Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počítač, který porazil Kasparova, byl primitivní. Dnes se stroje učí

Schopnost počítačů porazit šachové velmistry je jedním z ukazatelů vývoje výpočetní techniky. První prohraná partie tehdejšího krále šachu Garryho Kasparova vyvedla z míry, v roce 1996 však počítač Deep Blue ještě zdolal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e50t57r 52L75e58h86n84e27r21t 2607185668916

Trochu z toho mrazí

0/0
7.4.2015 22:14

J79a67r25o89s14l26a38v 45R14e38z93n79i82k 4782213429770

Viz níže - minusy. Moc to nechápu. Aby byl stroj kreativní tak musí mít motiv být kreativní. Tedy musíme naimplementovat jakési biologické motivy či koncepty. Stroj sám os obě má jakou motivaci být kreativní. U člověka je to řekněmě zjednodušeně sobecký gen v interakci s prostředím co se týče evoluce a pak jsou to cíle - něčeho dosáhnout, být nějak v pohodě, atd. To je něco jako well being - biologická záležitost. Zlepšování nemá u stroje smysl. K čemu? K dobrému pocitu stroje, že je nadřazen? Že má radost z toho, atd. Jenže to je biologie.

+2/0
7.4.2015 12:29

J81a87r11o97s75l47a71v 50R81e27z11n75i29k 4932593189390

Kreativita je čistě biologický pojem

0/0
7.4.2015 12:30

J96a55r71o27s41l85a15v 55R45e28z57n95i75k 4172733839430

Jakmile mozek něco kreativně vymyslí s interakcí prostředí, tak to může naprogarmovat do počítače. nějaký algoritmus. Ale to už je vytvořená věc procesem kreativity. V počítači už to není kreativní, je to prostě algoritmus, ze kterého nelze kreativně uhnout.

0/0
7.4.2015 12:36

Z78b30y64n92ě13k 29Š53a49f31a98r37č69í84k 5447438705524

Vedete tu monolog, na který není nikdo zvědavý. Založte si blog.

0/0
7.4.2015 13:07

J81a64r70o60s49l11a95v 52R40e28z23n54i15k 4192363909840

Pokud se chceme bavit o kreativním učení tak je to plně v souladu s článkem. Nebo nechápete o čem mluvím,

0/0
7.4.2015 13:20

M24i39c52h45a92l 35D27v77o20ř86á77k 9845599837230

Je otázka kde končí kreativita a začíná indukce (Známe výsledek, známe vstupní parametry, vymýšlíme transformaci) --> umíme zpracovat dřevo, víme že kulaté kameny dobře cestují z kopce, chceme přepravovat náklad, není náhodou vynález kola pouze spojením již existujících informací? 

Jestli jestli kreativitu definujeme jako nový způsob využití existujících informací, tak to je něco co počítač (byť zatím omezeně) dokáže

+2/0
7.4.2015 15:29

T34o33n35d18a 23H81e38j29l68í50k 1728113409937

Tak šachy, to je o ničem, spíš by to chtělo , aby počítače válely v Go. 

Tam by se teprv projevil výkon počítače myslet dopředu. Nebo snad ~ 10 ^ 120 možností v šachu je srovnatelné s ~ 10 ^ 800 možností v Go?

Viz. : http://hra-go.cz/

0/0
7.4.2015 10:08

V25l88a10d78i98m30í14r 27K17r87i39s52t82e39n 7236282665798

Tak go je pro počítače trochu jiná výzva, ale i tam za poslední roky došlo k pokroku, ale cesta,aby porazil profesionála je stále dlouhá. Zase  se příliš v počítačovém go neorientuji, ale mám pocit že nezávodní program má sílu okolo max. 2 danu amatérského, speciální  asi bude trochu výš. Ale stejně  je to výkonnostně daleko( 1-6D amatérský a pak cca 1-9 d profesionální nad tím). Případné argumenty  že je to i díky nižšímu zájmu a snahy než proti šachui neobstojí. Go je velmi populární v Korei, Číně a Japonsku

0/0
7.4.2015 14:10

J43a98r29o81s83l28a77v 13R84e19z83n94i30k 4332863829930

Do počítačů by se mělo implementovat vědomí a halvně důvod. proč existovat. pud sebezáchovy.....strach před smrtí, sex, radost, požitkářství......prostě rozkošnická nervová soustava

0/−9
7.4.2015 8:59

K96a76r16e59l 63V18o17h26n46o78u69t 4978989150507

Implementuj!

+3/0
7.4.2015 9:05

J83a92r66o40s74l43a14v 80R10e95z44n94i43k 4212673159640

Pokud má mít někdo motivaci se zlepšovat, tak musí mít vědomí a pak důvod vzešlý z vědomí, ...pokud ho nemá - tak smrt je pro něj to samé jako život..neexistuje něco "lepšího" nebo "horšího". Lidi taky nedělají věci jen tak..ale ze strachu ze smrti, ze strachu obecně, z pudu sebezáchovy, z pudu bezpečí - tedy emocionálně se cítit dobře...

0/−2
7.4.2015 10:00

J10a44r25o50s59l29a79v 90R22e65z47n48i17k 4142843139420

hledání jakéhosi dobrého pocitu - radost, klid, seberealizace....

0/−2
7.4.2015 10:02

M21i37c66h56a17l 59D92v95o16ř63á28k 9235729147780

Strach, radost, požitkářství, jsou poměrně náročně implementovatelné koncepty. Ale dělá se na tom http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Brain_Project

0/0
7.4.2015 11:00

K72a15t97e64ř88i10n33a 72V85ý49b62o77r66n41á 6920909589

Vývoj umělé inteligence je úžasný a zrychluje se exponenciálně. Tomu člověk nemůže se svou evoluční schopností konkurovat a bude touto inteligencí postupně nahrazen.

+8/−7
7.4.2015 7:03

V90á11c10l39a47v 18P91o83t32k54a53n 8649603766487

Nesmysl, porad je to clovek kdo to musi nastavit aby to vubec fungovalo. Navic umela inteligence neni pouze o rozumu ale je treba tento stroj serizovat a udrzovat. Mozna za 500let.

+6/−1
7.4.2015 7:31

M60i68c74h12a16l 30D24v42o86ř63á79k 9175549817350

No zase tak rychle to nezavrhujte. Schopnost neuronových sítí se učit (se seřizovat) metodou backpropagation se datuje k roku 1969. Čili jsme schopni vytvořit stroj který se sám "seřizuje" mnohem rychleji než toho je schopen člověk.

+1/0
7.4.2015 11:33

J63o22s72e69f 32J71a13n48o34u95š15e79k 5663544788184

Předpokládá se, že počítač inteligentní jako lidský mozek tu bude do 20 let. Na tohle téma je skvělý článek v novém čísle časopisu Level.

0/0
7.4.2015 12:55

M35a71r23t26i97n 65D89u83f37e76k 3672237758674

Články a příspěvky budou psát počítače?!

+1/−1
7.4.2015 7:31

J11i46n12d95r90a 40N91o90v54á76k 4571299490153

Už je píšou.

+1/0
7.4.2015 13:54

M10a50r56e86k 17Z55a54h44r41a65d37i96l 6314879415551

On taky ten vývoj UI neprovádí jiná UI, nýbrž člověk. Proto může těžko UI komplexně nahradit člověka...

0/−3
7.4.2015 8:03

Z14b88y72n66ě94k 68Š77a69f63a48r25č43í27k 5467678775264

UI = User Interface, AI = Artificial Intelligence.

+1/−1
7.4.2015 9:35

F84i82l86i29p 79K15o29r23v65a14s 8456683934180

jsme češi, mluvíme česky. UI = umělá inteligence.

+1/−3
7.4.2015 13:19

V13l59a98d71i67m56í82r 19P41ý72c86h33a 8680394201278

UI je odjakživa uživatelské rozhraní Rv

0/0
22.4.2015 1:00

M94a96r58e80k 46Z14a53h36r33a83d53i53l 6394639415101

Mo(u)dří pochopili mou zkratku...

0/−1
7.4.2015 14:13

J69a39r22o83s28l73a10v 31T42a74c51h23o41v56s46k88y 2122470194480

To dost pochybuju. Architektura cipu uz je na hranici mozneho. Kvasinky se taky mnozi exponencialne jen do okamziku, kdy je z burcaku vino.

+4/−1
7.4.2015 8:22

F19i22l71i97p 15K72o48r83v13a39s 8796773414850

teďka se lidi snaží dostat dál za pomoci chemie... jinými slovy pracují s jiným typem architektury. Paradoxně se výrazně blíží původnímu významu slova Robot tak, jak byl uveden v knize R.U.R. 

Momentálně vznikaj chemický roboti, který sou schopný (teoreticky) v rámci lidskýho těla třeba lokálně dávkovat léky a další

+1/0
7.4.2015 13:22

Z62b39y27n36ě98k 30Š95a37f47a70r62č39í93k 5767478635514

Já bych to upřesnil. Člověk se stane tou inteligencí, takže není třeba to příliš dramatizovat.

0/0
7.4.2015 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.