Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Hry jsou lepší než dříve, ale zapomněli jsme si je užívat

Počítačové hry už nejsou zábava. Vychází stále to samé a celé je to jen o marketingových kampaních a zisku. Kdysi to bývalo lepší, kde jsou ty časy. S těmito názory se setkávám v souvislosti s herním průmyslem stále znovu a znovu. Ale ani na okamžik s nimi nemohu souhlasit. A řeknu i proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a13n 67P84e63č36e67n91k50a 9326371922866

Zajímavé je pro mě to, že i když jsem i tenkrát měl hromadu her k hraní (na Amigu jsem vždycky sehnal najednou třeba 30 her), tak jsem si našel jednu a tu hrál do omrzení. Třeba měsíc. Dneska nejsem schopen jednu hru hrát dýl než týden. Proč? Co se změnilo?

0/0
19.1.2015 22:29

J76a74n 56P28e90č35e95n24k47a 9236891142236

a když budu komentovat sám sebe. Napsal jsem spoustu recenzí na hry do excaliburu a amigareview ale asi jsem tenkrát toto vůbec neřešil. Bavila nás skoro každá ta hra. Já si pamatuju moc dobře, že jsem hrával i hry, které nebyly vůbec mého oblíbeného žánru. Prostě abych nebyl za vola, že to neznám. Nejradši jsem měl point&click adventury a přesto jsem dohrál Dune II. Nesnášel jsem hopsačky a dohrál jsem Superfroga. Celý je to prostě nějak jinak...

0/0
19.1.2015 22:36

J28a23k31u12b 74K97o15s 3956582850804

Battlefield 2 mně chytl jako nic předtím, BF3 už ne a BF4 jsem ani nekoupil. Moc reálnosti škodí, hra má být hra.

+1/0
14.1.2015 0:31

J31i26ř90í 11Z74á44h86o71r53a 5513685472119

hry jsou furt stejne. nektere jsou lepsi, nektere jsou horsi. tak tio bylo a tak to i bude. her je vice a jsou pristupnejsi sirsimu publiku. drive jsem si mohl donest na disketach jednu hru za delsi cas, dnes si za den stahnu i stovky her, tudiz byl i cas si hry prochazet zas a znovu, dnes by den musel mit 60 hodin, abych stihl hrat vse, co mam na disku a jeste k tomu letmo.

+2/0
28.12.2014 3:27

T90o34n16í98k 60K87u88t30t71m72a31n54n 6733378102

Hrám (obecně) až na výjimky nechybí nic. Hráčům ale něco chybí - a to ta schopnost hrát si. Nesouvisí to s tím, že někteří z nás zestárli, jiní se naopak narodili příliš pozdě. Souvisí to s tím, že her je v dnešní době milion a je milion možností hru získat, a tudíž "začnu hrát, nebaví mě to, nevadí, koupím / stáhnu hru jinou". V té "zlaté éře" her jsme žádnou takovou možnost neměli. Koupili jsme hru v roce 1997 nebo 1999 a zahodit ji s tím, že mě nebaví, byla vyhozená investice.

Ale pak na druhou stranu jsou tu pořád plačky, které budou plakat, že před patnácti dvaceti lety bylo lépe, protože #doplňdůvod. Hry byly stejně dobré či špatné jako dnes, jen design her se vyvinul, což je jeden z faktorů, které někteří "hráči" nechápou. Nebyl autoheal? Nevadí, měl jsem u sebe pět lékárniček, které mi instatně doplnily životy. A tak dál.

+5/−1
27.12.2014 10:52

M35a28r87c71e77l 96H41r19o14c78h 9329469472

Já se u her bavím dodnes. Od nějakého Nintenda nebo co to bylo na takové ty kazetky v roce 91 až dosud. Maxe Payna jsem si rozehrál asi popáté, Mass Effecty dohrány nepočítatelně, King's Bounty je výborná zasekávačka, prostě dobré hry se dělají. Jediné, co do nových her těžko dostanete, je ten vliv nostalgie. Já u čtení pohádek dceři taky nadávám, že jí nebaví Mikulášovy patálie nebo třeba Neználek, ale musím číst prasátko Peppu. ;-D

+1/0
26.12.2014 23:07

D55a26v50i73d 70C61s63u73c17s79k89a 6599356919416

Ja nevim, hraju vic nez 20 let a hry jako Dark souls (1 i 2) me porad berou... a jsem rad za novy veci jako Minecraft nebo Skyrim. Se staryma hrama byla sranda ale nove jsou taky fajn.

+3/0
26.12.2014 19:40

P94e29t37r 53S88l23o44v53á25k 9505595387229

tak tak, nostalgici budu vyplakavat, my hraci si budeme uzivat dalsie generacie dobrych hier;)

+5/−2
26.12.2014 22:54

P37e73t88r 55C18e66d83i34d27l15a 3142985650488

Je to jednoduché . Výsledek toho co děláte určuje vždy vaše motivace a nejde v tom lhát.Sportovec který sportuje jen pro peníze nebude nikdy tak dobrý jako ten co sportuje proto , že tím žije  a miluje to, dá do toho kus sebe,dává tomu svou duši.Když používáte jen copy a paste ,protože předpokládáte že když okopírujete něco co mělo úspěch , že to bude mít úspěch znovu tak se hluboce mílíte.Spadne to do průměru nebo ještě níž.Pak už nastupuje recenzent Horst Fuchs který vám řekne co si máte myslet.Ti bez předchozích zkušeností to budou brát za pravdu a ti se zkušeností se tomu vyhnou nebo se nechají taky oblbnout.Je to to samé čím trpí americký film a jiná odvětví .Posledních 10 let málo co lze označit za hru. A znáte teorii her?

+2/0
26.12.2014 15:47

D71a54v79i91d 87D46i16r27g71a 7825131198

Mě z toho tak trochu vychází, že hráč bez zkušeností se zcela zákeřně baví, i když by neměl. A hráč se zkušenostmi často taky.

0/0
27.12.2014 12:00

M93i66c13h15a30l 55D21i14v44i94š 3511258703781

No ja to spis pochopil tak, ze mu proste je receno ze nic lepsiho neni a hrac to bere aniz by se nad tim zamyslel.

0/0
16.1.2015 12:08

V83á74c21l93a19v 48K83a23r78a14s 1537951786461

R^

0/0
26.12.2014 1:31

V33l89a67d71i83s35l63a74v 40N60o11h98e78j19l 7378677198841

hry byly lepsi v tom, ze prinasely nove prvky, zanry, vyzvy (a to predevsim). naposled me nadchla hra RETRY na androidu, dohral sem prvni epizodu (bez nakupovani cehokoliv) a ty levely sou proste cim dal vetsi maso a maso a zaroven je to cele jednoduche na pochopeni a clovek musi vymyslet jak na 'triky' s tim co ma a zna. treba me nikdy nebavilo Age Of Empires 2 v multiplayeru, protoze kdyz to clovek nehraje kazdy den, tak neni schopen pojmout vsechny moznosti te hry (hromada narodu se specialnima jednotkama ktere maji zcela odlisny efekt na protivnika a jeho specialni jednotky), to byl mnohem lepsi Warcraft 2, ktery mel jen 2 narody, malo jednotek a budov a clovek mnohem rychleji pojmul vsechny moznosti a bitvy pak byly o tom jak kdo je schopen pouzit to co ma kazdy k dispozici (a ma to hlavne kompletne pojmute). Dune 2 si zahraju za vsechny 3 narody jednou rocne i ted. je mozny, ze dnesnim detem se soucasne hry libi, ale neni to zdaleka o hratelnosti a vyzvach jako tehdy.

0/0
26.12.2014 0:10

V49l72a75d37i43s95l71a18v 98N55o82h89e35j25l 7118247358961

vzpomente treba na The Fox od Titusu (rok 1992), kde byly hesla v kazdym levelu, zadny SAVE (a uz to nejde dneska hrat pod DoxBoxem, protoze ta hesla se generuji dle HW a DosBox ma pokazde jiny HW v emulaci, jedine ho mit pusteny nonstop) a bylo fakt hodne tezky ty levely postupne prochazet, presne preskakovat mezi plosinama (napr. kratce zmacknout sipku nahoru nez normalne, aby se nenarazilo do stropu s ostny), pak tusim v levelu 9 to heslo nebylo a muselo se projit az do dalsiho levelu nonstop.... a tuhle hru sme hrali kazdy den a ve skole diskutovali jak co udelat ... a kdyz to srovnam treba s Medal of Honour, kde se proste jen jde kupredu a kdyz se to nepovede, tak se to loadne, a neni treba o tom nic diskutovat ... tak je to nebe a dudy.

0/0
26.12.2014 0:15

B70r60o56n97i93s57l21a46v 62J58a46k83l 8440685765855

VMWARE (pripadne cokoliv jineho) a inkrementalni restory to jisti:) Dnesni hry bohuzel nemaji absolutne zadnou narocnost, zadne vyzvy ..... taky aby mely, kdyz se 3D "radobystrilecka" hraje na nejakem gamepadu s peti cudlikama ....... dnes clovek uslysi "headshot" ve hre od vocaska v petikalhotech na pul zerdi, pote co zmackl tlacitko ...... pred 10ti lety to byl SKILL, poradna mys, poradny HW, poradny monitor, poradna klavesnice ..... dnes se hry hrajou na dotykove obrazovce, tak co chtit ... a i ty na PC se delaji univerzalne pro vsechny platformy ...... cili uplne na vsech to stoji za 4ovno ..... ja bych to prirovnal k phabletu - na 4ovno telefon a jeste horsi tablet ...... to jsou dnesni hry

+4/0
26.12.2014 1:14

V85l92a96d60i24s40l38a86v 63N54o74h84e77j21l 7738627188221

jojo tak nejak sem to taky myslel ;-)

0/0
31.12.2014 16:39

J42i22ř24í 87V25o76s42e84č84e34k 8540499180971

"Zlaté časy jsou pro každého jindy. Zajímavé je, že to je pro každou generaci ta doba, kdy byli dotyční mladí."

stručné shrnutí jedné stránky od Zdeňka Jirotky, Saturnin

Takže asi tak. Já zas nedám dopustit třeba na Operaci Flashpoint.

+6/0
25.12.2014 23:23

B55r65o48n25i38s41l10a19v 46J26a69k17l 8930655705775

Wow, mel jsem to mozna cist od konce .... jako do odstavce napsat, ze si mame vybrat hru, ktera nas zaujala a hrat ji nez ji budem znat a obrazek dat z ultrapornoobskurnosti duke nukem forever ...... chapal bych, ze clanek je psan jako vtip a ironie ..... nemuze snad autor myslet vazne!!!! Vis proc si dnes nedovedes predstavit IDDQD a IDKFA???? Protoze to nikdo v dnesnich ubohych parodiich na hry nepotrebuje! Autoheal a podobne nesmysly tohle vsechno zabily!!

Ja na to mam jednoduchou (a podle principu ciste logiky i spravnou) odpoved: dnesni hry se snazi pripodobit realite grafikou a ruznymi vlastnosmi, ale to uz pak neni HRA! Hra je o tom, aby byla nerealna! A na druhe strane se snazi prizpusobit tomu, aby takovou hru mohl hrat KAZDY .... od parana po chovance jedlickova ustavu, proto ty autohealy a podobne ultranesmysly!

Autor by se mel nad sebou zamyslet, protoze treba dnesni "FPS" se s tema pred 15-20ti lety NEDAJI SROVNAVAT. Jde o uplne jiny zanr .... kdyz si chce clovek zahrat strilecku, tak sahne po strilecce = hre, kde se strili po nepratelich, muzou vasi postavu zabit a podobne, predpoklada se elementarni inteligence a kdyz neukladate pozici, tak jedete od zacatku, predpoklada se sranda a zabava, propracovane urovne, NAROCNOST (skill), ZE KUWADOPC DOSTANU BOUCHACKU PO PRVNI VTERINE VE HRE!!! ............................... nebo sahne po perverzni onanii na FPS (nechapu, co ta zkratka v dnesni dobe znaci), kde umrit neexistuje, prilis slozita a vlastne ultraodporna grafika, kde clovek bloudi mysi po obrazovce aby nasel zbran (typicky novy wolfenstein), plno nascriptovanych scen, nepreskocitelnych sekvenci, turretu a opravdu lahudkou je to, ze kdyz si tuhle "FPS" (asi fu*king pussy shit:) pustite, tak se k prvni zbrani dostanete nejdriv za hodinu:o)

A to nejspis plati i o dalsich hernich zanrech ..... DNESNI HRY PROSTE NEJSOU ZABAVNE! Zmenil se zanr od zabavy po honeni co nejvice polygonu po obrazovce .... tot vse .... sice to neni zabava, ale je to jine ....

+1/−14
25.12.2014 21:27

P80e35t20r 80S60l63o53v73á77k 9185455467969

asi moc alkoholu, bezte spat

+5/−1
25.12.2014 21:29

P53a12v38e10l 35D76r78o65t17á24r 7913834109214

Zaměňujete frustraci a obtížnost. To, že vás staré hry frustrovaly, neznamená, že byly obtížné. Znamená to pouze, že byly špatně nadesignované.

To, že dnes existují snadné hry, neznamená, že jsou takové všechny. Super Meat Boy je po čertech těžký - a to mluvím o základní obtížnosti. Po dohrání základní hry (100+ levelů) a po přepnutí na Dark World si řekneš "A toto je zas kuwa co?!! Dyť to se nedá!!" 

Vezmi si původního Wolfenstein 3D, bossák třetí epizody: Adolf Hitler. Postavil ses proti němu s rotačákem a vysmažil do něj plný zásobník, zatímco on střílel do tebe. Měl dokonalou mušku a střílel okamžitě, takže žádná taktika nehrozila. Pak jsi zalezl za pár rohů, sežral 4 lékárničky, nabral munici a postup zopakoval - A tím to skončilo. *clap* *clap* *clap*

Srovnej to s novými hrami - klidně i s novým Wolfenstein: (the) New Order, nebo třeba s Deus Ex: HR. Boss arena vyžaduje přemýšlení, střemhlavý přístup postavím se před bossáka a vyprázdním zásobník je marný.

Ve Wolfensteinu jsme snad všichni chodili šikmo podél zdi se stisknutým mezerníkem, naprosto bez jakéhokoliv rozmyslu jsme hledali tajné dveře úplně všude. V nových hrách hledáš náznaky, kde by tajné dveře mohly být, protože už není možné jít "podél stěny a držet mezerník".  Takže která hra je nápaditější - ta, která tajnosti skrývá logickým, smysluplným způsobem, nebo ta (původní Wolf), kde hráč musí jít stylem "zkouším všechno"?

+4/0
26.12.2014 11:36

J15a51k97u17b 35P89e28e62t 7753688822871

jestlis takhle hral prvního Wolfa tak jsi uz tenkrat byl lama, ty seacrety byli na celkem jasnejch mistech :D new order se mi libi taky, ale zas je to hra ze stare skoly jen s novou grafikou....Deus ex HR nesaha prvnímu dilu ani po kotníky, odstranily skilly, všechny augmentace jsou pripraveny a vy si je jen aktivujete praxisem, systém kryti pro  trapaky atd atd.... pro me to bylo sice men si zklamani nez invisible war, ale porad zklamani.

0/0
26.12.2014 11:52

B73r15o83n71i63s62l90a72v 10J28a26k14l 8650655455115

Ja noveho wolfa nemuzu vystat ..... prvni pul hodina cutscenes a turrety ..... pak nejaka "akce", kde neni skrz "specialni" efekty nic videt ..... videl nekdy nekdo na zemi snad zbran nebo neco? Neco co nesvetelkuje, tak musi clovek hledat mysi a jeste pak dalsim tlacitkem sebrat ..... zastrelim nacka a jak sulin jezdim mysi po obrazovce, abych nasel, co z nej vypadlo a pak mackam tlacitko, abych to sebral ...... sorry, tohle proste NE, JAKO NE! NE! NE a NE! Za tohle ja proste sve penize nikdy nedam! To neni hra, to je proste picovina!

+1/−2
26.12.2014 13:44

B11r69o12n66i68s79l52a61v 72J66a46k38l 8710625835745

Lol, ted jsem nasel tohle video https://www.youtube.com/watch?v=C4yIxUOWrtw

Call of duty jsem nikdy nehral ani nevidel ... stacilo mi par zminek v recenzich ..... ale tady je krasne videt, jake jsou dnesni hry sracky:o)))

+2/−1
26.12.2014 13:41

J33a65n 92P90o90l12á39k 3291293468307

Článek je to zajímavý, ale ... Dnes už bohužel neexistuje jednohubkový žánr arkádových stříleček, jako byl blahoslavený Raptor a další. Na PS3 je jen 1942: Joint Strike, což je jen smutná vzpomínka na časy minulé. A taky bych se velmi, velmi rád vrátil k nej bojovce, co jsem hrál, v článku zmiňovanému One Must Fall. Dnes hraju jen FIFU, Diablo a MtG, takže mě výtky "náročných" hráčů na jednoduchost dnešních her obchází obloukem. Ale přesto musím zvolat ještě jednou: Ať někdo převede do HD kabátku One Must Fall a třeba toho Raptora, ideálně na PS3;-(

+1/0
25.12.2014 20:28

P41a50v79e90l 30M33i61k27u74š66k22a 3849178458132

Výborný článok, dobré čítanie. Súhlasím s autorom. :-)

+1/0
25.12.2014 20:27

B29r12o89n34i36s70l56a62v 30J89a42k78l 8170205775105

Jj, pro ty, kdo nepochopili autorovu ironii doporucuji stahnout nekde na torrentu DNF ze zaveru clanku ..... pokud to vubec jeste na torrentech nekde je, v obchode to uz davno nejspis nesezenete ......

Parkrat to projit a naucit se tu hru "vychutnat":o))))))))))))

0/−1
25.12.2014 21:29

P36a49v60e15l 41D41r25o66t47á50r 7383314579574

článek jsem četl, nikde jsem si nevšiml, že by doporučoval zrovna DNF naučit nazpaměť.

Spíš poukazoval na to, že u Duke Nukem 3D jsme za vrchol originality považovali, že je možné prostitutce podstrčit bankovky a ona ukáže své pixely, což tedy může za "cool" považovat jedině neukojený puberťák, a proto, když Novej Duke po 15 letech obsahuje podobně pitomé scény (plácání po kozičkách atd.), tak se nám z toho spíš zvedá kufr - prostě už nejsme puberťáci.

0/0
26.12.2014 11:39

P98e80t16r 82S66l36o10v26á56k 9945155797339

tak to je jasne, nostalgici vyplakavaju, pritom hry proste nikdy neboli lepsie.. a to som zacinal na atari 800 xe;)

+6/−8
25.12.2014 20:13

B37r10o43n28i47s67l55a43v 83J80a95k52l 8230705575185

Jak rikam v predchozim postu ....... ja hram nerozumim, hraju jenom FPS strilecky .... tam je trend jasny, za poslednich 10 let ZADNA strilecka nevysla .... posledni byl tusim doom 3? Ani o zadne strilecce nevim .... a strileckou myslim zanr z doby od devadesatych let ..... clovek drzel v ruce bouchacku a strilel nepratele a ne, ze civel na obskurni naskriptovane sceny, doplnovalo se mu automaticky zdravi a podobne .... takove hry taky tenkrat byly, ne ze ne! a dnes jsou to vlastne vsechny 3D hry kde se v prubehu hrani aspon na okamzik cloveku objevi v ruce nejaka zbran ..... tenkrat se jim nerikalo strilecky, ale hry pro mimina a deti predskolniho veku ..... ruzne tamagoci a tak, dala se koupit i cela konzole v hrackarstvi za par kacek ...... dnes se tyhle hracky jmenujou DNF, wolfenstein new order a podobne .... TAKZE NEZAMENOVAT!

+3/−3
25.12.2014 21:35

D68a32v15i33d 97C41s83u79c36s14k94a 6439986489436

Bioschock jedna a dvě byl špatný? :)

0/0
26.12.2014 0:31

B58r45o36n45i43s20l50a94v 13J20a89k52l 8460315125695

Tak vis co? I mezi hnojem se nekdy najde perla:) Ale bioshock uz ma taky sve leta, navic mi to spis prislo jako adventura (proste takove pokoukani na nove technologie, stejne jak treba crysis, ale hratelne moc nevim no), obcas trosku logicke hricky .... nebyla to vyslovene jeste takova ta ocasarna poslednich let, to jo. Spis neco mezi. Ale quake to proste nebyl:o) Ano, quake je proste etalon takove te hardcore rezby ..... ale treba takovy unreal nebo RTC wolfenstein, vyslovene vtipne rezby typu duke, blood ... to proste uz dnes neni .... ja doufam/verim/modlim se v toxikk ..... uz mam 22.1.2015 v kalendari upominku:o)

Jinak se vyslovene treba bojim Dooma 4, vyviji to tusim ti, co spachali tu zrudnost DNF ..... mimochodem, je vcelku vysmech vsem, kteri si koupili noveho wolfensteina, ze budou mit kod do doom4 bety, ze bude v nejblizsich dnech ..... ze bude po quakeconu ..... ze bude do Vanoc ...... ze bude letos ..... nakonec pry mozna bude beta pristi rok a pry krom par wallpaperu nebude pro "predplatitele" bety nic jineho nez pro zbytek sveta ..... a pry, beta vyjde tyden pred oficialnim vydani a pry to ma byt spis demo ...... a pry, nic takoveho vlastne nevyjde a ti, co si betu predplatili, tak mozna "exkluzivne" budou moci si v predprodeji zakoupit hru o tyden driv:o) ..... a pry jenom o tri dny:o) ....... uz jenom na tomhle je videt ten krasny VOJEEEEB dnesnich hernich studii .... tenkrat mel moznost clovek ke vsemu stahnout demo, par levelu, protoze se vyvojari o uspech nebali ...... dnes se pres 90% her proda v predprodeji na zaklade nejakeho bombastickeho traileru, ktery nalaka slabsi povahy a aby pry "pomohli" vyvojarum s dokoncenim, tak komunitne zaplati za predprodej:o) V dobe youtube recenzi a gameplayu by se vetsina her bez predprodeje proste neprodala ..... o nejakem demu, kde by si to clovek mohl vyzkouset nazivo a odsoudit to sam, ani nemluve .... tady se opet vymyka DNF, kde demo bylo a bylo zcela jine nez zbytek hry, padaly i zaloby!

+2/0
26.12.2014 0:59

P82a86v55e97l 86D45r57o27t13á12r 7113444669404

Bronislave, ono je totiž docela obtížné dát lidem smysluplný příběh ve hře, ve které voják považuje za dobrý nápad vystřelit pod své nohy raketu z raketometu a nechat se tím vystřelit osmdesát metrů do výšky.

Podobně problematické je i zdůvodnit, že hráč dostal do ksichtu zásah z raketometu, ale protože má zrovna na sobě modré tělní brnění s krátkými rukávy, tak se po explozi oklepe a sprintuje rychlostí 50 kilometrů v hodině dál, aniž by mu jakkoliv vadilo, že s sebou nese 80 raket do raketometu, 400 NATO nábojů do kulometu, 200 broků do brokovnice a 4 autobaterie do energetických zbraní (a že mu z batohu čouhají hlavně celkem 8 zbraní, mezi kterými dokáže ladným pohybem pravé ruky bleskurychle vybírat).

Jediný důvod, proč tohle všechno mohlo v DOOMovi obstát, je, že DOOM byla totálně bezduchá střílečka z doby naší puberty.

Mimochodem, speed-run DOOM1 trvá kolik? 30 minut na všechny 3 epizody? Wow, jaká dlouhá a promakaná hra...

(Aby nebyla mýlka, DOOMa jsem v roce 94 miloval, ale to je právě to - byl jsem puberťák)

+1/0
26.12.2014 11:44

B51r48o50n80i56s18l63a34v 31J72a35k22l 8630385945315

A wowowowowowowowowtommluvim! Byly to HRY (PAN HRA!!!!), nehralo se tam na trapnou realisticnost, o tom ve HRE NIKDY NESLO, NEJDE a NIKDY NEPUJDE ..... to co dnes predvadeji jsou spis jakoze trapne nedokonale simulatory reality, ne hry. O tom to proste tenkrat bylo ..... nerozhodovat se jak kreten, ktere dve zbrane si vemu (protoze herni gamepad ma jen dve tlacitka), ale proste clovek sel a od prvni vteriny kosil nacky!

Krasne to shrnuje tenhle borec, fakt pekne receno, mel by to autor clanku shlednout https://www.youtube.com/watch?v=0Q6UQ2QlRH0

+1/0
26.12.2014 13:34

P93a36v89e81l 91G72n26i61d86a 1595584894877

Ano a taky je to hodně o věku.

Dříve jsme u atari 65XE (ještě ho mám schovaný) sztrávili nepřetržitě celý víkend.

Pak na 486 s Hereticem taky (dohrál jsem to 2x ten hajzl na konci byl skoro nesmrtelný) v 95 na Invexu jsem to hrál i s 3D brylema.

Age of empire, tycoon transport, smicity nebo Duna II to byly pecky.

Poslední a to byl soumarak mého hraní byl Commandos II Behind enemy line. 

To se psal rok 2000. od té doby pařím denně 16 hodin CorelDraw 4- X6.

Asi si pořídím X7 maj prý dobré efekty.

Je to to samé jako když se dnešní náctiletí nedokážou odtrhnout od mobilu.

Taky jsem to měl i když na 5110 nokii bylo akorát pexeso a had.

pak stačí 3-4 jobovky denně a dneska i když mi volají zákazníci samé pozitiva mám z telefonu osypky. takže není se co divit. zlatý věk her začíná hned po seznámení s počítači a končí v okamžiku, kdy se Vám z PC stane výrobní nástroj.

hezké svátky všem pařanům Corelu i AdobeR^

+9/0
25.12.2014 19:55

P25e16t48r 92Z68a52s58k10o96č80i30l 2235742328319

Pusťte si IDE (prostě editor a kompilátor), to je ta nejzábavnější gamesa. S dnešníma toolama má člověk i mnohem vyšší produktivitu než nahrávat při každém hrutu znova assembler z pásky.

0/0
25.12.2014 19:00

T75o24m20á44š 63W74r17o79b49l40o50w68s56k76ý 5645937301145

Já bych s tím článkem a s tou "krizí hravosti" souhlasil. Nemyslím, že bych si nedokázal hrát - třeba s dětmi, stavím modely letadel, takže si také trochu hraju. Jako hráč her jsem netypický - hrával jsem v těch devadesátých letech, dnes jen semtam něco na FB, z normálních her se vyřádím jen u Pro Cycling Manageru. Jako puberťák jsem miloval sérii Jagged Alliance - vydržel jsem u ní hodiny, dny, týdny... teď jsem si to z nostalgie koupil na GoG... a světe div se, vůbec mne to nebaví. Ani kvůli grafice, ani kvůli tomu že bych byl zvyklý nalepší - nejsem. Prostě jsem se změnil já...

+1/0
25.12.2014 18:50

L75u41k84á19š 15V25l44k 2361779444356

Celý článek je nesmyslně "bagatelizován". Tato "causa" je jednoduchá. NĚKTERÉ hry staré i nové jsou dobré.. Stejně jako knihy, filmy, seriály...

Člověk si rád zahraje starší hru, ale i novou. Stejně jako se člověk rád podívá na starší film, ale to neznamená, že dnešní filmy/hry stojí za prd.

Navíc člověk je i dnešní dobou rozmazlený... Všude mraky filmů i her (ne jako v období revoluce, pár let zpět i dopředu), a tak má i vyšší nároky, protože v té zaplavě "zábavy" člověk narazí na super hru, i super film a chce příště minimálně stejně dobré či lepší... Ale spíše a hlavně platí ta má první věta: "Některé hry jsou dobré současně, ale i starší, a je blbina říkat, že dříve to bylo lepší..."

+1/0
25.12.2014 17:13

L91u11k70á59š 50V39l65k 2821439794526

Rád jsem hrá Dunu II. (1992) ale i Skyrim (2011). Rád jsem hrál Turricana II (1991), ale i Tomb Ridera (2013)... 20 let je mezi nimi rozdíl, ale zábavu přinesly stejně výbornou... V každé době se najdou dobré hry pro každého...

+2/0
25.12.2014 17:18

B61r40o40n23i28s22l18a41v 50J13a65k28l 8530285545445

U me osobne je nejvetsi krizovka, ze za poslednich cirka 10 let nevysla zadna FPS (strilecka) .......

0/−1
25.12.2014 21:30

M39i10r39e47k 40Z79á11v15o14d57n67ý 7842277230648

Proč jsou lepší staré hry? Je to jednoduché. Přenesly něco nového. A teď? Pořád to stejné s o něco lepší grafikou. Příklad? GTA - GTA I - naprosto neotřelý koncept. GTA V? Naprosto to stejné, jen s mnohem lepší grafikou.

+6/−8
25.12.2014 15:51

M64i30l41a60n 41Š57t73ě83p30á17n65e36k 8936512975158

GTA I je to stejné co GTA V? Hrál jste vůbec I a II?

+2/−1
25.12.2014 21:22

J41a96k21u21b 48P14e78e23t 7233108592221

No ono GTA je porad to stejny dokola.Akorad fnes se můžete jit nazrat do fast foodu,prevlect se nebo jit do posilky... Podle me bylo nejlepší SA, ctyrka se mi vylozene hnusila a petku jjsem zatím nehral,ale uz kvůli first person modu urcite zkusim.

+2/0
26.12.2014 0:37

M23i18l59a72n 64Š85t52ě63p88á96n22e82k 8966522645628

GTA 1 a 2 se hrály úplně jinak než 3-5. Jediné co mají společné je, že tam jsou auta, která se dají krást a lidé, kteří se dají přejet. Jinak ovládání, pohled, všechno úplně jinde.

+1/0
26.12.2014 11:25

J19a72k44u77b 19P16e68e79t 7853258532531

no proste chodite/jezdite po meste a můžete prejizdet lidi,honit se s policajtama, hledate zbrane,plnite hlavni a vedlejsi ukoly....porad to samy a to ze to není videt zvrchu ale ze treti osoby na tom nic nemeni...třeba petku zkusim jen kvůli first person modu,ale jinak me na tom nelaka vůbec nic.

0/0
26.12.2014 11:42

M81i36l81a28n 43Š73t33ě18p93á57n75e31k 8856212625778

Nic nemění? Si děláte legraci. Vždyť je to pak úplně jiná hratelnost. Mě třeba až tak nezajímá, jestli jezdím závody, jsem polda a honím zločince, nebo zločinec a přejíždím lidi. Podstatná je hratelnost. A jestli jedu z vrchu, nebo klasicky sedím v autě je sakra rozdíl. Atmosféra může být podobná, ale jinak nemají spolu společného absolutně nic. (A ani tu atmosféru, podle mě. 1 a 2 byla sranda, 3 už byla "normální" hra).

+1/0
26.12.2014 13:38

P18e23t97r 64N17e36c58h59a89n86i76c44k97ý 7533146848100

Na GTA je nejlepší to prozkoumávání světa, takže každý nový svět je radost pokud hratelnost je stejná nebo lepší

0/0
13.1.2015 12:58

F36i19l44i25p 84P11e77t18e89r 1398116774861

S autorem souhlasím, přidal bych ještě vcelku nasycený trh a velkou dávku nostalgie. Dneska si člověk může najít během chvíle asi tak sto her, který jsou ze žánru co člověka baví. Dřív jsme každý měli na výběr pár her a každý si vybral podle chuti to co bylo v žánru dostupný. Třeba ta záplava her na Steamu. Klasická ukázka je taky nabídka her na Google Play nebo AppStore - sto kopií Tower Defense, Angry Birds, Flappy Birds, Clash of Clans...

A největší faktor je podle mýho nostalgie a ta s tím spojený náš věk. Můj nevlastní syn starší hry nepaří, co budu povídat kvůli grafice, několikrát jsme se hádali do krve proč jsou lepší ty "naše" hry. Jeho dnešní hry baví, je mu 13. Užívá si je stejně, úplně stejně jako já v jeho věku. Ve škole si kreslí blbosti z her, po škole hodí tašku do rohu a sedne k PC a o půlnoci se hrozně diví, že je půlnoc a že má jít spát...

Ale jasně rozdíly tam jsou, my jsme s kamarádama běželi po obědě k tomu kdo mohl přijímat návštěvy aby jsme zahráli HOMAM 3, oni si po obědě sednou doma a spojí se přes Skype. My jsme snili o hraní online, on si skoro nedokáže nic zahrát offline. Nadává na nedodělaný hry a čeká na patche, my jsme nevěděli co patch je a když nějakej vyšel na Score nebo Level CD tak jsme je kolikrát ani nenainstalovali, protože na co? My jsme hledali návody ve starých Score, Level a volali na Level Help Linku a dvě hodiny přemýšleli jak se dostat dál. On když se nemůže dostat dál provede "UTFG" a má radu hned, ale když se má snažit dostat se dál sám tak ho to většinou nebaví. A to je asi i jeden z důvodů, proč jsou dneska hry jednodušší. Ne že by mladší hráči nechtěli, ale někdo jim nabídl jednodušší řešení a tak ho automaticky vyžadují. Z mýho pohledu je to špatně, ale je to jen vývoj. Asi tak jak nám říkali naše rodiče a prarodiče - to za mých let... :D

Takže - opravdu se nedělají horší hry, jen dnešní doba vyžaduje něco jiného.

A tak buďme rádi, že někteří autoři nezapoměli na starší hráče a jsou hry s obtížností Hard :D

+5/0
25.12.2014 15:49

P12e87t29r 56L27i18n17h39a54r26t 2298554694823

Myslím, že zde je uveden jeden z důvodů, proč považujeme starší hry za "lepší". U těch současných nám totiž chybí ta správná výzva překonávat překážky (řešení se dá velice snadno najít). Navíc se hry staly víc mainstreamové a současná "mládež" jednoduchost a snadnost vyžaduje.

0/0
26.12.2014 15:07

P82e45t41r 59N58e32c27h10a21n35i67c72k96ý 7223636388270

Ten důvod je prostý. období řekněme 1989 - 2007 bylo období, kdy se neskutečně měnil (nejen) počítačový svět. Každá nová hra byla něčím výjimečná, něčím překonala tu starší, neustále jsme něco objevovali, něčím se chlubili, hltali časáky o novinkách, při instalaci nových Windows si člověk připadal jako Indiana Jones co leze do hrobky a neví jestli vyleze ven, na mobilech jsme znali leda hada, pak přišly java hry, které jsme si vyměňovali přes infraporty a ti šťastnější přes bluetooth, člověk měl strašně omezené možnosti, získat hru (byť pirátsky) znamenalo vynaložit docela velké úsilí a člověk nemohl mít co si vymyslel, musel to někdo kolem mít, musel někdo mít vypalovačku nebo mechaniku, později sice byl internet ale stahovalo se na etapy několik dní, pak se prohrabávaly v obchoďácích koše s výprodejem ve snaze narazit na nějakou legendu za pár stovek, originální krabice na polici byla chloubou (dnes je to výčet ze steamu), počítače se tunovaly, vráželi jsme prachy nebo škemrali u rodičů grafárny, ramky, disky, vypalovačky a byli jsme na to sami, poradit jsme se mohli jen se spolužáky nebo internetem v knihovně/škole, který rozhodně nenabízel tolik co dnes...Taková doba byla opravdu jedinečná a opakovat se už (asi) nebude. Ano něco je dáno věkem, ale dnes je všechno tak jednoduché, tak často nové a snadno dosažitelné, že radost z objevování je ta tam. Podívejme se třeba na mobily, dřív co kus to originál, dnes placka,placka,placka a na Les Vegas připouštějí, že už nevědí jak mobil vyrobit, s hrama je to dost podobné, ale díky bohu za nezávislou scénu, nějaká pecka se sem tam objeví.

+1/0
13.1.2015 12:56

M67i30c88h19a88l 41K20r34e56j67č91í 1296790891983

Moderní AAA hry dělají z lidí blbce. To mi nevymluvíte. A dá to rozum - vždyť co je pro korporaci lepší než když dohrajete hru za 5 hodin, zahodíte ji a jdete si koupit novou?

Pro mě osobně je dnes spásou nezávislá scéna, popř. projekty podporované komunitou (Kickstarter a spol.). Nad velkými komerčními projekty jsem už dávno zlomil hůl.

+10/−2
25.12.2014 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.