Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Legend of Grimrock 2, dungeon ze staré školy podruhé

Legend of Grimrock 2 je báječná vzpomínka na dobu, která je nenávratně pryč. Tentokrát se podíváme i mimo zatuchlé kobky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a19r53t39i65n 63J92i39r11o45u14s53e32k 7286815365918

Jako největší problém této hry považuji fakt, že se často dostanete do lokace, kde je neřešitelný puzzle bez nápovědy, která se nachází v úplně jiné lokaci. Typicky PALA LAM KO bla bla nášlapné plošiny v archivu. Bez toho svitku jste ztraceni a neotevřete to, neb možností je bezpočet a navíc, na hřbitov se dostanete celkem snadno a brzy a u posuvných kamenů prostě zamrznete bez nápovědy z archivu. Na druhou stranu, moc se mi líbí tvorba postav. Já si vybral Lizardmany a bez skrupulí jsem jim dal Endurance a Endure elements jako základní traity. Všem. Moc dobře jsem si pamatoval problémy z jedničky s jakýmikoli monstry s element damage. Taky jsem si moc dobře pamatoval problémy s jídlem a s tím, kolik toho postava unese.

+2/0
29.10.2014 11:14

A20l63e53š 66K92o15p64e58c84k64ý 2182386625758

To já zas udělal partu 4 lidí. Zvýšený zisk zkušeností a skill point navíc je slušnej boost. Za celou hru jsem neměl problém s elementální resistencí. Prostě se stačilo vyhnout letícímu fireballu nebo zakouzlit ohnivý štít. Ale magickej system není prostě nic mox. V klasice Dungeon masterovi mohl kdokoliv kouzlit cokoliv. Tady je člověk limitován tím, do kterých dovedností investoval a navíc množství kouzel není nijak markantní

.

+2/0
30.10.2014 7:12

M30a64r35t56i73n 46J77i72r45o98u22s38e85k 7216815905478

Dík za tip. Přiznám se, že jsem si nevšiml u lidské rasy toho zvýšeného příjmu zkušeností. O jednom skill pointu jsem věděl. Je jen otázka, kam se s partou lidí dá dostat v levelu. Lizardy jsem končil na levelu 14, na 15 mi spadli dva z nich po obdržení 10.000 XP za Trickstera.

+1/0
30.10.2014 13:41

M24a51r81t74i87n 59J89i96r52o59u34s11e15k 7186735925178

A ještě něco, já si dal jako lučištníka nikoli povolání rogue, ale alchymistu. Měl jsem fakt ke konci hafo rostlinek, že jsem si mohl nadělat skoro 30 potionů pro trvalé zvýšení statů a dost rostlinek na granáty i léčivé potiony.

+1/0
30.10.2014 13:47

M55a78r28t72i85n 80J30i92r91o36u71s72e81k 7276895475338

A ještě něco. ;-D Sady brnění  po zkomletování přidávají pěkné bonusy, zkompletoval jsem krystal, meteoric, mage a rogue sety. Fakt pěkné.

+1/0
30.10.2014 13:51

A47l88e47š 96K82o49p35e22c20k97ý 2172296225278

Souhlasím. Sady zbrojí jsou zajímavé. Crystal Armor zatím vede díky množství životů. Resist ohně z Meteor armor není špatný, ale ten resst by potřebovali všichni když už. Alchymista je velmi rozumná volba do zadní řady.

+1/0
31.10.2014 7:12

A74l49e69š 21K88o35p95e68c86k14ý 2262316665428

Celkově je hra výborná, na chvíli zaplnila prázdný prostor na trhu. Za své pěníze jsem obdržel velmi dlouhý a propracovaný dungeon a rozhodně je nepromarnil. Autoři vložili mnoho zajímavých logických problémů, které je zajímavé a náročné řešit a i příběh hry je v celku originální, což je v této době vzácnost.

Ale jako vždy jsou pasáže, které se autorům nepovedly. Jedná se především o systém bojů, který doslova nutí hráče tancovat kolem nestvůr. Tohle by nebyl ani takový problém, kdyby se vývojáři nerozhodli udělat velké množství soubojů v uzavřeném prostoru typu ůzká chodba, malá místnost doslova naplněná k prasknutí potvorama nebo jako každý z boss-fightů, který po vzoru dnešních her hráče natrvalo uzavřou v prostoru malé místnosti a tancuj hráči, tancuj. V tomto případě se hráč buď musí spolehnout, že mu padne kritický útok a rychle zneškodní nestvůry, nebo se musí dopovat lektvary.

Další problém je design vlastností, dovedností a postav. Vitalita přidává pouze pasivní bonus 5 HP a nemá vliv na množství HP, které postava obdrží při postupu po úrovních. stejně tak na tom je vlastnost willpower, která v konjunkci s úrovněmi postavy nemá žádný význam. Síla přidává pouze 1-1 (min - max) zranění a vdlouhodobém horizontu je vcelku slabá. Protection je základem bez ní se nedá přežít. Vlastnost evasion tím naprosto ztratila význam a je naprosto zbytečná. Icebolt má snad jen 30% sanci, ze zamrazí cíl a nedá se na něj spolehnout. Taktéž je problém ke konci hry, kdy kouzelník dělá třetinové poškození oproti válečníkovi a to do porovnání nezahrnuji případy, kdy se válečníkovi podaří kritický zásah. Množství předmětů, která spadají do jednoručních lehkých zbraní je podezřele malé a těžké zbraně je hravě převálcují. Počet úrovní sice není omezen, ale v porovnáním s jedničkou mi připadá úroveň 15, které jsem na konci dosáhl dost málo.

+3/0
29.10.2014 7:13

A73l42e44š 90K75o26p13e53c64k72ý 2182806455328

Pokračování:

Celkově se autoři pokusili opravit a vylepšit již zavedený systém hry Legend of Grimrock 1 podle doporučení herní komunity, ale mně osobně připadá, ze ve spoustě úpravách udělali spíše krok zpět nebo to přehnali. Ovšem otevřený prosto a rozsáhlost hry autorům slouží k dobru. Celkově hru mohu doporučit. R^

+3/0
29.10.2014 7:16
Foto

D94a83v17i59d 54J17u77ř29i35č44k21a 7926782195788

Jinak za zajimavé bych asi zmínil, že hra má dva konce :)

+3/0
28.10.2014 9:25

V74l84a30d51i58m45í25r 56K25r27i24s33t63e53n 7576212705578

Jak jsem říkal na tuhle recenzi jsem se těšil, s výší hodnocení souhlasím, ale mám pár připomínek ke hře. Nejdříve chci ale napsat, že hra je to skvělá a stojí za každé euro které  stojí. Pokud tedy máte rádi tento typ dungeonů a smíříte se se souboji s uhýbáním do čtverce. I tak je to myslím hra, která je klenotem svého žánru. 

Nejdříve ty pozitivní věci:

Autor nezmínil: jak je hra opravdu velká, čas je sice relevantní ale mění se vámi nastavenou obtížností. Jedná se o 34 ! úrovní, pater nepočítaje subpatra od propadlišť neb specifikem Grimrocku je: Kdo neskáče do děr není Dobrodruh, hop, hop, hop. Tedy "bigger, longer, uncut"  Hádanky jsou některé těžké a pár nesrozumitelných  a tedy asi u třech, jsem cca asi v 3/4, jsem hledal na netu..

Obtížnost:  Asi jsem zestárl, jelikož jsem v mládí EOB a DM prošel, tak jsem si dal hard s možností ukládat jen u crystalů a dost často vyju vzteky. Bez úkroků  vybavená vylevelovaná skupina je velmi rychle sežrána "krysou" z počátečních  lokací, kterou farmíte kvůli jídlu. 3 monstra už jsou pekelný problém.

Nepamatuji se přesně zda jinde byla i lokální zranění, např.  zraníte si pádem nebo od příšery nohy a sníží vám to  maximální nosnost, pokud jste v červeném čísle nemůžete se hnout a to je problém..

Teď ty negativní: jinde jsem se k tomu diskuzi vyjádřil, zda hodnotit chyby které budou nakonec asi opraveny a z počátku jsem byl z nich dost vytočený postupně ale klady silně překonaly zápory. Jeden z nejhorších  byl a byl před 3 dny opraven , když jste při nahrávání pozice přepli jinam, spadlo vám to.

Takže: Dlouhá nahrávací doba pozice, když ,wipnete, hodí vás to automaticky na hlavní obrazovku, zbytečné další nahrávání. 

  Divný způsob automatického sbírání střeliva, někdy funguje někdy, ne. Když vypade z příšery předmět jídlo a stoupnete na to pole, předmět se pohne nesmyslně ke kraji políčka. 

Při souboji , když vám umře první řada, tak zadní na příšeru zbraní na blízko nedosáhne, pokud postavu manuálně nepřetáhnete dopředu

0/0
28.10.2014 9:05

V41l70a19d31i38m13í57r 41K13r78i29s92t77e54n 7546352745918

pokračování: Příšery na vás dosáhnou přes mrtvoly jako by se nic nedělo. To jinde mají ošetřeno.

Postava farmáře je divná (v recenzi myslím nezmíněno - nezískává zkušenosti z monster, ale z jídla.) Nevím jak to funguje na normal, ale osobně nikdy více , Jídla je málo, abyste ho extra krmili, jiné výhody nemá, kdyby např. kopání rýčem nekonzumovalo čas (logický upgrade v jeho podání) , nebo vyšší drop jídla 

Kouzlení, vadí mi že runy zaberou celou plochu, tedy nemohu např vypít lektvar aniž bych je nevypl a a znova nenaťukal např. "force field"

Ale jak jsem řekl , skvělá hra a mohu jen doporučit.

0/0
28.10.2014 9:15
Foto

D22a83v80i32d 49J18u20ř86i68č70k27a 7546422145368

Takové chyby k old schoold dungeonu holt patřej :) jinak hrat za farmáře .. to byl fakt nerozum, já si to naštěstí rozmyslel :).  K hádankam fakt 3/4 ? ja musel vygooglit jen ten vchod na hřbitově, ten sem proste nepobral ikdyž jsem měl napovědu z archivu.  Jinak recenze ok.

0/0
28.10.2014 9:24

V14l54a76d95i35m10í92r 52K53r39i80s75t28e80n 7716362105788

Napsal jsem to asi špatně, musel sem 3x hledat a jsem asi ve 3/4 hry. kromě zmiňovaného hřbitova to byly např. archivy kdy nápověda byla taková divná, ty šipky okolo mne zmátly. a časová propadla taky zajímavé, ale ne nelogické.

0/0
28.10.2014 10:11

R29a51d10i97m 59Z58a97t31o54p86e58k 9242885802807

Všichni 3 "beholdeři" a DM jsou oproti LoG jednoduché hry ve smyslu obtížnosti soubojů. Spíš bych to srovnával s Chaos strikes back, to už bylo maso.

0/0
28.10.2014 18:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.