Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Hry jsou lepší než dříve, ale zapomněli jsme si je užívat

Počítačové hry už nejsou zábava. Vychází stále to samé a celé je to jen o marketingových kampaních a zisku. Kdysi to bývalo lepší, kde jsou ty časy. S těmito názory se setkávám v souvislosti s herním průmyslem stále znovu a znovu. Ale ani na okamžik s nimi nemohu souhlasit. A řeknu i proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a15n 65P35e52č41e23n44k67a 9846691732936

Zajímavé je pro mě to, že i když jsem i tenkrát měl hromadu her k hraní (na Amigu jsem vždycky sehnal najednou třeba 30 her), tak jsem si našel jednu a tu hrál do omrzení. Třeba měsíc. Dneska nejsem schopen jednu hru hrát dýl než týden. Proč? Co se změnilo?

0/0
19.1.2015 22:29

J54a35n 39P67e19č87e14n75k26a 9606561342186

a když budu komentovat sám sebe. Napsal jsem spoustu recenzí na hry do excaliburu a amigareview ale asi jsem tenkrát toto vůbec neřešil. Bavila nás skoro každá ta hra. Já si pamatuju moc dobře, že jsem hrával i hry, které nebyly vůbec mého oblíbeného žánru. Prostě abych nebyl za vola, že to neznám. Nejradši jsem měl point&click adventury a přesto jsem dohrál Dune II. Nesnášel jsem hopsačky a dohrál jsem Superfroga. Celý je to prostě nějak jinak...

0/0
19.1.2015 22:36

J84a75k67u39b 24K19o13s 3826962680914

Battlefield 2 mně chytl jako nic předtím, BF3 už ne a BF4 jsem ani nekoupil. Moc reálnosti škodí, hra má být hra.

+1/0
14.1.2015 0:31

J67i82ř70í 70Z90á76h15o17r44a 5283705222289

hry jsou furt stejne. nektere jsou lepsi, nektere jsou horsi. tak tio bylo a tak to i bude. her je vice a jsou pristupnejsi sirsimu publiku. drive jsem si mohl donest na disketach jednu hru za delsi cas, dnes si za den stahnu i stovky her, tudiz byl i cas si hry prochazet zas a znovu, dnes by den musel mit 60 hodin, abych stihl hrat vse, co mam na disku a jeste k tomu letmo.

+2/0
28.12.2014 3:27

T24o72n54í50k 55K82u53t19t10m43a56n46n 6763388692

Hrám (obecně) až na výjimky nechybí nic. Hráčům ale něco chybí - a to ta schopnost hrát si. Nesouvisí to s tím, že někteří z nás zestárli, jiní se naopak narodili příliš pozdě. Souvisí to s tím, že her je v dnešní době milion a je milion možností hru získat, a tudíž "začnu hrát, nebaví mě to, nevadí, koupím / stáhnu hru jinou". V té "zlaté éře" her jsme žádnou takovou možnost neměli. Koupili jsme hru v roce 1997 nebo 1999 a zahodit ji s tím, že mě nebaví, byla vyhozená investice.

Ale pak na druhou stranu jsou tu pořád plačky, které budou plakat, že před patnácti dvaceti lety bylo lépe, protože #doplňdůvod. Hry byly stejně dobré či špatné jako dnes, jen design her se vyvinul, což je jeden z faktorů, které někteří "hráči" nechápou. Nebyl autoheal? Nevadí, měl jsem u sebe pět lékárniček, které mi instatně doplnily životy. A tak dál.

+5/−1
27.12.2014 10:52

M60a69r21c56e66l 47H98r36o27c42h 9849489552

Já se u her bavím dodnes. Od nějakého Nintenda nebo co to bylo na takové ty kazetky v roce 91 až dosud. Maxe Payna jsem si rozehrál asi popáté, Mass Effecty dohrány nepočítatelně, King's Bounty je výborná zasekávačka, prostě dobré hry se dělají. Jediné, co do nových her těžko dostanete, je ten vliv nostalgie. Já u čtení pohádek dceři taky nadávám, že jí nebaví Mikulášovy patálie nebo třeba Neználek, ale musím číst prasátko Peppu. ;-D

+1/0
26.12.2014 23:07

D48a88v88i24d 62C48s24u50c63s62k37a 6239246819676

Ja nevim, hraju vic nez 20 let a hry jako Dark souls (1 i 2) me porad berou... a jsem rad za novy veci jako Minecraft nebo Skyrim. Se staryma hrama byla sranda ale nove jsou taky fajn.

+3/0
26.12.2014 19:40

P48e23t33r 23S48l44o56v74á17k 9235555807259

tak tak, nostalgici budu vyplakavat, my hraci si budeme uzivat dalsie generacie dobrych hier;)

+5/−2
26.12.2014 22:54

P45e36t17r 69C44e97d69i20d53l42a 3832375230288

Je to jednoduché . Výsledek toho co děláte určuje vždy vaše motivace a nejde v tom lhát.Sportovec který sportuje jen pro peníze nebude nikdy tak dobrý jako ten co sportuje proto , že tím žije  a miluje to, dá do toho kus sebe,dává tomu svou duši.Když používáte jen copy a paste ,protože předpokládáte že když okopírujete něco co mělo úspěch , že to bude mít úspěch znovu tak se hluboce mílíte.Spadne to do průměru nebo ještě níž.Pak už nastupuje recenzent Horst Fuchs který vám řekne co si máte myslet.Ti bez předchozích zkušeností to budou brát za pravdu a ti se zkušeností se tomu vyhnou nebo se nechají taky oblbnout.Je to to samé čím trpí americký film a jiná odvětví .Posledních 10 let málo co lze označit za hru. A znáte teorii her?

+2/0
26.12.2014 15:47

D95a16v82i42d 51D64i41r87g13a 7185701988

Mě z toho tak trochu vychází, že hráč bez zkušeností se zcela zákeřně baví, i když by neměl. A hráč se zkušenostmi často taky.

0/0
27.12.2014 12:00

M20i91c24h81a10l 17D67i98v14i37š 3541678783261

No ja to spis pochopil tak, ze mu proste je receno ze nic lepsiho neni a hrac to bere aniz by se nad tim zamyslel.

0/0
16.1.2015 12:08

V22á56c93l80a49v 85K35a25r59a67s 1337791136251

R^

0/0
26.12.2014 1:31

V82l57a33d98i97s44l87a76v 95N70o41h75e69j23l 7238687618251

hry byly lepsi v tom, ze prinasely nove prvky, zanry, vyzvy (a to predevsim). naposled me nadchla hra RETRY na androidu, dohral sem prvni epizodu (bez nakupovani cehokoliv) a ty levely sou proste cim dal vetsi maso a maso a zaroven je to cele jednoduche na pochopeni a clovek musi vymyslet jak na 'triky' s tim co ma a zna. treba me nikdy nebavilo Age Of Empires 2 v multiplayeru, protoze kdyz to clovek nehraje kazdy den, tak neni schopen pojmout vsechny moznosti te hry (hromada narodu se specialnima jednotkama ktere maji zcela odlisny efekt na protivnika a jeho specialni jednotky), to byl mnohem lepsi Warcraft 2, ktery mel jen 2 narody, malo jednotek a budov a clovek mnohem rychleji pojmul vsechny moznosti a bitvy pak byly o tom jak kdo je schopen pouzit to co ma kazdy k dispozici (a ma to hlavne kompletne pojmute). Dune 2 si zahraju za vsechny 3 narody jednou rocne i ted. je mozny, ze dnesnim detem se soucasne hry libi, ale neni to zdaleka o hratelnosti a vyzvach jako tehdy.

0/0
26.12.2014 0:10

V63l35a52d84i92s31l67a84v 73N93o42h55e58j30l 7148517268561

vzpomente treba na The Fox od Titusu (rok 1992), kde byly hesla v kazdym levelu, zadny SAVE (a uz to nejde dneska hrat pod DoxBoxem, protoze ta hesla se generuji dle HW a DosBox ma pokazde jiny HW v emulaci, jedine ho mit pusteny nonstop) a bylo fakt hodne tezky ty levely postupne prochazet, presne preskakovat mezi plosinama (napr. kratce zmacknout sipku nahoru nez normalne, aby se nenarazilo do stropu s ostny), pak tusim v levelu 9 to heslo nebylo a muselo se projit az do dalsiho levelu nonstop.... a tuhle hru sme hrali kazdy den a ve skole diskutovali jak co udelat ... a kdyz to srovnam treba s Medal of Honour, kde se proste jen jde kupredu a kdyz se to nepovede, tak se to loadne, a neni treba o tom nic diskutovat ... tak je to nebe a dudy.

0/0
26.12.2014 0:15

B14r54o68n43i38s44l59a32v 49J73a26k21l 8120895155175

VMWARE (pripadne cokoliv jineho) a inkrementalni restory to jisti:) Dnesni hry bohuzel nemaji absolutne zadnou narocnost, zadne vyzvy ..... taky aby mely, kdyz se 3D "radobystrilecka" hraje na nejakem gamepadu s peti cudlikama ....... dnes clovek uslysi "headshot" ve hre od vocaska v petikalhotech na pul zerdi, pote co zmackl tlacitko ...... pred 10ti lety to byl SKILL, poradna mys, poradny HW, poradny monitor, poradna klavesnice ..... dnes se hry hrajou na dotykove obrazovce, tak co chtit ... a i ty na PC se delaji univerzalne pro vsechny platformy ...... cili uplne na vsech to stoji za 4ovno ..... ja bych to prirovnal k phabletu - na 4ovno telefon a jeste horsi tablet ...... to jsou dnesni hry

+4/0
26.12.2014 1:14

V26l76a72d97i63s11l40a22v 70N92o44h49e22j20l 7708277968661

jojo tak nejak sem to taky myslel ;-)

0/0
31.12.2014 16:39

J64i16ř56í 29V96o17s34e70č81e92k 8680619910511

"Zlaté časy jsou pro každého jindy. Zajímavé je, že to je pro každou generaci ta doba, kdy byli dotyční mladí."

stručné shrnutí jedné stránky od Zdeňka Jirotky, Saturnin

Takže asi tak. Já zas nedám dopustit třeba na Operaci Flashpoint.

+6/0
25.12.2014 23:23

B50r51o14n36i77s27l91a12v 24J55a72k44l 8980205205385

Wow, mel jsem to mozna cist od konce .... jako do odstavce napsat, ze si mame vybrat hru, ktera nas zaujala a hrat ji nez ji budem znat a obrazek dat z ultrapornoobskurnosti duke nukem forever ...... chapal bych, ze clanek je psan jako vtip a ironie ..... nemuze snad autor myslet vazne!!!! Vis proc si dnes nedovedes predstavit IDDQD a IDKFA???? Protoze to nikdo v dnesnich ubohych parodiich na hry nepotrebuje! Autoheal a podobne nesmysly tohle vsechno zabily!!

Ja na to mam jednoduchou (a podle principu ciste logiky i spravnou) odpoved: dnesni hry se snazi pripodobit realite grafikou a ruznymi vlastnosmi, ale to uz pak neni HRA! Hra je o tom, aby byla nerealna! A na druhe strane se snazi prizpusobit tomu, aby takovou hru mohl hrat KAZDY .... od parana po chovance jedlickova ustavu, proto ty autohealy a podobne ultranesmysly!

Autor by se mel nad sebou zamyslet, protoze treba dnesni "FPS" se s tema pred 15-20ti lety NEDAJI SROVNAVAT. Jde o uplne jiny zanr .... kdyz si chce clovek zahrat strilecku, tak sahne po strilecce = hre, kde se strili po nepratelich, muzou vasi postavu zabit a podobne, predpoklada se elementarni inteligence a kdyz neukladate pozici, tak jedete od zacatku, predpoklada se sranda a zabava, propracovane urovne, NAROCNOST (skill), ZE KUWADOPC DOSTANU BOUCHACKU PO PRVNI VTERINE VE HRE!!! ............................... nebo sahne po perverzni onanii na FPS (nechapu, co ta zkratka v dnesni dobe znaci), kde umrit neexistuje, prilis slozita a vlastne ultraodporna grafika, kde clovek bloudi mysi po obrazovce aby nasel zbran (typicky novy wolfenstein), plno nascriptovanych scen, nepreskocitelnych sekvenci, turretu a opravdu lahudkou je to, ze kdyz si tuhle "FPS" (asi fu*king pussy shit:) pustite, tak se k prvni zbrani dostanete nejdriv za hodinu:o)

A to nejspis plati i o dalsich hernich zanrech ..... DNESNI HRY PROSTE NEJSOU ZABAVNE! Zmenil se zanr od zabavy po honeni co nejvice polygonu po obrazovce .... tot vse .... sice to neni zabava, ale je to jine ....

+1/−14
25.12.2014 21:27

P13e97t23r 44S35l98o59v95á79k 9645735927289

asi moc alkoholu, bezte spat

+5/−1
25.12.2014 21:29

P46a53v18e11l 92D98r69o16t44á48r 7793734619914

Zaměňujete frustraci a obtížnost. To, že vás staré hry frustrovaly, neznamená, že byly obtížné. Znamená to pouze, že byly špatně nadesignované.

To, že dnes existují snadné hry, neznamená, že jsou takové všechny. Super Meat Boy je po čertech těžký - a to mluvím o základní obtížnosti. Po dohrání základní hry (100+ levelů) a po přepnutí na Dark World si řekneš "A toto je zas kuwa co?!! Dyť to se nedá!!" 

Vezmi si původního Wolfenstein 3D, bossák třetí epizody: Adolf Hitler. Postavil ses proti němu s rotačákem a vysmažil do něj plný zásobník, zatímco on střílel do tebe. Měl dokonalou mušku a střílel okamžitě, takže žádná taktika nehrozila. Pak jsi zalezl za pár rohů, sežral 4 lékárničky, nabral munici a postup zopakoval - A tím to skončilo. *clap* *clap* *clap*

Srovnej to s novými hrami - klidně i s novým Wolfenstein: (the) New Order, nebo třeba s Deus Ex: HR. Boss arena vyžaduje přemýšlení, střemhlavý přístup postavím se před bossáka a vyprázdním zásobník je marný.

Ve Wolfensteinu jsme snad všichni chodili šikmo podél zdi se stisknutým mezerníkem, naprosto bez jakéhokoliv rozmyslu jsme hledali tajné dveře úplně všude. V nových hrách hledáš náznaky, kde by tajné dveře mohly být, protože už není možné jít "podél stěny a držet mezerník".  Takže která hra je nápaditější - ta, která tajnosti skrývá logickým, smysluplným způsobem, nebo ta (původní Wolf), kde hráč musí jít stylem "zkouším všechno"?

+4/0
26.12.2014 11:36

J10a56k61u18b 23P59e52e89t 7693488562261

jestlis takhle hral prvního Wolfa tak jsi uz tenkrat byl lama, ty seacrety byli na celkem jasnejch mistech :D new order se mi libi taky, ale zas je to hra ze stare skoly jen s novou grafikou....Deus ex HR nesaha prvnímu dilu ani po kotníky, odstranily skilly, všechny augmentace jsou pripraveny a vy si je jen aktivujete praxisem, systém kryti pro  trapaky atd atd.... pro me to bylo sice men si zklamani nez invisible war, ale porad zklamani.

0/0
26.12.2014 11:52

B50r90o17n55i23s53l97a83v 76J12a63k43l 8160205495325

Ja noveho wolfa nemuzu vystat ..... prvni pul hodina cutscenes a turrety ..... pak nejaka "akce", kde neni skrz "specialni" efekty nic videt ..... videl nekdy nekdo na zemi snad zbran nebo neco? Neco co nesvetelkuje, tak musi clovek hledat mysi a jeste pak dalsim tlacitkem sebrat ..... zastrelim nacka a jak sulin jezdim mysi po obrazovce, abych nasel, co z nej vypadlo a pak mackam tlacitko, abych to sebral ...... sorry, tohle proste NE, JAKO NE! NE! NE a NE! Za tohle ja proste sve penize nikdy nedam! To neni hra, to je proste picovina!

+1/−2
26.12.2014 13:44

B68r59o43n69i72s16l59a49v 28J56a59k42l 8750565825695

Lol, ted jsem nasel tohle video https://www.youtube.com/watch?v=C4yIxUOWrtw

Call of duty jsem nikdy nehral ani nevidel ... stacilo mi par zminek v recenzich ..... ale tady je krasne videt, jake jsou dnesni hry sracky:o)))

+2/−1
26.12.2014 13:41

J53a75n 57P78o98l87á35k 3351743778257

Článek je to zajímavý, ale ... Dnes už bohužel neexistuje jednohubkový žánr arkádových stříleček, jako byl blahoslavený Raptor a další. Na PS3 je jen 1942: Joint Strike, což je jen smutná vzpomínka na časy minulé. A taky bych se velmi, velmi rád vrátil k nej bojovce, co jsem hrál, v článku zmiňovanému One Must Fall. Dnes hraju jen FIFU, Diablo a MtG, takže mě výtky "náročných" hráčů na jednoduchost dnešních her obchází obloukem. Ale přesto musím zvolat ještě jednou: Ať někdo převede do HD kabátku One Must Fall a třeba toho Raptora, ideálně na PS3;-(

+1/0
25.12.2014 20:28

P97a91v28e11l 13M20i30k31u19š14k86a 3529438418662

Výborný článok, dobré čítanie. Súhlasím s autorom. :-)

+1/0
25.12.2014 20:27

B37r65o93n65i17s30l28a93v 89J40a61k69l 8320795345175

Jj, pro ty, kdo nepochopili autorovu ironii doporucuji stahnout nekde na torrentu DNF ze zaveru clanku ..... pokud to vubec jeste na torrentech nekde je, v obchode to uz davno nejspis nesezenete ......

Parkrat to projit a naucit se tu hru "vychutnat":o))))))))))))

0/−1
25.12.2014 21:29

P94a93v90e60l 57D10r55o56t32á55r 7343724649664

článek jsem četl, nikde jsem si nevšiml, že by doporučoval zrovna DNF naučit nazpaměť.

Spíš poukazoval na to, že u Duke Nukem 3D jsme za vrchol originality považovali, že je možné prostitutce podstrčit bankovky a ona ukáže své pixely, což tedy může za "cool" považovat jedině neukojený puberťák, a proto, když Novej Duke po 15 letech obsahuje podobně pitomé scény (plácání po kozičkách atd.), tak se nám z toho spíš zvedá kufr - prostě už nejsme puberťáci.

0/0
26.12.2014 11:39

P32e24t46r 41S60l68o41v19á70k 9935785967379

tak to je jasne, nostalgici vyplakavaju, pritom hry proste nikdy neboli lepsie.. a to som zacinal na atari 800 xe;)

+6/−8
25.12.2014 20:13

B70r50o49n96i51s84l95a91v 57J51a79k19l 8360195475425

Jak rikam v predchozim postu ....... ja hram nerozumim, hraju jenom FPS strilecky .... tam je trend jasny, za poslednich 10 let ZADNA strilecka nevysla .... posledni byl tusim doom 3? Ani o zadne strilecce nevim .... a strileckou myslim zanr z doby od devadesatych let ..... clovek drzel v ruce bouchacku a strilel nepratele a ne, ze civel na obskurni naskriptovane sceny, doplnovalo se mu automaticky zdravi a podobne .... takove hry taky tenkrat byly, ne ze ne! a dnes jsou to vlastne vsechny 3D hry kde se v prubehu hrani aspon na okamzik cloveku objevi v ruce nejaka zbran ..... tenkrat se jim nerikalo strilecky, ale hry pro mimina a deti predskolniho veku ..... ruzne tamagoci a tak, dala se koupit i cela konzole v hrackarstvi za par kacek ...... dnes se tyhle hracky jmenujou DNF, wolfenstein new order a podobne .... TAKZE NEZAMENOVAT!

+3/−3
25.12.2014 21:35

D61a94v54i38d 32C17s47u32c90s29k64a 6759846339966

Bioschock jedna a dvě byl špatný? :)

0/0
26.12.2014 0:31

B81r59o71n84i15s81l57a82v 87J68a74k73l 8710665315335

Tak vis co? I mezi hnojem se nekdy najde perla:) Ale bioshock uz ma taky sve leta, navic mi to spis prislo jako adventura (proste takove pokoukani na nove technologie, stejne jak treba crysis, ale hratelne moc nevim no), obcas trosku logicke hricky .... nebyla to vyslovene jeste takova ta ocasarna poslednich let, to jo. Spis neco mezi. Ale quake to proste nebyl:o) Ano, quake je proste etalon takove te hardcore rezby ..... ale treba takovy unreal nebo RTC wolfenstein, vyslovene vtipne rezby typu duke, blood ... to proste uz dnes neni .... ja doufam/verim/modlim se v toxikk ..... uz mam 22.1.2015 v kalendari upominku:o)

Jinak se vyslovene treba bojim Dooma 4, vyviji to tusim ti, co spachali tu zrudnost DNF ..... mimochodem, je vcelku vysmech vsem, kteri si koupili noveho wolfensteina, ze budou mit kod do doom4 bety, ze bude v nejblizsich dnech ..... ze bude po quakeconu ..... ze bude do Vanoc ...... ze bude letos ..... nakonec pry mozna bude beta pristi rok a pry krom par wallpaperu nebude pro "predplatitele" bety nic jineho nez pro zbytek sveta ..... a pry, beta vyjde tyden pred oficialnim vydani a pry to ma byt spis demo ...... a pry, nic takoveho vlastne nevyjde a ti, co si betu predplatili, tak mozna "exkluzivne" budou moci si v predprodeji zakoupit hru o tyden driv:o) ..... a pry jenom o tri dny:o) ....... uz jenom na tomhle je videt ten krasny VOJEEEEB dnesnich hernich studii .... tenkrat mel moznost clovek ke vsemu stahnout demo, par levelu, protoze se vyvojari o uspech nebali ...... dnes se pres 90% her proda v predprodeji na zaklade nejakeho bombastickeho traileru, ktery nalaka slabsi povahy a aby pry "pomohli" vyvojarum s dokoncenim, tak komunitne zaplati za predprodej:o) V dobe youtube recenzi a gameplayu by se vetsina her bez predprodeje proste neprodala ..... o nejakem demu, kde by si to clovek mohl vyzkouset nazivo a odsoudit to sam, ani nemluve .... tady se opet vymyka DNF, kde demo bylo a bylo zcela jine nez zbytek hry, padaly i zaloby!

+2/0
26.12.2014 0:59

P59a92v75e18l 97D33r67o14t63á12r 7263164319304

Bronislave, ono je totiž docela obtížné dát lidem smysluplný příběh ve hře, ve které voják považuje za dobrý nápad vystřelit pod své nohy raketu z raketometu a nechat se tím vystřelit osmdesát metrů do výšky.

Podobně problematické je i zdůvodnit, že hráč dostal do ksichtu zásah z raketometu, ale protože má zrovna na sobě modré tělní brnění s krátkými rukávy, tak se po explozi oklepe a sprintuje rychlostí 50 kilometrů v hodině dál, aniž by mu jakkoliv vadilo, že s sebou nese 80 raket do raketometu, 400 NATO nábojů do kulometu, 200 broků do brokovnice a 4 autobaterie do energetických zbraní (a že mu z batohu čouhají hlavně celkem 8 zbraní, mezi kterými dokáže ladným pohybem pravé ruky bleskurychle vybírat).

Jediný důvod, proč tohle všechno mohlo v DOOMovi obstát, je, že DOOM byla totálně bezduchá střílečka z doby naší puberty.

Mimochodem, speed-run DOOM1 trvá kolik? 30 minut na všechny 3 epizody? Wow, jaká dlouhá a promakaná hra...

(Aby nebyla mýlka, DOOMa jsem v roce 94 miloval, ale to je právě to - byl jsem puberťák)

+1/0
26.12.2014 11:44

B30r16o34n54i97s58l64a34v 41J60a14k22l 8660695575425

A wowowowowowowowowtommluvim! Byly to HRY (PAN HRA!!!!), nehralo se tam na trapnou realisticnost, o tom ve HRE NIKDY NESLO, NEJDE a NIKDY NEPUJDE ..... to co dnes predvadeji jsou spis jakoze trapne nedokonale simulatory reality, ne hry. O tom to proste tenkrat bylo ..... nerozhodovat se jak kreten, ktere dve zbrane si vemu (protoze herni gamepad ma jen dve tlacitka), ale proste clovek sel a od prvni vteriny kosil nacky!

Krasne to shrnuje tenhle borec, fakt pekne receno, mel by to autor clanku shlednout https://www.youtube.com/watch?v=0Q6UQ2QlRH0

+1/0
26.12.2014 13:34

P68a95v15e81l 18G25n97i57d91a 1665314134647

Ano a taky je to hodně o věku.

Dříve jsme u atari 65XE (ještě ho mám schovaný) sztrávili nepřetržitě celý víkend.

Pak na 486 s Hereticem taky (dohrál jsem to 2x ten hajzl na konci byl skoro nesmrtelný) v 95 na Invexu jsem to hrál i s 3D brylema.

Age of empire, tycoon transport, smicity nebo Duna II to byly pecky.

Poslední a to byl soumarak mého hraní byl Commandos II Behind enemy line. 

To se psal rok 2000. od té doby pařím denně 16 hodin CorelDraw 4- X6.

Asi si pořídím X7 maj prý dobré efekty.

Je to to samé jako když se dnešní náctiletí nedokážou odtrhnout od mobilu.

Taky jsem to měl i když na 5110 nokii bylo akorát pexeso a had.

pak stačí 3-4 jobovky denně a dneska i když mi volají zákazníci samé pozitiva mám z telefonu osypky. takže není se co divit. zlatý věk her začíná hned po seznámení s počítači a končí v okamžiku, kdy se Vám z PC stane výrobní nástroj.

hezké svátky všem pařanům Corelu i AdobeR^

+9/0
25.12.2014 19:55

P51e60t66r 48Z67a49s26k67o72č67i34l 2615252148859

Pusťte si IDE (prostě editor a kompilátor), to je ta nejzábavnější gamesa. S dnešníma toolama má člověk i mnohem vyšší produktivitu než nahrávat při každém hrutu znova assembler z pásky.

0/0
25.12.2014 19:00

T66o97m56á30š 35W60r47o35b24l47o97w18s56k50ý 5665967131385

Já bych s tím článkem a s tou "krizí hravosti" souhlasil. Nemyslím, že bych si nedokázal hrát - třeba s dětmi, stavím modely letadel, takže si také trochu hraju. Jako hráč her jsem netypický - hrával jsem v těch devadesátých letech, dnes jen semtam něco na FB, z normálních her se vyřádím jen u Pro Cycling Manageru. Jako puberťák jsem miloval sérii Jagged Alliance - vydržel jsem u ní hodiny, dny, týdny... teď jsem si to z nostalgie koupil na GoG... a světe div se, vůbec mne to nebaví. Ani kvůli grafice, ani kvůli tomu že bych byl zvyklý nalepší - nejsem. Prostě jsem se změnil já...

+1/0
25.12.2014 18:50

L94u61k61á98š 31V89l91k 2591979954376

Celý článek je nesmyslně "bagatelizován". Tato "causa" je jednoduchá. NĚKTERÉ hry staré i nové jsou dobré.. Stejně jako knihy, filmy, seriály...

Člověk si rád zahraje starší hru, ale i novou. Stejně jako se člověk rád podívá na starší film, ale to neznamená, že dnešní filmy/hry stojí za prd.

Navíc člověk je i dnešní dobou rozmazlený... Všude mraky filmů i her (ne jako v období revoluce, pár let zpět i dopředu), a tak má i vyšší nároky, protože v té zaplavě "zábavy" člověk narazí na super hru, i super film a chce příště minimálně stejně dobré či lepší... Ale spíše a hlavně platí ta má první věta: "Některé hry jsou dobré současně, ale i starší, a je blbina říkat, že dříve to bylo lepší..."

+1/0
25.12.2014 17:13

L79u30k91á20š 21V89l93k 2201109764146

Rád jsem hrá Dunu II. (1992) ale i Skyrim (2011). Rád jsem hrál Turricana II (1991), ale i Tomb Ridera (2013)... 20 let je mezi nimi rozdíl, ale zábavu přinesly stejně výbornou... V každé době se najdou dobré hry pro každého...

+2/0
25.12.2014 17:18

B13r35o51n10i69s41l68a26v 15J69a30k33l 8300515345665

U me osobne je nejvetsi krizovka, ze za poslednich cirka 10 let nevysla zadna FPS (strilecka) .......

0/−1
25.12.2014 21:30

M75i65r38e74k 62Z51á97v43o27d15n97ý 7452597720868

Proč jsou lepší staré hry? Je to jednoduché. Přenesly něco nového. A teď? Pořád to stejné s o něco lepší grafikou. Příklad? GTA - GTA I - naprosto neotřelý koncept. GTA V? Naprosto to stejné, jen s mnohem lepší grafikou.

+6/−8
25.12.2014 15:51

M13i60l89a57n 36Š56t30ě30p60á90n80e89k 8666592965718

GTA I je to stejné co GTA V? Hrál jste vůbec I a II?

+2/−1
25.12.2014 21:22

J68a86k32u27b 53P70e12e51t 7613368172821

No ono GTA je porad to stejny dokola.Akorad fnes se můžete jit nazrat do fast foodu,prevlect se nebo jit do posilky... Podle me bylo nejlepší SA, ctyrka se mi vylozene hnusila a petku jjsem zatím nehral,ale uz kvůli first person modu urcite zkusim.

+2/0
26.12.2014 0:37

M63i42l32a66n 41Š82t27ě71p39á92n97e20k 8546452775828

GTA 1 a 2 se hrály úplně jinak než 3-5. Jediné co mají společné je, že tam jsou auta, která se dají krást a lidé, kteří se dají přejet. Jinak ovládání, pohled, všechno úplně jinde.

+1/0
26.12.2014 11:25

J81a60k40u83b 29P42e39e57t 7373558422411

no proste chodite/jezdite po meste a můžete prejizdet lidi,honit se s policajtama, hledate zbrane,plnite hlavni a vedlejsi ukoly....porad to samy a to ze to není videt zvrchu ale ze treti osoby na tom nic nemeni...třeba petku zkusim jen kvůli first person modu,ale jinak me na tom nelaka vůbec nic.

0/0
26.12.2014 11:42

M58i48l94a98n 48Š47t65ě27p68á24n57e83k 8426342425748

Nic nemění? Si děláte legraci. Vždyť je to pak úplně jiná hratelnost. Mě třeba až tak nezajímá, jestli jezdím závody, jsem polda a honím zločince, nebo zločinec a přejíždím lidi. Podstatná je hratelnost. A jestli jedu z vrchu, nebo klasicky sedím v autě je sakra rozdíl. Atmosféra může být podobná, ale jinak nemají spolu společného absolutně nic. (A ani tu atmosféru, podle mě. 1 a 2 byla sranda, 3 už byla "normální" hra).

+1/0
26.12.2014 13:38

P88e22t71r 18N92e28c69h11a95n33i62c31k13ý 7733386858500

Na GTA je nejlepší to prozkoumávání světa, takže každý nový svět je radost pokud hratelnost je stejná nebo lepší

0/0
13.1.2015 12:58

F84i23l89i96p 98P70e17t79e59r 1248676134561

S autorem souhlasím, přidal bych ještě vcelku nasycený trh a velkou dávku nostalgie. Dneska si člověk může najít během chvíle asi tak sto her, který jsou ze žánru co člověka baví. Dřív jsme každý měli na výběr pár her a každý si vybral podle chuti to co bylo v žánru dostupný. Třeba ta záplava her na Steamu. Klasická ukázka je taky nabídka her na Google Play nebo AppStore - sto kopií Tower Defense, Angry Birds, Flappy Birds, Clash of Clans...

A největší faktor je podle mýho nostalgie a ta s tím spojený náš věk. Můj nevlastní syn starší hry nepaří, co budu povídat kvůli grafice, několikrát jsme se hádali do krve proč jsou lepší ty "naše" hry. Jeho dnešní hry baví, je mu 13. Užívá si je stejně, úplně stejně jako já v jeho věku. Ve škole si kreslí blbosti z her, po škole hodí tašku do rohu a sedne k PC a o půlnoci se hrozně diví, že je půlnoc a že má jít spát...

Ale jasně rozdíly tam jsou, my jsme s kamarádama běželi po obědě k tomu kdo mohl přijímat návštěvy aby jsme zahráli HOMAM 3, oni si po obědě sednou doma a spojí se přes Skype. My jsme snili o hraní online, on si skoro nedokáže nic zahrát offline. Nadává na nedodělaný hry a čeká na patche, my jsme nevěděli co patch je a když nějakej vyšel na Score nebo Level CD tak jsme je kolikrát ani nenainstalovali, protože na co? My jsme hledali návody ve starých Score, Level a volali na Level Help Linku a dvě hodiny přemýšleli jak se dostat dál. On když se nemůže dostat dál provede "UTFG" a má radu hned, ale když se má snažit dostat se dál sám tak ho to většinou nebaví. A to je asi i jeden z důvodů, proč jsou dneska hry jednodušší. Ne že by mladší hráči nechtěli, ale někdo jim nabídl jednodušší řešení a tak ho automaticky vyžadují. Z mýho pohledu je to špatně, ale je to jen vývoj. Asi tak jak nám říkali naše rodiče a prarodiče - to za mých let... :D

Takže - opravdu se nedělají horší hry, jen dnešní doba vyžaduje něco jiného.

A tak buďme rádi, že někteří autoři nezapoměli na starší hráče a jsou hry s obtížností Hard :D

+5/0
25.12.2014 15:49

P51e94t98r 63L68i24n82h33a48r39t 2788934124253

Myslím, že zde je uveden jeden z důvodů, proč považujeme starší hry za "lepší". U těch současných nám totiž chybí ta správná výzva překonávat překážky (řešení se dá velice snadno najít). Navíc se hry staly víc mainstreamové a současná "mládež" jednoduchost a snadnost vyžaduje.

0/0
26.12.2014 15:07

P83e43t23r 93N84e70c43h56a20n52i76c89k51ý 7643386428130

Ten důvod je prostý. období řekněme 1989 - 2007 bylo období, kdy se neskutečně měnil (nejen) počítačový svět. Každá nová hra byla něčím výjimečná, něčím překonala tu starší, neustále jsme něco objevovali, něčím se chlubili, hltali časáky o novinkách, při instalaci nových Windows si člověk připadal jako Indiana Jones co leze do hrobky a neví jestli vyleze ven, na mobilech jsme znali leda hada, pak přišly java hry, které jsme si vyměňovali přes infraporty a ti šťastnější přes bluetooth, člověk měl strašně omezené možnosti, získat hru (byť pirátsky) znamenalo vynaložit docela velké úsilí a člověk nemohl mít co si vymyslel, musel to někdo kolem mít, musel někdo mít vypalovačku nebo mechaniku, později sice byl internet ale stahovalo se na etapy několik dní, pak se prohrabávaly v obchoďácích koše s výprodejem ve snaze narazit na nějakou legendu za pár stovek, originální krabice na polici byla chloubou (dnes je to výčet ze steamu), počítače se tunovaly, vráželi jsme prachy nebo škemrali u rodičů grafárny, ramky, disky, vypalovačky a byli jsme na to sami, poradit jsme se mohli jen se spolužáky nebo internetem v knihovně/škole, který rozhodně nenabízel tolik co dnes...Taková doba byla opravdu jedinečná a opakovat se už (asi) nebude. Ano něco je dáno věkem, ale dnes je všechno tak jednoduché, tak často nové a snadno dosažitelné, že radost z objevování je ta tam. Podívejme se třeba na mobily, dřív co kus to originál, dnes placka,placka,placka a na Les Vegas připouštějí, že už nevědí jak mobil vyrobit, s hrama je to dost podobné, ale díky bohu za nezávislou scénu, nějaká pecka se sem tam objeví.

+1/0
13.1.2015 12:56

M12i97c49h80a66l 32K49r14e24j13č26í 1466820211133

Moderní AAA hry dělají z lidí blbce. To mi nevymluvíte. A dá to rozum - vždyť co je pro korporaci lepší než když dohrajete hru za 5 hodin, zahodíte ji a jdete si koupit novou?

Pro mě osobně je dnes spásou nezávislá scéna, popř. projekty podporované komunitou (Kickstarter a spol.). Nad velkými komerčními projekty jsem už dávno zlomil hůl.

+10/−2
25.12.2014 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.