Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Více efektů nestačí. Hry dnes nejsou lepší než dříve

Rád bych se vymezil proti názoru publikovanému v prosinci, podle kterého jsou hry jen lepší a lepší. Nejsou. Minimálně těch dobrých pro mě vychází méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B70o47h76u95m27i91l 49P71e44š45e56k 3350205694947

Prislo mi ze, cely clanek je hlavne o FPS. Mozna ze FPS nejsou o moc lepsi - dukazem budiz treba DOOM 2, ktery je porad neuveritelne zabavny - ale... Ale k takove Journey ci Limbu se tezko hleda konkurent mezi starsimi hrami. 

Stejne tak Oblivion byl prvni hra vubec, ve ktere jsem splhal na kopec jen proto, abych se pokochal vyhledem (a ve Skyrimu to delam dodnes). Fyzika zavodnich her a simulatoru je taky uplne jinde.

0/0
23.1.2015 15:22

J46a96n 48H73e46l29l59e88r 9738555266

Tak jsem dneska proklikával Steam ... a v nabídce vidím desítky her, které mi přijdou zajímavé. Akorát už nemám čas je zkoušet, jako kdysi.

Starbound, Evolve, Spintires, Five Nights at Freddy's 2, South Park: The Stick of Truth, Wasteland 2, Portal 2, Planet Explorers, Metro 2033 Redux, Plague Inc: Evolved, Craft The World, Kings of Kung-fu, Dishonored ... atd atd. to jsou jen ty, které mi to na první pohled samo nabízí.

Nad každou z nich by hráči před 15 lety celkem slušně slintali.

Je mi 40, začátky PC hraní jsem zažil na vlastní kůži. Bavil jsem se královsky. Vzpomínám na to moc rád. Ale prostě nemůžu uznat, že tehdejší hry byly lepší.

Gpega? kolik dnů jsme u toho trávili a střídali se po pár kolech. Bylo tolepší než Dnešní závodní hry ... no to pardon, ani omylem.

+1/−2
22.1.2015 0:04

L48e64o93š 88V27e39r79n25e50r 4544920216343

Přečetl jsem jen pár příspěvků a naštěstí tu nikde nevidím onu avizovanou agresivitu a prázdné mumlání :-P Je to asi móda stále řešit, kde se stala chyba a jestli jsou hry lepší nebo horší. Dřív toho bylo míň, každý nový kousek se vítal s otevřenou náručí, stačili jsme hrát všechny dostupné tituly a uživali jsme si je asi víc, jak se tady tehdy psalo. To asi určitě, ale tvůrci her se podle mě snažili víc nebo jinak a doba umožňovala vývoj hry i jen v několika lidech. V průměru v mnoha ohledech ale staré hry byly prostě lepší. Jo, dohrál jsem nedávno FarCry 4, od půlky jsem se už tak nudil, že jsem to chtěl mít za sebou. Hned na to jsem si dohrál Little Big Adventure (1995) a bavil jsem se úžasně, stejně jako kdysi. Ukažte mi podobnou hru dneska :-)

0/0
21.1.2015 20:01

J12a59n 58K98o44c62i83á45n 9540441647612

Tak současný stav herního trhu je prostě výsledkem genenrační změny. V dřevních dobách byl průměrným hráčem her nadprůměrně inteligentní středoškolák nebo studen VŠ, který jediný chtěl mít a měl přístup k výpočetní technice (navíc i ovládání počítačů nebylo úplně triviální). Tomu prostě odpovídaly tehdejší hry které byli značně propracované, často komplikované a jejich prvky velmi hluboké. Současný průměrný hráč je 8-10 leté dítě, které prostě chce rychlou nekomplikovanou zábavu. Prakticky jde o analogii nějakého primitivního letního blockbusteru v kinematografii, kdy absenci děje nahrazuje množství výbuchů a triků. To co se tedy děje je protě ekonomická nutnost (ač z toho nejsem moc nadšený). Problém je, že i tituly, které se jasně hlásí k nějaké starší tradici ať už frančízou, nebo deklarativně jsou v poslední době zklamáním. Já osobně jsem se takhle napálil u MIght and magic X, která ač nebyla úplně špatná hra tak předchozím velikánům (MM IX byl propadák ještě horší) nesahala ani po kotníky. Naprosto nechápu proč tvůrci vyloženě ignorovali mnoho výborných herních prvků které se v dlouhé historii této sérii objevily. To samé je s X-COMem - ano NOvý X-COM je dobrá hra, ale proč je sakra tak zjednodušená (krátká, málo technologií, málo typů UFO atd...? Já třeba za nejlepší RPG hru všech dob považuji Baldurs gate 2 a Falout 2 a i když se k tomu (podle mého názoru) mnoho moderních her blížilo např. Dragon age I (trojku jsem nehrál tak nemůžu soudit), Falout:NV (zajímavé že NV mě bavilo velmi zatímco F3 vůbec) tak se to ještě žádné hře nepodařilo tak výborně zkombinovat příběh, postavy, zajímavý herní systém, délku hraní (bez stereotipu) atd....

+3/0
21.1.2015 17:46

L41e18o24š 22V15e53r87n78e86r 4224330306893

Docela bych souhlasil. Původnímu UFO a X-COMu se nikdo ještě ani nepřiblížil, bůh žehnej tomu, kdo udělal DOSBOX. U Fallouta jsem to měl obráceně, F3 považuji za důstojného nástupce, NV už mě tak moc nebavil. Už se chystá nový + film ;-)

0/0
21.1.2015 20:04

B52o45h11u17m20i45l 47P61e84š88e11k 3730245344227

Pardon, ale UFO je mrtvola s pravekou ergonomii. A trebas Shadow Run je podle mne stejne dobry.

0/−1
23.1.2015 15:25

L23e18o34š 51V87e45r39n60e91r 4134270336133

Jó tak proti Shadow Run nic nemám, to je OK. Ale jaksi to původní UFO je jedinečné.

0/0
27.1.2015 21:03

P68e87t10r 51N48e62c96h10a97n55i53c69k49ý 7363296938160

Ano, ale...My když začínali hrát, tak nám těch 7 - 11 bylo, ve škole nebo na pracovním počítači rodičů jsme smažili hry jako Prehistorik 2, prince of persia, doomy první díly NFS nebo transport tycoon. Ty hry nebyly jednoduché a přesto v naši generaci tak oblíbené. Asi to bude tím, že jsme neměli na výběr.

0/0
23.1.2015 8:38

R87o62m64a51n 49B36l29a29ž12e65k 5492750

V dnešní době je spíš her až moc a dost z nich je spíš průměrných,nebo po pár hodinách hraní zavání stereotipem... Těžko,jak někteří píší srovnávat staré pecky s dneškem,když většina vás mladších ani nemáte představu co bylo dřív za hry,jejich dostupnost a o počítačích co jsme si půjčovali,nebo se chodilo k někomu pařit :-),protože na komp měl málokdo!Každý si najde to svoje,ale v základu se hry nemění,jak už píše i autor článku,jen technika nám dovolí dnešní přepych!Já bych uvítal,kdyby "pár" starších :-) her dostalo nový grafický kabát,doladili by se nějaký mouchy a vydali by se znova!Ne věřím,ale vím že by po klasice sáhlo hodně lidí!

+1/0
20.1.2015 12:03

J22a16n 67H96e83l64l83e89r 9548305546

A majitelé licence jsou jen hloupí, protože zbytečně přicházejí o peníze tím, že to znovu nevydají. Inu, možné to je ...

0/0
22.1.2015 0:24

B84a84r92t23o28l63o35m80ě86j 21K65u83s 2965306461293

Z článku i z diskuse mi připadá, že "hardcore" hráči akorát nemůžou přenést přes srdce, že už nejsou středem vesmíru a že už nejsou všechny hry určené pro ně. ;-)

Ostatní si taky chtějí hrát a jsou narozdíl od tvrdých pařmenů nejenom mnohem větší, ale taky vděčnější cílovou skupinou, protože sice třeba nevědí, co je to Pirate Bay, Kotaku a Metacritic, ale zato umí používat kreditní kartu.

Proto taky většina pořádných projektů pro hardcore hráče vzniká jen díky komunitnímu financování, protože tvůrci potřebují mít hru zaplacenou dřív, než ji předhodí těm dravým šelmám, kterým není nic dost dobré, všechno vědí líp a kdejaká maličkost je pro ně záminkou hru si nekoupit, ale stáhnout.

A ještě jedna poznámka na okraj. Hry hraju už přes 20 let a když škrtnu nostalgii, tak nejlepší hra, jakou jsem za celou tu dobu poznal a měl to neskutečné potěšení hrát je 2 roky staré Dishonored. A pak že dnes nejsou hry lepší než dřív.

Se stim smiřte.

+6/−4
20.1.2015 10:56
Foto

T22o87m45á80š 65H22r45a23b64a97l 7489937518430

Ti, co mají víru ve staré hry, vzpomínají spíš na mládí a průkopnická léta herního průmyslu. Kvalitu a originalitu srovnávat nejde. Edison vyrobil první žárovku, toho každý zná, ale dnes by jste si tu jeho bludičku nekoupili, protože za více než 100 let již byla x-krát zlepšena, čert ví kým.

+8/−1
20.1.2015 10:02

P11e91t69r 98K38ř70í61ž 2243634451151

Prirovnanim k zarovkam sis teda dost nabehnul, viz kartelove dohody o limitovani zivotnosti apod. Kvalita hmm :-P

0/0
20.1.2015 22:02
Foto

T44o12m56á10š 28H31r26a28b51a48l 7769887328150

Sorry, ale to přirovnání jsi vůbec nepochopil.

0/0
21.1.2015 7:08

P89e43t58r 22K35ř93í35ž 2513254581501

Pochopil, jenom s tim vubec nesouhlasim, takze jsem upozornil na to ze stejne jako u zarovek ani u her neni vsechno x-krat lepsi (jo grafika se zlepsila). Originalita vskutku nejde s kvalitou srovnavat neb je to soucast hodnoceni ktery vytvari vyslednou kvalitu hry. To ze je neco originalni neznamena ze to bude skvely.

0/0
21.1.2015 21:46

L29e60o25š 11V26e64r86n26e58r 4484930926743

To je jako když vám dneska XEROX tlačí jejich tiskárny a kopírky s tím, že oni jsou vynálezci xerografie a ostatní to jen okopírovali. Žárovky si taky nechodím kupovat k Edisonovejm do garáže ;-D

0/0
21.1.2015 20:07

F87i18l26i88p 61T10ř51e79b43a 6143120298466

Lepší, horší... Tahle debata už se vede nějaký pátek, a podle mě se situace hodně zlepšila, hlavně s tím, jak se rozrůstají různé skupiny moderů.

Příběh a hloubka? Zaklínač, Dragon Age, Mass Effect, Last of Us (prý)...

Hratelnost? Výváženost? Herní mechanismy? Dota, Civilizace, Far Cry...

Obtížnost? No... Víte, ony ty hry před deseti lety nebyly težší. Když si dnes zahrajete některé mise/lokace, ve kterých jste kdysi vykysli v Doomu, Starcraftu, Falloutu... zjistíte, že nejsou težší, než v nových hrách (čest vyjímkám).

Vodění za ruku? Ajaj... Úplně nejstarší hry neměli nic. První level jednoduchý, další těžší a těžší a těžší... poraď si. Pozdější měli samostaný tutorial. No a ty novější mají tutorial zabudovaný, nepřeskočitelný, kde se učíte dívat nahoru a dolů a do stran (koukám na tebe AvP).

Sečteno a podtrženo ale pořád vycházejí kvalitní hry, kterým za pár let budeme říkat klasika, a pokud se nám některý herní prvek nezdá, je snazší, než kdy dřív stáhnout z internetu neoficiální patch nebo mód a "dotáhnout" si je k obrazu svému. S nástupem komunitního financování pak přichází řada titulů. které nemusejí trpět neduhy velkorozpočtových kopií, a mohou leccos nabídnout i zahořklým "pařanům".

A ještě jedna věc: pokud si chcete hry užívat tak, jako před lety, přistupujte k nim stejně, jako před lety. Kašlete na reklamu, hrajte ty, které vám doporučí kamarád, případně nezávislá recenze, a hrajte je znova a znova, dokud vás neomrzí. Seznam her, které si chci zahrát, protože jsem se k nim nikdy nedostal je dlouhý. Přesto se pořád vracím ke stejným titulům, pokaždé objevím něco nového, a pořád mě to baví

+8/−1
20.1.2015 9:55

P64e22t26r 53S29l11o39v44á40k 9155675787569

amen, lepsie to napsat neslo

0/0
20.1.2015 22:14

V55á12c10l23a87v 10K81a58r69a55s 1607301486951

Nemá.

0/0
20.1.2015 8:15

P22e84t17r 44N70e80c25h35a51n84i53c80k25ý 7453286858170

Dnešní doba má proti starým dobám však jednu výhodu. Máme k dispozici všechny hry ze "starých dob" a ještě to běží na všem a prodává se to i v tescu mezi rohlíky :-)

0/0
20.1.2015 8:06

M13a10r60e28k 92Z19a87h53r80a79d49i52l 6364189195571

Máte pravdu, ještě že můžeme kdykoliv sáhnout do herního pravěku (či starověku), bez toho bych se dneska skoro uzíval nudou ;-) ...

0/0
20.1.2015 8:31

A29l23e19š 88K29o24p96e41c19k82ý 2242156845988

Vyjadřuje naprostý souhlas s autorem. Zvláště o tom, že nové hry mají velmi velký problém mně zaujmout na déle než pár dnů, natož abych se jim věnoval 3 měsíce.

+1/0
20.1.2015 7:07

A30l39e76x45a71n76d66r 26K72o42s79t35k61a 8322958216424

Tak nějak mi přijde, že dnešní hra znamené dát miliony dolarů za "suprový engine, který vytíží i nejvýkonnější železo až na hranici možností", další miliony za suprová herní videa, a úžasné efekty.. Načež multimilionový rozpočet dojde, takže scénář napíše nějaký studentík za tisícovku, mapy vyrobí náhodný generátor a bez testování se to hodí do prodeje. Samozřejmě s patřičným mediálním ohlasem, aby se prodal milion kopií dřív, než si někdo všimne, co je to vlastně za šméčko.

+3/−2
20.1.2015 6:52

B95o33h66u28m14i18l 13P92e96š25e60k 3970635424517

Jo, trebas Heavy Rain, Journey i ten Skyrim, tem vsem psal scenar studentik :)

0/0
23.1.2015 15:30

A81l14e23x33a79n93d38r 82K95o95s27t96k55a 8322898396234

O to je to smutnější, že nepsal. Ale ten výsledek tak vypadá.

0/0
23.1.2015 15:38

P15e73t20r 21U87r83a68m 1402230133307

Od Jet Pacu a Manic Mineru to jde z kopce

+1/0
19.1.2015 23:33

B93o61h12u48m62i85l 96P78e36š98e92k 3440495104767

Z kopce to jde uz od Pongu.

0/0
23.1.2015 15:33
Foto

M87a90t13ě39j 82K84u36č75e38r32a 6286480601197

Dost záleží na tom, co hráč od hry očekává. Pokud je někdo hardcore hráč a chce výzvy, progress, pak byly asi dřívější hry o něco vstřícnější. Podle mě ale existuje také dost hráčů, kteří mají výzev dost (v práci nebo ve škole) a místo výzvi si pak chtějí u hry primárně odpočinout, pobavit se nebo se nechat jen unést příběhem a moc neřešit, jestli mě ti zombíci zabili proto, že jsem moc velká lama na to abych je zabil. Což je právě i můj případ. Mě osobně tedy současná produkce naprosto vyhovuje, dokážu si s z ní vybrat a jsem s ní spokojenější než jsem byl se hrami před deset, dvanácti lety, kdy jsem začínal hrát tak nějak víc.

+3/−1
19.1.2015 22:49

Z60l30a40t40u51š84e 27J69e28l14í21n81k88o62v34á 1245692807382

Staré hry měly náboj a šťávu.

Co si asi tak psycholog myslí, že vnímá mozek v ostré akci? Vnímá vzorec jevů a chování, i lidský mozek v krizové situaci ser... ehm kašle na HDTV rozlišení, vorve pár pixlů, spojí s hvízdnutím kolem hlavy phyb v sektoru a zapojí reflex.

Ale ten mozek hlavně ocení myšlenku, jistou volnost pohybu, možnosti řešení... Ono projíždět slepě Bratislavskou (eventuelně Cejl)  v Brně a držet dost vysokou rychlost aby vás neobrali a neodnesli do sběrny auto i s Robocopem není to pravé. ;-)

+1/0
19.1.2015 22:40

K12a57r92e12l 90J83a81n43d51a 3513281320549

Taky bych si pobrečel, kdybych akuálně nehrál DA:I. Prostě vychází mnohem více her a je z čeho vybírat, dřív na dobrou hru stačilo, že vůbec existovala.

+4/−4
19.1.2015 22:34

V54á92c19l39a74v 40M38a27š86a34t 2651873689116

Přesně tak. Dříve hry bavili, protože nebyla alternativa. Chtěli jste hrát ? Měli jste na výběr ze dvou her - buď jste si j oblíbili, nebo smůla. Dnes to pozoruju na sobě ... 500GB her, většina TOP tituly ...

Skyrim - baví, nikdy nedohráno

Dragon age II - baví, po 3 hodinách jsem toho nechal

Mass Effect - baví, dohráno ale nebyl čas dělat side questy

Far Cry 3 a 4 - baví, nedohráno ... jsem rozmlsanej, než něco stihnu dohrát, vyjde další hra.

Jó, to byly časy kdy jsem na starým PC měl 40GB HDD a na něm Mafii, Vietcong, Morrowind - a zabavit jsem se musel na tomhle.

0/−2
20.1.2015 12:26

O56n34d28ř45e29j 37D63u78j75k18a 4786216180969

V Dragon Age II jsou 2! jeskyně donekonečna recyklované v průběhu celé hry. To se nedá nazvat dobrou hrou.

0/0
21.1.2015 12:44

J39a33n 60H87e38l80l53e70r 9758105586

Lidé mají různé "chutě". Mně třeba spojení z článku:

"A aby ne, populární tehdy byla Ultima Online, která nabízela výrazně větší svobodu než většina jejích současníků.

Hráči se totiž museli úzce specializovat."

nepřijde úplně jasné. I to bude tím, že si každý "svobodu hraní" představuje jinak. Pro někoho je to úzká specializace, pro jiného zase možnost všeho. Je některý z přístupů vždy výrazně lepší?

+1/0
19.1.2015 22:29

M81i22l36o55š 32K73r66u70m56p 2274637744

Hraju po více než 15 letech znova Doom. Už jsem úplně zapomněl, jak byly tehdy střílečky těžké, ve smyslu bez user-friendly prvků. Dneska jsou ve všech hrách ukazatele, šipky, hvězdičky na mapách, aby nikdo nedejbože nebloudil, ale tehdy se dělaly hry zcela záměrně jako bludiště. Každou mapu hraju tak 20 minut, protože jsem cestu samozřejmě dávno zapomněl.

+5/0
19.1.2015 22:17

M42i49c20h46a57l 63K84r78e85j11č57í 1736250571643

Doom se dá hrát stále dokola. Stáhněte si nějaké WADy a vydrží vám to na hodně dlouhou dobu :-). Pro mě asi nejlepší hra všech dob.

+2/0
19.1.2015 23:26

M39a86r88t29i78n 95B71e62n65e16š 3612227434459

Jenže tohle je přesně to, co drtivá většina lidí neumí rozlišovat - obtížnost a otravnost. Hry dříve nebyly user-friendly, protože k tomu nebyly možnosti, nikoliv záměrně proto, aby byly těžší. Prostě stačilo málo - nadesignovat nějakou plochu, kde bude hráč pobíhat, naspawnovat tam nějaké protivníky a hotovo. Přesně, jak tu někdo psal - dříve, aby ty hry byly dobré, tak stačilo, že existovaly. Dneska je lidi hodnotí dobře z nostalgie. Je to totéž, jako když důchodci tvrdí, že za komunistů bylo líp. Jo, pro ně bylo, protože to bylo jejich mládí. Je logický, že dřív jsme u jedné hry strávili daleko víc času, protože nebylo co jiného hrát. Dneska jsou hry lepší, troufam si říct, ve všem. Ano, AAA tituly jsou směřovány k více casual hráči, ale i nezávislých her vychází 10000x víc, než před 15ti lety. Je mnohem více, z čeho vybírat a samotné hry jsou nesrovnatelně lepší a propracovanější. A důvod, proč už vás dneska hra nepohltí tak jako dřív? No přece proto, že jste o 15 let starší ;)

+4/−2
20.1.2015 9:58

K71a96r60e80l 68J74a19n51d78a 3953961590519

R^

0/0
20.1.2015 11:49

P92a51v35e47l 35D53r77o94t18á90r 7213124629984

Vyčítají novému Metal Gearu, že se dal proběhnout za 30 minut.

Víte, kolik je speed run Doom 1? 16 minut... Doom 2? 21 minut - na NIGHTMARE obtížnost!

Stačí se v tom DOOMovi podívat na časové limity, které autoři považují za "challenge" - 30 sekund, minuta, 2 minuty... 

Pochybuji, že byste v dnešních střílečkách našli mapu s takovýmito "limity".

0/0
25.1.2015 0:41

P13e48t48r 96K81ř26í14ž 2763584771771

To je fakt, v dnesni dobe je pro poradnou akci zaklad tak 5 minut chuze nicim, 5 minut cekani na predskriptovanou akci a 10 minut ingame sekvenci ktere nejdou preskocit. To uz je hodne slusny zaklad no ne ? ;-)

0/0
25.1.2015 17:36

P28e97t23r 46K44ř63í80ž 2523514921671

brano samozrejme per level

0/0
25.1.2015 17:37

L56u24k49á20š 79V46l68k 2581219834866

Možná vzato globálně (myslím porovnávat všechny hry co vycházeli v té době a dnes) má článek pravdu. ALE! Přeci každý z nás jsme 1 člověk. Máme své povinnosti, i jiné zájmy, školu, práci, všude okolo 100x více možností zábavy než za komančů. Tím chci říci, že si každý najde i dnes super hru v tom množství na ten rozumný čas, který má...

Že to dříve bylo lepší je také ovlivněné tím, že počítačové hra začínali, bylo to něco nového. Já jsem také v 9 11 letech před revolucí žral jako blázen "Nu pagadi", nebo "vajíčka" - ty ruské monochromatické malé hry kde šlo jen o 5 pohybů na displeji... Protože to bylo nové, digitální... Ano později na Amize a PC mě také bavili 2D adventury, střílečky, letecké simulátory dokonce pro 2 na jedné obrazovce (rozdělená obrazovka), Lotus Esprit Turbo (auta kde byl znát už terén nahoru dolu), Doom (průkopník tohoto stylu), Fade to Black (pokračování Flashback a první snad 3D hra z pohledu za hráčem). Prostě ty hry všechny byli v něčem první - což se dnes těžko nachází něco nové - a to ovlivňuje tento pohled, že to dříve bylo lepší. Bylo to lepší protože to bylo průkopnické a něco nového. Dnes jsou hry jasně lepší, ale nepřinášejí nic nového/průkopnického, proto pohled na ně je, že jsou slabší...

+9/0
19.1.2015 21:57

V57l15a74d29i27s28l41a53v 78N15o89h83e53j10l 7358117508441

souhlas, neni co dodat, dneska neni zadna rezba jako byl Doom nebo Descent, uz i ten Half Life byl napul film, i kdyz me to jeste bavilo

+1/0
19.1.2015 21:29

O95n61d52ř28e65j 79Š88i84n97d39l55e71r 2837588606985

Tak zrovna Half Lify spolu s Vietcongem a Bioshockem považuju za nejlepší střílečky všech dob.

+3/0
19.1.2015 21:33

O66n69d66ř39e72j 96Š98i50n66d65l15e79r 2537578376275

ad: Podobně to bylo u Mass Effectu. První díl představil úžasně promyšlený, poutavý vesmír. Nebylo nic úžasnějšího než se třeba na hodinu ztratit jenom v kodexu a číst si o technologiích a mimozemských kulturách atd.. Člověk si pak samotné hraní užil DALEKO více. Samotná hra pak měla úžasnou atmosféru skoro jak z knih A.C. Clarka. I tak haněný bojový systém byl super a měl jsem z něj pocit autenticity, ME2 a ME3 se pak úplně stejně začaly podbízet masám a jako první padla za obět autentičnost a koheze světa (viz rychlsot projektilů ze zbraní) následována příběhem. V ME2 to ještě zachraňovaly zajímavé psotavy se spoustou poutavých dialogů ale do ME3 jsem se musel po prvních 5 hodinách nutit ze zvědavosti jak to celé skončí.

0/−1
19.1.2015 21:20

O12n78d31ř97e87j 28Š58i12n45d68l67e41r 2857198476595

Nemůžu jinak než souhlasit. Je to krutá daň kterou platíme za to, že se z her stalo populární a akceptované médium. Tím pádem si procházejí podobným procesem "blockbusterizace" jako filmy a hudba. Je prostě nejjednodušší a nejjistější udělat nějaký generický, nezajímavý trhák pro tupé stádo. Samozřejmě i fajnšmekři si najdou svoje ale dá to práci a musíte se prohrabat strašnou hromadou bordelu. Je to analogie k hudbě. 30-40 let jste mrkli na žebřičky a byli tam Stones, Zeppelin, Floydi, prostě kvalita. Dneska tam jsou s****y a dobré věci je třeba hledat. Záchranu vidím v kickstarteru, kde si hráčí sami rozhodno uco chtějí aby vzniklo a v modderské scéně. Takový Nehrim bylo naprosto úžasné RPG s poutavým a kvalitním příběhem, většin a AAA vývojařů by se na něj mohla podívat jak se to má dělat. Teším se na Enderal jak malej kluk. Víte co je ale nejhorší. Sledovat úpadek a znásilňování nečeho co máte rádi. Vemte si LoTRa. zatímco prstenová trilogie byla neodiskutovatelně kvalitní a měli ji rái všichni včetně fanoušků předloh (kromě těch nejzarytějších), tak U Hobita se očividně rozhodli vytahat ze stáda co nejvíc peněz a malou knížku znásilnili na 10+ hodin stopáže kde velkou část tvoří dlouhé sekvence nudných akčních scén, říkám tomu "akční zívačky". Stejně tak Abrams znásilnil Star Trek a v podstatě z něj udělal tak tupý a nudný akčňák že Die Hard vedle toho vypadá jako intelektuální opus. U her to samé. Když jsem hrál Dragon Age: Origins byl jsem unešen. S posvátnou bázní jsem prozkoumával zamrzlý chrám s Andrastiným popelem, s těžkým srdcem jsem v hlubokých cestách pozoroval zaniklou slávu trpasličí civilizace. Krásná, romantická hra s sice klišovitm, ale pěkně zpracovaným příběhem a úžasými postavami s hromadami kvalitních dialogů. Pak přišel DA2 s Hack n slash feelingem z boje, odpornou rádobykomiksovou stylizaci a neslaným, nemastným příběhem s psotavami an kterých mi nezáleželo. KDe DA:O byl hold a pocta klasickým RPG jako Balduři, tak DA2 bylo plivnutí do tvář

+8/−2
19.1.2015 21:16

O20n55d11ř84e43j 84D38u25j18k94a 4906476760209

Další plivanec je na ceste.

Zkopírujeme BG interface protože není chráněný ochr. známkou a zbytek vývoje budeme přemýšlet na tím jak přejmenovat Magickou střelu a Zapleť.

D&D licence totiž stojí peníze a někdo z vývojového tymu by se pak musel vzdát zlatého krmítka pro sýkorky

0/0
19.1.2015 21:59

B62a98r50t36o22l80o22m91ě41j 35K82u57s 2915236861523

Zase musíte brát v úvahu, že kdyby nedocházelo k té "blockbusterizaci", tak by spoustu her vůbec nevzniklo, respektive nedostaly by takový rozpočet, protože by počet potenciálních zákazníků byl daleko menší.

0/−1
19.1.2015 22:34
Foto

M48a81t32ě30j 51K37u48č41e36r63a 6116210451877

Jsem typickým hráčem aktuální produkce (Call of Duty, Battlefield, League of Legends). A ano, začínal jsem na Doomu, Prince of Persia, ale dnešní hry mi prostě dávají mnohem víc. Odpočinu si u nich od školy, o žádné výzvy v nich nemám zájem, chci si jen odpočinout, protože výzev a stresu mám dost v práci... Proč jsem kvůli tomu tupé stádo? Není tvůj pohled zbytečně odsuzující?

0/0
19.1.2015 22:52

M77i32r89o63s55l75a98v 60S35t88a67s96t68n58y 7454603616171

Jste zřejmě hráč akčních her a tam je situace trochu jiná, než u jiných žánrů.

0/0
20.1.2015 8:49

M73a80r55e58k 21Š22e18b51e63s61t58a 2893901583457

Casual Gamer, ano, je vás stále víc.....

0/0
20.1.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.