Diskuze

Bolesti hlavy, zvracení či infarkt. Jiný pohled na virtuální realitu

Brýle, nebo chcete-li helma na virtuální realitu Oculus Rift dokážou člověka vtáhnout přímo do počítače. U řady hráčů však vyvolávají těžkou nevolnost. Vyzkoušeli jsme, co se s nimi dá hrát a jak to ustát s klidným žaludkem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

Řečnická otázka autora z předposlední podsekce: "Připadá vám, že by z milovníků krváků a her vyrostlo pokolení sociopatických magorů, jak bylo prorokováno?"

Moje odpověď: Ano, připadá! A nejde jen o dojem, bohužel! ;-( Zhoršení celkového chování společnosti, větší otrlost vůči násilí všeho druhu i vysloveně patologické jevy některých skupin (typicky mladistvých) jsou dobře exaktně zdokumentovány. Samozřejmě, lze donekonečna vést diskuse o příčinách a – podobně jako náš všeználkovský prezident Klaus ve věci globálního oteplování – zpochybňovat kauzalitu mezi mnohaletým vymýváním mozků násilím v TV + poč. hrách a degradující atmosférou reálné společnosti (viz starověký Řím!), ovšem všeho do času. Každá demagogie jednou tvrdě a definitivně narazí na realitu a pak už nejde nic "okecat". To již bývá pozdě…

0 1
možnosti
JF

Obecně. Pokud postava ve hře sedí za volentem nebo v kokpitu letadla, tak je to celkem přirozený dobrý zážitek bez bolestí hlavy. Ale pohyb ve střílečkách je skutečně utrpení. Stačí pár minut a hlava člověka bolí celé hodiny a žaludek taktéž. je to spíše mírná nepříjemná bolest než intenzivní. 

Další věc je mít stabilně 75+ FPS, tedy snímkovou frekvenci, jinak celý obraz je roztahaný a nedělá to dobře.

Třeba ve hrách jako Euro truck simulátor nebo Elite Dangerous, kde postava je statická jsem měl celkem bez problémů 4+ hodinové seance. 

Rozhodně věřím, že tohle je budoucnost a nejen pro hry.

1 0
možnosti
FP

F62i73l37i16p 32P38e22t31e33r

14. 4. 2015 15:02

Zajímavý je, že já tyhle stavy mám jen někdy. Stávalo se mi to u Need for Speed Underground a i u Vice City při jízdě autem. Ale někdy stačilo pauza 1-2hoďky a OK. A to jenom občas. FPS moc nehraju, ale tam jsem neměl problém nikdy ani u starších jako Doom nebo u Team Fortress, CS.

A v autě ani letadle mi špatně taky neni, můžu vlastně dělat cokoliv číst, psát i počítat :)

0 0
možnosti
PL

Taky se mi z některých her dělá špatně. První takový byl Doom, kde se mi dělalo blbě z toho "houpavého" pohybu. Ten mi dělá problémy doteď, proto třeba nejsem schopen moc dlouho hrát hry ze série Amnesia. Občas mívám problémy i u závodních her, ale zatím jsem nedokázal identifikovat proč. Nejhorší v tomto směru byla Rallye Paris-Dakar, ze které mi bylo blbě už po pěti minutách hraní. A bohužel mi nedělá dobře ani má oblíbená Richard Burns Rally, kterou zvládnu hrát cca hodinu, ale pak už se to nedá...

0 0
možnosti
OU
PB

P63e89t66e82r 97B93i33e56l52y

13. 4. 2015 22:32

Tento problem so zavratami som mal a furt mam pri Arme a vsetkych hrach zalozenych na jej engine...bleee

0 0
možnosti
PP

Mne je blbe i u FPS "tunelovek"... proto dlouho jedinou FPS, co jsem dohral byl Wolfenstein 3D:-) Proto taky preferuju z akcnich her 3rd person...

0 0
možnosti
PR

Star citizen bude pecka, i kdyz budu blejt jak Amina

0 0
možnosti
MV

Čistě u simulátorů (letecké, nebo i závody aut), kdy člověk sedí a jenom se "rozhlíží" z oken, by to ani s horší odezvou obrazu na pohyb nemuselo být "blicí":-) Horší by asi byla ta FPS část Star Citizen.

1 0
možnosti
MV

Tak testovat první verzi Development Kit Oculusu v době, kdy už vyšla druhá verze s výrazně sníženou délkou odezvy obrazu na pohyb těla, a tedy snížením nevolnosti, je jako otestovat Favorit, a pak si stěžovat, že ta Fabie byla úplně k ničemu:-) DK1 je z roku 2012, pak vyšla updatovaná verze DK1, loni se objevil DK2 a pak ještě updatovaná verze DK2.

2 0
možnosti
PF

Budou také nějaké prohlídky muzeí a památek?

Hry (o kterých se všude píše) jdou krapet mimo mne.

0 0
možnosti
SJ

Tak predne nechapu,proc to autor zkousi na DK1,ale budiz.. DK2 je samozrejme mnohem lepsi,po necelem roce testovani jsem nezazil vylozene spatny stav,kinetoza je zavisla hlavne od zpusobu ovladani a pohybu ve hre,samozrejme oproti dk1 ma dk2 mnohem rychlejsi a presnejsi reakce na pohyb hlavou,coz mohla byt prvotni pricina kinetozy autora. Kdo nema doma zazvor,muze to vyresit kinedrylem:) Ale ani ja,ani nikdo ze zhruba 7 lidi,kterym jsem dk2 predvadel(cca 30 nejlepsich her a ruznych techdem),zadnou velkou nevolnost nezazili.

Jak spravne autor podotknul,potencional vyuziti virtualni reality je i mimo herni prumysl,dokonce bych rekl,ze je nasobne vyssi,coz doklada nedavna koupe Oculusu Facebuckem. Autor zminil VR cinema,coz je vpodstate online simulator kina,kde volne prochazite saly a lobby,potkavate dalsi virtualni uzivatele,muzete s nimi konverzovat,poustet jim v kinosale videa z dovolene a kdo ma razer hydra ci motion leap,muze konverzaci doprovazet i gesty rukou. Predstavte si second life ve spojeni s facebookem,kdy budete moci byt ve virtualnim svete presne aktualne zobrazeni pomoci rychleho 3Dskenu. Dalsi obri potencional ma filmovy prumysl,dnes existuji jiz prvni virtualni filmy,kde je zatim staticke rozhlizeni okolo sebe,ale s neustalym rozvojem se urcite bude mozne po scene pohybovat. Pro fanousky slavnych lidi bude urcite obrovske lakadlo se virtualne sejit s herci ci si s rockovou kapelou zahrat solo pred vyprodanou Letnou:) Porno prumysl jiz take vytvoril prvni vlastovky.

Kapitola sama pro sebe je uprava pritomnosti v realnem case pomoci kamerky a nasledne zobrazeni ve virtualni realite,coz naskyta neskutecne moznosti,napriklad moznost zkrasnet si manzelku :)  ale to uz se bavime o budoucnosti 2 ci 3 roky vzdalene,kdy bude oculus pripominat google glass,a obraz bude promitan na sitnici oka(zarizeni se jiz vyvyji)

4 1
možnosti
SJ

Jeste bych dodal,ze je treba mit velmi rychly comp,naroky na hw jsou obrovske.ze zacatku jsem mel gtx560 a i7,tedka mam r9 280x ale stale to je na hrane:)

0 0
možnosti