Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena za úspěch: vznik Zaklínače 3 stál 1,9 miliardy korun

Za obdivuhodnými výsledky Zaklínače 3 stojí úctyhodné investice a citelné množství práce. Hra vznikala tři a půl roku a jen interně na ní pracovalo 240 lidí. Včetně externistů, kteří však byli zapojení i do marketingu, s realizací hry pomáhalo 1 500 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A35d67a53m 76T11e60r79š 5852494478327

Když už člověk píše o rozpočtech, tak by bylo vhodné si důkladně nastudovat fakta. Autor článku zmiňuje sice jiné hry, ale vůbec nepadlo ani jedno písmenko o hře Destiny. Ta měla rozpočet 500 milionů dolarů !! Přičemž očekávání nenaplnila takřka vůbec...O to víc je důležité vyzdvihnout, co dokázali polští vývojáři...S takřka osminásobně menším rozpočtem vytvořili famózní veledílo, které zcela po právu aspiruje na hru roku : )

0/0
14.9.2015 1:25

L43e66o26š 97V16e25r63n72e22r 4934730386283

To je stejně neuvěřitelné, jak je to drahé a kolik lidí na tom muselo makat. Ale stálo to za to. Dražší už je snad jen raketoplán a Blanka :-)

+8/0
12.9.2015 9:46

H76y91n38e26k 81Š92l94a52h70ů98n53e38k 4679493866619

... a Daikatana ;-D

0/0
12.9.2015 18:48

A85n61d88r76e49j 53B44r70a96b28e64c 4272641387944

Pochybuju, ze by Daikatana stala vic nez Zaklinac. Tehdy na hrach pracovaly mnohem mensi tymy a vyvijelo se to tri roky. Tedy i kratsi dobu.

0/0
12.9.2015 20:18

K61a39r34e10l 18N31o62v14o55t51n78y 2721675729690

Jestli neceho v zivote nelituji, tak je to koupe sberatelske edice Zaklinace 3 R^

Hraju pocitacove hry nejakych +/- 20 let, a muzu zodpovedne rict, ze tohle je nejlepsi hra, jaka kdy vysla. Prvni dil Zaklinace byl uzasny, druhy mozna trochu slabsi, ale ten treti dil je naprosty vrchol, po vsech strankach.

Pro milovniky dila A. Sapkovskeho povinnost. Pro milovniky RPG zanru povinnost. Pro milovniky pocitacovych her obecne, opet povinnost.

Polaci proste natrhli pr#el celemu svetu :-).

+13/−4
12.9.2015 2:24

V48l74a76d21a36n 42K83a60h78a32n 9571674284632

Prvni dil byl uzasny? Kdyz to porovnam s RPG pred 20 lety tak Zaklinac 1 byl jen behani sem a tam. Jo jasne pekna grafika a iluze volnosti (napr. nekdy nebyl schopen peskocit 20cm zidku :D). Ale jinak byla nutna nulova invence hrace, proste jen behani sem a tam a sekani mecem. Hry jako DM, BG nebo Fallout byly herne nekde jinde.

+4/−4
12.9.2015 6:40

V38l77a87d42a14n 90K97a42h48a77n 9391324574422

Jen dovysvetleni. Mi se Zaklinac 1 libil, ale zrovna uzasny bych ho nenazval ...

+7/−1
12.9.2015 6:44

J35i69ř80í 76K97o36d79ý88d50e52k 7110620766773

Atmosféra - to se mi vybaví u Zaklínače 1. Nedokážu to nějak vysvětlit, ale tohle u mě přebíjí všechny nedostatky.

+2/0
12.9.2015 9:15

K55a77r60e63l 43C49h27a73r89v39á62t 3806717150

Bojovým systémem je samozřejmě třeba v BG mnohem zajímavější. Na zaklínačovi (jedničce a dvojce) jsem ale nejvíc oceňoval, že autoři dokázali vystihnout charaktery postav natolik, že jsem měl pocit, jako by dialogy vymejšlel sám Sapkowski. Hra zahrnovala i trochu cynického humoru, který byl velice blízký stylu autora předlohy.

+2/0
12.9.2015 10:28

V36l97a80d14i83m50í35r 18K51r79i69s90t83e49n 7366442405508

Dle mého 1. díl byl inovativní svou relativně dospělou temnou atmosférou, pro znalce Spakowského knih nic nového, pro jiné trošku šok. Dále pokus o změnu stylu vyprávění, kdy v jiných RPG se instinktivně snažíte dělat pro vás nejvýhodnější volby nebo ty o kterých si myslíte, že se od vás čekají. Tady prostě nevíte a výsledek jste zjistili až za několik hodin. Byl to čerstvý temný  vzduch do evropských RPG. Dále to vše na zastaralém licencovaném enginu Aurora který Poláci dost překopali až se v Bioware divili co to všechno zvládne. Myslím, že 1. díl byl inovativní vyprávěním.

+2/0
12.9.2015 16:36

M24i30r86o70s27l75a87v 18S25t61a78s50t23n26y 7644733626521

Tak ve Falloutech se hráč následky svých činů dozví až po dohrání hry a občas prostě byly překvapivé.

0/0
14.9.2015 9:28

J71a96k78u35b 52P46e35e79t 7933518652771

Hraju pocitacove (a konzolove) hry uz prez 20 let a jsem fanopusek hlavne RPG... a ani jeden zaklinac se mi ani trochu nelibil. Tim neřikám, že je to špatná hra, ale pro každého příznivce RPG her to opravdu není a pro fanoušky počítačových her obecně už vůbec ne... (bavíme-li se o povinnosti). Zaklinace bych si nekoupil ani ve sleve za 200,- a ani zadarmo, až tak mě nebaví a nelíbí se mi. Oproti tomu knižní předloha, svět a vše kolem se mi líbí velice.

Oproti tomu starý Fallouty,ale i nový od Bethesdy i Morrowind, Oblivion nebo Skyrim můžu hrát pořád dokola. Stejně tak RPG hry od Bioware.... teda krom Mass Effektu 2 a 3, z té série se mi líbil jen první díl.

+1/−2
12.9.2015 7:35

M46a54r98t22i65n 50H27r64o79u15d25n75ý 6358727382116

Tak jedničku jsem dohrál, ale vadilo mi neustálé tuhnutí za zamrzávání hry. Ta hra na W7 je hodně nestabilní.

Dvojku mám též koupenou (za 3 dolary), ale ještě jsem to ani nenainstaloval...

Na trojku tudíž zatím kašlu, 50GB na disku fakt nemám.

0/0
12.9.2015 8:13

M65a52r36c19e85l 82H72r43o71c87h 9769509452

Tak smaž porno. :-P

0/0
13.9.2015 11:08

K46a80r45e51l 47C24h33a50r11v60á24t 3566967710

Jednička měla lepší příběh, ale dvojka se mi více líbila bojovým systémem. Boje ve dvojce byly obtížnější. Na dvojce byla škoda, že byla dost krátká.

S trojkou počkám, až budu mít výkonnější stroj. :-)

0/0
12.9.2015 10:20

P65a80v13e10l 78Š17m34í24d 5512255568904

Koupil jsem si stejnou edici. Budiž výstrahou a ponaučením všem tvůrcům odfláknutých her, které jsou kalkulovány jen na komerční zisk. Ty si nekoupím nikdy. Zaklínač má propracované příběhy i postavy. Škoda, že prostředí až příliš kopíruje Polsko. Tady si troufám říci, že prostředí v Elder scrolls sérii je pestřejší. Také nároky na výpočetní výkon jsou poněkud extrémní a málokdo si užije všechny ty nádherné detaily, které daly jistě tolik práce.

0/0
12.9.2015 19:59
Foto

P62a81v65e50l 77P72r76a29v43d33a 9783331879589

Cena za úspěch? Nebylo by vhodnější spíše Cena úspěchu? Protože jinak to vypadá, že autoři musí pykat za to, že mají úspěch...

+16/0
12.9.2015 2:19

M14a59r64e91k 21Š62i88m20o17n 2614677878978

Nehrál jsem, jen jsem četl knížky. Ale všichni si to chválí.

0/0
12.9.2015 2:02

V42l21a32d39a30n 94K55a60h51a84n 9591814504792

Jo taky jsem je cetl, drive nez jsem to hral. Autori se snazi drzet toho jaky svet a Zaklinace Sapkowski stvoril, takze je to celkem fajn.

+2/0
12.9.2015 6:42

D77a38v41i12d 78S21ý30k12o73r58a 7584131921127

V té hře je neskutečně mnoho odkazů na postavy s ituace z knížky. Například snílka ze hry má stejné příjmení, jako snílka z knížky, těžko náhoda. Pak ty hrátky s pohádkama a la Sapkowski,...

0/0
12.9.2015 12:00

L52u74k13á81š 88V74l43k 2171209934586

No náklady 81 mil. dolarů v porovnání třeba s filmy nejsou moc, ale ta PRÁCE trvající 4 roky (včetně DLC) a 240 nonstop lidí jsou drsná numera na vznik kvalitní hry... Se nedivím, že jsem už několikrát četl (i u jiných titulů), že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik mají plné brejle...

+5/0
12.9.2015 1:13

L37u41k96á62š 73V14l19k 2701829204806

...že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik LET mají plné brejle...

+1/0
12.9.2015 1:14

Johnny 8747596882750

tak to uz jsou s tema 6m prdanyma kusama minimalne na dvojnasobku puvodni investice (co jsem ted googlil, tak nejlevnejsi verze hry stoji nejakych $25 a nejdrazsi $60), vychazi z toho pekny cisla :)

0/0
12.9.2015 0:41

P76a40v46e72l 79M26e11d53e18k 1760812771925

Ty mas prehled, jakou ma ta ktera distribuce marzi?

+1/0
12.9.2015 0:55

V74á45c69l28a47v 52M50a79š33a49t 2101543499426

Myslim, že vývoj ještě neskončil (stejně jako prodeje).

Je ale pravda, že velkou část z ceny tvoří marže prodejce... pokud je to jako u hudby, tak sakra velkou.

Ale vývojáři si úspěch pochvalovali, takže asi budou v plusu (což jim přeju).

Navíc ne všechno se projeví na výplatní pásce... s podařeným titulem přichází reklama, možná i sponzoři, herní základna apod. a návratnost se třeba projeví u jiných her.

+2/0
12.9.2015 1:37

J20a90n 70H98e53l92l22e97r 9128705476

Jj, tenhle postup se snaží vždycky klienti zdůrazňovat: "na nás vydělat nemusíte, udělá vám to dobrou reklamu a vyděláte na těch dalších" ... skutečnost je ovšem taková, že tuto písničku vedou všichni.

Takže udělat si reklamu je dobré, otázkou je, jestli to jde v budoucnu zpeněžit. Zaručené to není.

0/0
12.9.2015 9:35

V23i42t 35O86t87a85h91a35l 5255950469504

Základní marže distribuce je kolem 15%, k tomu si pak ještě přičtěte marži koncových prodejců, další doprovodné náklady atd. Ve výsledku jste na nějakých 50-60% co zbývá vydavateli, zbytek jde obecně "prodejnímu kanálu".

+1/0
12.9.2015 2:35

A62n37d16r47e95j 53B90r46a27b40e83c 4892621477764

V tomhle pripade by bylo zajimave znat presna cisla. Distributor je zaroven vyvojarskou spolecnosti a materska spolecnost zase vlastni GOG, kde se prodal solidni kus digitalnich kopii.

+2/0
12.9.2015 9:23

J37a84n 79H76e42l98l79e33r 9208245916

A dost se prodalo i přes g2a ;-)

0/0
12.9.2015 9:36

V44i63t 17O28t33a46h73a50l 5175710469544

Určitě, psal jsem o "obecném stavu" v branži, nikoli o tomto konkrétním případě.

0/0
12.9.2015 11:04

V26l53a21d33i29m82í57r 45K34r50i18s63t50e45n 7286132505828

no nějaká čísla jste sami už zvěřejnil ve starším článku ze srpna cituji " Vyplynulo to z její finanční uzávěrky za první polovinu roku 2015. Vývoj hry vyšel na 306 milionů zlotých (1,9 miliardy korun). Titul však během šesti týdnů vytvořil čistý zisk 236 milionů zlotých, tedy přibližně 1,5 miliardy korun.

Zdroj:http://bonusweb.idnes.cz/zaklinac-3-prodeje-0mz-/Novinky.aspx?c=A150827_155112_bw-novinky_anb"

0/0
12.9.2015 16:42

A13n94d32r13e19j 37B38r98a16b47e26c 4222401147904

Ja myslel, jak je to s procenty z prodeje. To jejich postaveni je vcelku unikatni.

0/0
12.9.2015 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.