Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dnes by je za realistické označil jen blázen, byla to však grafická špička

Pohled zpět do videoherní historie často končí zlomyslným úšklebkem. Jenže být prorokem zpětně dokáže kdokoliv a vždy je třeba mít na paměti kontext doby. Přesto však řada titulů dříve označovaných za fotorealistické dnes již bije od očí grafickou zastaralostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e49t81r 77N43o13v36á11k 1335521879788

A co můj oblíbený F.E.A.R.? :) Ok, dobrá, neměl vlastní engine :)

0/0
13.1.2016 9:19

P46e26t33r 75J78a65r89o75š 2234671375157

Autor si ponekud nabehl, protoze nakousnout takove tema, pouze takto okrajove, to se proste nedela. Znovu a lepe prosim. ;-)

0/−3
1.1.2016 16:39

Z10d52e74n59ě52k 44Z64a91j34í75č82e12k 2223432518715

Víc než HF2 bych tam zařadil HF 1

0/0
31.12.2015 16:48

J62a69n 94Š76l52é32g70l 8922350648433

Z hlediska technologie HF1 byl jenom vylepšený engine Quake 1. To HF2 přinesl Source engine.

+5/0
1.1.2016 3:21

F95r63a81n47t44i22š75e77k 90S37t75u58r88m 4862950540696

To jako vážně? Článek o grafických kvalitách her, kde přidáte pár obrázků v rozlišení nulaXnic a k tomu video s tak mizernou kvalitou obrazu, že v něm Modern Warfare 2 vypadá stejně kostičkovaně jako Wolf ???

Takhle fakt ne přátelé. Rv

Co se týče tématu, pokud někdo zkusí nějakou graficky vymakanou hru, tak vše s horší grafikou už hodnotí o stupeň hůř, pokud nejde o vyloženou pecku. Pokud je ale hra dobrá, tak se dá hrát ikdyž už člověku připadá jako změť kostiček. Proto mám třeba radši Fallout 1 než Fallout 4.

Ty řeči o fotorealističnosti mě v 90kových recenzých vždycky rozesmávali. Pro mě první hrou, kde mi přišlo, že se to začíná trochu podobat realitě, bylo Uncharted 1. A jediná hra, kterou bych nazval "fotorealistickou" je dnes Battlefront. Kdo si myslí něco jiného má podle mě hodně nízké nároky na realitu. ;-)

+3/0
31.12.2015 16:30

J43i30r63k45a 23V28o23j53v71o59d62i76n 6801817347875

Jako předevčírem moje mamka objevila na starý kolena prince z persie a po večerech ho paří. Ty věrné pohyby na tu dobu byly neuvěřitlelný.

+3/0
31.12.2015 16:24

J10a68r37o52m38í47r 89K46r64á60l 4430859214159

K čemu je ta nejlepší grafika, když hra samotná je nuda ? DOOM měl na dnešní poměry mizernou grafiku, ale nikdo se u něj nenudil.

+3/0
31.12.2015 14:25
Foto

S89a56m77u11e59l 14K10u97p82k45a 9673933714612

Doom stale vyzera skvele a stale ho po sieti hravame: http://www.ideaz.sk/~bwpow/47/scr/doom2/Screenshot_Doom_20111226_141628.png Bude sa hrat aj v casoch, ked po battlefieldoch a podobnych modnych vystrelkoch ani pes nestekne ;-D

0/0
2.1.2016 2:35

L22u11k20á55š 51M69ü88l27l68e12r 6419940401263

Co se týká grafiky, mě absolutně nadchla někdy v roce 2003 česká hra Mafia ;-);-) Vím, že šla plynule i na mém starém Pentiu 3, takže nejeden víkend byl propařen v roli Tommyho Angela.... Dnes na to vzpomínám s nostalgií VR^R^R^

+6/0
30.12.2015 23:49

J79a61n 83Š36l41é66g69l 8162970788323

Upřímně nepamatuji si u recenzí, že by je někdo označoval za realistické a už Crysis 1 a ten pořád vypadá dobře. Takže s tím titulkem nemůžu souhlasit, ale asi je to v duchu kvality idnes obecně ;-(

+2/0
30.12.2015 22:24

L29u86k11á85š 90V83l44k 2751379334636

Souhlas. Chtěl bych vidět důkaz, že před 8 10 15 lety někdo někdy grafiku her z té doby (na tu dobu výbornou o tom žádná) považoval za fotorealistickou. Snad i před lety nebyli lidé blbý a věděli co pojem "fotorealistická" znamená...

+1/0
30.12.2015 23:13

P50a87v44e50l 26P71o86s75p69í63š73i82l 3281304613405

Crysis 1 s natural modem se blizi dost realite. a to je to hra pres 8 let stara

0/0
31.12.2015 12:37

J61a15k90u16b 12M40a33t31o81u86š 3415762272953

Tak Crysis je hra, která měla ve své době tak krvavé nároky že trvalo nějakých 5 let něž si to šlo zahrát na průměrným počítače na max detaily.

0/0
31.12.2015 13:05

J29a13n 92Š25l21é95g91l 8902490978283

Taky byla první, kde se psalo o realistické hře... a ne jak naznačuje titulek, že tomu tak bylo u všech.

0/0
3.1.2016 23:28

F32i19l67i55p 13M82u65c39a52l81a 8700453269

jo takovej neverhood ... to je grafický pošušnáníčko :-)

+8/0
30.12.2015 18:48

D61a20n64i22e67l 38M39i20l57l72e44r 8694890120180

Mám slabší noťas, který zvládne jen starší hry a Far Cry jsem hrál ještě nedávno. A tady se o něm píše jako o prehistorii. Tak to si trhněte, mně ty animace vůbec nepřipadají umělé. :-(

+1/−1
30.12.2015 16:06

J64a48k70u64b 92M87a78t30o64u74š 3785142752473

No už je to 10 let stará hra. A to v Herním průmyslu skutečně už historie je:-P

+3/0
30.12.2015 18:10
Foto

T74o23m58á66š 75G63r10e41š78š32o 8213670

Přesněji řečeno 12 let. :D

+2/0
30.12.2015 19:42

F18i74l46i33p 84T23ř79e56b73a 6143210168516

Myslím, že článek by si zasloužil zmínku o ENB series a dalších podobných komunitních počinech, které dokážou z leckteré vykopávky vyždímat ještě pěkných pár roků života.

0/−1
30.12.2015 15:31

F38i81l88i98p 47E88m34m63e72r 6822583852

Nedám dopustit na wolfensteina .... :-):-)

+6/0
30.12.2015 13:16

G13a23b48r17i33e68l 48H52o35r78t13e83n 9411899653344

V seznamu mi chybí série Baldur's Gate, ve své době obdařené špičkovou grafikou... a mnoha dalšími přednostmi.

+5/−1
30.12.2015 9:52
Foto

H29o72n69z12a 51S24r46p 9804213412418

protože vypadá pořád dobře :-)

0/0
30.12.2015 10:02

G42a85b14r45i91e87l 47H81o98r40t48e49n 9441729623264

Hm. To je dobrý argument. Námitka stažena.:-)

+6/0
30.12.2015 10:31

F58i78l15i66p 56T33ř10e43b98a 6223560438886

Jo, taky jsem pln nadšení nainstaloval Pillars of Eternity a... No nevím, co jsem čekal, ale asi to mohli kluci rovnou nechat v Infinity enginu ;-D

BG hraju dodnes.

+1/0
30.12.2015 12:39

M75i67c95h91a37l 15F66r31a43n21z 7953933181652

taky bych hrál, ale někde jsem ztratil páté z pěti CD :-(

a nějak nemůžu najít nikde, kde bych ho stáhnul. Pro rýpaly - mám originál, tedy teď už jen 4 z 5 :)

0/0
30.12.2015 18:31

G92a80b32r35i38e88l 97H86o12r15t74e83n 9181859693454

Na pátém CD byl datadisk, ten není povinný. A bonusy.:-)

0/0
30.12.2015 18:46

H79y40n14e91k 32Š72l51a57h16ů66n94e94k 4259663196729

Já mám doma BG na pěti cd, nějaká edice s datadiskem.

0/0
30.12.2015 21:20

D48e66n16i62s 76H85u27m53l 4892885655906

Realisticnost nema s hratelnosti nic spolecneho.

0/−5
30.12.2015 9:34

H26y52n96e79k 60Š97l41a64h89ů25n43e30k 4389733286709

My o voze, vy o koze :-)

+10/0
30.12.2015 10:08

H92y12n71e44k 94Š12l44a51h78ů17n68e92k 4239593116439

Ale třeba Half Life 2 vypadá i po těch letech docela dobře.

+17/0
30.12.2015 9:28

B17a59r40t62o69l25o44m27ě35j 54K81u33s 2335856331123

Broken Sword vypadá dobře i dneska. Vpravdě umělecké dílo. R^

+2/0
30.12.2015 7:46
Foto

H66o55n59z87a 26S30r94p 9244183552118

To je právě výhoda starých, ručně kreslených adventur. Unreal i Quake jsou už dnes opravdu ošklivý, zatímco devadesátkovým adventurám se dnešní rádoby pixel artový hry nepřiblížej ani na dohled. Ono je to tím, že na hře dělali lidi, kteří opravdu uměli kreslit, takže se výsledný, sám o sobě nádherný, obraz pouze "ořezal", aby ho tehdejší počítače zvládli zobrazit, zatímco dneska to dělají lidi, kteří nic víc neumějí a doufají, že to v nízkém rozlišení nikdo nepozná. Čest výjimkám.

+11/−1
30.12.2015 8:00

B53a39r47t51o39l23o10m22ě77j 42K64u11s 2775676541193

Pamatuju se na tehdejší rozhovor s Charlesem Cecilem, ve kterém vysvětloval, jak mu připadá nesmyslné, že se hry snaží vypadat jako hraný film, když se jim zatím nepodařilo vypadat ani jako kvalitní kreslený film a že právě o to se chtěl u BS pokusit. Kéž by si z toho vzalo ponaučení více tvůrců.

+3/0
30.12.2015 9:07

M50i29r21e28k 91Z82á65v35o66d10n23ý 7262857640268

Nechápu, jak můžete nazvat grafiku Unreala ošklivou. Vývoj šel samozřejmě dál a Unreal není "Real", nicméně jeho grafika je rozhodně pěkná i v dnešní době :))

0/0
30.12.2015 20:44

H54e24r23b89e86r86t 13V51á19c32l72a55v68s11k54ý 4809295711212

To je pěkná pitomost, kvalitní low-res grafika se rozhodně nedělá tak, že se něco downscaluje.

0/0
4.1.2016 2:54
Foto

T54o94m95á37š 18G70r72e21š83š39o 8983820

Pro mě byla v roce 2004 grafická (i celkově) modla hlavně Doom 3. :) Po Crysis už se ta laťka moc neposunula, na konzolích grafika možná dodnes nedosáhla ani tam.

+4/−2
30.12.2015 4:17

B36a23r26t20o86l63o76m66ě31j 47K76u11s 2945286361953

Crysis (1) vypadá ve srovnání s novými hrami (třeba Far Cry 3 ze stejného prostředí) jako chudý příbuzný. Jde o množství detailů, počet světel, stíny, počet objektů, povrchy. Na svoji dobu to byla špička, ale neřekl bych, že se laťka neposunula. Neposunula se, pokud od té doby máte pořád to samé PC :)

+1/0
30.12.2015 7:50
Foto

T34o22m28á92š 54G73r19e30š58š86o 8153290

Far Cry působí vedle Crysis dost plasticky, kdežto Crysis jde blíž k fotorealističnosti. (Crysis 3 to dotáhl k dokonalosti)

+1/0
30.12.2015 8:59

M24i75r28e22k 20Z48á46v41o51d90n67ý 7262517140898

Počet detailů se rozšiřuje jen díky vyššímu výkonu hardware. Co se týče vizuálního stylu (textur), tak změna je minimální.

0/0
30.12.2015 20:46

P17a27v93e41l 88P43o75s86p71í21š15i38l 3611134953605

coze? Crysis 1 je oproti FC3 je rozdil asi jako real svet a bob a bobek (nadsazka samozrejme). FC3 ma do reality dal nez Crysis 1.

0/0
31.12.2015 12:40
Foto

T98o58m57á52š 55G28r64e90š55š81o 8943540

Schválně jsem se podíval na obrázky těch her v nejvyšším nastavení a... Far Cry 3 vážně nevypadá fotorealističtěji než Crysis :D

0/0
1.1.2016 7:09

D42a53v11i51d 50V83i12k13t63o54r25a 9854474875567

Doom3 i jeho datadisk si pouštím z nostalgie i teď, hlavně kvůli kochacím scénám s výhledem na povrch Marsu nebo na jednotlivé lokace vykopávek v datadisku. Graficky je to povedená hra a ani se mi nechce věřit, že to už je přes desetiletí, co je venku :-).

Osobně jsem ale nejvíce baštil Gobliiny, to byl graficky nádherný počin. Ručně kreslené, mělo to jiskru i atmosféru, dodnes na ně nedám dopustit.

+2/0
30.12.2015 22:26

V10l14a20d83i37m55í39r 67H67o93l61ý 8444871616137

V čem je problém? Já občas také dám do PS Medal of Honor 1, nebo 2

+3/0
30.12.2015 0:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.