Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Česká středověká hra láká na unikátní bojový systém

Titul Kingdom Come: Deliverance chce být originální svou mírou realističnosti. Jedním ze specifik hry má být bojový systém, který autoři označují za výjimečný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i61ř55í 44D35u33š26e63k 8972641241793

Tak bojeschopnost plnoplátu bez koně byla 3 minuty pak se jedinec unaví. Souboje byli hlavně o únavě a pokud meli skutečně meče a plátovou zbroj tak smrtelný úder byl většinou když jede z bojovníků už ležel na zemi vysílen. Zato takovej morgenstern nebo nějaký řemdich to dokázalo prorazit lebku a sundat protivníka celkem rychle.

0/−1
9.6.2015 8:38

J93o19z70e47f 27N80o85v73ý 4393475511319

Ten hype je podobný jako u Mafie2. Snad to nebude mít stejnej osud.

+1/0
7.6.2015 9:13

M73a62r28t19i77n 81B86e21n86e18š 3632447474289

Nevim nevim, mam z toho spíš obavy... podle mého názoru "realističnost" měla u her nějakou hodnotu naposled před 10ti lety. Dneska dobrou hru nedělá přeci vůbec to, jak moc je realistická. Ba právě naopak, většina studií ukazuje, že lidé se uchylují ke hrám s očekáváním zkušenosti, která je spíše opakem reality (proto je populární sci-fi a fantasy). Ze stejného důvodu taky moc nefrčí věci jako Wii, Kinect apod. - tj technologie, které mají přinést realističtější zážitek z hraní. Mainstream hráč chce prostě u hry pohodlně sedět, bavit se u ní, a je mu celkem jedno, že balistika kulek přesně neodpovídá skutečnosti. Historicky vzato přilišná snaha o realističnost hrám spíše škodí.

0/−2
6.6.2015 20:58

M90i42c94h92a58l 93T62o24m19á72n50e80k 9177799626

jeste by ne, chci sizahrat a nejele neco co si normalne nemuzu prozit a v realu si skutecne asi na drakovi nezaletam, kdezto v airbusu treba sance je

0/−1
6.6.2015 23:45

M61a91r88e20k 34Z70a72h15r16a85d26i77l 6124929855541

Rozhodně nesouhlasim. Tahle hra je od začátku koncipovaná jako realistická - ve středověkém prostředí. A s touhle vizí byla taky hráči skrz kickstarter financovaná. Ta hra má potenciál právě proto, že dnešní doba (a herní scénu nevyjímaje) se v masové míře lidově řečeno "debilizuje" a proto hráči (určitá nemalá skupina hráčů) touží po propracovanějším, realističtějším a "chytřejším" přístupu ve vývoji. Jasně že nemůžeme počítat s tim, že to sedne každýmu, ale už teď si troufám říct, že přesně taková hra tady dlouho chyběla...

0/0
8.6.2015 8:08

M35a98r98t88i53n 78P46ř87e56n68o59s52i54l 3671950742

Zase se ukazuje jak "čecháčci"  umí převážně jenom kritizovat a hledat chyby. Zatímco aby místo toho přáli téhle české skupině vývojářů úspěch, ten člověk co vede studio a potažmo i vývoj hry je jeden z nejlepších českých herních vývojářů, který stojí za pár celosvětově úspěšnýma hrama, takže si myslím, že asi ví co dělá. K tomu na Kickstartru vybrali na vývoj hry za pár hodin víc než potřebovali, takže vaše "hejty" jsou absolutně bezpředmětné, když tolik lidí z celého světa v této hře vidí obrovský potenciál.

+4/0
6.6.2015 20:19

Z17l58a34t25u73š34e 23J57e28l37í87n16k42o26v59á 1315322277252

Jestli tam nejsou černí otroci, tak se to v USA jako nekorektní neujme.

(viz předchozí stížnosti na podobné středověké hry v Evropě)

0/0
6.6.2015 18:37

M80i17c90h18a82l 55V11e62r64n20e29r 8597486887514

To je nesmysl. Podle grafu zveřejněného před rokem tvořily příspěvky od lidí z USA zhruba čtvrtinu celého objemu příspěvků. Ty výtky ohledně černochů Vávra (šéf týmu) zmiňoval, ale spíš jako takovou humornou zajímavost - týkalo se to spíš lidí, co nepochopili, že se jedná o historickou, ne fantasy hru, anebo neměli ponětí o historii českých zemí (což se asi dá pochopit).

0/0
8.6.2015 15:30

M69a52r67t70i80n 11R84a51c69h26f89a39l54s40k19ý 9375307370521

Mount and blade to strčí do kapsy:-P

0/−1
6.6.2015 13:37

A25d66a25m 50S51v68o72b70o57d46a 2987769490275

Tím myslíš, že tato hra strčí do kapsy Mount and blade, nebo že Mount and blade strčí do kapsy tuto hru???

+12/0
6.6.2015 14:17
Foto

J90i55ř16í 63K61r46á23k94o65r30a 9919913

No a ve hře pak zabliká trojúhelníček, signalizující, že má hráč stisknout tlačítko s trojúhelníčkem, aby provedl výpad, což bude velmi zábavné.

0/−1
6.6.2015 11:36

P25e56t32r 55K81a98d32e95ř73á84b54e12k 6257112177

ne tak zábavné jako kliknout na levý tlačítko myši pro útok a pravý pro obranu ;-D jak je to ve všech hrách TES.

0/0
7.6.2015 16:10

O39n36d15ř70e48j 49B22o63k 4837121738678

Tak ten dlouhý souboj bylo 7 švihnutí meče, 1 kop, a dva údery hruškou. To zas tak dlouhé není.

+6/0
6.6.2015 9:44

O89n39d29ř10e94j 58B58o52k 4267481128638

Tak bez brnění to souboj na 2-3 seky asi skutečně byl, ale s brněním člověk tak nějak vydrží víc.Spousta potenciálních smrtelných úderů sjede po pancíři. Nicméně asi pro efekt souboj vyšperkovali;-)

+3/0
6.6.2015 9:39

H98y54n53e52k 16T11r14o47j60a38n 1821671603599

Všechno to záleží na tom, jak to půjde nebo nepůjde ovládat. Najít ten správný poměr realističnosti a hratelnosti, no, nezávidím jim to. Je to v tom obrovský potenciál jak celou hru naprosto pohřbít.

Ale ukázka je super, hlavně ta first person část...

+9/0
6.6.2015 7:51

M52a52r13t91i47n 53Č18e40r41v65e54n83ý 3586537651571

Právě ta first person část spoustu lidí odkojených na MMORPG odradí. Na to ostatně dojel i Elder scroll online.

0/0
6.6.2015 14:01

H90y90n34e50k 70T93r95o68j57a82n 1961361173619

Nechápu, jak by to někoho mohlo odradit. "hra je to sice dobrá, ale odradil mě ten 1st person pohled"

+3/0
6.6.2015 16:01

M55i60r49o45s15l16a49v 33K11r58a55h67u22l86í97k 6317514604

na 1st person že dojelo ESO? ;-D Od začátku 1st person vůbec nebyl plánovaný, ale fan base řvala, že jej tam chtějí, takže jej ESO má, ale není to defaultní pohled a hraje se to primárně ve 3rd personu. ESO dojelo na jiné věci. Grafika a 1st person to rozhodně nebyl.

0/0
8.6.2015 12:32

L80u12k46á90š 43V19l87k 2571559434446

Jo souboj vypadá nádherně (ikdyž otázka zda to přesně takto bude v reálné hře). Jinak pro zajímavost (četl jsem to jinde, jen předávám dál), prý je snad poprvé vidět v soubojích mečem systém boje tzv. half swording (chycení meče druhou rukou za ostří kvůli větší razanci úderu), nebo správné použití pommelu (konce rukojetě meče).

Ještě dodám (k té realičnosti), že kdysi dávno mi jeden člen historického šermu říkal, že dlouhé souboje mečem ve středověku ve skutečnosti netrvali 3 5 10 minut, ale opravdu pár výpadů a konec... Ale asi měl na mysli souboje bez brnění. Každopádně se dá říci, že i delší souboje se našli když se celá dlouhá staletí šermovalo... :-)

+3/0
6.6.2015 2:41

M63i55r80o33s79l20a92v 44A23d47a58m17k67o89v75i94c 2139810193

Ve stredoveku se skutecne moc nesermovalo, a to s ani bez brneni. Mece i brneni byly tezke a presnost uderu a seku tim nutne trpela, takze opravdu par svihu a byl konec. V bitvach, ktere trvaly hodiny, pak na nejake paradicky nebyl ani cas ani prostor. Extremni v tomto byli japonsti samurajove - s lehkou zbroji a smrtici katanou byli radi, kdyz dostali cas na druhy svih, prestoze kondicne by toho zvladli mnohem vice.

Serm je spise zalezitosti novovekou, kdy se sermovalo s lehcimi zbranemi a vesmes beze zbroje. S kordem si muzete dovolit mnohem vice, nicmene presto je to energeticky vydej na urovni ledniho hokeje, kde se pro udrzeni maximalniho vykonu strida po ani ne minute.

+8/0
6.6.2015 2:51

P70e35t40r46a 54M14i24c63h26a39l57o57v60á 9155881467

Tak samurajská zbroj je právě stavěná proti sekům, nejlehčízbroj měli obyčejní pěšáci. Přilba „pancíř“ a ochrana předloktí. Lepší zbrojpak měla krom přilby i masku která kryla větší část obličeje a krku. Ramenní chráničea ochranu chodidel a holení. Také byl „pancíř“ skládán z malých obdélníčkůkvalitní oceli a takto lamelovaná zbroj vydržela i bodnutí katanou, či oštěpema šípy. Proti tomu byl „pancíř“ pěšáků z „jednoho kusu“ (přední plát azadní plát) takže oštěp, šíp či bodnutí katanou měl větší šanci na průraz.Nehledě na to, že nebyl nijak chráněn krk, ramena a horní díl rukou.

0/0
6.6.2015 18:42

M13i73r44o42s76l15a86v 37A22d32a93m78k11o67v24i83c 2759460723

Ja netvrdim, ze ne, jen jsem to daval do protikladu k tezke zbroji. Podle toho, co jsem o samurajich cetl a slysel, bylo nejcastejsi pricinou konce devastujici zraneni ruky, po kterem nemohli pokracovat dal. A to, pokud ruku nekryjete kusem radne oceli vcetne prstu, kde s katanou velmi rychle. My jsme cvicili samozrejme jen s bokkenem a pri nacviku sestav jsme priblizne vedeli, co souper udela - ale prsty, zapesti a predlokti jsme meli omlacene stejne fest. Nechci ani pomyslet, jak by to bylo naostro (s oceli v ruce a bez napovedy).

0/0
8.6.2015 12:21

P18e33t18r36a 29M64i55c75h14a65l88o97v12á 9775531717

Tak to jo, jinak katana je zbraň strašná i krásná. Přiznám se, že jednu doma mám a je to jako držet v ruce 60cm dlouhou břitvu, respekt získán skoro okamžitě. Když ji člověk drží v ruce, dokáže uvěřit tomu, že zvládne čistě přeseknout člověka jak nic.

0/0
8.6.2015 22:48

M30i68c48h42a64l 48V12e34r32n19e44r 8627586257724

Přesně tak. Nějaké máchání obouručákem jako suchou větvičkou je záležitost spíš pro Final Fantasy:-) Taky odrážení seků ostřím na ostří by skončilo během chvilky zničením zbraně. Takže dva obrněnci se nesnažili toho druhého přeseknout v půlce, ale najít mezeru mezi částmi brnění, a tam zarazit meč spíš jako kopí. A o obranu proti úderům soupeře se většinou postarala zbroj.

0/0
8.6.2015 15:40

L81u24k42a80s 23S93u46c24h76a30n38e81k 5716327333910

Těch zmiňovaných pár seků neznamenalo, že souboj trval vteřiny ... obyčejně se obcházeli, zkoušeli reakce protivníka a až ta závěrečná část trvala těch pár seků.

A jděte do háje s tím "brněním". Oba aktéři videa mají na sobě plátovou zbroj. Kroužkovou zbroj (brň hovorově "brnění") jsem tam nikde neviděl.

+2/0
6.6.2015 10:50

T10o57m 94S92l25a36d13e17k 8696308830148

Pro "pommel" máme pěkný český výraz... hruška :-)

Mě přijde zvláštní uzveřejňovat ukázku dvou borců v plné plátové zbroji s kratšími meči. Ubít mečem někoho v plátové zbroji není jen tak, existují vhodnější nástroje na takového protivníka.

0/0
6.6.2015 13:19

P20e29t92r27a 88M92i17c82h69a96l40o77v83á 9535711217

Proto vznikly kuše a různě tvarovaná válečná kladiva apalcáty. ;-)

+1/0
6.6.2015 18:25

M40i11c97h26a44l 14V62e31r56n54e20r 8347216917204

Meče samozřejmě používali i rytíři v plné plátové zbroji. Byl to hodně boj na tělo, kdy se snažili vrazit špičku meče do mezery mezi kusy brnění.

0/0
8.6.2015 16:12

F14i56l37i21p 92P77o25l50á32k 5138275272198

Hlavní omezení pro délku soubojů byla váha. S mečem těžkým jak kráva se dalo šermovat tak 5 minut, obzvláště, když na sobě měl ještě voják zbroj. Přes zavřenou helmu sotva dýchal a šlo mu o jediné — srazit oponenta na zem. Pak k němu přiběhl někdo, kdo se specializoval na dorážení a postaral se o něj. Samozřejmě, ne vždy. Ale se zbrojemi a zbraněmi, které jsou v tom videu, to jinak prostě nešlo. Obzvláště, když do sebe rubou meči. Na plátovou zbroj to chce nejlépe střelnou zbraň, a když to nejde jinak, tak různá kladiva, jitřenky a podobně.

0/0
7.6.2015 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.