Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajoba kontroverzní recenze. I odlišný názor je v pořádku

Naše recenze hry Alien: Isolation vyvolala nezvykle rozpolcené reakce. Řada lidí tvrdila, že Petr Zelený nepochopil pravidla žánru a hodnotil hru, ke které se neměl vyjadřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K63a64r52e40l 75U54r80b33a45n 2614224951699

Na zabití vetřelce je zapotřebí vyprázdnit několik zásobníků z pulzní automatické pušky M41A. Jeden granát teké přežije.. pocuchá ho až větší množství. Hloupé střílečky s papírovou atrapou vetřelce, co tu vycházely v minulosti nelze brát za smerodatné.

0/0
3.11.2014 14:07

K75a53r84e93l 67U73r51b66a59n 2644284741359

Nezlobte se na mě, ale vetřelce obyčejnou pistolí zabít nelze. Ve filmové dvojice mariňáci měli co dělat se zabitím i pomocí pulzních automatických pušek M41A. Museli do jednoho vyprázdnit několik zásobníků, než odešel, takže nadávání na nerealistickou nesmrtelnost tu jde dost mimo mísu. Stejně tak vysoká odolnost vůči výbuchům je zcela reálná.. však vetřelec celkem dlouho vydrží i pobyt ve vakuu. Ve filmu není zcela jisté, že vetřelec, který dostane Vazkézovou ten výbuch granátu nepřežil. To, že tu byla řada stupidních stíleček, kde byli papírové atrapy skutečného vetřelce nelze brát za směrodatné.

0/0
3.11.2014 14:04

V45o19j43t85ě74c87h 90H55u88b26á19l44o95v86s52k16ý 3966198

Realistický pohled je fajn, ale aplikovat ho na scifi, nebo fantasy? Pokud má autor tak vyhraněný názor na realističnost hry, měl spíš napsat pouze nějaký svůj osobní komentář a ne recenzi, která by měla být alespoň do určité míry přeci jen trochu objektivnější. Recenzi by měl dělat někdo kdo dokáže na hry koukat jak z realistického tak i z toho zábavného pohledu. Jedině tak lze alespoň trochu dosáhnout té určité objektivity. Protože když pak pan autor se svým dost vyhraněným názorem dá hře na bonuswebu tak malé oficiální skóre, neměl by se pak sám divit kritice.

0/0
23.10.2014 9:38

D17a62v20i33d 38H76u23s65t34á54k 5133776705845

Upřímně, myslím si, že pokud recenzet popisuje věc nebo herní mechaniku, která ve hře opravdu je, pak je to v pořádku i když má na konkrétní věc jiný názor něž většina ostatních. Mnohem horší věc je když popisuje něco, co v dané hře není a nikdy nebylo. Což se bohužel také občas stává, u "recenzí" pana Silmena je to prakticky pokaždé. :-/

0/0
22.10.2014 18:05

L66u34k86á30š 68J27a86v86ů59r60e41k 6678199162750

Naprostý souhlas! R^;-O

0/−1
22.10.2014 17:01

J27i62ř50í 50G29l31o87s 3823397228347

Obhajoba je OK, ale poslední odstavec mě rozsekal:-)

" Upřímně věřím, že je pro řadu her nejlepší jakoukoliv logiku zcela opomenout. Oni ostatně ani Orkové vrhající ohnivé koule nejsou příliš realističtí a přitom s nimi pracuje téměř každá fantasy hra "

Ano, pro řadu her je skutečně třeba logiku opomenout. Ale argumentovat orkama a ohnivýma koulema ve fantasy hře? Vždyť je to fantasy, kouzla a nadpřirozené bytosti ten žánr tvoří!! Tam přece nemůže nikdo čekat že hra bude realistická a jako ze života:-)

0/0
22.10.2014 12:52

J77a21k77u67b 26S22t12a52n20ě51k 3826736443

Tak v první řadě, recenzi by měl dělat člověk který má nejen o daném žánru přehled ale má ho i rád, stejně jako food kritik který nemá rád těstoviny nepůjde dělat recenzi do italské restaurace, nebo sládek nepůjde dělat someliéra.

Jak by ty recenze potom vypadali ? To víno je břečka, není vůbec hořké, nemá správnou zlatavou barvu a vůbec žádnou pěnu no prostě hnus.

A přesně k tomuto došlo zde, autor recenze má evidentně rád bezduché střílečky plné krve a hromady mrtvých nepřátel a zaměření této hry naprosto nepochopil. 

Amanda je mladá žena hledající svojí matku, po reakci kdy Alex zastřelí člověka který ho napadl je jasné že nemá ráda násilí a několikrát se ve hře píše že tomu tak je. Nicméně autor při prvním setkání s jinými lidmi ihned vytáhne páčidlo a začne je mlátit po hlavách. 

Dále mluví o scriptovaných scénách, ano je pravda je jich ve hře asi 5 dohromady tak cca 3 minuty z deseti hodinového herního času. Zajímalo by mě jak by tedy hodnotil třeba Call of duty a nebo nového Wolfensteina kteří jsou scriptovaných scén úplně plné. 

No a závěrem je evidentní, že se ani neobtěžoval hru dohrát do konce, protože pak by nežvanil o tom jak ho jeden vetřelec nahání po celé stanici a jde pořád za ním.

+4/0
21.10.2014 16:40

J21a52r82o75s88l64a21v 89N36e16h72o22n45s68k64ý 3190482711

Souhlasím Pokud chce někdo dělat recenzi měl bysy zkusit zaharat všechni díly od daneho tytulu a to i za každou rasu a hlavně dohrat ať vy oco tvurcum šlo. A pak se muže písemě zviditelnit.

Třeba ja sem jsi nedavno znovu zahral oldschoolovku alien vs predator 2 gold edition a stale jeto dobra akcička na odreagovaní a podívaní do jinych častí vesmíru ;-D

0/0
3.11.2014 6:40

J46a78n 48B94a97l14e30k 3489177881964

Samozřejmě, že je možné to recenzovat jinak a má na to právo. O přístupech k recenzím a hrám se můžeme bavit dlouze. Problémem v recenzi však bylo to, že hra byla recenzována spíše jako další AVP než survival.

Pokud autorovi vadí to, že vetřelec nejde zabít plamenometem, měl by se opět podívat na vetřelce 1, na kterého hra odkazuje. Pokud mu vadí, že na něj vetřelec skáče nečekaně z různých míst, tak jednoduše nepochopil, že není dobrý nápad běhat (ne se opatrně pohybovat) a střílet po lodi, kde vás něco loví.

V tomto případě byl recenzován velmi subjektivní pohled na věc, který zdaleka nerecenzuje to, o čem by se lidé chtěli víc dozvědět, bereme-li v potaz cílovou skupinu hry. Hru pro 6 leté děti také nebudeme recenzovat jako hru pro dospělé, pokud ano, projektujeme svoje vlastní předpoklady, které hra nikdy nemůže splnit, protože na to nikdy nebyla koncipována.

+5/0
21.10.2014 15:02

M37i18c10h49a48l 97V19e79r14n19e93r 8107806947454

Přesně tak. Názor na hry, filmy, hudební skladby nebo knihy je vždy subjektivní, ale zároveň je možné část aspektů zhodnotit objektivně. A divit se, že vetřelce nejde v survival hororu rozstřílet na cucky, to je, jako by se recenzent divil při čtení Červené Karkulky, že hned v lese neumlátila vlka k smrti košíkem. Pro srovnání František Fuka na FFFilmu taky nehodnotí Alien: Isolation celkově přehnaně pozitivně a vyčítá hře dost věcí, a přitom se i zastánci hry s ním mohou ztotožnit právě díky objektivním výtkám.

0/0
21.10.2014 16:44

A87n13d15r31e74j 46B46r38a47b14e78c 4122141207384

Podle meho nazoru je s tim zabijenim Vetrelce pravda nekde uprostred. Vetrelec neni nesmrtelny a ve filmech (zejmena tech pozdejsich) ho zabijeji. Ale je to tuha bestie, ktera jiste nepadne po jednom vystrelu. Cili...nemoznost zabit ho je tak trochu designerska berlicka, kterou by slo resit tim, ze zkratka nemate vubec k dispozici zbrane. Nebo o ne v nejakych klicovych chvilich prijdete. Zanr by zustal zachovany a logika by take fungovala.

0/0
21.10.2014 22:00

F19i25l26i90p 31G84a34l14a56š 2717367114488

Ano zabíjejí ho, konkrétně ho ve druhém filmu kosí po desítkách pomocí smartgunů a pulsních pušek. No a když si vezmu slavnou hlášku poručíka Gormana: "10 millimeter explosive-tip caseless. Standard light armor-piercing round, why?" tak je mi jasné proč asi vetřelce kosí po desítkách. Pochybuju, že se stejná munice používá do pistolí.. To jen k té logice zabíjení vetřelce. Ano, používali i brokovnice, ale nevšimnul sem si, že by po zásahu brokovnicí nějaký vetřelec padnul k zemi - teda ve filmu.

+1/−1
23.10.2014 17:28

M31a97r80t39i25n 93Č94í35ž47k36o92v60s49k14ý 2946280724601

Ke komentáři:

Myslím, že problém u zmiňované recenze nebyl ani v nejmenším subjektivní pohled recenzenta. Pokud chce BW dát prostor sub. recenzentům je to vaše právo. Nicméně jako problém tu vidím procentuální hodnocení, protože to je se subjektivním hodnocením prakticky neslučitelné a nadbytečné. Pokud chcete sestavovat nějaký žebříček podle kterých by měla být hodnocena kvalita (zábavnost, zpracování, game-play a mnoho dalších prvků), je potřeba stanovit OBJEKTIVNÍ systém hodnot na základě kterých budete hru hodnotit, v opačném případě je procentuální hodnocení u subjektivní recenze irelevantní je jen jiným vyjádřením názoru recenzenta a celý žebříček her který na BW máte je úplně k ničemu protože každý z vašich recenzentů má svůj subjektivní systém jak hru hodnotit... To už tady, ale funguje delší dobu, nicméně tento případ je hodně okatý, obzvlášť v porovnání s jinými kousky, které se tu nedávno recenzovaly. Pokud to pak postavíme vedle sebe tak je potřeba se nad celou skutečností zamyslet, protože tohle už není jen plácání diskutujících, nějaké řazení her v katalogu podle tohoto klíče pak nemá smysl, tohle už je holý fakt, který sráží vizáž a profesionalitu celého e-zinu.

+3/0
21.10.2014 13:20

A71n51d66r14e25j 96B75r83a16b77e86c 4872401537604

Mne by se osobne nejvic libil model, ve kterem recenze hodnoceni vubec nemaji. Autor napise, co si o hre mysli...a zavery at si z toho vyvodi ctenari.

+6/0
21.10.2014 14:00

V21l33a90d41i51m11í65r 88K40r38i85s11t95e36n 7596862775628

To byste nutil spoustu  lidí  číst máme omezenou kvótu a pak by nám nezbylo na zprávy.

 Číselné hodnocení má smysl , shrnuje postoj  recenzenta a pomáhá nejen čtenáři, ale vlastně i autorovi, se rozhodnout jak přesně to vidí Bez zhodnocení ztrácí recenze tak trochu smysl. Mne osobně se líbí + a - což je vlastně takové další shrnutí a vypíchnutí recenze, i když ty má smysl spíše u velkoformátových recenzí. 

Osobně se těším na recenzi Legend of Grimrock 2 jak dopadne .  Zakoupil jsem začal hrát, nejdříve ve mne dost rozladila spousta nedotažených věcí a chyb co otravují, posléze to dost vykompenzovala velikost a kvalita ostatního. Ta hra si zasloužila myslím ještě měsíc testování a dobroušení, pak by to byl ve svém specifickém subžánru skvost.

 A to je další otázka, má recenzent hodnotit i očividnou nedodělanost her a jak silně se má v hodnocení projevit?   Kdy u některých chyb a nelogičností enginu je jasné, že tvůrci ví o nich, ale raději to vydají a hned mají opravný patch. Je pravdou, že od dob masového rozšíření internetu to není taková tragédie jako dříve , kdy se čekalo na CD herního časopisu, aby se to opravilo. Na druhou stranu hodnotím teď, jak na mne hra působí a nemohu kalkulovat s rychlostí a důsledností a ochotou autorů hru dobrousit , jako např. CDproject.

0/0
21.10.2014 15:00

A20n86d95r52e13j 34B30r66a73b37e89c 4202501607194

Mozna by stala za uvahu nejaka porada s autory recenzi, kdy bychom tyhle veci kolektivne probrali.

+3/0
21.10.2014 15:15

M53i70c27h16a86l 28Ž10e60l27i75n71s72k95ý 9200948741490

Co je víc reálné a logické? 

A - mít 18 revolverů s jedním nábojem

B - mít jeden revolver a 18 nábojů

Pro mě je to teda B a proto nemožnost sbírat zbraně, ale jen náboje není tak "absurdní" ... ale je to opět věc názoru ;-D

+1/0
21.10.2014 10:10

V10á86c44l27a10v 34Š55k37o31d64a 2151227854

Tady se ovšem nenaráží na to že nemůžete sbírat zbraně jednu za druhou, jde o to že v časové posloupnosti hry máte možnost umlátit přeživšího který má revolver hasákem, ale ten revolver nemůžete sebrat a ozbrojit se a získat ho tak můžete až asi o 10-20 minut později ve hře když se válí na stole.

0/0
21.10.2014 14:14

M16i17c28h36a68l 45Ž49e46l27i53n66s25k78ý 9460268151290

Mě teda ani nenapadlo někoho z nich zabíjet ... prostě jsem je obešel a při zpáteční cestě jsem posbíral co zbylo po běsnění vetřelce ... srážet hru i kvůli téhle "chybce" je to, co mě na tom tak štve

+2/0
21.10.2014 17:21

M16i55r61o27s46l53a49v 24K78r30a26h28u51l11í98k 6357714474

za toto bych osobně také ubral ale řekněme 5%. Je to banalita, ale divná. V roce 2014 nemít možnost sebrat zbraň ze země je divné a amatérské.

0/0
23.10.2014 13:21

M50i18c90h97a18l 68Ž41e81l60i75n80s60k87ý 9380838631480

Ano je to sice trochu divné, ale dá se to omluvit ... když se podívám na hru jako celek, tak je dobře zvládnutá a těch 75 - 80% si prostě zaslouží.

0/0
24.10.2014 9:54

J36a74n 69B10a87l22e80k 3169277121914

4 revolvery a 18 nábojů by asi bylo nejreálnější :D

0/0
21.10.2014 15:03

M76i39c87h93a61l 28Ž73e13l30i80n83s23k75ý 9380628511150

Revolvery v A:I mají 6 nábojů takže to početně moc nevychází ;-)

0/0
21.10.2014 17:16
Foto

T19o88m44á67š 75S30u48c47h42ý 4625855688649

Podle mě zbytečná obhajoba. Recenzi jsem si teď přečetl a přišla mi úplně v pohodě. Autor byl objektivní a jeho výtky by mi vadily asi taky. Nemožnost sebrat pistoli, která z někoho vypadne mi přijde taky absurdní...

+3/−4
21.10.2014 9:14

J32a48n 68S53t68e78h68l62í57k 1949609546754

No nevím. U recenze např. na  Bugatti Veyron bych to taky neodděloval, protože kdybych hodnotil z pohledu ceny a ne kvality, tak by to auto vycházelo tak 1/10. Taky si myslím, že pokud je hra dělaná na "realističnost", tak by ji měl hodnotit z tohoto pohledu, pokud na "hratelnost" tak taky. Možná nejlepší hodnocení je celkový dojem např.: 1)hra byla dobrá, ještě si ji někdy zahraju; 2)dobrý, ale znovu ji hrát nebudu; 3)hnus.

+3/0
21.10.2014 8:11

B53e73d56ř94i95c67h 41V95y91m51y73s38l35i33c77k15ý 3278593963828

Souhlas, jak s tím to Komentářem, tak i s recenzí na Aliena. Podle mě lze hororovou atmosféru vybudovat i jinak než nesmrtelným vetřelcem, který přežije křížovou palbu. A to skriptování ve hře je hnus. Kdyby skripty neexistovali, tak půlka her nemá co nabídnout, protože na programování slušné AI ve hře lze narazit jen málokdy, a přitom už starý Half-life měl perfektně rozlišené, zda bojujete s vojáky, kteří spolupracují, nebo s monstry.

+3/−3
21.10.2014 7:39

T80i42b50o60r 88V68i97z28v65a49r44y 9744874173665

Jé moje oblíbená hovadina o objektivní recenzi... :-) to se vždycky pobavím. Pánové klid, děláte to celkem slušně. Vždycky si můžu najít jiný pohled jinde.

+9/0
21.10.2014 7:13

J90a51r80o18s20l25a89v 74S53k72r85i37v82a75n21e82k 6665350

nemyslim si, ze realisticnost a zabava se nutne musí vylucovat. Co se tyka smrti po zasahu jednou kulkou - to také neodpovida vždy realite. Doporucuji precist tento clanek:

http://www.valka.cz/clanek_10576.html

"...Příklad 7: V roce 1989 došlo ke střetu osmi agentů FBI a dvou ozbrojených zločinců v Miami na Floridě. Jednalo se o veterány vietnamské války Williama Platta a Michaela Matixe.  Platt byl ozbrojen automatickou puškou Ruger Mini M 14 ráže .223 Remington (5,56 NATO). Platt zranil touto zbraní tři agenty FBI, než byl sám do paže zasažen expanzní střelou ráže 9 mm Luger typu Silvertip a třebaže střela pronikla bicepsem, nedokázala už vniknout do hrudníku. Platt zůstal navzdory ošklivému zranění bojeschopný, usmrtil další dva agenty FBI, ale sám byl znovu zraněn do nohy další expanzní  střelou ráže 9 mm Luger Silvertip. Potom spolu se svým komplicem  naskočili do automobilu, avšak dříve než mohli odjet, inkasoval jejich vůz čtyři zásahy z brokovnice. Oba byli těžce zraněni, dezorientovaný Platt vystoupil a napadl revolverem agenta  Mirellese, který palbu opětoval svým revolverem ráže .357 Magnum. Mirrelles zasáhl Platta třikrát a Matixe dvakrát, opět šlo o expanzní střely Silvertip. Platt ani teď nepadl, pokračoval v palbě a když vystřílel všechny náboje, několikrát stiskl spoušť svého S&W naprázdno a potom se potácel zpět  k autu, nejspíš pro pušku. Mireless však ani posledním nábojem neminul a prostřelil mu zezadu hlavu. Platt byl mrtev okamžitě, Matix zemřel o chvíli později. Pět agentů FBI během boje vystřílelo 50 nábojů, přičemž Platt utrpěl dvanáct zranění a Matix šest. Pozdější pitva neprokázala v jejich krvi přítomnost žádných omamných látek..."

+4/0
21.10.2014 1:04

J30a97r47o56s95l97a22v 85S97k54r41i61v14a40n16e67k 6385690

z tohoto pohledu je například takovy Counter strike pomerne realisticka hra, smrt po 4-5 zásazích do tela, nebo jednom zasahu do hlavy. A jaka to byla zabava. Řekl bych ze mnohem vetsi, nez nejake arkadovite strilecky, kde do nepritele nasypete cely zasobnik a ten vesele zije dal a sami mate 20 zivotu. Nebo jiny priklad z jiného zanru - close combat. To je řádově realističtější hra, nez například sudden strike a přitom (alespoň pro me) zaroven mnohem zabavnejsi...

+3/0
21.10.2014 1:05

M51i71c89h25a89l 90P69a52v78l53á17t 9533223764589

Pomerne realisticka hra? :o))))))

Vybafne-li na Vas nekdo za rohem, poslete do nej 20 ran z kulometu / utocne pusky ... a ani jednou ho netrefite. Realismu zdar! (Pripoustim, ze s full auto zbranemi nema asi kazdy nejake vetsi zkusenosti, ale tady snad staci i selsky rozum.)

0/0
23.10.2014 13:20

A46n14d40r55e17j 84B55r86a21b76e43c 4772551597984

Otazka je, jestli se tohle stava casto, nebo je to ucebnicovy priklad vyjimky. Ale ve finale ten komentar neni o tom, jestli je realisticka smrt po jednom, nebo trech zasazich kulkou. :)

+1/0
21.10.2014 1:12

J39a37r43o59s78l35a29v 62S69k76r14i33v17a96n95e16k 6845880

jiste, ale v clanku je, ze realismus ma negativni dopad na hratelnost a o obtezovani takovym pristupem. Muj komentar je o tom, ze to neplati zdaleka vždy.

A v clanku, který jsem postoval je cela rada dalších podobných pripadu z reálného světa ;-)

+4/0
21.10.2014 1:22

A81n60d33r61e55j 60B21r14a66b58e68c 4812161237644

Ach jo. V clanku je, ze to je jeden ze dvou zpusobu, jak hry vnimat. A tituly, kde padnete po jedne kulce, nejsou vyjimkou.

0/0
21.10.2014 2:26

B66a75r72t74o66l27o58m17ě76j 96K95u38s 2585366331513

Miluju tyhlety komentáře. :-/ Právě jsem strávil hodinu čtením wikipedie a sledováním youtube, abych se o tomhle případu dozvěděl co nejvíc.

Díky :-)

0/0
21.10.2014 11:49

J10a39n 53J47e61ř13á32b51e54k 9776279123660

Palec nahoru R^

+2/0
21.10.2014 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.