Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Žijeme v omylu? Lidé tvrdí, že je grafika druhořadá

Kdyby se vývojáři na herní náplň soustředili více než na grafiku, kupoval bych více her. Takové tvrzení slýchám už roky a dospěl jsem k závěru, že se nezakládá na reálném fungování světa. Hráči tím naznačují, že vizuální stránka nemá zásadní dopad na nákup titulu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R68o19m92a76n 39K74a11c52h37l88í68ř 7853721201960

Za mě je krásný příklad poslední GTA 5, graficky perfektní, ale hratelnost nic moc...je to nuda. Oproti San Andreas je tam daleko méně možností co dělat, když zrovna nejedete po hlavní lince.

0/0
18.8.2015 8:27

H96o94n90z42a 35P79o71s28t 4369379379895

Grafika pochopitelně důležitá je. Hra se hraje kvůli obsahu, ten je důležitější, ale pěkná grafika navozuje atmosféru a podněcuje představivost. Hru si tak člověk více užije. Takže je docela důležitá, i když ne zásadní.

0/0
17.8.2015 16:32

M16i14r59e94k 33Z22á16v73o20d59n15ý 7362357780858

Nevím, jaký je pohled současných hráčů. Je fakt, že u hráče, který začínal s hrami třeba v období kolem 1996, tak spíše funguje nostalgie a klidně si zahraje klasiky jako Half-Life, Unreal, Quake (II), Mafia, Max Payne, ... než nějaké nové kousky, protože většina her jsou kopie předchozích (v současné době se dosti těžko vymýšlí něco nového). U nových hráčů to bude jistě jiné, nicméně si myslím, že většina komerčních titulů je na tom po grafické stránce velmi dobře a nedá se říci, že těžko se dá najít hra, u které by člověk řekl, že "tu hrát nebudu, ta je škaredá".

0/0
16.8.2015 7:01

H14o13n13z69a 58V23e33s60e20l78ý 4971661275

Dnes už je grafika stejně důležitá jako hratelnost. Ale musí hra mít oba aspekty. Tak že nejlepším řešením je zábavná hra s krásnou grafikou. R^

0/−2
14.8.2015 10:59

D38a88n26i97e47l 78V26á32c55h16a 1978567307182

Ještě žádná hra si mě neudržela grafikou :D

+7/0
14.8.2015 3:06

J27i31ř75í 73J44u91ř56i50c32a 2868123441

Jistě, ze je druhořadá. Dobrým příběhem nahradite mizernou grafiku. Ale naopak ne!

+3/0
13.8.2015 9:15

J10i81n98d60r95i94c21h 92P86a97r45i61k 1870650335851

Hry, fajn....

Makat bude kdo? Ti bubáci z lodni invaze stěží.

Tak se zkuste chovat normálně a neřešit ptákoviny.

+1/−13
12.8.2015 23:44

L46u13k16á34š 14V89l69k 2871809394206

Vem to v práci za mě Pariku. Dík.

+4/0
13.8.2015 0:02

J66a50n 33H13e85l68l81e32r 9288955226

No jestli makáš usilovně 24 hodin denně, jsi stachanovec a zasloužíš si ... to co jsi. ;-D

0/0
13.8.2015 1:30

M21i57r87o78s21l64a62v 46K27r64a80h87u38l90í69k 6427764574

kdo bude makat? Nevím čtete třeba jiné rubriky? Ono je na pracáku skoro půl milionu lidí. Tak jim běžte poradit jak získat práci a neotravujte studenty a normálně pracující, kteří se baví jinak než vy.

+4/0
13.8.2015 9:04

J47a87n 56N67o47v66á40k 9737292657647

Ahoj Jindro, okamžitě vypadni z diskusí na netu a koukej makat, jinak tě vyhodím a dobře víš, že se svým nulovým vzděláním a mizernou kvalifikací už jinou práci neseženeš!

0/0
13.8.2015 11:28

P45e76t84r 96S85v70o38b57o76d82a 4967135268973

To je jako u holek... někdy Vás "grafika" úplně dostane a prostě musíte, ale po čase Vás omrzí, protože když tam není i "hratelnost" tak je to nuda... ;-D

+10/0
12.8.2015 23:22

J25a86k45u64b 46S91e55m63e19r98á31d 2537266941161

;-DR^

0/0
13.8.2015 13:01

V52í44t 25F32r57a76t45r81i41č 7792617908709

Asi tohle hodnotím jinak. 

Stále si zahraji radši CS 1.6 než ty nové. Stále preferuji z řady Total War Shoguna II, Empire, Medievaly nebo Rome I než "pecku" Rome II, která byla vizuálně parádní, ale prakticky nehratelná díky neschopnosti autorů. Stále preferuji Warcraft 3 a EU IV před novějšími, ale nehratelnými strategiemi.

Grafika je prostě pro mě vedlejší, klíčová je hratelnost.

+1/0
12.8.2015 20:43

V95í19t 19F62r89a31t61r47i81č 7802177738109

Ještě jsem si vzpomněl na starou pecku Spellcross. :)

+3/0
12.8.2015 20:43
Foto

J21i48ř14í 39K17r28a57t55ě39n80a 1171202557967

To byla bomba.Nechápu že nebylo pokračování nebo přepracování na dnešní poměry.

0/0
12.8.2015 21:52

V10í64t 86F86r10a20t24r82i56č 7182597568179

Já to hrál asi před rokem či dvěma. Je to škoda, i když ono by se v "moderním prostředí" dělalo těžko něco podobného, ale o třídu výš.

0/0
12.8.2015 22:54

J85a53n 61H23e62l83l75e94r 9388185406

ale jo, to je dost dobre mozny. tak nezbyde, nez se smirit s tim,z e pro tebe dnes hry nikdo nedela a firmy vesele vydelavaji na tech, pro ktere je grafika dulezita.

treba se to nekdy zmeni a budes zajimavou cilovou skupinou :)

+1/−1
13.8.2015 1:32

V67í22t 85F40r88a89t60r16i60č 7502537378359

Tak to je jasné, já si taky koupil v životě asi 10 her za posledních 10 let... Možná i míň... :-) A jiné vlastně ani nehraji a ani jsem nehrál, takže jsem extrémně nezajímavý zákazník.

0/0
13.8.2015 10:07

P83e17t19r 23N34o48v93á25k 7330705490

Možná, že je to pouze věkem, ale PC hry jsem hodně omezil a když už si nějakou zahraju, tak se radší vrátím ke klasikám typu HL2, nebo ještě starší Return to Castle Wolfenstein, občas dám Warcraft 3, Starcraft. Zkoušel jsem spoustu novějších her a vždycky odehraju pár levelů a přestane mě to bavit, grafika negrafika.:-/

+7/0
12.8.2015 20:06

J50a21n 30N97o27v43á73k 9907252647287

Já už jsem věkem taky postoupil, táhne mi na čtyřicet, hraní jsem taky hodně omezil (kvůli času), ale pořád hry většinou dohrávám, a to včetně těch nových. Akorát mi holt epická RPG vydrží třeba na rok, místo abych je měl prolezená za dva tři měsíce. A co se grafiky týče - je to příjemný bonus, ale na druhou stranu to fakt není to nejdůležitější. Konec konců jsem se nedávno dost dobře bavil u Might and Magic X, a to se za grafické orgie fakt považovat nedá (spíš za středověk).

+2/0
12.8.2015 20:42

P21e20t78r 77N32o69v41á98k 7700395130

ale jo, já taky netvrdím, že grafika není důležitá. I z toho důvodu už jsem opravdu hodně dlouho nehrál hry typu Duke Nukem, Warcraft 2, Dune 2 a spoustu dalších - to sice všechno jsou úplně skvělý hry, ale na dnešní dobu už je ta grafika opravdu nekoukatelná - obzvlášť na velkejch monitorech. Nicméně nové hry s úžasnou grafikou mě taky moc nebavěj, respektive přestanou bavit po pár levelech, jak už jsem psal. Už opravdu hóóódně dlouho jsem neměl ten pocit, že musím dohrát ještě tenhle kousek a pak teprve půjdu spát ;-D. Navíc mi na většině dnešních akčních her vadí, že nemají možnost uložit kdekoliv, ale musíš projít celou část. Pokud třikrát jdu tu samou dlouhou část, na jejímž konci je třeba extrémně těžký boss a až za ním se hra uloží, tak jde většinou hra z disku. To mě fakt nebaví. Ale to je můj problém, když to tak většina dnešních výrobců dělá, tak to možná lidi tak chtěj.

+1/0
12.8.2015 21:11

J42a76n 91N41o18v37á26k 9767232557947

Nevím jak lidi, ale já to tak tak taky nechci, s tím ukládáním :-). Ale akční hry už jsem skoro opustil, tak to tolik nepociťuju. Co se týče pocitu "ještě kousek...", taky už ho nemívám tak často, ale to je asi fakt spíš tím věkem.

0/0
12.8.2015 21:19

P30e92t21r 37L32i69n79h50a13r65t 2808694414133

Pro mě je grafický vzhled důležitý, ale ne rozhodující faktor. Co je ale důležité, grafická prezentace musí být aspoň na trošku slušné úrovni. Koukat se na pár rozmazaných pixelů mě už v dnešní době neimponuje...

0/0
12.8.2015 19:44

O13n96d24ř35e31j 93H85a86n18s21l58í68k 9246110956974

Poslednich par let uz grafika v podstate nejde dopredu. Ano, vic stinu, vic trojuhelniku, realnejsi exploze a realnejsi tekouci voda, ale jsou to veci, kterych si bezny hrac uz nevsimne. Hezkou grafiku zvladne i indie studio. Dobra hra dnes musi mit nosny (a neohrany) pribeh a dobrou hudbu. Grafika musi byt dobra, ale jen grafika uz dnes nestaci, stejne vsichni pouzivaji stejne graficke enginy.

0/0
12.8.2015 19:42

D82a55l90i93b43o64r 31R37o49z48s87y43p16a42l 7620363886759

U mě tedy grafika rozhodně nehraje hlavní roli. Podstatné je, aby mě hra bavila. Graficky nádhernou slataninu opravdu nechci. To raději znovu sáhnu letitém titulu Gothic, který mě baví přesto, že už jsem ho hrál několikrát.

+1/0
12.8.2015 19:31

M37a66r84t72i20n 58Z80a93l70o27u50d45e61k 2679908431512

no a ja si pri quakelive stahuju grafiku na minimum aby me nerusila R^;-D

+1/0
12.8.2015 19:07

A78n73d42r30e56j 16R29ů90ž66i72č58k46a 6687335256

Hlavni je dobry styl, nemusi bejt foto realisticka. Treba Rayman nebo Dragon's Crown maji 2D grafiku, ale krasnou.

+1/0
12.8.2015 19:01

P62e80t48r 68M19i16n27a34ř19í70k 7530723557542

Souhlasím. Je lidská neochota si přiznat jací jsme. Obal prodává výrobek a grafika je obalem hry. Na rozdíl od zdejších fundamentalisických vyznavačů obsahu si to přiznám. Když mi naservírujete příběhový skvost tak ho nebudu hrát nebo ho budu konzumovat s podivným pocitem hnusu v okolí žaludku. Ostatně s jídlem to je obdobné.

+2/−1
12.8.2015 18:26

J77a69r91o70s80l94a44v 55S34i58r91o51k51y 7620513604124

Vsak na tom je zalozen herni byznys. Aby hrac hru rychle dohral,  prestala ho bavit a koupil si jinou.  ;-) Nikdo neni zvedavy na hrace co bude hrat 1 hru 3 roky.

+2/0
12.8.2015 18:19

M13a53r91c97e91l 43H75r80o69c40h 9149339232

Já přiznávám, že grafika důležitá často je. (Fuuj, hanba ;-)) Příklady? Mass Effect. Jedničku jsem hrál asi hodinu, pak jsem to dal stranou, sci-fi není obvykle můj šálek. Až při hraní dvojky, který na svou dobu vypadala fantasticky jsem zase odložil ji a instaloval jedničku, abych se dostal do příběhu. (A pak jsem si jedničku zamiloval) Takže bez grafiky z dvojky bych nikdy nezačal hrát tuhle skvělou sérii. Ryse: Son of Rome, příběh teda nic extra, ale grafické orgie, které jsem si velice užil a brzy si zahraju znova. Teď jsem si pořídil Dragon Age: Inquisition. A booomba. Nádherná grafika. Takže to hraju, přestože mě jinak tyhle hry absolutně míjí. (Vůbec mě nebavil ani Planescape ani Baldur's gate. HAANBAAA! :-P) Pravda, jiné "grafické orgie" jako Far Cry nebo... jak je tam ta věc se super oblekem nebo co to bylo, tak to mě nechytlo vůbec. A přestože hry jako HoMaM 3, Fallout 2 a další si zahraju "grafice navzdory," tak spoustu výborných her bych neobjevil, kdyby nevypadaly dobře. R^

+1/0
12.8.2015 17:11

M38a81r20c30e22l 10H12r91o90c63h 9329909982

Tak už z diskuze vím, Crysis to bylo, to s tím oblekem nebo tak nějak. Jo a jiný příklad grafika= zábava- Tomb Raider. Nevypadat to tak dobře, tak si to tolik neužiju.

+1/0
12.8.2015 17:16

P53a34v63e81l 68P41o66s28p90í30š94i51l 3731264983725

ME1 a ME2 stejny graficky engine, stejna grafika... nebo mi neco uniklo?

0/0
12.8.2015 17:55

M88a60r68c74e63l 27H87r28o38c33h 9699499812

Přijde mi hloupé, abychom se hádali o takové hlouposti, ale moje oko vidí v grafice ME1 a ME2 dost velký rozdíl.

+2/0
12.8.2015 18:07

P90a53v89e16l 11P79o52s88p69í86š79i69l 3411694503535

ja se nehadam... ja ho tam nevidim. Rozhodne ne "dost velky".

0/0
13.8.2015 8:59

P12e31t79r 17L49e26h46n33e28r20t 2917645888276

Já Vám nerozumím, třeba konkrétně ten Dragon Age, proboha jak můžete takovou hru s tak úžasným příběhem který tvoříte vlastním rozhodováním, hru s tak fenomenálním a hlavně variabilním a na taktiku náchylným soubojovým systémem posuzovat podle grafiky? Ta je opravdu podružná, musí to nějak vypadat to je jasné, ale rozhodě to nebude to primární podle čeho bych hodnotil zrovna tuhle záležitost. Takových her je sousta.

+1/0
12.8.2015 18:16

M50a52r47c89e66l 59H54r69o82c71h 9199659872

Já ji ale neposuzuji, jen jsem psal, že tím jak vypadá, mě zaujala natolik, že jsem se ji rozhodl koupit a hrát. Nemůžu hodnotit soubojový systém, rozhodování a důsledky, zatím jsem měl čas si to zahrát jen na pár hodin a přesunul jsem se jednou v mapě (Outskirts?). A zatím mě to bavilo, přestože jinak tenhle typ her mě nikdy moc nebavil (DA1 jsem třeba vydržel hrát nějakou dobu, nedohrál, ale zas tak unešený jsem taky nebyl. A jak jsem psal hry jako Planescape ani BG pro mě vůbec nejsou). Tím jak hra vypadá mě "donutila" si ji pořídit. Proto za sebe přiznávám, že grafika důležitá je. U nových her. Dyna Blaster si taky zahraju, ale kvůli nostalgii. :-)

0/0
12.8.2015 18:31

P80e26t84r 92J40a17r58o95š 8637295949

Tyjo, vy máte všichni času.. Dnes je těch her imo tolik, že si lze bez problému vybrat špičkovou hru co se týká hratelnosti i grafiky a stejně se nedají stihnout zahrát všechny :)

+1/0
12.8.2015 15:04

R78a68d73i82m 66Z83a42t28o70p59e93k 9252805232287

Asi tak no. A to ještě když se člověk zakousne do her od Paragonu (Crusader Kings, Europa Universalis) tak nemá šanci si zahrát cokoliv jiného, pokud to není nefachčenko, kterého živí rodiče :)

+1/0
12.8.2015 16:19

J97a35n 98K13o48h96l 4243437451914

Paradoxu, ne Paragonu! :-) U nich byl spíš ten problém, že na začátku vydali nekompletní hru a teprve postupně ji rozšiřovali o všechno možné i nemožné, takže se úplně měnila hratelnost a staré savy už těžko někdy spustím (vím, že to na steamu jde, ale a) nemá to cenu; b) stejně to padalo, když jsem to zkoušel).

0/0
12.8.2015 17:52

M77i81c45h31a88l 66V13e54r30n86e49r 8677146187364

Je ale ještě otázka, jestli vysoké prodeje u AAA her automaticky znamenají obchodní úspěch. Náklady na vývoj her se u velkých studií někdy pohybují i ve stovkách milionů korun a vysoké jsou i náklady na marketing.

Například náklady na vzpomínanou Crysis 3 činily 66 milionů dolarů a náklady na Bioshock Infinite (podle New York Times) 100 milionů dolarů na vývoj a ještě jednou tolik na reklamu. Aktuální kurz je skoro 25 korun za dolar. Stálo by za článek porovnat poměr nákladů a výnosů AAA her a menších projektů.

0/0
12.8.2015 14:25

T61o26n28d62a 87H12e87j29l75í87k 1618283709497

Ano, hratelnost má mnohem větší důležitost.

Minecraft - modovatelnost, neomezené možnosti....a nepotřeba stovek GB dat

Já pak rád hraju i jiné lepší hry - civilizace, navyfield... na grafice opět nezáleží, ale na herních možnostech a celkově hratelnosti. 

Pokud chci dobrou grafiku, je lepší jít na film, nebo ven z baráku.

+1/0
12.8.2015 13:20

A88n89d73r52e20j 20B65r18a69b32e20c 4532141217624

Jen pro upresneni - nepocital bych hrani starych klasik, hovorim ciste o novych hrach s bidnou grafikou. U osvedcenych titulu z minulosti hraje nezanedbatelnou roli sila nostalgie. Kdyby Doom nevysel v roce 1993 a dnes by nekdo udelal nachlup stejnou hru, pravdepodobne by po ni ani nestekl pes. Ale k tem klasikam se pochopitlene vracime prave kvuli silnemu hernimu obsahu. Ja proto dodnes hraju Quake 3/Quake Live.

+1/−1
12.8.2015 12:51

M61a24r10t91i37n 69C71u48m50p65e28l98i30k 7901260563172

Ja bych rekl, ze grafika pomaha delat hru, ale neni to vazne na prvnim miste. Legendární hry se totiž hrají a hrají znovu, kvůli hratelnosti, která nestarne. Ono kdyz nekdo rika, jak je hra uzasna, pac ma dobrou grafiku (i kdyz nema treba co nabidnout jineho), tak na tu samou hru bude hrac nadavat, jak je blba. Zatimco ty dobre tituly se budou hrat porad a porad...

+1/0
12.8.2015 15:30

A22l36e87x98a43n18d15r 17K95o78s42t65k19a 8322828496654

Vcelku logicky. Když mě hra po dvou hodinách nudí (i když vypadá krásně a měla obrovský hype před vydáním) tak jí všem známým akorát pomluvím. (řeknu pravdu) Když se dobře hraje a baví, tak jí doporučuji, i když graficky nevypadá dokonale.

+2/0
12.8.2015 15:53

P89e56t83r 82K22ř37í20ž 2273374481961

Quake 3/Live prece vubec neni o grafice ale o tom ze ma nejlepsi multiplayer co se progamingu tyce a to vcetne sledovani zapasu. Easy to learn, hard to master.. nevim ze by vychazely nejaky podobny hry.. a aby taky jo kdyz se jede mainstream typu CoD ktery je o grafice (ano grafika tady prodeji dost pomuze, ale nerika to nic o kvalite) a o tom ze i nejvetsi lama co to prave nainstalovala muze dat kill event i vyhrat.

0/0
12.8.2015 21:15

V83í68t 86F85r22a42t88r75i58č 7982487878229

Tak Doom je trošku jiný případ. Ono koukněte se na Europa Universalis IV. Grafika nic extra, spíš průměr, žádné extra detaily, žádné luxusní vykreslování a podobně, ze které by člověk sedl na zadek. 

Klíčová je tam hratelnost, která hráče udrží u PC klidně 8 hodin v kuse. Když to porovnám s Rome II TW, která má grafiku luxusní, tak tam prostě nevydržím ani hodinu, aniž bych brouzdal po internetu.

Prostě grafika samotná možná prodává, ale ve chvíli, kdy přijde graficky skvělá hra, která má ale strašnou hratelnost, tak to pro mě znamená ruce pryč a další díl si už pravděpodobně nekoupím.

0/0
12.8.2015 23:03

J92a93n 61P65e40k53a 5863843433

moderní hry často pro grafiku zapomínají na hratelnost, možnosti, a nelinearita zůstane mnohdy jen v marketingových prohlášeních. Atmosféra se nedaří. Staré hry jsem hrál obecně raději než nové, měly prostě ... Náboj, něco, ducha...

Není to tak dlouho, co jsem ještě trávil docela dost času hraním IVANa (Iter Vehements At Necem) .. což je dost drsnej dungeon ve kterým můžete dělat snad víc věcí než ve Falloutu. Grafika prachbídně archaická, atmosféra úžasná, obtížnost ... Děsivá!!

+2/0
12.8.2015 12:46

I78v13a26n 30P79r94o88c67h40á45z80k49a 3441954365325

Pro hráče akcí je důležitá hlavně hratelnost a plynulost, pro hráče klidnějších her založených na atmosféře prostředí zase krásná a detailní grafika.

Těch prvních je více, protože udělat nádherně vypadající a zároveň HW optimalizovanou hru stojí spoustu času, kreativity a financí.

+1/0
12.8.2015 12:46

K10a80r34e83l 72U49r96b34a43n 2864404521249

Co je prodejně úspěšné, nemusí být zároveň nejkvalitnější. Dnes je hraní her masové a mnoho lidí, co hrají hry nejsou skuteční hráči počítačových her. Bohužel pro hráče se vydává čím dál tím méně her, protože jde o úzkou a velmi náročnou skupinu lidí. Jdou to lidé, které baví obtížnost her. Nemají rádi zjednodušení typu předměty se sami zvedají ze země, životy se sami časem doplňují, mohu všude ukládat hru, apod.. Skutečný hráč hraje hru kvůli nějaké výzvě, kterou chce pokořit a mít na konci uspokojení z toho, že tuto výzvu přijal a pokořil. Bohužel tito hráči postupně i mizí pod vlivem trendů moderních komerčních her a s postupem svého stárnutí a nedostatku času na HC hraní. V minulosti kdyby mi někdo řekl, že hra bude trvat 6 hodin herního času, tak se mu vysměju s tím, že to je nějaké demo. Reálné a opravdu dobré hry by vám měly vydržet na 400 hodin a více.

+2/−2
12.8.2015 12:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.