- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já všem nedočkavcům a šilencům mohu jen poděkovat. Ti kteří dají za hru i se všemi DLC atd. 100 a víc dolarů zaplatí producentům vývoj, otestují hru a vytvoří encyklopedie. Já si počkám na opatchovanou verzi ve výprodej za 10-20 dolarů. Je to stejné jako s lidmi, kteří jedí nejedlé jídlo. Kdyby to nikdo nekupoval, tak se to nebude prodávat.
A teď jaké jsou světlé stránky ždímání hráčských peněženek?
A stejně pořád davy lidi tyhle hry a season pasy kupují, nejlépe v preorderu. Tím se vydavatelé a studia jenom utvrzují v přesvědčení, že tohle je ten pravý model, jak vydojit co nejvíce peněz. Jediná možnost je hlasovat peněženkou.
Jako velmi slušný mi připadá systém u hry Euro Truck Simulator 2. Autoři jednou za pár měsíců vydají skiny na tahač za směšné ceny okolo 1 €, spousta lidí to dobrovolně nakoupí, autoři vydělají statisíce Kč, a vývoj jede dál. Občas vydají větší DLC, kde je ovšem poměr cena/obsah vždy velmi slušný. Po několika letech musím říct, že ETS 2 je nejlépe (a nejdéle) podporovaná singleplayerová hra, co jsem kdy hrál. Dokonce i ti, kdo nikdy do hry nic nepřikoupili, stále dostávají updaty v podobě nových měst, nových tahačů, nových fičur, atd. Prostě super přístup.
Na jedné straně souhlasím, že ETS2 má nevídanou životnoust i podporu. Na druhé straně když vidím, s jakou rychlostí SCS vydává aktualizace nebo pracuje na American truck simu, tak bych jim raději poslal pořádné prachy, ať se proberou a začnou makat. Mohli by si vzít příklad třeba z Introversion, kteří v Prison architectu pravidelně každý měsíc dokázali vydat podstatný kus nových věcí. Oproti tomu SCS se s každou prkotinou (např jeden tahač) patlá třeba rok.
Do extrému to dotáhly kde jinde než v EA s Titanfallem. Po čase se (logicky) snížila hráčská základna a DLC mapy nikdo nehrál, takže je všechny rozdaly zadarmo všem. Navíc vás nepustí do hry, když ta DLC nemáte stažená..
Valve to pořešilo elegantně... CSGO sice vydává "Season Pass" (Operace), ty ovšem vůbec nepotřebujete. Season Pass v CSGO pouze nabídne různé miniúkoly a možnost získaní nových vzhledů zbraní, ale to je tak všechno - nové mapy v operaci hrajou všichni. Takže je úplně jedno jestli si člověk tu operaci koupí. (Taky je vtipný - když si člověk koupí operaci po vydání co nejdříve, tak se mu ty peníze DOSLOVA hned vrátí - získá předmět, který bude časem rychle ztrácet na hodnotě a když ho rychle prodá, tak na operaci ještě možná i něco vydělá)
PS: CSGO pořád hraju skoro po 3 letech - dobře investovaných 10E si myslím, nekompetitivní hráči to ovšem neocení.
Když to lidi kupují, co by tvůrci neprodávali...
Kde jsou ty doby kdy jsem hrál Call of Dutty 2 a pak Modern Warfare 1 na mém oblíbeném serveru Trubka Jatka, kde majitel měl vlastní balíček vybraných map a vlastní nastavení. Nejlepší pařby to byly, bohužel je to už minulost...
Pro mě největší důvod proč nepředobjednávat / nekupovat po vydání není cena, ale fakt, že nedostanu kompletní hru. 60 € jsem schopen akceptovat, pokud je produkt dobrý, ale ne za jeho nekompletní verzi - což je dnes 70% her. A ani se Season passem nemáte mnohdy jistotu, že dostanete kompletní verzi - což je vzhledem k finální ceně okolo 80 € docela šílenost.
Přesně, vždyčekám na Delux/Ultimate/Enhanced/GOTY edice, koupím to najednou a už nemusímnic řešit, navíc ušetřím.
Absolutně nejabsurdnějším případem pro mě byli ještě před vydáním Watch Dogs a jejich půltucet ultimátních, deluxe, super, goty edicí, kde má člověk pro přehlednost k dispozici i rozsáhlou "excelovou" tabulku, aby přesně věděl, co s kterou edicí dostane.
Já osobně jsem rád, že nejsem impulzivní a nevadí mi si třebas rok počkat na slevovou akci na opravdu finální edici, za kterou zaplatím zlomek ceny v době vydání a která už bude mít opatchované všechny nedostatky, na které jsme (želbohu) u velkých her v době vydání zvyklí.