Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dnes by je za realistické označil jen blázen, byla to však grafická špička

Pohled zpět do videoherní historie často končí zlomyslným úšklebkem. Jenže být prorokem zpětně dokáže kdokoliv a vždy je třeba mít na paměti kontext doby. Přesto však řada titulů dříve označovaných za fotorealistické dnes již bije od očí grafickou zastaralostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e37t81r 50N84o18v74á77k 1625731509288

A co můj oblíbený F.E.A.R.? :) Ok, dobrá, neměl vlastní engine :)

0/0
13.1.2016 9:19

P41e89t15r 70J73a61r38o49š 2444131215157

Autor si ponekud nabehl, protoze nakousnout takove tema, pouze takto okrajove, to se proste nedela. Znovu a lepe prosim. ;-)

0/−3
1.1.2016 16:39

Z10d81e40n94ě39k 70Z84a45j71í75č27e81k 2813932368415

Víc než HF2 bych tam zařadil HF 1

0/0
31.12.2015 16:48

J35a78n 81Š23l54é86g68l 8452200598773

Z hlediska technologie HF1 byl jenom vylepšený engine Quake 1. To HF2 přinesl Source engine.

+5/0
1.1.2016 3:21

F42r31a78n70t44i26š75e50k 12S76t79u48r91m 4872150560656

To jako vážně? Článek o grafických kvalitách her, kde přidáte pár obrázků v rozlišení nulaXnic a k tomu video s tak mizernou kvalitou obrazu, že v něm Modern Warfare 2 vypadá stejně kostičkovaně jako Wolf ???

Takhle fakt ne přátelé. Rv

Co se týče tématu, pokud někdo zkusí nějakou graficky vymakanou hru, tak vše s horší grafikou už hodnotí o stupeň hůř, pokud nejde o vyloženou pecku. Pokud je ale hra dobrá, tak se dá hrát ikdyž už člověku připadá jako změť kostiček. Proto mám třeba radši Fallout 1 než Fallout 4.

Ty řeči o fotorealističnosti mě v 90kových recenzých vždycky rozesmávali. Pro mě první hrou, kde mi přišlo, že se to začíná trochu podobat realitě, bylo Uncharted 1. A jediná hra, kterou bych nazval "fotorealistickou" je dnes Battlefront. Kdo si myslí něco jiného má podle mě hodně nízké nároky na realitu. ;-)

+3/0
31.12.2015 16:30

J72i33r87k78a 34V95o24j65v30o96d59i23n 6231947847785

Jako předevčírem moje mamka objevila na starý kolena prince z persie a po večerech ho paří. Ty věrné pohyby na tu dobu byly neuvěřitlelný.

+3/0
31.12.2015 16:24

J91a52r23o91m14í81r 64K16r53á33l 4640559394899

K čemu je ta nejlepší grafika, když hra samotná je nuda ? DOOM měl na dnešní poměry mizernou grafiku, ale nikdo se u něj nenudil.

+3/0
31.12.2015 14:25
Foto

S35a49m39u13e72l 85K70u97p17k35a 9643153244292

Doom stale vyzera skvele a stale ho po sieti hravame: http://www.ideaz.sk/~bwpow/47/scr/doom2/Screenshot_Doom_20111226_141628.png Bude sa hrat aj v casoch, ked po battlefieldoch a podobnych modnych vystrelkoch ani pes nestekne ;-D

0/0
2.1.2016 2:35

L25u36k88á81š 93M68ü98l45l91e63r 6609890671813

Co se týká grafiky, mě absolutně nadchla někdy v roce 2003 česká hra Mafia ;-);-) Vím, že šla plynule i na mém starém Pentiu 3, takže nejeden víkend byl propařen v roli Tommyho Angela.... Dnes na to vzpomínám s nostalgií VR^R^R^

+6/0
30.12.2015 23:49

J34a11n 40Š68l35é39g71l 8202820198323

Upřímně nepamatuji si u recenzí, že by je někdo označoval za realistické a už Crysis 1 a ten pořád vypadá dobře. Takže s tím titulkem nemůžu souhlasit, ale asi je to v duchu kvality idnes obecně ;-(

+2/0
30.12.2015 22:24

L97u18k93á44š 87V37l98k 2671459894266

Souhlas. Chtěl bych vidět důkaz, že před 8 10 15 lety někdo někdy grafiku her z té doby (na tu dobu výbornou o tom žádná) považoval za fotorealistickou. Snad i před lety nebyli lidé blbý a věděli co pojem "fotorealistická" znamená...

+1/0
30.12.2015 23:13

P44a82v60e70l 90P88o56s75p52í81š28i88l 3721164933955

Crysis 1 s natural modem se blizi dost realite. a to je to hra pres 8 let stara

0/0
31.12.2015 12:37

J78a83k56u14b 53M78a58t95o60u15š 3105142352603

Tak Crysis je hra, která měla ve své době tak krvavé nároky že trvalo nějakých 5 let něž si to šlo zahrát na průměrným počítače na max detaily.

0/0
31.12.2015 13:05

J32a32n 90Š17l65é57g17l 8642480818633

Taky byla první, kde se psalo o realistické hře... a ne jak naznačuje titulek, že tomu tak bylo u všech.

0/0
3.1.2016 23:28

F16i66l49i79p 28M30u38c92a41l30a 8820873859

jo takovej neverhood ... to je grafický pošušnáníčko :-)

+8/0
30.12.2015 18:48

D72a64n33i63e20l 85M88i52l49l90e58r 8954970650500

Mám slabší noťas, který zvládne jen starší hry a Far Cry jsem hrál ještě nedávno. A tady se o něm píše jako o prehistorii. Tak to si trhněte, mně ty animace vůbec nepřipadají umělé. :-(

+1/−1
30.12.2015 16:06

J45a87k24u45b 74M50a46t21o19u26š 3415832712203

No už je to 10 let stará hra. A to v Herním průmyslu skutečně už historie je:-P

+3/0
30.12.2015 18:10
Foto

T93o40m49á43š 15G44r10e34š53š54o 8613920

Přesněji řečeno 12 let. :D

+2/0
30.12.2015 19:42

F20i65l75i89p 82T30ř64e87b57a 6533150478236

Myslím, že článek by si zasloužil zmínku o ENB series a dalších podobných komunitních počinech, které dokážou z leckteré vykopávky vyždímat ještě pěkných pár roků života.

0/−1
30.12.2015 15:31

F45i35l53i24p 47E77m11m26e41r 6552593192

Nedám dopustit na wolfensteina .... :-):-)

+6/0
30.12.2015 13:16

G61a92b30r49i21e44l 69H82o81r39t79e44n 9281429213294

V seznamu mi chybí série Baldur's Gate, ve své době obdařené špičkovou grafikou... a mnoha dalšími přednostmi.

+5/−1
30.12.2015 9:52
Foto

H83o62n50z35a 11S30r68p 9194563192158

protože vypadá pořád dobře :-)

0/0
30.12.2015 10:02

G75a60b75r77i20e26l 80H31o37r43t47e45n 9181459633404

Hm. To je dobrý argument. Námitka stažena.:-)

+6/0
30.12.2015 10:31

F15i54l18i95p 14T65ř80e42b78a 6153340178406

Jo, taky jsem pln nadšení nainstaloval Pillars of Eternity a... No nevím, co jsem čekal, ale asi to mohli kluci rovnou nechat v Infinity enginu ;-D

BG hraju dodnes.

+1/0
30.12.2015 12:39

M33i20c91h11a38l 92F31r15a60n69z 7283463211832

taky bych hrál, ale někde jsem ztratil páté z pěti CD :-(

a nějak nemůžu najít nikde, kde bych ho stáhnul. Pro rýpaly - mám originál, tedy teď už jen 4 z 5 :)

0/0
30.12.2015 18:31

G84a45b26r41i88e46l 88H63o63r47t23e10n 9201789433984

Na pátém CD byl datadisk, ten není povinný. A bonusy.:-)

0/0
30.12.2015 18:46

H14y91n72e89k 14Š33l54a43h79ů52n42e35k 4539843896589

Já mám doma BG na pěti cd, nějaká edice s datadiskem.

0/0
30.12.2015 21:20

D92e81n94i95s 61H73u44m69l 4512685565546

Realisticnost nema s hratelnosti nic spolecneho.

0/−5
30.12.2015 9:34

H87y37n81e51k 71Š61l64a35h73ů30n78e61k 4909823606469

My o voze, vy o koze :-)

+10/0
30.12.2015 10:08

H14y63n19e78k 57Š64l16a37h83ů47n46e40k 4579123486449

Ale třeba Half Life 2 vypadá i po těch letech docela dobře.

+17/0
30.12.2015 9:28

B76a10r55t51o69l89o63m91ě29j 63K83u72s 2125436141783

Broken Sword vypadá dobře i dneska. Vpravdě umělecké dílo. R^

+2/0
30.12.2015 7:46
Foto

H22o96n65z87a 58S76r95p 9324313542678

To je právě výhoda starých, ručně kreslených adventur. Unreal i Quake jsou už dnes opravdu ošklivý, zatímco devadesátkovým adventurám se dnešní rádoby pixel artový hry nepřiblížej ani na dohled. Ono je to tím, že na hře dělali lidi, kteří opravdu uměli kreslit, takže se výsledný, sám o sobě nádherný, obraz pouze "ořezal", aby ho tehdejší počítače zvládli zobrazit, zatímco dneska to dělají lidi, kteří nic víc neumějí a doufají, že to v nízkém rozlišení nikdo nepozná. Čest výjimkám.

+11/−1
30.12.2015 8:00

B33a24r34t77o71l81o44m84ě89j 36K19u76s 2245986271593

Pamatuju se na tehdejší rozhovor s Charlesem Cecilem, ve kterém vysvětloval, jak mu připadá nesmyslné, že se hry snaží vypadat jako hraný film, když se jim zatím nepodařilo vypadat ani jako kvalitní kreslený film a že právě o to se chtěl u BS pokusit. Kéž by si z toho vzalo ponaučení více tvůrců.

+3/0
30.12.2015 9:07

M92i79r43e35k 49Z42á67v28o59d46n59ý 7852987130338

Nechápu, jak můžete nazvat grafiku Unreala ošklivou. Vývoj šel samozřejmě dál a Unreal není "Real", nicméně jeho grafika je rozhodně pěkná i v dnešní době :))

0/0
30.12.2015 20:44

H30e25r31b39e76r94t 85V22á89c67l57a24v52s12k30ý 4509875401262

To je pěkná pitomost, kvalitní low-res grafika se rozhodně nedělá tak, že se něco downscaluje.

0/0
4.1.2016 2:54
Foto

T13o51m86á28š 27G90r56e16š28š34o 8313570

Pro mě byla v roce 2004 grafická (i celkově) modla hlavně Doom 3. :) Po Crysis už se ta laťka moc neposunula, na konzolích grafika možná dodnes nedosáhla ani tam.

+4/−2
30.12.2015 4:17

B85a86r12t88o60l92o68m49ě64j 17K67u52s 2665916281243

Crysis (1) vypadá ve srovnání s novými hrami (třeba Far Cry 3 ze stejného prostředí) jako chudý příbuzný. Jde o množství detailů, počet světel, stíny, počet objektů, povrchy. Na svoji dobu to byla špička, ale neřekl bych, že se laťka neposunula. Neposunula se, pokud od té doby máte pořád to samé PC :)

+1/0
30.12.2015 7:50
Foto

T25o38m94á71š 54G81r10e80š42š95o 8133480

Far Cry působí vedle Crysis dost plasticky, kdežto Crysis jde blíž k fotorealističnosti. (Crysis 3 to dotáhl k dokonalosti)

+1/0
30.12.2015 8:59

M30i87r67e86k 67Z19á71v37o49d23n68ý 7572287890618

Počet detailů se rozšiřuje jen díky vyššímu výkonu hardware. Co se týče vizuálního stylu (textur), tak změna je minimální.

0/0
30.12.2015 20:46

P94a82v43e61l 35P72o41s89p88í39š59i13l 3131854313555

coze? Crysis 1 je oproti FC3 je rozdil asi jako real svet a bob a bobek (nadsazka samozrejme). FC3 ma do reality dal nez Crysis 1.

0/0
31.12.2015 12:40
Foto

T64o89m30á29š 75G49r80e83š57š30o 8893740

Schválně jsem se podíval na obrázky těch her v nejvyšším nastavení a... Far Cry 3 vážně nevypadá fotorealističtěji než Crysis :D

0/0
1.1.2016 7:09

D11a68v47i52d 63V30i14k96t98o44r76a 9754874975777

Doom3 i jeho datadisk si pouštím z nostalgie i teď, hlavně kvůli kochacím scénám s výhledem na povrch Marsu nebo na jednotlivé lokace vykopávek v datadisku. Graficky je to povedená hra a ani se mi nechce věřit, že to už je přes desetiletí, co je venku :-).

Osobně jsem ale nejvíce baštil Gobliiny, to byl graficky nádherný počin. Ručně kreslené, mělo to jiskru i atmosféru, dodnes na ně nedám dopustit.

+2/0
30.12.2015 22:26

V57l18a16d67i50m28í67r 14H67o97l70ý 8854551126587

V čem je problém? Já občas také dám do PS Medal of Honor 1, nebo 2

+3/0
30.12.2015 0:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.