Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ohlédněte se s námi za nejpopulárnějšími enginy herní historie

Herní technologie se vyvíjí raketovým tempem, jen občas ovšem dojde ke skutečně nadčasovému posunu. Pojďte se s námi podívat na nejúspěšnější herní enginy minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a56r13t82i57n 79N93e34t88o87l70i64c91k19ý 9801913367564

Takový nášup vánoční nostalgie? Diky! Všechny hry jsem hrál! Jen teď toho času tolik není :-( Každopádně se těším na pokračování. Šťastné a veselé.

+2/0
19.12.2015 20:05

J16a43n 24H90á16j17e53k 9869349762

Skvělý článek

+1/0
18.12.2015 22:44

H47o68n23z51a 17P38r27e80c28l80í93k 6889350848555

Chybí můj oblíbený unreal engine (na jehož základě vyšly mé velmi oblíbené gmzy deus ex a undying) a jeho velmi user friendly map editor :-). Doufám, že ho zmíníte v dalším díle;-)R^

+1/0
18.12.2015 19:33

T31i60b69o32r 59V55i37z23v21a50r98y 9604234313355

Doom byla jedna z prvních her co jsem měl , demo které jsem jel pořád dokola. Ale nijak mě to nešokovalo nevěděl jsem co je standart a co něco víc. Ovšem Comanche byla první hra kde mi vysloveně spadla brada .

0/0
18.12.2015 18:34

P45e87t65r 52N26o60v70ý 8882466217258

Chtěl bych se zeptat - nevíte někdo, co to je za editor k tomu Dukovi? Já si pamatuji klasický build editor od Kena Silvermana a tento jsem ještě neviděl.

0/0
18.12.2015 15:18

D91a66v51i10d 83D82l53o67u56h60ý 5264737227351

Trošku mimo, ale přeci k věci. Doporučuji dokument "Já, videohra" recenzovaný http://bonusweb.idnes.cz/novy-tv-serial-ja-videohra-dcl-/Zurnal.aspx?c=A070507_javideohraz070507_bw

0/0
18.12.2015 14:50

V47i18t 10O29t80a92h38a24l 5745630439274

Výborně sepsáno, budu rád když budete v tomto tématu pokračovat.

+5/0
18.12.2015 14:14

V46á48c43l16a67v 13K80a58r71a53s 1687521936471

A co spectracký Freescape ? Mozna prvni herni 3D engine vubec. Na ten preci nelze zapomenout R^

0/0
18.12.2015 13:55

J44a49n 18S98v96a79t64o33š 3440669423733

Na většině tech zminenych her mam nacmarano 'byl jsem tu' :)

Super cteni!

+1/0
18.12.2015 13:10

V70a56š81e73k 29H12a66v77r24á49n86e96k 8889719146698

Myslím, že jsem kdysi někde četl, že první skutečně 3D engine měl snad první System Shock.

0/0
18.12.2015 12:15
Foto

H41o98n72z60a 20S81r94p 9574583512298

Ultima Underworld byla starší a možnost dívat se nahoru/dolů i skákat už tam byla. System Shock byl původně zamýšlen s polygonovými postavami ale nakonec z toho sešlo kvůli přílišné náročnosti na HW.

+1/0
18.12.2015 13:16

K75a84t71e76ř86i33n92a 82D77r91a93h38o29k64o96u58p71i44l48o67v96á 9176141222623

Infinity engine? V

+1/0
18.12.2015 9:58

T71o83m24á29š 37P16a88r57k35a78n 1535309650196

Též hlásím čtenářský zájem, obzvlášť pokud bych se dočetl i o LithTech enginu, který mě tak bavil u No One Lives Forever...

+3/0
18.12.2015 8:29

M15i94c43h84a14l 44K50a10l26a71š 7249966509

A Shogo - MAD :-P (Jj, díky Gamestar za tehdy tuhle bomba hru)

0/0
18.12.2015 9:25

T54o38m66á14š 11J56a56r58e27š 4142354510

To je ale nostalgie před vánocema. Já snad najdu externí mechaniku na diskety a zapařím si na emulatoru Dungeon mastera. Nebo toho hexena toho jsem snad nikdy celeho nedohral...Jaky byl engie na keena ? id tech 0.001 ? :) Zalaté léta na chatě o prázninách se starou 286. Pěkný lánek. R^

+3/0
18.12.2015 8:22

V22a49š17e62k 55H90a62v38r59á43n33e56k 8169879506478

Offtopic: Na Originu je on the house Jade Empire: SE. ;)

0/0
18.12.2015 8:19

P73e43t68r 90K70u11b87e10c 5783304355262

Pekne. Skoda ze nejsou ukazky (screenshoty) engine a jak se v tom pracovalo. Jen tak pro predstavu :)

+4/0
18.12.2015 7:24

P40e67t91r 55M35i31n58a52ř86í70k 7650373907502

Díky za fajn článek a exkurzi do minulosti.

+9/0
18.12.2015 7:15
Foto

L44u66k87á28š 39N67a87v65a87r25a 2268358721919

Také poprosím o nášup a kdyby měl autor čas se o každém enginu rozepsat i trochu více (i odstaveček u každého by stačil), mohu bouchat šáňo. Skvěle napsané a poutavé čtení. Mockrát děkuji. R^

+12/0
18.12.2015 1:51

V23l90a32d86i98m17í13r 37K83r79o69f44t31a 8220561336979

taky hlásím čtenářský zájem... podívat se na střílečky z prvního způsobu by mě nenapadlo... trošku bokem, co si vzpomínám, byl Duke Nuken hodně protežovaný oproti Qakeovi, ale historie dala za pravdu Quakeovi:)

+1/−1
18.12.2015 1:19
Foto

S12a13m52u71e30l 22K23u41p20k98a 9153933104412

Duke Nukem bol protezovany hlavne kvoli tomu, ze bol zabavnejsi. Je pravda, ze engine, na ktorom bezal Quake bol prelomovy, ale odchodom Romera z id sa vytratila aj dusa z ich hier.

Vacsina rovesnikov hravala okrem Duke Nukem 3D aspon jednu z hier Blood, Redneck Rampage, Shadow Warrior - vsetky pouzivajuce rovnaky engine ako Duke Nukem 3D. To ukazuje, ze technicka dokonalost naozaj nie je vsetko.

Quake 2 bola mrtvola a Quake 3 Arena bola prevalcovana na celej ciare Unreal Tournamentom a CS-kom. Takze jedine, v com dala historia za pravdu Quakovi je v tom, ze tak sa hry robit nemaju.

+4/−4
18.12.2015 4:40

S44t98a70n52i79s67l37a52v 20A80u98g44u74s70t16i68n 2846614452530

Mně se Q2 líbila víc než 1. A radši jsem měl Duka, hráli jsme to v práci o 106 a byla to větší sranda, nahradil to až první HL.

+1/0
18.12.2015 8:15

P95e22t59r 59T13i90c27h91ý 4980741675384

Vice mene ve vsem souhlasim, krome toho prevalcovani Q3A. Q3A byl s CS vicemene 50:50, obe komutity byly obrovske. Unreal byl mrtovla, nevidel jsem, ze by se nekde na pro-gamingovych akcich objevil unreal.

+6/0
18.12.2015 8:18

H22o36n88z75a 93P69r46e52c97l67í38k 6809640608375

Tak to máte krátkou paměť :) UT se normálně progamingově svýho času hrálo poměrně dost ;) A za mých školních let si pamatuju, že jsme se ve třídách dělili na quakery a UTčkáře :) Q3A a UT vyšly ve stejný rok (99), daleko před CSkem :)

0/0
18.12.2015 19:32

J60i95r65i 12R91u44s49n38o52k 4805782537143

Tim daleko myslite ten samy rok 99, kdy vyslo CS?

+2/0
19.12.2015 16:58

H98o98n39z82a 90P33r50e15c34l63í69k 6279330638885

Já měl za to, že první, co vyšlo v source enginu byl half-life a čs až nějakou dobu po něm díky tomu, že HL se celkem hrál multiplayerově. Faktem každopádně je, že v 99 - 2002 frčelo u nás na IT škole hlavně UT a q3a, takže věřím, že čs existoval, ale u nás v té době jaksi nefrčel, a to jsem měl ve třídě jak TA quakery tak neoPhyte utčkaře :D bylo peklo s nima pařit :D

0/0
21.12.2015 22:40

H44y84n98e63k 46T88r34o56j58a46n 1251561433829

Hlásím čtenářský zájem :)

+39/0
18.12.2015 1:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.