Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mikrotransakce neškodí jen vám, ale především vašemu okolí

Současným hráčům počítačových a konzolových her jistě není neznámý stále se rozmáhající fenomén mikrotransakcí, v rámci kterých si za reálné peníze můžete ve hře koupit předměty či různé výhody. Zatímco v režimu pro jednoho hráče jde prakticky o zpoplatněný „cheat“, tedy podvod, v případě síťové hry se mikrotransakce stávají vyloženě destruktivním prvkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a72r26t94i81n 81J80i27r14o24u53s75e93k 7826475425298

Mikrotransakce ve hrách F2P z nich dělají P2W.

+1/−1
31.3.2016 2:24

J71a41n 74V72á17c54l52a77v10í86k 3572556761869

Zvlast ten poslední odstavec je uplne mimo.

0/0
30.3.2016 11:35

M33a72r33t97i71n 46M20a72i51k38s96n55a76r 3874563668402

Mensi upravu bych navrh... az tisicu, videl jsem v mobilních hrach, i castky 3000+kc za balicek hrdinu a vylepseni :) (konkretne ve hre Star Wars Heroes)

+2/0
29.3.2016 13:53

B67a31r73t15o93l76o70m28ě73j 27K80u94s 2325706371373

Mikrotransakce, jsou-li provedeny správně, můžou být někdy to nejlepší, co se té dané hře může přihodit a to i z pohledu hráče. Umožňují totiž vývojářům pokračovat v práci na hře, aniž byste za to museli platit, pokud nechcete.

Vezměte si takovou The Division. Až Ubisoft dodělá a rozprodá všechny DLC, co s hrou bude? Postupně odumře. Z 50 serverů jich bude 5, nový content nebude existovat, hráči postupně odejdou, Ubisoft se vás bude snažit přetáhnout na nějakou novou značku. Ale s mikrotrasakcemi by se životnost takové hry mohla několikanásobně prodloužit.

Díky mikrotransakcím a hráčům, kteří jsou ochotni zaplatit 50 Kč aby jejich postava nosila havajskou košili, čas, který u nějaké hry strávíte, neztratí svou hodnotu tak rychle.

+2/0
29.3.2016 12:16

M30a13r70t84i75n 95C18u98m89p45e74l60i77k 7631300423562

dnes jsou to mikrotransakce...drive byly MP mody...a navic, zadna havajska kosile za 50 neudrzi dost hracu u hry...ani zadarmo by ta kosila u hry neudrzela hrace...

0/0
29.3.2016 13:32

B43a87r54t22o28l78o55m36ě53j 71K92u90s 2565166351283

O tom nemluvím. Jasně že havajská košile neudrží hráče.

Ale prodej havajských košil může vydělat dost peněz na měsíční plat jednoho grafika, jehož práce potom ty hráče už udrží (samozřejmě ve spojení s dalšími vývojáři, financovanými prodejem mexických sombrér ;-)).

+1/0
29.3.2016 14:42

M48i66c53h95a54l 47T71o22m74á24n57e12k 9197509196

a ted si vemte blizzard, jasne zdime to ted taky, pres nove hry a wow, ale w3 servery , d2 servery jim stale bezi, dokonce tam stale delaji i nejake aktualizace jak je to mozne?

0/0
29.3.2016 22:50

T95o47m47á87š 82R82a25d12n33i24c 2573328334251

protože blizz je bohatej jak kráva. A není divu. Pro hraní wow je třeba mít jednak koupenou hru (kolem 100E) a druhak platit subscription. Tenhle model jsem jinde neviděl a můžou si to dovolit jedině díky síle značky universa Warcraftu. Pak mají HotS a jiné, kde jsou mikrotransakce.

0/0
30.3.2016 11:11

J17a43n 39K48o42h38l 4963767461124

S GTA nemám problém, tam mě nikdo platit nenutí a ta volba je na mě a já za ní musím aktivně jít. Jednu tu kartu nižší hodnoty jsem koupil - ne abych si urychlil postup, ale protože jsem byl spokojený s přístupem vývojáře a trochu jako motivaci do budoucna, bez ohledu na to, jestli je v plánu GTA 6 nebo třeba další vyladění a rozšíření pro 5 (Las Venturas by bodlo :-P).

Spíš mě tohle dost překvapilo u jedné přehypované onlajnovky ze světa Tamrielu, kde je v herním světě na každém rohu obchod s mikotransakcemi, které ovlivňují tak základní věci, jako je např. kapacita inventáře :)

0/0
29.3.2016 11:31

B94a25r41t46o13l30o53m26ě13j 62K96u53s 2185276521443

U TESO nebo SWTOR mi ten systém nevadí. Není to pay2win, je to spíš "pay for convenience". Hraní je za peníze pohodlnější. Pokud to nepřekročí hranici, kdy hraní bez placení je vysloveně nepohodlné (což se podle mě nestalo), tak v tom nevidím problém.

0/0
29.3.2016 11:41

J33i64ř29í 80Ř95e25h48o96ř 9678808286628

Komentář názor..ano ano nelíbí se to všem, ale jak z toho ven? Odstaveček navíc. Odpověď je nijak. Existence mikrotransakcí je fakt, vlastnost a funkcionalita té či oné hry. Tak jako jsme si o jiné hře řekli, že výborný potenciál byl zabit nějakou krávovinou. Tak u těchto her to platí o zničení hry mikrotransakcí. A vyřešíme to tak jako jindy. Prostě sáhneme po jiné hře.

A osobní zkušenost z poslední doby. Fallout shelter. Jasně to je ten jmenovaný singl u kterého to nevadí. No jedu simultánně tři hry v hard modu. A hraju je proto, že klasická hra nebyla výzva a namaxovat šlo za pár dní. Když bych si do hard modu nakoupil krávoviny. I ten hard mod by byl jednoduchý a nebyl by výzva. Mikrotransakce a hry s mikrotransakcemi jsou volba. Nikoliv vada.

+1/0
29.3.2016 11:05

P76a21v22e28l 11Š45m92í66d 5502775988134

Býval jsem dlouholetým hráčem MMORPG a o mikrotransakcích vím své. A je tady zjevná paralela s reálnými životy hráčů. Mikrotransakce, které urychlují postup, mají i své nevýhody. Hráči, kteří jich využívají, se dostávají rychle na vysoké úrovně, aniž by si důkladně osvojili herní mechanizmy a jsou s nimi potíže při skupinových akcích. Nadto postavy, které jsou evidentně navyklé si všechno okamžitě koupit a mají na to prostředky, zároveň velmi často zkoušejí i nelegální cesty, jak dosáhnout vítězství (cracknuté klienty a podobně). Tolik k úsloví "peníze kazí charakter" ;-). Mikrotransakce jsou určitě legitimním způsobem, jak udržet velmi komplexní projekty free-to play při životě. Zároveň ale přenášejí do světa virtuální reality sociální třídy, aroganci, šikanu a další jevy běžného života. Nad tím si však můžeme pouze povzdechnout.

+11/0
29.3.2016 8:40

T70o41m28á69š 28R63a35d21n95i96c 2153418564641

To je vždy diskutabilní. Občas ale ekonomika skutečně tlačí. kupříkladu svět WG (Wallet Grabbers, eh pardon, Wargaming) a zejména lodě a letadla. Pokud chcete hrát na Tieru 9 či 10 bez premium účtu, dvě třetiny vašich her budou ztrátové a dostat se do kladné bilance je blízko nemožného. A pak si držíte nižší tiery na vydělávání peněz, i když vás láká relativně vyšší skillcap a jiný gameplay vyšších tierů. Jak bylo napsáno v článku, čas hráče ale není neomezený a tak si nakonec koupíte premium ship (na svůj tier spíš rovnocenná loď, ale vydělává více peněz a stojí méně na údržbu) a premium účet.

Například v dotě mi ale mikrotransakce přijdou naprosto v pořádku. Kosmetika a pěkná, dá se stavět na obdiv, a peníze jdou do kapsám i lidem, kteří obsah vytváří.

+2/0
29.3.2016 8:19

O15n78d76r44a 78V31a12l89t49r 1905492776515

Diky bohu za studia jako jsou 343 Industries. Halo 5 jsem si jednou koupil (sice draz ale penez nelituji) a už pul roku dostavam updaty, bonusový obsah, rozsireni, seriály a ještě jich maji v planu par. Taktéž v ceně hry :)

+2/0
29.3.2016 7:26

M71i34r84o93s54l64a26v 20S64t95a77s78t14n55y 7164653796161

Upřímně, mikrotransakce se převážně týkají jen určitého segmentu "her". Hraju prakticky jen RPG, adventury a strategie a světe div se, na žádné mikrotransakce jsem zatím nenarazil.

0/0
29.3.2016 6:38

M79i71c46h39a23l 89T16o98m76á10n79e90k 9377309496

a co Mass effect, dragon age treba? tuny dlc , skinu etc

+1/0
29.3.2016 22:48

M21i62r86o21s13l59a76v 39S54t50a81s97t64n74y 7744953336691

Většina DLC má v sobě ale nějaký herní obsahu a to je snad trochu něco jinýho a skiny mají nulovej vliv na hru.

Navíc je později vždycky možnost to koupit v jednom balíku zaráz.

0/0
31.3.2016 7:35

K83a68r15o15l 41Š20e94f86č55í86k 5254399728688

Cituji: "Jakkoliv se mikrotransakce obecně pokládají za zlo, hráči o ně mají evidentně obrovský zájem".

Tak kdo je na vine? Hrac nebo programator? Napr. tu spomínate GTA a nejakou jachtu. Jsem dospeli clovek, mam rodinu, deti, praci a vzdy si najdu cas na hrani her. Hral jsem GTA 5 single i multiplayer a nikdy jsem nemnel pocit, ze bych potreboval vytunningovany zlaty "Mercedes". Proste to beru jako virtualitu a rozhodne nebudu platit za skin nebo novy zbrane. Taktez jsi myslim, ze kdo nema penize nazvys ten jsi takove veci jednoducho nebude kupovat protoze na to nema.. a kdyz clovek nema penize na neco, tak se toho nedotkne. Tak se opat zeptam, kdo je na vine? Programator/vydavatel ktery chce zarobit co nejvic nebo lide, ktori jsi priplati za bezcenny skin/zbran/auto?? DLC v podobe misi je neco uplne jiniho, za takovou vec jsem ochotny zaplatit protoze to beru jako doplneni zazitku vid. Rise of the Tomb Raider, ale i tu musim upozornit na vydirani ze strany vydavatele. Vymazat urcite casti hry kvuli placene DLC je nefer vid. Destiny nebo The Division

+2/0
29.3.2016 0:51

P57e38t91r 92K28ř54í75ž 2563134411911

Mikrotransakce jako takove problem nejsou. Problem je az Pay2win coz bylo extremni treba v Battlefield Play4free, kde uz od closed bety davali nejvic usili do ingame obchodu. Lidi mohli kupovat skiny, ale kvuli bugum nebyly videt apod. :) Postupnym pridavanim premiovych zbrani nastvali i lidi co si neco koupili a nedavno uzavreli servery uplne.

Mikrotransakce ala League of Legends, Quake Live aj. kde se neplati za vyhody nikomu nevadi a jestli do toho par velryb nahaze tisice dolaru, tak je to jen jejich vec a podminky jsou porad pro vsechny temer stejne.

Rozhodne prosim neobvinovat programatory, pay2win je problem velkych studii, kde programator vysledny business model neovlivni. Kdyz uz tak pouzivej "vyvojar" za coz se schova temer vse od navrhu po testovani.

btw: Pokud nechces psat slovensky, tak si projdi napr. rozdil mezi "jsi" a "si".

+9/−2
29.3.2016 2:05

M88a40r90c51e34l 11H14r55o31c52h 9609439162

Naopak oceňuji jeho snahu na českém webu psát česky! R^

0/0
30.3.2016 20:43

P30e76t26r 25K13o88s23t24k76a 7236502352811

Zmínil bych jeden psychologický aspekt, který s tím "zlatým Mercedesem" souvisí. Dřív lidi mohli před zpackaným životem utíkat právě do her a mít je jako únik, protože když jim věnovali čas, mohli tam být za "kingy"... Dneska se dostáváme do situace, že takoví lidé se tam budou cítit stejně mizerně jako v reálném životě, protože ani ve hře na ty nejlepší věci nikdy mít nebudou (nemají na mikrotransakce). Ne že by se na tom dalo cokoliv změnit, protože vývojářům to vydělává, a tak budeme u všech her směřovat k f2p, resp. p2w, ale je to na pytel.

+3/0
29.3.2016 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.