Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Více efektů nestačí. Hry dnes nejsou lepší než dříve

Rád bych se vymezil proti názoru publikovanému v prosinci, podle kterého jsou hry jen lepší a lepší. Nejsou. Minimálně těch dobrých pro mě vychází méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B55o89h84u46m73i90l 96P63e47š63e52k 3900575874827

Prislo mi ze, cely clanek je hlavne o FPS. Mozna ze FPS nejsou o moc lepsi - dukazem budiz treba DOOM 2, ktery je porad neuveritelne zabavny - ale... Ale k takove Journey ci Limbu se tezko hleda konkurent mezi starsimi hrami. 

Stejne tak Oblivion byl prvni hra vubec, ve ktere jsem splhal na kopec jen proto, abych se pokochal vyhledem (a ve Skyrimu to delam dodnes). Fyzika zavodnich her a simulatoru je taky uplne jinde.

0/0
23.1.2015 15:22

J67a63n 20H53e83l91l80e11r 9678485566

Tak jsem dneska proklikával Steam ... a v nabídce vidím desítky her, které mi přijdou zajímavé. Akorát už nemám čas je zkoušet, jako kdysi.

Starbound, Evolve, Spintires, Five Nights at Freddy's 2, South Park: The Stick of Truth, Wasteland 2, Portal 2, Planet Explorers, Metro 2033 Redux, Plague Inc: Evolved, Craft The World, Kings of Kung-fu, Dishonored ... atd atd. to jsou jen ty, které mi to na první pohled samo nabízí.

Nad každou z nich by hráči před 15 lety celkem slušně slintali.

Je mi 40, začátky PC hraní jsem zažil na vlastní kůži. Bavil jsem se královsky. Vzpomínám na to moc rád. Ale prostě nemůžu uznat, že tehdejší hry byly lepší.

Gpega? kolik dnů jsme u toho trávili a střídali se po pár kolech. Bylo tolepší než Dnešní závodní hry ... no to pardon, ani omylem.

+1/−2
22.1.2015 0:04

L13e12o46š 28V18e77r11n36e69r 4474230146313

Přečetl jsem jen pár příspěvků a naštěstí tu nikde nevidím onu avizovanou agresivitu a prázdné mumlání :-P Je to asi móda stále řešit, kde se stala chyba a jestli jsou hry lepší nebo horší. Dřív toho bylo míň, každý nový kousek se vítal s otevřenou náručí, stačili jsme hrát všechny dostupné tituly a uživali jsme si je asi víc, jak se tady tehdy psalo. To asi určitě, ale tvůrci her se podle mě snažili víc nebo jinak a doba umožňovala vývoj hry i jen v několika lidech. V průměru v mnoha ohledech ale staré hry byly prostě lepší. Jo, dohrál jsem nedávno FarCry 4, od půlky jsem se už tak nudil, že jsem to chtěl mít za sebou. Hned na to jsem si dohrál Little Big Adventure (1995) a bavil jsem se úžasně, stejně jako kdysi. Ukažte mi podobnou hru dneska :-)

0/0
21.1.2015 20:01

J92a45n 29K40o87c17i48á74n 9840291297802

Tak současný stav herního trhu je prostě výsledkem genenrační změny. V dřevních dobách byl průměrným hráčem her nadprůměrně inteligentní středoškolák nebo studen VŠ, který jediný chtěl mít a měl přístup k výpočetní technice (navíc i ovládání počítačů nebylo úplně triviální). Tomu prostě odpovídaly tehdejší hry které byli značně propracované, často komplikované a jejich prvky velmi hluboké. Současný průměrný hráč je 8-10 leté dítě, které prostě chce rychlou nekomplikovanou zábavu. Prakticky jde o analogii nějakého primitivního letního blockbusteru v kinematografii, kdy absenci děje nahrazuje množství výbuchů a triků. To co se tedy děje je protě ekonomická nutnost (ač z toho nejsem moc nadšený). Problém je, že i tituly, které se jasně hlásí k nějaké starší tradici ať už frančízou, nebo deklarativně jsou v poslední době zklamáním. Já osobně jsem se takhle napálil u MIght and magic X, která ač nebyla úplně špatná hra tak předchozím velikánům (MM IX byl propadák ještě horší) nesahala ani po kotníky. Naprosto nechápu proč tvůrci vyloženě ignorovali mnoho výborných herních prvků které se v dlouhé historii této sérii objevily. To samé je s X-COMem - ano NOvý X-COM je dobrá hra, ale proč je sakra tak zjednodušená (krátká, málo technologií, málo typů UFO atd...? Já třeba za nejlepší RPG hru všech dob považuji Baldurs gate 2 a Falout 2 a i když se k tomu (podle mého názoru) mnoho moderních her blížilo např. Dragon age I (trojku jsem nehrál tak nemůžu soudit), Falout:NV (zajímavé že NV mě bavilo velmi zatímco F3 vůbec) tak se to ještě žádné hře nepodařilo tak výborně zkombinovat příběh, postavy, zajímavý herní systém, délku hraní (bez stereotipu) atd....

+3/0
21.1.2015 17:46

L18e41o92š 65V73e87r26n97e27r 4864940276293

Docela bych souhlasil. Původnímu UFO a X-COMu se nikdo ještě ani nepřiblížil, bůh žehnej tomu, kdo udělal DOSBOX. U Fallouta jsem to měl obráceně, F3 považuji za důstojného nástupce, NV už mě tak moc nebavil. Už se chystá nový + film ;-)

0/0
21.1.2015 20:04

B54o73h89u30m27i45l 54P58e87š60e48k 3720495234607

Pardon, ale UFO je mrtvola s pravekou ergonomii. A trebas Shadow Run je podle mne stejne dobry.

0/−1
23.1.2015 15:25

L98e80o27š 81V26e47r10n46e18r 4694940586953

Jó tak proti Shadow Run nic nemám, to je OK. Ale jaksi to původní UFO je jedinečné.

0/0
27.1.2015 21:03

P16e14t15r 49N11e21c42h42a58n53i67c83k74ý 7313296798530

Ano, ale...My když začínali hrát, tak nám těch 7 - 11 bylo, ve škole nebo na pracovním počítači rodičů jsme smažili hry jako Prehistorik 2, prince of persia, doomy první díly NFS nebo transport tycoon. Ty hry nebyly jednoduché a přesto v naši generaci tak oblíbené. Asi to bude tím, že jsme neměli na výběr.

0/0
23.1.2015 8:38

R92o34m74a64n 97B45l68a23ž10e81k 5532360

V dnešní době je spíš her až moc a dost z nich je spíš průměrných,nebo po pár hodinách hraní zavání stereotipem... Těžko,jak někteří píší srovnávat staré pecky s dneškem,když většina vás mladších ani nemáte představu co bylo dřív za hry,jejich dostupnost a o počítačích co jsme si půjčovali,nebo se chodilo k někomu pařit :-),protože na komp měl málokdo!Každý si najde to svoje,ale v základu se hry nemění,jak už píše i autor článku,jen technika nám dovolí dnešní přepych!Já bych uvítal,kdyby "pár" starších :-) her dostalo nový grafický kabát,doladili by se nějaký mouchy a vydali by se znova!Ne věřím,ale vím že by po klasice sáhlo hodně lidí!

+1/0
20.1.2015 12:03

J81a59n 31H86e57l52l83e54r 9978705386

A majitelé licence jsou jen hloupí, protože zbytečně přicházejí o peníze tím, že to znovu nevydají. Inu, možné to je ...

0/0
22.1.2015 0:24

B79a27r50t37o59l97o51m25ě80j 65K63u75s 2705826411173

Z článku i z diskuse mi připadá, že "hardcore" hráči akorát nemůžou přenést přes srdce, že už nejsou středem vesmíru a že už nejsou všechny hry určené pro ně. ;-)

Ostatní si taky chtějí hrát a jsou narozdíl od tvrdých pařmenů nejenom mnohem větší, ale taky vděčnější cílovou skupinou, protože sice třeba nevědí, co je to Pirate Bay, Kotaku a Metacritic, ale zato umí používat kreditní kartu.

Proto taky většina pořádných projektů pro hardcore hráče vzniká jen díky komunitnímu financování, protože tvůrci potřebují mít hru zaplacenou dřív, než ji předhodí těm dravým šelmám, kterým není nic dost dobré, všechno vědí líp a kdejaká maličkost je pro ně záminkou hru si nekoupit, ale stáhnout.

A ještě jedna poznámka na okraj. Hry hraju už přes 20 let a když škrtnu nostalgii, tak nejlepší hra, jakou jsem za celou tu dobu poznal a měl to neskutečné potěšení hrát je 2 roky staré Dishonored. A pak že dnes nejsou hry lepší než dřív.

Se stim smiřte.

+6/−4
20.1.2015 10:56
Foto

T67o46m36á10š 39H88r15a76b92a45l 7969277788450

Ti, co mají víru ve staré hry, vzpomínají spíš na mládí a průkopnická léta herního průmyslu. Kvalitu a originalitu srovnávat nejde. Edison vyrobil první žárovku, toho každý zná, ale dnes by jste si tu jeho bludičku nekoupili, protože za více než 100 let již byla x-krát zlepšena, čert ví kým.

+8/−1
20.1.2015 10:02

P34e55t32r 94K94ř46í57ž 2173194241581

Prirovnanim k zarovkam sis teda dost nabehnul, viz kartelove dohody o limitovani zivotnosti apod. Kvalita hmm :-P

0/0
20.1.2015 22:02
Foto

T65o72m70á27š 83H60r13a26b44a25l 7189707698970

Sorry, ale to přirovnání jsi vůbec nepochopil.

0/0
21.1.2015 7:08

P89e21t73r 44K24ř11í33ž 2463454401171

Pochopil, jenom s tim vubec nesouhlasim, takze jsem upozornil na to ze stejne jako u zarovek ani u her neni vsechno x-krat lepsi (jo grafika se zlepsila). Originalita vskutku nejde s kvalitou srovnavat neb je to soucast hodnoceni ktery vytvari vyslednou kvalitu hry. To ze je neco originalni neznamena ze to bude skvely.

0/0
21.1.2015 21:46

L53e74o86š 93V59e59r37n22e50r 4724260446583

To je jako když vám dneska XEROX tlačí jejich tiskárny a kopírky s tím, že oni jsou vynálezci xerografie a ostatní to jen okopírovali. Žárovky si taky nechodím kupovat k Edisonovejm do garáže ;-D

0/0
21.1.2015 20:07

F19i84l92i11p 44T29ř26e84b62a 6963150358836

Lepší, horší... Tahle debata už se vede nějaký pátek, a podle mě se situace hodně zlepšila, hlavně s tím, jak se rozrůstají různé skupiny moderů.

Příběh a hloubka? Zaklínač, Dragon Age, Mass Effect, Last of Us (prý)...

Hratelnost? Výváženost? Herní mechanismy? Dota, Civilizace, Far Cry...

Obtížnost? No... Víte, ony ty hry před deseti lety nebyly težší. Když si dnes zahrajete některé mise/lokace, ve kterých jste kdysi vykysli v Doomu, Starcraftu, Falloutu... zjistíte, že nejsou težší, než v nových hrách (čest vyjímkám).

Vodění za ruku? Ajaj... Úplně nejstarší hry neměli nic. První level jednoduchý, další těžší a těžší a těžší... poraď si. Pozdější měli samostaný tutorial. No a ty novější mají tutorial zabudovaný, nepřeskočitelný, kde se učíte dívat nahoru a dolů a do stran (koukám na tebe AvP).

Sečteno a podtrženo ale pořád vycházejí kvalitní hry, kterým za pár let budeme říkat klasika, a pokud se nám některý herní prvek nezdá, je snazší, než kdy dřív stáhnout z internetu neoficiální patch nebo mód a "dotáhnout" si je k obrazu svému. S nástupem komunitního financování pak přichází řada titulů. které nemusejí trpět neduhy velkorozpočtových kopií, a mohou leccos nabídnout i zahořklým "pařanům".

A ještě jedna věc: pokud si chcete hry užívat tak, jako před lety, přistupujte k nim stejně, jako před lety. Kašlete na reklamu, hrajte ty, které vám doporučí kamarád, případně nezávislá recenze, a hrajte je znova a znova, dokud vás neomrzí. Seznam her, které si chci zahrát, protože jsem se k nim nikdy nedostal je dlouhý. Přesto se pořád vracím ke stejným titulům, pokaždé objevím něco nového, a pořád mě to baví

+8/−1
20.1.2015 9:55

P72e93t22r 34S29l37o39v20á39k 9845255317849

amen, lepsie to napsat neslo

0/0
20.1.2015 22:14

V65á80c58l28a35v 73K75a24r34a38s 1187321126251

Nemá.

0/0
20.1.2015 8:15

P24e32t89r 77N81e67c74h85a42n98i25c53k88ý 7153486788980

Dnešní doba má proti starým dobám však jednu výhodu. Máme k dispozici všechny hry ze "starých dob" a ještě to běží na všem a prodává se to i v tescu mezi rohlíky :-)

0/0
20.1.2015 8:06

M76a78r59e63k 44Z35a43h71r40a58d68i48l 6644149125271

Máte pravdu, ještě že můžeme kdykoliv sáhnout do herního pravěku (či starověku), bez toho bych se dneska skoro uzíval nudou ;-) ...

0/0
20.1.2015 8:31

A21l24e87š 49K17o42p62e19c78k48ý 2582126805848

Vyjadřuje naprostý souhlas s autorem. Zvláště o tom, že nové hry mají velmi velký problém mně zaujmout na déle než pár dnů, natož abych se jim věnoval 3 měsíce.

+1/0
20.1.2015 7:07

A70l75e55x39a40n53d52r 61K79o95s56t16k51a 8192158476764

Tak nějak mi přijde, že dnešní hra znamené dát miliony dolarů za "suprový engine, který vytíží i nejvýkonnější železo až na hranici možností", další miliony za suprová herní videa, a úžasné efekty.. Načež multimilionový rozpočet dojde, takže scénář napíše nějaký studentík za tisícovku, mapy vyrobí náhodný generátor a bez testování se to hodí do prodeje. Samozřejmě s patřičným mediálním ohlasem, aby se prodal milion kopií dřív, než si někdo všimne, co je to vlastně za šméčko.

+3/−2
20.1.2015 6:52

B93o23h35u76m89i59l 39P91e43š25e49k 3840955764417

Jo, trebas Heavy Rain, Journey i ten Skyrim, tem vsem psal scenar studentik :)

0/0
23.1.2015 15:30

A89l55e87x92a92n35d73r 57K74o59s44t90k91a 8102908536134

O to je to smutnější, že nepsal. Ale ten výsledek tak vypadá.

0/0
23.1.2015 15:38

P40e70t64r 87U54r17a79m 1252250463957

Od Jet Pacu a Manic Mineru to jde z kopce

+1/0
19.1.2015 23:33

B38o12h75u82m29i25l 26P94e31š22e54k 3500305654607

Z kopce to jde uz od Pongu.

0/0
23.1.2015 15:33
Foto

M55a67t46ě90j 52K70u46č53e34r21a 6526440471177

Dost záleží na tom, co hráč od hry očekává. Pokud je někdo hardcore hráč a chce výzvy, progress, pak byly asi dřívější hry o něco vstřícnější. Podle mě ale existuje také dost hráčů, kteří mají výzev dost (v práci nebo ve škole) a místo výzvi si pak chtějí u hry primárně odpočinout, pobavit se nebo se nechat jen unést příběhem a moc neřešit, jestli mě ti zombíci zabili proto, že jsem moc velká lama na to abych je zabil. Což je právě i můj případ. Mě osobně tedy současná produkce naprosto vyhovuje, dokážu si s z ní vybrat a jsem s ní spokojenější než jsem byl se hrami před deset, dvanácti lety, kdy jsem začínal hrát tak nějak víc.

+3/−1
19.1.2015 22:49

Z76l76a88t76u28š72e 82J60e71l76í83n94k31o89v85á 1305442317932

Staré hry měly náboj a šťávu.

Co si asi tak psycholog myslí, že vnímá mozek v ostré akci? Vnímá vzorec jevů a chování, i lidský mozek v krizové situaci ser... ehm kašle na HDTV rozlišení, vorve pár pixlů, spojí s hvízdnutím kolem hlavy phyb v sektoru a zapojí reflex.

Ale ten mozek hlavně ocení myšlenku, jistou volnost pohybu, možnosti řešení... Ono projíždět slepě Bratislavskou (eventuelně Cejl)  v Brně a držet dost vysokou rychlost aby vás neobrali a neodnesli do sběrny auto i s Robocopem není to pravé. ;-)

+1/0
19.1.2015 22:40

K89a34r56e78l 54J53a66n64d32a 3583171710809

Taky bych si pobrečel, kdybych akuálně nehrál DA:I. Prostě vychází mnohem více her a je z čeho vybírat, dřív na dobrou hru stačilo, že vůbec existovala.

+4/−4
19.1.2015 22:34

V57á23c45l77a61v 52M47a87š43a93t 2951683179566

Přesně tak. Dříve hry bavili, protože nebyla alternativa. Chtěli jste hrát ? Měli jste na výběr ze dvou her - buď jste si j oblíbili, nebo smůla. Dnes to pozoruju na sobě ... 500GB her, většina TOP tituly ...

Skyrim - baví, nikdy nedohráno

Dragon age II - baví, po 3 hodinách jsem toho nechal

Mass Effect - baví, dohráno ale nebyl čas dělat side questy

Far Cry 3 a 4 - baví, nedohráno ... jsem rozmlsanej, než něco stihnu dohrát, vyjde další hra.

Jó, to byly časy kdy jsem na starým PC měl 40GB HDD a na něm Mafii, Vietcong, Morrowind - a zabavit jsem se musel na tomhle.

0/−2
20.1.2015 12:26

O49n56d66ř13e76j 30D50u56j82k29a 4966436330609

V Dragon Age II jsou 2! jeskyně donekonečna recyklované v průběhu celé hry. To se nedá nazvat dobrou hrou.

0/0
21.1.2015 12:44

J17a59n 12H64e15l13l47e17r 9548185676

Lidé mají různé "chutě". Mně třeba spojení z článku:

"A aby ne, populární tehdy byla Ultima Online, která nabízela výrazně větší svobodu než většina jejích současníků.

Hráči se totiž museli úzce specializovat."

nepřijde úplně jasné. I to bude tím, že si každý "svobodu hraní" představuje jinak. Pro někoho je to úzká specializace, pro jiného zase možnost všeho. Je některý z přístupů vždy výrazně lepší?

+1/0
19.1.2015 22:29

M91i83l15o56š 39K60r19u47m95p 2274187644

Hraju po více než 15 letech znova Doom. Už jsem úplně zapomněl, jak byly tehdy střílečky těžké, ve smyslu bez user-friendly prvků. Dneska jsou ve všech hrách ukazatele, šipky, hvězdičky na mapách, aby nikdo nedejbože nebloudil, ale tehdy se dělaly hry zcela záměrně jako bludiště. Každou mapu hraju tak 20 minut, protože jsem cestu samozřejmě dávno zapomněl.

+5/0
19.1.2015 22:17

M54i40c50h39a10l 40K25r79e28j28č85í 1806820911413

Doom se dá hrát stále dokola. Stáhněte si nějaké WADy a vydrží vám to na hodně dlouhou dobu :-). Pro mě asi nejlepší hra všech dob.

+2/0
19.1.2015 23:26

M63a14r18t41i11n 58B45e84n45e44š 3102527684879

Jenže tohle je přesně to, co drtivá většina lidí neumí rozlišovat - obtížnost a otravnost. Hry dříve nebyly user-friendly, protože k tomu nebyly možnosti, nikoliv záměrně proto, aby byly těžší. Prostě stačilo málo - nadesignovat nějakou plochu, kde bude hráč pobíhat, naspawnovat tam nějaké protivníky a hotovo. Přesně, jak tu někdo psal - dříve, aby ty hry byly dobré, tak stačilo, že existovaly. Dneska je lidi hodnotí dobře z nostalgie. Je to totéž, jako když důchodci tvrdí, že za komunistů bylo líp. Jo, pro ně bylo, protože to bylo jejich mládí. Je logický, že dřív jsme u jedné hry strávili daleko víc času, protože nebylo co jiného hrát. Dneska jsou hry lepší, troufam si říct, ve všem. Ano, AAA tituly jsou směřovány k více casual hráči, ale i nezávislých her vychází 10000x víc, než před 15ti lety. Je mnohem více, z čeho vybírat a samotné hry jsou nesrovnatelně lepší a propracovanější. A důvod, proč už vás dneska hra nepohltí tak jako dřív? No přece proto, že jste o 15 let starší ;)

+4/−2
20.1.2015 9:58

K95a36r43e97l 93J56a33n63d72a 3473761390379

R^

0/0
20.1.2015 11:49

P49a72v97e34l 72D47r29o54t43á87r 7853174169194

Vyčítají novému Metal Gearu, že se dal proběhnout za 30 minut.

Víte, kolik je speed run Doom 1? 16 minut... Doom 2? 21 minut - na NIGHTMARE obtížnost!

Stačí se v tom DOOMovi podívat na časové limity, které autoři považují za "challenge" - 30 sekund, minuta, 2 minuty... 

Pochybuji, že byste v dnešních střílečkách našli mapu s takovýmito "limity".

0/0
25.1.2015 0:41

P55e15t93r 98K86ř55í90ž 2313904511811

To je fakt, v dnesni dobe je pro poradnou akci zaklad tak 5 minut chuze nicim, 5 minut cekani na predskriptovanou akci a 10 minut ingame sekvenci ktere nejdou preskocit. To uz je hodne slusny zaklad no ne ? ;-)

0/0
25.1.2015 17:36

P87e44t17r 10K40ř70í64ž 2713304941211

brano samozrejme per level

0/0
25.1.2015 17:37

L46u20k37á15š 49V42l62k 2481579904876

Možná vzato globálně (myslím porovnávat všechny hry co vycházeli v té době a dnes) má článek pravdu. ALE! Přeci každý z nás jsme 1 člověk. Máme své povinnosti, i jiné zájmy, školu, práci, všude okolo 100x více možností zábavy než za komančů. Tím chci říci, že si každý najde i dnes super hru v tom množství na ten rozumný čas, který má...

Že to dříve bylo lepší je také ovlivněné tím, že počítačové hra začínali, bylo to něco nového. Já jsem také v 9 11 letech před revolucí žral jako blázen "Nu pagadi", nebo "vajíčka" - ty ruské monochromatické malé hry kde šlo jen o 5 pohybů na displeji... Protože to bylo nové, digitální... Ano později na Amize a PC mě také bavili 2D adventury, střílečky, letecké simulátory dokonce pro 2 na jedné obrazovce (rozdělená obrazovka), Lotus Esprit Turbo (auta kde byl znát už terén nahoru dolu), Doom (průkopník tohoto stylu), Fade to Black (pokračování Flashback a první snad 3D hra z pohledu za hráčem). Prostě ty hry všechny byli v něčem první - což se dnes těžko nachází něco nové - a to ovlivňuje tento pohled, že to dříve bylo lepší. Bylo to lepší protože to bylo průkopnické a něco nového. Dnes jsou hry jasně lepší, ale nepřinášejí nic nového/průkopnického, proto pohled na ně je, že jsou slabší...

+9/0
19.1.2015 21:57

V47l77a58d77i47s88l82a46v 27N80o56h52e83j13l 7218547128261

souhlas, neni co dodat, dneska neni zadna rezba jako byl Doom nebo Descent, uz i ten Half Life byl napul film, i kdyz me to jeste bavilo

+1/0
19.1.2015 21:29

O30n44d84ř23e44j 67Š83i71n81d16l57e68r 2527938896105

Tak zrovna Half Lify spolu s Vietcongem a Bioshockem považuju za nejlepší střílečky všech dob.

+3/0
19.1.2015 21:33

O95n39d50ř62e33j 74Š88i83n76d39l89e67r 2527128376875

ad: Podobně to bylo u Mass Effectu. První díl představil úžasně promyšlený, poutavý vesmír. Nebylo nic úžasnějšího než se třeba na hodinu ztratit jenom v kodexu a číst si o technologiích a mimozemských kulturách atd.. Člověk si pak samotné hraní užil DALEKO více. Samotná hra pak měla úžasnou atmosféru skoro jak z knih A.C. Clarka. I tak haněný bojový systém byl super a měl jsem z něj pocit autenticity, ME2 a ME3 se pak úplně stejně začaly podbízet masám a jako první padla za obět autentičnost a koheze světa (viz rychlsot projektilů ze zbraní) následována příběhem. V ME2 to ještě zachraňovaly zajímavé psotavy se spoustou poutavých dialogů ale do ME3 jsem se musel po prvních 5 hodinách nutit ze zvědavosti jak to celé skončí.

0/−1
19.1.2015 21:20

O60n32d36ř56e12j 33Š43i90n92d74l17e75r 2877588386625

Nemůžu jinak než souhlasit. Je to krutá daň kterou platíme za to, že se z her stalo populární a akceptované médium. Tím pádem si procházejí podobným procesem "blockbusterizace" jako filmy a hudba. Je prostě nejjednodušší a nejjistější udělat nějaký generický, nezajímavý trhák pro tupé stádo. Samozřejmě i fajnšmekři si najdou svoje ale dá to práci a musíte se prohrabat strašnou hromadou bordelu. Je to analogie k hudbě. 30-40 let jste mrkli na žebřičky a byli tam Stones, Zeppelin, Floydi, prostě kvalita. Dneska tam jsou s****y a dobré věci je třeba hledat. Záchranu vidím v kickstarteru, kde si hráčí sami rozhodno uco chtějí aby vzniklo a v modderské scéně. Takový Nehrim bylo naprosto úžasné RPG s poutavým a kvalitním příběhem, většin a AAA vývojařů by se na něj mohla podívat jak se to má dělat. Teším se na Enderal jak malej kluk. Víte co je ale nejhorší. Sledovat úpadek a znásilňování nečeho co máte rádi. Vemte si LoTRa. zatímco prstenová trilogie byla neodiskutovatelně kvalitní a měli ji rái všichni včetně fanoušků předloh (kromě těch nejzarytějších), tak U Hobita se očividně rozhodli vytahat ze stáda co nejvíc peněz a malou knížku znásilnili na 10+ hodin stopáže kde velkou část tvoří dlouhé sekvence nudných akčních scén, říkám tomu "akční zívačky". Stejně tak Abrams znásilnil Star Trek a v podstatě z něj udělal tak tupý a nudný akčňák že Die Hard vedle toho vypadá jako intelektuální opus. U her to samé. Když jsem hrál Dragon Age: Origins byl jsem unešen. S posvátnou bázní jsem prozkoumával zamrzlý chrám s Andrastiným popelem, s těžkým srdcem jsem v hlubokých cestách pozoroval zaniklou slávu trpasličí civilizace. Krásná, romantická hra s sice klišovitm, ale pěkně zpracovaným příběhem a úžasými postavami s hromadami kvalitních dialogů. Pak přišel DA2 s Hack n slash feelingem z boje, odpornou rádobykomiksovou stylizaci a neslaným, nemastným příběhem s psotavami an kterých mi nezáleželo. KDe DA:O byl hold a pocta klasickým RPG jako Balduři, tak DA2 bylo plivnutí do tvář

+8/−2
19.1.2015 21:16

O61n83d16ř81e14j 48D91u55j54k11a 4466146760269

Další plivanec je na ceste.

Zkopírujeme BG interface protože není chráněný ochr. známkou a zbytek vývoje budeme přemýšlet na tím jak přejmenovat Magickou střelu a Zapleť.

D&D licence totiž stojí peníze a někdo z vývojového tymu by se pak musel vzdát zlatého krmítka pro sýkorky

0/0
19.1.2015 21:59

B29a78r77t69o18l29o66m43ě96j 71K95u59s 2685576671223

Zase musíte brát v úvahu, že kdyby nedocházelo k té "blockbusterizaci", tak by spoustu her vůbec nevzniklo, respektive nedostaly by takový rozpočet, protože by počet potenciálních zákazníků byl daleko menší.

0/−1
19.1.2015 22:34
Foto

M95a28t10ě37j 15K67u94č55e83r21a 6396790111117

Jsem typickým hráčem aktuální produkce (Call of Duty, Battlefield, League of Legends). A ano, začínal jsem na Doomu, Prince of Persia, ale dnešní hry mi prostě dávají mnohem víc. Odpočinu si u nich od školy, o žádné výzvy v nich nemám zájem, chci si jen odpočinout, protože výzev a stresu mám dost v práci... Proč jsem kvůli tomu tupé stádo? Není tvůj pohled zbytečně odsuzující?

0/0
19.1.2015 22:52

M86i38r23o76s55l37a97v 27S49t18a94s28t86n44y 7854533786431

Jste zřejmě hráč akčních her a tam je situace trochu jiná, než u jiných žánrů.

0/0
20.1.2015 8:49

M87a42r15e28k 13Š49e20b60e83s31t85a 2963881863417

Casual Gamer, ano, je vás stále víc.....

0/0
20.1.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.