Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počítač, který porazil Kasparova, byl primitivní. Dnes se stroje učí

Schopnost počítačů porazit šachové velmistry je jedním z ukazatelů vývoje výpočetní techniky. První prohraná partie tehdejšího krále šachu Garryho Kasparova vyvedla z míry, v roce 1996 však počítač Deep Blue ještě zdolal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e40t54r 63L66e12h92n43e53r48t 2897305688686

Trochu z toho mrazí

0/0
7.4.2015 22:14

J78a35r53o60s51l56a74v 89R84e20z78n14i88k 4802773199980

Viz níže - minusy. Moc to nechápu. Aby byl stroj kreativní tak musí mít motiv být kreativní. Tedy musíme naimplementovat jakési biologické motivy či koncepty. Stroj sám os obě má jakou motivaci být kreativní. U člověka je to řekněmě zjednodušeně sobecký gen v interakci s prostředím co se týče evoluce a pak jsou to cíle - něčeho dosáhnout, být nějak v pohodě, atd. To je něco jako well being - biologická záležitost. Zlepšování nemá u stroje smysl. K čemu? K dobrému pocitu stroje, že je nadřazen? Že má radost z toho, atd. Jenže to je biologie.

+2/0
7.4.2015 12:29

J16a33r64o68s71l87a15v 12R64e11z38n63i61k 4632863809390

Kreativita je čistě biologický pojem

0/0
7.4.2015 12:30

J20a56r92o40s27l97a68v 44R60e49z73n84i34k 4822443469240

Jakmile mozek něco kreativně vymyslí s interakcí prostředí, tak to může naprogarmovat do počítače. nějaký algoritmus. Ale to už je vytvořená věc procesem kreativity. V počítači už to není kreativní, je to prostě algoritmus, ze kterého nelze kreativně uhnout.

0/0
7.4.2015 12:36

Z34b60y95n79ě72k 33Š88a59f23a92r23č36í97k 5387498925414

Vedete tu monolog, na který není nikdo zvědavý. Založte si blog.

0/0
7.4.2015 13:07

J87a46r90o10s47l88a14v 28R96e12z80n28i29k 4642243389100

Pokud se chceme bavit o kreativním učení tak je to plně v souladu s článkem. Nebo nechápete o čem mluvím,

0/0
7.4.2015 13:20

M67i16c18h15a31l 96D79v47o14ř71á69k 9155209567420

Je otázka kde končí kreativita a začíná indukce (Známe výsledek, známe vstupní parametry, vymýšlíme transformaci) --> umíme zpracovat dřevo, víme že kulaté kameny dobře cestují z kopce, chceme přepravovat náklad, není náhodou vynález kola pouze spojením již existujících informací? 

Jestli jestli kreativitu definujeme jako nový způsob využití existujících informací, tak to je něco co počítač (byť zatím omezeně) dokáže

+2/0
7.4.2015 15:29

T96o86n91d43a 97H34e30j41l98í77k 1908153689947

Tak šachy, to je o ničem, spíš by to chtělo , aby počítače válely v Go. 

Tam by se teprv projevil výkon počítače myslet dopředu. Nebo snad ~ 10 ^ 120 možností v šachu je srovnatelné s ~ 10 ^ 800 možností v Go?

Viz. : http://hra-go.cz/

0/0
7.4.2015 10:08

V97l63a22d67i90m30í44r 71K43r18i97s86t38e76n 7826932715648

Tak go je pro počítače trochu jiná výzva, ale i tam za poslední roky došlo k pokroku, ale cesta,aby porazil profesionála je stále dlouhá. Zase  se příliš v počítačovém go neorientuji, ale mám pocit že nezávodní program má sílu okolo max. 2 danu amatérského, speciální  asi bude trochu výš. Ale stejně  je to výkonnostně daleko( 1-6D amatérský a pak cca 1-9 d profesionální nad tím). Případné argumenty  že je to i díky nižšímu zájmu a snahy než proti šachui neobstojí. Go je velmi populární v Korei, Číně a Japonsku

0/0
7.4.2015 14:10

J15a93r36o85s65l88a18v 68R68e38z26n98i62k 4122803839910

Do počítačů by se mělo implementovat vědomí a halvně důvod. proč existovat. pud sebezáchovy.....strach před smrtí, sex, radost, požitkářství......prostě rozkošnická nervová soustava

0/−9
7.4.2015 8:59

K13a78r84e74l 83V97o88h87n14o14u31t 4518369690437

Implementuj!

+3/0
7.4.2015 9:05

J72a96r78o82s38l19a55v 53R98e62z13n44i19k 4412363249930

Pokud má mít někdo motivaci se zlepšovat, tak musí mít vědomí a pak důvod vzešlý z vědomí, ...pokud ho nemá - tak smrt je pro něj to samé jako život..neexistuje něco "lepšího" nebo "horšího". Lidi taky nedělají věci jen tak..ale ze strachu ze smrti, ze strachu obecně, z pudu sebezáchovy, z pudu bezpečí - tedy emocionálně se cítit dobře...

0/−2
7.4.2015 10:00

J35a97r97o28s86l65a25v 15R31e80z44n47i81k 4982343659280

hledání jakéhosi dobrého pocitu - radost, klid, seberealizace....

0/−2
7.4.2015 10:02

M30i78c72h71a37l 47D13v25o81ř39á74k 9665619737200

Strach, radost, požitkářství, jsou poměrně náročně implementovatelné koncepty. Ale dělá se na tom http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Brain_Project

0/0
7.4.2015 11:00

K77a32t53e17ř81i77n56a 90V57ý11b93o71r73n54á 6740959839

Vývoj umělé inteligence je úžasný a zrychluje se exponenciálně. Tomu člověk nemůže se svou evoluční schopností konkurovat a bude touto inteligencí postupně nahrazen.

+8/−7
7.4.2015 7:03

V24á39c67l64a85v 55P32o81t26k87a21n 8989633416207

Nesmysl, porad je to clovek kdo to musi nastavit aby to vubec fungovalo. Navic umela inteligence neni pouze o rozumu ale je treba tento stroj serizovat a udrzovat. Mozna za 500let.

+6/−1
7.4.2015 7:31

M12i21c93h73a26l 55D19v37o71ř77á78k 9985639927370

No zase tak rychle to nezavrhujte. Schopnost neuronových sítí se učit (se seřizovat) metodou backpropagation se datuje k roku 1969. Čili jsme schopni vytvořit stroj který se sám "seřizuje" mnohem rychleji než toho je schopen člověk.

+1/0
7.4.2015 11:33

J28o96s25e45f 97J96a86n63o55u49š37e29k 5693774918594

Předpokládá se, že počítač inteligentní jako lidský mozek tu bude do 20 let. Na tohle téma je skvělý článek v novém čísle časopisu Level.

0/0
7.4.2015 12:55

M46a98r81t77i10n 37D28u86f56e51k 3602887648324

Články a příspěvky budou psát počítače?!

+1/−1
7.4.2015 7:31

J62i93n63d28r72a 75N11o66v54á56k 4561709660543

Už je píšou.

+1/0
7.4.2015 13:54

M56a77r26e77k 35Z78a95h31r63a64d18i41l 6504729835191

On taky ten vývoj UI neprovádí jiná UI, nýbrž člověk. Proto může těžko UI komplexně nahradit člověka...

0/−3
7.4.2015 8:03

Z41b64y10n60ě85k 18Š55a93f76a35r14č88í51k 5207218545804

UI = User Interface, AI = Artificial Intelligence.

+1/−1
7.4.2015 9:35

F50i70l78i26p 81K91o42r67v96a84s 8316773104900

jsme češi, mluvíme česky. UI = umělá inteligence.

+1/−3
7.4.2015 13:19

V90l34a88d55i94m84í57r 97P61ý10c89h72a 8450364841208

UI je odjakživa uživatelské rozhraní Rv

0/0
22.4.2015 1:00

M18a83r67e70k 71Z56a11h26r97a95d13i74l 6634409555131

Mo(u)dří pochopili mou zkratku...

0/−1
7.4.2015 14:13

J84a11r25o43s56l35a62v 56T28a49c79h15o79v55s16k32y 2592230274600

To dost pochybuju. Architektura cipu uz je na hranici mozneho. Kvasinky se taky mnozi exponencialne jen do okamziku, kdy je z burcaku vino.

+4/−1
7.4.2015 8:22

F16i52l88i73p 35K91o52r29v30a27s 8516583244880

teďka se lidi snaží dostat dál za pomoci chemie... jinými slovy pracují s jiným typem architektury. Paradoxně se výrazně blíží původnímu významu slova Robot tak, jak byl uveden v knize R.U.R. 

Momentálně vznikaj chemický roboti, který sou schopný (teoreticky) v rámci lidskýho těla třeba lokálně dávkovat léky a další

+1/0
7.4.2015 13:22

Z56b12y78n59ě56k 61Š64a28f89a65r75č55í20k 5757468895574

Já bych to upřesnil. Člověk se stane tou inteligencí, takže není třeba to příliš dramatizovat.

0/0
7.4.2015 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.