Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jasná kopie herního hitu. Autoři se i po odsouzení vehementně brání

Autoři čínské hry Crouching Dragon Legends tvrdí, že o nich tisk píše nepravdivé zprávy. Tamní soud přitom vývojářům nařídil, aby odškodnili autory hry Hearthstone, kterou čínský projekt kopíruje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

N83a81t85á13l52i48e 55S27v91o79b97o97d23o67v41á 2524888494972

Tak tohle vůbec nevypadá jako Hearstone, vážně - ani trochu! Jak si proboha někdo může myslet, že jde o kopii jmenované hry? Vždyť i jazyk je úplně jiný. A Vy byste chtěli takovou krásnou originální práci hanit, běda Vám! :))) A teď bez ironie a zcela vážně. V Číně je kopírování něco co Číňané ani nepovažují za kopírování, ale jaksi součást života. Ať už jde o klony slavných telefonů nebo kopie her. Pro ně je to všechno prostě jen "inspirace" a i když je to do očí bijící pořád Vám budou tvrdit, že je to originál a že se nejedná o kopii. Ono i tamní zákony moc nepomáhají. Podobně je to například ve Viet Namu kde to sice není v tak velké míře, ale často narazíte na skupiny a zpěváky, kteří se "inspirují" Jižní Koreou a často používají jejich hudební podklady a choreografie pro své písně. Často ani text není jejich, ale jen přeložený z korejštiny do vietnamštiny. A tak to chodí skoro všude. Věřím, že i v Česku je spousta podobných případů i kdyby to bylo ohledně něčeho jiného. A v čem tkví úspěch? Nyní nemyslím zrovna Hearstone, které je pokud vím zcela zdarma, ale veškeré ostatní "okopírované" produkty. Odpověď je vždy stejná - peníze. Například čínské smartphone telefony volí lidé kvůli ceně a kvůli tomu, že často nabízí celkem slušnou výbavu za mnohem přijatelnější cenu než třeba korejské (LG, Samsung) a americké (Apple) smartphony, které jsou citelně dražší. Tak je to i u her, kterých má Čína na kontě nepřeberné množství (dobrých, lepších i horších) a skoro všechny má jako FTP (u free-to-play mezi mé nejoblíbenější ptří ty korejské a pak ty čínské, MMORPG hry v historickém stylu mají parádní) a ne PTP. Osobně se nedivím tomu, že teď vytvořili hru, která je na chlup stejná jako úspěšná hra Hearstone. Spíš se divím, že jim to trvalo TAK dlouho :))

0/0
21.11.2014 16:49

L24u14k51a22s 39C11o43d22r 6298972160731

Podobnejch her uz vyslo celkem dost, ale vetsinou na mensich portalech s nic moc kvalitou, ale na to je potreba ten trh opravdu podrobne sledovat ;-) 

Jinak Cina ma paradoxne celkem tvrdy autorskopravni zakony, ale problem je s jejich vymahatelnosti, ktera se lisi provincii od provincie (a az na vyjimky plati, ze tzv. "foreign entity" ma mizivou sanci na uspech). Proto tyhle spory inciciuji vicemene jenom hlavni operatori (jako treba Netease nebo Shanda). Pripad sam pro sebe je pak Tencent, ze kteryho maj vsichni takovej respekt, ze mu stacilo verejne prohlasit, ze se soudit zacne (slo o jedno velky asijsky IP), a ostatni firmy svoje klony radsi stahly. Ono taky neni divu, protoze jenom "government relationship" oddeleni Tencentu ma k dispozici vetsi zdroje nez stredne velkej operator na kompletni provoz.

0/0
21.11.2014 17:33

F26i93l91i17p 70P38e67t35e61r 1268836714541

To neni možný že je to kopie. Vždyť je to úplně jiný...;-D

+1/0
21.11.2014 12:20

L94u56k96a16s 96C49o65d34r 6598602700781

K tomuhle clanku je potreba napsat par vysvetlivek, ktere jsou pro pochopeni situace zasadni. Kopirovani uspesnych zapadnich her je v Cine obrovsky rozsirene. V zemi je strizlivym odhadem nekolik tisic hernich startupu, z nichz mnohe funguji tak, ze v kancelari sedi nekolik vyvojaru, kteri maji na jednom iPadu treba Clash of Clans, na druhem svoji hru, a vicemene delaji kopii 1:1 jenom s obmenenou vizualni tematikou (vetsinou z ery "Three Kingdoms") a monetizaci upravenou pro cinsky trh (VIP levely atd.). V naproste vetsine pripadu tyhle veci nikdo nezaluje, protoze podobne projekty rychle zapadnou, pripadne nema vydavatel puvodniho titulu v Cine silne zastoupeni.

V pripade Heartstone byla ale situace jina. Puvodni hra je totiz tesne pred ostrym startem v rezii operatora Netease, ktery patri se 7000 zamestnanci a desitkami provozovanych her mezi nejvetsi herni firmy na svete, a ktery ma zaroven vynikajici vztahy s cinskou vladou na vsech urovnich (od centralni az po provincni). Je proto jasne, ze sve zajmy dokaze i v neprehlednem cinskem pravnim systemu pomerne efektivne vymahat. Je to svym zpusobem i varovani pro ostatni male firmy, aby se od veci, ktere Netease licencuje, drzeli dal.

Na zaver je potreba dodat, ze tohle rozhodne neni prvni pripad, kdy velky operator uspesne zazaloval firmy, ktere kopirovaly jeho licencovane hry (vetsinou slo ale o licence asijskych her nebo postav z amimovanych serialu). Da se proto pocitat s tim, ze podobnych rozsudku bude pribyvat.

+22/0
21.11.2014 7:10

L40u73k72a51s 15C43o96d93r 6738332810281

Sakra, omlouvam se za ty dve priserny chyby. Samozrejme jde o hru Hearthstone a spravne se pise "drzely". Jsem vazne pako :-(

0/0
21.11.2014 7:19

B75e33d80ř60i80c71h 62V87y66m49y83s15l85i25c23k10ý 3668183903448

Na pravopis se vykašli, jsme lidi né stroje, pravopisných chyb si všimnou jen hnidopiši, kteří nemají jak argumentovat... jinak díky za info, škoda, že to neudělal autor článku a nenapsal i souvislosti ;)

+3/−2
21.11.2014 11:42

D41a46v91i97d 93K62ř20í20s50t73e60k 5315328242864

Ne ne, na pravopis se nevykašlete. Rozhodně nejsem žádný hnidopich a z češtiny jsem míval trojku, ale jsem rád, že se na pravopis úplně nerezignovalo. Naopak mě bolí číst příspěvky, které jsou pravopisně naprosto šílené. A nejhorší ze všeho je, když někdo rezignuje na čárky v souvětích a na tečky na konci vět. Takové příspěvky už ani nečtu - to za tu námahu ani nestojí.

Překlepy jsou samozřejmě v pohodě :)

+4/0
21.11.2014 14:54

M25i83c73h77a88l 17Ž90e72l33i88n45s28k28ý 9830928171240

Dobrej komentář ... díky za info

+1/0
21.11.2014 12:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.