Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena za úspěch: vznik Zaklínače 3 stál 1,9 miliardy korun

Za obdivuhodnými výsledky Zaklínače 3 stojí úctyhodné investice a citelné množství práce. Hra vznikala tři a půl roku a jen interně na ní pracovalo 240 lidí. Včetně externistů, kteří však byli zapojení i do marketingu, s realizací hry pomáhalo 1 500 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16d57a64m 62T27e37r51š 5882644158377

Když už člověk píše o rozpočtech, tak by bylo vhodné si důkladně nastudovat fakta. Autor článku zmiňuje sice jiné hry, ale vůbec nepadlo ani jedno písmenko o hře Destiny. Ta měla rozpočet 500 milionů dolarů !! Přičemž očekávání nenaplnila takřka vůbec...O to víc je důležité vyzdvihnout, co dokázali polští vývojáři...S takřka osminásobně menším rozpočtem vytvořili famózní veledílo, které zcela po právu aspiruje na hru roku : )

0/0
14.9.2015 1:25

L60e65o42š 28V65e87r22n17e87r 4594130436893

To je stejně neuvěřitelné, jak je to drahé a kolik lidí na tom muselo makat. Ale stálo to za to. Dražší už je snad jen raketoplán a Blanka :-)

+8/0
12.9.2015 9:46

H65y15n93e60k 46Š51l17a33h53ů55n15e76k 4229913306889

... a Daikatana ;-D

0/0
12.9.2015 18:48

A40n63d70r57e85j 29B65r62a97b22e58c 4452861867254

Pochybuju, ze by Daikatana stala vic nez Zaklinac. Tehdy na hrach pracovaly mnohem mensi tymy a vyvijelo se to tri roky. Tedy i kratsi dobu.

0/0
12.9.2015 20:18

K98a69r15e59l 82N46o85v82o69t53n90y 2191585189730

Jestli neceho v zivote nelituji, tak je to koupe sberatelske edice Zaklinace 3 R^

Hraju pocitacove hry nejakych +/- 20 let, a muzu zodpovedne rict, ze tohle je nejlepsi hra, jaka kdy vysla. Prvni dil Zaklinace byl uzasny, druhy mozna trochu slabsi, ale ten treti dil je naprosty vrchol, po vsech strankach.

Pro milovniky dila A. Sapkovskeho povinnost. Pro milovniky RPG zanru povinnost. Pro milovniky pocitacovych her obecne, opet povinnost.

Polaci proste natrhli pr#el celemu svetu :-).

+13/−4
12.9.2015 2:24

V19l82a44d94a95n 39K23a13h36a93n 9561174414792

Prvni dil byl uzasny? Kdyz to porovnam s RPG pred 20 lety tak Zaklinac 1 byl jen behani sem a tam. Jo jasne pekna grafika a iluze volnosti (napr. nekdy nebyl schopen peskocit 20cm zidku :D). Ale jinak byla nutna nulova invence hrace, proste jen behani sem a tam a sekani mecem. Hry jako DM, BG nebo Fallout byly herne nekde jinde.

+4/−4
12.9.2015 6:40

V88l18a20d93a19n 28K88a95h91a59n 9831794804332

Jen dovysvetleni. Mi se Zaklinac 1 libil, ale zrovna uzasny bych ho nenazval ...

+7/−1
12.9.2015 6:44

J71i13ř58í 22K71o88d62ý49d70e76k 7140800136733

Atmosféra - to se mi vybaví u Zaklínače 1. Nedokážu to nějak vysvětlit, ale tohle u mě přebíjí všechny nedostatky.

+2/0
12.9.2015 9:15

K74a46r78e20l 90C36h62a22r21v29á50t 3966787980

Bojovým systémem je samozřejmě třeba v BG mnohem zajímavější. Na zaklínačovi (jedničce a dvojce) jsem ale nejvíc oceňoval, že autoři dokázali vystihnout charaktery postav natolik, že jsem měl pocit, jako by dialogy vymejšlel sám Sapkowski. Hra zahrnovala i trochu cynického humoru, který byl velice blízký stylu autora předlohy.

+2/0
12.9.2015 10:28

V63l55a97d13i78m39í32r 55K69r84i14s81t66e27n 7296562545478

Dle mého 1. díl byl inovativní svou relativně dospělou temnou atmosférou, pro znalce Spakowského knih nic nového, pro jiné trošku šok. Dále pokus o změnu stylu vyprávění, kdy v jiných RPG se instinktivně snažíte dělat pro vás nejvýhodnější volby nebo ty o kterých si myslíte, že se od vás čekají. Tady prostě nevíte a výsledek jste zjistili až za několik hodin. Byl to čerstvý temný  vzduch do evropských RPG. Dále to vše na zastaralém licencovaném enginu Aurora který Poláci dost překopali až se v Bioware divili co to všechno zvládne. Myslím, že 1. díl byl inovativní vyprávěním.

+2/0
12.9.2015 16:36

M50i84r25o88s85l18a43v 11S23t79a76s95t10n59y 7684223526901

Tak ve Falloutech se hráč následky svých činů dozví až po dohrání hry a občas prostě byly překvapivé.

0/0
14.9.2015 9:28

J76a49k35u15b 70P94e17e55t 7643318502571

Hraju pocitacove (a konzolove) hry uz prez 20 let a jsem fanopusek hlavne RPG... a ani jeden zaklinac se mi ani trochu nelibil. Tim neřikám, že je to špatná hra, ale pro každého příznivce RPG her to opravdu není a pro fanoušky počítačových her obecně už vůbec ne... (bavíme-li se o povinnosti). Zaklinace bych si nekoupil ani ve sleve za 200,- a ani zadarmo, až tak mě nebaví a nelíbí se mi. Oproti tomu knižní předloha, svět a vše kolem se mi líbí velice.

Oproti tomu starý Fallouty,ale i nový od Bethesdy i Morrowind, Oblivion nebo Skyrim můžu hrát pořád dokola. Stejně tak RPG hry od Bioware.... teda krom Mass Effektu 2 a 3, z té série se mi líbil jen první díl.

+1/−2
12.9.2015 7:35

M39a53r12t30i50n 34H61r22o69u82d24n92ý 6308887532566

Tak jedničku jsem dohrál, ale vadilo mi neustálé tuhnutí za zamrzávání hry. Ta hra na W7 je hodně nestabilní.

Dvojku mám též koupenou (za 3 dolary), ale ještě jsem to ani nenainstaloval...

Na trojku tudíž zatím kašlu, 50GB na disku fakt nemám.

0/0
12.9.2015 8:13

M14a37r85c66e66l 59H43r11o55c73h 9449899822

Tak smaž porno. :-P

0/0
13.9.2015 11:08

K25a22r36e54l 58C58h35a48r69v16á66t 3916127660

Jednička měla lepší příběh, ale dvojka se mi více líbila bojovým systémem. Boje ve dvojce byly obtížnější. Na dvojce byla škoda, že byla dost krátká.

S trojkou počkám, až budu mít výkonnější stroj. :-)

0/0
12.9.2015 10:20

P25a36v64e31l 55Š12m85í66d 5202735468294

Koupil jsem si stejnou edici. Budiž výstrahou a ponaučením všem tvůrcům odfláknutých her, které jsou kalkulovány jen na komerční zisk. Ty si nekoupím nikdy. Zaklínač má propracované příběhy i postavy. Škoda, že prostředí až příliš kopíruje Polsko. Tady si troufám říci, že prostředí v Elder scrolls sérii je pestřejší. Také nároky na výpočetní výkon jsou poněkud extrémní a málokdo si užije všechny ty nádherné detaily, které daly jistě tolik práce.

0/0
12.9.2015 19:59
Foto

P53a86v44e70l 16P32r15a48v34d92a 9403761179629

Cena za úspěch? Nebylo by vhodnější spíše Cena úspěchu? Protože jinak to vypadá, že autoři musí pykat za to, že mají úspěch...

+16/0
12.9.2015 2:19

M98a97r55e12k 47Š95i60m91o51n 2984887578178

Nehrál jsem, jen jsem četl knížky. Ale všichni si to chválí.

0/0
12.9.2015 2:02

V34l61a68d20a49n 87K47a83h88a28n 9261284324302

Jo taky jsem je cetl, drive nez jsem to hral. Autori se snazi drzet toho jaky svet a Zaklinace Sapkowski stvoril, takze je to celkem fajn.

+2/0
12.9.2015 6:42

D94a43v20i87d 39S38ý25k35o78r13a 7214751891277

V té hře je neskutečně mnoho odkazů na postavy s ituace z knížky. Například snílka ze hry má stejné příjmení, jako snílka z knížky, těžko náhoda. Pak ty hrátky s pohádkama a la Sapkowski,...

0/0
12.9.2015 12:00

L16u90k83á77š 63V33l25k 2891279674786

No náklady 81 mil. dolarů v porovnání třeba s filmy nejsou moc, ale ta PRÁCE trvající 4 roky (včetně DLC) a 240 nonstop lidí jsou drsná numera na vznik kvalitní hry... Se nedivím, že jsem už několikrát četl (i u jiných titulů), že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik mají plné brejle...

+5/0
12.9.2015 1:13

L18u96k23á20š 59V70l23k 2281789414696

...že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik LET mají plné brejle...

+1/0
12.9.2015 1:14

Johnny 8307146552470

tak to uz jsou s tema 6m prdanyma kusama minimalne na dvojnasobku puvodni investice (co jsem ted googlil, tak nejlevnejsi verze hry stoji nejakych $25 a nejdrazsi $60), vychazi z toho pekny cisla :)

0/0
12.9.2015 0:41

P29a94v32e52l 84M69e84d36e18k 1970102191375

Ty mas prehled, jakou ma ta ktera distribuce marzi?

+1/0
12.9.2015 0:55

V47á52c41l20a94v 97M22a70š46a26t 2801893119266

Myslim, že vývoj ještě neskončil (stejně jako prodeje).

Je ale pravda, že velkou část z ceny tvoří marže prodejce... pokud je to jako u hudby, tak sakra velkou.

Ale vývojáři si úspěch pochvalovali, takže asi budou v plusu (což jim přeju).

Navíc ne všechno se projeví na výplatní pásce... s podařeným titulem přichází reklama, možná i sponzoři, herní základna apod. a návratnost se třeba projeví u jiných her.

+2/0
12.9.2015 1:37

J14a86n 21H51e17l42l28e68r 9518975716

Jj, tenhle postup se snaží vždycky klienti zdůrazňovat: "na nás vydělat nemusíte, udělá vám to dobrou reklamu a vyděláte na těch dalších" ... skutečnost je ovšem taková, že tuto písničku vedou všichni.

Takže udělat si reklamu je dobré, otázkou je, jestli to jde v budoucnu zpeněžit. Zaručené to není.

0/0
12.9.2015 9:35

V55i64t 22O52t35a32h61a25l 5275680149314

Základní marže distribuce je kolem 15%, k tomu si pak ještě přičtěte marži koncových prodejců, další doprovodné náklady atd. Ve výsledku jste na nějakých 50-60% co zbývá vydavateli, zbytek jde obecně "prodejnímu kanálu".

+1/0
12.9.2015 2:35

A77n71d45r52e30j 82B61r16a67b87e93c 4352911777954

V tomhle pripade by bylo zajimave znat presna cisla. Distributor je zaroven vyvojarskou spolecnosti a materska spolecnost zase vlastni GOG, kde se prodal solidni kus digitalnich kopii.

+2/0
12.9.2015 9:23

J32a25n 95H44e97l90l35e55r 9238975896

A dost se prodalo i přes g2a ;-)

0/0
12.9.2015 9:36

V61i68t 47O74t92a66h87a68l 5515470859644

Určitě, psal jsem o "obecném stavu" v branži, nikoli o tomto konkrétním případě.

0/0
12.9.2015 11:04

V56l32a98d76i88m93í57r 54K63r40i95s69t46e31n 7466872355438

no nějaká čísla jste sami už zvěřejnil ve starším článku ze srpna cituji " Vyplynulo to z její finanční uzávěrky za první polovinu roku 2015. Vývoj hry vyšel na 306 milionů zlotých (1,9 miliardy korun). Titul však během šesti týdnů vytvořil čistý zisk 236 milionů zlotých, tedy přibližně 1,5 miliardy korun.

Zdroj:http://bonusweb.idnes.cz/zaklinac-3-prodeje-0mz-/Novinky.aspx?c=A150827_155112_bw-novinky_anb"

0/0
12.9.2015 16:42

A73n54d26r74e68j 62B25r15a29b56e59c 4972211177624

Ja myslel, jak je to s procenty z prodeje. To jejich postaveni je vcelku unikatni.

0/0
12.9.2015 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.