Diskuze

RECENZE: XCOM 2 je strategická perla. Takto měla vypadat jednička

Když v roce 2012 vyšel duchovní nástupce původního XCOMu a Ufa s podtitulem Enemy Unknown, mnozí měli obrovskou radost. Jenže to mělo háček: něco tomu chybělo. Proto nyní s potěšením hlásím, že nový XCOM s číslovkou 2 je přesně tím, co si fanoušci tahových strategií přáli už v roce 2012.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No s obtížností to trochu přehnali. Na normální obtížnost je to nehratelné. Zatím zklamání.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

Ze začátku to vypadalo skvěle. ALe trpělivost mi nějak dochází. Několik věcí se mi líbí:

1. Příběh je od začátku zajímavý a rychle vtáhne.

2. Managment guerilového boje je taky celkem dobrý.

Ale pak se postupem času objevují věci, které jsou fakt frustrující.

1. Přesnost vojáků je naprosto náhodná. % střelby by klidně mohla nahradit nějaká ruleta. (když mi 4x za sebou vojáci minou s 80% úspěšností a pak 3x trefí s 50%, je to prostě špatně).

2. Neustálé brždění mise stále stejnými keci, které nejdou přeskočit.

3. 75% misí na omezený počet tahů.

4. Rychle se zvyšující úroveň nepřátel. Když se mi v každé další misi objeví o úroveň těžší nepřátelé je docela těžké být na ně nějak připravený. Navíc když mají většinou víc HP než moji, lepší zbraně, zbroj a je jich 3x více. A když je náhodou dostanu, tak jim přiletí posily!

5. Úplně chybí nějaké "easy" mise, kde bych si mohl potrénovat rekruty. Všechno je to "hard" nebo "brutal", kde každá chyba znamená smrt vašich vojáků. Takže na ně musíte vzít svoje nej vojáky a používat save/load nebo to risknout bez loadu a to vám pak na každé misi minimálne polovina týmu umře. Takže po 3 takových misích vám nikdo nezbude a můžete začít hrát hru odznova.

1 1
možnosti

Dohrano, roztrpceni pretrvava

Po dohrani mi zustaly 2 otazky: uz? to je vsechno?

XCOM je strasne kratka hra. Zaverecny fight s "BOSSem" v zasade podtrhuje hlavni premisu hry: nahoda.

V podstate zalezi kam se vam BOSSik teleportuje, bud muze byt hotovo za 5 minut nebo si zadelate na nekonecnou frustraci. Nebojte, nejaky load nakonec vyjde.

Hra je dost tezka dokud nemate mimic beacon a plazmovy zbrane, pak uz je to jen nuda. Pokud na vas "obrMECH" bafne kdyz mate jeste magneticky flusbroky" tak jako na me, asi se z toho pos..., ale dobra zprava je - nic tezsiho uz do konce hry nepotkate. Je to vubec dobra zprava?

Enemaku je par, jejich modelu jeste min (modely spocitate na prstech ne moc zdatneho truhlare, zbytek je reskinning), napaditost nulova, vse uz tu bylo.

Prvni polovina hry je tezka kvuli nedostatecne vybave a nedostatku prostredku, druhou polovinu projdete s prstem v nose a bez spetky invence a prekvapeni. Posledni tretinu hry uz ani nebylo co zkoumat, zadny novy enemak, zadna nova mise, nic, nuda nuda sed sed, aspon to netrva dlouho.

Hra neni ani dost dlouha nato, aby vam dala prostor (a chut) vyzkoumat vsechny mozne upgrady a vytrenovat posadku. ale ono to vlastne ani neni potreba.

A jako by to nestacilo, Firaxis zaverecnym videem vyhrozuje pokracovanim pod morem. XCOM2 je MNOHEM mene zabavny nez datadiskovy XCOM1 a budu hrat XCOM3? samozrejme, protoze jsem do UFO universa magor, ale urcite si jej nekoupim za plnou cenu, ale uplne v klidu pockam, az to zlevni.

nechapu proc je tato hra recenzenty nejen tady hodnocena jako strategicka perla a neco, co je lepsi nez jeho predchudce XCOM1 (ten mam i na tabletu, pokud vyjde tohle na tablet, vyhnu se tomu obloukem). No nic, dam si neco rozumneho, znovu instaluji Wasteland2

0 1
možnosti

D11a63v78i76d 12D21i22r25g56a

23. 2. 2016 23:19

No jo, no, pokud jste do toho šel s tím, že si chcete zahrát RPG, tak to jste u špatné značky :)

Pokud jde o pokračování pod mořem, to sice nevylučuju, ale spíš jde o příjemný odkaz na stařičký terror from the deep :)

0 0
možnosti

Jsem velky fanda UFO a XCOMu. Hra ma stale dobrou atmosferu nicmene chtel bych napsat par svych postrehu. Grafika zcela jiste dostala zmen k lepsimu. Ba musim rict, ze je vynikajici. Myslenka v tom, ze nyni se pohybujeme po mape trochu jinak a bazi take stavime trochu jinak je osvezujici. Bohuzel zhola nic se neudalo ve vlastni mechanice ovladani vojaku pri misi a jak tyto souboje funguji. On je to totiz trend mnoha poslednich her. Udelame to pekne graficke, aby se to lidem libilo a marketing nam pomuze lidi poradne vy-hypovat a prodeje budou super. Ono vymyslet dobrou, zajimavou a zabavnou mechaniku je tezsi, nez neco nakreslit. Navic pokud je mechanika slozita, tak se to take slozite testuje ze ? A je to vice nachylne k logickym bugum. Proto je trend dnesni doby co nejvice zjednodusovat a stavet vse hlavne na grafice. Z meho pohledu tedy neni v XCOM 2 nic extra noveho a jedna so pouze o dalsi marketingovou dojnou kravu. Pokud jde o vlastni hrani, tak tady bych chtel zminit asi tri postrehy. 1) udelat mise na cas bylo trochu otravne, ale to je pouze muj nazor. Jineho to mohlo naopak bavit. 2) Zhruba od 2/3 hry zacali byt mise dost tezky grenadier-fest. Mnozstvi HP, ktere se na me valilo a bylo potreba vystrilet v jednom kole bylo enormni a bez plosneho dmg. to moc neslo, protoze jak se alieni dostali k tahu, tak byla velika samce, ze dojde ke zraneni vojaka a to znamenalo dost dni na marodce a brneni tomu v poslednich fazich hry pomahalo minimalne. Pokud vyjde dalsi XCOM, tak si ho asi stejne zase koupim, ale je potreba se na veci divat realnym pohledem. Ja takovy treba mam, protoze hraji pocitacove hry jiz cca. 20 let.

1 0
možnosti

D59a53n 67S57v52o24b30o89d17a

18. 2. 2016 20:01

Prosim o odpovedi , jsem fanda xcom od prvniho dilu (kdy attritbuty vojaku byli v "byte" promene ....) posledni verze XCOM-EW, me hodne bavila (i kdyz to bylo treba doladit par MODy)

1. Muzu uz si svobodne vybrat povolani , nebo je to random ?

2. Jak je resena obtiznost ? Podobne jako v EW tim ze moji vojaci meli mene HP a emzaci vice ?

3. Jsou uz na to MODy ktere hru opravi / doladi ?

4. Celkove nejake porovnani s EW (hodne me bavilo mit mechy a geneticky vylepsovat vojaky)

0 0
možnosti

1. Pokud voják získá povolání v misi zkušenostma, tak si povolání vybrat nemůžete, ale můžete postavit Guerrilla Tactics School, kde si můžete vojáky na požadované povolání vytrénovat

2. Ještě jsem nedohrál první hru, ale podle toho, co píšou jiní, je tam zdraví nepřátel taky. Pak také přesnost střelby (není to ale jen o pevných bonusech ale jsou tam i nějaké zákonitosti jakože, když vám někdo umře na nižší obtížnosti, tak ostatní v té misi získájí bonus, atd.), doba léčení vojáků, AI emzáků (na nižších obtížnostech po vás nejdou tak agresivně), ceny věcí, doby zkoumání, odměny za mise, vývoj a protiakce emzáků, atd.

3. Tvorba modu je pro tuhle hru prý snadná. Tady je třeba žebříček 10 nej: https://www.vg247.com/2016/02/18/xcom-2-best-mods/ (akorát se prý nahraným pozicím moc nelíbí, když měníte mody v průbehu hry)

4. Můžete dávat vojákům neurální vylepšení, která permanentně zvýší nějakou jejich vlastnost (rychlost, životy, vůle, obratnost/uhýbání, míření) nebo čip, co zlepší hackování.

1 0
možnosti

rad bych pozadal zdejsi ironman mastermindy o radu:

mam zachranit repeater (uprostred nejakymistnosti) u ktereho od zacatku sedi mutton s plazmou a takovy to velky oko, co napriklad ozivuje zombie, nevim jak se ten krap jmenuje.

Cize situace je takova, ze mych pet zouflacu vyskoci z letadla, hned po prvnim kole vidim, jak vysilac dostava za 9-12 HP (a pak samozrejme kazde dalsi kolo) takze mam cca 4-5 kol to prekazit, pricemz v ceste mi stoji ti dva pitomci, co vypadaji jako papez s kridlama, 2x andromedan, a nejaky ten blb s mecikem, rapl co dava vsem v okoli stit a cerveny mech (to jsou samozrejme bez problemu hratelni nepratele, ale ne v tomhle casovem presu, staci aby se sikovne schovali a ja prosustruju kolo ktere uz nemam sanci dohnat). Tedy s pomoci bozi a loadu se po 2 kolech dostanu nadostrel a odkrytim okoli vysilace aktivuju toho hypermecha na dvou nohach vysokej jako mrakodrap. Ve chvili aktivace vstane a slapne na ten vysilac. Jaka taktika mi pomuze tohle vyhrat?

1 0
možnosti

Co znamená, že šlápne na ten vysílač? Jinak, koncentrovanou palbou není problém ho v jednom kole zničit, ikdyž s mutonama v závěsu je to dost ošidné no.

0 0
možnosti

Nelze nevzpomenout na 19 let starou hru Incubation. Pro mě největší výhodou této hry, byla skutečnost že jsem mohl vybudovat špičkovou jednotku a obtížnost hra budovala designem mapy. Xcom však vygeneruje náhodnou mapu a obtížnost dosáhne neschopnosti vašich vojáků. Pro mě to má zásadní vliv na vztah k herním postavám a pocitu že hry. Takže pro mě ani čtvrtý díl xcom nepřekonal stařičký Incubation. Pro zajímavost přidávám dobovou recenzi :

http://bonusweb.idnes.cz/incubation-time-is-running-out-dzh-/Clanek.aspx?c=A010803_incubation_bw

2 0
možnosti

Jestli mě na jedničce fakt něco nebavilo, tak to byly předgenerované mise se stále stejnou mapou. Chvála bohu za náhodné generování.

0 0
možnosti

Vypadá to zajímavě...až jsem z toho dostal víc chuť na Silent Storm...

1 0
možnosti

Mě se zdá více než 20% rozdíl v hodnocení recenze a "veřejnosti" dost velký na to, aby to byla taková "pecka".

Budu-li si chtít zahrát pořádnou tahovku - JA 2 s přídavky, UFO klony prakticky na té bázi bojů byly prostě slabé odvary JA.

Trošku obšírně a hlavně je to můj názor:

Warcarft 1 - War. 2 podobné - vylepšené = skvělé - War 3, přhnaný důraz na hrdiny, přidané časové limity = cesta do háje.

Starcarft 1 super - Star. 2 (lepší grafika, příběh pěkně rozvedený) ALE - přehnaný důraz na hrdina a HODNĚ časových limitů, prakticky téměř každá mise = cesta do háje (nemůžu si užít hru, nemám totiž čas a replay , ani náhodou, proč? Na rozdíl od Star 1).

Diablo 1 fajn, - D 2 s datadiskem super - D 3 zjednodušené = cesta do háje...

Heroes 1 - 2 - 3 (super) = 4 krok stranou, ale pořád OK, 5 (= 3 ve 3D) - 6 (zjednodušení všeho - ke škodě hry) = slabé a cesta do háje, 7 - co jsme v 6 sebrali, tady musíme vynahradit!!! = výsledek známe....

Série Might and Magic RPG (hrál jsem 6-9) vesměs podobné, fajn, nová 10? - zjednodušení = cesta do háje...

No a na konec JA 1 (fajn) - JA 2 super (s přídavky skvělé) - a pak už jen klony se společným jmenovatelem - zjednodušení, nemá atmosféru... = cesta do háje...a UFO jsem zkoušel prakticky každé, přestalo mě bavit moc rychle, JA 2 ve scifi to prostě nebylo... UFO 2 si tedy nekoupím, přečtené mě stačí...

A resumé? Splečný jmenovatel - zjednodušení, dle mého zabiják těchto her (zjednodušené jsou mobilní hry, na PC proboha dělejte pořádné hry!!!).

11 0
možnosti

A ještě přidám, co se nevešlo, "tah na čas".

Chápu, že tah na čas v některých misích je fajn, zpestří hru, ale je-li 50 a více % misí tahem na čas, jsem nucen hrát jinak a hru si nevychutnám. Je to jako procházka v parku, ale sprintem, protože mě chce někdo sejmout... Chodil bych na takovou procházku dobrovolně a ještě za ni platil? Asi ne;-)

6 0
možnosti

Pro mě čtvrtá hra série UFO, která je srdeční záležitostí. X-COM 2 je výborná hra, několik výtek mám, ale obecně mě pohltila. Nejprve chválení (anebo frustrace)? Závod s časem projektu Avatar. To je pecka, člověk je nervózní a jede, na frajeřinky není čas. Mise na kola, na jednu stranu je to diverze a tak to beru jako zpestření, ale některé mise jsou šibeniční (nebo už ne - viz dále.). Vývoj a modely vojáků jsou prostě pecka. Uživatelské změny to ještě posilují. Takže co ty chyby. Mám Steam distribuci od začátku prodeje a musím se podivit. Podle mého názoru první hra byla katastrofální a na normální obtížnost to byl zatracený challenge. Myslím, že dali patch protože kampaň o 14 později na stejnou obtížnost byla vybalancovaná a v podstatě v té samé misi někdy limit kol polevil nebo dokonce zmizel. Například Avenger defence po sestřelení první kampaň byly kola i na zničení majáku a evakuaci, druhá už jen na evakuaci.

Druhá věc mě ale přivádí k nepříčetnosti, jsou do drobné bugy, např. animace továrny Adventu,která se spustí z dané vzdálenosti mi přerušuje útok Rangera na melee. Další zásah je snad rozdán kolo dopředu, Avatar mi stojí na pozici a pravděpodobnost zásahu je od různých vojáků 75%+. Netrefí jediný. V některé pozici se prostě zasáhnou nedá, i když bude na louce přímo před hlavní. Load netrefí jediný, prostě v tomto bodě s tím nejde nic udělat. To samé hack. Mám vyzkoušeno, že daná věc vyhackovat jde nebo ne a pravděpodobnost s tím nesouvisí. Jestli selže jednou, nemá cenu loadovat. Skullmining to samé. Myslím, že přes Steam se postupem chyby opravují, ale tohle mě hodně rušilo. Negativní je ale i náročnost na grafiku, na mém "herním" ntb (Asus G75V) to jede na velmi odlehčenou konfiguraci. A to jednu běžně hry staré rok na Ultra. Ale co zážitek to je na 100% to nedosáhlo, ale 90% beze všeho dám.

1 0
možnosti

V32i34t 21O80t87a95h65a84l

16. 2. 2016 12:57

Kalkulace je opravdu rozpočítána dopředu. Prostě jsou předem rozděleny políčka ze kterých se do cíle trefíte a ze kterých ne. Stejně tak je předem rozdělen, kdo hackne a kdo ne. Při loadu po missu stačí prostě doběhnout na o jedna jiné políčko, i když je z něj logicky horší výhled na cíl.

U Avatar projektu je směšné to, že se vám nevyplatí jej vůbec řešit, dokud vám nechybí třeba poslední hodina odpočtu.

Proč? Protože když máte plný Avatar, začne 10-20 denní odpočet. Zrušení základny vám třeba sebere 2 dílky Avatara, ale pokud počkáte do poslední hodiny, získali jste navíc tech 10-20 dnů odpočtu na výzkum a vylepšování. A pak zas jednoduše počkáte na zaplnění Avatara a nový odpočet a zas máte 10-20 dnů k dobru. Což jde zcela proti logice příběhu.

Já dal 75%, (z toho 10 bodů za jednoduchost modování).

Bohužel narozdíl od původního UFO: EU z r. 1993 se domnívám, že jakmile to poprvé dohraju na legendary Ironmana, tak se k tomu vrátím až budou obě DLC.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 17

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 28

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 0

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 4

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 2

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...