Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ohlédněte se s námi za nejpopulárnějšími enginy herní historie

Herní technologie se vyvíjí raketovým tempem, jen občas ovšem dojde ke skutečně nadčasovému posunu. Pojďte se s námi podívat na nejúspěšnější herní enginy minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a86r50t67i29n 75N89e19t50o43l64i11c62k80ý 9551363627764

Takový nášup vánoční nostalgie? Diky! Všechny hry jsem hrál! Jen teď toho času tolik není :-( Každopádně se těším na pokračování. Šťastné a veselé.

+2/0
19.12.2015 20:05

J85a37n 15H64á48j83e93k 9419699432

Skvělý článek

+1/0
18.12.2015 22:44

H49o47n98z24a 20P77r69e88c67l60í92k 6529530448585

Chybí můj oblíbený unreal engine (na jehož základě vyšly mé velmi oblíbené gmzy deus ex a undying) a jeho velmi user friendly map editor :-). Doufám, že ho zmíníte v dalším díle;-)R^

+1/0
18.12.2015 19:33

T27i13b40o83r 20V22i72z18v13a80r66y 9764984483665

Doom byla jedna z prvních her co jsem měl , demo které jsem jel pořád dokola. Ale nijak mě to nešokovalo nevěděl jsem co je standart a co něco víc. Ovšem Comanche byla první hra kde mi vysloveně spadla brada .

0/0
18.12.2015 18:34

P72e86t16r 55N68o12v43ý 8492896837218

Chtěl bych se zeptat - nevíte někdo, co to je za editor k tomu Dukovi? Já si pamatuji klasický build editor od Kena Silvermana a tento jsem ještě neviděl.

0/0
18.12.2015 15:18

D66a67v12i83d 43D83l69o15u30h79ý 5634577587301

Trošku mimo, ale přeci k věci. Doporučuji dokument "Já, videohra" recenzovaný http://bonusweb.idnes.cz/novy-tv-serial-ja-videohra-dcl-/Zurnal.aspx?c=A070507_javideohraz070507_bw

0/0
18.12.2015 14:50

V75i39t 94O42t52a11h69a50l 5115860169464

Výborně sepsáno, budu rád když budete v tomto tématu pokračovat.

+5/0
18.12.2015 14:14

V96á75c55l83a62v 49K98a98r55a15s 1157291476821

A co spectracký Freescape ? Mozna prvni herni 3D engine vubec. Na ten preci nelze zapomenout R^

0/0
18.12.2015 13:55

J16a93n 27S85v18a38t56o35š 3910729483173

Na většině tech zminenych her mam nacmarano 'byl jsem tu' :)

Super cteni!

+1/0
18.12.2015 13:10

V47a82š50e25k 65H24a76v95r85á93n58e46k 8269249586598

Myslím, že jsem kdysi někde četl, že první skutečně 3D engine měl snad první System Shock.

0/0
18.12.2015 12:15
Foto

H74o70n33z75a 93S68r93p 9754323252778

Ultima Underworld byla starší a možnost dívat se nahoru/dolů i skákat už tam byla. System Shock byl původně zamýšlen s polygonovými postavami ale nakonec z toho sešlo kvůli přílišné náročnosti na HW.

+1/0
18.12.2015 13:16

K89a71t82e82ř44i55n11a 25D57r39a48h90o51k51o95u22p44i80l68o93v79á 9956601302483

Infinity engine? V

+1/0
18.12.2015 9:58

T72o22m77á87š 73P92a50r46k10a16n 1245209750116

Též hlásím čtenářský zájem, obzvlášť pokud bych se dočetl i o LithTech enginu, který mě tak bavil u No One Lives Forever...

+3/0
18.12.2015 8:29

M70i22c43h11a44l 32K42a33l52a72š 7819416519

A Shogo - MAD :-P (Jj, díky Gamestar za tehdy tuhle bomba hru)

0/0
18.12.2015 9:25

T55o83m96á92š 21J61a44r71e42š 4332364830

To je ale nostalgie před vánocema. Já snad najdu externí mechaniku na diskety a zapařím si na emulatoru Dungeon mastera. Nebo toho hexena toho jsem snad nikdy celeho nedohral...Jaky byl engie na keena ? id tech 0.001 ? :) Zalaté léta na chatě o prázninách se starou 286. Pěkný lánek. R^

+3/0
18.12.2015 8:22

V46a97š54e51k 44H81a11v68r78á97n80e46k 8939259976158

Offtopic: Na Originu je on the house Jade Empire: SE. ;)

0/0
18.12.2015 8:19

P48e68t15r 16K41u51b93e61c 5133224125582

Pekne. Skoda ze nejsou ukazky (screenshoty) engine a jak se v tom pracovalo. Jen tak pro predstavu :)

+4/0
18.12.2015 7:24

P40e38t37r 88M16i27n96a33ř87í81k 7180893807722

Díky za fajn článek a exkurzi do minulosti.

+9/0
18.12.2015 7:15
Foto

L71u56k12á60š 97N94a62v38a33r72a 2278308511949

Také poprosím o nášup a kdyby měl autor čas se o každém enginu rozepsat i trochu více (i odstaveček u každého by stačil), mohu bouchat šáňo. Skvěle napsané a poutavé čtení. Mockrát děkuji. R^

+12/0
18.12.2015 1:51

V13l91a47d31i78m51í37r 49K70r91o39f76t27a 8740271666609

taky hlásím čtenářský zájem... podívat se na střílečky z prvního způsobu by mě nenapadlo... trošku bokem, co si vzpomínám, byl Duke Nuken hodně protežovaný oproti Qakeovi, ale historie dala za pravdu Quakeovi:)

+1/−1
18.12.2015 1:19
Foto

S24a35m68u78e46l 59K51u24p17k94a 9123153634702

Duke Nukem bol protezovany hlavne kvoli tomu, ze bol zabavnejsi. Je pravda, ze engine, na ktorom bezal Quake bol prelomovy, ale odchodom Romera z id sa vytratila aj dusa z ich hier.

Vacsina rovesnikov hravala okrem Duke Nukem 3D aspon jednu z hier Blood, Redneck Rampage, Shadow Warrior - vsetky pouzivajuce rovnaky engine ako Duke Nukem 3D. To ukazuje, ze technicka dokonalost naozaj nie je vsetko.

Quake 2 bola mrtvola a Quake 3 Arena bola prevalcovana na celej ciare Unreal Tournamentom a CS-kom. Takze jedine, v com dala historia za pravdu Quakovi je v tom, ze tak sa hry robit nemaju.

+4/−4
18.12.2015 4:40

S85t74a12n29i94s43l85a20v 38A45u31g85u19s30t31i76n 2876204662210

Mně se Q2 líbila víc než 1. A radši jsem měl Duka, hráli jsme to v práci o 106 a byla to větší sranda, nahradil to až první HL.

+1/0
18.12.2015 8:15

P25e65t41r 94T17i71c56h34ý 4440161305534

Vice mene ve vsem souhlasim, krome toho prevalcovani Q3A. Q3A byl s CS vicemene 50:50, obe komutity byly obrovske. Unreal byl mrtovla, nevidel jsem, ze by se nekde na pro-gamingovych akcich objevil unreal.

+6/0
18.12.2015 8:18

H33o56n60z49a 31P91r39e17c90l48í51k 6679900918855

Tak to máte krátkou paměť :) UT se normálně progamingově svýho času hrálo poměrně dost ;) A za mých školních let si pamatuju, že jsme se ve třídách dělili na quakery a UTčkáře :) Q3A a UT vyšly ve stejný rok (99), daleko před CSkem :)

0/0
18.12.2015 19:32

J62i63r47i 77R48u81s20n86o78k 4885762297613

Tim daleko myslite ten samy rok 99, kdy vyslo CS?

+2/0
19.12.2015 16:58

H42o88n43z46a 97P96r59e67c15l91í73k 6249410488435

Já měl za to, že první, co vyšlo v source enginu byl half-life a čs až nějakou dobu po něm díky tomu, že HL se celkem hrál multiplayerově. Faktem každopádně je, že v 99 - 2002 frčelo u nás na IT škole hlavně UT a q3a, takže věřím, že čs existoval, ale u nás v té době jaksi nefrčel, a to jsem měl ve třídě jak TA quakery tak neoPhyte utčkaře :D bylo peklo s nima pařit :D

0/0
21.12.2015 22:40

H95y64n62e62k 19T38r90o67j83a96n 1641241223699

Hlásím čtenářský zájem :)

+39/0
18.12.2015 1:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.