Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Povedený Total War Attila ukazuje zkázu Evropy, škoda dlouhých tahů

Vpád hunských kočovníků na území Evropy připodobňuje Total War k jezdcům apokalypsy: kam přišli, tam se rozprostírala jen smrt a zoufalství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i84ř46í 78Ř18e17h64o25ř 9188278876378

Zkoušel jsem jen pár národů a nakonec jsem si zapnul tu západní říši. Velmi rychle jsem pochopil že bránit nemá cenu. Takže jsem si restartnul hru a provedl jsem: Stažení všech jednotek do itálie. Jakmile byli poblíž. Tak opuštění všech sídel mimo itálii. Nechal jsem si jen italský poloostrov, severní itálii a středomořské ostrovy. Vše ostatní pryč s tim. Což mělo tyto dopady. 1. Několik desítek tisíc v pokladně a zvýšení pravidelného příjmu. 2.stoprocentní nespokojenost během dvou kol ve všech zbývajících provinciích. Takže stačí pomocí armád co nejrychleji vykydlit vzbouřence a obsadit následně umístit posádky do těch měst v předalpské galii. Jednu armádu nechat na ostrovech a druhou na konci boty. Tak akorát to vyjde, než přijedou hordy a ty není problém při obraně měst porazit. Jediný problém je s tím, že sídla nejdou opustit pokud jsou poškozená, takže několik sídel vám zůstane nakrku. V británii to rychle dobijí. Ale třeba na pyrenejské poloostrově vám to může ještě dlouho generovat separatisty. Vyplatí se s nimi záměrně prohrát bitvu co nejdříve. Než se moc namnoží a rozeběhnou po okolí.  No a dál už je to normální hra. Ubránit, posílit a kobercovat :-)

0/0
23.3.2015 15:30

K42a32r31e63l 49V94a43n34ě82k 2374467156915

V recenzi kritizují dlouhé tahy, mě naopak přišlo o dost kratší než u Rome 2.  V Attilovi musím pochválit spolupráci spojenců a vazalů, dost často mi pomáhají dobývat označená města v diplomacii, což u Rome 2 na mě dlabali. Ale naopak je ta nevyváženost frakci dost rozdílná, kde v Romovi 2 byli římané overpower, tady naopak hrát za západní řím je dost masakr, navíc vydělávání a hygienu má záp. řím úplně zprasenou, zatímco naopak sasánovská říše má hygienu suprovou a později není ani potřeba stavět lázně a podobné budovy, protože mají bonus +1 k hygieně za každé hlavní město (je to nejlepší bonus ve hře) a vydělávání mají mnohem lepší než římané (za řím jsem měl 2x větší území než za sasány a vydělával jsem zhruba 30-40% toho co jsem vydělával za sasány - za kolo za řím s dvojnásobkem měst 15k a za sasány s polovinou měst 45k, +/-). V Attilovi jsou frakce obtížnostně rozdílnější než u Rome 2, doporučuji na začátek hrát za sasány, já udělal chybu a jako první jsem hrál za záp. řím a zbytečně jsem se deptal (než jsem se rozkoukal co a jak, tak půlka říše byla v tahu). Ta hra se docela povedla, od katastrofy Rome 2 je to krok vpřed.

P.S.: nakonec mě napadlo, že dobývaní měst se spojenci už konečně šlape, v Romovi 2 byla velká pravděpodobnost, že se spojenec někde zasekně/zastaví a pápá (hlavně lodě a neschopnost dobýt bránu). Přišlo mi, že Rome 2 byla jen testovací hra a poznatky odtud pak využili do Attily.

0/0
7.3.2015 23:30
Foto

L28u98k72á12š 96N13a33v23a79r38a 2518448161529

Zní to jako kombinace Tropica, Age of Empires a HoMaM- mých nejoblíbenějších her. Sérií jsem zcela nepolíben a na základě recenze i ohlasů dělám evidentně mamutí chybu. Hned, jak se hra objeví v některém z výprodejů Steamu, hned si jí koupím.

Děkuji za pěknou recenzi. R^

0/0
24.2.2015 11:33

R19a32d87o82m96í55r 77J36a47h18o95d38a 8680467729296

Hraje to samo, nebo potřebuji jako základ Rome 2?

Díky

0/0
24.2.2015 10:06

P16e56t98r 72M26i88k65e52š 4160301836134

Je to samostatná hra. ROme 2 neni potřeba.

+2/0
24.2.2015 10:14

M28i52c92h21a15l 88P89a24v60l48á63t 9183453504719

A je to samozrejme za plnou cenu. ;o)

0/0
26.2.2015 2:11

M34a92r11t73i63n 76Č16e19r44n86ý 2167798929439

Je to skutečně tužší gameplay, ale výrazně tam hapruje feature "great power", který po chvíli hraní v podstatě brání v jakékoliv diplomacii. A "imperium level" zdá se roste ruku v ruce s vývojem vojenské větve technologií, nikoliv s velikostí území jako v Rome II. Jak jinak si vysvětlit mojí velkou a mocnou říši, s jednou vesnicí a dvěmi neúplnými armádami střední síly a prakticky prázdnou státní kasou. Všichni se mě bojí a great power penalty v diplomacii je na -80.

Dále pak mi přijde ne úplně vyvážené happiness/ squalor/ sanitation.....když máte ves se 4 sloty pro budovy a potřebujete 1) jídlo 2) spokojenost 3) sanitation.....přičemž první slot zabírá samotné město/vesnice, druhý slot přístav.....tak to sotva funguje. O něčem co dělá peníze na poměrně drahé jednotky a pak i o budovách co otevíraj ty drahé jednotky a zárověň brání v rektrutování těch slabších nemůže být řeč.

Ano, je třeba zabrat víc sídel, ale ty budovy na sanitation většinou platí pro konkrétní město, ne pro celou provincii, což sice dává smysl, ale v případě 2-3 volných slotů pro budovy je to dost omezující. Nejlepší je pak vylepšení budovy za 4500,- což vám zvedne sanitation +2 na sanitation +3 :-).

Ale to se jistě ještě bude ladit a balancovat. Jinak je to opravdu dobrá hra, hlavně micromanagement v rámci dynastie tomu dává větší hloubku. Možnost opustit sídlo a začít migrovat je také zajímavá.

+1/0
24.2.2015 9:57

P32e39t89r 35M92i33k29e65š 4120271636564

Mně to zase přijde celkem logický, že maj vesnice jen málo slotů. Páč mi přijde historicky věrnější budovat budovy vyrábějící peníze spíš ve městech než na vesnicích který sloužívali právě spíš na výrobu jídla. Co se týče hygieny tak stou mam problem taky ale je fakt že neni potřeba to stavět v úplně každý vesnici páč některý vylepšení budov zvyšujou hygienu v celý provincii ( i když jsou teda řádně drahý ).

Jinak jak roste imperium level jsem teda zatim taky pořádně nepochopil :D.

+1/0
24.2.2015 10:14

M82a14r55t18i45n 63Č79e47r93n27ý 2227288199499

Já to včera zkoušel a imperial level stoupnul vždycky v tahu když se dokončil výzkum vojenský technologie. Nedává to moc smysl, některý lidi psali, že jim stoupá i když seděj v počátečnim sídle a nic nedělaj, krom výzkumu právě.

A ta Great Power se zdá vadí nejvíc těm co jsou silnější, zatímco těm nejslabším nevadí vůbec. Ale třeba 4. nejsilnějším je možný být už zpočátku s jedním městem za určitých okolností, což je pak dost nevýhoda. To třeba ten "expansionism" v RTWII byl taky smysluplnější.

0/0
24.2.2015 12:29

P51e45t83r 76M27i82k20e30š 4270261336274

asi to bude pravděpodobný. Schválně to dneska skusim rozjet ještě za jeden národ a zkusim vynalézat jen ekonomický technologie co to udělá.

0/0
24.2.2015 12:45

V19l56a48d15i36m98í56r 10V29y33s14o88k78ý 8692252221945

a naco prosím jsou tyto dva ukazatele?

0/0
24.2.2015 13:50

M37a22r77t17i83n 83Č77e29r27n50ý 2457738719829

Imperial level ukazuje něco jako "velikost říše", co do významu a čím je vyšší, tím je možnost budovat víc armád a dalších věcí. V Rome2 se to zvyšovalo s tím, jak rostlo území (počet sídel), tady je to jinak. Zároveň v Rome2 čím vyšší byl imperial level, tím vyšší byl postih v diplomacii za "rozpínavost", takže bylo pořád těžší udržet dobré vztahy.

Ale tady to nejspíš nahradil postih jménem "great power", kterej nikdo neví jak funguje. Ale zdá se že stoupá podle toho, na jakém místě v žebříčku nejsilnějších národů člověk je, přičemž nejvíc vadí stejně silným a silnějším rivalům, zatímco u hodně slabých se třeba ani neobjevuje.

Ve výsledku máte v diplomacii různě +10, +5, +12 bodů za všemožné dobré vztahy a pak -40 great power, tj. vztahy jsou pořád horší a horší a je jasně vidět, že bez GP by byly naopak lepší a lepší. Pokud se na tom pracuje a bojuje např. proti stejnému nepříteli (aktivně) atd., tak lze mít i tak třeba +200 nakonec. Ale to se nedá držet věčně.

+2/0
24.2.2015 16:02

J38a90n 21D46o70u90š55a 5210850297626

Západořímská říše, je doopravdy na hlavu. Samá epidemie, migrující hordy, nesnášenlivý sousedi. Furt tam někdo leze a kazí mi budovatelskou budoucnost. Jinak pohoda.

+3/0
24.2.2015 8:14

M48i31c22h79a86l 48P22a94v17l31á87t 9203493124719

No jo, ale ono to zni jako stiznost na historii.. Na tu opravdovou. :o)

0/0
26.2.2015 2:13

K64a37r17e80l 16V63a55n60ě30k 2594867586775

Hraj za sásány, tam naopak Attila mi nabídl dohodu o neútočení a nechává mě bejt ;-D . Epidemie skoro neexistuje, díky bonusu +1 hygieny za každé hlavní město pro celou frakci a vydělávání je snadné (naopak u záp. římu jsem měl s prachama problémy)

0/0
7.3.2015 23:34

P51e14t81r 10M91i87k31e44š 4550171476624

mno musim říct že až na optimalizaci, která neni úplně fajn si CA po fakt velkým úletu v podobě startu Rome 2 fakt vylepšili reputaci a nebojim se říct, že tenhle díl se může směle zařadit mezi nejlepší díly série. Jop a ještě bych dodal, že je to zatim asi neobtížnější díl což mě dost překvapilo páč po směšně jednoduchmy Romu 2 jsem čekal jen další zjednodušování, které se evidentně nekonalo a hra je fakt tuhá ( já kterej odehrál všechny díly na vyšší a nejvyšší obtížnosti jsem musel po pár neúspěšných pokusech snížit obtížnost na střední abych si vůbec zahrál a rozkoukal jsem se :D ).

+3/0
24.2.2015 6:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.