Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dnes by je za realistické označil jen blázen, byla to však grafická špička

Pohled zpět do videoherní historie často končí zlomyslným úšklebkem. Jenže být prorokem zpětně dokáže kdokoliv a vždy je třeba mít na paměti kontext doby. Přesto však řada titulů dříve označovaných za fotorealistické dnes již bije od očí grafickou zastaralostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e86t52r 10N26o47v73á50k 1685471879198

A co můj oblíbený F.E.A.R.? :) Ok, dobrá, neměl vlastní engine :)

0/0
13.1.2016 9:19

P50e85t83r 18J90a37r83o97š 2944591375197

Autor si ponekud nabehl, protoze nakousnout takove tema, pouze takto okrajove, to se proste nedela. Znovu a lepe prosim. ;-)

0/−3
1.1.2016 16:39

Z35d61e67n12ě72k 75Z71a55j52í78č38e48k 2913792518975

Víc než HF2 bych tam zařadil HF 1

0/0
31.12.2015 16:48

J33a59n 27Š60l47é66g90l 8392360848873

Z hlediska technologie HF1 byl jenom vylepšený engine Quake 1. To HF2 přinesl Source engine.

+5/0
1.1.2016 3:21

F95r21a16n22t39i59š43e74k 64S79t70u77r92m 4742420660716

To jako vážně? Článek o grafických kvalitách her, kde přidáte pár obrázků v rozlišení nulaXnic a k tomu video s tak mizernou kvalitou obrazu, že v něm Modern Warfare 2 vypadá stejně kostičkovaně jako Wolf ???

Takhle fakt ne přátelé. Rv

Co se týče tématu, pokud někdo zkusí nějakou graficky vymakanou hru, tak vše s horší grafikou už hodnotí o stupeň hůř, pokud nejde o vyloženou pecku. Pokud je ale hra dobrá, tak se dá hrát ikdyž už člověku připadá jako změť kostiček. Proto mám třeba radši Fallout 1 než Fallout 4.

Ty řeči o fotorealističnosti mě v 90kových recenzých vždycky rozesmávali. Pro mě první hrou, kde mi přišlo, že se to začíná trochu podobat realitě, bylo Uncharted 1. A jediná hra, kterou bych nazval "fotorealistickou" je dnes Battlefront. Kdo si myslí něco jiného má podle mě hodně nízké nároky na realitu. ;-)

+3/0
31.12.2015 16:30

J57i44r26k21a 84V85o73j45v42o76d71i68n 6701387747875

Jako předevčírem moje mamka objevila na starý kolena prince z persie a po večerech ho paří. Ty věrné pohyby na tu dobu byly neuvěřitlelný.

+3/0
31.12.2015 16:24

J87a75r43o46m66í98r 88K57r14á86l 4280619804349

K čemu je ta nejlepší grafika, když hra samotná je nuda ? DOOM měl na dnešní poměry mizernou grafiku, ale nikdo se u něj nenudil.

+3/0
31.12.2015 14:25
Foto

S84a15m98u29e81l 90K67u76p20k35a 9413753964812

Doom stale vyzera skvele a stale ho po sieti hravame: http://www.ideaz.sk/~bwpow/47/scr/doom2/Screenshot_Doom_20111226_141628.png Bude sa hrat aj v casoch, ked po battlefieldoch a podobnych modnych vystrelkoch ani pes nestekne ;-D

0/0
2.1.2016 2:35

L71u16k92á50š 95M89ü15l98l97e29r 6149570541673

Co se týká grafiky, mě absolutně nadchla někdy v roce 2003 česká hra Mafia ;-);-) Vím, že šla plynule i na mém starém Pentiu 3, takže nejeden víkend byl propařen v roli Tommyho Angela.... Dnes na to vzpomínám s nostalgií VR^R^R^

+6/0
30.12.2015 23:49

J16a96n 67Š22l64é17g90l 8652680518553

Upřímně nepamatuji si u recenzí, že by je někdo označoval za realistické a už Crysis 1 a ten pořád vypadá dobře. Takže s tím titulkem nemůžu souhlasit, ale asi je to v duchu kvality idnes obecně ;-(

+2/0
30.12.2015 22:24

L83u29k20á64š 17V15l89k 2121179854976

Souhlas. Chtěl bych vidět důkaz, že před 8 10 15 lety někdo někdy grafiku her z té doby (na tu dobu výbornou o tom žádná) považoval za fotorealistickou. Snad i před lety nebyli lidé blbý a věděli co pojem "fotorealistická" znamená...

+1/0
30.12.2015 23:13

P93a76v65e90l 29P85o16s78p24í33š46i10l 3691234673285

Crysis 1 s natural modem se blizi dost realite. a to je to hra pres 8 let stara

0/0
31.12.2015 12:37

J21a88k89u15b 46M51a94t22o69u93š 3435892242243

Tak Crysis je hra, která měla ve své době tak krvavé nároky že trvalo nějakých 5 let něž si to šlo zahrát na průměrným počítače na max detaily.

0/0
31.12.2015 13:05

J55a47n 81Š17l13é90g56l 8722870158593

Taky byla první, kde se psalo o realistické hře... a ne jak naznačuje titulek, že tomu tak bylo u všech.

0/0
3.1.2016 23:28

F88i37l32i46p 29M49u51c49a85l77a 8230263809

jo takovej neverhood ... to je grafický pošušnáníčko :-)

+8/0
30.12.2015 18:48

D61a52n81i53e30l 34M51i25l64l98e77r 8974270620190

Mám slabší noťas, který zvládne jen starší hry a Far Cry jsem hrál ještě nedávno. A tady se o něm píše jako o prehistorii. Tak to si trhněte, mně ty animace vůbec nepřipadají umělé. :-(

+1/−1
30.12.2015 16:06

J71a48k10u84b 54M57a23t71o74u50š 3535912492383

No už je to 10 let stará hra. A to v Herním průmyslu skutečně už historie je:-P

+3/0
30.12.2015 18:10
Foto

T46o42m31á10š 55G60r19e13š51š62o 8633430

Přesněji řečeno 12 let. :D

+2/0
30.12.2015 19:42

F76i24l16i30p 88T74ř51e31b98a 6343710818146

Myslím, že článek by si zasloužil zmínku o ENB series a dalších podobných komunitních počinech, které dokážou z leckteré vykopávky vyždímat ještě pěkných pár roků života.

0/−1
30.12.2015 15:31

F57i27l23i84p 87E20m46m67e17r 6532673122

Nedám dopustit na wolfensteina .... :-):-)

+6/0
30.12.2015 13:16

G60a37b96r21i48e76l 84H97o18r71t63e10n 9331629513884

V seznamu mi chybí série Baldur's Gate, ve své době obdařené špičkovou grafikou... a mnoha dalšími přednostmi.

+5/−1
30.12.2015 9:52
Foto

H17o39n78z13a 17S14r79p 9214883262428

protože vypadá pořád dobře :-)

0/0
30.12.2015 10:02

G16a21b45r74i73e79l 78H62o91r54t54e49n 9531949553284

Hm. To je dobrý argument. Námitka stažena.:-)

+6/0
30.12.2015 10:31

F25i88l21i31p 20T11ř65e39b91a 6843640378116

Jo, taky jsem pln nadšení nainstaloval Pillars of Eternity a... No nevím, co jsem čekal, ale asi to mohli kluci rovnou nechat v Infinity enginu ;-D

BG hraju dodnes.

+1/0
30.12.2015 12:39

M54i53c76h55a58l 73F91r27a21n50z 7783643521112

taky bych hrál, ale někde jsem ztratil páté z pěti CD :-(

a nějak nemůžu najít nikde, kde bych ho stáhnul. Pro rýpaly - mám originál, tedy teď už jen 4 z 5 :)

0/0
30.12.2015 18:31

G64a72b40r22i52e88l 19H12o67r90t91e42n 9831579633414

Na pátém CD byl datadisk, ten není povinný. A bonusy.:-)

0/0
30.12.2015 18:46

H47y39n86e34k 16Š83l15a67h77ů36n23e28k 4139473416659

Já mám doma BG na pěti cd, nějaká edice s datadiskem.

0/0
30.12.2015 21:20

D66e10n11i65s 60H72u21m47l 4902515855846

Realisticnost nema s hratelnosti nic spolecneho.

0/−5
30.12.2015 9:34

H62y26n88e43k 63Š78l13a49h77ů28n93e79k 4679723446269

My o voze, vy o koze :-)

+10/0
30.12.2015 10:08

H75y90n98e29k 58Š35l74a83h56ů96n79e74k 4289483436649

Ale třeba Half Life 2 vypadá i po těch letech docela dobře.

+17/0
30.12.2015 9:28

B97a29r14t60o46l78o63m33ě44j 91K87u48s 2155306971873

Broken Sword vypadá dobře i dneska. Vpravdě umělecké dílo. R^

+2/0
30.12.2015 7:46
Foto

H38o93n71z98a 52S65r36p 9364503142868

To je právě výhoda starých, ručně kreslených adventur. Unreal i Quake jsou už dnes opravdu ošklivý, zatímco devadesátkovým adventurám se dnešní rádoby pixel artový hry nepřiblížej ani na dohled. Ono je to tím, že na hře dělali lidi, kteří opravdu uměli kreslit, takže se výsledný, sám o sobě nádherný, obraz pouze "ořezal", aby ho tehdejší počítače zvládli zobrazit, zatímco dneska to dělají lidi, kteří nic víc neumějí a doufají, že to v nízkém rozlišení nikdo nepozná. Čest výjimkám.

+11/−1
30.12.2015 8:00

B65a98r37t31o38l83o38m81ě47j 67K82u78s 2965366741843

Pamatuju se na tehdejší rozhovor s Charlesem Cecilem, ve kterém vysvětloval, jak mu připadá nesmyslné, že se hry snaží vypadat jako hraný film, když se jim zatím nepodařilo vypadat ani jako kvalitní kreslený film a že právě o to se chtěl u BS pokusit. Kéž by si z toho vzalo ponaučení více tvůrců.

+3/0
30.12.2015 9:07

M66i47r36e77k 36Z97á91v46o33d75n43ý 7222417920768

Nechápu, jak můžete nazvat grafiku Unreala ošklivou. Vývoj šel samozřejmě dál a Unreal není "Real", nicméně jeho grafika je rozhodně pěkná i v dnešní době :))

0/0
30.12.2015 20:44

H20e42r90b97e34r16t 69V58á63c76l47a60v30s54k25ý 4749715771802

To je pěkná pitomost, kvalitní low-res grafika se rozhodně nedělá tak, že se něco downscaluje.

0/0
4.1.2016 2:54
Foto

T68o88m24á35š 60G66r16e90š96š61o 8503260

Pro mě byla v roce 2004 grafická (i celkově) modla hlavně Doom 3. :) Po Crysis už se ta laťka moc neposunula, na konzolích grafika možná dodnes nedosáhla ani tam.

+4/−2
30.12.2015 4:17

B50a54r89t72o46l15o38m49ě77j 95K87u72s 2115876471713

Crysis (1) vypadá ve srovnání s novými hrami (třeba Far Cry 3 ze stejného prostředí) jako chudý příbuzný. Jde o množství detailů, počet světel, stíny, počet objektů, povrchy. Na svoji dobu to byla špička, ale neřekl bych, že se laťka neposunula. Neposunula se, pokud od té doby máte pořád to samé PC :)

+1/0
30.12.2015 7:50
Foto

T90o18m11á71š 43G60r33e87š94š16o 8403410

Far Cry působí vedle Crysis dost plasticky, kdežto Crysis jde blíž k fotorealističnosti. (Crysis 3 to dotáhl k dokonalosti)

+1/0
30.12.2015 8:59

M28i25r71e95k 23Z59á96v15o39d81n78ý 7692437380138

Počet detailů se rozšiřuje jen díky vyššímu výkonu hardware. Co se týče vizuálního stylu (textur), tak změna je minimální.

0/0
30.12.2015 20:46

P72a10v51e33l 71P28o44s98p88í60š77i82l 3881304123765

coze? Crysis 1 je oproti FC3 je rozdil asi jako real svet a bob a bobek (nadsazka samozrejme). FC3 ma do reality dal nez Crysis 1.

0/0
31.12.2015 12:40
Foto

T39o73m95á30š 61G33r91e58š51š89o 8413420

Schválně jsem se podíval na obrázky těch her v nejvyšším nastavení a... Far Cry 3 vážně nevypadá fotorealističtěji než Crysis :D

0/0
1.1.2016 7:09

D19a38v40i37d 15V57i60k86t53o82r67a 9224834255827

Doom3 i jeho datadisk si pouštím z nostalgie i teď, hlavně kvůli kochacím scénám s výhledem na povrch Marsu nebo na jednotlivé lokace vykopávek v datadisku. Graficky je to povedená hra a ani se mi nechce věřit, že to už je přes desetiletí, co je venku :-).

Osobně jsem ale nejvíce baštil Gobliiny, to byl graficky nádherný počin. Ručně kreslené, mělo to jiskru i atmosféru, dodnes na ně nedám dopustit.

+2/0
30.12.2015 22:26

V45l44a76d18i83m36í14r 49H95o46l17ý 8504481186917

V čem je problém? Já občas také dám do PS Medal of Honor 1, nebo 2

+3/0
30.12.2015 0:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.