Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Povedený Total War Attila ukazuje zkázu Evropy, škoda dlouhých tahů

Vpád hunských kočovníků na území Evropy připodobňuje Total War k jezdcům apokalypsy: kam přišli, tam se rozprostírala jen smrt a zoufalství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i54ř60í 15Ř98e77h21o88ř 9788208836538

Zkoušel jsem jen pár národů a nakonec jsem si zapnul tu západní říši. Velmi rychle jsem pochopil že bránit nemá cenu. Takže jsem si restartnul hru a provedl jsem: Stažení všech jednotek do itálie. Jakmile byli poblíž. Tak opuštění všech sídel mimo itálii. Nechal jsem si jen italský poloostrov, severní itálii a středomořské ostrovy. Vše ostatní pryč s tim. Což mělo tyto dopady. 1. Několik desítek tisíc v pokladně a zvýšení pravidelného příjmu. 2.stoprocentní nespokojenost během dvou kol ve všech zbývajících provinciích. Takže stačí pomocí armád co nejrychleji vykydlit vzbouřence a obsadit následně umístit posádky do těch měst v předalpské galii. Jednu armádu nechat na ostrovech a druhou na konci boty. Tak akorát to vyjde, než přijedou hordy a ty není problém při obraně měst porazit. Jediný problém je s tím, že sídla nejdou opustit pokud jsou poškozená, takže několik sídel vám zůstane nakrku. V británii to rychle dobijí. Ale třeba na pyrenejské poloostrově vám to může ještě dlouho generovat separatisty. Vyplatí se s nimi záměrně prohrát bitvu co nejdříve. Než se moc namnoží a rozeběhnou po okolí.  No a dál už je to normální hra. Ubránit, posílit a kobercovat :-)

0/0
23.3.2015 15:30

K56a87r72e12l 61V13a47n26ě97k 2524177336525

V recenzi kritizují dlouhé tahy, mě naopak přišlo o dost kratší než u Rome 2.  V Attilovi musím pochválit spolupráci spojenců a vazalů, dost často mi pomáhají dobývat označená města v diplomacii, což u Rome 2 na mě dlabali. Ale naopak je ta nevyváženost frakci dost rozdílná, kde v Romovi 2 byli římané overpower, tady naopak hrát za západní řím je dost masakr, navíc vydělávání a hygienu má záp. řím úplně zprasenou, zatímco naopak sasánovská říše má hygienu suprovou a později není ani potřeba stavět lázně a podobné budovy, protože mají bonus +1 k hygieně za každé hlavní město (je to nejlepší bonus ve hře) a vydělávání mají mnohem lepší než římané (za řím jsem měl 2x větší území než za sasány a vydělával jsem zhruba 30-40% toho co jsem vydělával za sasány - za kolo za řím s dvojnásobkem měst 15k a za sasány s polovinou měst 45k, +/-). V Attilovi jsou frakce obtížnostně rozdílnější než u Rome 2, doporučuji na začátek hrát za sasány, já udělal chybu a jako první jsem hrál za záp. řím a zbytečně jsem se deptal (než jsem se rozkoukal co a jak, tak půlka říše byla v tahu). Ta hra se docela povedla, od katastrofy Rome 2 je to krok vpřed.

P.S.: nakonec mě napadlo, že dobývaní měst se spojenci už konečně šlape, v Romovi 2 byla velká pravděpodobnost, že se spojenec někde zasekně/zastaví a pápá (hlavně lodě a neschopnost dobýt bránu). Přišlo mi, že Rome 2 byla jen testovací hra a poznatky odtud pak využili do Attily.

0/0
7.3.2015 23:30
Foto

L24u76k42á28š 60N35a35v37a76r97a 2658538191819

Zní to jako kombinace Tropica, Age of Empires a HoMaM- mých nejoblíbenějších her. Sérií jsem zcela nepolíben a na základě recenze i ohlasů dělám evidentně mamutí chybu. Hned, jak se hra objeví v některém z výprodejů Steamu, hned si jí koupím.

Děkuji za pěknou recenzi. R^

0/0
24.2.2015 11:33

R60a31d20o97m59í30r 98J66a32h94o38d32a 8580737929266

Hraje to samo, nebo potřebuji jako základ Rome 2?

Díky

0/0
24.2.2015 10:06

P36e46t36r 61M83i11k77e70š 4270841576264

Je to samostatná hra. ROme 2 neni potřeba.

+2/0
24.2.2015 10:14

M78i88c16h58a52l 31P85a93v87l53á57t 9133533564539

A je to samozrejme za plnou cenu. ;o)

0/0
26.2.2015 2:11

M47a88r38t75i61n 43Č59e71r29n26ý 2567968589539

Je to skutečně tužší gameplay, ale výrazně tam hapruje feature "great power", který po chvíli hraní v podstatě brání v jakékoliv diplomacii. A "imperium level" zdá se roste ruku v ruce s vývojem vojenské větve technologií, nikoliv s velikostí území jako v Rome II. Jak jinak si vysvětlit mojí velkou a mocnou říši, s jednou vesnicí a dvěmi neúplnými armádami střední síly a prakticky prázdnou státní kasou. Všichni se mě bojí a great power penalty v diplomacii je na -80.

Dále pak mi přijde ne úplně vyvážené happiness/ squalor/ sanitation.....když máte ves se 4 sloty pro budovy a potřebujete 1) jídlo 2) spokojenost 3) sanitation.....přičemž první slot zabírá samotné město/vesnice, druhý slot přístav.....tak to sotva funguje. O něčem co dělá peníze na poměrně drahé jednotky a pak i o budovách co otevíraj ty drahé jednotky a zárověň brání v rektrutování těch slabších nemůže být řeč.

Ano, je třeba zabrat víc sídel, ale ty budovy na sanitation většinou platí pro konkrétní město, ne pro celou provincii, což sice dává smysl, ale v případě 2-3 volných slotů pro budovy je to dost omezující. Nejlepší je pak vylepšení budovy za 4500,- což vám zvedne sanitation +2 na sanitation +3 :-).

Ale to se jistě ještě bude ladit a balancovat. Jinak je to opravdu dobrá hra, hlavně micromanagement v rámci dynastie tomu dává větší hloubku. Možnost opustit sídlo a začít migrovat je také zajímavá.

+1/0
24.2.2015 9:57

P49e79t74r 71M82i86k42e87š 4790781376864

Mně to zase přijde celkem logický, že maj vesnice jen málo slotů. Páč mi přijde historicky věrnější budovat budovy vyrábějící peníze spíš ve městech než na vesnicích který sloužívali právě spíš na výrobu jídla. Co se týče hygieny tak stou mam problem taky ale je fakt že neni potřeba to stavět v úplně každý vesnici páč některý vylepšení budov zvyšujou hygienu v celý provincii ( i když jsou teda řádně drahý ).

Jinak jak roste imperium level jsem teda zatim taky pořádně nepochopil :D.

+1/0
24.2.2015 10:14

M97a38r82t88i33n 17Č36e57r40n81ý 2887188959819

Já to včera zkoušel a imperial level stoupnul vždycky v tahu když se dokončil výzkum vojenský technologie. Nedává to moc smysl, některý lidi psali, že jim stoupá i když seděj v počátečnim sídle a nic nedělaj, krom výzkumu právě.

A ta Great Power se zdá vadí nejvíc těm co jsou silnější, zatímco těm nejslabším nevadí vůbec. Ale třeba 4. nejsilnějším je možný být už zpočátku s jedním městem za určitých okolností, což je pak dost nevýhoda. To třeba ten "expansionism" v RTWII byl taky smysluplnější.

0/0
24.2.2015 12:29

P29e27t86r 41M94i33k37e50š 4470731826414

asi to bude pravděpodobný. Schválně to dneska skusim rozjet ještě za jeden národ a zkusim vynalézat jen ekonomický technologie co to udělá.

0/0
24.2.2015 12:45

V70l68a21d59i18m59í48r 74V45y31s87o40k92ý 8492692111225

a naco prosím jsou tyto dva ukazatele?

0/0
24.2.2015 13:50

M67a90r65t74i11n 67Č24e10r48n82ý 2137588579899

Imperial level ukazuje něco jako "velikost říše", co do významu a čím je vyšší, tím je možnost budovat víc armád a dalších věcí. V Rome2 se to zvyšovalo s tím, jak rostlo území (počet sídel), tady je to jinak. Zároveň v Rome2 čím vyšší byl imperial level, tím vyšší byl postih v diplomacii za "rozpínavost", takže bylo pořád těžší udržet dobré vztahy.

Ale tady to nejspíš nahradil postih jménem "great power", kterej nikdo neví jak funguje. Ale zdá se že stoupá podle toho, na jakém místě v žebříčku nejsilnějších národů člověk je, přičemž nejvíc vadí stejně silným a silnějším rivalům, zatímco u hodně slabých se třeba ani neobjevuje.

Ve výsledku máte v diplomacii různě +10, +5, +12 bodů za všemožné dobré vztahy a pak -40 great power, tj. vztahy jsou pořád horší a horší a je jasně vidět, že bez GP by byly naopak lepší a lepší. Pokud se na tom pracuje a bojuje např. proti stejnému nepříteli (aktivně) atd., tak lze mít i tak třeba +200 nakonec. Ale to se nedá držet věčně.

+2/0
24.2.2015 16:02

J18a15n 91D46o67u45š80a 5720380687316

Západořímská říše, je doopravdy na hlavu. Samá epidemie, migrující hordy, nesnášenlivý sousedi. Furt tam někdo leze a kazí mi budovatelskou budoucnost. Jinak pohoda.

+3/0
24.2.2015 8:14

M45i97c38h56a48l 55P63a36v37l79á82t 9263653694119

No jo, ale ono to zni jako stiznost na historii.. Na tu opravdovou. :o)

0/0
26.2.2015 2:13

K95a58r69e75l 44V25a86n40ě79k 2344117136125

Hraj za sásány, tam naopak Attila mi nabídl dohodu o neútočení a nechává mě bejt ;-D . Epidemie skoro neexistuje, díky bonusu +1 hygieny za každé hlavní město pro celou frakci a vydělávání je snadné (naopak u záp. římu jsem měl s prachama problémy)

0/0
7.3.2015 23:34

P64e41t93r 61M96i53k64e69š 4840531106374

mno musim říct že až na optimalizaci, která neni úplně fajn si CA po fakt velkým úletu v podobě startu Rome 2 fakt vylepšili reputaci a nebojim se říct, že tenhle díl se může směle zařadit mezi nejlepší díly série. Jop a ještě bych dodal, že je to zatim asi neobtížnější díl což mě dost překvapilo páč po směšně jednoduchmy Romu 2 jsem čekal jen další zjednodušování, které se evidentně nekonalo a hra je fakt tuhá ( já kterej odehrál všechny díly na vyšší a nejvyšší obtížnosti jsem musel po pár neúspěšných pokusech snížit obtížnost na střední abych si vůbec zahrál a rozkoukal jsem se :D ).

+3/0
24.2.2015 6:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.