Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zásadní prvky, které vznikly jako chyby a zformovaly podobu videoher

Existují prvky, bez kterých byste si řadu her dnes již nedokázali představit a přitom nebyly záměrem návrhářů. Vybrali jsme proto drobné chyby s velikým dopadem na rozličné žánry. Pravděpodobně vám vliv některých z nich bude povědomý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o98n95d48a 40H35e16j31l47í30k 1338413609587

Zásadní chyba byla atomový Gándhí v Civilizaci :))

+1/0
14.1.2016 14:23

J36a60r36o 35R33y85z60e44k 2971807511257

super clanok, Bonusweb je asi jedine co sa da na idnesu citat.

za najzaujimavejsi prvok pohybu pokladam crouch slide w q4.

+3/0
13.1.2016 14:49

V20á82c74l26a29v 74D74v80o52r44s82k21ý 8166401657954

Ještě Technet, tam jsou také odborníci na slovo vzatí.;-)

+10/0
13.1.2016 15:40

F33i52l18i14p 19T14ř36e79b42a 6713170558586

Trochu offtopic, ale z dnešního pohledu mě vyloženě pobavila zmínka o vývoji hardwaru pro Space Invaders R^

+6/0
13.1.2016 13:47

V94a47š61e49k 58H82a90v20r63á54n17e22k 8849839556188

Straferun+wallrun - uz v Doomovi + bych pridal ukonceni levelu jako mrtvola :D To bylo casto pouzivano speedrunnerama.

Jeste bylo dobre nechat, aby se potvory na sebe nastvali a zabili se navzajem. Nevim, jestli to puvodne byl zamer, nebo to vzniklo jako chyba.

Vrazdeni vlastnich jednotek bylo mozne uz v Dune1 i Warcraft1. Sice to moc k nicemu nebylo... leda by jednotka zabirala misto pro nejakou silnejsi, protoze pocet jednotek byl omezeny.

+1/0
13.1.2016 10:00

T91o52m22a79s 30T77r11n57k97a 5164158723709

co pořád máte s tím mario, zahrajte radši duke nukem, ve všem

lepsi nez mario

0/−5
13.1.2016 9:39

L88u49d41ě12k 72S96m84e86t72a54n89a 1165222421418

A co má Mario a Duke Nukem společného? Milovníky plošinovek těžko přesvědčíte, aby šli hrát FPSko. To je jako přesvědčit rybáře, aby se přestali nudit u vody a šli hrát fotbal...

+5/0
13.1.2016 15:17

M54i59c12h91a51l 95V86e63r25n13e46r 8257276827474

Duke Nukem byl původně plošinovka (první dva díly, 3D byl až třetí díl).

+1/−1
13.1.2016 16:02

V11l83a83d14i89s83l27a72v 52N80o81h21e17j64l 7488347398701

tak ukrok a pohyb dopredu zaroven byl o odmocninu ze dvou rychlejsi uz v Doomovi ;-) resp. 1.4x rychlejsi ;-D skoda ze se nektere docela dobre predelavky snazily tyto chyby opravovat (i napr. tichy BFG), zavadely skakani apod. coz uz pak nebyl Doom ve sve nejlepsi hratelnosti kdy se chyby stavaly soucasti strategie.

+2/0
13.1.2016 1:22

P87e25t66r 61S55o70k78o46l 8532541487571

V Doomu byly celkem dvě různé rychlosti straferunningu + speedbug při běhu kolem některých zdí - wallrunning. Za nejlepší a jedinečný pořád po letech považuji pohyb v quake1 respektive quakeworldu, kterému se říkalo bunnyhopping (dnes strafejumping, circlejumping) v kombinaci s mid-air akrobacií probíhaly v levelech s teamových deathmatchem neskutečné věci, které by snesly srovnání s nejlepšími triky q3a a QL.

+1/0
13.1.2016 2:26

A92n47d70r55e70j 52B15r37a57b36e63c 4742831287984

Quake World fyzika se pouzivala i v CPMA (Q3A mod) a tam to nejspis dosahlo vrcholu. Oproti QW totiz byla plynulejsi. Podobny model mel ostatne i Painkiller, ktery byl zurive rychly.

0/0
13.1.2016 9:19

P24e15t51r 18S47o97k89o86l 8212581857271

To nevím, podle mne v q3a byla fyzika už dávno jiná, v cpma se upravily jen její hodnoty a balance zbraní tak aby se hrál stejný styl hry na nových mapách a s novými zbraněmi a hitboxy. Dnes je to PQL, ale pořád je to cca stejné hraní, jen jsou větší mapy a jiné hitboxy. Doba pokročila, ale QW byl jen jeden a hlavně byl první. :-)

0/0
13.1.2016 11:04

A32n58d29r15e79j 28B97r41a34b27e68c 4932921637864

Nemluvite nahodou o CPMA s vanilla fyzikou? Byl tam jeste druhy mod prave s QW fyzikou.

0/0
13.1.2016 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.