Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Česká středověká hra láká na unikátní bojový systém

Titul Kingdom Come: Deliverance chce být originální svou mírou realističnosti. Jedním ze specifik hry má být bojový systém, který autoři označují za výjimečný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i58ř18í 24D26u70š87e57k 8762541861383

Tak bojeschopnost plnoplátu bez koně byla 3 minuty pak se jedinec unaví. Souboje byli hlavně o únavě a pokud meli skutečně meče a plátovou zbroj tak smrtelný úder byl většinou když jede z bojovníků už ležel na zemi vysílen. Zato takovej morgenstern nebo nějaký řemdich to dokázalo prorazit lebku a sundat protivníka celkem rychle.

0/−1
9.6.2015 8:38

J88o16z16e22f 97N27o12v23ý 4913455861659

Ten hype je podobný jako u Mafie2. Snad to nebude mít stejnej osud.

+1/0
7.6.2015 9:13

M65a81r11t17i44n 45B85e70n22e52š 3482507234459

Nevim nevim, mam z toho spíš obavy... podle mého názoru "realističnost" měla u her nějakou hodnotu naposled před 10ti lety. Dneska dobrou hru nedělá přeci vůbec to, jak moc je realistická. Ba právě naopak, většina studií ukazuje, že lidé se uchylují ke hrám s očekáváním zkušenosti, která je spíše opakem reality (proto je populární sci-fi a fantasy). Ze stejného důvodu taky moc nefrčí věci jako Wii, Kinect apod. - tj technologie, které mají přinést realističtější zážitek z hraní. Mainstream hráč chce prostě u hry pohodlně sedět, bavit se u ní, a je mu celkem jedno, že balistika kulek přesně neodpovídá skutečnosti. Historicky vzato přilišná snaha o realističnost hrám spíše škodí.

0/−2
6.6.2015 20:58

M47i71c93h73a45l 89T80o80m55á60n27e65k 9147419346

jeste by ne, chci sizahrat a nejele neco co si normalne nemuzu prozit a v realu si skutecne asi na drakovi nezaletam, kdezto v airbusu treba sance je

0/−1
6.6.2015 23:45

M52a91r35e23k 18Z35a52h71r15a42d43i88l 6774759695941

Rozhodně nesouhlasim. Tahle hra je od začátku koncipovaná jako realistická - ve středověkém prostředí. A s touhle vizí byla taky hráči skrz kickstarter financovaná. Ta hra má potenciál právě proto, že dnešní doba (a herní scénu nevyjímaje) se v masové míře lidově řečeno "debilizuje" a proto hráči (určitá nemalá skupina hráčů) touží po propracovanějším, realističtějším a "chytřejším" přístupu ve vývoji. Jasně že nemůžeme počítat s tim, že to sedne každýmu, ale už teď si troufám říct, že přesně taková hra tady dlouho chyběla...

0/0
8.6.2015 8:08

M73a36r33t38i76n 11P63ř16e19n14o64s44i13l 3131200422

Zase se ukazuje jak "čecháčci"  umí převážně jenom kritizovat a hledat chyby. Zatímco aby místo toho přáli téhle české skupině vývojářů úspěch, ten člověk co vede studio a potažmo i vývoj hry je jeden z nejlepších českých herních vývojářů, který stojí za pár celosvětově úspěšnýma hrama, takže si myslím, že asi ví co dělá. K tomu na Kickstartru vybrali na vývoj hry za pár hodin víc než potřebovali, takže vaše "hejty" jsou absolutně bezpředmětné, když tolik lidí z celého světa v této hře vidí obrovský potenciál.

+4/0
6.6.2015 20:19

Z78l86a39t39u24š69e 73J15e15l37í14n94k69o30v84á 1165292377882

Jestli tam nejsou černí otroci, tak se to v USA jako nekorektní neujme.

(viz předchozí stížnosti na podobné středověké hry v Evropě)

0/0
6.6.2015 18:37

M87i12c76h27a42l 86V70e77r15n31e42r 8397366547144

To je nesmysl. Podle grafu zveřejněného před rokem tvořily příspěvky od lidí z USA zhruba čtvrtinu celého objemu příspěvků. Ty výtky ohledně černochů Vávra (šéf týmu) zmiňoval, ale spíš jako takovou humornou zajímavost - týkalo se to spíš lidí, co nepochopili, že se jedná o historickou, ne fantasy hru, anebo neměli ponětí o historii českých zemí (což se asi dá pochopit).

0/0
8.6.2015 15:30

M58a62r15t95i89n 68R98a29c42h17f80a78l10s89k76ý 9755567100361

Mount and blade to strčí do kapsy:-P

0/−1
6.6.2015 13:37

A98d90a26m 61S34v92o37b43o77d59a 2327549420635

Tím myslíš, že tato hra strčí do kapsy Mount and blade, nebo že Mount and blade strčí do kapsy tuto hru???

+12/0
6.6.2015 14:17
Foto

J34i93ř46í 29K17r55á79k31o97r27a 9529193

No a ve hře pak zabliká trojúhelníček, signalizující, že má hráč stisknout tlačítko s trojúhelníčkem, aby provedl výpad, což bude velmi zábavné.

0/−1
6.6.2015 11:36

P93e31t14r 93K49a39d45e38ř52á33b69e76k 6617222187

ne tak zábavné jako kliknout na levý tlačítko myši pro útok a pravý pro obranu ;-D jak je to ve všech hrách TES.

0/0
7.6.2015 16:10

O75n73d10ř53e55j 83B62o69k 4697301758788

Tak ten dlouhý souboj bylo 7 švihnutí meče, 1 kop, a dva údery hruškou. To zas tak dlouhé není.

+6/0
6.6.2015 9:44

O38n74d56ř80e31j 39B30o97k 4877141428308

Tak bez brnění to souboj na 2-3 seky asi skutečně byl, ale s brněním člověk tak nějak vydrží víc.Spousta potenciálních smrtelných úderů sjede po pancíři. Nicméně asi pro efekt souboj vyšperkovali;-)

+3/0
6.6.2015 9:39

H78y30n71e86k 71T81r37o52j42a54n 1361741243639

Všechno to záleží na tom, jak to půjde nebo nepůjde ovládat. Najít ten správný poměr realističnosti a hratelnosti, no, nezávidím jim to. Je to v tom obrovský potenciál jak celou hru naprosto pohřbít.

Ale ukázka je super, hlavně ta first person část...

+9/0
6.6.2015 7:51

M81a49r73t54i35n 65Č74e81r63v17e22n13ý 3716887571781

Právě ta first person část spoustu lidí odkojených na MMORPG odradí. Na to ostatně dojel i Elder scroll online.

0/0
6.6.2015 14:01

H38y66n83e11k 34T26r36o74j48a13n 1241201743409

Nechápu, jak by to někoho mohlo odradit. "hra je to sice dobrá, ale odradil mě ten 1st person pohled"

+3/0
6.6.2015 16:01

M56i84r94o41s23l31a77v 23K66r27a10h96u24l12í49k 6557894264

na 1st person že dojelo ESO? ;-D Od začátku 1st person vůbec nebyl plánovaný, ale fan base řvala, že jej tam chtějí, takže jej ESO má, ale není to defaultní pohled a hraje se to primárně ve 3rd personu. ESO dojelo na jiné věci. Grafika a 1st person to rozhodně nebyl.

0/0
8.6.2015 12:32

L69u90k22á38š 64V23l97k 2161319514636

Jo souboj vypadá nádherně (ikdyž otázka zda to přesně takto bude v reálné hře). Jinak pro zajímavost (četl jsem to jinde, jen předávám dál), prý je snad poprvé vidět v soubojích mečem systém boje tzv. half swording (chycení meče druhou rukou za ostří kvůli větší razanci úderu), nebo správné použití pommelu (konce rukojetě meče).

Ještě dodám (k té realičnosti), že kdysi dávno mi jeden člen historického šermu říkal, že dlouhé souboje mečem ve středověku ve skutečnosti netrvali 3 5 10 minut, ale opravdu pár výpadů a konec... Ale asi měl na mysli souboje bez brnění. Každopádně se dá říci, že i delší souboje se našli když se celá dlouhá staletí šermovalo... :-)

+3/0
6.6.2015 2:41

M17i33r59o37s17l39a74v 35A11d74a39m35k37o68v68i97c 2849700463

Ve stredoveku se skutecne moc nesermovalo, a to s ani bez brneni. Mece i brneni byly tezke a presnost uderu a seku tim nutne trpela, takze opravdu par svihu a byl konec. V bitvach, ktere trvaly hodiny, pak na nejake paradicky nebyl ani cas ani prostor. Extremni v tomto byli japonsti samurajove - s lehkou zbroji a smrtici katanou byli radi, kdyz dostali cas na druhy svih, prestoze kondicne by toho zvladli mnohem vice.

Serm je spise zalezitosti novovekou, kdy se sermovalo s lehcimi zbranemi a vesmes beze zbroje. S kordem si muzete dovolit mnohem vice, nicmene presto je to energeticky vydej na urovni ledniho hokeje, kde se pro udrzeni maximalniho vykonu strida po ani ne minute.

+8/0
6.6.2015 2:51

P58e78t21r11a 81M19i27c57h78a72l89o59v23á 9545621387

Tak samurajská zbroj je právě stavěná proti sekům, nejlehčízbroj měli obyčejní pěšáci. Přilba „pancíř“ a ochrana předloktí. Lepší zbrojpak měla krom přilby i masku která kryla větší část obličeje a krku. Ramenní chráničea ochranu chodidel a holení. Také byl „pancíř“ skládán z malých obdélníčkůkvalitní oceli a takto lamelovaná zbroj vydržela i bodnutí katanou, či oštěpema šípy. Proti tomu byl „pancíř“ pěšáků z „jednoho kusu“ (přední plát azadní plát) takže oštěp, šíp či bodnutí katanou měl větší šanci na průraz.Nehledě na to, že nebyl nijak chráněn krk, ramena a horní díl rukou.

0/0
6.6.2015 18:42

M19i69r32o88s11l74a26v 64A87d11a32m23k53o93v76i49c 2369200493

Ja netvrdim, ze ne, jen jsem to daval do protikladu k tezke zbroji. Podle toho, co jsem o samurajich cetl a slysel, bylo nejcastejsi pricinou konce devastujici zraneni ruky, po kterem nemohli pokracovat dal. A to, pokud ruku nekryjete kusem radne oceli vcetne prstu, kde s katanou velmi rychle. My jsme cvicili samozrejme jen s bokkenem a pri nacviku sestav jsme priblizne vedeli, co souper udela - ale prsty, zapesti a predlokti jsme meli omlacene stejne fest. Nechci ani pomyslet, jak by to bylo naostro (s oceli v ruce a bez napovedy).

0/0
8.6.2015 12:21

P81e97t15r11a 58M44i49c25h21a55l21o11v25á 9675451797

Tak to jo, jinak katana je zbraň strašná i krásná. Přiznám se, že jednu doma mám a je to jako držet v ruce 60cm dlouhou břitvu, respekt získán skoro okamžitě. Když ji člověk drží v ruce, dokáže uvěřit tomu, že zvládne čistě přeseknout člověka jak nic.

0/0
8.6.2015 22:48

M96i19c53h81a69l 76V88e87r37n25e50r 8187516627504

Přesně tak. Nějaké máchání obouručákem jako suchou větvičkou je záležitost spíš pro Final Fantasy:-) Taky odrážení seků ostřím na ostří by skončilo během chvilky zničením zbraně. Takže dva obrněnci se nesnažili toho druhého přeseknout v půlce, ale najít mezeru mezi částmi brnění, a tam zarazit meč spíš jako kopí. A o obranu proti úderům soupeře se většinou postarala zbroj.

0/0
8.6.2015 15:40

L76u25k48a60s 79S74u30c16h76a55n62e25k 5486307643520

Těch zmiňovaných pár seků neznamenalo, že souboj trval vteřiny ... obyčejně se obcházeli, zkoušeli reakce protivníka a až ta závěrečná část trvala těch pár seků.

A jděte do háje s tím "brněním". Oba aktéři videa mají na sobě plátovou zbroj. Kroužkovou zbroj (brň hovorově "brnění") jsem tam nikde neviděl.

+2/0
6.6.2015 10:50

T26o43m 49S93l78a59d30e61k 8536828640928

Pro "pommel" máme pěkný český výraz... hruška :-)

Mě přijde zvláštní uzveřejňovat ukázku dvou borců v plné plátové zbroji s kratšími meči. Ubít mečem někoho v plátové zbroji není jen tak, existují vhodnější nástroje na takového protivníka.

0/0
6.6.2015 13:19

P17e80t98r47a 95M16i60c30h49a46l38o12v51á 9555381427

Proto vznikly kuše a různě tvarovaná válečná kladiva apalcáty. ;-)

+1/0
6.6.2015 18:25

M49i21c46h70a92l 74V55e38r90n41e88r 8337426837664

Meče samozřejmě používali i rytíři v plné plátové zbroji. Byl to hodně boj na tělo, kdy se snažili vrazit špičku meče do mezery mezi kusy brnění.

0/0
8.6.2015 16:12

F71i92l31i67p 79P48o12l93á98k 5828355492748

Hlavní omezení pro délku soubojů byla váha. S mečem těžkým jak kráva se dalo šermovat tak 5 minut, obzvláště, když na sobě měl ještě voják zbroj. Přes zavřenou helmu sotva dýchal a šlo mu o jediné — srazit oponenta na zem. Pak k němu přiběhl někdo, kdo se specializoval na dorážení a postaral se o něj. Samozřejmě, ne vždy. Ale se zbrojemi a zbraněmi, které jsou v tom videu, to jinak prostě nešlo. Obzvláště, když do sebe rubou meči. Na plátovou zbroj to chce nejlépe střelnou zbraň, a když to nejde jinak, tak různá kladiva, jitřenky a podobně.

0/0
7.6.2015 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.