Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajuje neobhajitelné. Pět lží a podvodů proslulého vývojáře

Když jsme v roce 2012 napsali, že snílek, blázen i lhář shání peníze na nový projekt, byla to nadsázka. Naráželi jsme na pověst herního návrháře Petera Molyneuxe, jenž často entuziasticky sliboval prvky, které se v jeho titulech neobjevily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H36e10r32b22e64r83t 11V48á74c81l78a16v10s62k49ý 4179365821302

Pisálek, který v životě nedokázal víc, než sestavit pár neobratných vět do druhořadých článků, věru nemůže pochopit strasti a peripetie kreativního procesu. Ve své neopodstatněné nadutosti s lehkostí uráží velikány, které nazývá lháři, aniž by věděl, co slovo lež znamená, a surfuje na vlně nenávisti, kterou by ani sám neuměl spustit. Rv

0/−3
26.2.2015 10:48

D66a15n24i38e50l 75B83e63d80r28n79í85č29e78k 4162989791204

Opět to dětinské "tak si to zkus udělat líp"... vážně? Být snílek je jedna věc, ale plnit závazky je věc druhá a za neschopnost plnit se má tvrdě platit

+2/0
27.2.2015 16:18

J90a24n 41K97o57h55l 4763767421434

Fable 3 taky dělal Molyneux? To byla dokonalá hra.. v nečem. V řadě jiných ohledů byla zase problematická.. Každopádně pokud si něčím nejsem jistý, tak to nebudu podporovat. To se týká i dneska tak rozšířených předobjednávek.. Udělal jsem v životě jenom dvě výjimky - u Kingdom Come a pak u Cities: Skylines, které mi zatím přijde jako skvělý nástupce S4 obsahující všechny ty věci, které mi v Simcity chyběly už od začátku (tekoucí voda, mosty nad sebou, trasy pro autobusy, podpora pro modifikace a tvorbu nových map a podobně). I když si to možná ani zatím nezahraju, bude to chtít hodně velký upgrade..

0/0
25.2.2015 14:40

M17i54r49o19s50l11a43v 21S96t58a56s38t11n13y 7814683876621

Problém je i trochu v tom, že nemálo lidí považuje přispění na Kickstarteru za předobjednávku, což tak prostě není.

+1/0
26.2.2015 8:02

F98i98l11i82p 38K25o21r50v31a18s 8596473614180

Sem sám, anebo v Molyneuxovi shledávám podobnost s jedním českým nejmenovaným politikem, který prý z politiky odešel ...ale přesto teďka zastává politickou funkci?

+1/−1
25.2.2015 11:32

M41a75r18t40i19n 39N84á85p67r19a49v32n81í89k 1202584395681

Stejně nechápu jak do něj mohli rvát prachy. Peter Molyneux rozhodně nedělá normální hry. Nikdy jsem pořádně nepochopil kdo ty jeho gamesy hraje, ale vím naprosto jistě, že zrovna jemu bych nedal ani 20ník.

+1/−3
25.2.2015 9:42

M92i77c76h41a59l 78P38a37v67l28á91t 9833723444509

Magic Carpet, Populous, Dungeon Keeper, Black & White,.. No kdo by to hral, ze? :o))))))))

Neni moc lidi, kteri by meli za sebou takovy soupis pecek nejvetsich.

+7/−1
25.2.2015 10:22
Foto

H24o61n91z71a 72S39r13p 9764403892608

Syndicate, Theme park, Fable...

+1/0
25.2.2015 10:39

B60a55r35t11o90l90o49m65ě68j 83K76u81s 2955796131503

Jestli ono právě v tomhle nebude to jádro pudla. V tom, jak staré tyhle legendy jsou, jak vypadala tvorba her v době jejich vydání a že matadoři jako Molyneux nebo Shaffer patří spíš do té minulosti.

Tehdy pro vývoj hry stačili bez nadsázky 4 lidé a garáž. Jeden dělal návrh a kreslil, jeden dělal zvuk a dva programátoři. V tomhle složení vzniklo spoustu klasických pecek a oba dva jmenovaní v takovém týmu umí dobře fungovat. Hry se tehdy vyvíjely od základu, od nuly.

Ale dneska i když děláte něco menšího, tak se neobejdete bez megabajtů cizího kódu, který za vás dělá to či ono, který musíte znát a na který se musíte spolehnout. Na projektu přitom spolupracují často desítky lidí a dobrý teamleader tak musí být spíš než dobrý vývojář (což Molyneux asi je) dobrý manažer.

Možná, že by se měl napříště pouštět zase jenom do projektů, které se dají dotáhnout ve 4 lidech.

+2/0
25.2.2015 10:48

A20n91d11r93e73j 98B17r29a96b48e85c 4982651267464

Ctyri lide a garaz jsou v devadesatych letech hodne velka nadsazka. Dnes to prekvapuje, ale treba Quake 3 delalo skoro tricet lidi: http://www.giantbomb.com/quake-iii-arena/3030-3874/credits/

+1/0
25.2.2015 10:57

B86a79r98t33o13l36o76m36ě52j 27K14u59s 2725426651223

Ok, díky za informaci.

Já jsem čerpal hlavně z rozhovoru s jedním Molyneuxovým bývalým kolegou, který na něj vzpomínal a na jejich začátky právě v tomto počtu (místo garáže měli ale tuším půdu) a z rozhovoru s firmou Blue byte, která vyšla kdysi ve Score a ve kterém říkají, že Albion udělali prakticky ve čtyřech.

+1/0
25.2.2015 11:14

A68n32d29r20e74j 45B25r61a52b35e37c 4612151907824

Ono pochopitelne zalezi na roku a na hre. V roce 90 vyvoj vypadal hodne jinak nez treba v roce 98. Ale rekl bych, ze prave v druhe pulce devadesatek uz "AAA" hry vyvijelo treba 10-15 lidi. Na druhou stranu se tenkrat prakticky nelicenovali enginy a vyvojari si pred kazdou hrou vytvareli skoro vsechny nastroje sami. V tom je to dnes dost jine.

+3/0
25.2.2015 11:55

A49n32d96r95e81j 72B75r75a73b82e49c 4832891247354

*nelicencovaly :)

+3/0
25.2.2015 11:56

J73i63r84k78a 63S79t54r50e10b71e28l 8559963752

Vzpomínám si na manuál, kterej byl u origošky Duke Nukem 3D (klasická papírová krabice) a tam byla fotka všech lidí, kteří na hře participovali...odhadem jich mohlo bejt cca 30.

0/0
25.2.2015 18:05

M73i71c45h69a76l 80P62a76v59l91á45t 9913583454709

At uz se bude poustet do jakychkoli projektu, mel by si konecne uvedomit, ze lhat sice neni pekne, ale je sakra rozdil ve lhani na nejake reklamni akci a na crowdfundingovem serveru. To druhe je mnohem horsi a melo by to mit i prislusne legalni nasledky.

0/0
26.2.2015 2:10

J89a55n 11J36í78l71e51k 1823501200372

Co to je 20ník?8-o

0/0
25.2.2015 11:59

B97a31r35t77o36l75o10m11ě11j 47K79u17s 2185606581233

Dva 10níky.

+11/0
25.2.2015 12:05
Foto

H70o48n85z15a 44S83r60p 9544703912768

No, bodejť by se ho Schaffer nezastal, když směřuje ke stejnýmu průšvihu. Broken Age mělo být původně hotovo v říjnu 2012 !! Blížíme se konci první čtvrtletí 2015, zatím máme 3 hodinový demo a hra už se ňáký ten pátek prodává ve Steamových výprodejích. Být backer asi trhal vlasy...

+8/0
25.2.2015 8:16

R34u33d90a 30S34l41a77v59í37k 5973338266451

Jestli problém nebude v tom, že se prodává v těch výprodejích.

0/−1
25.2.2015 18:06

B89a56r97t90o82l46o49m76ě64j 10K13u95s 2455756521473

22 lidí dělalo na tomhle 2 roky? Na hře téměř bez grafiky (to co tam je zvládne jediný modelář a navíc to bylo vidět už v kampani na KS), která neobsahuje žádný obsah, který by bylo nutné extra vytvářet nad tento základní koncept?

Z mé zkušenosti je to možné, ale pouze, pokud se to samé dělá několikrát. Tj. pokud se mění návrh, pokud se střídají technologie a po každé změně se začíná od nějakého bodu nanovo. 

Jenže návrh by měl být hotový a o technologiích by mělo být jasno už během kampaně a zkušený vývojář jako Molyneux by měl mít dostatek soudnosti, aby ani jedno v průběhu vývoje zásadně (a hlavně bez podrobného vysvětlení) neměnil.

+6/0
25.2.2015 5:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.