Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počítač, který porazil Kasparova, byl primitivní. Dnes se stroje učí

Schopnost počítačů porazit šachové velmistry je jedním z ukazatelů vývoje výpočetní techniky. První prohraná partie tehdejšího krále šachu Garryho Kasparova vyvedla z míry, v roce 1996 však počítač Deep Blue ještě zdolal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e53t56r 23L13e97h84n26e31r45t 2607545168496

Trochu z toho mrazí

0/0
7.4.2015 22:14

J42a60r47o13s58l72a28v 22R33e65z33n20i48k 4442413779530

Viz níže - minusy. Moc to nechápu. Aby byl stroj kreativní tak musí mít motiv být kreativní. Tedy musíme naimplementovat jakési biologické motivy či koncepty. Stroj sám os obě má jakou motivaci být kreativní. U člověka je to řekněmě zjednodušeně sobecký gen v interakci s prostředím co se týče evoluce a pak jsou to cíle - něčeho dosáhnout, být nějak v pohodě, atd. To je něco jako well being - biologická záležitost. Zlepšování nemá u stroje smysl. K čemu? K dobrému pocitu stroje, že je nadřazen? Že má radost z toho, atd. Jenže to je biologie.

+2/0
7.4.2015 12:29

J59a64r59o56s48l28a44v 47R86e33z94n21i41k 4652953969350

Kreativita je čistě biologický pojem

0/0
7.4.2015 12:30

J81a71r94o34s41l50a11v 67R30e89z89n91i59k 4492843529910

Jakmile mozek něco kreativně vymyslí s interakcí prostředí, tak to může naprogarmovat do počítače. nějaký algoritmus. Ale to už je vytvořená věc procesem kreativity. V počítači už to není kreativní, je to prostě algoritmus, ze kterého nelze kreativně uhnout.

0/0
7.4.2015 12:36

Z10b89y55n91ě92k 41Š13a65f71a48r32č10í91k 5107368235224

Vedete tu monolog, na který není nikdo zvědavý. Založte si blog.

0/0
7.4.2015 13:07

J61a68r82o28s27l24a58v 88R28e38z53n54i36k 4822203689490

Pokud se chceme bavit o kreativním učení tak je to plně v souladu s článkem. Nebo nechápete o čem mluvím,

0/0
7.4.2015 13:20

M64i16c50h42a87l 39D91v68o69ř12á77k 9665389887620

Je otázka kde končí kreativita a začíná indukce (Známe výsledek, známe vstupní parametry, vymýšlíme transformaci) --> umíme zpracovat dřevo, víme že kulaté kameny dobře cestují z kopce, chceme přepravovat náklad, není náhodou vynález kola pouze spojením již existujících informací? 

Jestli jestli kreativitu definujeme jako nový způsob využití existujících informací, tak to je něco co počítač (byť zatím omezeně) dokáže

+2/0
7.4.2015 15:29

T93o98n76d81a 40H53e39j23l35í42k 1588333469647

Tak šachy, to je o ničem, spíš by to chtělo , aby počítače válely v Go. 

Tam by se teprv projevil výkon počítače myslet dopředu. Nebo snad ~ 10 ^ 120 možností v šachu je srovnatelné s ~ 10 ^ 800 možností v Go?

Viz. : http://hra-go.cz/

0/0
7.4.2015 10:08

V35l85a53d42i16m66í23r 86K78r22i34s63t25e81n 7836642675438

Tak go je pro počítače trochu jiná výzva, ale i tam za poslední roky došlo k pokroku, ale cesta,aby porazil profesionála je stále dlouhá. Zase  se příliš v počítačovém go neorientuji, ale mám pocit že nezávodní program má sílu okolo max. 2 danu amatérského, speciální  asi bude trochu výš. Ale stejně  je to výkonnostně daleko( 1-6D amatérský a pak cca 1-9 d profesionální nad tím). Případné argumenty  že je to i díky nižšímu zájmu a snahy než proti šachui neobstojí. Go je velmi populární v Korei, Číně a Japonsku

0/0
7.4.2015 14:10

J54a69r28o42s74l62a89v 28R49e59z13n56i10k 4332743259950

Do počítačů by se mělo implementovat vědomí a halvně důvod. proč existovat. pud sebezáchovy.....strach před smrtí, sex, radost, požitkářství......prostě rozkošnická nervová soustava

0/−9
7.4.2015 8:59

K13a93r57e69l 32V80o16h30n63o57u76t 4388579380707

Implementuj!

+3/0
7.4.2015 9:05

J74a24r77o75s46l92a20v 90R51e87z26n63i83k 4312223109870

Pokud má mít někdo motivaci se zlepšovat, tak musí mít vědomí a pak důvod vzešlý z vědomí, ...pokud ho nemá - tak smrt je pro něj to samé jako život..neexistuje něco "lepšího" nebo "horšího". Lidi taky nedělají věci jen tak..ale ze strachu ze smrti, ze strachu obecně, z pudu sebezáchovy, z pudu bezpečí - tedy emocionálně se cítit dobře...

0/−2
7.4.2015 10:00

J98a84r79o69s19l72a32v 87R21e22z21n15i23k 4882913309410

hledání jakéhosi dobrého pocitu - radost, klid, seberealizace....

0/−2
7.4.2015 10:02

M81i84c54h97a78l 13D92v13o16ř81á15k 9275329977510

Strach, radost, požitkářství, jsou poměrně náročně implementovatelné koncepty. Ale dělá se na tom http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Brain_Project

0/0
7.4.2015 11:00

K56a87t38e71ř58i10n65a 51V55ý87b34o80r98n85á 6380979339

Vývoj umělé inteligence je úžasný a zrychluje se exponenciálně. Tomu člověk nemůže se svou evoluční schopností konkurovat a bude touto inteligencí postupně nahrazen.

+8/−7
7.4.2015 7:03

V42á51c48l36a54v 89P30o81t86k66a13n 8909263696877

Nesmysl, porad je to clovek kdo to musi nastavit aby to vubec fungovalo. Navic umela inteligence neni pouze o rozumu ale je treba tento stroj serizovat a udrzovat. Mozna za 500let.

+6/−1
7.4.2015 7:31

M23i68c57h34a60l 30D71v40o26ř43á98k 9195549317920

No zase tak rychle to nezavrhujte. Schopnost neuronových sítí se učit (se seřizovat) metodou backpropagation se datuje k roku 1969. Čili jsme schopni vytvořit stroj který se sám "seřizuje" mnohem rychleji než toho je schopen člověk.

+1/0
7.4.2015 11:33

J27o76s83e80f 83J80a58n25o12u97š18e88k 5703434618594

Předpokládá se, že počítač inteligentní jako lidský mozek tu bude do 20 let. Na tohle téma je skvělý článek v novém čísle časopisu Level.

0/0
7.4.2015 12:55

M39a27r45t66i39n 37D14u46f13e69k 3202327918554

Články a příspěvky budou psát počítače?!

+1/−1
7.4.2015 7:31

J79i74n59d93r48a 36N16o44v84á17k 4631539550363

Už je píšou.

+1/0
7.4.2015 13:54

M52a41r11e96k 63Z83a69h91r18a64d62i88l 6714479775231

On taky ten vývoj UI neprovádí jiná UI, nýbrž člověk. Proto může těžko UI komplexně nahradit člověka...

0/−3
7.4.2015 8:03

Z69b36y32n55ě28k 42Š38a75f93a35r52č93í41k 5387138855814

UI = User Interface, AI = Artificial Intelligence.

+1/−1
7.4.2015 9:35

F77i92l71i68p 23K67o18r85v86a66s 8946413594630

jsme češi, mluvíme česky. UI = umělá inteligence.

+1/−3
7.4.2015 13:19

V68l65a70d46i36m31í98r 17P20ý12c34h12a 8380404741598

UI je odjakživa uživatelské rozhraní Rv

0/0
22.4.2015 1:00

M79a61r76e17k 93Z53a16h54r55a68d24i69l 6404749425441

Mo(u)dří pochopili mou zkratku...

0/−1
7.4.2015 14:13

J44a71r82o37s69l90a75v 63T82a69c82h68o43v21s38k76y 2202370854430

To dost pochybuju. Architektura cipu uz je na hranici mozneho. Kvasinky se taky mnozi exponencialne jen do okamziku, kdy je z burcaku vino.

+4/−1
7.4.2015 8:22

F63i51l68i25p 59K26o89r67v16a38s 8766443684880

teďka se lidi snaží dostat dál za pomoci chemie... jinými slovy pracují s jiným typem architektury. Paradoxně se výrazně blíží původnímu významu slova Robot tak, jak byl uveden v knize R.U.R. 

Momentálně vznikaj chemický roboti, který sou schopný (teoreticky) v rámci lidskýho těla třeba lokálně dávkovat léky a další

+1/0
7.4.2015 13:22

Z67b66y57n46ě88k 87Š84a22f34a34r70č46í20k 5447398475584

Já bych to upřesnil. Člověk se stane tou inteligencí, takže není třeba to příliš dramatizovat.

0/0
7.4.2015 9:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.