Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový DOOM nezklamal. Je nejlepším možným návratem ke kořenům

Odhalení čtvrtého dílu DOOM zažehnalo obavy. Oficiální video naznačuje, že vývojáři citlivě zkombinovali styl prvních dvou dílů se svěžími prvky. Titul tak respektuje styl série, zároveň však působí moderně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94a32v89e91l 65T44r48ů97b52l 8161594117366

To je nádhera! No a DOOM 1 hraju dodnes a stále mě to baví.

+1/−1
23.6.2015 18:33

P49a22v37e24l 58N48o31v25o55t43n35ý 6365406648436

dobrý, akorát nevím, zda je to v dnešní době korektní, zabíjet...

+1/0
22.6.2015 13:52

E40m10i31l 77M32o84r22a90v25e78c 3294304505590

No ja si to urcite zahraju, video me naladilo

+3/0
17.6.2015 23:10

P82a32v95e20l 88K40r38a43l 4228279499852

A na XBox 360 nic?

0/−3
17.6.2015 19:22
Foto

V83l79a76s55t65i38m14i83l 63M22e15d37ř33i14c64k98ý 8454984788290

těším se :-)R^R^

+1/0
17.6.2015 16:20

T11o73m94á59š 13S39k30á74l13a 6128657

No, počkám. IDSoft už prakticky neexistuje a tohle dává dohromady ten horší zbytek týmu co dělal RAGE s novýma lidma "odjinud". 

Zatím mi to přijde stejné jako Doom3. Jenže narozdíl od D3 se zde nekonají grafické inovace a nečekám, že level design se vrátí ke kořenům.

0/0
17.6.2015 14:18

P19e60t82r 97N37o21v48á33k 1625901469758

Ach... V:-)

+2/0
17.6.2015 10:07

M29a20r89t81i65n 36V72e44v75e27r69k66a 8822168804

Bude taky SEXDOOM? ;-D

+4/0
17.6.2015 9:42

J94i61ř97í 82P18o59s20p49í28š72i30l 2666704344599

Těším se, kupuji hned jak budeR^R^

0/0
16.6.2015 21:43

V65a19š36e29k 40H92a48v48r19á76n38e31k 8429429226408

Zkoukl jsem vsechna videa:

+ rychla akce

+ detailni grafika

+ brutalni

- proc to cele vypada jako fotka v sepia ve tme?

- vetsina demonu vypada jeden jako druhy.

- design levelu me nepresvedcil - prostredi se zda malo ruznorode.

- "fatality" mi neprijdou jako neco, co zlepsi hratelnost.

- slow motion pri zmene zbrani ubira na spadu hry.

=Zatim spis drobne zklamani.

0/0
16.6.2015 11:05

J54a14n 67H37e10l92l62e66r 9688105506

Já vám nevím ...  původní hra byla ... no jiná. K tomu způsobu hraní, který reprezentovala, se takovéhle lokace nehodí. Jsou krásné, to ano ... ale jsou nepřehledné, pro pohyb nejsou pohodlné. To právě dělalo DOOM tím čím byl. Že se dalo pohybovat snadno, orientovat snadno. V tom pseudo 3D, v kterém to bylo, navíc nehrozilo, že si člověk připadá jak když spadne do míchačky.

Grafika je moc hezká, ale to nestačí.Střílet brokovnicí tam nedává skoro žádný smysl.

+5/0
15.6.2015 21:50
Foto

J62a91k15u16b 72R51a66i24d10a 5728786609644

Vypadá to skvěle, jediná věc (drobnost), kterou nechápu - proč zase Mars? Bylo by osvěžující se posunout dále ve sluneční soustavě. A s tím souvisí další věc - proč zase reboot, víc by se líbila nějaká forma pokračování.

0/0
15.6.2015 20:42

P68e59t44r 97J82a80r27o85š 2394171355267

protoze je to remake a puvodni hra mela s marsem dost spolecneho?

0/0
16.6.2015 19:35
Foto

J29a91k28u64b 26R73a62i70d91a 5978846269704

Původní hra byla na jeho měsících a v pekle, což mi tedy přijde jako zajímavější myšlenka (stranou nechme to, že ve hře Phobos vypadal spíš jako opravdu Mars a na desetikilákovém Deimosu byla podezřele pozemská gravitace...). A druhý díl byl na Zemi, takže Mars vlastně uvedla až trojka, jestli se nepletu.

+1/0
16.6.2015 19:46

P32e58t89r 74H97á40j80e35k 4160712401424

neřeš, řež...

0/0
22.6.2015 11:24

M28i67c84h28a33l 75B62e96d80n55á32ř 6745951448564

na nějaký závěry si počkam než seberu první modrej klíč ;)

+14/0
15.6.2015 20:06

A15n97t93o76n61í58n 81Ž21o58h67a 2945640198946

Nebýt názvu, nikdo by při prezentaci nevydal hlásku a už vůbec ne nějaké nadšené oooooooooh při rozřezání impa motorovkou. Ukázkový případ hry, která těží jen z minulosti a vzásadě dělá v dost zásadních věcech krok zpět, což je špatně. DooM3 nebyl ideální, ale mohl to být dobrý základ, na kterém stavět další pokračování.

normálně by se tohle na E3 ani nedostalo a v krabicovce by se to prodávalo max za 599,-, to je bohužel fakt. I když chápu, že je tu asi početné publikum, které to osloví, tak mě prostě tahle přehnaná nostalgie už štve.

Do vydáná času dost, ale když tedy přijmu, že hra má být jen řežbou, tak dosud ukázané zbraně na mě moc nezapůsobily, což může bejt dost fatální. Ale do vydání času dost, uvidíme jak to dopadne.

0/0
15.6.2015 19:40

P44e92t85r 55J33a82r54o93š 2844721735187

prosim. vedle je clanek o halo5.

0/0
16.6.2015 19:37

J63a73n 51S13t67e10j12s94k34a30l 8181779632800

ač velký nostalgik, který na D1 a D2 vyrostl sem na toto koukam skepticky... trošku mi to smrdí po Duke Nukemovi....

+2/0
15.6.2015 15:54

V68á85c72l69a64v 79Z96e87m85á20n38e87k 4498213731590

Nevím nevím uvidíme

0/0
15.6.2015 15:51

J14a18k13u86b 50N27e47b16u64r37k64a 6165987200729

Největší dojem na mě zanechalo, jak publikum aplauduje při každý "zajímavý" brutalitě. Dokud to trhání těl mělo tu kouzelnou grafiku minulého století, bylo to úsměvné, teď už na tom nic zábavného nevidím..

+4/0
15.6.2015 15:15

M77i76r69o11s85l18a21v 12J19o37r65d84á65n 6919380213624

Podle 10 minut bych raději nehodnotil. A double jump v doomovi?

0/0
15.6.2015 13:20

P83e59t69r 14J69a60r93o28š 2674351635987

proc ne? nebo by se nemelo skakat vubec (tak jako v originale)?

+3/0
15.6.2015 13:33

T52o42m81á85š 10V64a20l72s 7504718733943

Od doby DOOMa 2 a hudebně totálního QUAKE 2 se soundtrackem od Nine Inch Nails a mým oblíbeným hřebíkometem jsem střílečku nehrál... Dvacet let... Tohle bude asi návrat do mých mladých let... Doufám...

+2/0
15.6.2015 12:54

M95i10l77o22š 61K61o50h72o97u52t 6534254595121

Jen malá připomínka.. Nine Inch Nails stojí za hudbou z Quake 1... Za muzikou 2. dílu stojí Sonic Mayhem.

+7/0
15.6.2015 12:56

R73o17m19a16n 66Š49i85m48ů19n84e32k 4139788901

Cítim to podobně, už je to dávno co jsem si zastřílel naposledy.

0/0
20.6.2015 15:38

V73i10k88t42o86r 95W18o72l59f 8262168163726

Jaká absence příběhu? Doom měl příběh.

+8/0
15.6.2015 12:52

A22n35d53r89e38j 69B49r61a46b64e41c 4642161557204

Prvni dva dily mely pribeh?

+3/−6
15.6.2015 12:56

V60i67k36t38o58r 70W81o34l52f 8632828723166

No, řekněme zápletku. Rozhodně ne tak pitomou, jako je uvedena v článku.

Že to tu každý měl upirátěný bez papírového návodu s příběhem, to není problém Doomu.

+11/0
15.6.2015 12:58

V65i44k58t89o60r 43W23o36l82f 8402428743196

Stačí se podívat třeba na anglickou Wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(1993_video_game)#Plot

+2/0
15.6.2015 13:05

P51e21t62r 33J11a31r88o61š 2614971585787

Pribeh jednoduchy, ale pro podstatu hry dostacujici.

Jses X Y, stalo se tohle a tohle, ty musis udelat toto a toto. vyraz tam a tam.

Co to je, kdyz ne pribeh?

+4/0
15.6.2015 13:23
Foto

J76a23k50u53b 29R46a73i86d76a 5558806309814

Deimos, následující po Phobosu, který se náhle vznáší nad peklem, to mi přijde jako rozhodně zajímavý motiv (a od něj se odvíjí příběh, akorát je tedy vyprávěn dost skromnými prostředky - titulky mezi epizodami). A v druhém dílu, kde mariňák zůstane posledním člověkem na Zemi, kde odevzdaně čeká na smrt, s vědomím, že zbytky lidstva jsou zachráněny, to mi taky nepřijde jako absence příběhu.

+6/0
15.6.2015 20:58

J74a55k22u96b 34M83a95š95e83k 6612406230887

Vyvojari by se meli zamyslet. Prisla doba, kdy uz hrac nehledi na grafiku tak jako drive a samotnym zamerenim vyvojaru jen na ni trpi dalsi oblasti her. Proc dneska maji takovy uspech indie hry. Protoze tvurci se zameruji na obsah hry a jeji hratelnost. Doom byla rubacka, ktera mela jednu z nejlepsich hratelnosti 3d strilecek vubec. Tohle nema z hratelnosti nic.

+1/−1
15.6.2015 12:42

J39a81k50u27b 13Š81r60á41m81e65k 4988853392211

Dříve hráči koukali více na grafiku? Kdy to bylo? ;-D

+1/0
15.6.2015 13:17

P94e10t31r 73J64a81r12o28š 2564431495647

Hraci grafiku nevyzadovali, ale grafika na ukor hratelnosti jim byla vnucovana. Kdyz se hraci ozyvali, bylo jim vysvetleno, ze dneska jsou trendy jine, ze jsou dinosauri lpici na starych tradicich, atd.

0/−1
15.6.2015 13:29

M73i73l82a80n 39K87o23t15o56u43č15e36k 2376778482317

Nikomu nic vnucováno nebylo, tady je a když se ti nelíbí, tak jí nehraj, pokud by si hráči ty hry dobrovolně nekupovali, tak by je s tou grafikou nikod nedělal.

0/0
15.6.2015 15:24

P43e72t55r 96J48a54r83o10š 2824401655577

Ta doba se imho zmenila s rozmachem steamu, kdy zacala hry kupovat rovnomerne temer cela hracska komunita. Tedy i hraci co drive prevazne piratili. A nej jen konzoliste a deti z bohatymi rodici.

Dalsi korekci trendu byl samozrejme nastup komunitnich financovani. Tudiz dnes trh odrazi mnohem presneji to co hraci chteji.

+1/0
15.6.2015 17:56

P17e37t62r 92J83a63r26o86š 2664981845687

Jinak nemate samozrejme uplne pravdu. Pro hrace je mnohem snazsi nejaky ten nedostatek prekousnout, nez nehrat nic.

Kdybych si mel napriklad koupit jen auto, ktere se mi 100% zamlouva, tak dodnes musim chodit pesky. ;-)

0/0
15.6.2015 17:59

T96o25m16á48š 65S26k47á37l13a 6638967

to se na mě nezlobte, ale jako pamětník Doom vím, že jsme hodně s úžasem hleděli na každou novou verzi, i kvůli grafice. Byla to doba před konzolema, s jejichž příchodem právě tento technologický pokrok prostě zamrzl. Ale bylo běžné kupovat grafiku co rok, dva, protože vyšlo něco, co vypadalo úžasně a lidi to chtěli mít.

0/0
17.6.2015 14:13

P23e69t93r 66G34a29z97d80a 6558572579567

viz třeba unreal ..... kdy jsem kámošovi pučoval peníze, protože mu chybělo na novou grafiku.

0/0
19.6.2015 9:11

J49a16k51u42b 53M24a31š43e75k 6732696380507

podle tech videi to vypada, ze na klasickeho dooma to nebude mit ani na jeho kotniky. Je to blize k D3 a to zas takova pecka jako 1 a 2 nebyla :(

0/−3
15.6.2015 12:36

M38i77l61o26š 23K27o30h13o72u64t 6794234685591

Doufám, že to supermanství, kdy hlavní hrdina trhá démony na kusy, bude možné jen po sebrání nějakého powerupu...

Nějak se nemůžu ubránit dojmu, že hlavnímu hrdinovi, byť je to neohrožený mariňák, více slušela role obyčejného človíčka, který s nalomeným zdravím a několika málo náboji musí s alespoň nějakým rozmyslem zlikvidovat hordu monster, která čekají v další místnosti. To vytvářelo ve spojení s hudbou a strašidelnými zvuky tu správnou, strachem podpořenou atmosféru.

Také si nejsem jist, zda to prostředí není už trochu nudné... Ano, grafika je moc pěkná a koridory jsou propracované, ale hůře se v nich díky "přeplácanosti" orientuje. Stará hnusná grafika 90. let jim sedla nějak lépe a lokace měly i tak zajímavou atmosféru.

A přitom by se se zapojením fantazie a dnešní technologie daly vytvořit zajímavé a neotřelé mapy. Ale chápu, že umělá inteligence to má takhle snazší - jít po Vás jedinou možnou cestou, pěkně tunelem. V nějakém komplexním prostředí by asi ty sice pěkné, ale za to hloupé figurky zabloudily.

Ale abych jen nekritizoval.. Nějaká ta Doomovina z toho cítit je a jako skalní fanda Doomu se na hru samozřejmě moc těším. Snad ukázky byly jen takovým drobkem, stejně jako několikavteřinové video, které nám autoři ukázali nedávno. Nechám se překvapit. Snad příjemně...

+12/−3
15.6.2015 12:31

M61a47r10t14i22n 48L67i58b97i58c73h 3141821888411

Souhlasím s prostředím, je dost monotónní. Sice pěkná grafika, ale chodby jsou pořád stejné. Nicméně motorovka je hustá ;-D

+1/0
15.6.2015 12:39

R62u46d95o33l38f 83Z89á30p29o39t43o39c36k45ý 1420856627402

Tak nechme se překvapit a to video berme jen jako demo, aby ukázali jak to asi bude. Myslím, že na nějaké závěry je ještě brzy.

0/0
15.6.2015 13:39

T54o71m80á38š 72S64k25á11l70a 6298627

jenze na solo melee zbrane a ne uplne spatny level design zase mame noveho Shadow Warriora, ktery je s katanou asi nejlepsi FPS rezba. Na toho zase Doom 4 mit nebude.

0/0
17.6.2015 15:49
Foto

A67l49o23i46s 23S41e12č43k26á44r 4302770570798

má to být DOOM...ne AVP...

+2/0
19.6.2015 12:08

M84i82l15o37s31l62a25v 86J51a52n44o68u81š18e33k 3676233813288

To co říkáte ale nemá příliš společného s Doomem. Jako jiná hra ok proč ne... jako Doom, ne díky. Možná už jste zapomněl (je to už opravdu dávno), ale Doom byl "příběh" superčlověka kosícího tisíce pekelníků bez náznaku únavy... :-)

0/0
22.6.2015 10:58

R10a65d71e93k 26K88y31n11c83l 9289241196512

Grafika naprosto super ačkoliv mě připadají nepřátelé trochu menší než bych mě vyhovovalo aby to ladilo mému oku a měl jsem z nich trochu větší strach. Také otázka na jakou úroveň obtížnosti to hrál předpokládám že asi na nižší pro prezentaci hry.  Je to jenom ukázka takže určitě je na co se těšit a doufám že hlouběji ve hře dostojí úrovně prvních dílů a já budu mít strach se podívat za roh nebo do tmavého místa. Rozhodně si myslím že se zatím nemají za co stydět a multiplayer bude jistě zábavný.

+5/0
15.6.2015 12:31

F13r79a91n79t41i95š43e96k 10K51ý62h70o93s 8788721293346

všimli jste si, že do tý dvouhlavňovky láduje vystřelený náboje? ;-D

0/0
15.6.2015 12:13

T87o80m84á84š 13S65k29á40l55a 6938527

polovina modelů znamená poloviční náklady na vývoj a víc peněz na marketing :)

0/0
17.6.2015 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.