Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajuje neobhajitelné. Pět lží a podvodů proslulého vývojáře

Když jsme v roce 2012 napsali, že snílek, blázen i lhář shání peníze na nový projekt, byla to nadsázka. Naráželi jsme na pověst herního návrháře Petera Molyneuxe, jenž často entuziasticky sliboval prvky, které se v jeho titulech neobjevily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H45e59r27b85e14r96t 84V82á45c89l37a64v43s93k95ý 4919545901612

Pisálek, který v životě nedokázal víc, než sestavit pár neobratných vět do druhořadých článků, věru nemůže pochopit strasti a peripetie kreativního procesu. Ve své neopodstatněné nadutosti s lehkostí uráží velikány, které nazývá lháři, aniž by věděl, co slovo lež znamená, a surfuje na vlně nenávisti, kterou by ani sám neuměl spustit. Rv

0/−3
26.2.2015 10:48

D37a80n47i73e54l 92B59e14d94r38n11í64č75e98k 4822389161464

Opět to dětinské "tak si to zkus udělat líp"... vážně? Být snílek je jedna věc, ale plnit závazky je věc druhá a za neschopnost plnit se má tvrdě platit

+2/0
27.2.2015 16:18

J92a89n 91K62o50h92l 4533527581664

Fable 3 taky dělal Molyneux? To byla dokonalá hra.. v nečem. V řadě jiných ohledů byla zase problematická.. Každopádně pokud si něčím nejsem jistý, tak to nebudu podporovat. To se týká i dneska tak rozšířených předobjednávek.. Udělal jsem v životě jenom dvě výjimky - u Kingdom Come a pak u Cities: Skylines, které mi zatím přijde jako skvělý nástupce S4 obsahující všechny ty věci, které mi v Simcity chyběly už od začátku (tekoucí voda, mosty nad sebou, trasy pro autobusy, podpora pro modifikace a tvorbu nových map a podobně). I když si to možná ani zatím nezahraju, bude to chtít hodně velký upgrade..

0/0
25.2.2015 14:40

M67i84r61o83s62l22a90v 69S97t84a71s91t53n92y 7884543446351

Problém je i trochu v tom, že nemálo lidí považuje přispění na Kickstarteru za předobjednávku, což tak prostě není.

+1/0
26.2.2015 8:02

F61i64l59i65p 89K55o61r10v68a74s 8406533294120

Sem sám, anebo v Molyneuxovi shledávám podobnost s jedním českým nejmenovaným politikem, který prý z politiky odešel ...ale přesto teďka zastává politickou funkci?

+1/−1
25.2.2015 11:32

M44a92r45t20i76n 26N12á62p17r22a39v30n73í10k 1462984725951

Stejně nechápu jak do něj mohli rvát prachy. Peter Molyneux rozhodně nedělá normální hry. Nikdy jsem pořádně nepochopil kdo ty jeho gamesy hraje, ale vím naprosto jistě, že zrovna jemu bych nedal ani 20ník.

+1/−3
25.2.2015 9:42

M58i28c89h92a16l 12P93a15v32l62á53t 9263393534659

Magic Carpet, Populous, Dungeon Keeper, Black & White,.. No kdo by to hral, ze? :o))))))))

Neni moc lidi, kteri by meli za sebou takovy soupis pecek nejvetsich.

+7/−1
25.2.2015 10:22
Foto

H69o57n60z56a 78S76r27p 9334983572478

Syndicate, Theme park, Fable...

+1/0
25.2.2015 10:39

B35a69r80t60o63l68o12m44ě94j 10K21u51s 2865436261703

Jestli ono právě v tomhle nebude to jádro pudla. V tom, jak staré tyhle legendy jsou, jak vypadala tvorba her v době jejich vydání a že matadoři jako Molyneux nebo Shaffer patří spíš do té minulosti.

Tehdy pro vývoj hry stačili bez nadsázky 4 lidé a garáž. Jeden dělal návrh a kreslil, jeden dělal zvuk a dva programátoři. V tomhle složení vzniklo spoustu klasických pecek a oba dva jmenovaní v takovém týmu umí dobře fungovat. Hry se tehdy vyvíjely od základu, od nuly.

Ale dneska i když děláte něco menšího, tak se neobejdete bez megabajtů cizího kódu, který za vás dělá to či ono, který musíte znát a na který se musíte spolehnout. Na projektu přitom spolupracují často desítky lidí a dobrý teamleader tak musí být spíš než dobrý vývojář (což Molyneux asi je) dobrý manažer.

Možná, že by se měl napříště pouštět zase jenom do projektů, které se dají dotáhnout ve 4 lidech.

+2/0
25.2.2015 10:48

A93n48d18r90e82j 84B64r14a52b84e52c 4922281407944

Ctyri lide a garaz jsou v devadesatych letech hodne velka nadsazka. Dnes to prekvapuje, ale treba Quake 3 delalo skoro tricet lidi: http://www.giantbomb.com/quake-iii-arena/3030-3874/credits/

+1/0
25.2.2015 10:57

B90a44r68t76o34l34o70m98ě83j 23K94u58s 2645576161723

Ok, díky za informaci.

Já jsem čerpal hlavně z rozhovoru s jedním Molyneuxovým bývalým kolegou, který na něj vzpomínal a na jejich začátky právě v tomto počtu (místo garáže měli ale tuším půdu) a z rozhovoru s firmou Blue byte, která vyšla kdysi ve Score a ve kterém říkají, že Albion udělali prakticky ve čtyřech.

+1/0
25.2.2015 11:14

A23n62d16r33e83j 90B66r63a49b15e76c 4182771267184

Ono pochopitelne zalezi na roku a na hre. V roce 90 vyvoj vypadal hodne jinak nez treba v roce 98. Ale rekl bych, ze prave v druhe pulce devadesatek uz "AAA" hry vyvijelo treba 10-15 lidi. Na druhou stranu se tenkrat prakticky nelicenovali enginy a vyvojari si pred kazdou hrou vytvareli skoro vsechny nastroje sami. V tom je to dnes dost jine.

+3/0
25.2.2015 11:55

A25n64d15r30e16j 28B65r90a46b32e49c 4332761867364

*nelicencovaly :)

+3/0
25.2.2015 11:56

J10i55r45k22a 38S40t22r17e21b10e77l 8149373292

Vzpomínám si na manuál, kterej byl u origošky Duke Nukem 3D (klasická papírová krabice) a tam byla fotka všech lidí, kteří na hře participovali...odhadem jich mohlo bejt cca 30.

0/0
25.2.2015 18:05

M56i62c30h66a15l 78P92a58v36l98á54t 9563703684109

At uz se bude poustet do jakychkoli projektu, mel by si konecne uvedomit, ze lhat sice neni pekne, ale je sakra rozdil ve lhani na nejake reklamni akci a na crowdfundingovem serveru. To druhe je mnohem horsi a melo by to mit i prislusne legalni nasledky.

0/0
26.2.2015 2:10

J43a66n 88J76í22l15e30k 1713651870762

Co to je 20ník?8-o

0/0
25.2.2015 11:59

B13a56r93t30o38l23o38m71ě89j 69K28u66s 2715176421503

Dva 10níky.

+11/0
25.2.2015 12:05
Foto

H28o46n66z80a 69S52r17p 9764423872378

No, bodejť by se ho Schaffer nezastal, když směřuje ke stejnýmu průšvihu. Broken Age mělo být původně hotovo v říjnu 2012 !! Blížíme se konci první čtvrtletí 2015, zatím máme 3 hodinový demo a hra už se ňáký ten pátek prodává ve Steamových výprodejích. Být backer asi trhal vlasy...

+8/0
25.2.2015 8:16

R24u24d35a 89S64l78a37v75í45k 5643168706411

Jestli problém nebude v tom, že se prodává v těch výprodejích.

0/−1
25.2.2015 18:06

B28a98r78t39o24l10o27m68ě78j 63K11u35s 2975166171593

22 lidí dělalo na tomhle 2 roky? Na hře téměř bez grafiky (to co tam je zvládne jediný modelář a navíc to bylo vidět už v kampani na KS), která neobsahuje žádný obsah, který by bylo nutné extra vytvářet nad tento základní koncept?

Z mé zkušenosti je to možné, ale pouze, pokud se to samé dělá několikrát. Tj. pokud se mění návrh, pokud se střídají technologie a po každé změně se začíná od nějakého bodu nanovo. 

Jenže návrh by měl být hotový a o technologiích by mělo být jasno už během kampaně a zkušený vývojář jako Molyneux by měl mít dostatek soudnosti, aby ani jedno v průběhu vývoje zásadně (a hlavně bez podrobného vysvětlení) neměnil.

+6/0
25.2.2015 5:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.