Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový DOOM nezklamal. Je nejlepším možným návratem ke kořenům

Odhalení čtvrtého dílu DOOM zažehnalo obavy. Oficiální video naznačuje, že vývojáři citlivě zkombinovali styl prvních dvou dílů se svěžími prvky. Titul tak respektuje styl série, zároveň však působí moderně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12a90v38e22l 38T59r33ů48b69l 8891174867906

To je nádhera! No a DOOM 1 hraju dodnes a stále mě to baví.

+1/−1
23.6.2015 18:33

P18a39v24e50l 86N56o12v20o71t48n25ý 6825136648396

dobrý, akorát nevím, zda je to v dnešní době korektní, zabíjet...

+1/0
22.6.2015 13:52

E22m13i65l 97M66o65r61a88v64e52c 3694944895190

No ja si to urcite zahraju, video me naladilo

+3/0
17.6.2015 23:10

P76a62v55e83l 89K84r35a55l 4658369639712

A na XBox 360 nic?

0/−3
17.6.2015 19:22
Foto

V25l61a13s80t19i27m86i83l 32M85e85d52ř56i78c15k73ý 8264834318940

těším se :-)R^R^

+1/0
17.6.2015 16:20

T23o55m29á77š 30S92k93á87l76a 6658297

No, počkám. IDSoft už prakticky neexistuje a tohle dává dohromady ten horší zbytek týmu co dělal RAGE s novýma lidma "odjinud". 

Zatím mi to přijde stejné jako Doom3. Jenže narozdíl od D3 se zde nekonají grafické inovace a nečekám, že level design se vrátí ke kořenům.

0/0
17.6.2015 14:18

P74e23t40r 19N94o61v10á79k 1545421859378

Ach... V:-)

+2/0
17.6.2015 10:07

M66a44r67t98i67n 97V49e13v19e56r57k97a 8972778814

Bude taky SEXDOOM? ;-D

+4/0
17.6.2015 9:42

J84i94ř71í 66P15o12s92p90í63š79i22l 2856974134529

Těším se, kupuji hned jak budeR^R^

0/0
16.6.2015 21:43

V21a98š60e54k 48H32a86v16r65á30n41e96k 8299179246908

Zkoukl jsem vsechna videa:

+ rychla akce

+ detailni grafika

+ brutalni

- proc to cele vypada jako fotka v sepia ve tme?

- vetsina demonu vypada jeden jako druhy.

- design levelu me nepresvedcil - prostredi se zda malo ruznorode.

- "fatality" mi neprijdou jako neco, co zlepsi hratelnost.

- slow motion pri zmene zbrani ubira na spadu hry.

=Zatim spis drobne zklamani.

0/0
16.6.2015 11:05

J16a85n 14H52e81l56l64e14r 9528705726

Já vám nevím ...  původní hra byla ... no jiná. K tomu způsobu hraní, který reprezentovala, se takovéhle lokace nehodí. Jsou krásné, to ano ... ale jsou nepřehledné, pro pohyb nejsou pohodlné. To právě dělalo DOOM tím čím byl. Že se dalo pohybovat snadno, orientovat snadno. V tom pseudo 3D, v kterém to bylo, navíc nehrozilo, že si člověk připadá jak když spadne do míchačky.

Grafika je moc hezká, ale to nestačí.Střílet brokovnicí tam nedává skoro žádný smysl.

+5/0
15.6.2015 21:50
Foto

J10a93k64u14b 57R48a38i44d71a 5988946359694

Vypadá to skvěle, jediná věc (drobnost), kterou nechápu - proč zase Mars? Bylo by osvěžující se posunout dále ve sluneční soustavě. A s tím souvisí další věc - proč zase reboot, víc by se líbila nějaká forma pokračování.

0/0
15.6.2015 20:42

P84e44t26r 28J81a24r86o35š 2434471245667

protoze je to remake a puvodni hra mela s marsem dost spolecneho?

0/0
16.6.2015 19:35
Foto

J90a87k60u14b 23R55a12i66d75a 5328116239584

Původní hra byla na jeho měsících a v pekle, což mi tedy přijde jako zajímavější myšlenka (stranou nechme to, že ve hře Phobos vypadal spíš jako opravdu Mars a na desetikilákovém Deimosu byla podezřele pozemská gravitace...). A druhý díl byl na Zemi, takže Mars vlastně uvedla až trojka, jestli se nepletu.

+1/0
16.6.2015 19:46

P68e95t35r 51H20á42j67e57k 4690792821604

neřeš, řež...

0/0
22.6.2015 11:24

M39i43c66h36a55l 81B21e49d26n32á14ř 6895291158174

na nějaký závěry si počkam než seberu první modrej klíč ;)

+14/0
15.6.2015 20:06

A17n73t64o71n87í24n 61Ž16o91h85a 2215830788286

Nebýt názvu, nikdo by při prezentaci nevydal hlásku a už vůbec ne nějaké nadšené oooooooooh při rozřezání impa motorovkou. Ukázkový případ hry, která těží jen z minulosti a vzásadě dělá v dost zásadních věcech krok zpět, což je špatně. DooM3 nebyl ideální, ale mohl to být dobrý základ, na kterém stavět další pokračování.

normálně by se tohle na E3 ani nedostalo a v krabicovce by se to prodávalo max za 599,-, to je bohužel fakt. I když chápu, že je tu asi početné publikum, které to osloví, tak mě prostě tahle přehnaná nostalgie už štve.

Do vydáná času dost, ale když tedy přijmu, že hra má být jen řežbou, tak dosud ukázané zbraně na mě moc nezapůsobily, což může bejt dost fatální. Ale do vydání času dost, uvidíme jak to dopadne.

0/0
15.6.2015 19:40

P41e48t76r 28J46a65r85o31š 2824251915667

prosim. vedle je clanek o halo5.

0/0
16.6.2015 19:37

J56a31n 23S23t24e12j92s20k62a66l 8501749742530

ač velký nostalgik, který na D1 a D2 vyrostl sem na toto koukam skepticky... trošku mi to smrdí po Duke Nukemovi....

+2/0
15.6.2015 15:54

V65á77c93l48a41v 30Z15e56m40á21n30e20k 4118723671390

Nevím nevím uvidíme

0/0
15.6.2015 15:51

J54a28k16u11b 91N77e89b10u28r63k61a 6655147270469

Největší dojem na mě zanechalo, jak publikum aplauduje při každý "zajímavý" brutalitě. Dokud to trhání těl mělo tu kouzelnou grafiku minulého století, bylo to úsměvné, teď už na tom nic zábavného nevidím..

+4/0
15.6.2015 15:15

M83i17r82o97s44l56a18v 70J36o88r62d82á81n 6929190543614

Podle 10 minut bych raději nehodnotil. A double jump v doomovi?

0/0
15.6.2015 13:20

P98e42t56r 49J11a16r24o20š 2594861465487

proc ne? nebo by se nemelo skakat vubec (tak jako v originale)?

+3/0
15.6.2015 13:33

T52o24m56á22š 56V67a54l95s 7554308543473

Od doby DOOMa 2 a hudebně totálního QUAKE 2 se soundtrackem od Nine Inch Nails a mým oblíbeným hřebíkometem jsem střílečku nehrál... Dvacet let... Tohle bude asi návrat do mých mladých let... Doufám...

+2/0
15.6.2015 12:54

M45i18l65o44š 69K28o72h39o11u78t 6834204185911

Jen malá připomínka.. Nine Inch Nails stojí za hudbou z Quake 1... Za muzikou 2. dílu stojí Sonic Mayhem.

+7/0
15.6.2015 12:56

R31o18m49a51n 94Š54i11m56ů26n39e74k 4459428491

Cítim to podobně, už je to dávno co jsem si zastřílel naposledy.

0/0
20.6.2015 15:38

V93i96k49t51o74r 11W52o54l84f 8682728233786

Jaká absence příběhu? Doom měl příběh.

+8/0
15.6.2015 12:52

A79n13d82r94e83j 82B54r88a70b84e47c 4382331387944

Prvni dva dily mely pribeh?

+3/−6
15.6.2015 12:56

V66i70k89t67o71r 56W10o36l42f 8502708233936

No, řekněme zápletku. Rozhodně ne tak pitomou, jako je uvedena v článku.

Že to tu každý měl upirátěný bez papírového návodu s příběhem, to není problém Doomu.

+11/0
15.6.2015 12:58

V81i65k74t49o52r 10W25o87l52f 8252958643386

Stačí se podívat třeba na anglickou Wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(1993_video_game)#Plot

+2/0
15.6.2015 13:05

P66e98t23r 65J96a84r39o66š 2164561455437

Pribeh jednoduchy, ale pro podstatu hry dostacujici.

Jses X Y, stalo se tohle a tohle, ty musis udelat toto a toto. vyraz tam a tam.

Co to je, kdyz ne pribeh?

+4/0
15.6.2015 13:23
Foto

J27a21k19u23b 24R33a36i82d28a 5558296249344

Deimos, následující po Phobosu, který se náhle vznáší nad peklem, to mi přijde jako rozhodně zajímavý motiv (a od něj se odvíjí příběh, akorát je tedy vyprávěn dost skromnými prostředky - titulky mezi epizodami). A v druhém dílu, kde mariňák zůstane posledním člověkem na Zemi, kde odevzdaně čeká na smrt, s vědomím, že zbytky lidstva jsou zachráněny, to mi taky nepřijde jako absence příběhu.

+6/0
15.6.2015 20:58

J43a50k71u30b 26M28a88š52e83k 6132836400767

Vyvojari by se meli zamyslet. Prisla doba, kdy uz hrac nehledi na grafiku tak jako drive a samotnym zamerenim vyvojaru jen na ni trpi dalsi oblasti her. Proc dneska maji takovy uspech indie hry. Protoze tvurci se zameruji na obsah hry a jeji hratelnost. Doom byla rubacka, ktera mela jednu z nejlepsich hratelnosti 3d strilecek vubec. Tohle nema z hratelnosti nic.

+1/−1
15.6.2015 12:42

J22a14k24u80b 25Š68r88á19m84e92k 4678513192961

Dříve hráči koukali více na grafiku? Kdy to bylo? ;-D

+1/0
15.6.2015 13:17

P83e55t24r 51J75a85r82o77š 2394201525817

Hraci grafiku nevyzadovali, ale grafika na ukor hratelnosti jim byla vnucovana. Kdyz se hraci ozyvali, bylo jim vysvetleno, ze dneska jsou trendy jine, ze jsou dinosauri lpici na starych tradicich, atd.

0/−1
15.6.2015 13:29

M22i93l70a96n 93K89o33t71o49u33č98e87k 2776168202207

Nikomu nic vnucováno nebylo, tady je a když se ti nelíbí, tak jí nehraj, pokud by si hráči ty hry dobrovolně nekupovali, tak by je s tou grafikou nikod nedělal.

0/0
15.6.2015 15:24

P35e13t40r 17J42a95r83o41š 2934851555317

Ta doba se imho zmenila s rozmachem steamu, kdy zacala hry kupovat rovnomerne temer cela hracska komunita. Tedy i hraci co drive prevazne piratili. A nej jen konzoliste a deti z bohatymi rodici.

Dalsi korekci trendu byl samozrejme nastup komunitnich financovani. Tudiz dnes trh odrazi mnohem presneji to co hraci chteji.

+1/0
15.6.2015 17:56

P96e61t47r 93J42a90r59o98š 2424201555577

Jinak nemate samozrejme uplne pravdu. Pro hrace je mnohem snazsi nejaky ten nedostatek prekousnout, nez nehrat nic.

Kdybych si mel napriklad koupit jen auto, ktere se mi 100% zamlouva, tak dodnes musim chodit pesky. ;-)

0/0
15.6.2015 17:59

T47o10m88á64š 89S78k36á62l83a 6898607

to se na mě nezlobte, ale jako pamětník Doom vím, že jsme hodně s úžasem hleděli na každou novou verzi, i kvůli grafice. Byla to doba před konzolema, s jejichž příchodem právě tento technologický pokrok prostě zamrzl. Ale bylo běžné kupovat grafiku co rok, dva, protože vyšlo něco, co vypadalo úžasně a lidi to chtěli mít.

0/0
17.6.2015 14:13

P13e41t71r 58G68a67z65d86a 6568372879177

viz třeba unreal ..... kdy jsem kámošovi pučoval peníze, protože mu chybělo na novou grafiku.

0/0
19.6.2015 9:11

J38a22k41u56b 19M57a71š68e91k 6212806170107

podle tech videi to vypada, ze na klasickeho dooma to nebude mit ani na jeho kotniky. Je to blize k D3 a to zas takova pecka jako 1 a 2 nebyla :(

0/−3
15.6.2015 12:36

M84i38l82o55š 85K66o65h17o82u21t 6404584105971

Doufám, že to supermanství, kdy hlavní hrdina trhá démony na kusy, bude možné jen po sebrání nějakého powerupu...

Nějak se nemůžu ubránit dojmu, že hlavnímu hrdinovi, byť je to neohrožený mariňák, více slušela role obyčejného človíčka, který s nalomeným zdravím a několika málo náboji musí s alespoň nějakým rozmyslem zlikvidovat hordu monster, která čekají v další místnosti. To vytvářelo ve spojení s hudbou a strašidelnými zvuky tu správnou, strachem podpořenou atmosféru.

Také si nejsem jist, zda to prostředí není už trochu nudné... Ano, grafika je moc pěkná a koridory jsou propracované, ale hůře se v nich díky "přeplácanosti" orientuje. Stará hnusná grafika 90. let jim sedla nějak lépe a lokace měly i tak zajímavou atmosféru.

A přitom by se se zapojením fantazie a dnešní technologie daly vytvořit zajímavé a neotřelé mapy. Ale chápu, že umělá inteligence to má takhle snazší - jít po Vás jedinou možnou cestou, pěkně tunelem. V nějakém komplexním prostředí by asi ty sice pěkné, ale za to hloupé figurky zabloudily.

Ale abych jen nekritizoval.. Nějaká ta Doomovina z toho cítit je a jako skalní fanda Doomu se na hru samozřejmě moc těším. Snad ukázky byly jen takovým drobkem, stejně jako několikavteřinové video, které nám autoři ukázali nedávno. Nechám se překvapit. Snad příjemně...

+12/−3
15.6.2015 12:31

M95a10r48t95i88n 78L43i11b17i62c90h 3281331708571

Souhlasím s prostředím, je dost monotónní. Sice pěkná grafika, ale chodby jsou pořád stejné. Nicméně motorovka je hustá ;-D

+1/0
15.6.2015 12:39

R13u93d83o10l89f 75Z55á84p79o56t51o59c33k81ý 1360746907112

Tak nechme se překvapit a to video berme jen jako demo, aby ukázali jak to asi bude. Myslím, že na nějaké závěry je ještě brzy.

0/0
15.6.2015 13:39

T74o59m38á42š 20S81k21á98l46a 6418937

jenze na solo melee zbrane a ne uplne spatny level design zase mame noveho Shadow Warriora, ktery je s katanou asi nejlepsi FPS rezba. Na toho zase Doom 4 mit nebude.

0/0
17.6.2015 15:49
Foto

A76l51o64i57s 53S91e92č16k87á52r 4942110260488

má to být DOOM...ne AVP...

+2/0
19.6.2015 12:08

M15i22l32o57s31l60a20v 40J93a51n44o82u22š91e18k 3496603423448

To co říkáte ale nemá příliš společného s Doomem. Jako jiná hra ok proč ne... jako Doom, ne díky. Možná už jste zapomněl (je to už opravdu dávno), ale Doom byl "příběh" superčlověka kosícího tisíce pekelníků bez náznaku únavy... :-)

0/0
22.6.2015 10:58

R13a68d56e15k 27K39y15n83c19l 9429561826652

Grafika naprosto super ačkoliv mě připadají nepřátelé trochu menší než bych mě vyhovovalo aby to ladilo mému oku a měl jsem z nich trochu větší strach. Také otázka na jakou úroveň obtížnosti to hrál předpokládám že asi na nižší pro prezentaci hry.  Je to jenom ukázka takže určitě je na co se těšit a doufám že hlouběji ve hře dostojí úrovně prvních dílů a já budu mít strach se podívat za roh nebo do tmavého místa. Rozhodně si myslím že se zatím nemají za co stydět a multiplayer bude jistě zábavný.

+5/0
15.6.2015 12:31

F32r54a67n85t19i82š97e35k 80K53ý92h43o96s 8438601983646

všimli jste si, že do tý dvouhlavňovky láduje vystřelený náboje? ;-D

0/0
15.6.2015 12:13

T52o68m81á19š 17S97k54á79l87a 6548627

polovina modelů znamená poloviční náklady na vývoj a víc peněz na marketing :)

0/0
17.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.