Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajoba kontroverzní recenze. I odlišný názor je v pořádku

Naše recenze hry Alien: Isolation vyvolala nezvykle rozpolcené reakce. Řada lidí tvrdila, že Petr Zelený nepochopil pravidla žánru a hodnotil hru, ke které se neměl vyjadřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K84a57r76e82l 29U61r93b64a36n 2964984461189

Na zabití vetřelce je zapotřebí vyprázdnit několik zásobníků z pulzní automatické pušky M41A. Jeden granát teké přežije.. pocuchá ho až větší množství. Hloupé střílečky s papírovou atrapou vetřelce, co tu vycházely v minulosti nelze brát za smerodatné.

0/0
3.11.2014 14:07

K51a16r51e56l 89U62r55b67a55n 2544114261259

Nezlobte se na mě, ale vetřelce obyčejnou pistolí zabít nelze. Ve filmové dvojice mariňáci měli co dělat se zabitím i pomocí pulzních automatických pušek M41A. Museli do jednoho vyprázdnit několik zásobníků, než odešel, takže nadávání na nerealistickou nesmrtelnost tu jde dost mimo mísu. Stejně tak vysoká odolnost vůči výbuchům je zcela reálná.. však vetřelec celkem dlouho vydrží i pobyt ve vakuu. Ve filmu není zcela jisté, že vetřelec, který dostane Vazkézovou ten výbuch granátu nepřežil. To, že tu byla řada stupidních stíleček, kde byli papírové atrapy skutečného vetřelce nelze brát za směrodatné.

0/0
3.11.2014 14:04

V58o10j94t51ě51c38h 57H97u48b10á75l38o19v93s90k15ý 3906418

Realistický pohled je fajn, ale aplikovat ho na scifi, nebo fantasy? Pokud má autor tak vyhraněný názor na realističnost hry, měl spíš napsat pouze nějaký svůj osobní komentář a ne recenzi, která by měla být alespoň do určité míry přeci jen trochu objektivnější. Recenzi by měl dělat někdo kdo dokáže na hry koukat jak z realistického tak i z toho zábavného pohledu. Jedině tak lze alespoň trochu dosáhnout té určité objektivity. Protože když pak pan autor se svým dost vyhraněným názorem dá hře na bonuswebu tak malé oficiální skóre, neměl by se pak sám divit kritice.

0/0
23.10.2014 9:38

D52a64v28i63d 37H21u58s29t89á62k 5503576595765

Upřímně, myslím si, že pokud recenzet popisuje věc nebo herní mechaniku, která ve hře opravdu je, pak je to v pořádku i když má na konkrétní věc jiný názor něž většina ostatních. Mnohem horší věc je když popisuje něco, co v dané hře není a nikdy nebylo. Což se bohužel také občas stává, u "recenzí" pana Silmena je to prakticky pokaždé. :-/

0/0
22.10.2014 18:05

L45u20k19á87š 23J78a16v45ů90r49e94k 6608499402740

Naprostý souhlas! R^;-O

0/−1
22.10.2014 17:01

J14i54ř72í 13G12l72o68s 3263207108287

Obhajoba je OK, ale poslední odstavec mě rozsekal:-)

" Upřímně věřím, že je pro řadu her nejlepší jakoukoliv logiku zcela opomenout. Oni ostatně ani Orkové vrhající ohnivé koule nejsou příliš realističtí a přitom s nimi pracuje téměř každá fantasy hra "

Ano, pro řadu her je skutečně třeba logiku opomenout. Ale argumentovat orkama a ohnivýma koulema ve fantasy hře? Vždyť je to fantasy, kouzla a nadpřirozené bytosti ten žánr tvoří!! Tam přece nemůže nikdo čekat že hra bude realistická a jako ze života:-)

0/0
22.10.2014 12:52

J22a42k44u66b 91S56t67a33n73ě90k 3406626933

Tak v první řadě, recenzi by měl dělat člověk který má nejen o daném žánru přehled ale má ho i rád, stejně jako food kritik který nemá rád těstoviny nepůjde dělat recenzi do italské restaurace, nebo sládek nepůjde dělat someliéra.

Jak by ty recenze potom vypadali ? To víno je břečka, není vůbec hořké, nemá správnou zlatavou barvu a vůbec žádnou pěnu no prostě hnus.

A přesně k tomuto došlo zde, autor recenze má evidentně rád bezduché střílečky plné krve a hromady mrtvých nepřátel a zaměření této hry naprosto nepochopil. 

Amanda je mladá žena hledající svojí matku, po reakci kdy Alex zastřelí člověka který ho napadl je jasné že nemá ráda násilí a několikrát se ve hře píše že tomu tak je. Nicméně autor při prvním setkání s jinými lidmi ihned vytáhne páčidlo a začne je mlátit po hlavách. 

Dále mluví o scriptovaných scénách, ano je pravda je jich ve hře asi 5 dohromady tak cca 3 minuty z deseti hodinového herního času. Zajímalo by mě jak by tedy hodnotil třeba Call of duty a nebo nového Wolfensteina kteří jsou scriptovaných scén úplně plné. 

No a závěrem je evidentní, že se ani neobtěžoval hru dohrát do konce, protože pak by nežvanil o tom jak ho jeden vetřelec nahání po celé stanici a jde pořád za ním.

+4/0
21.10.2014 16:40

J41a22r61o11s76l15a77v 43N22e18h79o74n37s78k52ý 3400542691

Souhlasím Pokud chce někdo dělat recenzi měl bysy zkusit zaharat všechni díly od daneho tytulu a to i za každou rasu a hlavně dohrat ať vy oco tvurcum šlo. A pak se muže písemě zviditelnit.

Třeba ja sem jsi nedavno znovu zahral oldschoolovku alien vs predator 2 gold edition a stale jeto dobra akcička na odreagovaní a podívaní do jinych častí vesmíru ;-D

0/0
3.11.2014 6:40

J36a73n 48B41a41l45e76k 3909577751704

Samozřejmě, že je možné to recenzovat jinak a má na to právo. O přístupech k recenzím a hrám se můžeme bavit dlouze. Problémem v recenzi však bylo to, že hra byla recenzována spíše jako další AVP než survival.

Pokud autorovi vadí to, že vetřelec nejde zabít plamenometem, měl by se opět podívat na vetřelce 1, na kterého hra odkazuje. Pokud mu vadí, že na něj vetřelec skáče nečekaně z různých míst, tak jednoduše nepochopil, že není dobrý nápad běhat (ne se opatrně pohybovat) a střílet po lodi, kde vás něco loví.

V tomto případě byl recenzován velmi subjektivní pohled na věc, který zdaleka nerecenzuje to, o čem by se lidé chtěli víc dozvědět, bereme-li v potaz cílovou skupinu hry. Hru pro 6 leté děti také nebudeme recenzovat jako hru pro dospělé, pokud ano, projektujeme svoje vlastní předpoklady, které hra nikdy nemůže splnit, protože na to nikdy nebyla koncipována.

+5/0
21.10.2014 15:02

M59i29c14h80a35l 49V35e34r13n67e47r 8657476627404

Přesně tak. Názor na hry, filmy, hudební skladby nebo knihy je vždy subjektivní, ale zároveň je možné část aspektů zhodnotit objektivně. A divit se, že vetřelce nejde v survival hororu rozstřílet na cucky, to je, jako by se recenzent divil při čtení Červené Karkulky, že hned v lese neumlátila vlka k smrti košíkem. Pro srovnání František Fuka na FFFilmu taky nehodnotí Alien: Isolation celkově přehnaně pozitivně a vyčítá hře dost věcí, a přitom se i zastánci hry s ním mohou ztotožnit právě díky objektivním výtkám.

0/0
21.10.2014 16:44

A21n97d18r92e32j 78B96r76a82b46e90c 4322101867474

Podle meho nazoru je s tim zabijenim Vetrelce pravda nekde uprostred. Vetrelec neni nesmrtelny a ve filmech (zejmena tech pozdejsich) ho zabijeji. Ale je to tuha bestie, ktera jiste nepadne po jednom vystrelu. Cili...nemoznost zabit ho je tak trochu designerska berlicka, kterou by slo resit tim, ze zkratka nemate vubec k dispozici zbrane. Nebo o ne v nejakych klicovych chvilich prijdete. Zanr by zustal zachovany a logika by take fungovala.

0/0
21.10.2014 22:00

F68i34l41i22p 59G51a28l34a97š 2357477864328

Ano zabíjejí ho, konkrétně ho ve druhém filmu kosí po desítkách pomocí smartgunů a pulsních pušek. No a když si vezmu slavnou hlášku poručíka Gormana: "10 millimeter explosive-tip caseless. Standard light armor-piercing round, why?" tak je mi jasné proč asi vetřelce kosí po desítkách. Pochybuju, že se stejná munice používá do pistolí.. To jen k té logice zabíjení vetřelce. Ano, používali i brokovnice, ale nevšimnul sem si, že by po zásahu brokovnicí nějaký vetřelec padnul k zemi - teda ve filmu.

+1/−1
23.10.2014 17:28

M74a37r77t28i47n 94Č50í89ž46k72o98v59s56k60ý 2656250874861

Ke komentáři:

Myslím, že problém u zmiňované recenze nebyl ani v nejmenším subjektivní pohled recenzenta. Pokud chce BW dát prostor sub. recenzentům je to vaše právo. Nicméně jako problém tu vidím procentuální hodnocení, protože to je se subjektivním hodnocením prakticky neslučitelné a nadbytečné. Pokud chcete sestavovat nějaký žebříček podle kterých by měla být hodnocena kvalita (zábavnost, zpracování, game-play a mnoho dalších prvků), je potřeba stanovit OBJEKTIVNÍ systém hodnot na základě kterých budete hru hodnotit, v opačném případě je procentuální hodnocení u subjektivní recenze irelevantní je jen jiným vyjádřením názoru recenzenta a celý žebříček her který na BW máte je úplně k ničemu protože každý z vašich recenzentů má svůj subjektivní systém jak hru hodnotit... To už tady, ale funguje delší dobu, nicméně tento případ je hodně okatý, obzvlášť v porovnání s jinými kousky, které se tu nedávno recenzovaly. Pokud to pak postavíme vedle sebe tak je potřeba se nad celou skutečností zamyslet, protože tohle už není jen plácání diskutujících, nějaké řazení her v katalogu podle tohoto klíče pak nemá smysl, tohle už je holý fakt, který sráží vizáž a profesionalitu celého e-zinu.

+3/0
21.10.2014 13:20

A94n22d14r58e54j 42B67r64a62b38e60c 4272701327914

Mne by se osobne nejvic libil model, ve kterem recenze hodnoceni vubec nemaji. Autor napise, co si o hre mysli...a zavery at si z toho vyvodi ctenari.

+6/0
21.10.2014 14:00

V59l18a57d15i78m72í57r 67K23r69i98s93t34e36n 7766902565788

To byste nutil spoustu  lidí  číst máme omezenou kvótu a pak by nám nezbylo na zprávy.

 Číselné hodnocení má smysl , shrnuje postoj  recenzenta a pomáhá nejen čtenáři, ale vlastně i autorovi, se rozhodnout jak přesně to vidí Bez zhodnocení ztrácí recenze tak trochu smysl. Mne osobně se líbí + a - což je vlastně takové další shrnutí a vypíchnutí recenze, i když ty má smysl spíše u velkoformátových recenzí. 

Osobně se těším na recenzi Legend of Grimrock 2 jak dopadne .  Zakoupil jsem začal hrát, nejdříve ve mne dost rozladila spousta nedotažených věcí a chyb co otravují, posléze to dost vykompenzovala velikost a kvalita ostatního. Ta hra si zasloužila myslím ještě měsíc testování a dobroušení, pak by to byl ve svém specifickém subžánru skvost.

 A to je další otázka, má recenzent hodnotit i očividnou nedodělanost her a jak silně se má v hodnocení projevit?   Kdy u některých chyb a nelogičností enginu je jasné, že tvůrci ví o nich, ale raději to vydají a hned mají opravný patch. Je pravdou, že od dob masového rozšíření internetu to není taková tragédie jako dříve , kdy se čekalo na CD herního časopisu, aby se to opravilo. Na druhou stranu hodnotím teď, jak na mne hra působí a nemohu kalkulovat s rychlostí a důsledností a ochotou autorů hru dobrousit , jako např. CDproject.

0/0
21.10.2014 15:00

A86n51d46r42e38j 63B78r67a90b43e83c 4732571857134

Mozna by stala za uvahu nejaka porada s autory recenzi, kdy bychom tyhle veci kolektivne probrali.

+3/0
21.10.2014 15:15

M46i51c12h21a82l 29Ž32e42l83i53n41s82k19ý 9750158531790

Co je víc reálné a logické? 

A - mít 18 revolverů s jedním nábojem

B - mít jeden revolver a 18 nábojů

Pro mě je to teda B a proto nemožnost sbírat zbraně, ale jen náboje není tak "absurdní" ... ale je to opět věc názoru ;-D

+1/0
21.10.2014 10:10

V55á48c96l74a33v 45Š47k58o21d53a 2451807764

Tady se ovšem nenaráží na to že nemůžete sbírat zbraně jednu za druhou, jde o to že v časové posloupnosti hry máte možnost umlátit přeživšího který má revolver hasákem, ale ten revolver nemůžete sebrat a ozbrojit se a získat ho tak můžete až asi o 10-20 minut později ve hře když se válí na stole.

0/0
21.10.2014 14:14

M66i89c21h51a87l 93Ž47e36l76i20n95s17k61ý 9670798771750

Mě teda ani nenapadlo někoho z nich zabíjet ... prostě jsem je obešel a při zpáteční cestě jsem posbíral co zbylo po běsnění vetřelce ... srážet hru i kvůli téhle "chybce" je to, co mě na tom tak štve

+2/0
21.10.2014 17:21

M31i49r41o72s90l38a63v 69K62r96a69h37u72l52í26k 6887134964

za toto bych osobně také ubral ale řekněme 5%. Je to banalita, ale divná. V roce 2014 nemít možnost sebrat zbraň ze země je divné a amatérské.

0/0
23.10.2014 13:21

M92i85c44h52a68l 15Ž31e43l93i61n92s55k78ý 9560478691650

Ano je to sice trochu divné, ale dá se to omluvit ... když se podívám na hru jako celek, tak je dobře zvládnutá a těch 75 - 80% si prostě zaslouží.

0/0
24.10.2014 9:54

J50a42n 50B88a79l25e43k 3359367671574

4 revolvery a 18 nábojů by asi bylo nejreálnější :D

0/0
21.10.2014 15:03

M11i88c55h75a87l 75Ž50e24l15i67n51s71k45ý 9280848461800

Revolvery v A:I mají 6 nábojů takže to početně moc nevychází ;-)

0/0
21.10.2014 17:16
Foto

T58o10m76á51š 37S10u57c82h81ý 4635975338519

Podle mě zbytečná obhajoba. Recenzi jsem si teď přečetl a přišla mi úplně v pohodě. Autor byl objektivní a jeho výtky by mi vadily asi taky. Nemožnost sebrat pistoli, která z někoho vypadne mi přijde taky absurdní...

+3/−4
21.10.2014 9:14

J96a89n 57S82t73e38h20l60í15k 1889769326354

No nevím. U recenze např. na  Bugatti Veyron bych to taky neodděloval, protože kdybych hodnotil z pohledu ceny a ne kvality, tak by to auto vycházelo tak 1/10. Taky si myslím, že pokud je hra dělaná na "realističnost", tak by ji měl hodnotit z tohoto pohledu, pokud na "hratelnost" tak taky. Možná nejlepší hodnocení je celkový dojem např.: 1)hra byla dobrá, ještě si ji někdy zahraju; 2)dobrý, ale znovu ji hrát nebudu; 3)hnus.

+3/0
21.10.2014 8:11

B39e24d74ř92i87c89h 68V67y47m59y26s42l95i30c14k13ý 3528563653778

Souhlas, jak s tím to Komentářem, tak i s recenzí na Aliena. Podle mě lze hororovou atmosféru vybudovat i jinak než nesmrtelným vetřelcem, který přežije křížovou palbu. A to skriptování ve hře je hnus. Kdyby skripty neexistovali, tak půlka her nemá co nabídnout, protože na programování slušné AI ve hře lze narazit jen málokdy, a přitom už starý Half-life měl perfektně rozlišené, zda bojujete s vojáky, kteří spolupracují, nebo s monstry.

+3/−3
21.10.2014 7:39

T33i19b51o93r 92V90i84z87v96a75r45y 9784274853125

Jé moje oblíbená hovadina o objektivní recenzi... :-) to se vždycky pobavím. Pánové klid, děláte to celkem slušně. Vždycky si můžu najít jiný pohled jinde.

+9/0
21.10.2014 7:13

J67a34r97o89s68l22a89v 91S10k79r60i47v98a95n85e21k 6115860

nemyslim si, ze realisticnost a zabava se nutne musí vylucovat. Co se tyka smrti po zasahu jednou kulkou - to také neodpovida vždy realite. Doporucuji precist tento clanek:

http://www.valka.cz/clanek_10576.html

"...Příklad 7: V roce 1989 došlo ke střetu osmi agentů FBI a dvou ozbrojených zločinců v Miami na Floridě. Jednalo se o veterány vietnamské války Williama Platta a Michaela Matixe.  Platt byl ozbrojen automatickou puškou Ruger Mini M 14 ráže .223 Remington (5,56 NATO). Platt zranil touto zbraní tři agenty FBI, než byl sám do paže zasažen expanzní střelou ráže 9 mm Luger typu Silvertip a třebaže střela pronikla bicepsem, nedokázala už vniknout do hrudníku. Platt zůstal navzdory ošklivému zranění bojeschopný, usmrtil další dva agenty FBI, ale sám byl znovu zraněn do nohy další expanzní  střelou ráže 9 mm Luger Silvertip. Potom spolu se svým komplicem  naskočili do automobilu, avšak dříve než mohli odjet, inkasoval jejich vůz čtyři zásahy z brokovnice. Oba byli těžce zraněni, dezorientovaný Platt vystoupil a napadl revolverem agenta  Mirellese, který palbu opětoval svým revolverem ráže .357 Magnum. Mirrelles zasáhl Platta třikrát a Matixe dvakrát, opět šlo o expanzní střely Silvertip. Platt ani teď nepadl, pokračoval v palbě a když vystřílel všechny náboje, několikrát stiskl spoušť svého S&W naprázdno a potom se potácel zpět  k autu, nejspíš pro pušku. Mireless však ani posledním nábojem neminul a prostřelil mu zezadu hlavu. Platt byl mrtev okamžitě, Matix zemřel o chvíli později. Pět agentů FBI během boje vystřílelo 50 nábojů, přičemž Platt utrpěl dvanáct zranění a Matix šest. Pozdější pitva neprokázala v jejich krvi přítomnost žádných omamných látek..."

+4/0
21.10.2014 1:04

J62a67r90o63s57l59a90v 68S64k63r93i12v60a64n71e21k 6615190

z tohoto pohledu je například takovy Counter strike pomerne realisticka hra, smrt po 4-5 zásazích do tela, nebo jednom zasahu do hlavy. A jaka to byla zabava. Řekl bych ze mnohem vetsi, nez nejake arkadovite strilecky, kde do nepritele nasypete cely zasobnik a ten vesele zije dal a sami mate 20 zivotu. Nebo jiny priklad z jiného zanru - close combat. To je řádově realističtější hra, nez například sudden strike a přitom (alespoň pro me) zaroven mnohem zabavnejsi...

+3/0
21.10.2014 1:05

M58i65c79h88a35l 42P15a25v74l15á81t 9303723764559

Pomerne realisticka hra? :o))))))

Vybafne-li na Vas nekdo za rohem, poslete do nej 20 ran z kulometu / utocne pusky ... a ani jednou ho netrefite. Realismu zdar! (Pripoustim, ze s full auto zbranemi nema asi kazdy nejake vetsi zkusenosti, ale tady snad staci i selsky rozum.)

0/0
23.10.2014 13:20

A19n15d94r20e66j 54B47r51a68b25e14c 4792971927974

Otazka je, jestli se tohle stava casto, nebo je to ucebnicovy priklad vyjimky. Ale ve finale ten komentar neni o tom, jestli je realisticka smrt po jednom, nebo trech zasazich kulkou. :)

+1/0
21.10.2014 1:12

J79a17r42o37s61l19a28v 97S13k96r60i96v94a29n57e12k 6545440

jiste, ale v clanku je, ze realismus ma negativni dopad na hratelnost a o obtezovani takovym pristupem. Muj komentar je o tom, ze to neplati zdaleka vždy.

A v clanku, který jsem postoval je cela rada dalších podobných pripadu z reálného světa ;-)

+4/0
21.10.2014 1:22

A46n80d74r45e77j 55B92r83a60b96e68c 4622651597154

Ach jo. V clanku je, ze to je jeden ze dvou zpusobu, jak hry vnimat. A tituly, kde padnete po jedne kulce, nejsou vyjimkou.

0/0
21.10.2014 2:26

B69a20r70t62o27l39o13m49ě88j 89K40u68s 2605496711613

Miluju tyhlety komentáře. :-/ Právě jsem strávil hodinu čtením wikipedie a sledováním youtube, abych se o tomhle případu dozvěděl co nejvíc.

Díky :-)

0/0
21.10.2014 11:49

J82a76n 27J88e74ř98á75b20e80k 9406669893700

Palec nahoru R^

+2/0
21.10.2014 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.