Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mikrotransakce neškodí jen vám, ale především vašemu okolí

Současným hráčům počítačových a konzolových her jistě není neznámý stále se rozmáhající fenomén mikrotransakcí, v rámci kterých si za reálné peníze můžete ve hře koupit předměty či různé výhody. Zatímco v režimu pro jednoho hráče jde prakticky o zpoplatněný „cheat“, tedy podvod, v případě síťové hry se mikrotransakce stávají vyloženě destruktivním prvkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a71r46t50i58n 63J74i50r11o53u75s81e33k 7826565755458

Mikrotransakce ve hrách F2P z nich dělají P2W.

+1/−1
31.3.2016 2:24

J58a41n 50V52á67c69l42a86v87í16k 3522776831429

Zvlast ten poslední odstavec je uplne mimo.

0/0
30.3.2016 11:35

M81a17r62t55i78n 72M75a10i10k15s52n97a68r 3594543938152

Mensi upravu bych navrh... az tisicu, videl jsem v mobilních hrach, i castky 3000+kc za balicek hrdinu a vylepseni :) (konkretne ve hre Star Wars Heroes)

+2/0
29.3.2016 13:53

B65a43r95t49o66l90o93m44ě25j 69K14u10s 2325346961433

Mikrotransakce, jsou-li provedeny správně, můžou být někdy to nejlepší, co se té dané hře může přihodit a to i z pohledu hráče. Umožňují totiž vývojářům pokračovat v práci na hře, aniž byste za to museli platit, pokud nechcete.

Vezměte si takovou The Division. Až Ubisoft dodělá a rozprodá všechny DLC, co s hrou bude? Postupně odumře. Z 50 serverů jich bude 5, nový content nebude existovat, hráči postupně odejdou, Ubisoft se vás bude snažit přetáhnout na nějakou novou značku. Ale s mikrotrasakcemi by se životnost takové hry mohla několikanásobně prodloužit.

Díky mikrotransakcím a hráčům, kteří jsou ochotni zaplatit 50 Kč aby jejich postava nosila havajskou košili, čas, který u nějaké hry strávíte, neztratí svou hodnotu tak rychle.

+2/0
29.3.2016 12:16

M83a42r93t45i76n 14C97u60m26p59e42l89i22k 7901690213862

dnes jsou to mikrotransakce...drive byly MP mody...a navic, zadna havajska kosile za 50 neudrzi dost hracu u hry...ani zadarmo by ta kosila u hry neudrzela hrace...

0/0
29.3.2016 13:32

B15a46r34t85o72l31o62m67ě49j 22K39u78s 2605436241573

O tom nemluvím. Jasně že havajská košile neudrží hráče.

Ale prodej havajských košil může vydělat dost peněz na měsíční plat jednoho grafika, jehož práce potom ty hráče už udrží (samozřejmě ve spojení s dalšími vývojáři, financovanými prodejem mexických sombrér ;-)).

+1/0
29.3.2016 14:42

M88i49c93h82a41l 45T62o65m33á96n58e67k 9207719536

a ted si vemte blizzard, jasne zdime to ted taky, pres nove hry a wow, ale w3 servery , d2 servery jim stale bezi, dokonce tam stale delaji i nejake aktualizace jak je to mozne?

0/0
29.3.2016 22:50

T72o91m17á30š 91R72a81d58n71i66c 2723748524371

protože blizz je bohatej jak kráva. A není divu. Pro hraní wow je třeba mít jednak koupenou hru (kolem 100E) a druhak platit subscription. Tenhle model jsem jinde neviděl a můžou si to dovolit jedině díky síle značky universa Warcraftu. Pak mají HotS a jiné, kde jsou mikrotransakce.

0/0
30.3.2016 11:11

J78a31n 71K77o39h42l 4363717321754

S GTA nemám problém, tam mě nikdo platit nenutí a ta volba je na mě a já za ní musím aktivně jít. Jednu tu kartu nižší hodnoty jsem koupil - ne abych si urychlil postup, ale protože jsem byl spokojený s přístupem vývojáře a trochu jako motivaci do budoucna, bez ohledu na to, jestli je v plánu GTA 6 nebo třeba další vyladění a rozšíření pro 5 (Las Venturas by bodlo :-P).

Spíš mě tohle dost překvapilo u jedné přehypované onlajnovky ze světa Tamrielu, kde je v herním světě na každém rohu obchod s mikotransakcemi, které ovlivňují tak základní věci, jako je např. kapacita inventáře :)

0/0
29.3.2016 11:31

B32a28r41t23o73l65o80m92ě26j 93K19u26s 2985946421263

U TESO nebo SWTOR mi ten systém nevadí. Není to pay2win, je to spíš "pay for convenience". Hraní je za peníze pohodlnější. Pokud to nepřekročí hranici, kdy hraní bez placení je vysloveně nepohodlné (což se podle mě nestalo), tak v tom nevidím problém.

0/0
29.3.2016 11:41

J95i19ř20í 48Ř38e41h72o60ř 9258988946538

Komentář názor..ano ano nelíbí se to všem, ale jak z toho ven? Odstaveček navíc. Odpověď je nijak. Existence mikrotransakcí je fakt, vlastnost a funkcionalita té či oné hry. Tak jako jsme si o jiné hře řekli, že výborný potenciál byl zabit nějakou krávovinou. Tak u těchto her to platí o zničení hry mikrotransakcí. A vyřešíme to tak jako jindy. Prostě sáhneme po jiné hře.

A osobní zkušenost z poslední doby. Fallout shelter. Jasně to je ten jmenovaný singl u kterého to nevadí. No jedu simultánně tři hry v hard modu. A hraju je proto, že klasická hra nebyla výzva a namaxovat šlo za pár dní. Když bych si do hard modu nakoupil krávoviny. I ten hard mod by byl jednoduchý a nebyl by výzva. Mikrotransakce a hry s mikrotransakcemi jsou volba. Nikoliv vada.

+1/0
29.3.2016 11:05

P98a77v40e44l 22Š85m57í24d 5422495328984

Býval jsem dlouholetým hráčem MMORPG a o mikrotransakcích vím své. A je tady zjevná paralela s reálnými životy hráčů. Mikrotransakce, které urychlují postup, mají i své nevýhody. Hráči, kteří jich využívají, se dostávají rychle na vysoké úrovně, aniž by si důkladně osvojili herní mechanizmy a jsou s nimi potíže při skupinových akcích. Nadto postavy, které jsou evidentně navyklé si všechno okamžitě koupit a mají na to prostředky, zároveň velmi často zkoušejí i nelegální cesty, jak dosáhnout vítězství (cracknuté klienty a podobně). Tolik k úsloví "peníze kazí charakter" ;-). Mikrotransakce jsou určitě legitimním způsobem, jak udržet velmi komplexní projekty free-to play při životě. Zároveň ale přenášejí do světa virtuální reality sociální třídy, aroganci, šikanu a další jevy běžného života. Nad tím si však můžeme pouze povzdechnout.

+11/0
29.3.2016 8:40

T44o95m52á33š 94R64a56d15n96i46c 2263418614151

To je vždy diskutabilní. Občas ale ekonomika skutečně tlačí. kupříkladu svět WG (Wallet Grabbers, eh pardon, Wargaming) a zejména lodě a letadla. Pokud chcete hrát na Tieru 9 či 10 bez premium účtu, dvě třetiny vašich her budou ztrátové a dostat se do kladné bilance je blízko nemožného. A pak si držíte nižší tiery na vydělávání peněz, i když vás láká relativně vyšší skillcap a jiný gameplay vyšších tierů. Jak bylo napsáno v článku, čas hráče ale není neomezený a tak si nakonec koupíte premium ship (na svůj tier spíš rovnocenná loď, ale vydělává více peněz a stojí méně na údržbu) a premium účet.

Například v dotě mi ale mikrotransakce přijdou naprosto v pořádku. Kosmetika a pěkná, dá se stavět na obdiv, a peníze jdou do kapsám i lidem, kteří obsah vytváří.

+2/0
29.3.2016 8:19

O76n36d85r25a 27V63a55l41t64r 1835302576115

Diky bohu za studia jako jsou 343 Industries. Halo 5 jsem si jednou koupil (sice draz ale penez nelituji) a už pul roku dostavam updaty, bonusový obsah, rozsireni, seriály a ještě jich maji v planu par. Taktéž v ceně hry :)

+2/0
29.3.2016 7:26

M98i98r88o27s27l78a75v 35S52t82a58s28t75n76y 7944193126351

Upřímně, mikrotransakce se převážně týkají jen určitého segmentu "her". Hraju prakticky jen RPG, adventury a strategie a světe div se, na žádné mikrotransakce jsem zatím nenarazil.

0/0
29.3.2016 6:38

M17i49c56h38a52l 27T94o32m89á47n38e29k 9257479796

a co Mass effect, dragon age treba? tuny dlc , skinu etc

+1/0
29.3.2016 22:48

M47i92r59o64s81l41a20v 13S14t76a36s96t96n98y 7844783156211

Většina DLC má v sobě ale nějaký herní obsahu a to je snad trochu něco jinýho a skiny mají nulovej vliv na hru.

Navíc je později vždycky možnost to koupit v jednom balíku zaráz.

0/0
31.3.2016 7:35

K10a71r39o35l 31Š13e79f24č91í71k 5364789248408

Cituji: "Jakkoliv se mikrotransakce obecně pokládají za zlo, hráči o ně mají evidentně obrovský zájem".

Tak kdo je na vine? Hrac nebo programator? Napr. tu spomínate GTA a nejakou jachtu. Jsem dospeli clovek, mam rodinu, deti, praci a vzdy si najdu cas na hrani her. Hral jsem GTA 5 single i multiplayer a nikdy jsem nemnel pocit, ze bych potreboval vytunningovany zlaty "Mercedes". Proste to beru jako virtualitu a rozhodne nebudu platit za skin nebo novy zbrane. Taktez jsi myslim, ze kdo nema penize nazvys ten jsi takove veci jednoducho nebude kupovat protoze na to nema.. a kdyz clovek nema penize na neco, tak se toho nedotkne. Tak se opat zeptam, kdo je na vine? Programator/vydavatel ktery chce zarobit co nejvic nebo lide, ktori jsi priplati za bezcenny skin/zbran/auto?? DLC v podobe misi je neco uplne jiniho, za takovou vec jsem ochotny zaplatit protoze to beru jako doplneni zazitku vid. Rise of the Tomb Raider, ale i tu musim upozornit na vydirani ze strany vydavatele. Vymazat urcite casti hry kvuli placene DLC je nefer vid. Destiny nebo The Division

+2/0
29.3.2016 0:51

P41e32t52r 85K57ř79í82ž 2193684681191

Mikrotransakce jako takove problem nejsou. Problem je az Pay2win coz bylo extremni treba v Battlefield Play4free, kde uz od closed bety davali nejvic usili do ingame obchodu. Lidi mohli kupovat skiny, ale kvuli bugum nebyly videt apod. :) Postupnym pridavanim premiovych zbrani nastvali i lidi co si neco koupili a nedavno uzavreli servery uplne.

Mikrotransakce ala League of Legends, Quake Live aj. kde se neplati za vyhody nikomu nevadi a jestli do toho par velryb nahaze tisice dolaru, tak je to jen jejich vec a podminky jsou porad pro vsechny temer stejne.

Rozhodne prosim neobvinovat programatory, pay2win je problem velkych studii, kde programator vysledny business model neovlivni. Kdyz uz tak pouzivej "vyvojar" za coz se schova temer vse od navrhu po testovani.

btw: Pokud nechces psat slovensky, tak si projdi napr. rozdil mezi "jsi" a "si".

+9/−2
29.3.2016 2:05

M44a91r61c23e90l 79H43r34o51c87h 9509819472

Naopak oceňuji jeho snahu na českém webu psát česky! R^

0/0
30.3.2016 20:43

P17e79t58r 69K41o47s73t77k54a 7326262812171

Zmínil bych jeden psychologický aspekt, který s tím "zlatým Mercedesem" souvisí. Dřív lidi mohli před zpackaným životem utíkat právě do her a mít je jako únik, protože když jim věnovali čas, mohli tam být za "kingy"... Dneska se dostáváme do situace, že takoví lidé se tam budou cítit stejně mizerně jako v reálném životě, protože ani ve hře na ty nejlepší věci nikdy mít nebudou (nemají na mikrotransakce). Ne že by se na tom dalo cokoliv změnit, protože vývojářům to vydělává, a tak budeme u všech her směřovat k f2p, resp. p2w, ale je to na pytel.

+3/0
29.3.2016 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.