Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: XCOM 2 je strategická perla. Takto měla vypadat jednička

Když v roce 2012 vyšel duchovní nástupce původního XCOMu a Ufa s podtitulem Enemy Unknown, mnozí měli obrovskou radost. Jenže to mělo háček: něco tomu chybělo. Proto nyní s potěšením hlásím, že nový XCOM s číslovkou 2 je přesně tím, co si fanoušci tahových strategií přáli už v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o32m77á87š 91V23e73j45m13e55l23k38a 8888872189

No s obtížností to trochu přehnali. Na normální obtížnost je to nehratelné. Zatím zklamání.

0/0
22.3.2016 22:44

M21a12r52c14e50l 21H94r63o67c59h 9739329622

lamo ;-D

0/−1
10.4.2016 16:48

T33o62m28á47š 88V47e34j16m70e15l68k95a 8658282169

Jelito :-P

+1/0
20.4.2016 15:26

F75r82a49n62t21i20š75e95k 33S91t79u78r19m 4672200370276

Ze začátku to vypadalo skvěle. ALe trpělivost mi nějak dochází. Několik věcí se mi líbí:

1. Příběh je od začátku zajímavý a rychle vtáhne.

2. Managment guerilového boje je taky celkem dobrý.

Ale pak se postupem času objevují věci, které jsou fakt frustrující.

1. Přesnost vojáků je naprosto náhodná. % střelby by klidně mohla nahradit nějaká ruleta. (když mi 4x za sebou vojáci minou s 80% úspěšností a pak 3x trefí s 50%, je to prostě špatně).

2. Neustálé brždění mise stále stejnými keci, které nejdou přeskočit.

3. 75% misí na omezený počet tahů.

4. Rychle se zvyšující úroveň nepřátel. Když se mi v každé další misi objeví o úroveň těžší nepřátelé je docela těžké být na ně nějak připravený. Navíc když mají většinou víc HP než moji, lepší zbraně, zbroj a je jich 3x více. A když je náhodou dostanu, tak jim přiletí posily!

5. Úplně chybí nějaké "easy" mise, kde bych si mohl potrénovat rekruty. Všechno je to "hard" nebo "brutal", kde každá chyba znamená smrt vašich vojáků. Takže na ně musíte vzít svoje nej vojáky a používat save/load nebo to risknout bez loadu a to vám pak na každé misi minimálne polovina týmu umře. Takže po 3 takových misích vám nikdo nezbude a můžete začít hrát hru odznova.

+1/−1
27.2.2016 11:30

V90í20t22ě50z36s74l49a51v 63K11o50u95n82e17k 7831928875871

Dohrano, roztrpceni pretrvava

Po dohrani mi zustaly 2 otazky: uz? to je vsechno?

XCOM je strasne kratka hra. Zaverecny fight s "BOSSem" v zasade podtrhuje hlavni premisu hry: nahoda.

V podstate zalezi kam se vam BOSSik teleportuje, bud muze byt hotovo za 5 minut nebo si zadelate na nekonecnou frustraci. Nebojte, nejaky load nakonec vyjde.

Hra je dost tezka dokud nemate mimic beacon a plazmovy zbrane, pak uz je to jen nuda. Pokud na vas "obrMECH" bafne kdyz mate jeste magneticky flusbroky" tak jako na me, asi se z toho pos..., ale dobra zprava je - nic tezsiho uz do konce hry nepotkate. Je to vubec dobra zprava?

Enemaku je par, jejich modelu jeste min (modely spocitate na prstech ne moc zdatneho truhlare, zbytek je reskinning), napaditost nulova, vse uz tu bylo.

Prvni polovina hry je tezka kvuli nedostatecne vybave a nedostatku prostredku, druhou polovinu projdete s prstem v nose a bez spetky invence a prekvapeni. Posledni tretinu hry uz ani nebylo co zkoumat, zadny novy enemak, zadna nova mise, nic, nuda nuda sed sed, aspon to netrva dlouho.

Hra neni ani dost dlouha nato, aby vam dala prostor (a chut) vyzkoumat vsechny mozne upgrady a vytrenovat posadku. ale ono to vlastne ani neni potreba.

A jako by to nestacilo, Firaxis zaverecnym videem vyhrozuje pokracovanim pod morem. XCOM2 je MNOHEM mene zabavny nez datadiskovy XCOM1 a budu hrat XCOM3? samozrejme, protoze jsem do UFO universa magor, ale urcite si jej nekoupim za plnou cenu, ale uplne v klidu pockam, az to zlevni.

nechapu proc je tato hra recenzenty nejen tady hodnocena jako strategicka perla a neco, co je lepsi nez jeho predchudce XCOM1 (ten mam i na tabletu, pokud vyjde tohle na tablet, vyhnu se tomu obloukem). No nic, dam si neco rozumneho, znovu instaluji Wasteland2

0/−1
22.2.2016 11:58

D83a20v21i20d 52D57i65r94g54a 7185671248

No jo, no, pokud jste do toho šel s tím, že si chcete zahrát RPG, tak to jste u špatné značky :)

Pokud jde o pokračování pod mořem, to sice nevylučuju, ale spíš jde o příjemný odkaz na stařičký terror from the deep :)

0/0
23.2.2016 23:19

P47a59v77e50l 14T54o15m65á48š17e98k 1207564184347

Jsem velky fanda UFO a XCOMu. Hra ma stale dobrou atmosferu nicmene chtel bych napsat par svych postrehu. Grafika zcela jiste dostala zmen k lepsimu. Ba musim rict, ze je vynikajici. Myslenka v tom, ze nyni se pohybujeme po mape trochu jinak a bazi take stavime trochu jinak je osvezujici. Bohuzel zhola nic se neudalo ve vlastni mechanice ovladani vojaku pri misi a jak tyto souboje funguji. On je to totiz trend mnoha poslednich her. Udelame to pekne graficke, aby se to lidem libilo a marketing nam pomuze lidi poradne vy-hypovat a prodeje budou super. Ono vymyslet dobrou, zajimavou a zabavnou mechaniku je tezsi, nez neco nakreslit. Navic pokud je mechanika slozita, tak se to take slozite testuje ze ? A je to vice nachylne k logickym bugum. Proto je trend dnesni doby co nejvice zjednodusovat a stavet vse hlavne na grafice. Z meho pohledu tedy neni v XCOM 2 nic extra noveho a jedna so pouze o dalsi marketingovou dojnou kravu. Pokud jde o vlastni hrani, tak tady bych chtel zminit asi tri postrehy. 1) udelat mise na cas bylo trochu otravne, ale to je pouze muj nazor. Jineho to mohlo naopak bavit. 2) Zhruba od 2/3 hry zacali byt mise dost tezky grenadier-fest. Mnozstvi HP, ktere se na me valilo a bylo potreba vystrilet v jednom kole bylo enormni a bez plosneho dmg. to moc neslo, protoze jak se alieni dostali k tahu, tak byla velika samce, ze dojde ke zraneni vojaka a to znamenalo dost dni na marodce a brneni tomu v poslednich fazich hry pomahalo minimalne. Pokud vyjde dalsi XCOM, tak si ho asi stejne zase koupim, ale je potreba se na veci divat realnym pohledem. Ja takovy treba mam, protoze hraji pocitacove hry jiz cca. 20 let.

+1/0
19.2.2016 17:23

D10a49n 84S95v84o30b79o35d26a 9160800675636

Prosim o odpovedi , jsem fanda xcom od prvniho dilu (kdy attritbuty vojaku byli v "byte" promene ....) posledni verze XCOM-EW, me hodne bavila (i kdyz to bylo treba doladit par MODy)

1. Muzu uz si svobodne vybrat povolani , nebo je to random ?

2. Jak je resena obtiznost ? Podobne jako v EW tim ze moji vojaci meli mene HP a emzaci vice ?

3. Jsou uz na to MODy ktere hru opravi / doladi ?

4. Celkove nejake porovnani s EW (hodne me bavilo mit mechy a geneticky vylepsovat vojaky)

0/0
18.2.2016 20:01

M83a41r30t40i83n 49P62o89d27h42o13r39s86k32ý 4485761209113

1. Pokud voják získá povolání v misi zkušenostma, tak si povolání vybrat nemůžete, ale můžete postavit Guerrilla Tactics School, kde si můžete vojáky na požadované povolání vytrénovat

2. Ještě jsem nedohrál první hru, ale podle toho, co píšou jiní, je tam zdraví nepřátel taky. Pak také přesnost střelby (není to ale jen o pevných bonusech ale jsou tam i nějaké zákonitosti jakože, když vám někdo umře na nižší obtížnosti, tak ostatní v té misi získájí bonus, atd.), doba léčení vojáků, AI emzáků (na nižších obtížnostech po vás nejdou tak agresivně), ceny věcí, doby zkoumání, odměny za mise, vývoj a protiakce emzáků, atd.

3. Tvorba modu je pro tuhle hru prý snadná. Tady je třeba žebříček 10 nej: https://www.vg247.com/2016/02/18/xcom-2-best-mods/ (akorát se prý nahraným pozicím moc nelíbí, když měníte mody v průbehu hry)

4. Můžete dávat vojákům neurální vylepšení, která permanentně zvýší nějakou jejich vlastnost (rychlost, životy, vůle, obratnost/uhýbání, míření) nebo čip, co zlepší hackování.

+1/0
18.2.2016 23:52

V63í43t32ě65z54s69l22a81v 92K67o34u60n44e33k 7851518815171

1) jak napsal Martin

2) nepresnosti tvych vojaku, z overwatche strilej panubohu do oken, trefi se asi stejne casto jako vyhravam ve sportce, pouzivat nektere skilly jako treba u snipera "killzone" je jen vyhazovani munice, HP mas min, brneni je k prdu, zalezi jen na HP tvych vojaku, ale ve chvili kdy mas dost granatu, mimic beacon a psyoniky, je to stejne jedno, budes provozovat genocidu napotkani

3) modu je spousta, ale vetsina z nich je jen vizual nebo kecy vojaku, nic bez ceho by se nedalo zit nebo co by nejak zasadne hru zachranilo (no par uzitecnych se najde)

4) EW je o level lepsi

0/0
22.2.2016 12:08

D86a68v36i17d 54D44i81r17g81a 7665971978

Mě by fakt zajímalo, na jakou obtížnost jste to hrál. Killzone mi připadá šíleně OP, často jsem s ní dokázal vystřílet jeden a půl hlídky naráz, snipera zastavilo až to, že mu došly náboje.

0/0
23.2.2016 23:21

V41í58t16ě14z26s34l41a27v 85K59o28u11n55e94k 7641668975781

rad bych pozadal zdejsi ironman mastermindy o radu:

mam zachranit repeater (uprostred nejakymistnosti) u ktereho od zacatku sedi mutton s plazmou a takovy to velky oko, co napriklad ozivuje zombie, nevim jak se ten krap jmenuje.

Cize situace je takova, ze mych pet zouflacu vyskoci z letadla, hned po prvnim kole vidim, jak vysilac dostava za 9-12 HP (a pak samozrejme kazde dalsi kolo) takze mam cca 4-5 kol to prekazit, pricemz v ceste mi stoji ti dva pitomci, co vypadaji jako papez s kridlama, 2x andromedan, a nejaky ten blb s mecikem, rapl co dava vsem v okoli stit a cerveny mech (to jsou samozrejme bez problemu hratelni nepratele, ale ne v tomhle casovem presu, staci aby se sikovne schovali a ja prosustruju kolo ktere uz nemam sanci dohnat). Tedy s pomoci bozi a loadu se po 2 kolech dostanu nadostrel a odkrytim okoli vysilace aktivuju toho hypermecha na dvou nohach vysokej jako mrakodrap. Ve chvili aktivace vstane a slapne na ten vysilac. Jaka taktika mi pomuze tohle vyhrat?

+1/0
17.2.2016 16:10

V52o45j50t40a 88P51a73t55k87o87s 8820478878553

Co znamená, že šlápne na ten vysílač? Jinak, koncentrovanou palbou není problém ho v jednom kole zničit, ikdyž s mutonama v závěsu je to dost ošidné no.

0/0
17.2.2016 19:03

V83í94t35ě74z54s39l16a61v 19K63o31u36n49e35k 7611598785251

jo, ted kdyz uz mam konecne plazmove zbrane, APCR munici, uz se proti tomu da, kdyz jsem ho potkal poprve a podruhe, mel jsem jen magneticke a to je o nicem, s tim se znicit neda.

proste se postavil a sel primo proti me, co je v ceste to bori, vysilac dorazil

0/0
18.2.2016 12:43

M18a12r23t61i57n 11P68o63d40h69o45r53s43k47ý 4715721269603

Tady máte tuhle misi odehranou na obtiznost legendary ironman: https://www.youtube.com/watch?v=L9cJplSWcQ0. Dost tam taky pomohl mimic beacon.

0/0
18.2.2016 5:47

V69í89t22ě67z71s89l35a85v 18K62o12u48n93e38k 7181678395841

zahrany pekne, ale nebyl tam jedinej mech, krom toho ty Vipery se chovali trochu divne, pokud je potkam ja, z 80% zkouseji to pritahnuti jazykem a to je spatny.

0/0
18.2.2016 12:53

M41a31r46t33i16n 89P98o45d25h65o29r83s63k76ý 4185111889883

Zas tam má dvě skupinky emzáků u zařízení, které má chránit. Dostane se k němu těsně před tím, než mu ho zničí, a stejně to dá (právě i díky tomu mimic beacon). Já když na to koukal, tak už jsem ho odepisoval. Pokud máte pocit, že jen na vás je svět zlý, můžete mrknout i na další jeho mise :)

0/0
18.2.2016 22:52

V12í49t39ě33z35s70l91a16v 61K90o75u17n44e75k 7181858405931

:) svet na me zly neni, hra je proste nevyvazena, zacatek, pokud si clovek vybere blbe co zkoumat a vyrabet je svinsky tezky, protoze proste neni boha enemaky vybit vcas.

Kdyz ma uz potom hrac "zbrane hromadneho niceni", je to presny opak, hruba nepresnost a RNG neplati na granaty, psyoniky a gremiliny a rakety. po misich zustavaji mesta a zakladny srovnane se zemi a casove limity jsou k smichu :/

0/0
22.2.2016 12:12

D23a45v83i31d 68M35a73t69u66s34e97k 4354407927483

Nelze nevzpomenout na 19 let starou hru Incubation. Pro mě největší výhodou této hry, byla skutečnost že jsem mohl vybudovat špičkovou jednotku a obtížnost hra budovala designem mapy. Xcom však vygeneruje náhodnou mapu a obtížnost dosáhne neschopnosti vašich vojáků. Pro mě to má zásadní vliv na vztah k herním postavám a pocitu že hry. Takže pro mě ani čtvrtý díl xcom nepřekonal stařičký Incubation. Pro zajímavost přidávám dobovou recenzi :

http://bonusweb.idnes.cz/incubation-time-is-running-out-dzh-/Clanek.aspx?c=A010803_incubation_bw

+2/0
16.2.2016 23:12

D29a64v88i55d 17D95i74r41g10a 7385171698

Jestli mě na jedničce fakt něco nebavilo, tak to byly předgenerované mise se stále stejnou mapou. Chvála bohu za náhodné generování.

0/0
17.2.2016 0:20

V18í31t52ě74z77s45l23a86v 52K15o80u79n13e58k 7651138675171

nahodne generovane mapy jsou dvojsecne. obcas se vygeneruje tak, ze s kombinaci nepratel mezi vami a cilem a casovym limitem to uz neni zabava. Samozrejme je to tu jeden stretigicky genius vedle druheho, pro ktere to neni problem, ale ja, lama, proste obcas musim loadnout cas pred misi a nechat si vygenerovat novou nabidku. a to me dost stve.

+1/0
17.2.2016 17:30

D35a60v82i67d 25D20i29r40g33a 7975471148

Ta hra se dá dohrát, i když některé mise nedáte. Jak říkám, zkuste to na ironmana a na loadování se vykašlete. Paradoxně se tím připravujete o část hry typu zdrchaný výsadek s omráčenými kolegy přes rameno se stahuje k evakuační zóně, sniper kryje ústup. Jo, když mi takhle elitní sniper o jedno pole nestihl odlet, tak jsem taky málem rozkousal klávesnici. Ale nakonec jsem to dal.

+1/0
18.2.2016 13:19

M82a91r61e65k 64Z47a23h58r30a88d26i15l 6954239835181

Vypadá to zajímavě...až jsem z toho dostal víc chuť na Silent Storm...

+1/0
16.2.2016 13:08

P51a57v39e71l 73L91o12v55e86c 2504156421558

Mě se zdá více než 20% rozdíl v hodnocení recenze a "veřejnosti" dost velký na to, aby to byla taková "pecka".

Budu-li si chtít zahrát pořádnou tahovku - JA 2 s přídavky, UFO klony prakticky na té bázi bojů byly prostě slabé odvary JA.

Trošku obšírně a hlavně je to můj názor:

Warcarft 1 - War. 2 podobné - vylepšené = skvělé - War 3, přhnaný důraz na hrdiny, přidané časové limity = cesta do háje.

Starcarft 1 super - Star. 2 (lepší grafika, příběh pěkně rozvedený) ALE - přehnaný důraz na hrdina a HODNĚ časových limitů, prakticky téměř každá mise = cesta do háje (nemůžu si užít hru, nemám totiž čas a replay , ani náhodou, proč? Na rozdíl od Star 1).

Diablo 1 fajn, - D 2 s datadiskem super - D 3 zjednodušené = cesta do háje...

Heroes 1 - 2 - 3 (super) = 4 krok stranou, ale pořád OK, 5 (= 3 ve 3D) - 6 (zjednodušení všeho - ke škodě hry) = slabé a cesta do háje, 7 - co jsme v 6 sebrali, tady musíme vynahradit!!! = výsledek známe....

Série Might and Magic RPG (hrál jsem 6-9) vesměs podobné, fajn, nová 10? - zjednodušení = cesta do háje...

No a na konec JA 1 (fajn) - JA 2 super (s přídavky skvělé) - a pak už jen klony se společným jmenovatelem - zjednodušení, nemá atmosféru... = cesta do háje...a UFO jsem zkoušel prakticky každé, přestalo mě bavit moc rychle, JA 2 ve scifi to prostě nebylo... UFO 2 si tedy nekoupím, přečtené mě stačí...

A resumé? Splečný jmenovatel - zjednodušení, dle mého zabiják těchto her (zjednodušené jsou mobilní hry, na PC proboha dělejte pořádné hry!!!).

+11/0
16.2.2016 9:51

P47a22v24e48l 48L31o88v28e47c 2934276881188

A ještě přidám, co se nevešlo, "tah na čas".

Chápu, že tah na čas v některých misích je fajn, zpestří hru, ale je-li 50 a více % misí tahem na čas, jsem nucen hrát jinak a hru si nevychutnám. Je to jako procházka v parku, ale sprintem, protože mě chce někdo sejmout... Chodil bych na takovou procházku dobrovolně a ještě za ni platil? Asi ne;-)

+6/0
16.2.2016 9:54

M86a46r43t76i71n 11P35o20d88h74o67r75s40k90ý 4885161789243

V hodnocení XCOM 2 je celkem zajímavá shoda, že snad všechny oficiální recenze, co jsem viděl, dávaly kolem 90% a čtenáři dost často v průměru kolem 70%. Není na škodu také mrknout na nějaký gameplay na youtube. Podle mě XCOM 2 nabízí více možností než XCOM: EU, takže minimálně v tomhle ohledu jde správným směrem. To, že je většina misí tahově omezená, mě trochu odrazovalo, protože obvykle postupuju v klidu a dost pomalu, ale nakonec mi to nevadí (spíš naopak) a navíc je na to mod, který to vypíná. V takových misích to chce holt trochu agresivnější ale zároven obezřetnou taktiku a využívat všech možností, co hra nabízí, a to včetně novinek (hlavně některé schopnosti rangera a specialisty, boření krytů, concealment, ...).

0/0
16.2.2016 11:09

P41a80v13e82l 76V11a65l56e91n94t89a 7141631217813

No to hodnocení je dost divný. Když to 2 dny zpátky hodnotilo 250 lidí tak to mělo jen 35%, o sto lidí později už 70%. To by tomu těch sto lidí muselo dát stovku všichni. A že by to předtím 250 lidí hodnotilo 35% to pochybuji. Nechápu mají to celé divné. Za mě 80% určitě.

+1/0
16.2.2016 13:37
Foto

O64n15d65ř21e19j 78Z14a17c44h 3583460563712

Většina hlasujících má tendenci vyvažovat hodnocení, které právě vidí. Takže ti, kterým se zdá čtenářské hodnocení nízké, dávají 100 a ti, kterým vysoké zase 0. A druhá věc: ti, co hodnotí, nemuseli hru hrát.

+2/−1
17.2.2016 14:29

D17a39v98i22d 67D78i85r18g14a 7145681428

Trošku mě to vede na otázku, jaký má takové hodnocení smysl.

+1/0
17.2.2016 14:41
Foto

O20n24d19ř40e30j 83Z20a55c93h 3743850323932

Nějakou vypovídající hodnotu má, ale spíš vy smyslu vnímání dané hry komunitou. Když to porovnám třeba s Metacritics, je to aktuálně prakticky totožné. Odborná kritika tam má průměr 89, hráči 70. Zajímavější ovšem vždycky jsou konkrétní názory.

+2/−1
17.2.2016 14:59

K69a45r37e72l 67M34o39r54a93v48e61c 3951776458831

Pro mě čtvrtá hra série UFO, která je srdeční záležitostí. X-COM 2 je výborná hra, několik výtek mám, ale obecně mě pohltila. Nejprve chválení (anebo frustrace)? Závod s časem projektu Avatar. To je pecka, člověk je nervózní a jede, na frajeřinky není čas. Mise na kola, na jednu stranu je to diverze a tak to beru jako zpestření, ale některé mise jsou šibeniční (nebo už ne - viz dále.). Vývoj a modely vojáků jsou prostě pecka. Uživatelské změny to ještě posilují. Takže co ty chyby. Mám Steam distribuci od začátku prodeje a musím se podivit. Podle mého názoru první hra byla katastrofální a na normální obtížnost to byl zatracený challenge. Myslím, že dali patch protože kampaň o 14 později na stejnou obtížnost byla vybalancovaná a v podstatě v té samé misi někdy limit kol polevil nebo dokonce zmizel. Například Avenger defence po sestřelení první kampaň byly kola i na zničení majáku a evakuaci, druhá už jen na evakuaci.

Druhá věc mě ale přivádí k nepříčetnosti, jsou do drobné bugy, např. animace továrny Adventu,která se spustí z dané vzdálenosti mi přerušuje útok Rangera na melee. Další zásah je snad rozdán kolo dopředu, Avatar mi stojí na pozici a pravděpodobnost zásahu je od různých vojáků 75%+. Netrefí jediný. V některé pozici se prostě zasáhnou nedá, i když bude na louce přímo před hlavní. Load netrefí jediný, prostě v tomto bodě s tím nejde nic udělat. To samé hack. Mám vyzkoušeno, že daná věc vyhackovat jde nebo ne a pravděpodobnost s tím nesouvisí. Jestli selže jednou, nemá cenu loadovat. Skullmining to samé. Myslím, že přes Steam se postupem chyby opravují, ale tohle mě hodně rušilo. Negativní je ale i náročnost na grafiku, na mém "herním" ntb (Asus G75V) to jede na velmi odlehčenou konfiguraci. A to jednu běžně hry staré rok na Ultra. Ale co zážitek to je na 100% to nedosáhlo, ale 90% beze všeho dám.

+1/0
16.2.2016 9:27

V35i72t 60O11t96a78h97a63l 5945750249734

Kalkulace je opravdu rozpočítána dopředu. Prostě jsou předem rozděleny políčka ze kterých se do cíle trefíte a ze kterých ne. Stejně tak je předem rozdělen, kdo hackne a kdo ne. Při loadu po missu stačí prostě doběhnout na o jedna jiné políčko, i když je z něj logicky horší výhled na cíl.

U Avatar projektu je směšné to, že se vám nevyplatí jej vůbec řešit, dokud vám nechybí třeba poslední hodina odpočtu.

Proč? Protože když máte plný Avatar, začne 10-20 denní odpočet. Zrušení základny vám třeba sebere 2 dílky Avatara, ale pokud počkáte do poslední hodiny, získali jste navíc tech 10-20 dnů odpočtu na výzkum a vylepšování. A pak zas jednoduše počkáte na zaplnění Avatara a nový odpočet a zas máte 10-20 dnů k dobru. Což jde zcela proti logice příběhu.

Já dal 75%, (z toho 10 bodů za jednoduchost modování).

Bohužel narozdíl od původního UFO: EU z r. 1993 se domnívám, že jakmile to poprvé dohraju na legendary Ironmana, tak se k tomu vrátím až budou obě DLC.

+2/0
16.2.2016 12:57

J36a10n 77K42r53á75s27n97ý 2431576441459

S timhle názorem se naprosto stotožňuju. Některý bugy jsou docela i trapný (seberete nepřátelům jednotku na 2 kola, ale ukončíte s ní a hra vám ji počítá jako vašeho raněného vojáka). Co se týče tý pravděpodobnosti, tady hrajou roli 2 věci.

1. Jak se ve hře pohybujete. Každej pohyb očividně generuje z pravděpodobností co se stane. Pokud hodíte na začátku mise granát a s dalšim vojákem uděláte 20 kroků, váš sniper na 93% mine, ať loadujete jak chcete, pokud nezměníte ty 2 předchozí kroky, mine vždycky. To je ale vcelku dobře, protože to dává prostor pro balancování a zažil jsem kola, která musíte dohrát v přesně stanoveném postupu, jinak prostě se přes ně nedostanete. Kdo nemá rád šachy, bude tohle hodnotit jako negativum. Já si to užil, jde o logické myšlení a vlastně zpětně od vašeho cíle odkrýváte co dělat (milion loadingů :D )

2. Váš voják je dement. Tohle je klasika už od Enemy Unknown. Některý vojáci trpí prostě na maximální demenci. Nevim, jestli je to tim, v jakym pořadí jsou zařazený do týmu nebo čim, ale mám 2 snipery. Jednoho jsem namaxoval na pušku, Superior dalekohledy, všechno. Od začátku hry střílí někam do pole. Jak je šance 80-95% je to spíš pade na pade, většinou u prvního setkání :D Je ale fakt, že některý mise totálně zachránil a jak někdo zmiňuje, že killzone je k ničemu, není.

+1/0
24.2.2016 9:01

K79a38r86e26l 74M56o44r52a48v35e30c 3311246848351

Také jsme měl jednoho Američana s typickým zjevem Inda. Ačkoliv atributy měl OK, vyznačoval se nádhernou vlastností. Netrefil, nikdy.... tedy alespoň ve dvou misích,kde jsem se ho snažil levelovat. To ucho netrefilo ani zmijáka na jeden krok. Takže jako neužitečnější pro kolektiv bylo zahřívání střídačky :-)

0/0
25.2.2016 14:35

J25a70r80o42s95l53a59v 13J54a25k16u17b29o59v 8472505775377

Xcom2 ani zdaleka nema na Xcom: Long War.. co je dost skoda kedze Firaxis vraj v niektorych veciach spolupracoval s ludmi ktori ten mod spravili.. akurat ze chlapci sa radsej rozhodli pracovat na vlastnej hre ako by znova robili mod pre Firaxis.

+1/0
15.2.2016 22:06

P24e30t67r 90K81l87e47i41n 4700340108795

Trapnej odvar. Před víc než 15ti lety sem propařil enemy unknown a ta byla nesrovnatelněji zábavnější.

A to díky lepšímu systému vylepšování vojáků. Zkušenosti získané v boji se rozdělovali do síly, obratnosti, přesnosti a psioniky.

Voják měl velkej batoh a šel rozšiřovat, podle SÍLY pobral voják materiál.

Podle obratnosti měl voják rozdělenej pohyb. Dokud ho nespotřeboval, mohl chodit, běhat, střílet, brát věci ze sumek, batohu. Vše stalo obratnost. Takže zatah mohl popojít, vystřelit, popojít, vystřelit, vystřelit, popojít, vystřelit a schovat se. Když byl voják nadupanej na obratnost, byla to sranda.

Přesnost byla na přesnost zásahů.

psionika na ovládání nepřátel.

Tato hra i předešlá jednička remake sou trapné odvary, kdy bojová část hry je ošizena, je nudná, řrkl bych až trapná ve srovnání s vyše zmíněným.

+5/−5
15.2.2016 21:54

V56o28j68t49a 12P37a62t25k47o91s 8290348428103

No to si ovšem pamatujete dost špatně. Ve starých ufech sice byly časové jednotky, takže člověk mohl chodit jak se mu zlíbilo, ale střelba brala pevné procento z celkového počtu časových jednotek. Takže třeba přesná střelba vám sebrala nadpoloviční počet z časových jednotek ať už jste jich měl 20 nebo 120 a vystřelit rozhodně nešlo víckrát, než 2x za kolo (od boku, mířeně jen jednou).

+6/−2
15.2.2016 23:02

P68e48t24r 91K11l84e51i92n 4980630678335

nesmysl.

+1/−7
16.2.2016 0:09

V87o91j93t64a 81P34a13t74k68o87s 8470788568203

Samozřejmě, že to nesmysl není. Abych vám osvěžil paměť, tady je screen top zbraně z ufa 2

http://ufopedia.csignal.org/usopedia/042.png

Tam jasně vidíte, že mířená střela vám sebre 70% časových jednotek, střela od boku 50%. Takže jedna mířená střela za kolo, dvě střely od boku, ovšem bez pohybu.

+3/−1
16.2.2016 8:55

R87u62d88a 32S11l42a58v80í28k 5983278786331

To je pravda, ale tyhle údaje jsou základní. S růstem zkušeností se vojákovi snižovali (tzn. opravdu zkušený voják mohl vystřelit mířenou 2x za kolo)

0/−2
17.2.2016 11:38

V25o37j62t28a 15P81a78t48k69o30s 8820198938313

To prostě není pravda, vždyť to vidíte na tom screenshotu. Aim VŽDY bere 70% vašich time units, nehledě na tom kolik jich máte. S rústem zkušenosti rostl počet time units které má voják k dispozici, ale tahle zbraň vám při mířené střele vždy brala procentuálně stejně. Nikdy, opravdu nikdy nešlo vystřelit mířeně dvakrát, leda z horší zbraně. Ty totiž nebraly tak velké procento při mířené střele, ale koho zajímá kolikrát může vystřelit ze základní zbraně, že.

+3/0
17.2.2016 18:58

D67a41v80i10d 44D45i90r96g88a 7135761618

Zkušenosti se rozdělovaly náhodně, takže jediný způsob, jak získat toho "správného" vojáka bylo pustpně nakupovat pořád nové a doufat.

Voják měl k dispozici batoh, ve kterém měl granát a zásobníky, protože víc smysluplných předmětů nebylo.

Schopnosti vojáků nebyly.

A ta nádhera, když se vám někde na mapě ztratil emzák a mohli jste po ní radostně pobíhat třeba půl hodiny, než byl nalezen zakempený někde ve stodole.

Propařil jsem u strého ufa hodiny a hodiny a bavilo mě. Ale oba nové Xcomy jsou více než důstohný remake. Není to identická hra, ale přidané možnosti mi rozhodně přijdou zajímavější, než měl originál, takže za mě dobré.

+5/0
17.2.2016 0:28

V34o73j17t72a 94P47a13t11k87o47s 8160688428963

Presne, hledani posledniho emzaka v koloniich v X-COM:TFTD byl jeden z nejvic frustrujicich zazitku co pamatuju.

+2/0
18.2.2016 10:29

M77a70r27t41i16n 22P16o21d90h49o47r97s81k43ý 4425271479583

"popojít, vystřelit a schovat se" - ač mám původní UFO rád, tak tohle bylo celkem nelogické. Rozdělení tahu na dvě akce hru více přibližuje boji v reálném čase. Už nemůžete někam nechráněný naběhnout, střílet a pak se zase schovat aniž by emzák mohl reagovat.

+1/−2
15.2.2016 23:34

M50i52r56o14s40l95a35v 45S16t92a43s29t35n21y 7674473666291

A nebylo to tak, že když emzákovi zbyly ještě akční body z minulého kola, tak mohl právě mohl právě střílet, když se mu voják objevil v zorném poli? V tahovkách je to běžná věc, jen si za boha nemůžu vzpomenout, jestli to bylo i v UFU.

0/0
16.2.2016 8:13

K78a57r96e64l 54M23o82r67a35v95e65c 3691676698981

Bylo. Nastoupil jste do výtahu, vyjel jste do patra lodi a koupil ji od 3 Etherealů :-)

+6/0
16.2.2016 9:35

J56a28n 88P49a72v39e30l 8153692158236

The grass was greener, ...

+8/0
15.2.2016 23:49

K76a70r23e35l 39M43o75r23a48v88e60c 3841966428311

To si pletete s Falloutem, tam se AP daly spotřebovávat po libosti. Střelba v UFO Enemy Unknown byla normována na 1-2 výstřely (aim, snap, auto shot).

+1/0
16.2.2016 15:14

J72i70ř38í 79S46o34j73k30a 5778922771968

ta hra je totální odpad, nemá to nic společného se strategickou hrou, je to možná trošku akční ale ne hra ale jen DEMO hry které jsem dohrál za víkend, jednička byla 100x lepší !!!! ;-€

0/−9
15.2.2016 16:22

L92e88o57š 51V37e59r41n45e21r 4534100656313

Neřekl bych že je to odpad, ale na první díl nemá nic a už mít zřejmě nikdy nebude. Na to si budeme muset zřejmě zvyknout. Já zbožňoval i zatracovaný 3 díl, který je podle mě skvělý.

+5/−1
15.2.2016 16:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.