Diskuze

GLOSA: Herní prostředí jako prvotřídní vypravěč

Na prostředí v počítačových hrách obyčejně hodnotíme grafiku a celkový design. Jenže co když herní mapa začne plnit funkci vypravěče?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P72a39v34e22l 38Š31m91í47d

11. 4. 2015 6:45

Nelze, než souhlasit. Vím, že jako každý má jiný přístup ke knihám, filmům a dalším médiím, stejné je to u her. Každý v nich hledá něco jiného. Někdo se orientuje pouze na skóre a achievementy, někdo na příběh, další na něco jiného. Já se vyhýbám lineárním hrám s omezeným prostředím. K čemu je mi FPS a počet polygonů nebo rozlišení textury, když se nemohu podívat, co je za zavřenými dveřmi, na konci temné uličky nebo v té staré, pavučinami pokryté skříni na půdě. Vždy se snažím prostředí prozkoumat do nejmenších detailů. hledat skryté záměry designérů a baví mne to, jako číst příběh. Je mi pak líto designérů, jejichž práce a skrytých odkazů si hráč orientovaný na cíl ani nepovšimne.

0 0
možnosti
PD

Filozofie společnosti VALVe: Show, don't tell.

Místo toho, aby vám někdo v Half-Life 2 dlouhé minuty vyprávěl, jak Combine těží pozemskou mořskou vodu, vás raději nechali projet buginou po pobřeží, kde bylo vidět lodě uvízlé na mělčině deset metrů pod úrovní původní hladiny. Při prvním hraní si to člověk možná ani neuvědomí, ale ta hra je v tomto směru velmi pečlivá a tyto informace vám opakovaně předkládá k zaznamenání.

1 0
možnosti
MN

Kdo jiný než prostředí by mělo vyprávět příběhy? Když do her nedají postavy se kterými by šlo (rozumně) komunikovat.Kromě toho - vyprávět prostředím je to jednodušší.A jeho prozkoumávání mě baví. (a že jde vyprávět i postavami dokazují třeba bioware například v baldur´s gate aj.)

0 0
možnosti
MS

Tak kolem roku 2000, kdy ještě grafika nemohla být na takové úrovni, jako je dneska, prakticky NEEXISTOVALA rozumná možnost vyprávět příběh prostředím (ok, čest výjimkám). Jenže není všechno zlato, co se třpytí. V té době v RPG také vznikaly mnohem zajímavější a kvalitnější dialogy, než je tomu dnes. A jsem toho názoru, že vyprávět příběh prostřednictvím dialogům je lepší, protože příběh prostředním nelze podle mě "odvyprávět" celý (alespoň u RPG).

0 0
možnosti
JP

Tak ja si teda vzpomnel nejvice na dead space 1

1 0
možnosti
JM

Myslím, že by autor článku Zapoměl na Half-life 2. Což je podle mně jeden z největších průkopníků atmosferického prostředí.

1 0
možnosti
EK

Mně se při čtení článku vybavila Amnesia: The Dark Descent nebo první díl Deus Ex:-)

0 0
možnosti
JH

J54a62n 44H89a30b38á59s78k92o

19. 2. 2015 18:00

Metro (2033,LL), Bioshock Infinite, Ucharted, Last Of Us, Lara Croft, Fallout 3/NV vsechny tyhle jsou jasnym prikladem toho, ze herni prostredi spolu s hratelnosti a zvukem jsou nedilnou soucasti kvalitni a nezapomenutelne hry. Napr. u Infinite uz si pamatuju malo kterou misi, ale nejedna lokace mi na dlouho uvizla v pameti a stejne tomu tak je i u ostatnich vyse zminenych titulu R^

0 0
možnosti
MK

V tomto ohledu se mi libil i novy tomb raider v podobe deniku a dokreslene prostredim. Na novy dil se moc tesim.

0 0
možnosti

J49i27ř76í 84Ř24e37h33o77ř

19. 2. 2015 12:19

Portal 2 v tomto směru také trochu nabízel.

0 0
možnosti
Foto

No nejvíc je tohle zřejmý třeba u Wanishing of Ethan Carter. Zrovna nedávno jsem to hrál

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 3

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...