Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Více efektů nestačí. Hry dnes nejsou lepší než dříve

Rád bych se vymezil proti názoru publikovanému v prosinci, podle kterého jsou hry jen lepší a lepší. Nejsou. Minimálně těch dobrých pro mě vychází méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B54o35h88u88m90i65l 52P59e42š80e90k 3330535394867

Prislo mi ze, cely clanek je hlavne o FPS. Mozna ze FPS nejsou o moc lepsi - dukazem budiz treba DOOM 2, ktery je porad neuveritelne zabavny - ale... Ale k takove Journey ci Limbu se tezko hleda konkurent mezi starsimi hrami. 

Stejne tak Oblivion byl prvni hra vubec, ve ktere jsem splhal na kopec jen proto, abych se pokochal vyhledem (a ve Skyrimu to delam dodnes). Fyzika zavodnich her a simulatoru je taky uplne jinde.

0/0
23.1.2015 15:22

J44a39n 75H30e34l19l93e96r 9918425906

Tak jsem dneska proklikával Steam ... a v nabídce vidím desítky her, které mi přijdou zajímavé. Akorát už nemám čas je zkoušet, jako kdysi.

Starbound, Evolve, Spintires, Five Nights at Freddy's 2, South Park: The Stick of Truth, Wasteland 2, Portal 2, Planet Explorers, Metro 2033 Redux, Plague Inc: Evolved, Craft The World, Kings of Kung-fu, Dishonored ... atd atd. to jsou jen ty, které mi to na první pohled samo nabízí.

Nad každou z nich by hráči před 15 lety celkem slušně slintali.

Je mi 40, začátky PC hraní jsem zažil na vlastní kůži. Bavil jsem se královsky. Vzpomínám na to moc rád. Ale prostě nemůžu uznat, že tehdejší hry byly lepší.

Gpega? kolik dnů jsme u toho trávili a střídali se po pár kolech. Bylo tolepší než Dnešní závodní hry ... no to pardon, ani omylem.

+1/−2
22.1.2015 0:04

L16e55o43š 70V55e95r85n94e90r 4684140366673

Přečetl jsem jen pár příspěvků a naštěstí tu nikde nevidím onu avizovanou agresivitu a prázdné mumlání :-P Je to asi móda stále řešit, kde se stala chyba a jestli jsou hry lepší nebo horší. Dřív toho bylo míň, každý nový kousek se vítal s otevřenou náručí, stačili jsme hrát všechny dostupné tituly a uživali jsme si je asi víc, jak se tady tehdy psalo. To asi určitě, ale tvůrci her se podle mě snažili víc nebo jinak a doba umožňovala vývoj hry i jen v několika lidech. V průměru v mnoha ohledech ale staré hry byly prostě lepší. Jo, dohrál jsem nedávno FarCry 4, od půlky jsem se už tak nudil, že jsem to chtěl mít za sebou. Hned na to jsem si dohrál Little Big Adventure (1995) a bavil jsem se úžasně, stejně jako kdysi. Ukažte mi podobnou hru dneska :-)

0/0
21.1.2015 20:01

J42a65n 89K90o95c57i75á59n 9520741627342

Tak současný stav herního trhu je prostě výsledkem genenrační změny. V dřevních dobách byl průměrným hráčem her nadprůměrně inteligentní středoškolák nebo studen VŠ, který jediný chtěl mít a měl přístup k výpočetní technice (navíc i ovládání počítačů nebylo úplně triviální). Tomu prostě odpovídaly tehdejší hry které byli značně propracované, často komplikované a jejich prvky velmi hluboké. Současný průměrný hráč je 8-10 leté dítě, které prostě chce rychlou nekomplikovanou zábavu. Prakticky jde o analogii nějakého primitivního letního blockbusteru v kinematografii, kdy absenci děje nahrazuje množství výbuchů a triků. To co se tedy děje je protě ekonomická nutnost (ač z toho nejsem moc nadšený). Problém je, že i tituly, které se jasně hlásí k nějaké starší tradici ať už frančízou, nebo deklarativně jsou v poslední době zklamáním. Já osobně jsem se takhle napálil u MIght and magic X, která ač nebyla úplně špatná hra tak předchozím velikánům (MM IX byl propadák ještě horší) nesahala ani po kotníky. Naprosto nechápu proč tvůrci vyloženě ignorovali mnoho výborných herních prvků které se v dlouhé historii této sérii objevily. To samé je s X-COMem - ano NOvý X-COM je dobrá hra, ale proč je sakra tak zjednodušená (krátká, málo technologií, málo typů UFO atd...? Já třeba za nejlepší RPG hru všech dob považuji Baldurs gate 2 a Falout 2 a i když se k tomu (podle mého názoru) mnoho moderních her blížilo např. Dragon age I (trojku jsem nehrál tak nemůžu soudit), Falout:NV (zajímavé že NV mě bavilo velmi zatímco F3 vůbec) tak se to ještě žádné hře nepodařilo tak výborně zkombinovat příběh, postavy, zajímavý herní systém, délku hraní (bez stereotipu) atd....

+3/0
21.1.2015 17:46

L95e35o90š 60V37e95r56n10e58r 4954250706353

Docela bych souhlasil. Původnímu UFO a X-COMu se nikdo ještě ani nepřiblížil, bůh žehnej tomu, kdo udělal DOSBOX. U Fallouta jsem to měl obráceně, F3 považuji za důstojného nástupce, NV už mě tak moc nebavil. Už se chystá nový + film ;-)

0/0
21.1.2015 20:04

B94o46h58u47m28i40l 13P17e73š91e53k 3130155944837

Pardon, ale UFO je mrtvola s pravekou ergonomii. A trebas Shadow Run je podle mne stejne dobry.

0/−1
23.1.2015 15:25

L24e56o13š 68V17e30r98n60e13r 4404400176793

Jó tak proti Shadow Run nic nemám, to je OK. Ale jaksi to původní UFO je jedinečné.

0/0
27.1.2015 21:03

P67e95t45r 49N29e65c11h20a27n21i33c44k59ý 7263316438470

Ano, ale...My když začínali hrát, tak nám těch 7 - 11 bylo, ve škole nebo na pracovním počítači rodičů jsme smažili hry jako Prehistorik 2, prince of persia, doomy první díly NFS nebo transport tycoon. Ty hry nebyly jednoduché a přesto v naši generaci tak oblíbené. Asi to bude tím, že jsme neměli na výběr.

0/0
23.1.2015 8:38

R56o31m11a71n 84B12l92a56ž62e14k 5942850

V dnešní době je spíš her až moc a dost z nich je spíš průměrných,nebo po pár hodinách hraní zavání stereotipem... Těžko,jak někteří píší srovnávat staré pecky s dneškem,když většina vás mladších ani nemáte představu co bylo dřív za hry,jejich dostupnost a o počítačích co jsme si půjčovali,nebo se chodilo k někomu pařit :-),protože na komp měl málokdo!Každý si najde to svoje,ale v základu se hry nemění,jak už píše i autor článku,jen technika nám dovolí dnešní přepych!Já bych uvítal,kdyby "pár" starších :-) her dostalo nový grafický kabát,doladili by se nějaký mouchy a vydali by se znova!Ne věřím,ale vím že by po klasice sáhlo hodně lidí!

+1/0
20.1.2015 12:03

J54a17n 87H32e32l49l76e56r 9138835496

A majitelé licence jsou jen hloupí, protože zbytečně přicházejí o peníze tím, že to znovu nevydají. Inu, možné to je ...

0/0
22.1.2015 0:24

B92a72r96t44o78l33o57m13ě77j 26K65u82s 2195166181823

Z článku i z diskuse mi připadá, že "hardcore" hráči akorát nemůžou přenést přes srdce, že už nejsou středem vesmíru a že už nejsou všechny hry určené pro ně. ;-)

Ostatní si taky chtějí hrát a jsou narozdíl od tvrdých pařmenů nejenom mnohem větší, ale taky vděčnější cílovou skupinou, protože sice třeba nevědí, co je to Pirate Bay, Kotaku a Metacritic, ale zato umí používat kreditní kartu.

Proto taky většina pořádných projektů pro hardcore hráče vzniká jen díky komunitnímu financování, protože tvůrci potřebují mít hru zaplacenou dřív, než ji předhodí těm dravým šelmám, kterým není nic dost dobré, všechno vědí líp a kdejaká maličkost je pro ně záminkou hru si nekoupit, ale stáhnout.

A ještě jedna poznámka na okraj. Hry hraju už přes 20 let a když škrtnu nostalgii, tak nejlepší hra, jakou jsem za celou tu dobu poznal a měl to neskutečné potěšení hrát je 2 roky staré Dishonored. A pak že dnes nejsou hry lepší než dřív.

Se stim smiřte.

+6/−4
20.1.2015 10:56
Foto

T92o51m92á65š 60H16r34a71b14a45l 7219367768530

Ti, co mají víru ve staré hry, vzpomínají spíš na mládí a průkopnická léta herního průmyslu. Kvalitu a originalitu srovnávat nejde. Edison vyrobil první žárovku, toho každý zná, ale dnes by jste si tu jeho bludičku nekoupili, protože za více než 100 let již byla x-krát zlepšena, čert ví kým.

+8/−1
20.1.2015 10:02

P85e43t71r 81K17ř97í86ž 2673234321151

Prirovnanim k zarovkam sis teda dost nabehnul, viz kartelove dohody o limitovani zivotnosti apod. Kvalita hmm :-P

0/0
20.1.2015 22:02
Foto

T11o26m69á88š 34H78r25a24b66a83l 7149207278870

Sorry, ale to přirovnání jsi vůbec nepochopil.

0/0
21.1.2015 7:08

P86e48t34r 40K43ř21í30ž 2353344391311

Pochopil, jenom s tim vubec nesouhlasim, takze jsem upozornil na to ze stejne jako u zarovek ani u her neni vsechno x-krat lepsi (jo grafika se zlepsila). Originalita vskutku nejde s kvalitou srovnavat neb je to soucast hodnoceni ktery vytvari vyslednou kvalitu hry. To ze je neco originalni neznamena ze to bude skvely.

0/0
21.1.2015 21:46

L20e36o98š 19V94e35r38n69e60r 4594890636823

To je jako když vám dneska XEROX tlačí jejich tiskárny a kopírky s tím, že oni jsou vynálezci xerografie a ostatní to jen okopírovali. Žárovky si taky nechodím kupovat k Edisonovejm do garáže ;-D

0/0
21.1.2015 20:07

F78i66l95i22p 20T69ř81e32b53a 6923300588626

Lepší, horší... Tahle debata už se vede nějaký pátek, a podle mě se situace hodně zlepšila, hlavně s tím, jak se rozrůstají různé skupiny moderů.

Příběh a hloubka? Zaklínač, Dragon Age, Mass Effect, Last of Us (prý)...

Hratelnost? Výváženost? Herní mechanismy? Dota, Civilizace, Far Cry...

Obtížnost? No... Víte, ony ty hry před deseti lety nebyly težší. Když si dnes zahrajete některé mise/lokace, ve kterých jste kdysi vykysli v Doomu, Starcraftu, Falloutu... zjistíte, že nejsou težší, než v nových hrách (čest vyjímkám).

Vodění za ruku? Ajaj... Úplně nejstarší hry neměli nic. První level jednoduchý, další těžší a těžší a těžší... poraď si. Pozdější měli samostaný tutorial. No a ty novější mají tutorial zabudovaný, nepřeskočitelný, kde se učíte dívat nahoru a dolů a do stran (koukám na tebe AvP).

Sečteno a podtrženo ale pořád vycházejí kvalitní hry, kterým za pár let budeme říkat klasika, a pokud se nám některý herní prvek nezdá, je snazší, než kdy dřív stáhnout z internetu neoficiální patch nebo mód a "dotáhnout" si je k obrazu svému. S nástupem komunitního financování pak přichází řada titulů. které nemusejí trpět neduhy velkorozpočtových kopií, a mohou leccos nabídnout i zahořklým "pařanům".

A ještě jedna věc: pokud si chcete hry užívat tak, jako před lety, přistupujte k nim stejně, jako před lety. Kašlete na reklamu, hrajte ty, které vám doporučí kamarád, případně nezávislá recenze, a hrajte je znova a znova, dokud vás neomrzí. Seznam her, které si chci zahrát, protože jsem se k nim nikdy nedostal je dlouhý. Přesto se pořád vracím ke stejným titulům, pokaždé objevím něco nového, a pořád mě to baví

+8/−1
20.1.2015 9:55

P37e79t20r 83S74l91o39v66á23k 9515255147709

amen, lepsie to napsat neslo

0/0
20.1.2015 22:14

V57á75c49l66a38v 95K84a51r60a75s 1257181256631

Nemá.

0/0
20.1.2015 8:15

P57e97t65r 43N78e59c42h97a57n59i75c84k96ý 7343256658250

Dnešní doba má proti starým dobám však jednu výhodu. Máme k dispozici všechny hry ze "starých dob" a ještě to běží na všem a prodává se to i v tescu mezi rohlíky :-)

0/0
20.1.2015 8:06

M80a17r49e21k 16Z82a86h63r33a73d20i75l 6134949755581

Máte pravdu, ještě že můžeme kdykoliv sáhnout do herního pravěku (či starověku), bez toho bych se dneska skoro uzíval nudou ;-) ...

0/0
20.1.2015 8:31

A37l81e67š 56K17o45p54e38c59k27ý 2892896525978

Vyjadřuje naprostý souhlas s autorem. Zvláště o tom, že nové hry mají velmi velký problém mně zaujmout na déle než pár dnů, natož abych se jim věnoval 3 měsíce.

+1/0
20.1.2015 7:07

A59l35e93x60a44n10d75r 51K51o25s78t78k55a 8852318316544

Tak nějak mi přijde, že dnešní hra znamené dát miliony dolarů za "suprový engine, který vytíží i nejvýkonnější železo až na hranici možností", další miliony za suprová herní videa, a úžasné efekty.. Načež multimilionový rozpočet dojde, takže scénář napíše nějaký studentík za tisícovku, mapy vyrobí náhodný generátor a bez testování se to hodí do prodeje. Samozřejmě s patřičným mediálním ohlasem, aby se prodal milion kopií dřív, než si někdo všimne, co je to vlastně za šméčko.

+3/−2
20.1.2015 6:52

B63o98h35u69m51i56l 19P17e44š62e21k 3610875914967

Jo, trebas Heavy Rain, Journey i ten Skyrim, tem vsem psal scenar studentik :)

0/0
23.1.2015 15:30

A21l34e23x83a81n51d60r 75K82o85s40t52k77a 8372898676164

O to je to smutnější, že nepsal. Ale ten výsledek tak vypadá.

0/0
23.1.2015 15:38

P37e72t36r 89U27r38a17m 1782840523987

Od Jet Pacu a Manic Mineru to jde z kopce

+1/0
19.1.2015 23:33

B47o64h88u62m33i81l 67P30e71š47e49k 3120135334517

Z kopce to jde uz od Pongu.

0/0
23.1.2015 15:33
Foto

M83a21t14ě41j 79K53u93č14e34r24a 6656160931947

Dost záleží na tom, co hráč od hry očekává. Pokud je někdo hardcore hráč a chce výzvy, progress, pak byly asi dřívější hry o něco vstřícnější. Podle mě ale existuje také dost hráčů, kteří mají výzev dost (v práci nebo ve škole) a místo výzvi si pak chtějí u hry primárně odpočinout, pobavit se nebo se nechat jen unést příběhem a moc neřešit, jestli mě ti zombíci zabili proto, že jsem moc velká lama na to abych je zabil. Což je právě i můj případ. Mě osobně tedy současná produkce naprosto vyhovuje, dokážu si s z ní vybrat a jsem s ní spokojenější než jsem byl se hrami před deset, dvanácti lety, kdy jsem začínal hrát tak nějak víc.

+3/−1
19.1.2015 22:49

Z16l15a95t98u60š37e 28J95e76l28í94n69k68o95v68á 1865702327662

Staré hry měly náboj a šťávu.

Co si asi tak psycholog myslí, že vnímá mozek v ostré akci? Vnímá vzorec jevů a chování, i lidský mozek v krizové situaci ser... ehm kašle na HDTV rozlišení, vorve pár pixlů, spojí s hvízdnutím kolem hlavy phyb v sektoru a zapojí reflex.

Ale ten mozek hlavně ocení myšlenku, jistou volnost pohybu, možnosti řešení... Ono projíždět slepě Bratislavskou (eventuelně Cejl)  v Brně a držet dost vysokou rychlost aby vás neobrali a neodnesli do sběrny auto i s Robocopem není to pravé. ;-)

+1/0
19.1.2015 22:40

K74a54r95e73l 53J72a54n53d59a 3643471660759

Taky bych si pobrečel, kdybych akuálně nehrál DA:I. Prostě vychází mnohem více her a je z čeho vybírat, dřív na dobrou hru stačilo, že vůbec existovala.

+4/−4
19.1.2015 22:34

V73á34c65l41a52v 12M51a95š33a86t 2441843459196

Přesně tak. Dříve hry bavili, protože nebyla alternativa. Chtěli jste hrát ? Měli jste na výběr ze dvou her - buď jste si j oblíbili, nebo smůla. Dnes to pozoruju na sobě ... 500GB her, většina TOP tituly ...

Skyrim - baví, nikdy nedohráno

Dragon age II - baví, po 3 hodinách jsem toho nechal

Mass Effect - baví, dohráno ale nebyl čas dělat side questy

Far Cry 3 a 4 - baví, nedohráno ... jsem rozmlsanej, než něco stihnu dohrát, vyjde další hra.

Jó, to byly časy kdy jsem na starým PC měl 40GB HDD a na něm Mafii, Vietcong, Morrowind - a zabavit jsem se musel na tomhle.

0/−2
20.1.2015 12:26

O84n96d45ř46e53j 42D49u28j50k19a 4406526350159

V Dragon Age II jsou 2! jeskyně donekonečna recyklované v průběhu celé hry. To se nedá nazvat dobrou hrou.

0/0
21.1.2015 12:44

J83a68n 41H38e61l29l94e43r 9408365446

Lidé mají různé "chutě". Mně třeba spojení z článku:

"A aby ne, populární tehdy byla Ultima Online, která nabízela výrazně větší svobodu než většina jejích současníků.

Hráči se totiž museli úzce specializovat."

nepřijde úplně jasné. I to bude tím, že si každý "svobodu hraní" představuje jinak. Pro někoho je to úzká specializace, pro jiného zase možnost všeho. Je některý z přístupů vždy výrazně lepší?

+1/0
19.1.2015 22:29

M67i79l69o51š 66K60r88u18m62p 2694557234

Hraju po více než 15 letech znova Doom. Už jsem úplně zapomněl, jak byly tehdy střílečky těžké, ve smyslu bez user-friendly prvků. Dneska jsou ve všech hrách ukazatele, šipky, hvězdičky na mapách, aby nikdo nedejbože nebloudil, ale tehdy se dělaly hry zcela záměrně jako bludiště. Každou mapu hraju tak 20 minut, protože jsem cestu samozřejmě dávno zapomněl.

+5/0
19.1.2015 22:17

M27i93c33h35a54l 83K55r11e10j76č46í 1226630551153

Doom se dá hrát stále dokola. Stáhněte si nějaké WADy a vydrží vám to na hodně dlouhou dobu :-). Pro mě asi nejlepší hra všech dob.

+2/0
19.1.2015 23:26

M33a25r24t50i66n 19B12e84n62e78š 3762827584519

Jenže tohle je přesně to, co drtivá většina lidí neumí rozlišovat - obtížnost a otravnost. Hry dříve nebyly user-friendly, protože k tomu nebyly možnosti, nikoliv záměrně proto, aby byly těžší. Prostě stačilo málo - nadesignovat nějakou plochu, kde bude hráč pobíhat, naspawnovat tam nějaké protivníky a hotovo. Přesně, jak tu někdo psal - dříve, aby ty hry byly dobré, tak stačilo, že existovaly. Dneska je lidi hodnotí dobře z nostalgie. Je to totéž, jako když důchodci tvrdí, že za komunistů bylo líp. Jo, pro ně bylo, protože to bylo jejich mládí. Je logický, že dřív jsme u jedné hry strávili daleko víc času, protože nebylo co jiného hrát. Dneska jsou hry lepší, troufam si říct, ve všem. Ano, AAA tituly jsou směřovány k více casual hráči, ale i nezávislých her vychází 10000x víc, než před 15ti lety. Je mnohem více, z čeho vybírat a samotné hry jsou nesrovnatelně lepší a propracovanější. A důvod, proč už vás dneska hra nepohltí tak jako dřív? No přece proto, že jste o 15 let starší ;)

+4/−2
20.1.2015 9:58

K44a71r44e37l 54J23a43n37d92a 3493591830349

R^

0/0
20.1.2015 11:49

P43a90v43e57l 86D20r54o64t91á48r 7293884149254

Vyčítají novému Metal Gearu, že se dal proběhnout za 30 minut.

Víte, kolik je speed run Doom 1? 16 minut... Doom 2? 21 minut - na NIGHTMARE obtížnost!

Stačí se v tom DOOMovi podívat na časové limity, které autoři považují za "challenge" - 30 sekund, minuta, 2 minuty... 

Pochybuji, že byste v dnešních střílečkách našli mapu s takovýmito "limity".

0/0
25.1.2015 0:41

P70e56t77r 10K96ř58í65ž 2143114831191

To je fakt, v dnesni dobe je pro poradnou akci zaklad tak 5 minut chuze nicim, 5 minut cekani na predskriptovanou akci a 10 minut ingame sekvenci ktere nejdou preskocit. To uz je hodne slusny zaklad no ne ? ;-)

0/0
25.1.2015 17:36

P42e71t95r 31K73ř90í81ž 2833674931281

brano samozrejme per level

0/0
25.1.2015 17:37

L30u89k71á13š 86V51l33k 2251489504976

Možná vzato globálně (myslím porovnávat všechny hry co vycházeli v té době a dnes) má článek pravdu. ALE! Přeci každý z nás jsme 1 člověk. Máme své povinnosti, i jiné zájmy, školu, práci, všude okolo 100x více možností zábavy než za komančů. Tím chci říci, že si každý najde i dnes super hru v tom množství na ten rozumný čas, který má...

Že to dříve bylo lepší je také ovlivněné tím, že počítačové hra začínali, bylo to něco nového. Já jsem také v 9 11 letech před revolucí žral jako blázen "Nu pagadi", nebo "vajíčka" - ty ruské monochromatické malé hry kde šlo jen o 5 pohybů na displeji... Protože to bylo nové, digitální... Ano později na Amize a PC mě také bavili 2D adventury, střílečky, letecké simulátory dokonce pro 2 na jedné obrazovce (rozdělená obrazovka), Lotus Esprit Turbo (auta kde byl znát už terén nahoru dolu), Doom (průkopník tohoto stylu), Fade to Black (pokračování Flashback a první snad 3D hra z pohledu za hráčem). Prostě ty hry všechny byli v něčem první - což se dnes těžko nachází něco nové - a to ovlivňuje tento pohled, že to dříve bylo lepší. Bylo to lepší protože to bylo průkopnické a něco nového. Dnes jsou hry jasně lepší, ale nepřinášejí nic nového/průkopnického, proto pohled na ně je, že jsou slabší...

+9/0
19.1.2015 21:57

V34l65a46d71i58s86l75a77v 85N41o73h77e77j82l 7688697748381

souhlas, neni co dodat, dneska neni zadna rezba jako byl Doom nebo Descent, uz i ten Half Life byl napul film, i kdyz me to jeste bavilo

+1/0
19.1.2015 21:29

O16n29d56ř25e51j 35Š87i37n92d71l23e80r 2847448676445

Tak zrovna Half Lify spolu s Vietcongem a Bioshockem považuju za nejlepší střílečky všech dob.

+3/0
19.1.2015 21:33

O46n39d84ř11e41j 93Š18i89n17d86l56e21r 2937298286805

ad: Podobně to bylo u Mass Effectu. První díl představil úžasně promyšlený, poutavý vesmír. Nebylo nic úžasnějšího než se třeba na hodinu ztratit jenom v kodexu a číst si o technologiích a mimozemských kulturách atd.. Člověk si pak samotné hraní užil DALEKO více. Samotná hra pak měla úžasnou atmosféru skoro jak z knih A.C. Clarka. I tak haněný bojový systém byl super a měl jsem z něj pocit autenticity, ME2 a ME3 se pak úplně stejně začaly podbízet masám a jako první padla za obět autentičnost a koheze světa (viz rychlsot projektilů ze zbraní) následována příběhem. V ME2 to ještě zachraňovaly zajímavé psotavy se spoustou poutavých dialogů ale do ME3 jsem se musel po prvních 5 hodinách nutit ze zvědavosti jak to celé skončí.

0/−1
19.1.2015 21:20

O58n86d41ř31e50j 18Š23i20n83d30l92e13r 2647148556385

Nemůžu jinak než souhlasit. Je to krutá daň kterou platíme za to, že se z her stalo populární a akceptované médium. Tím pádem si procházejí podobným procesem "blockbusterizace" jako filmy a hudba. Je prostě nejjednodušší a nejjistější udělat nějaký generický, nezajímavý trhák pro tupé stádo. Samozřejmě i fajnšmekři si najdou svoje ale dá to práci a musíte se prohrabat strašnou hromadou bordelu. Je to analogie k hudbě. 30-40 let jste mrkli na žebřičky a byli tam Stones, Zeppelin, Floydi, prostě kvalita. Dneska tam jsou s****y a dobré věci je třeba hledat. Záchranu vidím v kickstarteru, kde si hráčí sami rozhodno uco chtějí aby vzniklo a v modderské scéně. Takový Nehrim bylo naprosto úžasné RPG s poutavým a kvalitním příběhem, většin a AAA vývojařů by se na něj mohla podívat jak se to má dělat. Teším se na Enderal jak malej kluk. Víte co je ale nejhorší. Sledovat úpadek a znásilňování nečeho co máte rádi. Vemte si LoTRa. zatímco prstenová trilogie byla neodiskutovatelně kvalitní a měli ji rái všichni včetně fanoušků předloh (kromě těch nejzarytějších), tak U Hobita se očividně rozhodli vytahat ze stáda co nejvíc peněz a malou knížku znásilnili na 10+ hodin stopáže kde velkou část tvoří dlouhé sekvence nudných akčních scén, říkám tomu "akční zívačky". Stejně tak Abrams znásilnil Star Trek a v podstatě z něj udělal tak tupý a nudný akčňák že Die Hard vedle toho vypadá jako intelektuální opus. U her to samé. Když jsem hrál Dragon Age: Origins byl jsem unešen. S posvátnou bázní jsem prozkoumával zamrzlý chrám s Andrastiným popelem, s těžkým srdcem jsem v hlubokých cestách pozoroval zaniklou slávu trpasličí civilizace. Krásná, romantická hra s sice klišovitm, ale pěkně zpracovaným příběhem a úžasými postavami s hromadami kvalitních dialogů. Pak přišel DA2 s Hack n slash feelingem z boje, odpornou rádobykomiksovou stylizaci a neslaným, nemastným příběhem s psotavami an kterých mi nezáleželo. KDe DA:O byl hold a pocta klasickým RPG jako Balduři, tak DA2 bylo plivnutí do tvář

+8/−2
19.1.2015 21:16

O19n42d46ř38e84j 72D95u21j20k66a 4176646780759

Další plivanec je na ceste.

Zkopírujeme BG interface protože není chráněný ochr. známkou a zbytek vývoje budeme přemýšlet na tím jak přejmenovat Magickou střelu a Zapleť.

D&D licence totiž stojí peníze a někdo z vývojového tymu by se pak musel vzdát zlatého krmítka pro sýkorky

0/0
19.1.2015 21:59

B43a73r53t41o32l97o13m46ě92j 37K26u73s 2275216111143

Zase musíte brát v úvahu, že kdyby nedocházelo k té "blockbusterizaci", tak by spoustu her vůbec nevzniklo, respektive nedostaly by takový rozpočet, protože by počet potenciálních zákazníků byl daleko menší.

0/−1
19.1.2015 22:34
Foto

M35a12t40ě27j 12K60u82č89e94r84a 6906300201837

Jsem typickým hráčem aktuální produkce (Call of Duty, Battlefield, League of Legends). A ano, začínal jsem na Doomu, Prince of Persia, ale dnešní hry mi prostě dávají mnohem víc. Odpočinu si u nich od školy, o žádné výzvy v nich nemám zájem, chci si jen odpočinout, protože výzev a stresu mám dost v práci... Proč jsem kvůli tomu tupé stádo? Není tvůj pohled zbytečně odsuzující?

0/0
19.1.2015 22:52

M11i58r40o17s86l29a59v 32S81t57a35s72t49n18y 7214213546841

Jste zřejmě hráč akčních her a tam je situace trochu jiná, než u jiných žánrů.

0/0
20.1.2015 8:49

M20a16r40e15k 34Š60e73b81e90s63t45a 2463171813367

Casual Gamer, ano, je vás stále víc.....

0/0
20.1.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.