do konce, protože pak by nežvanil o tom jak ho jeden vetřelec nahání po celé stanici a jde pořád za ním.

+4/0
21.10.2014 16:40

J28a94r36o28s60l67a63v 73N25e25h97o45n96s20k64ý 3820742331

Souhlasím Pokud chce někdo dělat recenzi měl bysy zkusit zaharat všechni díly od daneho tytulu a to i za každou rasu a hlavně dohrat ať vy oco tvurcum šlo. A pak se muže písemě zviditelnit.

Třeba ja sem jsi nedavno znovu zahral oldschoolovku alien vs predator 2 gold edition a stale jeto dobra akcička na odreagovaní a podívaní do jinych častí vesmíru ;-D

0/0
3.11.2014 6:40

J69a28n 39B25a13l32e88k 3969367281934

Samozřejmě, že je možné to recenzovat jinak a má na to právo. O přístupech k recenzím a hrám se můžeme bavit dlouze. Problémem v recenzi však bylo to, že hra byla recenzována spíše jako další AVP než survival.

Pokud autorovi vadí to, že vetřelec nejde zabít plamenometem, měl by se opět podívat na vetřelce 1, na kterého hra odkazuje. Pokud mu vadí, že na něj vetřelec skáče nečekaně z různých míst, tak jednoduše nepochopil, že není dobrý nápad běhat (ne se opatrně pohybovat) a střílet po lodi, kde vás něco loví.

V tomto případě byl recenzován velmi subjektivní pohled na věc, který zdaleka nerecenzuje to, o čem by se lidé chtěli víc dozvědět, bereme-li v potaz cílovou skupinu hry. Hru pro 6 leté děti také nebudeme recenzovat jako hru pro dospělé, pokud ano, projektujeme svoje vlastní předpoklady, které hra nikdy nemůže splnit, protože na to nikdy nebyla koncipována.

+5/0
21.10.2014 15:02

M63i13c85h53a72l 97V30e71r98n26e84r 8697126427334

Přesně tak. Názor na hry, filmy, hudební skladby nebo knihy je vždy subjektivní, ale zároveň je možné část aspektů zhodnotit objektivně. A divit se, že vetřelce nejde v survival hororu rozstřílet na cucky, to je, jako by se recenzent divil při čtení Červené Karkulky, že hned v lese neumlátila vlka k smrti košíkem. Pro srovnání František Fuka na FFFilmu taky nehodnotí Alien: Isolation celkově přehnaně pozitivně a vyčítá hře dost věcí, a přitom se i zastánci hry s ním mohou ztotožnit právě díky objektivním výtkám.

0/0
21.10.2014 16:44

A43n39d33r43e54j 52B25r27a28b70e23c 4122901147394

Podle meho nazoru je s tim zabijenim Vetrelce pravda nekde uprostred. Vetrelec neni nesmrtelny a ve filmech (zejmena tech pozdejsich) ho zabijeji. Ale je to tuha bestie, ktera jiste nepadne po jednom vystrelu. Cili...nemoznost zabit ho je tak trochu designerska berlicka, kterou by slo resit tim, ze zkratka nemate vubec k dispozici zbrane. Nebo o ne v nejakych klicovych chvilich prijdete. Zanr by zustal zachovany a logika by take fungovala.

0/0
21.10.2014 22:00

F62i40l45i78p 61G22a21l91a33š 2227437204758

Ano zabíjejí ho, konkrétně ho ve druhém filmu kosí po desítkách pomocí smartgunů a pulsních pušek. No a když si vezmu slavnou hlášku poručíka Gormana: "10 millimeter explosive-tip caseless. Standard light armor-piercing round, why?" tak je mi jasné proč asi vetřelce kosí po desítkách. Pochybuju, že se stejná munice používá do pistolí.. To jen k té logice zabíjení vetřelce. Ano, používali i brokovnice, ale nevšimnul sem si, že by po zásahu brokovnicí nějaký vetřelec padnul k zemi - teda ve filmu.

+1/−1
23.10.2014 17:28

M16a83r58t37i81n 79Č87í58ž72k92o72v50s48k84ý 2676810594941

Ke komentáři:

Myslím, že problém u zmiňované recenze nebyl ani v nejmenším subjektivní pohled recenzenta. Pokud chce BW dát prostor sub. recenzentům je to vaše právo. Nicméně jako problém tu vidím procentuální hodnocení, protože to je se subjektivním hodnocením prakticky neslučitelné a nadbytečné. Pokud chcete sestavovat nějaký žebříček podle kterých by měla být hodnocena kvalita (zábavnost, zpracování, game-play a mnoho dalších prvků), je potřeba stanovit OBJEKTIVNÍ systém hodnot na základě kterých budete hru hodnotit, v opačném případě je procentuální hodnocení u subjektivní recenze irelevantní je jen jiným vyjádřením názoru recenzenta a celý žebříček her který na BW máte je úplně k ničemu protože každý z vašich recenzentů má svůj subjektivní systém jak hru hodnotit... To už tady, ale funguje delší dobu, nicméně tento případ je hodně okatý, obzvlášť v porovnání s jinými kousky, které se tu nedávno recenzovaly. Pokud to pak postavíme vedle sebe tak je potřeba se nad celou skutečností zamyslet, protože tohle už není jen plácání diskutujících, nějaké řazení her v katalogu podle tohoto klíče pak nemá smysl, tohle už je holý fakt, který sráží vizáž a profesionalitu celého e-zinu.

+3/0
21.10.2014 13:20

A39n67d69r62e53j 34B32r80a21b32e47c 4982311207424

Mne by se osobne nejvic libil model, ve kterem recenze hodnoceni vubec nemaji. Autor napise, co si o hre mysli...a zavery at si z toho vyvodi ctenari.

+6/0
21.10.2014 14:00

V49l21a43d22i85m30í21r 26K79r88i47s71t37e23n 7366532195738

To byste nutil spoustu  lidí  číst máme omezenou kvótu a pak by nám nezbylo na zprávy.

 Číselné hodnocení má smysl , shrnuje postoj  recenzenta a pomáhá nejen čtenáři, ale vlastně i autorovi, se rozhodnout jak přesně to vidí Bez zhodnocení ztrácí recenze tak trochu smysl. Mne osobně se líbí + a - což je vlastně takové další shrnutí a vypíchnutí recenze, i když ty má smysl spíše u velkoformátových recenzí. 

Osobně se těším na recenzi Legend of Grimrock 2 jak dopadne .  Zakoupil jsem začal hrát, nejdříve ve mne dost rozladila spousta nedotažených věcí a chyb co otravují, posléze to dost vykompenzovala velikost a kvalita ostatního. Ta hra si zasloužila myslím ještě měsíc testování a dobroušení, pak by to byl ve svém specifickém subžánru skvost.

 A to je další otázka, má recenzent hodnotit i očividnou nedodělanost her a jak silně se má v hodnocení projevit?   Kdy u některých chyb a nelogičností enginu je jasné, že tvůrci ví o nich, ale raději to vydají a hned mají opravný patch. Je pravdou, že od dob masového rozšíření internetu to není taková tragédie jako dříve , kdy se čekalo na CD herního časopisu, aby se to opravilo. Na druhou stranu hodnotím teď, jak na mne hra působí a nemohu kalkulovat s rychlostí a důsledností a ochotou autorů hru dobrousit , jako např. CDproject.

0/0
21.10.2014 15:00

A26n14d51r15e52j 40B34r14a11b68e65c 4202731717624

Mozna by stala za uvahu nejaka porada s autory recenzi, kdy bychom tyhle veci kolektivne probrali.

+3/0
21.10.2014 15:15

M18i97c73h33a69l 72Ž74e27l51i88n73s16k61ý 9930678831770

Co je víc reálné a logické? 

A - mít 18 revolverů s jedním nábojem

B - mít jeden revolver a 18 nábojů

Pro mě je to teda B a proto nemožnost sbírat zbraně, ale jen náboje není tak "absurdní" ... ale je to opět věc názoru ;-D

+1/0
21.10.2014 10:10

V38á34c14l15a89v 43Š67k13o87d81a 2281527594

Tady se ovšem nenaráží na to že nemůžete sbírat zbraně jednu za druhou, jde o to že v časové posloupnosti hry máte možnost umlátit přeživšího který má revolver hasákem, ale ten revolver nemůžete sebrat a ozbrojit se a získat ho tak můžete až asi o 10-20 minut později ve hře když se válí na stole.

0/0
21.10.2014 14:14

M68i25c75h19a29l 24Ž61e30l49i11n51s86k10ý 9260788341710

Mě teda ani nenapadlo někoho z nich zabíjet ... prostě jsem je obešel a při zpáteční cestě jsem posbíral co zbylo po běsnění vetřelce ... srážet hru i kvůli téhle "chybce" je to, co mě na tom tak štve

+2/0
21.10.2014 17:21

M20i43r83o86s81l48a66v 56K27r63a16h29u81l90í55k 6737904294

za toto bych osobně také ubral ale řekněme 5%. Je to banalita, ale divná. V roce 2014 nemít možnost sebrat zbraň ze země je divné a amatérské.

0/0
23.10.2014 13:21

M57i40c52h74a52l 32Ž57e88l33i61n28s89k27ý 9880788251710

Ano je to sice trochu divné, ale dá se to omluvit ... když se podívám na hru jako celek, tak je dobře zvládnutá a těch 75 - 80% si prostě zaslouží.

0/0
24.10.2014 9:54

J84a68n 72B86a76l18e61k 3129597551104

4 revolvery a 18 nábojů by asi bylo nejreálnější :D

0/0
21.10.2014 15:03

M66i20c95h22a18l 95Ž30e93l28i44n89s60k39ý 9910258151380

Revolvery v A:I mají 6 nábojů takže to početně moc nevychází ;-)

0/0
21.10.2014 17:16
Foto

T36o46m26á50š 65S28u70c15h28ý 4425805318909

Podle mě zbytečná obhajoba. Recenzi jsem si teď přečetl a přišla mi úplně v pohodě. Autor byl objektivní a jeho výtky by mi vadily asi taky. Nemožnost sebrat pistoli, která z někoho vypadne mi přijde taky absurdní...

+3/−4
21.10.2014 9:14

J72a91n 75S56t31e22h65l15í81k 1319679846954

No nevím. U recenze např. na  Bugatti Veyron bych to taky neodděloval, protože kdybych hodnotil z pohledu ceny a ne kvality, tak by to auto vycházelo tak 1/10. Taky si myslím, že pokud je hra dělaná na "realističnost", tak by ji měl hodnotit z tohoto pohledu, pokud na "hratelnost" tak taky. Možná nejlepší hodnocení je celkový dojem např.: 1)hra byla dobrá, ještě si ji někdy zahraju; 2)dobrý, ale znovu ji hrát nebudu; 3)hnus.

+3/0
21.10.2014 8:11

B36e93d17ř42i93c60h 12V33y74m23y38s58l11i90c34k17ý 3888633493718

Souhlas, jak s tím to Komentářem, tak i s recenzí na Aliena. Podle mě lze hororovou atmosféru vybudovat i jinak než nesmrtelným vetřelcem, který přežije křížovou palbu. A to skriptování ve hře je hnus. Kdyby skripty neexistovali, tak půlka her nemá co nabídnout, protože na programování slušné AI ve hře lze narazit jen málokdy, a přitom už starý Half-life měl perfektně rozlišené, zda bojujete s vojáky, kteří spolupracují, nebo s monstry.

+3/−3
21.10.2014 7:39

T37i71b97o84r 82V70i12z49v32a54r24y 9584654683915

Jé moje oblíbená hovadina o objektivní recenzi... :-) to se vždycky pobavím. Pánové klid, děláte to celkem slušně. Vždycky si můžu najít jiný pohled jinde.

+9/0
21.10.2014 7:13

J76a96r85o47s29l29a67v 96S77k47r96i30v30a40n97e91k 6675270

nemyslim si, ze realisticnost a zabava se nutne musí vylucovat. Co se tyka smrti po zasahu jednou kulkou - to také neodpovida vždy realite. Doporucuji precist tento clanek:

http://www.valka.cz/clanek_10576.html

"...Příklad 7: V roce 1989 došlo ke střetu osmi agentů FBI a dvou ozbrojených zločinců v Miami na Floridě. Jednalo se o veterány vietnamské války Williama Platta a Michaela Matixe.  Platt byl ozbrojen automatickou puškou Ruger Mini M 14 ráže .223 Remington (5,56 NATO). Platt zranil touto zbraní tři agenty FBI, než byl sám do paže zasažen expanzní střelou ráže 9 mm Luger typu Silvertip a třebaže střela pronikla bicepsem, nedokázala už vniknout do hrudníku. Platt zůstal navzdory ošklivému zranění bojeschopný, usmrtil další dva agenty FBI, ale sám byl znovu zraněn do nohy další expanzní  střelou ráže 9 mm Luger Silvertip. Potom spolu se svým komplicem  naskočili do automobilu, avšak dříve než mohli odjet, inkasoval jejich vůz čtyři zásahy z brokovnice. Oba byli těžce zraněni, dezorientovaný Platt vystoupil a napadl revolverem agenta  Mirellese, který palbu opětoval svým revolverem ráže .357 Magnum. Mirrelles zasáhl Platta třikrát a Matixe dvakrát, opět šlo o expanzní střely Silvertip. Platt ani teď nepadl, pokračoval v palbě a když vystřílel všechny náboje, několikrát stiskl spoušť svého S&W naprázdno a potom se potácel zpět  k autu, nejspíš pro pušku. Mireless však ani posledním nábojem neminul a prostřelil mu zezadu hlavu. Platt byl mrtev okamžitě, Matix zemřel o chvíli později. Pět agentů FBI během boje vystřílelo 50 nábojů, přičemž Platt utrpěl dvanáct zranění a Matix šest. Pozdější pitva neprokázala v jejich krvi přítomnost žádných omamných látek..."

+4/0
21.10.2014 1:04

J22a67r63o95s32l58a33v 57S62k10r29i98v79a92n41e98k 6575190

z tohoto pohledu je například takovy Counter strike pomerne realisticka hra, smrt po 4-5 zásazích do tela, nebo jednom zasahu do hlavy. A jaka to byla zabava. Řekl bych ze mnohem vetsi, nez nejake arkadovite strilecky, kde do nepritele nasypete cely zasobnik a ten vesele zije dal a sami mate 20 zivotu. Nebo jiny priklad z jiného zanru - close combat. To je řádově realističtější hra, nez například sudden strike a přitom (alespoň pro me) zaroven mnohem zabavnejsi...

+3/0
21.10.2014 1:05

M13i25c30h51a69l 74P29a47v84l49á81t 9183333624569

Pomerne realisticka hra? :o))))))

Vybafne-li na Vas nekdo za rohem, poslete do nej 20 ran z kulometu / utocne pusky ... a ani jednou ho netrefite. Realismu zdar! (Pripoustim, ze s full auto zbranemi nema asi kazdy nejake vetsi zkusenosti, ale tady snad staci i selsky rozum.)

0/0
23.10.2014 13:20

A40n52d10r38e80j 74B36r23a70b66e66c 4772781667144

Otazka je, jestli se tohle stava casto, nebo je to ucebnicovy priklad vyjimky. Ale ve finale ten komentar neni o tom, jestli je realisticka smrt po jednom, nebo trech zasazich kulkou. :)

+1/0
21.10.2014 1:12

J87a31r82o88s87l51a96v 70S97k88r76i84v73a82n75e53k 6755660

jiste, ale v clanku je, ze realismus ma negativni dopad na hratelnost a o obtezovani takovym pristupem. Muj komentar je o tom, ze to neplati zdaleka vždy.

A v clanku, který jsem postoval je cela rada dalších podobných pripadu z reálného světa ;-)

+4/0
21.10.2014 1:22

A52n48d49r40e70j 76B43r76a12b58e84c 4132951497794

Ach jo. V clanku je, ze to je jeden ze dvou zpusobu, jak hry vnimat. A tituly, kde padnete po jedne kulce, nejsou vyjimkou.

0/0
21.10.2014 2:26

B80a61r60t35o44l73o14m43ě81j 12K48u13s 2895626391943

Miluju tyhlety komentáře. :-/ Právě jsem strávil hodinu čtením wikipedie a sledováním youtube, abych se o tomhle případu dozvěděl co nejvíc.

Díky :-)

0/0
21.10.2014 11:49

J22a89n 21J36e28ř63á56b60e16k 9546219493480

Palec nahoru R^

+2/0
21.10.2014 0:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.