Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Česká středověká hra láká na unikátní bojový systém

Titul Kingdom Come: Deliverance chce být originální svou mírou realističnosti. Jedním ze specifik hry má být bojový systém, který autoři označují za výjimečný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i89ř79í 81D47u79š63e55k 8532261301573

Tak bojeschopnost plnoplátu bez koně byla 3 minuty pak se jedinec unaví. Souboje byli hlavně o únavě a pokud meli skutečně meče a plátovou zbroj tak smrtelný úder byl většinou když jede z bojovníků už ležel na zemi vysílen. Zato takovej morgenstern nebo nějaký řemdich to dokázalo prorazit lebku a sundat protivníka celkem rychle.

0/−1
9.6.2015 8:38

J42o91z70e58f 35N66o56v59ý 4653875501629

Ten hype je podobný jako u Mafie2. Snad to nebude mít stejnej osud.

+1/0
7.6.2015 9:13

M10a65r82t25i62n 81B35e49n51e96š 3732887204459

Nevim nevim, mam z toho spíš obavy... podle mého názoru "realističnost" měla u her nějakou hodnotu naposled před 10ti lety. Dneska dobrou hru nedělá přeci vůbec to, jak moc je realistická. Ba právě naopak, většina studií ukazuje, že lidé se uchylují ke hrám s očekáváním zkušenosti, která je spíše opakem reality (proto je populární sci-fi a fantasy). Ze stejného důvodu taky moc nefrčí věci jako Wii, Kinect apod. - tj technologie, které mají přinést realističtější zážitek z hraní. Mainstream hráč chce prostě u hry pohodlně sedět, bavit se u ní, a je mu celkem jedno, že balistika kulek přesně neodpovídá skutečnosti. Historicky vzato přilišná snaha o realističnost hrám spíše škodí.

0/−2
6.6.2015 20:58

M85i67c40h65a89l 76T82o21m11á88n98e50k 9637389646

jeste by ne, chci sizahrat a nejele neco co si normalne nemuzu prozit a v realu si skutecne asi na drakovi nezaletam, kdezto v airbusu treba sance je

0/−1
6.6.2015 23:45

M82a44r59e11k 38Z28a46h23r79a39d89i44l 6944189905931

Rozhodně nesouhlasim. Tahle hra je od začátku koncipovaná jako realistická - ve středověkém prostředí. A s touhle vizí byla taky hráči skrz kickstarter financovaná. Ta hra má potenciál právě proto, že dnešní doba (a herní scénu nevyjímaje) se v masové míře lidově řečeno "debilizuje" a proto hráči (určitá nemalá skupina hráčů) touží po propracovanějším, realističtějším a "chytřejším" přístupu ve vývoji. Jasně že nemůžeme počítat s tim, že to sedne každýmu, ale už teď si troufám říct, že přesně taková hra tady dlouho chyběla...

0/0
8.6.2015 8:08

M95a68r25t30i70n 91P34ř31e60n85o27s53i81l 3361630402

Zase se ukazuje jak "čecháčci"  umí převážně jenom kritizovat a hledat chyby. Zatímco aby místo toho přáli téhle české skupině vývojářů úspěch, ten člověk co vede studio a potažmo i vývoj hry je jeden z nejlepších českých herních vývojářů, který stojí za pár celosvětově úspěšnýma hrama, takže si myslím, že asi ví co dělá. K tomu na Kickstartru vybrali na vývoj hry za pár hodin víc než potřebovali, takže vaše "hejty" jsou absolutně bezpředmětné, když tolik lidí z celého světa v této hře vidí obrovský potenciál.

+4/0
6.6.2015 20:19

Z71l21a85t24u39š39e 18J17e67l30í26n85k59o85v47á 1265922977142

Jestli tam nejsou černí otroci, tak se to v USA jako nekorektní neujme.

(viz předchozí stížnosti na podobné středověké hry v Evropě)

0/0
6.6.2015 18:37

M53i93c22h44a21l 51V34e79r77n42e29r 8687976137364

To je nesmysl. Podle grafu zveřejněného před rokem tvořily příspěvky od lidí z USA zhruba čtvrtinu celého objemu příspěvků. Ty výtky ohledně černochů Vávra (šéf týmu) zmiňoval, ale spíš jako takovou humornou zajímavost - týkalo se to spíš lidí, co nepochopili, že se jedná o historickou, ne fantasy hru, anebo neměli ponětí o historii českých zemí (což se asi dá pochopit).

0/0
8.6.2015 15:30

M14a32r95t14i78n 66R39a16c23h13f71a17l45s10k98ý 9785377870381

Mount and blade to strčí do kapsy:-P

0/−1
6.6.2015 13:37

A58d85a77m 97S50v12o86b14o38d39a 2347109570865

Tím myslíš, že tato hra strčí do kapsy Mount and blade, nebo že Mount and blade strčí do kapsy tuto hru???

+12/0
6.6.2015 14:17
Foto

J56i59ř43í 92K95r92á35k86o63r16a 9319183

No a ve hře pak zabliká trojúhelníček, signalizující, že má hráč stisknout tlačítko s trojúhelníčkem, aby provedl výpad, což bude velmi zábavné.

0/−1
6.6.2015 11:36

P78e26t43r 76K42a50d41e19ř73á76b27e54k 6977632757

ne tak zábavné jako kliknout na levý tlačítko myši pro útok a pravý pro obranu ;-D jak je to ve všech hrách TES.

0/0
7.6.2015 16:10

O78n34d77ř83e77j 70B59o58k 4527491448448

Tak ten dlouhý souboj bylo 7 švihnutí meče, 1 kop, a dva údery hruškou. To zas tak dlouhé není.

+6/0
6.6.2015 9:44

O91n45d33ř98e23j 91B29o93k 4187871938618

Tak bez brnění to souboj na 2-3 seky asi skutečně byl, ale s brněním člověk tak nějak vydrží víc.Spousta potenciálních smrtelných úderů sjede po pancíři. Nicméně asi pro efekt souboj vyšperkovali;-)

+3/0
6.6.2015 9:39

H91y59n25e77k 82T81r25o47j97a39n 1581181383379

Všechno to záleží na tom, jak to půjde nebo nepůjde ovládat. Najít ten správný poměr realističnosti a hratelnosti, no, nezávidím jim to. Je to v tom obrovský potenciál jak celou hru naprosto pohřbít.

Ale ukázka je super, hlavně ta first person část...

+9/0
6.6.2015 7:51

M47a39r17t66i84n 33Č92e15r96v27e38n53ý 3286417161431

Právě ta first person část spoustu lidí odkojených na MMORPG odradí. Na to ostatně dojel i Elder scroll online.

0/0
6.6.2015 14:01

H80y70n46e82k 31T85r21o43j79a69n 1671281953939

Nechápu, jak by to někoho mohlo odradit. "hra je to sice dobrá, ale odradil mě ten 1st person pohled"

+3/0
6.6.2015 16:01

M16i73r89o83s63l80a63v 10K31r19a37h97u53l28í59k 6547374964

na 1st person že dojelo ESO? ;-D Od začátku 1st person vůbec nebyl plánovaný, ale fan base řvala, že jej tam chtějí, takže jej ESO má, ale není to defaultní pohled a hraje se to primárně ve 3rd personu. ESO dojelo na jiné věci. Grafika a 1st person to rozhodně nebyl.

0/0
8.6.2015 12:32

L16u91k94á77š 46V91l54k 2251539954326

Jo souboj vypadá nádherně (ikdyž otázka zda to přesně takto bude v reálné hře). Jinak pro zajímavost (četl jsem to jinde, jen předávám dál), prý je snad poprvé vidět v soubojích mečem systém boje tzv. half swording (chycení meče druhou rukou za ostří kvůli větší razanci úderu), nebo správné použití pommelu (konce rukojetě meče).

Ještě dodám (k té realičnosti), že kdysi dávno mi jeden člen historického šermu říkal, že dlouhé souboje mečem ve středověku ve skutečnosti netrvali 3 5 10 minut, ale opravdu pár výpadů a konec... Ale asi měl na mysli souboje bez brnění. Každopádně se dá říci, že i delší souboje se našli když se celá dlouhá staletí šermovalo... :-)

+3/0
6.6.2015 2:41

M14i62r35o85s10l32a31v 79A37d56a51m62k26o70v25i73c 2939860663

Ve stredoveku se skutecne moc nesermovalo, a to s ani bez brneni. Mece i brneni byly tezke a presnost uderu a seku tim nutne trpela, takze opravdu par svihu a byl konec. V bitvach, ktere trvaly hodiny, pak na nejake paradicky nebyl ani cas ani prostor. Extremni v tomto byli japonsti samurajove - s lehkou zbroji a smrtici katanou byli radi, kdyz dostali cas na druhy svih, prestoze kondicne by toho zvladli mnohem vice.

Serm je spise zalezitosti novovekou, kdy se sermovalo s lehcimi zbranemi a vesmes beze zbroje. S kordem si muzete dovolit mnohem vice, nicmene presto je to energeticky vydej na urovni ledniho hokeje, kde se pro udrzeni maximalniho vykonu strida po ani ne minute.

+8/0
6.6.2015 2:51

P24e30t25r39a 31M89i12c20h95a53l91o19v65á 9205131977

Tak samurajská zbroj je právě stavěná proti sekům, nejlehčízbroj měli obyčejní pěšáci. Přilba „pancíř“ a ochrana předloktí. Lepší zbrojpak měla krom přilby i masku která kryla větší část obličeje a krku. Ramenní chráničea ochranu chodidel a holení. Také byl „pancíř“ skládán z malých obdélníčkůkvalitní oceli a takto lamelovaná zbroj vydržela i bodnutí katanou, či oštěpema šípy. Proti tomu byl „pancíř“ pěšáků z „jednoho kusu“ (přední plát azadní plát) takže oštěp, šíp či bodnutí katanou měl větší šanci na průraz.Nehledě na to, že nebyl nijak chráněn krk, ramena a horní díl rukou.

0/0
6.6.2015 18:42

M14i73r72o67s28l37a32v 57A68d58a49m42k60o75v75i79c 2319650383

Ja netvrdim, ze ne, jen jsem to daval do protikladu k tezke zbroji. Podle toho, co jsem o samurajich cetl a slysel, bylo nejcastejsi pricinou konce devastujici zraneni ruky, po kterem nemohli pokracovat dal. A to, pokud ruku nekryjete kusem radne oceli vcetne prstu, kde s katanou velmi rychle. My jsme cvicili samozrejme jen s bokkenem a pri nacviku sestav jsme priblizne vedeli, co souper udela - ale prsty, zapesti a predlokti jsme meli omlacene stejne fest. Nechci ani pomyslet, jak by to bylo naostro (s oceli v ruce a bez napovedy).

0/0
8.6.2015 12:21

P17e83t46r94a 64M20i30c20h82a83l63o42v95á 9165661267

Tak to jo, jinak katana je zbraň strašná i krásná. Přiznám se, že jednu doma mám a je to jako držet v ruce 60cm dlouhou břitvu, respekt získán skoro okamžitě. Když ji člověk drží v ruce, dokáže uvěřit tomu, že zvládne čistě přeseknout člověka jak nic.

0/0
8.6.2015 22:48

M69i29c23h98a95l 91V92e81r61n40e61r 8777456767264

Přesně tak. Nějaké máchání obouručákem jako suchou větvičkou je záležitost spíš pro Final Fantasy:-) Taky odrážení seků ostřím na ostří by skončilo během chvilky zničením zbraně. Takže dva obrněnci se nesnažili toho druhého přeseknout v půlce, ale najít mezeru mezi částmi brnění, a tam zarazit meč spíš jako kopí. A o obranu proti úderům soupeře se většinou postarala zbroj.

0/0
8.6.2015 15:40

L39u43k53a73s 90S29u36c76h12a17n16e21k 5736837933160

Těch zmiňovaných pár seků neznamenalo, že souboj trval vteřiny ... obyčejně se obcházeli, zkoušeli reakce protivníka a až ta závěrečná část trvala těch pár seků.

A jděte do háje s tím "brněním". Oba aktéři videa mají na sobě plátovou zbroj. Kroužkovou zbroj (brň hovorově "brnění") jsem tam nikde neviděl.

+2/0
6.6.2015 10:50

T45o53m 19S58l19a12d52e39k 8206908530238

Pro "pommel" máme pěkný český výraz... hruška :-)

Mě přijde zvláštní uzveřejňovat ukázku dvou borců v plné plátové zbroji s kratšími meči. Ubít mečem někoho v plátové zbroji není jen tak, existují vhodnější nástroje na takového protivníka.

0/0
6.6.2015 13:19

P12e78t67r42a 47M17i47c13h62a62l91o35v49á 9915461957

Proto vznikly kuše a různě tvarovaná válečná kladiva apalcáty. ;-)

+1/0
6.6.2015 18:25

M88i85c81h17a77l 45V55e42r90n66e66r 8297416117444

Meče samozřejmě používali i rytíři v plné plátové zbroji. Byl to hodně boj na tělo, kdy se snažili vrazit špičku meče do mezery mezi kusy brnění.

0/0
8.6.2015 16:12

F80i38l82i63p 10P37o47l78á36k 5768565132828

Hlavní omezení pro délku soubojů byla váha. S mečem těžkým jak kráva se dalo šermovat tak 5 minut, obzvláště, když na sobě měl ještě voják zbroj. Přes zavřenou helmu sotva dýchal a šlo mu o jediné — srazit oponenta na zem. Pak k němu přiběhl někdo, kdo se specializoval na dorážení a postaral se o něj. Samozřejmě, ne vždy. Ale se zbrojemi a zbraněmi, které jsou v tom videu, to jinak prostě nešlo. Obzvláště, když do sebe rubou meči. Na plátovou zbroj to chce nejlépe střelnou zbraň, a když to nejde jinak, tak různá kladiva, jitřenky a podobně.

0/0
7.6.2015 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.