Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena za úspěch: vznik Zaklínače 3 stál 1,9 miliardy korun

Za obdivuhodnými výsledky Zaklínače 3 stojí úctyhodné investice a citelné množství práce. Hra vznikala tři a půl roku a jen interně na ní pracovalo 240 lidí. Včetně externistů, kteří však byli zapojení i do marketingu, s realizací hry pomáhalo 1 500 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A20d56a20m 21T23e41r23š 5942484188197

Když už člověk píše o rozpočtech, tak by bylo vhodné si důkladně nastudovat fakta. Autor článku zmiňuje sice jiné hry, ale vůbec nepadlo ani jedno písmenko o hře Destiny. Ta měla rozpočet 500 milionů dolarů !! Přičemž očekávání nenaplnila takřka vůbec...O to víc je důležité vyzdvihnout, co dokázali polští vývojáři...S takřka osminásobně menším rozpočtem vytvořili famózní veledílo, které zcela po právu aspiruje na hru roku : )

0/0
14.9.2015 1:25

L29e13o37š 43V92e78r75n82e15r 4864400436213

To je stejně neuvěřitelné, jak je to drahé a kolik lidí na tom muselo makat. Ale stálo to za to. Dražší už je snad jen raketoplán a Blanka :-)

+8/0
12.9.2015 9:46

H85y70n13e15k 25Š73l54a40h22ů48n56e37k 4549343666119

... a Daikatana ;-D

0/0
12.9.2015 18:48

A17n38d91r23e20j 12B44r81a84b13e14c 4332221567814

Pochybuju, ze by Daikatana stala vic nez Zaklinac. Tehdy na hrach pracovaly mnohem mensi tymy a vyvijelo se to tri roky. Tedy i kratsi dobu.

0/0
12.9.2015 20:18

K33a84r16e15l 96N66o68v64o36t69n62y 2901585129760

Jestli neceho v zivote nelituji, tak je to koupe sberatelske edice Zaklinace 3 R^

Hraju pocitacove hry nejakych +/- 20 let, a muzu zodpovedne rict, ze tohle je nejlepsi hra, jaka kdy vysla. Prvni dil Zaklinace byl uzasny, druhy mozna trochu slabsi, ale ten treti dil je naprosty vrchol, po vsech strankach.

Pro milovniky dila A. Sapkovskeho povinnost. Pro milovniky RPG zanru povinnost. Pro milovniky pocitacovych her obecne, opet povinnost.

Polaci proste natrhli pr#el celemu svetu :-).

+13/−4
12.9.2015 2:24

V91l70a47d89a90n 76K37a97h39a11n 9671984804132

Prvni dil byl uzasny? Kdyz to porovnam s RPG pred 20 lety tak Zaklinac 1 byl jen behani sem a tam. Jo jasne pekna grafika a iluze volnosti (napr. nekdy nebyl schopen peskocit 20cm zidku :D). Ale jinak byla nutna nulova invence hrace, proste jen behani sem a tam a sekani mecem. Hry jako DM, BG nebo Fallout byly herne nekde jinde.

+4/−4
12.9.2015 6:40

V27l71a17d36a41n 50K40a87h65a12n 9731464754112

Jen dovysvetleni. Mi se Zaklinac 1 libil, ale zrovna uzasny bych ho nenazval ...

+7/−1
12.9.2015 6:44

J64i17ř35í 52K20o47d22ý22d56e83k 7580520326273

Atmosféra - to se mi vybaví u Zaklínače 1. Nedokážu to nějak vysvětlit, ale tohle u mě přebíjí všechny nedostatky.

+2/0
12.9.2015 9:15

K17a34r93e49l 95C56h98a37r21v60á70t 3466747270

Bojovým systémem je samozřejmě třeba v BG mnohem zajímavější. Na zaklínačovi (jedničce a dvojce) jsem ale nejvíc oceňoval, že autoři dokázali vystihnout charaktery postav natolik, že jsem měl pocit, jako by dialogy vymejšlel sám Sapkowski. Hra zahrnovala i trochu cynického humoru, který byl velice blízký stylu autora předlohy.

+2/0
12.9.2015 10:28

V34l71a88d36i68m11í55r 28K63r55i85s33t28e68n 7286842195348

Dle mého 1. díl byl inovativní svou relativně dospělou temnou atmosférou, pro znalce Spakowského knih nic nového, pro jiné trošku šok. Dále pokus o změnu stylu vyprávění, kdy v jiných RPG se instinktivně snažíte dělat pro vás nejvýhodnější volby nebo ty o kterých si myslíte, že se od vás čekají. Tady prostě nevíte a výsledek jste zjistili až za několik hodin. Byl to čerstvý temný  vzduch do evropských RPG. Dále to vše na zastaralém licencovaném enginu Aurora který Poláci dost překopali až se v Bioware divili co to všechno zvládne. Myslím, že 1. díl byl inovativní vyprávěním.

+2/0
12.9.2015 16:36

M26i45r47o68s54l73a18v 63S49t93a70s60t34n85y 7754323856871

Tak ve Falloutech se hráč následky svých činů dozví až po dohrání hry a občas prostě byly překvapivé.

0/0
14.9.2015 9:28

J81a12k34u67b 71P30e10e74t 7803778712891

Hraju pocitacove (a konzolove) hry uz prez 20 let a jsem fanopusek hlavne RPG... a ani jeden zaklinac se mi ani trochu nelibil. Tim neřikám, že je to špatná hra, ale pro každého příznivce RPG her to opravdu není a pro fanoušky počítačových her obecně už vůbec ne... (bavíme-li se o povinnosti). Zaklinace bych si nekoupil ani ve sleve za 200,- a ani zadarmo, až tak mě nebaví a nelíbí se mi. Oproti tomu knižní předloha, svět a vše kolem se mi líbí velice.

Oproti tomu starý Fallouty,ale i nový od Bethesdy i Morrowind, Oblivion nebo Skyrim můžu hrát pořád dokola. Stejně tak RPG hry od Bioware.... teda krom Mass Effektu 2 a 3, z té série se mi líbil jen první díl.

+1/−2
12.9.2015 7:35

M12a94r24t32i77n 29H52r25o17u48d41n97ý 6508307412876

Tak jedničku jsem dohrál, ale vadilo mi neustálé tuhnutí za zamrzávání hry. Ta hra na W7 je hodně nestabilní.

Dvojku mám též koupenou (za 3 dolary), ale ještě jsem to ani nenainstaloval...

Na trojku tudíž zatím kašlu, 50GB na disku fakt nemám.

0/0
12.9.2015 8:13

M32a10r45c45e65l 92H26r47o14c25h 9709669892

Tak smaž porno. :-P

0/0
13.9.2015 11:08

K82a83r15e67l 34C71h91a40r80v69á67t 3826537880

Jednička měla lepší příběh, ale dvojka se mi více líbila bojovým systémem. Boje ve dvojce byly obtížnější. Na dvojce byla škoda, že byla dost krátká.

S trojkou počkám, až budu mít výkonnější stroj. :-)

0/0
12.9.2015 10:20

P41a81v91e79l 48Š29m63í38d 5252835558514

Koupil jsem si stejnou edici. Budiž výstrahou a ponaučením všem tvůrcům odfláknutých her, které jsou kalkulovány jen na komerční zisk. Ty si nekoupím nikdy. Zaklínač má propracované příběhy i postavy. Škoda, že prostředí až příliš kopíruje Polsko. Tady si troufám říci, že prostředí v Elder scrolls sérii je pestřejší. Také nároky na výpočetní výkon jsou poněkud extrémní a málokdo si užije všechny ty nádherné detaily, které daly jistě tolik práce.

0/0
12.9.2015 19:59
Foto

P97a78v53e64l 86P46r67a19v49d23a 9693151199489

Cena za úspěch? Nebylo by vhodnější spíše Cena úspěchu? Protože jinak to vypadá, že autoři musí pykat za to, že mají úspěch...

+16/0
12.9.2015 2:19

M71a29r48e55k 55Š14i83m11o45n 2974837618418

Nehrál jsem, jen jsem četl knížky. Ale všichni si to chválí.

0/0
12.9.2015 2:02

V51l15a36d42a17n 87K80a16h14a93n 9221604274682

Jo taky jsem je cetl, drive nez jsem to hral. Autori se snazi drzet toho jaky svet a Zaklinace Sapkowski stvoril, takze je to celkem fajn.

+2/0
12.9.2015 6:42

D83a83v31i42d 30S60ý10k73o18r33a 7404821191527

V té hře je neskutečně mnoho odkazů na postavy s ituace z knížky. Například snílka ze hry má stejné příjmení, jako snílka z knížky, těžko náhoda. Pak ty hrátky s pohádkama a la Sapkowski,...

0/0
12.9.2015 12:00

L24u27k21á23š 81V19l35k 2121619424636

No náklady 81 mil. dolarů v porovnání třeba s filmy nejsou moc, ale ta PRÁCE trvající 4 roky (včetně DLC) a 240 nonstop lidí jsou drsná numera na vznik kvalitní hry... Se nedivím, že jsem už několikrát četl (i u jiných titulů), že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik mají plné brejle...

+5/0
12.9.2015 1:13

L11u25k35á21š 12V78l70k 2711819504796

...že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik LET mají plné brejle...

+1/0
12.9.2015 1:14

8847976192520

tak to uz jsou s tema 6m prdanyma kusama minimalne na dvojnasobku puvodni investice (co jsem ted googlil, tak nejlevnejsi verze hry stoji nejakych $25 a nejdrazsi $60), vychazi z toho pekny cisla :)

0/0
12.9.2015 0:41

P17a20v32e26l 88M91e69d68e91k 1320832861575

Ty mas prehled, jakou ma ta ktera distribuce marzi?

+1/0
12.9.2015 0:55

V65á36c30l81a16v 16M19a57š30a12t 2451513899126

Myslim, že vývoj ještě neskončil (stejně jako prodeje).

Je ale pravda, že velkou část z ceny tvoří marže prodejce... pokud je to jako u hudby, tak sakra velkou.

Ale vývojáři si úspěch pochvalovali, takže asi budou v plusu (což jim přeju).

Navíc ne všechno se projeví na výplatní pásce... s podařeným titulem přichází reklama, možná i sponzoři, herní základna apod. a návratnost se třeba projeví u jiných her.

+2/0
12.9.2015 1:37

J34a54n 14H74e13l13l59e91r 9458195906

Jj, tenhle postup se snaží vždycky klienti zdůrazňovat: "na nás vydělat nemusíte, udělá vám to dobrou reklamu a vyděláte na těch dalších" ... skutečnost je ovšem taková, že tuto písničku vedou všichni.

Takže udělat si reklamu je dobré, otázkou je, jestli to jde v budoucnu zpeněžit. Zaručené to není.

0/0
12.9.2015 9:35

V72i70t 77O40t48a62h45a52l 5505880759444

Základní marže distribuce je kolem 15%, k tomu si pak ještě přičtěte marži koncových prodejců, další doprovodné náklady atd. Ve výsledku jste na nějakých 50-60% co zbývá vydavateli, zbytek jde obecně "prodejnímu kanálu".

+1/0
12.9.2015 2:35

A70n36d76r17e16j 65B30r29a91b44e86c 4942651887724

V tomhle pripade by bylo zajimave znat presna cisla. Distributor je zaroven vyvojarskou spolecnosti a materska spolecnost zase vlastni GOG, kde se prodal solidni kus digitalnich kopii.

+2/0
12.9.2015 9:23

J90a50n 47H73e62l59l13e75r 9668555216

A dost se prodalo i přes g2a ;-)

0/0
12.9.2015 9:36

V60i56t 75O55t41a97h76a96l 5675470819394

Určitě, psal jsem o "obecném stavu" v branži, nikoli o tomto konkrétním případě.

0/0
12.9.2015 11:04

V10l11a32d94i17m80í15r 48K97r25i70s88t90e84n 7986762255248

no nějaká čísla jste sami už zvěřejnil ve starším článku ze srpna cituji " Vyplynulo to z její finanční uzávěrky za první polovinu roku 2015. Vývoj hry vyšel na 306 milionů zlotých (1,9 miliardy korun). Titul však během šesti týdnů vytvořil čistý zisk 236 milionů zlotých, tedy přibližně 1,5 miliardy korun.

Zdroj:http://bonusweb.idnes.cz/zaklinac-3-prodeje-0mz-/Novinky.aspx?c=A150827_155112_bw-novinky_anb"

0/0
12.9.2015 16:42

A59n89d73r87e92j 66B89r37a27b16e42c 4902491257774

Ja myslel, jak je to s procenty z prodeje. To jejich postaveni je vcelku unikatni.

0/0
12.9.2015 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.