Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zásadní prvky, které vznikly jako chyby a zformovaly podobu videoher

Existují prvky, bez kterých byste si řadu her dnes již nedokázali představit a přitom nebyly záměrem návrhářů. Vybrali jsme proto drobné chyby s velikým dopadem na rozličné žánry. Pravděpodobně vám vliv některých z nich bude povědomý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o21n18d96a 56H91e89j87l50í10k 1718423159937

Zásadní chyba byla atomový Gándhí v Civilizaci :))

+1/0
14.1.2016 14:23

J43a89r32o 36R86y64z15e83k 2361317821237

super clanok, Bonusweb je asi jedine co sa da na idnesu citat.

za najzaujimavejsi prvok pohybu pokladam crouch slide w q4.

+3/0
13.1.2016 14:49

V72á52c41l11a73v 86D52v52o22r45s29k53ý 8886761257664

Ještě Technet, tam jsou také odborníci na slovo vzatí.;-)

+10/0
13.1.2016 15:40

F43i12l50i42p 75T40ř61e95b46a 6343130298656

Trochu offtopic, ale z dnešního pohledu mě vyloženě pobavila zmínka o vývoji hardwaru pro Space Invaders R^

+6/0
13.1.2016 13:47

V17a37š81e75k 72H78a26v45r18á97n97e54k 8629519316548

Straferun+wallrun - uz v Doomovi + bych pridal ukonceni levelu jako mrtvola :D To bylo casto pouzivano speedrunnerama.

Jeste bylo dobre nechat, aby se potvory na sebe nastvali a zabili se navzajem. Nevim, jestli to puvodne byl zamer, nebo to vzniklo jako chyba.

Vrazdeni vlastnich jednotek bylo mozne uz v Dune1 i Warcraft1. Sice to moc k nicemu nebylo... leda by jednotka zabirala misto pro nejakou silnejsi, protoze pocet jednotek byl omezeny.

+1/0
13.1.2016 10:00

T12o82m96a87s 89T26r92n29k42a 5804968223799

co pořád máte s tím mario, zahrajte radši duke nukem, ve všem

lepsi nez mario

0/−5
13.1.2016 9:39

L15u36d61ě49k 33S55m37e91t70a23n14a 1465502961928

A co má Mario a Duke Nukem společného? Milovníky plošinovek těžko přesvědčíte, aby šli hrát FPSko. To je jako přesvědčit rybáře, aby se přestali nudit u vody a šli hrát fotbal...

+5/0
13.1.2016 15:17

M52i43c30h77a19l 73V91e31r29n31e77r 8277206887564

Duke Nukem byl původně plošinovka (první dva díly, 3D byl až třetí díl).

+1/−1
13.1.2016 16:02

V39l96a28d33i38s92l70a92v 22N28o75h26e20j21l 7838827528741

tak ukrok a pohyb dopredu zaroven byl o odmocninu ze dvou rychlejsi uz v Doomovi ;-) resp. 1.4x rychlejsi ;-D skoda ze se nektere docela dobre predelavky snazily tyto chyby opravovat (i napr. tichy BFG), zavadely skakani apod. coz uz pak nebyl Doom ve sve nejlepsi hratelnosti kdy se chyby stavaly soucasti strategie.

+2/0
13.1.2016 1:22

P94e35t89r 46S76o44k69o40l 8442391297111

V Doomu byly celkem dvě různé rychlosti straferunningu + speedbug při běhu kolem některých zdí - wallrunning. Za nejlepší a jedinečný pořád po letech považuji pohyb v quake1 respektive quakeworldu, kterému se říkalo bunnyhopping (dnes strafejumping, circlejumping) v kombinaci s mid-air akrobacií probíhaly v levelech s teamových deathmatchem neskutečné věci, které by snesly srovnání s nejlepšími triky q3a a QL.

+1/0
13.1.2016 2:26

A77n20d80r81e65j 73B48r31a72b63e58c 4722361647904

Quake World fyzika se pouzivala i v CPMA (Q3A mod) a tam to nejspis dosahlo vrcholu. Oproti QW totiz byla plynulejsi. Podobny model mel ostatne i Painkiller, ktery byl zurive rychly.

0/0
13.1.2016 9:19

P97e74t21r 18S46o93k73o44l 8922301497601

To nevím, podle mne v q3a byla fyzika už dávno jiná, v cpma se upravily jen její hodnoty a balance zbraní tak aby se hrál stejný styl hry na nových mapách a s novými zbraněmi a hitboxy. Dnes je to PQL, ale pořád je to cca stejné hraní, jen jsou větší mapy a jiné hitboxy. Doba pokročila, ale QW byl jen jeden a hlavně byl první. :-)

0/0
13.1.2016 11:04

A51n88d68r62e36j 62B92r26a97b16e38c 4382271197144

Nemluvite nahodou o CPMA s vanilla fyzikou? Byl tam jeste druhy mod prave s QW fyzikou.

0/0
13.1.2016 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.