Diskuze

Měly temné sci-fi filmy pravdu? První program se sám učí novým věcem

Britská společnost DeepMind vytvořila program, který se dokáže učit ovládat hry a vítězit v nich. V minulosti počítače využívaly předem naprogramovaných pravidel a instrukcí. Umělá inteligence od DeepMind však postupuje metodou pokus omyl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Does this unit have a soul?

2 0
možnosti

Nebojím se :-) program, který dělá předem určenou činnost na základě vstupních parametrů je pořád jenom obyčejný program a ne nějaká umělá inteligence.

Spíš by mě vyděsilo, kdyby se v průběhu hry zeptal na nějakou existenční otázku jako: Proč jsem tady? Proč mě nutíte hrát tuto hru?

2 0
možnosti

Není to obyčejný program, ale právě umělá inteligence, v tomto případě napodobující chování neuronové sítě: něco zkus, vyhodnoť vzdálenost od cílového zadání, uprav si parametry, znova to zkus, opět vyhodnoť, uprav si parametry, atd. Je to systém pokus-omyl, neboli učení se. Zatím má jednoduché zadání a málo zkušeností. Člověk tohle dělá od narození každou sekundu a neustále mu přichází nové podněty přes mnoho vstupů a nové zadání. Tyto počítačové modely umělé inteligence mají zatím málo vstupů a malý rozsah. Ale tak jak rychle narůstají možnosti technologií, tak i schopnosti těchto "hraček" budou narůstat. Zatím se lidé snaží napodobit pomocí počítačů inteligenci člověka a porovnávají to s inteligencí člověka. Má obava se spíše týká toho, že inteligence, kterou dosáhnou budoucí počítače (třeba miliardkrát výkonnější) bude jakoby z jiného světa a ani ji nebudeme vnímat, nebudeme mít důvod být ostražití a tím nás zaskočí. Samozřejmě když jí nepustíme do světa v  podobě autonomních ozbrojených robotů, či novější podobě celosvětové propojené sítě s výkonnými koncovými zařízeními jako drony a jiné hračky, tak můžeme být v klidu. V opačném případě to bude další hrozba, které bude muset moderní svět čelit.   Ale vlastně jak tak pozoruji současný svět, zatím jsme se nevypořádali s hrozbou být umlácen palicí nejblížším sousedem, který si dělá zálusk na vaše zdroje, takže ohrožení umělou inteligencí není na pořadu dne.

3 0
možnosti

mně by zajímala trochu jiná věc - tady je to ukázáno v nějaké normální rychlosti, za kterou se to ten stroj naučí při normálním hraní. Ale samozřejmě rychlý stroj by dokázal těchto her pustit třeba milion paralelně, nebo tu jednu hru milionkrát rychleji, takže to co nám tady ukázali a reálně to zabralo min. desítky hodin, mu při paralelním či zrychleném zpracování mohlo zabrat max. vteřiny.

A tímto způsobem si dokážu představit, že by dokázal rychle zvládat i mnohem složitější hry, navíc tady mu dali to omezení, že šlo čistě o taktiku, takže schválně neměl větší paměť, ale když by tohle odstranili, tak by nepochybně zvládal i mnohem složitější hry.

A samozřejmě to nedělají proto, aby měli počítač, co si rychle zahraje pong, rychlé automatické učení nejlépe zaplatí samozřejmě armáda, a dokážu si tak představit i využití jako umělé inteligence v pokročilých hrách, kde už nebudou hloupé naskriptované NPC, ale takové, které se budou postupně učit a čím déle to budete hrát, tím lepší budou, a budou-li síťové, tak takhle budou statisíce či miliony lidí učit tyhle algoritmy tomu, jak se chová člověk a stroje budou vše porovnávat s tím, jak by to udělaly ony, spočítají co by pro danou chvíli byla lepší strategie a podle toho se opět upraví atd.

A opravdu bych se divil, kdyby to trvalo desítky let, nepochybuji, že se takového konceptu dočkáme veřejně nejpozději do 10 let a nepochybuji, že min. v US armádě už takové probíhají nyní.

0 0
možnosti

Myslim, ze to vidite trochu moc optimisticky. Velke mnozstvi instanci te same hry zaroven by bylo realne jen kdyby ten pocitac nedelal pritom nic jineho. I tak bych si ale tipnul, ze by to slo spis do tisicu nez do milionu.

Moje znalosti o AI jsou minimalni, takze dalsi jsou ciste jen moje domnenky:

Predpokladal bych, ze at uz to resi pomoci neuronove site nebo jinym zpusobem, tak ten vypocet sam o sobe bude velmi narocny (skoro urcite slozitejsi nez vypocet te samotne hry, dost mozna i o vic nez o rad). To samo o sobe by pravdepodobne omezilo tohle uceni na nekolik malo paralelnich instanci.

Vetsim problemem je, ze nevim o zadnem algoritmu (coz samozrejme neznamena, ze neexistuje), ktery by umoznoval paralelni nezavisle uceni, kde by se potom az po nejakem delsim case (napr. dokonceni hry) ty paralelni mezivysledky daly dohromady. Takze by vsechny tyhle paralelni instance musely upravovat jednu datovou strukturu reprezentujici naucene znalosti. To by znamenalo pri kazde tehle uprave ji uzamknout (aby neprepisovalo vic instanci zaroven), provest vypocty pro uceni a pak teprve odemknout a pustit dalsiho. Takze nakonec by stejne vsechno to uceni probihalo seriove.

Jinak, pokud se nepletu, tak armada (minimalne ta US) podobne veci uz pouziva dlouho predevsim na vyhodnocovani dat z radaru a podobnych (napr. pro urceni o jaky druh letadla se jedna). I kdyz tam je to samozrejme o dost jednodussi nez formulovani nejakych strategii a vzdycky se to uceni provadi jen pri vyvoji a v poli se pak pouziva uz jen databaze preducenych znalosti.

0 0
možnosti

Určitě cheatoval, darebák jeden!

2 1
možnosti
Foto

P15e33t41r 12M81a56z83á58k

6. 3. 2015 19:26

Dokud hraje klikačky (/střílečky) tak to je nuda. Dejte vědět, až se začne umisťovat v ProGamer turnajích ve Star Craftu nebo tak něčem

(a to zejména bude-li omezen k operování v rozmezí záběru mapy na monitoru a nutnosti scrollovat mapou která bude omezena adekvátně rychlosti hráčů v dané lize plus bude omezen na vykonávání akcí po jedné a to opět rychlostí která bude omezena adekvátně rychlosti hráčů v dané lize - teprve pak, až bude hrát proti strategizující špičce bez cheatingu typu multiple-operations napříč mapou - uvidíme, jak kvalitní hračka to je)

1 0
možnosti

J15a91n 54Z92b94o47ř73i21l

6. 3. 2015 18:02

Jo a mohl by za mě chodit do práce s tím že mzda by šla pořád na moje konto :-D

2 0
možnosti

Po pár odkroucených hodinách si začne uvědomovat, jak nelogické to je a bude chtít mzdu jen pro sebe :) Pak vás možná zabije :D

8 0
možnosti

Chtělo by to podotknout modifikovanou známou větu z Pelíšek "A hrači nebudou mít co žrát" ;-D

2 0
možnosti

Nesmysl. Konecne vyzva

2 0
možnosti

Chtěl bych ten počítač vidět jak proti mne hraje třeba dune 2000 :D a nebo Tiberian sun a má k dispozici stejné množství zdrojů a rychlost výroby jako já.

2 0
možnosti