Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dnes by je za realistické označil jen blázen, byla to však grafická špička

Pohled zpět do videoherní historie často končí zlomyslným úšklebkem. Jenže být prorokem zpětně dokáže kdokoliv a vždy je třeba mít na paměti kontext doby. Přesto však řada titulů dříve označovaných za fotorealistické dnes již bije od očí grafickou zastaralostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22e90t33r 41N13o50v92á32k 1495461559598

A co můj oblíbený F.E.A.R.? :) Ok, dobrá, neměl vlastní engine :)

0/0
13.1.2016 9:19

P35e71t98r 92J16a75r87o37š 2584521845277

Autor si ponekud nabehl, protoze nakousnout takove tema, pouze takto okrajove, to se proste nedela. Znovu a lepe prosim. ;-)

0/−3
1.1.2016 16:39

Z46d27e91n78ě18k 45Z78a32j87í13č92e62k 2163752498295

Víc než HF2 bych tam zařadil HF 1

0/0
31.12.2015 16:48

J37a27n 72Š63l79é20g92l 8952300288513

Z hlediska technologie HF1 byl jenom vylepšený engine Quake 1. To HF2 přinesl Source engine.

+5/0
1.1.2016 3:21

F12r90a72n13t68i16š16e94k 84S57t23u24r14m 4662320710326

To jako vážně? Článek o grafických kvalitách her, kde přidáte pár obrázků v rozlišení nulaXnic a k tomu video s tak mizernou kvalitou obrazu, že v něm Modern Warfare 2 vypadá stejně kostičkovaně jako Wolf ???

Takhle fakt ne přátelé. Rv

Co se týče tématu, pokud někdo zkusí nějakou graficky vymakanou hru, tak vše s horší grafikou už hodnotí o stupeň hůř, pokud nejde o vyloženou pecku. Pokud je ale hra dobrá, tak se dá hrát ikdyž už člověku připadá jako změť kostiček. Proto mám třeba radši Fallout 1 než Fallout 4.

Ty řeči o fotorealističnosti mě v 90kových recenzých vždycky rozesmávali. Pro mě první hrou, kde mi přišlo, že se to začíná trochu podobat realitě, bylo Uncharted 1. A jediná hra, kterou bych nazval "fotorealistickou" je dnes Battlefront. Kdo si myslí něco jiného má podle mě hodně nízké nároky na realitu. ;-)

+3/0
31.12.2015 16:30

J77i46r86k40a 36V67o10j41v78o30d47i35n 6331957587895

Jako předevčírem moje mamka objevila na starý kolena prince z persie a po večerech ho paří. Ty věrné pohyby na tu dobu byly neuvěřitlelný.

+3/0
31.12.2015 16:24

J92a76r40o24m98í34r 56K10r79á63l 4710239124689

K čemu je ta nejlepší grafika, když hra samotná je nuda ? DOOM měl na dnešní poměry mizernou grafiku, ale nikdo se u něj nenudil.

+3/0
31.12.2015 14:25
Foto

S95a56m48u70e28l 83K40u20p75k33a 9723713884842

Doom stale vyzera skvele a stale ho po sieti hravame: http://www.ideaz.sk/~bwpow/47/scr/doom2/Screenshot_Doom_20111226_141628.png Bude sa hrat aj v casoch, ked po battlefieldoch a podobnych modnych vystrelkoch ani pes nestekne ;-D

0/0
2.1.2016 2:35

L67u69k61á61š 64M34ü20l89l91e56r 6339530881853

Co se týká grafiky, mě absolutně nadchla někdy v roce 2003 česká hra Mafia ;-);-) Vím, že šla plynule i na mém starém Pentiu 3, takže nejeden víkend byl propařen v roli Tommyho Angela.... Dnes na to vzpomínám s nostalgií VR^R^R^

+6/0
30.12.2015 23:49

J60a72n 95Š86l38é20g34l 8892850618763

Upřímně nepamatuji si u recenzí, že by je někdo označoval za realistické a už Crysis 1 a ten pořád vypadá dobře. Takže s tím titulkem nemůžu souhlasit, ale asi je to v duchu kvality idnes obecně ;-(

+2/0
30.12.2015 22:24

L73u58k82á11š 17V51l37k 2441719414196

Souhlas. Chtěl bych vidět důkaz, že před 8 10 15 lety někdo někdy grafiku her z té doby (na tu dobu výbornou o tom žádná) považoval za fotorealistickou. Snad i před lety nebyli lidé blbý a věděli co pojem "fotorealistická" znamená...

+1/0
30.12.2015 23:13

P11a19v57e77l 57P16o64s91p47í74š93i53l 3591124363845

Crysis 1 s natural modem se blizi dost realite. a to je to hra pres 8 let stara

0/0
31.12.2015 12:37

J42a78k60u77b 83M98a83t89o75u37š 3885832152943

Tak Crysis je hra, která měla ve své době tak krvavé nároky že trvalo nějakých 5 let něž si to šlo zahrát na průměrným počítače na max detaily.

0/0
31.12.2015 13:05

J18a27n 54Š50l70é85g38l 8602610278343

Taky byla první, kde se psalo o realistické hře... a ne jak naznačuje titulek, že tomu tak bylo u všech.

0/0
3.1.2016 23:28

F93i24l12i78p 14M32u97c79a65l93a 8650203639

jo takovej neverhood ... to je grafický pošušnáníčko :-)

+8/0
30.12.2015 18:48

D35a11n34i66e12l 30M27i79l85l51e65r 8764980180410

Mám slabší noťas, který zvládne jen starší hry a Far Cry jsem hrál ještě nedávno. A tady se o něm píše jako o prehistorii. Tak to si trhněte, mně ty animace vůbec nepřipadají umělé. :-(

+1/−1
30.12.2015 16:06

J49a56k80u26b 42M52a88t84o81u20š 3705142902133

No už je to 10 let stará hra. A to v Herním průmyslu skutečně už historie je:-P

+3/0
30.12.2015 18:10
Foto

T49o11m51á16š 90G25r69e61š70š58o 8413100

Přesněji řečeno 12 let. :D

+2/0
30.12.2015 19:42

F54i17l72i45p 12T15ř23e66b40a 6183230488776

Myslím, že článek by si zasloužil zmínku o ENB series a dalších podobných komunitních počinech, které dokážou z leckteré vykopávky vyždímat ještě pěkných pár roků života.

0/−1
30.12.2015 15:31

F20i45l26i52p 56E40m25m36e75r 6462503232

Nedám dopustit na wolfensteina .... :-):-)

+6/0
30.12.2015 13:16

G69a18b92r71i87e84l 31H83o41r97t81e22n 9451189653894

V seznamu mi chybí série Baldur's Gate, ve své době obdařené špičkovou grafikou... a mnoha dalšími přednostmi.

+5/−1
30.12.2015 9:52
Foto

H33o72n40z86a 13S37r79p 9784523182248

protože vypadá pořád dobře :-)

0/0
30.12.2015 10:02

G27a26b73r77i70e31l 31H41o96r30t94e51n 9321909633454

Hm. To je dobrý argument. Námitka stažena.:-)

+6/0
30.12.2015 10:31

F21i63l13i17p 47T74ř34e12b13a 6153620208416

Jo, taky jsem pln nadšení nainstaloval Pillars of Eternity a... No nevím, co jsem čekal, ale asi to mohli kluci rovnou nechat v Infinity enginu ;-D

BG hraju dodnes.

+1/0
30.12.2015 12:39

M37i23c28h79a70l 14F67r67a30n20z 7893233751682

taky bych hrál, ale někde jsem ztratil páté z pěti CD :-(

a nějak nemůžu najít nikde, kde bych ho stáhnul. Pro rýpaly - mám originál, tedy teď už jen 4 z 5 :)

0/0
30.12.2015 18:31

G69a38b30r17i95e48l 91H67o25r48t11e76n 9521909713744

Na pátém CD byl datadisk, ten není povinný. A bonusy.:-)

0/0
30.12.2015 18:46

H65y67n20e98k 68Š17l75a71h61ů86n95e77k 4909523236929

Já mám doma BG na pěti cd, nějaká edice s datadiskem.

0/0
30.12.2015 21:20

D70e16n64i72s 81H96u66m71l 4492685975786

Realisticnost nema s hratelnosti nic spolecneho.

0/−5
30.12.2015 9:34

H77y93n61e76k 94Š55l54a31h12ů76n98e62k 4619573546199

My o voze, vy o koze :-)

+10/0
30.12.2015 10:08

H51y23n76e71k 35Š17l15a45h36ů98n91e67k 4119483586109

Ale třeba Half Life 2 vypadá i po těch letech docela dobře.

+17/0
30.12.2015 9:28

B18a96r92t67o34l29o82m45ě97j 90K89u93s 2175116201333

Broken Sword vypadá dobře i dneska. Vpravdě umělecké dílo. R^

+2/0
30.12.2015 7:46
Foto

H51o57n29z36a 91S35r52p 9694873252498

To je právě výhoda starých, ručně kreslených adventur. Unreal i Quake jsou už dnes opravdu ošklivý, zatímco devadesátkovým adventurám se dnešní rádoby pixel artový hry nepřiblížej ani na dohled. Ono je to tím, že na hře dělali lidi, kteří opravdu uměli kreslit, takže se výsledný, sám o sobě nádherný, obraz pouze "ořezal", aby ho tehdejší počítače zvládli zobrazit, zatímco dneska to dělají lidi, kteří nic víc neumějí a doufají, že to v nízkém rozlišení nikdo nepozná. Čest výjimkám.

+11/−1
30.12.2015 8:00

B95a62r85t30o63l27o98m53ě64j 64K86u83s 2325406401733

Pamatuju se na tehdejší rozhovor s Charlesem Cecilem, ve kterém vysvětloval, jak mu připadá nesmyslné, že se hry snaží vypadat jako hraný film, když se jim zatím nepodařilo vypadat ani jako kvalitní kreslený film a že právě o to se chtěl u BS pokusit. Kéž by si z toho vzalo ponaučení více tvůrců.

+3/0
30.12.2015 9:07

M44i27r20e38k 34Z88á68v25o52d28n32ý 7172827540328

Nechápu, jak můžete nazvat grafiku Unreala ošklivou. Vývoj šel samozřejmě dál a Unreal není "Real", nicméně jeho grafika je rozhodně pěkná i v dnešní době :))

0/0
30.12.2015 20:44

H79e19r78b86e82r21t 70V35á76c18l57a55v68s64k73ý 4969955601612

To je pěkná pitomost, kvalitní low-res grafika se rozhodně nedělá tak, že se něco downscaluje.

0/0
4.1.2016 2:54
Foto

T18o52m76á86š 24G17r93e70š76š45o 8933900

Pro mě byla v roce 2004 grafická (i celkově) modla hlavně Doom 3. :) Po Crysis už se ta laťka moc neposunula, na konzolích grafika možná dodnes nedosáhla ani tam.

+4/−2
30.12.2015 4:17

B69a20r41t16o73l53o52m57ě61j 73K90u43s 2295766431983

Crysis (1) vypadá ve srovnání s novými hrami (třeba Far Cry 3 ze stejného prostředí) jako chudý příbuzný. Jde o množství detailů, počet světel, stíny, počet objektů, povrchy. Na svoji dobu to byla špička, ale neřekl bych, že se laťka neposunula. Neposunula se, pokud od té doby máte pořád to samé PC :)

+1/0
30.12.2015 7:50
Foto

T60o78m31á35š 55G31r45e79š12š31o 8643790

Far Cry působí vedle Crysis dost plasticky, kdežto Crysis jde blíž k fotorealističnosti. (Crysis 3 to dotáhl k dokonalosti)

+1/0
30.12.2015 8:59

M87i50r92e89k 81Z27á86v44o37d57n98ý 7522527130988

Počet detailů se rozšiřuje jen díky vyššímu výkonu hardware. Co se týče vizuálního stylu (textur), tak změna je minimální.

0/0
30.12.2015 20:46

P44a61v42e66l 46P72o93s19p96í23š68i44l 3481734603145

coze? Crysis 1 je oproti FC3 je rozdil asi jako real svet a bob a bobek (nadsazka samozrejme). FC3 ma do reality dal nez Crysis 1.

0/0
31.12.2015 12:40
Foto

T52o87m72á68š 20G79r10e61š12š88o 8973710

Schválně jsem se podíval na obrázky těch her v nejvyšším nastavení a... Far Cry 3 vážně nevypadá fotorealističtěji než Crysis :D

0/0
1.1.2016 7:09

D12a79v77i82d 52V31i11k27t68o63r27a 9164934405947

Doom3 i jeho datadisk si pouštím z nostalgie i teď, hlavně kvůli kochacím scénám s výhledem na povrch Marsu nebo na jednotlivé lokace vykopávek v datadisku. Graficky je to povedená hra a ani se mi nechce věřit, že to už je přes desetiletí, co je venku :-).

Osobně jsem ale nejvíce baštil Gobliiny, to byl graficky nádherný počin. Ručně kreslené, mělo to jiskru i atmosféru, dodnes na ně nedám dopustit.

+2/0
30.12.2015 22:26

V75l23a81d47i70m75í53r 56H64o78l44ý 8884631606807

V čem je problém? Já občas také dám do PS Medal of Honor 1, nebo 2

+3/0
30.12.2015 0:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.