Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ohlédněte se s námi za nejpopulárnějšími enginy herní historie

Herní technologie se vyvíjí raketovým tempem, jen občas ovšem dojde ke skutečně nadčasovému posunu. Pojďte se s námi podívat na nejúspěšnější herní enginy minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a88r61t29i65n 23N46e33t35o64l96i81c77k59ý 9501843357494

Takový nášup vánoční nostalgie? Diky! Všechny hry jsem hrál! Jen teď toho času tolik není :-( Každopádně se těším na pokračování. Šťastné a veselé.

+2/0
19.12.2015 20:05

J21a29n 31H70á87j82e76k 9649269642

Skvělý článek

+1/0
18.12.2015 22:44

H15o73n97z61a 70P44r44e26c80l49í57k 6839390378245

Chybí můj oblíbený unreal engine (na jehož základě vyšly mé velmi oblíbené gmzy deus ex a undying) a jeho velmi user friendly map editor :-). Doufám, že ho zmíníte v dalším díle;-)R^

+1/0
18.12.2015 19:33

T68i19b69o97r 53V96i74z29v41a60r78y 9984124283735

Doom byla jedna z prvních her co jsem měl , demo které jsem jel pořád dokola. Ale nijak mě to nešokovalo nevěděl jsem co je standart a co něco víc. Ovšem Comanche byla první hra kde mi vysloveně spadla brada .

0/0
18.12.2015 18:34

P45e87t58r 29N67o30v89ý 8972296177258

Chtěl bych se zeptat - nevíte někdo, co to je za editor k tomu Dukovi? Já si pamatuji klasický build editor od Kena Silvermana a tento jsem ještě neviděl.

0/0
18.12.2015 15:18

D15a67v54i10d 62D45l91o42u72h23ý 5674937287211

Trošku mimo, ale přeci k věci. Doporučuji dokument "Já, videohra" recenzovaný http://bonusweb.idnes.cz/novy-tv-serial-ja-videohra-dcl-/Zurnal.aspx?c=A070507_javideohraz070507_bw

0/0
18.12.2015 14:50

V17i97t 78O30t20a65h45a23l 5615750219944

Výborně sepsáno, budu rád když budete v tomto tématu pokračovat.

+5/0
18.12.2015 14:14

V80á18c56l48a28v 71K77a46r80a68s 1607851596261

A co spectracký Freescape ? Mozna prvni herni 3D engine vubec. Na ten preci nelze zapomenout R^

0/0
18.12.2015 13:55

J63a20n 84S10v32a30t63o10š 3560229903293

Na většině tech zminenych her mam nacmarano 'byl jsem tu' :)

Super cteni!

+1/0
18.12.2015 13:10

V98a96š59e69k 54H91a34v50r50á21n34e26k 8739489326508

Myslím, že jsem kdysi někde četl, že první skutečně 3D engine měl snad první System Shock.

0/0
18.12.2015 12:15
Foto

H74o35n38z27a 43S59r48p 9814123762748

Ultima Underworld byla starší a možnost dívat se nahoru/dolů i skákat už tam byla. System Shock byl původně zamýšlen s polygonovými postavami ale nakonec z toho sešlo kvůli přílišné náročnosti na HW.

+1/0
18.12.2015 13:16

K88a73t26e18ř10i36n37a 52D77r48a31h98o16k93o35u74p22i98l60o83v57á 9816401582813

Infinity engine? V

+1/0
18.12.2015 9:58

T85o61m11á64š 46P20a87r51k25a58n 1615759930256

Též hlásím čtenářský zájem, obzvlášť pokud bych se dočetl i o LithTech enginu, který mě tak bavil u No One Lives Forever...

+3/0
18.12.2015 8:29

M26i47c20h79a71l 35K14a39l21a49š 7339736689

A Shogo - MAD :-P (Jj, díky Gamestar za tehdy tuhle bomba hru)

0/0
18.12.2015 9:25

T13o26m90á40š 90J84a58r28e49š 4742504230

To je ale nostalgie před vánocema. Já snad najdu externí mechaniku na diskety a zapařím si na emulatoru Dungeon mastera. Nebo toho hexena toho jsem snad nikdy celeho nedohral...Jaky byl engie na keena ? id tech 0.001 ? :) Zalaté léta na chatě o prázninách se starou 286. Pěkný lánek. R^

+3/0
18.12.2015 8:22

V11a21š20e63k 77H75a23v45r14á44n67e20k 8709609866558

Offtopic: Na Originu je on the house Jade Empire: SE. ;)

0/0
18.12.2015 8:19

P81e32t88r 25K23u45b29e47c 5983674315842

Pekne. Skoda ze nejsou ukazky (screenshoty) engine a jak se v tom pracovalo. Jen tak pro predstavu :)

+4/0
18.12.2015 7:24

P18e65t96r 96M45i38n58a33ř91í28k 7560703577602

Díky za fajn článek a exkurzi do minulosti.

+9/0
18.12.2015 7:15
Foto

L32u97k80á33š 29N29a34v71a71r67a 2528608961879

Také poprosím o nášup a kdyby měl autor čas se o každém enginu rozepsat i trochu více (i odstaveček u každého by stačil), mohu bouchat šáňo. Skvěle napsané a poutavé čtení. Mockrát děkuji. R^

+12/0
18.12.2015 1:51

V74l90a25d78i18m91í60r 94K77r69o22f35t31a 8370321896139

taky hlásím čtenářský zájem... podívat se na střílečky z prvního způsobu by mě nenapadlo... trošku bokem, co si vzpomínám, byl Duke Nuken hodně protežovaný oproti Qakeovi, ale historie dala za pravdu Quakeovi:)

+1/−1
18.12.2015 1:19
Foto

S41a53m64u84e95l 49K27u43p11k64a 9833933354392

Duke Nukem bol protezovany hlavne kvoli tomu, ze bol zabavnejsi. Je pravda, ze engine, na ktorom bezal Quake bol prelomovy, ale odchodom Romera z id sa vytratila aj dusa z ich hier.

Vacsina rovesnikov hravala okrem Duke Nukem 3D aspon jednu z hier Blood, Redneck Rampage, Shadow Warrior - vsetky pouzivajuce rovnaky engine ako Duke Nukem 3D. To ukazuje, ze technicka dokonalost naozaj nie je vsetko.

Quake 2 bola mrtvola a Quake 3 Arena bola prevalcovana na celej ciare Unreal Tournamentom a CS-kom. Takze jedine, v com dala historia za pravdu Quakovi je v tom, ze tak sa hry robit nemaju.

+4/−4
18.12.2015 4:40

S92t76a60n44i26s37l41a90v 49A67u70g13u12s63t17i93n 2126444492760

Mně se Q2 líbila víc než 1. A radši jsem měl Duka, hráli jsme to v práci o 106 a byla to větší sranda, nahradil to až první HL.

+1/0
18.12.2015 8:15

P48e29t53r 33T89i93c75h61ý 4730891955214

Vice mene ve vsem souhlasim, krome toho prevalcovani Q3A. Q3A byl s CS vicemene 50:50, obe komutity byly obrovske. Unreal byl mrtovla, nevidel jsem, ze by se nekde na pro-gamingovych akcich objevil unreal.

+6/0
18.12.2015 8:18

H83o43n81z42a 54P75r86e72c75l10í61k 6259260348455

Tak to máte krátkou paměť :) UT se normálně progamingově svýho času hrálo poměrně dost ;) A za mých školních let si pamatuju, že jsme se ve třídách dělili na quakery a UTčkáře :) Q3A a UT vyšly ve stejný rok (99), daleko před CSkem :)

0/0
18.12.2015 19:32

J24i79r92i 69R81u58s85n62o53k 4575172217363

Tim daleko myslite ten samy rok 99, kdy vyslo CS?

+2/0
19.12.2015 16:58

H42o64n39z74a 77P74r90e28c29l34í61k 6579670618145

Já měl za to, že první, co vyšlo v source enginu byl half-life a čs až nějakou dobu po něm díky tomu, že HL se celkem hrál multiplayerově. Faktem každopádně je, že v 99 - 2002 frčelo u nás na IT škole hlavně UT a q3a, takže věřím, že čs existoval, ale u nás v té době jaksi nefrčel, a to jsem měl ve třídě jak TA quakery tak neoPhyte utčkaře :D bylo peklo s nima pařit :D

0/0
21.12.2015 22:40

H72y28n90e17k 72T68r39o46j92a96n 1351391343579

Hlásím čtenářský zájem :)

+39/0
18.12.2015 1:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.