Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: XCOM 2 je strategická perla. Takto měla vypadat jednička

Když v roce 2012 vyšel duchovní nástupce původního XCOMu a Ufa s podtitulem Enemy Unknown, mnozí měli obrovskou radost. Jenže to mělo háček: něco tomu chybělo. Proto nyní s potěšením hlásím, že nový XCOM s číslovkou 2 je přesně tím, co si fanoušci tahových strategií přáli už v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o34m42á14š 23V36e94j74m60e94l79k24a 8608722529

No s obtížností to trochu přehnali. Na normální obtížnost je to nehratelné. Zatím zklamání.

0/0
22.3.2016 22:44

M33a22r87c51e30l 72H33r32o93c86h 9349819922

lamo ;-D

0/−1
10.4.2016 16:48

T97o26m55á59š 63V59e83j27m86e57l71k25a 8858542709

Jelito :-P

+1/0
20.4.2016 15:26

F90r42a21n26t50i88š42e18k 17S91t11u98r60m 4202300850966

Ze začátku to vypadalo skvěle. ALe trpělivost mi nějak dochází. Několik věcí se mi líbí:

1. Příběh je od začátku zajímavý a rychle vtáhne.

2. Managment guerilového boje je taky celkem dobrý.

Ale pak se postupem času objevují věci, které jsou fakt frustrující.

1. Přesnost vojáků je naprosto náhodná. % střelby by klidně mohla nahradit nějaká ruleta. (když mi 4x za sebou vojáci minou s 80% úspěšností a pak 3x trefí s 50%, je to prostě špatně).

2. Neustálé brždění mise stále stejnými keci, které nejdou přeskočit.

3. 75% misí na omezený počet tahů.

4. Rychle se zvyšující úroveň nepřátel. Když se mi v každé další misi objeví o úroveň těžší nepřátelé je docela těžké být na ně nějak připravený. Navíc když mají většinou víc HP než moji, lepší zbraně, zbroj a je jich 3x více. A když je náhodou dostanu, tak jim přiletí posily!

5. Úplně chybí nějaké "easy" mise, kde bych si mohl potrénovat rekruty. Všechno je to "hard" nebo "brutal", kde každá chyba znamená smrt vašich vojáků. Takže na ně musíte vzít svoje nej vojáky a používat save/load nebo to risknout bez loadu a to vám pak na každé misi minimálne polovina týmu umře. Takže po 3 takových misích vám nikdo nezbude a můžete začít hrát hru odznova.

+1/−1
27.2.2016 11:30

V45í26t64ě75z55s64l74a49v 72K64o75u12n41e88k 7821698825911

Dohrano, roztrpceni pretrvava

Po dohrani mi zustaly 2 otazky: uz? to je vsechno?

XCOM je strasne kratka hra. Zaverecny fight s "BOSSem" v zasade podtrhuje hlavni premisu hry: nahoda.

V podstate zalezi kam se vam BOSSik teleportuje, bud muze byt hotovo za 5 minut nebo si zadelate na nekonecnou frustraci. Nebojte, nejaky load nakonec vyjde.

Hra je dost tezka dokud nemate mimic beacon a plazmovy zbrane, pak uz je to jen nuda. Pokud na vas "obrMECH" bafne kdyz mate jeste magneticky flusbroky" tak jako na me, asi se z toho pos..., ale dobra zprava je - nic tezsiho uz do konce hry nepotkate. Je to vubec dobra zprava?

Enemaku je par, jejich modelu jeste min (modely spocitate na prstech ne moc zdatneho truhlare, zbytek je reskinning), napaditost nulova, vse uz tu bylo.

Prvni polovina hry je tezka kvuli nedostatecne vybave a nedostatku prostredku, druhou polovinu projdete s prstem v nose a bez spetky invence a prekvapeni. Posledni tretinu hry uz ani nebylo co zkoumat, zadny novy enemak, zadna nova mise, nic, nuda nuda sed sed, aspon to netrva dlouho.

Hra neni ani dost dlouha nato, aby vam dala prostor (a chut) vyzkoumat vsechny mozne upgrady a vytrenovat posadku. ale ono to vlastne ani neni potreba.

A jako by to nestacilo, Firaxis zaverecnym videem vyhrozuje pokracovanim pod morem. XCOM2 je MNOHEM mene zabavny nez datadiskovy XCOM1 a budu hrat XCOM3? samozrejme, protoze jsem do UFO universa magor, ale urcite si jej nekoupim za plnou cenu, ale uplne v klidu pockam, az to zlevni.

nechapu proc je tato hra recenzenty nejen tady hodnocena jako strategicka perla a neco, co je lepsi nez jeho predchudce XCOM1 (ten mam i na tabletu, pokud vyjde tohle na tablet, vyhnu se tomu obloukem). No nic, dam si neco rozumneho, znovu instaluji Wasteland2

0/−1
22.2.2016 11:58

D98a53v38i96d 29D38i53r36g98a 7315771248

No jo, no, pokud jste do toho šel s tím, že si chcete zahrát RPG, tak to jste u špatné značky :)

Pokud jde o pokračování pod mořem, to sice nevylučuju, ale spíš jde o příjemný odkaz na stařičký terror from the deep :)

0/0
23.2.2016 23:19

P66a71v53e85l 23T39o75m27á19š41e25k 1677594464527

Jsem velky fanda UFO a XCOMu. Hra ma stale dobrou atmosferu nicmene chtel bych napsat par svych postrehu. Grafika zcela jiste dostala zmen k lepsimu. Ba musim rict, ze je vynikajici. Myslenka v tom, ze nyni se pohybujeme po mape trochu jinak a bazi take stavime trochu jinak je osvezujici. Bohuzel zhola nic se neudalo ve vlastni mechanice ovladani vojaku pri misi a jak tyto souboje funguji. On je to totiz trend mnoha poslednich her. Udelame to pekne graficke, aby se to lidem libilo a marketing nam pomuze lidi poradne vy-hypovat a prodeje budou super. Ono vymyslet dobrou, zajimavou a zabavnou mechaniku je tezsi, nez neco nakreslit. Navic pokud je mechanika slozita, tak se to take slozite testuje ze ? A je to vice nachylne k logickym bugum. Proto je trend dnesni doby co nejvice zjednodusovat a stavet vse hlavne na grafice. Z meho pohledu tedy neni v XCOM 2 nic extra noveho a jedna so pouze o dalsi marketingovou dojnou kravu. Pokud jde o vlastni hrani, tak tady bych chtel zminit asi tri postrehy. 1) udelat mise na cas bylo trochu otravne, ale to je pouze muj nazor. Jineho to mohlo naopak bavit. 2) Zhruba od 2/3 hry zacali byt mise dost tezky grenadier-fest. Mnozstvi HP, ktere se na me valilo a bylo potreba vystrilet v jednom kole bylo enormni a bez plosneho dmg. to moc neslo, protoze jak se alieni dostali k tahu, tak byla velika samce, ze dojde ke zraneni vojaka a to znamenalo dost dni na marodce a brneni tomu v poslednich fazich hry pomahalo minimalne. Pokud vyjde dalsi XCOM, tak si ho asi stejne zase koupim, ale je potreba se na veci divat realnym pohledem. Ja takovy treba mam, protoze hraji pocitacove hry jiz cca. 20 let.

+1/0
19.2.2016 17:23

D91a43n 57S46v72o36b77o35d36a 9310230735436

Prosim o odpovedi , jsem fanda xcom od prvniho dilu (kdy attritbuty vojaku byli v "byte" promene ....) posledni verze XCOM-EW, me hodne bavila (i kdyz to bylo treba doladit par MODy)

1. Muzu uz si svobodne vybrat povolani , nebo je to random ?

2. Jak je resena obtiznost ? Podobne jako v EW tim ze moji vojaci meli mene HP a emzaci vice ?

3. Jsou uz na to MODy ktere hru opravi / doladi ?

4. Celkove nejake porovnani s EW (hodne me bavilo mit mechy a geneticky vylepsovat vojaky)

0/0
18.2.2016 20:01

M96a86r15t32i21n 26P96o78d31h17o24r94s82k40ý 4405921909533

1. Pokud voják získá povolání v misi zkušenostma, tak si povolání vybrat nemůžete, ale můžete postavit Guerrilla Tactics School, kde si můžete vojáky na požadované povolání vytrénovat

2. Ještě jsem nedohrál první hru, ale podle toho, co píšou jiní, je tam zdraví nepřátel taky. Pak také přesnost střelby (není to ale jen o pevných bonusech ale jsou tam i nějaké zákonitosti jakože, když vám někdo umře na nižší obtížnosti, tak ostatní v té misi získájí bonus, atd.), doba léčení vojáků, AI emzáků (na nižších obtížnostech po vás nejdou tak agresivně), ceny věcí, doby zkoumání, odměny za mise, vývoj a protiakce emzáků, atd.

3. Tvorba modu je pro tuhle hru prý snadná. Tady je třeba žebříček 10 nej: https://www.vg247.com/2016/02/18/xcom-2-best-mods/ (akorát se prý nahraným pozicím moc nelíbí, když měníte mody v průbehu hry)

4. Můžete dávat vojákům neurální vylepšení, která permanentně zvýší nějakou jejich vlastnost (rychlost, životy, vůle, obratnost/uhýbání, míření) nebo čip, co zlepší hackování.

+1/0
18.2.2016 23:52

V37í94t94ě89z36s93l10a88v 10K45o57u79n52e25k 7521708945971

1) jak napsal Martin

2) nepresnosti tvych vojaku, z overwatche strilej panubohu do oken, trefi se asi stejne casto jako vyhravam ve sportce, pouzivat nektere skilly jako treba u snipera "killzone" je jen vyhazovani munice, HP mas min, brneni je k prdu, zalezi jen na HP tvych vojaku, ale ve chvili kdy mas dost granatu, mimic beacon a psyoniky, je to stejne jedno, budes provozovat genocidu napotkani

3) modu je spousta, ale vetsina z nich je jen vizual nebo kecy vojaku, nic bez ceho by se nedalo zit nebo co by nejak zasadne hru zachranilo (no par uzitecnych se najde)

4) EW je o level lepsi

0/0
22.2.2016 12:08

D25a28v87i37d 39D38i95r59g27a 7155781448

Mě by fakt zajímalo, na jakou obtížnost jste to hrál. Killzone mi připadá šíleně OP, často jsem s ní dokázal vystřílet jeden a půl hlídky naráz, snipera zastavilo až to, že mu došly náboje.

0/0
23.2.2016 23:21

V33í96t40ě36z32s46l48a96v 97K15o85u62n45e54k 7631788465281

rad bych pozadal zdejsi ironman mastermindy o radu:

mam zachranit repeater (uprostred nejakymistnosti) u ktereho od zacatku sedi mutton s plazmou a takovy to velky oko, co napriklad ozivuje zombie, nevim jak se ten krap jmenuje.

Cize situace je takova, ze mych pet zouflacu vyskoci z letadla, hned po prvnim kole vidim, jak vysilac dostava za 9-12 HP (a pak samozrejme kazde dalsi kolo) takze mam cca 4-5 kol to prekazit, pricemz v ceste mi stoji ti dva pitomci, co vypadaji jako papez s kridlama, 2x andromedan, a nejaky ten blb s mecikem, rapl co dava vsem v okoli stit a cerveny mech (to jsou samozrejme bez problemu hratelni nepratele, ale ne v tomhle casovem presu, staci aby se sikovne schovali a ja prosustruju kolo ktere uz nemam sanci dohnat). Tedy s pomoci bozi a loadu se po 2 kolech dostanu nadostrel a odkrytim okoli vysilace aktivuju toho hypermecha na dvou nohach vysokej jako mrakodrap. Ve chvili aktivace vstane a slapne na ten vysilac. Jaka taktika mi pomuze tohle vyhrat?

+1/0
17.2.2016 16:10

V95o67j21t52a 65P61a25t41k44o77s 8830578598753

Co znamená, že šlápne na ten vysílač? Jinak, koncentrovanou palbou není problém ho v jednom kole zničit, ikdyž s mutonama v závěsu je to dost ošidné no.

0/0
17.2.2016 19:03

V19í34t42ě14z27s53l64a19v 45K78o73u34n58e91k 7191988915151

jo, ted kdyz uz mam konecne plazmove zbrane, APCR munici, uz se proti tomu da, kdyz jsem ho potkal poprve a podruhe, mel jsem jen magneticke a to je o nicem, s tim se znicit neda.

proste se postavil a sel primo proti me, co je v ceste to bori, vysilac dorazil

0/0
18.2.2016 12:43

M60a88r47t27i16n 68P16o41d52h71o31r44s76k67ý 4355711609853

Tady máte tuhle misi odehranou na obtiznost legendary ironman: https://www.youtube.com/watch?v=L9cJplSWcQ0. Dost tam taky pomohl mimic beacon.

0/0
18.2.2016 5:47

V52í25t94ě47z28s41l17a74v 32K87o34u20n98e48k 7121678445161

zahrany pekne, ale nebyl tam jedinej mech, krom toho ty Vipery se chovali trochu divne, pokud je potkam ja, z 80% zkouseji to pritahnuti jazykem a to je spatny.

0/0
18.2.2016 12:53

M23a11r34t53i85n 26P54o21d63h80o73r26s50k59ý 4355491859623

Zas tam má dvě skupinky emzáků u zařízení, které má chránit. Dostane se k němu těsně před tím, než mu ho zničí, a stejně to dá (právě i díky tomu mimic beacon). Já když na to koukal, tak už jsem ho odepisoval. Pokud máte pocit, že jen na vás je svět zlý, můžete mrknout i na další jeho mise :)

0/0
18.2.2016 22:52

V77í52t23ě24z38s80l58a16v 92K49o14u86n37e62k 7651108285731

:) svet na me zly neni, hra je proste nevyvazena, zacatek, pokud si clovek vybere blbe co zkoumat a vyrabet je svinsky tezky, protoze proste neni boha enemaky vybit vcas.

Kdyz ma uz potom hrac "zbrane hromadneho niceni", je to presny opak, hruba nepresnost a RNG neplati na granaty, psyoniky a gremiliny a rakety. po misich zustavaji mesta a zakladny srovnane se zemi a casove limity jsou k smichu :/

0/0
22.2.2016 12:12

D69a97v13i41d 66M54a24t65u25s96e48k 4484577317943

Nelze nevzpomenout na 19 let starou hru Incubation. Pro mě největší výhodou této hry, byla skutečnost že jsem mohl vybudovat špičkovou jednotku a obtížnost hra budovala designem mapy. Xcom však vygeneruje náhodnou mapu a obtížnost dosáhne neschopnosti vašich vojáků. Pro mě to má zásadní vliv na vztah k herním postavám a pocitu že hry. Takže pro mě ani čtvrtý díl xcom nepřekonal stařičký Incubation. Pro zajímavost přidávám dobovou recenzi :

http://bonusweb.idnes.cz/incubation-time-is-running-out-dzh-/Clanek.aspx?c=A010803_incubation_bw

+2/0
16.2.2016 23:12

D88a52v15i35d 64D93i41r14g81a 7395271588

Jestli mě na jedničce fakt něco nebavilo, tak to byly předgenerované mise se stále stejnou mapou. Chvála bohu za náhodné generování.

0/0
17.2.2016 0:20

V96í79t55ě51z80s60l31a18v 28K17o62u86n96e27k 7891418105841

nahodne generovane mapy jsou dvojsecne. obcas se vygeneruje tak, ze s kombinaci nepratel mezi vami a cilem a casovym limitem to uz neni zabava. Samozrejme je to tu jeden stretigicky genius vedle druheho, pro ktere to neni problem, ale ja, lama, proste obcas musim loadnout cas pred misi a nechat si vygenerovat novou nabidku. a to me dost stve.

+1/0
17.2.2016 17:30

D97a59v61i80d 11D97i70r68g23a 7915401808

Ta hra se dá dohrát, i když některé mise nedáte. Jak říkám, zkuste to na ironmana a na loadování se vykašlete. Paradoxně se tím připravujete o část hry typu zdrchaný výsadek s omráčenými kolegy přes rameno se stahuje k evakuační zóně, sniper kryje ústup. Jo, když mi takhle elitní sniper o jedno pole nestihl odlet, tak jsem taky málem rozkousal klávesnici. Ale nakonec jsem to dal.

+1/0
18.2.2016 13:19

M54a43r85e98k 72Z84a63h74r39a29d49i67l 6184909345251

Vypadá to zajímavě...až jsem z toho dostal víc chuť na Silent Storm...

+1/0
16.2.2016 13:08

P63a19v42e54l 29L57o25v59e36c 2204416591498

Mě se zdá více než 20% rozdíl v hodnocení recenze a "veřejnosti" dost velký na to, aby to byla taková "pecka".

Budu-li si chtít zahrát pořádnou tahovku - JA 2 s přídavky, UFO klony prakticky na té bázi bojů byly prostě slabé odvary JA.

Trošku obšírně a hlavně je to můj názor:

Warcarft 1 - War. 2 podobné - vylepšené = skvělé - War 3, přhnaný důraz na hrdiny, přidané časové limity = cesta do háje.

Starcarft 1 super - Star. 2 (lepší grafika, příběh pěkně rozvedený) ALE - přehnaný důraz na hrdina a HODNĚ časových limitů, prakticky téměř každá mise = cesta do háje (nemůžu si užít hru, nemám totiž čas a replay , ani náhodou, proč? Na rozdíl od Star 1).

Diablo 1 fajn, - D 2 s datadiskem super - D 3 zjednodušené = cesta do háje...

Heroes 1 - 2 - 3 (super) = 4 krok stranou, ale pořád OK, 5 (= 3 ve 3D) - 6 (zjednodušení všeho - ke škodě hry) = slabé a cesta do háje, 7 - co jsme v 6 sebrali, tady musíme vynahradit!!! = výsledek známe....

Série Might and Magic RPG (hrál jsem 6-9) vesměs podobné, fajn, nová 10? - zjednodušení = cesta do háje...

No a na konec JA 1 (fajn) - JA 2 super (s přídavky skvělé) - a pak už jen klony se společným jmenovatelem - zjednodušení, nemá atmosféru... = cesta do háje...a UFO jsem zkoušel prakticky každé, přestalo mě bavit moc rychle, JA 2 ve scifi to prostě nebylo... UFO 2 si tedy nekoupím, přečtené mě stačí...

A resumé? Splečný jmenovatel - zjednodušení, dle mého zabiják těchto her (zjednodušené jsou mobilní hry, na PC proboha dělejte pořádné hry!!!).

+11/0
16.2.2016 9:51

P79a76v73e41l 18L89o11v42e51c 2594226591268

A ještě přidám, co se nevešlo, "tah na čas".

Chápu, že tah na čas v některých misích je fajn, zpestří hru, ale je-li 50 a více % misí tahem na čas, jsem nucen hrát jinak a hru si nevychutnám. Je to jako procházka v parku, ale sprintem, protože mě chce někdo sejmout... Chodil bych na takovou procházku dobrovolně a ještě za ni platil? Asi ne;-)

+6/0
16.2.2016 9:54

M89a67r36t65i18n 43P61o35d68h71o81r64s93k17ý 4755661239443

V hodnocení XCOM 2 je celkem zajímavá shoda, že snad všechny oficiální recenze, co jsem viděl, dávaly kolem 90% a čtenáři dost často v průměru kolem 70%. Není na škodu také mrknout na nějaký gameplay na youtube. Podle mě XCOM 2 nabízí více možností než XCOM: EU, takže minimálně v tomhle ohledu jde správným směrem. To, že je většina misí tahově omezená, mě trochu odrazovalo, protože obvykle postupuju v klidu a dost pomalu, ale nakonec mi to nevadí (spíš naopak) a navíc je na to mod, který to vypíná. V takových misích to chce holt trochu agresivnější ale zároven obezřetnou taktiku a využívat všech možností, co hra nabízí, a to včetně novinek (hlavně některé schopnosti rangera a specialisty, boření krytů, concealment, ...).

0/0
16.2.2016 11:09

P83a96v65e86l 41V77a16l57e81n64t80a 7141911527853

No to hodnocení je dost divný. Když to 2 dny zpátky hodnotilo 250 lidí tak to mělo jen 35%, o sto lidí později už 70%. To by tomu těch sto lidí muselo dát stovku všichni. A že by to předtím 250 lidí hodnotilo 35% to pochybuji. Nechápu mají to celé divné. Za mě 80% určitě.

+1/0
16.2.2016 13:37
Foto

O92n91d17ř25e73j 83Z72a86c67h 3243820653652

Většina hlasujících má tendenci vyvažovat hodnocení, které právě vidí. Takže ti, kterým se zdá čtenářské hodnocení nízké, dávají 100 a ti, kterým vysoké zase 0. A druhá věc: ti, co hodnotí, nemuseli hru hrát.

+2/−1
17.2.2016 14:29

D51a76v65i58d 54D93i34r28g47a 7825191538

Trošku mě to vede na otázku, jaký má takové hodnocení smysl.

+1/0
17.2.2016 14:41
Foto

O10n37d39ř68e82j 81Z78a89c57h 3773430903922

Nějakou vypovídající hodnotu má, ale spíš vy smyslu vnímání dané hry komunitou. Když to porovnám třeba s Metacritics, je to aktuálně prakticky totožné. Odborná kritika tam má průměr 89, hráči 70. Zajímavější ovšem vždycky jsou konkrétní názory.

+2/−1
17.2.2016 14:59

K76a68r24e98l 30M89o11r49a98v37e70c 3551846548691

Pro mě čtvrtá hra série UFO, která je srdeční záležitostí. X-COM 2 je výborná hra, několik výtek mám, ale obecně mě pohltila. Nejprve chválení (anebo frustrace)? Závod s časem projektu Avatar. To je pecka, člověk je nervózní a jede, na frajeřinky není čas. Mise na kola, na jednu stranu je to diverze a tak to beru jako zpestření, ale některé mise jsou šibeniční (nebo už ne - viz dále.). Vývoj a modely vojáků jsou prostě pecka. Uživatelské změny to ještě posilují. Takže co ty chyby. Mám Steam distribuci od začátku prodeje a musím se podivit. Podle mého názoru první hra byla katastrofální a na normální obtížnost to byl zatracený challenge. Myslím, že dali patch protože kampaň o 14 později na stejnou obtížnost byla vybalancovaná a v podstatě v té samé misi někdy limit kol polevil nebo dokonce zmizel. Například Avenger defence po sestřelení první kampaň byly kola i na zničení majáku a evakuaci, druhá už jen na evakuaci.

Druhá věc mě ale přivádí k nepříčetnosti, jsou do drobné bugy, např. animace továrny Adventu,která se spustí z dané vzdálenosti mi přerušuje útok Rangera na melee. Další zásah je snad rozdán kolo dopředu, Avatar mi stojí na pozici a pravděpodobnost zásahu je od různých vojáků 75%+. Netrefí jediný. V některé pozici se prostě zasáhnou nedá, i když bude na louce přímo před hlavní. Load netrefí jediný, prostě v tomto bodě s tím nejde nic udělat. To samé hack. Mám vyzkoušeno, že daná věc vyhackovat jde nebo ne a pravděpodobnost s tím nesouvisí. Jestli selže jednou, nemá cenu loadovat. Skullmining to samé. Myslím, že přes Steam se postupem chyby opravují, ale tohle mě hodně rušilo. Negativní je ale i náročnost na grafiku, na mém "herním" ntb (Asus G75V) to jede na velmi odlehčenou konfiguraci. A to jednu běžně hry staré rok na Ultra. Ale co zážitek to je na 100% to nedosáhlo, ale 90% beze všeho dám.

+1/0
16.2.2016 9:27

V76i48t 90O79t85a15h11a89l 5175760659154

Kalkulace je opravdu rozpočítána dopředu. Prostě jsou předem rozděleny políčka ze kterých se do cíle trefíte a ze kterých ne. Stejně tak je předem rozdělen, kdo hackne a kdo ne. Při loadu po missu stačí prostě doběhnout na o jedna jiné políčko, i když je z něj logicky horší výhled na cíl.

U Avatar projektu je směšné to, že se vám nevyplatí jej vůbec řešit, dokud vám nechybí třeba poslední hodina odpočtu.

Proč? Protože když máte plný Avatar, začne 10-20 denní odpočet. Zrušení základny vám třeba sebere 2 dílky Avatara, ale pokud počkáte do poslední hodiny, získali jste navíc tech 10-20 dnů odpočtu na výzkum a vylepšování. A pak zas jednoduše počkáte na zaplnění Avatara a nový odpočet a zas máte 10-20 dnů k dobru. Což jde zcela proti logice příběhu.

Já dal 75%, (z toho 10 bodů za jednoduchost modování).

Bohužel narozdíl od původního UFO: EU z r. 1993 se domnívám, že jakmile to poprvé dohraju na legendary Ironmana, tak se k tomu vrátím až budou obě DLC.

+2/0
16.2.2016 12:57

J32a74n 57K50r88á89s40n93ý 2131386451429

S timhle názorem se naprosto stotožňuju. Některý bugy jsou docela i trapný (seberete nepřátelům jednotku na 2 kola, ale ukončíte s ní a hra vám ji počítá jako vašeho raněného vojáka). Co se týče tý pravděpodobnosti, tady hrajou roli 2 věci.

1. Jak se ve hře pohybujete. Každej pohyb očividně generuje z pravděpodobností co se stane. Pokud hodíte na začátku mise granát a s dalšim vojákem uděláte 20 kroků, váš sniper na 93% mine, ať loadujete jak chcete, pokud nezměníte ty 2 předchozí kroky, mine vždycky. To je ale vcelku dobře, protože to dává prostor pro balancování a zažil jsem kola, která musíte dohrát v přesně stanoveném postupu, jinak prostě se přes ně nedostanete. Kdo nemá rád šachy, bude tohle hodnotit jako negativum. Já si to užil, jde o logické myšlení a vlastně zpětně od vašeho cíle odkrýváte co dělat (milion loadingů :D )

2. Váš voják je dement. Tohle je klasika už od Enemy Unknown. Některý vojáci trpí prostě na maximální demenci. Nevim, jestli je to tim, v jakym pořadí jsou zařazený do týmu nebo čim, ale mám 2 snipery. Jednoho jsem namaxoval na pušku, Superior dalekohledy, všechno. Od začátku hry střílí někam do pole. Jak je šance 80-95% je to spíš pade na pade, většinou u prvního setkání :D Je ale fakt, že některý mise totálně zachránil a jak někdo zmiňuje, že killzone je k ničemu, není.

+1/0
24.2.2016 9:01

K20a25r39e80l 54M24o22r15a39v97e77c 3911376888121

Také jsme měl jednoho Američana s typickým zjevem Inda. Ačkoliv atributy měl OK, vyznačoval se nádhernou vlastností. Netrefil, nikdy.... tedy alespoň ve dvou misích,kde jsem se ho snažil levelovat. To ucho netrefilo ani zmijáka na jeden krok. Takže jako neužitečnější pro kolektiv bylo zahřívání střídačky :-)

0/0
25.2.2016 14:35

J28a98r12o19s76l55a41v 60J60a19k96u76b51o56v 8182365665327

Xcom2 ani zdaleka nema na Xcom: Long War.. co je dost skoda kedze Firaxis vraj v niektorych veciach spolupracoval s ludmi ktori ten mod spravili.. akurat ze chlapci sa radsej rozhodli pracovat na vlastnej hre ako by znova robili mod pre Firaxis.

+1/0
15.2.2016 22:06

P61e97t40r 90K87l84e76i77n 4870220938845

Trapnej odvar. Před víc než 15ti lety sem propařil enemy unknown a ta byla nesrovnatelněji zábavnější.

A to díky lepšímu systému vylepšování vojáků. Zkušenosti získané v boji se rozdělovali do síly, obratnosti, přesnosti a psioniky.

Voják měl velkej batoh a šel rozšiřovat, podle SÍLY pobral voják materiál.

Podle obratnosti měl voják rozdělenej pohyb. Dokud ho nespotřeboval, mohl chodit, běhat, střílet, brát věci ze sumek, batohu. Vše stalo obratnost. Takže zatah mohl popojít, vystřelit, popojít, vystřelit, vystřelit, popojít, vystřelit a schovat se. Když byl voják nadupanej na obratnost, byla to sranda.

Přesnost byla na přesnost zásahů.

psionika na ovládání nepřátel.

Tato hra i předešlá jednička remake sou trapné odvary, kdy bojová část hry je ošizena, je nudná, řrkl bych až trapná ve srovnání s vyše zmíněným.

+5/−5
15.2.2016 21:54

V54o32j88t86a 31P26a57t95k84o81s 8100288618393

No to si ovšem pamatujete dost špatně. Ve starých ufech sice byly časové jednotky, takže člověk mohl chodit jak se mu zlíbilo, ale střelba brala pevné procento z celkového počtu časových jednotek. Takže třeba přesná střelba vám sebrala nadpoloviční počet z časových jednotek ať už jste jich měl 20 nebo 120 a vystřelit rozhodně nešlo víckrát, než 2x za kolo (od boku, mířeně jen jednou).

+6/−2
15.2.2016 23:02

P96e15t85r 48K17l46e79i60n 4460100278505

nesmysl.

+1/−7
16.2.2016 0:09

V30o24j95t81a 69P86a38t70k32o75s 8590928608333

Samozřejmě, že to nesmysl není. Abych vám osvěžil paměť, tady je screen top zbraně z ufa 2

http://ufopedia.csignal.org/usopedia/042.png

Tam jasně vidíte, že mířená střela vám sebre 70% časových jednotek, střela od boku 50%. Takže jedna mířená střela za kolo, dvě střely od boku, ovšem bez pohybu.

+3/−1
16.2.2016 8:55

R54u65d14a 98S67l43a84v12í46k 5693418176611

To je pravda, ale tyhle údaje jsou základní. S růstem zkušeností se vojákovi snižovali (tzn. opravdu zkušený voják mohl vystřelit mířenou 2x za kolo)

0/−2
17.2.2016 11:38

V57o83j37t80a 68P71a34t44k86o19s 8550208778513

To prostě není pravda, vždyť to vidíte na tom screenshotu. Aim VŽDY bere 70% vašich time units, nehledě na tom kolik jich máte. S rústem zkušenosti rostl počet time units které má voják k dispozici, ale tahle zbraň vám při mířené střele vždy brala procentuálně stejně. Nikdy, opravdu nikdy nešlo vystřelit mířeně dvakrát, leda z horší zbraně. Ty totiž nebraly tak velké procento při mířené střele, ale koho zajímá kolikrát může vystřelit ze základní zbraně, že.

+3/0
17.2.2016 18:58

D12a45v46i81d 40D82i12r47g21a 7275611978

Zkušenosti se rozdělovaly náhodně, takže jediný způsob, jak získat toho "správného" vojáka bylo pustpně nakupovat pořád nové a doufat.

Voják měl k dispozici batoh, ve kterém měl granát a zásobníky, protože víc smysluplných předmětů nebylo.

Schopnosti vojáků nebyly.

A ta nádhera, když se vám někde na mapě ztratil emzák a mohli jste po ní radostně pobíhat třeba půl hodiny, než byl nalezen zakempený někde ve stodole.

Propařil jsem u strého ufa hodiny a hodiny a bavilo mě. Ale oba nové Xcomy jsou více než důstohný remake. Není to identická hra, ale přidané možnosti mi rozhodně přijdou zajímavější, než měl originál, takže za mě dobré.

+5/0
17.2.2016 0:28

V79o79j88t17a 44P34a84t58k56o11s 8590518258163

Presne, hledani posledniho emzaka v koloniich v X-COM:TFTD byl jeden z nejvic frustrujicich zazitku co pamatuju.

+2/0
18.2.2016 10:29

M96a13r71t63i67n 92P94o43d95h85o56r11s79k63ý 4895191119593

"popojít, vystřelit a schovat se" - ač mám původní UFO rád, tak tohle bylo celkem nelogické. Rozdělení tahu na dvě akce hru více přibližuje boji v reálném čase. Už nemůžete někam nechráněný naběhnout, střílet a pak se zase schovat aniž by emzák mohl reagovat.

+1/−2
15.2.2016 23:34

M98i18r28o10s85l39a94v 15S95t95a49s50t88n29y 7574363266221

A nebylo to tak, že když emzákovi zbyly ještě akční body z minulého kola, tak mohl právě mohl právě střílet, když se mu voják objevil v zorném poli? V tahovkách je to běžná věc, jen si za boha nemůžu vzpomenout, jestli to bylo i v UFU.

0/0
16.2.2016 8:13

K74a66r28e16l 24M47o59r40a87v83e52c 3881806128571

Bylo. Nastoupil jste do výtahu, vyjel jste do patra lodi a koupil ji od 3 Etherealů :-)

+6/0
16.2.2016 9:35

J52a86n 32P48a79v34e13l 8373712378866

The grass was greener, ...

+8/0
15.2.2016 23:49

K39a96r27e59l 60M58o92r52a15v85e89c 3481706668461

To si pletete s Falloutem, tam se AP daly spotřebovávat po libosti. Střelba v UFO Enemy Unknown byla normována na 1-2 výstřely (aim, snap, auto shot).

+1/0
16.2.2016 15:14

J52i71ř34í 11S43o34j47k45a 5238402661978

ta hra je totální odpad, nemá to nic společného se strategickou hrou, je to možná trošku akční ale ne hra ale jen DEMO hry které jsem dohrál za víkend, jednička byla 100x lepší !!!! ;-€

0/−9
15.2.2016 16:22

L69e13o39š 41V22e19r95n86e97r 4804930416473

Neřekl bych že je to odpad, ale na první díl nemá nic a už mít zřejmě nikdy nebude. Na to si budeme muset zřejmě zvyknout. Já zbožňoval i zatracovaný 3 díl, který je podle mě skvělý.

+5/−1
15.2.2016 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.