Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový DOOM nezklamal. Je nejlepším možným návratem ke kořenům

Odhalení čtvrtého dílu DOOM zažehnalo obavy. Oficiální video naznačuje, že vývojáři citlivě zkombinovali styl prvních dvou dílů se svěžími prvky. Titul tak respektuje styl série, zároveň však působí moderně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a35v62e86l 52T74r17ů65b73l 8431434597706

To je nádhera! No a DOOM 1 hraju dodnes a stále mě to baví.

+1/−1
23.6.2015 18:33

P54a16v77e32l 15N12o12v44o46t61n54ý 6525606298486

dobrý, akorát nevím, zda je to v dnešní době korektní, zabíjet...

+1/0
22.6.2015 13:52

E21m56i41l 45M42o61r38a19v92e80c 3174224675470

No ja si to urcite zahraju, video me naladilo

+3/0
17.6.2015 23:10

P66a37v69e69l 13K74r29a86l 4368479199562

A na XBox 360 nic?

0/−3
17.6.2015 19:22

V59l73a77s30t51i20m23i77l 55M80e62d36ř46i12c16k48ý 8504624458970

těším se :-)R^R^

+1/0
17.6.2015 16:20

T37o24m58á34š 17S42k13á68l74a 6438367

No, počkám. IDSoft už prakticky neexistuje a tohle dává dohromady ten horší zbytek týmu co dělal RAGE s novýma lidma "odjinud". 

Zatím mi to přijde stejné jako Doom3. Jenže narozdíl od D3 se zde nekonají grafické inovace a nečekám, že level design se vrátí ke kořenům.

0/0
17.6.2015 14:18

P35e29t83r 82N38o40v53á69k 1195601979258

Ach... V:-)

+2/0
17.6.2015 10:07

M73a34r70t75i59n 69V61e29v14e16r87k84a 8402518404

Bude taky SEXDOOM? ;-D

+4/0
17.6.2015 9:42

J76i38ř73í 32P76o53s96p15í12š36i24l 2826434914949

Těším se, kupuji hned jak budeR^R^

0/0
16.6.2015 21:43

V15a51š47e55k 66H79a10v50r39á39n29e32k 8349699986438

Zkoukl jsem vsechna videa:

+ rychla akce

+ detailni grafika

+ brutalni

- proc to cele vypada jako fotka v sepia ve tme?

- vetsina demonu vypada jeden jako druhy.

- design levelu me nepresvedcil - prostredi se zda malo ruznorode.

- "fatality" mi neprijdou jako neco, co zlepsi hratelnost.

- slow motion pri zmene zbrani ubira na spadu hry.

=Zatim spis drobne zklamani.

0/0
16.6.2015 11:05

J84a41n 77H35e34l71l79e49r 9868345456

Já vám nevím ...  původní hra byla ... no jiná. K tomu způsobu hraní, který reprezentovala, se takovéhle lokace nehodí. Jsou krásné, to ano ... ale jsou nepřehledné, pro pohyb nejsou pohodlné. To právě dělalo DOOM tím čím byl. Že se dalo pohybovat snadno, orientovat snadno. V tom pseudo 3D, v kterém to bylo, navíc nehrozilo, že si člověk připadá jak když spadne do míchačky.

Grafika je moc hezká, ale to nestačí.Střílet brokovnicí tam nedává skoro žádný smysl.

+5/0
15.6.2015 21:50
Foto

J19a41k94u45b 38R92a44i48d58a 5358676979614

Vypadá to skvěle, jediná věc (drobnost), kterou nechápu - proč zase Mars? Bylo by osvěžující se posunout dále ve sluneční soustavě. A s tím souvisí další věc - proč zase reboot, víc by se líbila nějaká forma pokračování.

0/0
15.6.2015 20:42

P71e67t18r 88J16a66r34o23š 2364351335687

protoze je to remake a puvodni hra mela s marsem dost spolecneho?

0/0
16.6.2015 19:35
Foto

J91a41k81u72b 55R12a27i72d45a 5608906149714

Původní hra byla na jeho měsících a v pekle, což mi tedy přijde jako zajímavější myšlenka (stranou nechme to, že ve hře Phobos vypadal spíš jako opravdu Mars a na desetikilákovém Deimosu byla podezřele pozemská gravitace...). A druhý díl byl na Zemi, takže Mars vlastně uvedla až trojka, jestli se nepletu.

+1/0
16.6.2015 19:46

P30e69t62r 12H90á53j77e74k 4530212961454

neřeš, řež...

0/0
22.6.2015 11:24

M56i80c94h91a63l 45B85e92d28n64á57ř 6825571548634

na nějaký závěry si počkam než seberu první modrej klíč ;)

+14/0
15.6.2015 20:06

A46n38t98o68n76í64n 21Ž41o22h22a 2265890778526

Nebýt názvu, nikdo by při prezentaci nevydal hlásku a už vůbec ne nějaké nadšené oooooooooh při rozřezání impa motorovkou. Ukázkový případ hry, která těží jen z minulosti a vzásadě dělá v dost zásadních věcech krok zpět, což je špatně. DooM3 nebyl ideální, ale mohl to být dobrý základ, na kterém stavět další pokračování.

normálně by se tohle na E3 ani nedostalo a v krabicovce by se to prodávalo max za 599,-, to je bohužel fakt. I když chápu, že je tu asi početné publikum, které to osloví, tak mě prostě tahle přehnaná nostalgie už štve.

Do vydáná času dost, ale když tedy přijmu, že hra má být jen řežbou, tak dosud ukázané zbraně na mě moc nezapůsobily, což může bejt dost fatální. Ale do vydání času dost, uvidíme jak to dopadne.

0/0
15.6.2015 19:40

P73e10t77r 45J86a61r83o61š 2254611135467

prosim. vedle je clanek o halo5.

0/0
16.6.2015 19:37

J50a34n 91S70t92e35j35s42k46a61l 8411949172670

ač velký nostalgik, který na D1 a D2 vyrostl sem na toto koukam skepticky... trošku mi to smrdí po Duke Nukemovi....

+2/0
15.6.2015 15:54

V14á16c94l24a27v 57Z33e19m65á49n94e78k 4208143381540

Nevím nevím uvidíme

0/0
15.6.2015 15:51

J66a15k43u50b 31N73e78b80u26r18k32a 6735457780849

Největší dojem na mě zanechalo, jak publikum aplauduje při každý "zajímavý" brutalitě. Dokud to trhání těl mělo tu kouzelnou grafiku minulého století, bylo to úsměvné, teď už na tom nic zábavného nevidím..

+4/0
15.6.2015 15:15

M59i87r63o52s27l21a30v 81J92o42r21d79á34n 6649580833144

Podle 10 minut bych raději nehodnotil. A double jump v doomovi?

0/0
15.6.2015 13:20

P68e67t80r 24J86a84r92o67š 2374191645397

proc ne? nebo by se nemelo skakat vubec (tak jako v originale)?

+3/0
15.6.2015 13:33

T93o79m90á54š 29V22a85l77s 7914588293123

Od doby DOOMa 2 a hudebně totálního QUAKE 2 se soundtrackem od Nine Inch Nails a mým oblíbeným hřebíkometem jsem střílečku nehrál... Dvacet let... Tohle bude asi návrat do mých mladých let... Doufám...

+2/0
15.6.2015 12:54

M56i58l46o62š 16K96o65h39o32u38t 6164184685291

Jen malá připomínka.. Nine Inch Nails stojí za hudbou z Quake 1... Za muzikou 2. dílu stojí Sonic Mayhem.

+7/0
15.6.2015 12:56

R29o92m82a60n 72Š91i17m95ů24n49e61k 4599328181

Cítim to podobně, už je to dávno co jsem si zastřílel naposledy.

0/0
20.6.2015 15:38

V98i47k50t62o69r 24W83o63l55f 8862598673896

Jaká absence příběhu? Doom měl příběh.

+8/0
15.6.2015 12:52

A45n20d29r28e61j 21B26r71a38b40e97c 4952931567214

Prvni dva dily mely pribeh?

+3/−6
15.6.2015 12:56

V95i10k45t82o80r 75W76o51l55f 8492788833826

No, řekněme zápletku. Rozhodně ne tak pitomou, jako je uvedena v článku.

Že to tu každý měl upirátěný bez papírového návodu s příběhem, to není problém Doomu.

+11/0
15.6.2015 12:58

V82i63k42t20o79r 90W33o85l18f 8622638383606

Stačí se podívat třeba na anglickou Wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(1993_video_game)#Plot

+2/0
15.6.2015 13:05

P87e51t49r 26J86a42r18o86š 2144401195887

Pribeh jednoduchy, ale pro podstatu hry dostacujici.

Jses X Y, stalo se tohle a tohle, ty musis udelat toto a toto. vyraz tam a tam.

Co to je, kdyz ne pribeh?

+4/0
15.6.2015 13:23
Foto

J16a62k62u55b 85R18a81i30d91a 5858296769444

Deimos, následující po Phobosu, který se náhle vznáší nad peklem, to mi přijde jako rozhodně zajímavý motiv (a od něj se odvíjí příběh, akorát je tedy vyprávěn dost skromnými prostředky - titulky mezi epizodami). A v druhém dílu, kde mariňák zůstane posledním člověkem na Zemi, kde odevzdaně čeká na smrt, s vědomím, že zbytky lidstva jsou zachráněny, to mi taky nepřijde jako absence příběhu.

+6/0
15.6.2015 20:58

J67a42k68u69b 55M83a58š49e72k 6882716200457

Vyvojari by se meli zamyslet. Prisla doba, kdy uz hrac nehledi na grafiku tak jako drive a samotnym zamerenim vyvojaru jen na ni trpi dalsi oblasti her. Proc dneska maji takovy uspech indie hry. Protoze tvurci se zameruji na obsah hry a jeji hratelnost. Doom byla rubacka, ktera mela jednu z nejlepsich hratelnosti 3d strilecek vubec. Tohle nema z hratelnosti nic.

+1/−1
15.6.2015 12:42

J60a72k30u30b 36Š76r33á37m59e98k 4478653412281

Dříve hráči koukali více na grafiku? Kdy to bylo? ;-D

+1/0
15.6.2015 13:17

P95e94t90r 28J94a65r66o47š 2694291255937

Hraci grafiku nevyzadovali, ale grafika na ukor hratelnosti jim byla vnucovana. Kdyz se hraci ozyvali, bylo jim vysvetleno, ze dneska jsou trendy jine, ze jsou dinosauri lpici na starych tradicich, atd.

0/−1
15.6.2015 13:29

M93i58l26a84n 42K35o78t62o79u32č31e53k 2296868572477

Nikomu nic vnucováno nebylo, tady je a když se ti nelíbí, tak jí nehraj, pokud by si hráči ty hry dobrovolně nekupovali, tak by je s tou grafikou nikod nedělal.

0/0
15.6.2015 15:24

P71e51t50r 73J89a26r21o78š 2524721765257

Ta doba se imho zmenila s rozmachem steamu, kdy zacala hry kupovat rovnomerne temer cela hracska komunita. Tedy i hraci co drive prevazne piratili. A nej jen konzoliste a deti z bohatymi rodici.

Dalsi korekci trendu byl samozrejme nastup komunitnich financovani. Tudiz dnes trh odrazi mnohem presneji to co hraci chteji.

+1/0
15.6.2015 17:56

P86e43t86r 87J93a57r24o53š 2154371545287

Jinak nemate samozrejme uplne pravdu. Pro hrace je mnohem snazsi nejaky ten nedostatek prekousnout, nez nehrat nic.

Kdybych si mel napriklad koupit jen auto, ktere se mi 100% zamlouva, tak dodnes musim chodit pesky. ;-)

0/0
15.6.2015 17:59

T78o83m79á34š 53S50k53á15l48a 6558677

to se na mě nezlobte, ale jako pamětník Doom vím, že jsme hodně s úžasem hleděli na každou novou verzi, i kvůli grafice. Byla to doba před konzolema, s jejichž příchodem právě tento technologický pokrok prostě zamrzl. Ale bylo běžné kupovat grafiku co rok, dva, protože vyšlo něco, co vypadalo úžasně a lidi to chtěli mít.

0/0
17.6.2015 14:13

P27e55t47r 77G17a24z38d95a 6478762639187

viz třeba unreal ..... kdy jsem kámošovi pučoval peníze, protože mu chybělo na novou grafiku.

0/0
19.6.2015 9:11

J74a93k75u35b 50M13a76š23e27k 6102956670507

podle tech videi to vypada, ze na klasickeho dooma to nebude mit ani na jeho kotniky. Je to blize k D3 a to zas takova pecka jako 1 a 2 nebyla :(

0/−3
15.6.2015 12:36

M70i52l61o95š 35K98o18h71o15u90t 6504264935161

Doufám, že to supermanství, kdy hlavní hrdina trhá démony na kusy, bude možné jen po sebrání nějakého powerupu...

Nějak se nemůžu ubránit dojmu, že hlavnímu hrdinovi, byť je to neohrožený mariňák, více slušela role obyčejného človíčka, který s nalomeným zdravím a několika málo náboji musí s alespoň nějakým rozmyslem zlikvidovat hordu monster, která čekají v další místnosti. To vytvářelo ve spojení s hudbou a strašidelnými zvuky tu správnou, strachem podpořenou atmosféru.

Také si nejsem jist, zda to prostředí není už trochu nudné... Ano, grafika je moc pěkná a koridory jsou propracované, ale hůře se v nich díky "přeplácanosti" orientuje. Stará hnusná grafika 90. let jim sedla nějak lépe a lokace měly i tak zajímavou atmosféru.

A přitom by se se zapojením fantazie a dnešní technologie daly vytvořit zajímavé a neotřelé mapy. Ale chápu, že umělá inteligence to má takhle snazší - jít po Vás jedinou možnou cestou, pěkně tunelem. V nějakém komplexním prostředí by asi ty sice pěkné, ale za to hloupé figurky zabloudily.

Ale abych jen nekritizoval.. Nějaká ta Doomovina z toho cítit je a jako skalní fanda Doomu se na hru samozřejmě moc těším. Snad ukázky byly jen takovým drobkem, stejně jako několikavteřinové video, které nám autoři ukázali nedávno. Nechám se překvapit. Snad příjemně...

+12/−3
15.6.2015 12:31

M78a20r61t29i76n 74L16i66b16i52c53h 3851641778121

Souhlasím s prostředím, je dost monotónní. Sice pěkná grafika, ale chodby jsou pořád stejné. Nicméně motorovka je hustá ;-D

+1/0
15.6.2015 12:39

R16u30d29o47l69f 45Z19á47p55o30t82o57c39k63ý 1420566577742

Tak nechme se překvapit a to video berme jen jako demo, aby ukázali jak to asi bude. Myslím, že na nějaké závěry je ještě brzy.

0/0
15.6.2015 13:39

T95o20m17á73š 56S20k13á71l67a 6468417

jenze na solo melee zbrane a ne uplne spatny level design zase mame noveho Shadow Warriora, ktery je s katanou asi nejlepsi FPS rezba. Na toho zase Doom 4 mit nebude.

0/0
17.6.2015 15:49
Foto

A76l86o38i72s 61S66e45č29k43á46r 4752240770158

má to být DOOM...ne AVP...

+2/0
19.6.2015 12:08

M70i11l77o95s58l41a95v 43J82a91n20o64u73š53e42k 3196963823528

To co říkáte ale nemá příliš společného s Doomem. Jako jiná hra ok proč ne... jako Doom, ne díky. Možná už jste zapomněl (je to už opravdu dávno), ale Doom byl "příběh" superčlověka kosícího tisíce pekelníků bez náznaku únavy... :-)

0/0
22.6.2015 10:58

R12a35d86e46k 80K24y84n36c84l 9559961106602

Grafika naprosto super ačkoliv mě připadají nepřátelé trochu menší než bych mě vyhovovalo aby to ladilo mému oku a měl jsem z nich trochu větší strach. Také otázka na jakou úroveň obtížnosti to hrál předpokládám že asi na nižší pro prezentaci hry.  Je to jenom ukázka takže určitě je na co se těšit a doufám že hlouběji ve hře dostojí úrovně prvních dílů a já budu mít strach se podívat za roh nebo do tmavého místa. Rozhodně si myslím že se zatím nemají za co stydět a multiplayer bude jistě zábavný.

+5/0
15.6.2015 12:31

F75r77a22n36t20i61š12e71k 87K43ý77h41o88s 8198641193426

všimli jste si, že do tý dvouhlavňovky láduje vystřelený náboje? ;-D

0/0
15.6.2015 12:13

T96o64m61á39š 50S29k25á14l76a 6448827

polovina modelů znamená poloviční náklady na vývoj a víc peněz na marketing :)

0/0
17.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.