Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ohlédněte se s námi za nejpopulárnějšími enginy herní historie

Herní technologie se vyvíjí raketovým tempem, jen občas ovšem dojde ke skutečně nadčasovému posunu. Pojďte se s námi podívat na nejúspěšnější herní enginy minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a33r10t91i45n 19N81e85t31o43l83i82c75k48ý 9561553167884

Takový nášup vánoční nostalgie? Diky! Všechny hry jsem hrál! Jen teď toho času tolik není :-( Každopádně se těším na pokračování. Šťastné a veselé.

+2/0
19.12.2015 20:05

J19a85n 40H68á15j76e60k 9689699782

Skvělý článek

+1/0
18.12.2015 22:44

H73o66n67z94a 35P73r55e18c71l37í23k 6699240908465

Chybí můj oblíbený unreal engine (na jehož základě vyšly mé velmi oblíbené gmzy deus ex a undying) a jeho velmi user friendly map editor :-). Doufám, že ho zmíníte v dalším díle;-)R^

+1/0
18.12.2015 19:33

T85i30b64o54r 92V50i15z52v98a55r90y 9544334273335

Doom byla jedna z prvních her co jsem měl , demo které jsem jel pořád dokola. Ale nijak mě to nešokovalo nevěděl jsem co je standart a co něco víc. Ovšem Comanche byla první hra kde mi vysloveně spadla brada .

0/0
18.12.2015 18:34

P41e75t48r 12N21o64v74ý 8872566127928

Chtěl bych se zeptat - nevíte někdo, co to je za editor k tomu Dukovi? Já si pamatuji klasický build editor od Kena Silvermana a tento jsem ještě neviděl.

0/0
18.12.2015 15:18

D48a83v78i75d 49D70l48o32u28h55ý 5944247767381

Trošku mimo, ale přeci k věci. Doporučuji dokument "Já, videohra" recenzovaný http://bonusweb.idnes.cz/novy-tv-serial-ja-videohra-dcl-/Zurnal.aspx?c=A070507_javideohraz070507_bw

0/0
18.12.2015 14:50

V68i24t 67O48t43a28h31a89l 5485950469304

Výborně sepsáno, budu rád když budete v tomto tématu pokračovat.

+5/0
18.12.2015 14:14

V21á78c80l21a41v 17K51a98r12a31s 1737331166291

A co spectracký Freescape ? Mozna prvni herni 3D engine vubec. Na ten preci nelze zapomenout R^

0/0
18.12.2015 13:55

J15a10n 98S76v45a61t71o73š 3520509163493

Na většině tech zminenych her mam nacmarano 'byl jsem tu' :)

Super cteni!

+1/0
18.12.2015 13:10

V23a82š70e57k 45H81a38v28r59á69n51e17k 8249869716768

Myslím, že jsem kdysi někde četl, že první skutečně 3D engine měl snad první System Shock.

0/0
18.12.2015 12:15
Foto

H35o47n49z44a 41S23r23p 9314903702598

Ultima Underworld byla starší a možnost dívat se nahoru/dolů i skákat už tam byla. System Shock byl původně zamýšlen s polygonovými postavami ale nakonec z toho sešlo kvůli přílišné náročnosti na HW.

+1/0
18.12.2015 13:16

K84a57t46e35ř40i14n91a 93D67r38a53h85o90k93o87u69p44i58l90o62v57á 9886941482153

Infinity engine? V

+1/0
18.12.2015 9:58

T10o71m17á98š 69P48a65r73k32a53n 1695229430206

Též hlásím čtenářský zájem, obzvlášť pokud bych se dočetl i o LithTech enginu, který mě tak bavil u No One Lives Forever...

+3/0
18.12.2015 8:29

M12i31c92h14a47l 80K61a58l49a53š 7539776719

A Shogo - MAD :-P (Jj, díky Gamestar za tehdy tuhle bomba hru)

0/0
18.12.2015 9:25

T10o18m11á94š 62J97a30r39e42š 4832944970

To je ale nostalgie před vánocema. Já snad najdu externí mechaniku na diskety a zapařím si na emulatoru Dungeon mastera. Nebo toho hexena toho jsem snad nikdy celeho nedohral...Jaky byl engie na keena ? id tech 0.001 ? :) Zalaté léta na chatě o prázninách se starou 286. Pěkný lánek. R^

+3/0
18.12.2015 8:22

V88a87š21e67k 50H28a56v11r47á88n40e64k 8849579666538

Offtopic: Na Originu je on the house Jade Empire: SE. ;)

0/0
18.12.2015 8:19

P51e31t63r 55K90u76b65e64c 5313574175242

Pekne. Skoda ze nejsou ukazky (screenshoty) engine a jak se v tom pracovalo. Jen tak pro predstavu :)

+4/0
18.12.2015 7:24

P22e80t69r 47M96i15n57a92ř49í89k 7980353957762

Díky za fajn článek a exkurzi do minulosti.

+9/0
18.12.2015 7:15
Foto

L34u21k76á45š 20N15a41v76a87r20a 2298498171229

Také poprosím o nášup a kdyby měl autor čas se o každém enginu rozepsat i trochu více (i odstaveček u každého by stačil), mohu bouchat šáňo. Skvěle napsané a poutavé čtení. Mockrát děkuji. R^

+12/0
18.12.2015 1:51

V31l55a46d91i20m42í87r 66K28r91o66f78t98a 8720131616329

taky hlásím čtenářský zájem... podívat se na střílečky z prvního způsobu by mě nenapadlo... trošku bokem, co si vzpomínám, byl Duke Nuken hodně protežovaný oproti Qakeovi, ale historie dala za pravdu Quakeovi:)

+1/−1
18.12.2015 1:19
Foto

S38a58m24u52e54l 87K84u47p12k81a 9453923584282

Duke Nukem bol protezovany hlavne kvoli tomu, ze bol zabavnejsi. Je pravda, ze engine, na ktorom bezal Quake bol prelomovy, ale odchodom Romera z id sa vytratila aj dusa z ich hier.

Vacsina rovesnikov hravala okrem Duke Nukem 3D aspon jednu z hier Blood, Redneck Rampage, Shadow Warrior - vsetky pouzivajuce rovnaky engine ako Duke Nukem 3D. To ukazuje, ze technicka dokonalost naozaj nie je vsetko.

Quake 2 bola mrtvola a Quake 3 Arena bola prevalcovana na celej ciare Unreal Tournamentom a CS-kom. Takze jedine, v com dala historia za pravdu Quakovi je v tom, ze tak sa hry robit nemaju.

+4/−4
18.12.2015 4:40

S57t97a44n71i92s52l17a24v 63A87u66g91u84s77t40i15n 2686724352870

Mně se Q2 líbila víc než 1. A radši jsem měl Duka, hráli jsme to v práci o 106 a byla to větší sranda, nahradil to až první HL.

+1/0
18.12.2015 8:15

P89e89t92r 69T75i67c61h54ý 4180591525734

Vice mene ve vsem souhlasim, krome toho prevalcovani Q3A. Q3A byl s CS vicemene 50:50, obe komutity byly obrovske. Unreal byl mrtovla, nevidel jsem, ze by se nekde na pro-gamingovych akcich objevil unreal.

+6/0
18.12.2015 8:18

H69o72n19z80a 64P10r20e18c24l24í94k 6359840628125

Tak to máte krátkou paměť :) UT se normálně progamingově svýho času hrálo poměrně dost ;) A za mých školních let si pamatuju, že jsme se ve třídách dělili na quakery a UTčkáře :) Q3A a UT vyšly ve stejný rok (99), daleko před CSkem :)

0/0
18.12.2015 19:32

J16i16r95i 23R71u66s70n38o66k 4155732947343

Tim daleko myslite ten samy rok 99, kdy vyslo CS?

+2/0
19.12.2015 16:58

H90o62n15z13a 45P91r32e21c68l59í50k 6679620268725

Já měl za to, že první, co vyšlo v source enginu byl half-life a čs až nějakou dobu po něm díky tomu, že HL se celkem hrál multiplayerově. Faktem každopádně je, že v 99 - 2002 frčelo u nás na IT škole hlavně UT a q3a, takže věřím, že čs existoval, ale u nás v té době jaksi nefrčel, a to jsem měl ve třídě jak TA quakery tak neoPhyte utčkaře :D bylo peklo s nima pařit :D

0/0
21.12.2015 22:40

H75y94n66e84k 23T64r54o47j22a45n 1791171973449

Hlásím čtenářský zájem :)

+39/0
18.12.2015 1:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.