- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řečnická otázka autora z předposlední podsekce: "Připadá vám, že by z milovníků krváků a her vyrostlo pokolení sociopatických magorů, jak bylo prorokováno?"
Moje odpověď: Ano, připadá! A nejde jen o dojem, bohužel! Zhoršení celkového chování společnosti, větší otrlost vůči násilí všeho druhu i vysloveně patologické jevy některých skupin (typicky mladistvých) jsou dobře exaktně zdokumentovány. Samozřejmě, lze donekonečna vést diskuse o příčinách a – podobně jako náš všeználkovský prezident Klaus ve věci globálního oteplování – zpochybňovat kauzalitu mezi mnohaletým vymýváním mozků násilím v TV + poč. hrách a degradující atmosférou reálné společnosti (viz starověký Řím!), ovšem všeho do času. Každá demagogie jednou tvrdě a definitivně narazí na realitu a pak už nejde nic "okecat". To již bývá pozdě…
Obecně. Pokud postava ve hře sedí za volentem nebo v kokpitu letadla, tak je to celkem přirozený dobrý zážitek bez bolestí hlavy. Ale pohyb ve střílečkách je skutečně utrpení. Stačí pár minut a hlava člověka bolí celé hodiny a žaludek taktéž. je to spíše mírná nepříjemná bolest než intenzivní.
Další věc je mít stabilně 75+ FPS, tedy snímkovou frekvenci, jinak celý obraz je roztahaný a nedělá to dobře.
Třeba ve hrách jako Euro truck simulátor nebo Elite Dangerous, kde postava je statická jsem měl celkem bez problémů 4+ hodinové seance.
Rozhodně věřím, že tohle je budoucnost a nejen pro hry.
Zajímavý je, že já tyhle stavy mám jen někdy. Stávalo se mi to u Need for Speed Underground a i u Vice City při jízdě autem. Ale někdy stačilo pauza 1-2hoďky a OK. A to jenom občas. FPS moc nehraju, ale tam jsem neměl problém nikdy ani u starších jako Doom nebo u Team Fortress, CS.
A v autě ani letadle mi špatně taky neni, můžu vlastně dělat cokoliv číst, psát i počítat :)
Taky se mi z některých her dělá špatně. První takový byl Doom, kde se mi dělalo blbě z toho "houpavého" pohybu. Ten mi dělá problémy doteď, proto třeba nejsem schopen moc dlouho hrát hry ze série Amnesia. Občas mívám problémy i u závodních her, ale zatím jsem nedokázal identifikovat proč. Nejhorší v tomto směru byla Rallye Paris-Dakar, ze které mi bylo blbě už po pěti minutách hraní. A bohužel mi nedělá dobře ani má oblíbená Richard Burns Rally, kterou zvládnu hrát cca hodinu, ale pak už se to nedá...
Tento problem so zavratami som mal a furt mam pri Arme a vsetkych hrach zalozenych na jej engine...bleee
Mne je blbe i u FPS "tunelovek"... proto dlouho jedinou FPS, co jsem dohral byl Wolfenstein 3D:-) Proto taky preferuju z akcnich her 3rd person...
Star citizen bude pecka, i kdyz budu blejt jak Amina
Čistě u simulátorů (letecké, nebo i závody aut), kdy člověk sedí a jenom se "rozhlíží" z oken, by to ani s horší odezvou obrazu na pohyb nemuselo být "blicí" Horší by asi byla ta FPS část Star Citizen.
Tak testovat první verzi Development Kit Oculusu v době, kdy už vyšla druhá verze s výrazně sníženou délkou odezvy obrazu na pohyb těla, a tedy snížením nevolnosti, je jako otestovat Favorit, a pak si stěžovat, že ta Fabie byla úplně k ničemu DK1 je z roku 2012, pak vyšla updatovaná verze DK1, loni se objevil DK2 a pak ještě updatovaná verze DK2.
Budou také nějaké prohlídky muzeí a památek?
Hry (o kterých se všude píše) jdou krapet mimo mne.
Tak predne nechapu,proc to autor zkousi na DK1,ale budiz.. DK2 je samozrejme mnohem lepsi,po necelem roce testovani jsem nezazil vylozene spatny stav,kinetoza je zavisla hlavne od zpusobu ovladani a pohybu ve hre,samozrejme oproti dk1 ma dk2 mnohem rychlejsi a presnejsi reakce na pohyb hlavou,coz mohla byt prvotni pricina kinetozy autora. Kdo nema doma zazvor,muze to vyresit kinedrylem:) Ale ani ja,ani nikdo ze zhruba 7 lidi,kterym jsem dk2 predvadel(cca 30 nejlepsich her a ruznych techdem),zadnou velkou nevolnost nezazili.
Jak spravne autor podotknul,potencional vyuziti virtualni reality je i mimo herni prumysl,dokonce bych rekl,ze je nasobne vyssi,coz doklada nedavna koupe Oculusu Facebuckem. Autor zminil VR cinema,coz je vpodstate online simulator kina,kde volne prochazite saly a lobby,potkavate dalsi virtualni uzivatele,muzete s nimi konverzovat,poustet jim v kinosale videa z dovolene a kdo ma razer hydra ci motion leap,muze konverzaci doprovazet i gesty rukou. Predstavte si second life ve spojeni s facebookem,kdy budete moci byt ve virtualnim svete presne aktualne zobrazeni pomoci rychleho 3Dskenu. Dalsi obri potencional ma filmovy prumysl,dnes existuji jiz prvni virtualni filmy,kde je zatim staticke rozhlizeni okolo sebe,ale s neustalym rozvojem se urcite bude mozne po scene pohybovat. Pro fanousky slavnych lidi bude urcite obrovske lakadlo se virtualne sejit s herci ci si s rockovou kapelou zahrat solo pred vyprodanou Letnou:) Porno prumysl jiz take vytvoril prvni vlastovky.
Kapitola sama pro sebe je uprava pritomnosti v realnem case pomoci kamerky a nasledne zobrazeni ve virtualni realite,coz naskyta neskutecne moznosti,napriklad moznost zkrasnet si manzelku :) ale to uz se bavime o budoucnosti 2 ci 3 roky vzdalene,kdy bude oculus pripominat google glass,a obraz bude promitan na sitnici oka(zarizeni se jiz vyvyji)
Jeste bych dodal,ze je treba mit velmi rychly comp,naroky na hw jsou obrovske.ze zacatku jsem mel gtx560 a i7,tedka mam r9 280x ale stale to je na hrane:)