Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zásadní prvky, které vznikly jako chyby a zformovaly podobu videoher

Existují prvky, bez kterých byste si řadu her dnes již nedokázali představit a přitom nebyly záměrem návrhářů. Vybrali jsme proto drobné chyby s velikým dopadem na rozličné žánry. Pravděpodobně vám vliv některých z nich bude povědomý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o59n19d34a 69H63e65j26l20í74k 1408423509307

Zásadní chyba byla atomový Gándhí v Civilizaci :))

+1/0
14.1.2016 14:23

J11a23r88o 24R31y23z70e80k 2231667451287

super clanok, Bonusweb je asi jedine co sa da na idnesu citat.

za najzaujimavejsi prvok pohybu pokladam crouch slide w q4.

+3/0
13.1.2016 14:49

V26á68c31l72a34v 34D79v33o85r44s13k93ý 8666481427164

Ještě Technet, tam jsou také odborníci na slovo vzatí.;-)

+10/0
13.1.2016 15:40

F52i60l48i61p 81T73ř97e88b96a 6383720708296

Trochu offtopic, ale z dnešního pohledu mě vyloženě pobavila zmínka o vývoji hardwaru pro Space Invaders R^

+6/0
13.1.2016 13:47

V11a46š52e88k 50H47a96v94r47á50n16e61k 8279439666198

Straferun+wallrun - uz v Doomovi + bych pridal ukonceni levelu jako mrtvola :D To bylo casto pouzivano speedrunnerama.

Jeste bylo dobre nechat, aby se potvory na sebe nastvali a zabili se navzajem. Nevim, jestli to puvodne byl zamer, nebo to vzniklo jako chyba.

Vrazdeni vlastnich jednotek bylo mozne uz v Dune1 i Warcraft1. Sice to moc k nicemu nebylo... leda by jednotka zabirala misto pro nejakou silnejsi, protoze pocet jednotek byl omezeny.

+1/0
13.1.2016 10:00

T93o56m81a80s 64T37r61n27k82a 5454518693419

co pořád máte s tím mario, zahrajte radši duke nukem, ve všem

lepsi nez mario

0/−5
13.1.2016 9:39

L74u95d60ě19k 13S84m97e60t15a26n10a 1445202151208

A co má Mario a Duke Nukem společného? Milovníky plošinovek těžko přesvědčíte, aby šli hrát FPSko. To je jako přesvědčit rybáře, aby se přestali nudit u vody a šli hrát fotbal...

+5/0
13.1.2016 15:17

M42i10c63h40a40l 78V13e80r89n88e64r 8737836347154

Duke Nukem byl původně plošinovka (první dva díly, 3D byl až třetí díl).

+1/−1
13.1.2016 16:02

V14l95a36d62i71s53l54a52v 24N58o68h58e88j39l 7808457538311

tak ukrok a pohyb dopredu zaroven byl o odmocninu ze dvou rychlejsi uz v Doomovi ;-) resp. 1.4x rychlejsi ;-D skoda ze se nektere docela dobre predelavky snazily tyto chyby opravovat (i napr. tichy BFG), zavadely skakani apod. coz uz pak nebyl Doom ve sve nejlepsi hratelnosti kdy se chyby stavaly soucasti strategie.

+2/0
13.1.2016 1:22

P51e83t81r 81S21o38k61o71l 8242691297481

V Doomu byly celkem dvě různé rychlosti straferunningu + speedbug při běhu kolem některých zdí - wallrunning. Za nejlepší a jedinečný pořád po letech považuji pohyb v quake1 respektive quakeworldu, kterému se říkalo bunnyhopping (dnes strafejumping, circlejumping) v kombinaci s mid-air akrobacií probíhaly v levelech s teamových deathmatchem neskutečné věci, které by snesly srovnání s nejlepšími triky q3a a QL.

+1/0
13.1.2016 2:26

A21n23d35r98e21j 14B18r56a42b66e87c 4572491807714

Quake World fyzika se pouzivala i v CPMA (Q3A mod) a tam to nejspis dosahlo vrcholu. Oproti QW totiz byla plynulejsi. Podobny model mel ostatne i Painkiller, ktery byl zurive rychly.

0/0
13.1.2016 9:19

P30e23t51r 19S52o20k51o41l 8492331327831

To nevím, podle mne v q3a byla fyzika už dávno jiná, v cpma se upravily jen její hodnoty a balance zbraní tak aby se hrál stejný styl hry na nových mapách a s novými zbraněmi a hitboxy. Dnes je to PQL, ale pořád je to cca stejné hraní, jen jsou větší mapy a jiné hitboxy. Doba pokročila, ale QW byl jen jeden a hlavně byl první. :-)

0/0
13.1.2016 11:04

A96n11d10r38e83j 32B75r47a54b32e88c 4272761377964

Nemluvite nahodou o CPMA s vanilla fyzikou? Byl tam jeste druhy mod prave s QW fyzikou.

0/0
13.1.2016 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.