Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mikrotransakce neškodí jen vám, ale především vašemu okolí

Současným hráčům počítačových a konzolových her jistě není neznámý stále se rozmáhající fenomén mikrotransakcí, v rámci kterých si za reálné peníze můžete ve hře koupit předměty či různé výhody. Zatímco v režimu pro jednoho hráče jde prakticky o zpoplatněný „cheat“, tedy podvod, v případě síťové hry se mikrotransakce stávají vyloženě destruktivním prvkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a10r18t94i74n 61J40i87r46o93u58s92e70k 7736445505248

Mikrotransakce ve hrách F2P z nich dělají P2W.

+1/−1
31.3.2016 2:24

J82a79n 54V41á89c14l73a29v23í16k 3452836781319

Zvlast ten poslední odstavec je uplne mimo.

0/0
30.3.2016 11:35

M49a81r73t40i33n 58M56a29i36k96s18n52a45r 3514413158972

Mensi upravu bych navrh... az tisicu, videl jsem v mobilních hrach, i castky 3000+kc za balicek hrdinu a vylepseni :) (konkretne ve hre Star Wars Heroes)

+2/0
29.3.2016 13:53

B14a97r31t20o49l15o68m15ě95j 43K74u60s 2555936141673

Mikrotransakce, jsou-li provedeny správně, můžou být někdy to nejlepší, co se té dané hře může přihodit a to i z pohledu hráče. Umožňují totiž vývojářům pokračovat v práci na hře, aniž byste za to museli platit, pokud nechcete.

Vezměte si takovou The Division. Až Ubisoft dodělá a rozprodá všechny DLC, co s hrou bude? Postupně odumře. Z 50 serverů jich bude 5, nový content nebude existovat, hráči postupně odejdou, Ubisoft se vás bude snažit přetáhnout na nějakou novou značku. Ale s mikrotrasakcemi by se životnost takové hry mohla několikanásobně prodloužit.

Díky mikrotransakcím a hráčům, kteří jsou ochotni zaplatit 50 Kč aby jejich postava nosila havajskou košili, čas, který u nějaké hry strávíte, neztratí svou hodnotu tak rychle.

+2/0
29.3.2016 12:16

M71a19r21t95i43n 21C91u66m63p53e56l33i46k 7671320873182

dnes jsou to mikrotransakce...drive byly MP mody...a navic, zadna havajska kosile za 50 neudrzi dost hracu u hry...ani zadarmo by ta kosila u hry neudrzela hrace...

0/0
29.3.2016 13:32

B17a41r85t57o21l98o76m14ě34j 37K24u80s 2685796131143

O tom nemluvím. Jasně že havajská košile neudrží hráče.

Ale prodej havajských košil může vydělat dost peněz na měsíční plat jednoho grafika, jehož práce potom ty hráče už udrží (samozřejmě ve spojení s dalšími vývojáři, financovanými prodejem mexických sombrér ;-)).

+1/0
29.3.2016 14:42

M83i73c41h30a18l 63T92o16m63á56n95e57k 9457689376

a ted si vemte blizzard, jasne zdime to ted taky, pres nove hry a wow, ale w3 servery , d2 servery jim stale bezi, dokonce tam stale delaji i nejake aktualizace jak je to mozne?

0/0
29.3.2016 22:50

T21o86m52á47š 61R27a20d60n20i44c 2903198824761

protože blizz je bohatej jak kráva. A není divu. Pro hraní wow je třeba mít jednak koupenou hru (kolem 100E) a druhak platit subscription. Tenhle model jsem jinde neviděl a můžou si to dovolit jedině díky síle značky universa Warcraftu. Pak mají HotS a jiné, kde jsou mikrotransakce.

0/0
30.3.2016 11:11

J85a93n 73K53o29h62l 4933897661984

S GTA nemám problém, tam mě nikdo platit nenutí a ta volba je na mě a já za ní musím aktivně jít. Jednu tu kartu nižší hodnoty jsem koupil - ne abych si urychlil postup, ale protože jsem byl spokojený s přístupem vývojáře a trochu jako motivaci do budoucna, bez ohledu na to, jestli je v plánu GTA 6 nebo třeba další vyladění a rozšíření pro 5 (Las Venturas by bodlo :-P).

Spíš mě tohle dost překvapilo u jedné přehypované onlajnovky ze světa Tamrielu, kde je v herním světě na každém rohu obchod s mikotransakcemi, které ovlivňují tak základní věci, jako je např. kapacita inventáře :)

0/0
29.3.2016 11:31

B53a48r79t92o64l13o28m68ě65j 98K12u93s 2265416501853

U TESO nebo SWTOR mi ten systém nevadí. Není to pay2win, je to spíš "pay for convenience". Hraní je za peníze pohodlnější. Pokud to nepřekročí hranici, kdy hraní bez placení je vysloveně nepohodlné (což se podle mě nestalo), tak v tom nevidím problém.

0/0
29.3.2016 11:41

J73i23ř31í 85Ř26e54h19o38ř 9778618316138

Komentář názor..ano ano nelíbí se to všem, ale jak z toho ven? Odstaveček navíc. Odpověď je nijak. Existence mikrotransakcí je fakt, vlastnost a funkcionalita té či oné hry. Tak jako jsme si o jiné hře řekli, že výborný potenciál byl zabit nějakou krávovinou. Tak u těchto her to platí o zničení hry mikrotransakcí. A vyřešíme to tak jako jindy. Prostě sáhneme po jiné hře.

A osobní zkušenost z poslední doby. Fallout shelter. Jasně to je ten jmenovaný singl u kterého to nevadí. No jedu simultánně tři hry v hard modu. A hraju je proto, že klasická hra nebyla výzva a namaxovat šlo za pár dní. Když bych si do hard modu nakoupil krávoviny. I ten hard mod by byl jednoduchý a nebyl by výzva. Mikrotransakce a hry s mikrotransakcemi jsou volba. Nikoliv vada.

+1/0
29.3.2016 11:05

P15a43v31e30l 52Š93m22í47d 5262955168254

Býval jsem dlouholetým hráčem MMORPG a o mikrotransakcích vím své. A je tady zjevná paralela s reálnými životy hráčů. Mikrotransakce, které urychlují postup, mají i své nevýhody. Hráči, kteří jich využívají, se dostávají rychle na vysoké úrovně, aniž by si důkladně osvojili herní mechanizmy a jsou s nimi potíže při skupinových akcích. Nadto postavy, které jsou evidentně navyklé si všechno okamžitě koupit a mají na to prostředky, zároveň velmi často zkoušejí i nelegální cesty, jak dosáhnout vítězství (cracknuté klienty a podobně). Tolik k úsloví "peníze kazí charakter" ;-). Mikrotransakce jsou určitě legitimním způsobem, jak udržet velmi komplexní projekty free-to play při životě. Zároveň ale přenášejí do světa virtuální reality sociální třídy, aroganci, šikanu a další jevy běžného života. Nad tím si však můžeme pouze povzdechnout.

+11/0
29.3.2016 8:40

T32o53m83á74š 91R77a41d12n42i87c 2793688794811

To je vždy diskutabilní. Občas ale ekonomika skutečně tlačí. kupříkladu svět WG (Wallet Grabbers, eh pardon, Wargaming) a zejména lodě a letadla. Pokud chcete hrát na Tieru 9 či 10 bez premium účtu, dvě třetiny vašich her budou ztrátové a dostat se do kladné bilance je blízko nemožného. A pak si držíte nižší tiery na vydělávání peněz, i když vás láká relativně vyšší skillcap a jiný gameplay vyšších tierů. Jak bylo napsáno v článku, čas hráče ale není neomezený a tak si nakonec koupíte premium ship (na svůj tier spíš rovnocenná loď, ale vydělává více peněz a stojí méně na údržbu) a premium účet.

Například v dotě mi ale mikrotransakce přijdou naprosto v pořádku. Kosmetika a pěkná, dá se stavět na obdiv, a peníze jdou do kapsám i lidem, kteří obsah vytváří.

+2/0
29.3.2016 8:19

O98n39d50r25a 12V80a24l51t59r 1645802726725

Diky bohu za studia jako jsou 343 Industries. Halo 5 jsem si jednou koupil (sice draz ale penez nelituji) a už pul roku dostavam updaty, bonusový obsah, rozsireni, seriály a ještě jich maji v planu par. Taktéž v ceně hry :)

+2/0
29.3.2016 7:26

M47i38r47o57s27l24a70v 93S10t34a63s85t83n89y 7114823276621

Upřímně, mikrotransakce se převážně týkají jen určitého segmentu "her". Hraju prakticky jen RPG, adventury a strategie a světe div se, na žádné mikrotransakce jsem zatím nenarazil.

0/0
29.3.2016 6:38

M61i49c69h94a81l 95T10o92m34á10n79e93k 9287929286

a co Mass effect, dragon age treba? tuny dlc , skinu etc

+1/0
29.3.2016 22:48

M14i93r73o94s39l62a53v 19S87t97a15s86t39n27y 7904233686421

Většina DLC má v sobě ale nějaký herní obsahu a to je snad trochu něco jinýho a skiny mají nulovej vliv na hru.

Navíc je později vždycky možnost to koupit v jednom balíku zaráz.

0/0
31.3.2016 7:35

K11a28r33o12l 51Š55e50f57č33í89k 5694239168158

Cituji: "Jakkoliv se mikrotransakce obecně pokládají za zlo, hráči o ně mají evidentně obrovský zájem".

Tak kdo je na vine? Hrac nebo programator? Napr. tu spomínate GTA a nejakou jachtu. Jsem dospeli clovek, mam rodinu, deti, praci a vzdy si najdu cas na hrani her. Hral jsem GTA 5 single i multiplayer a nikdy jsem nemnel pocit, ze bych potreboval vytunningovany zlaty "Mercedes". Proste to beru jako virtualitu a rozhodne nebudu platit za skin nebo novy zbrane. Taktez jsi myslim, ze kdo nema penize nazvys ten jsi takove veci jednoducho nebude kupovat protoze na to nema.. a kdyz clovek nema penize na neco, tak se toho nedotkne. Tak se opat zeptam, kdo je na vine? Programator/vydavatel ktery chce zarobit co nejvic nebo lide, ktori jsi priplati za bezcenny skin/zbran/auto?? DLC v podobe misi je neco uplne jiniho, za takovou vec jsem ochotny zaplatit protoze to beru jako doplneni zazitku vid. Rise of the Tomb Raider, ale i tu musim upozornit na vydirani ze strany vydavatele. Vymazat urcite casti hry kvuli placene DLC je nefer vid. Destiny nebo The Division

+2/0
29.3.2016 0:51

P69e66t79r 95K37ř86í86ž 2983184391811

Mikrotransakce jako takove problem nejsou. Problem je az Pay2win coz bylo extremni treba v Battlefield Play4free, kde uz od closed bety davali nejvic usili do ingame obchodu. Lidi mohli kupovat skiny, ale kvuli bugum nebyly videt apod. :) Postupnym pridavanim premiovych zbrani nastvali i lidi co si neco koupili a nedavno uzavreli servery uplne.

Mikrotransakce ala League of Legends, Quake Live aj. kde se neplati za vyhody nikomu nevadi a jestli do toho par velryb nahaze tisice dolaru, tak je to jen jejich vec a podminky jsou porad pro vsechny temer stejne.

Rozhodne prosim neobvinovat programatory, pay2win je problem velkych studii, kde programator vysledny business model neovlivni. Kdyz uz tak pouzivej "vyvojar" za coz se schova temer vse od navrhu po testovani.

btw: Pokud nechces psat slovensky, tak si projdi napr. rozdil mezi "jsi" a "si".

+9/−2
29.3.2016 2:05

M96a76r19c69e75l 43H86r20o61c26h 9739949112

Naopak oceňuji jeho snahu na českém webu psát česky! R^

0/0
30.3.2016 20:43

P51e27t53r 81K39o63s49t73k90a 7986272712471

Zmínil bych jeden psychologický aspekt, který s tím "zlatým Mercedesem" souvisí. Dřív lidi mohli před zpackaným životem utíkat právě do her a mít je jako únik, protože když jim věnovali čas, mohli tam být za "kingy"... Dneska se dostáváme do situace, že takoví lidé se tam budou cítit stejně mizerně jako v reálném životě, protože ani ve hře na ty nejlepší věci nikdy mít nebudou (nemají na mikrotransakce). Ne že by se na tom dalo cokoliv změnit, protože vývojářům to vydělává, a tak budeme u všech her směřovat k f2p, resp. p2w, ale je to na pytel.

+3/0
29.3.2016 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.