Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Life is Strange si nesmíte nechat ujít. Zasáhne vás do srdce

Famózní herní seriál Life is Strange se právě uzavřel posledním dílem a my vám nyní vysvětlíme, proč si ho nesmíte nechat ujít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T74r16u80n11g 97D22u23o10n44g 75T76h24a62n37h 5588375744257

Max je sympaťanda :-)

0/0
8.11.2015 13:22

J64o44s92e35f 93J73u68h53á36s63z 1679322168

Hru jsem zahlédl u kamaráda na Xboxu (v té době byly k dispozici ep. 1 a 2), chvíli jsem si jí zahrál a nepřišlo mi to nijak špatný - taková hříčka na odreagování. Ať už je konec jakýkoliv, nevím co je to posl. několik let ve zvyku pořád břečet a stěžovat si na to a ono (viz. diskuze níže ohledně posl. epizody nebo konce ME). Já jsem s Mass Effectem byl spokojen a jestli si někdy zahraju i tohle, tak to bude určitě podobný...

0/0
6.11.2015 13:50

P37a15v51e80l 58J77i47r78á16n90e70k 6575449229276

Hra ze zacatku dobra. Zase neco trochu "jineho". Posledni epizoda ale dost zklamala. Dost zmatena (cestovani v case sem a tam) a v porovnani s podobnymi vytvory od Telltale Games nic moc noveho (navic jen dva mozne konce, bud tak a nebo onak = nic moc variabilita).

0/0
5.11.2015 21:14

M92i82c31h73a17l 92D58v16o86ř82á22k 9255899167570

Tuhle hru bych přirovnal k procházení se galerií, nebo účastí na koncertě. Takový generátor emocí kde herní prvky slouží k jejich umocnění. Není to pro každého, ale těm co to sedne to poskytne zajímavý zážitek.

0/0
5.11.2015 18:13

I57v75a60n 57P91r92o34c41h15á32z70k69a 3241724515255

Filmo-hra bez nutnosti myšlení pro holky na PS4.

0/0
5.11.2015 16:00

E32l43i94š74k30a 58K28l53í50v77a45r91o28v94á 1105981250131

Pro mě hra roku:-)

0/0
5.11.2015 15:56

J97a57k62u65b 69V34a12l76e72š 8260406417113

Lepší než Talletale série Tales from the Borderlands, se kterou primárně soutěžila, Life is Strange není. Příběh, postavy, vše v Borderlands bylo o generaci dál.

Samostatně však Life is Strange je super.

Je to jinak zpracovaný Talletale koncept. Lépe? Hůře? Jinak. Hrátky s časem to velmi ozvláštnili, opravdu hodně, kdo hrál, ví. Jen ten konec kdy se člověk rozhodl jinak než autoři zamýšleli, mohl být...lepší, ne...takový jaký byl.

+1/0
5.11.2015 9:59
Foto

H23o93n58z79a 20S67r44p 9874423132188

Sto lidí, sto chutí, mě přišly ToB vedle LiS nebetyčně banální, chyba byla zřejmě v tom, že jsem poslední epizody hrál chvíli po sobě.

Já si "špatný" konec vybral napoprvé a až na to, že během něj nehraje Spanish Sahara z něj mám lepší pocit :-)

0/0
5.11.2015 11:15

J42a68k59u38b 66V83a73l52e26š 8730946167323

Tak právě když člověk porovná kolik práce si dali s jedním koncem v LiS a kolik s druhým, tak je celkem vidět který byl ten "správný"...

ToB banální? Odhalení zajatce? Vztahovka mezi roboty? Fionou? Oběti srdceberoucích postav? C'mon...byla to jízda jízd, nejlepší Telltale z dosud vydaných :-):-)

+1/0
5.11.2015 12:42

T14r47u93n74g 15D55u29o94n86g 21T75h67a25n28h 5378825834707

SPOILER!

Právě jsem to dohrál,mohu se vás zeptat jestli  jste   zachránil Chloe nebo město? Já Chloe ale i tak jsem se dost cítil provinile:-/. Nečekal jsem, že ve mě hra dokáže vzbudit i pocit viny.

0/0
11.11.2015 10:18
Foto

H96o43n67z16a 88S24r44p 9414843822378

Taky Chloe a po pravdě jsem ani moc dlouho nepřemýšlel. Abych parafrázoval Stalina - smrt jednoho člověka je tragédie, smrt tisíců je statistika. S Chloe to bylo osobní :-)

0/0
11.11.2015 10:27

F33i67l53i44p 30T23ř35e92b90a 6713680178126

Za předchozích dvacet let mě nikdy nenapadlo pořídit si jakoukoliv konzoli. Prostě neumějí nic, co by nezvládlo PC líp. Až na....

Až na exkluzivky pro PS4.

No jo, tak možná jednou, až budu mít děti, "jim" PS4 pořídím :-)

+1/0
5.11.2015 8:16

F19i64l22i44p 90T78ř28e32b30a 6853820398646

Aha, tohle není exkluzivka (oprav si to, Lupo). No tím líp.

Ty ostatní bohužel ano :-(

0/0
5.11.2015 8:18
Foto

O88n28d66ř91e31j 83Z32a60c28h 3143850533792

Kde píšeme, že je to PS4 exkluzivita? Pokud myslíte tabulku, tam je platforma, na které jsme hru recenzovali, ne výpis všech platforem, na nichž je hra dostupná.

0/0
5.11.2015 10:04

P86a51v10e55l 46D38r88o33t85á74r 7873514499234

RECENZE má čtenáři umožnit se rozhodnout, zda do produktu investovat nebo ne. Pokud v RECENZI uvádíte "Platforma: PS4", tak jediná smysluplná intepretace pro zákazníka je "Aha, hra je pro PS4," což pro PCčkáře znamená "Takže nic, kde je další článek?"

Prosím, opravte to.

+2/−1
5.11.2015 10:17
Foto

O24n29d31ř57e88j 31Z85a31c55h 3743670503822

Recenze řadíme do rubrik jako Pc-Recenze, platformaXYZ-recenze... už nějakých 15 let, to jste si toho všiml až teď? :) Aby tehdy mohl vzniknout systém herních karet, museli jsme udělat několik kompromisů a tohle je jeden z nich: neumíme nijak vytřídit hry podle platforem, jen podle recenzovaných platforem. Napadá mě, že můžeme připisovat na konce článku větu, na jakých platformách je hra dostupná. S tabulkou ovšem nehnu. Nebo máte vy, nebo někdo jiný nějaký lepší nápad? Sem s ním.

+2/0
5.11.2015 10:48

B34a71r54t75o92l76o98m57ě43j 10K69u66s 2775526211183

Připojuji se k názoru, že kolonka "Platforma" ve shrnující tabulce je matoucí. Tabulku totiž vnímám jako shrnující tabulku celé hry, ne konkrétní recenze. Kdybych kolem Life is strange už nějakou dobu nekroužil na Steamu, taky bych se z tabulky domníval, že vychází jen na PS4.

Můj návrh je změnit popisek v tabulce na "Recenzovaná verze". Nebo ideálně tuto novou kolonku přidat, ale kolonku "Platforma" zachovat a v ní by bylo "PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One".

A s lítostí vám musím oznámit, že ač čtu Bonusweb už asi 7 let, rozdělení článků podle platforem prostě nevnímám. Obzvlášťě v novém designu, kde už není nikde patrné. Kliknu na titulní straně idnes.cz na článek a zajímá mě jen text, ne sekce, do které jsem se dostal.

+6/0
5.11.2015 11:08
Foto

O40n24d91ř74e47j 93Z70a93c28h 3213640383462

Výpis by byl ideální, ale s tabulkou teď nehnu, všechno se tahá z databáze herních karet a ty na to nejsou připraveny.

0/0
5.11.2015 16:15

B38a84r35t25o79l10o12m10ě52j 41K75u80s 2715406941583

Popisky se taky tahají z databáze? Jenom změňte "Platforma" na "Recenzovaná verze" a máte hotovo. Pro programátora práce do 30 minut podle složitosti systému. :-)

0/0
5.11.2015 16:36
Foto

O13n23d38ř18e32j 97Z41a67c79h 3253560283422

Celá tabulka je z databáze. Tak to funguje v malých firmách, ne v korporátu. Tady se musí založit ticket, a zároveň zvážit, na co si chci vyplýtvat přidělené zdroje ;-D Ale tohle snad projde :-P

+3/0
5.11.2015 17:25

M67a61r61t17i82n 95B16e97n71e59š 3412567784939

Naprosto souhlasím. Ano, bonusweb to sice takhle dělá už nějakých 15 let, ale taky to už nějakých 15 let je pořád stejně matoucí :D

0/0
9.11.2015 9:49

H84e16r48b31e23r70t 91V27á67c32l62a64v66s54k40ý 4659765851722

Takhle to dopoadá, když IT oddělení "vrtí psem".

+1/0
5.11.2015 16:28

F91i30l43i44p 23T90ř25e48b40a 6693550758556

Nepíšete, jen ta tabulka mne zmátla. :-)

0/0
5.11.2015 14:24

J25a25n 44D61l80o53u95h85ý 7854889670769

Neni to hra! Tecka!

0/−5
5.11.2015 7:21

P11a43v73e91l 37D78r42o73t33á25r 7383284619184

Je to hra. Vykřičník.

+4/0
5.11.2015 10:18

V65l45a83d28i35m46í87r 27K51r74i39s91t35e16n 7406962455158

Tento typ hry mne trochu minul, ale tekovou otázku jedná se stále o hru, nebo je to už nový druh zábavy - vyprávění, spíše interaktivní film? 

Taky  by už konečně mohli vyvinout to pocitové kino;-) (A. Huxley - Konec civilizace)

+1/0
5.11.2015 7:00

J28i98ř60í 19P70e51l53n83á66ř 6175783246809

Hra to v podstatě není. "Hrát" by to mohla i polointeligentní opice s půlkou mozku. Interaktivní film ovšem není žádný nový druh zábavy. Podobné pokusy už tu byly hodně dávno.

0/0
5.11.2015 7:08

P70a68v53e74l 63D21r62o72t39á57r 7483354179554

To záleží na tom, jak si pojem hra definujete. V nejzákladnější formě musí jít o interaktivní aktivitu, kdy na základě vstupů hráče (hráčů) dochází k přechodu z jednoho herního stavu do dalšího. To je všechno. Jakékoliv další požadavky už jsou individuální, a upřímně, při tunelovitosti dnešních akčních her byste mohl dospět k nepříjemnému zjištění, že Call of Duty apod. mají "co se stane" nalinkované ještě víc, než tento interaktivní film :-)

0/−1
5.11.2015 10:28

T53o59m17á37š 44K97a85p53l32a25n 8403399523313

proč píšete, že je to ps titul, když je pro asi 8 platforem? 

a bude čeština? pořídil bych to dceři

0/0
5.11.2015 4:48

L88u41k69á27š 90V64l67k 2501809324736

Čeština se vytváří neoficiální, takže se dodatečně doinstalovává do hry (má instalaci, takže je to snadné). Zatím je hotova epizoda 1, 2, a 3 je beta. Stačí vyhledat v googlu "life is strange čeština"... ;-)

0/0
5.11.2015 6:22

O89n66d90ř46e38j 90M65a95c87h 1412317920779

Dovolím si jen poznatek - mnoho konceptů použitých v LiS jsem již viděl ve Vizuálních novelách(hybrid knihy a hry, populární v Japonsku), což jako fanoušek oceňuji. Konečně něco takového proráží i v mainstream herní scéně.

0/0
5.11.2015 2:59

M31a74r55e62k 23S98e24l56i83n27g73e52r 5139267196766

Naprosto fenomenalni pocin, kteremu hry od Telltale nesahaji ani po kotniky. Za me horky kandidat na hru roku 2015. A soundtrack je bozi.

0/0
5.11.2015 1:55

J26o10s38e27f 94N74o79v94á87k 8634746582175

Hra mi nejak utekla, tak jsem o ni nevedel az do tohoto clanku.

Hodnoceni ma na Steamu velmi pozitivni ... az na posledni epizodu 5, ktera je d;e spousty lidi nejslabsi, a odbyta. Mnoho narozu rika, hrajde jen epizody 1-4 a 5 ignorujte - jinak si zkazite zazitek.

Dalsi to prirovnavaji k (puvodnimu ne DLC) konci Mass effectu 3 - ten me tedy take hodne zklamal a byl jsem dost nastvany.

Jak prosim hodnotite epizodu 5 a hlavne jeji konec vy, jako autor recenze?

0/0
5.11.2015 0:41
Foto

H78o40n31z50a 32S88r98p 9984703612488

Po pravdě patřím mezi těch pár lidí, který s původním koncem Mass Effectu neměli problém a DLC považují za zbytečné. Nicméně beru připomínku, že z hlediska poslední animace vlastně na předchozích dílčích rozhodnutí nezáleželo a stejně tak je to i v Life is Strange. Ať jste během hry dělali cokoli, zvolit si můžete obě možnosti. Jako vyvrcholení příběhu ale samotný závěr funguje fantasticky, ať si zvolíte kteroukoli možnost rozhodně se endočkáte přeslazeného happy endu.Chápu, že se to nemusí líbit úplně každéu, le mysllím, že je to pouze pár hlasitých křiklounů, kteří jsou nejvíce vidět

0/0
5.11.2015 6:37

P10a79v21e45l 26D90r74o77t65á81r 7403564139284

Moc rád bych si přečetl nějakou vaši úvahu na téma "Konec Mass Effect 3".

Potíž s tím koncem je, že:

1. z hlediska herních mechanismů autoři zjevně považují zelený konec za nejlepší, a přitom z filozofického hlediska je to snad ta nejhorší možná věc (všem formám života přepíšeme DNA a myšlenky tak, aby se z nich stali v podstatě nemyslící tvorové, poslušně žijící v míru).

2. Při nejlepším červeném konci hra končí záběrem na nadechující se hráčovu postavu ležící v ruinách Londýna, což by znamenalo, že má za sebou desítky a možná stovky kilometrů volného pádu zemskou atmosférou - a přežil to.

3. Závěry, ve kterých dochází ke zničení Mass Relays (alespoň do doby, než jsou opraveny, což ale logicky musí trvat dlouho), by ve Sluneční soustavě uvěznily miliony bojovníků jiných ras, pro které na Zemi není vůbec žádné jídlo (Turian, Quarian, Krogan), ale kupodivu to nikomu nevadí.

Takže chce-li hráč, aby mu konec ME3 dával smysl, tak mu nezbývá než se přiklonit k Indoctrination Theory, jenže v tom případě vlastně nevíme, jak hra skončila, protože závěrečná konfrontace se odehrávala v Shepardově mysli v rámci posledního zoufalého reaperovského pokusu o indoktrinaci (pak dává smysl, proč se Shepard ze svého "snu" probouzí s takovým nadechnutím).

0/0
5.11.2015 10:25
Foto

H34o27n57z45a 85S95r97p 9854383882528

Sice to není k Life is Strange, ale jelikož jsem si již pod několika svými články všiml, že Vás konec Mass Effectu opravdu trápí, tak Vám napíšu svůj názor. K Vámi uvedeným bodům ale bohužel nemám co říct, přeci jen to bude nějaký ten pátek, co jsem hru dohrál.

Za mě konec série Mass Effectu nespočívá jen ve finální volbě mezi "barevnými" řešeními. Celý třetí díl je vlastně příprava na finální souboj, závěrečná pasáž v rozbořeném městě pak fantasticky buduje napětí, přátelé umírají, atmosféra zmaru by se dala krájet a moment, kdy se Shepard doplazí k cíli prostě funguje,ať je následně parodován sebelépe. Ona kontroverzní entita sice působí jako deus ex machina, kdyby se ale všichni přeživší poplácali po ramenou a rozdali si metály, působilo by to na mě daleko banálněji. Co se týče předchozích voleb - opravdu jsem se nad nimi zamýšlel a nedělal jsem je, kvůli krátkému záběru v outru (jako je v DLC) ani achievementu, ale prostě proto, že jsem se do dané situace vžil a to je mi odměnou samo o sobě. Samotným koncem jsem nijak nadšený nebyl, ale plně respektuji záměry autorů scénáře (mmch. skvělého). Daleko více než řvoucí nespokojence, kteří nedostali přesně to, co si představovali. To, že se fanoušci šťourají v každém detailu a vymýšlí konspirační teorie je dle mého důkazem toho, jak hra dokázala na všechny zapůsobit, nikoli toho, jak je posledních 5 minut hloupých.

+1/0
5.11.2015 11:10
Foto

M93i57c24h61a44l 27M19e31r96d95a 2540511899942

1.stroje nemají DNA a vymývaní mozků jsem si taky nevšiml...stanou se stejnou formou života, takže si porozumí a tím pádem se nebudou chtít jen tak zabíjet...

2. s tímhle se nedá nesouhlasit...

3.Quariani si sebou určitě vzali nějaké Live Ships, ti by měli být v pohodě, určitě jich dost zařvalo, takže by se mohli rozdělit s Turiany...Krogani by měli být schopni jíst jídlo ze Země, teda za předpokladu že na Zemi něco zbylo...

0/0
5.11.2015 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.