Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajuje neobhajitelné. Pět lží a podvodů proslulého vývojáře

Když jsme v roce 2012 napsali, že snílek, blázen i lhář shání peníze na nový projekt, byla to nadsázka. Naráželi jsme na pověst herního návrháře Petera Molyneuxe, jenž často entuziasticky sliboval prvky, které se v jeho titulech neobjevily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H60e62r60b28e50r30t 18V44á77c50l14a55v43s79k12ý 4299175911782

Pisálek, který v životě nedokázal víc, než sestavit pár neobratných vět do druhořadých článků, věru nemůže pochopit strasti a peripetie kreativního procesu. Ve své neopodstatněné nadutosti s lehkostí uráží velikány, které nazývá lháři, aniž by věděl, co slovo lež znamená, a surfuje na vlně nenávisti, kterou by ani sám neuměl spustit. Rv

0/−3
26.2.2015 10:48

D19a70n25i31e21l 88B60e22d44r37n37í98č64e60k 4222279601854

Opět to dětinské "tak si to zkus udělat líp"... vážně? Být snílek je jedna věc, ale plnit závazky je věc druhá a za neschopnost plnit se má tvrdě platit

+2/0
27.2.2015 16:18

J12a67n 35K95o25h68l 4703187201554

Fable 3 taky dělal Molyneux? To byla dokonalá hra.. v nečem. V řadě jiných ohledů byla zase problematická.. Každopádně pokud si něčím nejsem jistý, tak to nebudu podporovat. To se týká i dneska tak rozšířených předobjednávek.. Udělal jsem v životě jenom dvě výjimky - u Kingdom Come a pak u Cities: Skylines, které mi zatím přijde jako skvělý nástupce S4 obsahující všechny ty věci, které mi v Simcity chyběly už od začátku (tekoucí voda, mosty nad sebou, trasy pro autobusy, podpora pro modifikace a tvorbu nových map a podobně). I když si to možná ani zatím nezahraju, bude to chtít hodně velký upgrade..

0/0
25.2.2015 14:40

M16i57r74o89s63l12a40v 15S51t91a44s96t39n40y 7564313436231

Problém je i trochu v tom, že nemálo lidí považuje přispění na Kickstarteru za předobjednávku, což tak prostě není.

+1/0
26.2.2015 8:02

F76i55l78i29p 89K11o55r16v76a50s 8446293164510

Sem sám, anebo v Molyneuxovi shledávám podobnost s jedním českým nejmenovaným politikem, který prý z politiky odešel ...ale přesto teďka zastává politickou funkci?

+1/−1
25.2.2015 11:32

M27a52r11t87i30n 79N34á73p96r20a86v54n43í19k 1322384665831

Stejně nechápu jak do něj mohli rvát prachy. Peter Molyneux rozhodně nedělá normální hry. Nikdy jsem pořádně nepochopil kdo ty jeho gamesy hraje, ale vím naprosto jistě, že zrovna jemu bych nedal ani 20ník.

+1/−3
25.2.2015 9:42

M21i49c73h96a78l 59P77a54v10l61á55t 9343383104579

Magic Carpet, Populous, Dungeon Keeper, Black & White,.. No kdo by to hral, ze? :o))))))))

Neni moc lidi, kteri by meli za sebou takovy soupis pecek nejvetsich.

+7/−1
25.2.2015 10:22
Foto

H25o89n86z22a 14S30r55p 9914953312158

Syndicate, Theme park, Fable...

+1/0
25.2.2015 10:39

B31a79r24t11o71l66o28m15ě61j 31K39u77s 2785136181693

Jestli ono právě v tomhle nebude to jádro pudla. V tom, jak staré tyhle legendy jsou, jak vypadala tvorba her v době jejich vydání a že matadoři jako Molyneux nebo Shaffer patří spíš do té minulosti.

Tehdy pro vývoj hry stačili bez nadsázky 4 lidé a garáž. Jeden dělal návrh a kreslil, jeden dělal zvuk a dva programátoři. V tomhle složení vzniklo spoustu klasických pecek a oba dva jmenovaní v takovém týmu umí dobře fungovat. Hry se tehdy vyvíjely od základu, od nuly.

Ale dneska i když děláte něco menšího, tak se neobejdete bez megabajtů cizího kódu, který za vás dělá to či ono, který musíte znát a na který se musíte spolehnout. Na projektu přitom spolupracují často desítky lidí a dobrý teamleader tak musí být spíš než dobrý vývojář (což Molyneux asi je) dobrý manažer.

Možná, že by se měl napříště pouštět zase jenom do projektů, které se dají dotáhnout ve 4 lidech.

+2/0
25.2.2015 10:48

A11n78d72r45e63j 62B26r42a61b17e48c 4782701177284

Ctyri lide a garaz jsou v devadesatych letech hodne velka nadsazka. Dnes to prekvapuje, ale treba Quake 3 delalo skoro tricet lidi: http://www.giantbomb.com/quake-iii-arena/3030-3874/credits/

+1/0
25.2.2015 10:57

B28a15r81t38o72l33o30m46ě54j 61K70u81s 2515626671563

Ok, díky za informaci.

Já jsem čerpal hlavně z rozhovoru s jedním Molyneuxovým bývalým kolegou, který na něj vzpomínal a na jejich začátky právě v tomto počtu (místo garáže měli ale tuším půdu) a z rozhovoru s firmou Blue byte, která vyšla kdysi ve Score a ve kterém říkají, že Albion udělali prakticky ve čtyřech.

+1/0
25.2.2015 11:14

A43n34d26r46e31j 94B51r41a85b25e61c 4832391157204

Ono pochopitelne zalezi na roku a na hre. V roce 90 vyvoj vypadal hodne jinak nez treba v roce 98. Ale rekl bych, ze prave v druhe pulce devadesatek uz "AAA" hry vyvijelo treba 10-15 lidi. Na druhou stranu se tenkrat prakticky nelicenovali enginy a vyvojari si pred kazdou hrou vytvareli skoro vsechny nastroje sami. V tom je to dnes dost jine.

+3/0
25.2.2015 11:55

A66n81d60r32e58j 59B97r36a41b38e55c 4522971197104

*nelicencovaly :)

+3/0
25.2.2015 11:56

J55i59r19k53a 79S32t36r81e12b81e82l 8869853412

Vzpomínám si na manuál, kterej byl u origošky Duke Nukem 3D (klasická papírová krabice) a tam byla fotka všech lidí, kteří na hře participovali...odhadem jich mohlo bejt cca 30.

0/0
25.2.2015 18:05

M47i14c83h69a31l 65P71a84v80l17á34t 9833743274199

At uz se bude poustet do jakychkoli projektu, mel by si konecne uvedomit, ze lhat sice neni pekne, ale je sakra rozdil ve lhani na nejake reklamni akci a na crowdfundingovem serveru. To druhe je mnohem horsi a melo by to mit i prislusne legalni nasledky.

0/0
26.2.2015 2:10

J89a66n 95J87í86l16e60k 1383781940662

Co to je 20ník?8-o

0/0
25.2.2015 11:59

B85a59r33t49o56l77o25m48ě54j 95K17u47s 2235486771883

Dva 10níky.

+11/0
25.2.2015 12:05
Foto

H87o33n72z71a 96S51r17p 9844713922308

No, bodejť by se ho Schaffer nezastal, když směřuje ke stejnýmu průšvihu. Broken Age mělo být původně hotovo v říjnu 2012 !! Blížíme se konci první čtvrtletí 2015, zatím máme 3 hodinový demo a hra už se ňáký ten pátek prodává ve Steamových výprodejích. Být backer asi trhal vlasy...

+8/0
25.2.2015 8:16

R89u52d60a 97S32l41a52v69í14k 5973318836841

Jestli problém nebude v tom, že se prodává v těch výprodejích.

0/−1
25.2.2015 18:06

B37a95r12t70o45l69o87m50ě72j 66K82u48s 2895706931233

22 lidí dělalo na tomhle 2 roky? Na hře téměř bez grafiky (to co tam je zvládne jediný modelář a navíc to bylo vidět už v kampani na KS), která neobsahuje žádný obsah, který by bylo nutné extra vytvářet nad tento základní koncept?

Z mé zkušenosti je to možné, ale pouze, pokud se to samé dělá několikrát. Tj. pokud se mění návrh, pokud se střídají technologie a po každé změně se začíná od nějakého bodu nanovo. 

Jenže návrh by měl být hotový a o technologiích by mělo být jasno už během kampaně a zkušený vývojář jako Molyneux by měl mít dostatek soudnosti, aby ani jedno v průběhu vývoje zásadně (a hlavně bez podrobného vysvětlení) neměnil.

+6/0
25.2.2015 5:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.