Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena přilby pro virtuální realitu zarazila, konkurence je ještě dražší

Helma HTC Vive má být luxusním zařízením, čemuž odpovídá i zaváděcí cena. Zatímco Oculus Rift v USA vyjde na 599 dolarů (15 tisíc korun), HTC Vive stojí 799 dolarů (20 tisíc korun). Evropské ceny přitom bývají ještě o pár tisíc vyšší. Sada od HTC však už v základu obsahuje pohybové ovladače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e34t52r 92M37a65l95i19š23k98a 6321925421263

Jak je korigována krátkozrakost?

0/0
23.2.2016 11:08

V14o62j93t58ě26c18h 25S70t64r46n50a81d 4804971892385

Do Vive se pohodlně vejdou i brýle. Osobně vyzkoušeno.

0/0
29.3.2016 18:13

H70e45r77b11e29r84t 64V33á74c85l97a54v24s66k85ý 4629835731542

Cena zarazila maximálně BFU.

0/0
23.2.2016 10:57

A36d21a92m 30T56u25r60e83k 3707213394743

No hlavně původní plánovaná koncovka riftu byla kolem 10k - pak se do toho pustily velký korporace, oculus se z nenazranosti zaprodal a teď to vypadá takhle.

+1/−1
23.2.2016 10:05

E66r48i77k 31S31v72o56b61o80d86a 1183608704938

Dotaz pro nějaké odborníky. Já jsem o podobných helmách (prvních komerční VFX 1) četl už někdy před 20 lety, ale pak bylo prakticky ticho a až teď se začínají zase objevovat. Mezitím pokrok třeba v PC ušel mílové kroky. Jak to, že za těch 20 let nic modernějšího nevzniklo a hlavně, co bylo s těmito helmami těch 20 let, vždyť dnes už by to měla být úplně běžná věc. A přitom jsme zase skoro na začátku. Mně to přijde, jako kdyby to někdo brzdil záměrně, protože až bude funkční virtuální realita, tak kdo bude chtít žít normální život? ;-)

0/−1
22.2.2016 17:55

A57n84t12o62n75í36n 54H86o96l17í24k 8297273274580

Ano, tak to je. Ale ten nekdo (nesmim vyzradit) byl zavrazden silami Svetla, takze ted uz to pujde ..

+3/0
22.2.2016 18:08

D73r34a58h17o47m29í33r 91S92t38r11o13u85h46a75l 4505988712704

Jenom to bylo vytěsněné z veřejného povědomí. Během těch dvaceti let rostl výkon počítačů takovým tempem, že nebyl problém se jenom předhánět v nárůstu výkonu komponent počítačů.

Během posledních pěti let došlo k výraznému zpomalení. Výrobci začali hledat, co by mohl být nový tahák. Zkusili mobily a tablety, což vyšlo, pak 3D, což nevyšlo, 4K, kinecty a další tři zadnice nesmyslů, které vznikaly evolučním způsobem - vezmeme něco a uděláme toho víc. No a kluka kdesi v americe napadlo, že by bylo bezva mít stereoskopickou helmu jako v devadesátých letech a jak to hlavně udělat levně.

Ale nemyslete si, že vývoj během let nepokračoval. Někdy kolem roku 2001 jsem se například na Invexu setkal s brýlemi, na kterých fungoval demonstrátor Motocross Madness ve stereoskopickém pohledu. Bylo to geniální - dvě malé obrazovky, brýle vypadaly jak svářečské brýle pro autogen, zato byly lehčí, než dnešní oculus, a co bylo nejdůležitější, fungovalo to. Rozlišení 640x480. Bomba. Cena sedmdesát tisíc.

Člověk smutně povzdechnul, pokrčil rameny a šel dál. Většina natěšenců se musela smířit s anaglyfem, ten zbytek tiše čekal v koutku.

Oculus se nestal důležitým proto, že by přinesl něco extra nového, i když i technologické pojetí byla revoluce. Ta skutečná hodnota oculusu byla v tom, že byla ohlášena přijatelná cena.

+3/0
23.2.2016 8:02

M23i96c17h44a66l 52D77v59o33ř57á14k 9135249827360

Největší překážkou byli váha, velikost a rozlišení monitorů. Ty jsou takto miniaturní celkem čerstvě. (co do konzumní elektroniky) a věřte že dokud to není pohodlné, tak se tím nikdo vážně zabývat nebude.

Druhým největším problémem je rychlost senzorů a reakční doba výpočtu grafiky. Přeci jen je tam hromada gyroskopů které je třeba přečíst, průměrovat, filtrovat výsledný vektor pohybu poslat do PC které jej vyhodnotí přepočítá grafiku pro DVA obrazy (každé oko jiné kvůli prostorovému vnímání). A pošle zpět do oka pokud to trvá déle než cca 20ms vidíme trhnutí. Aby to netahalo za oči, je ten přepočet celkem kumšt.

+2/0
23.2.2016 11:16

M31a79r70i40a47n 11R63i55s10k58o 8894880774452

Nejsem odbornik, ale ono to tehdy taky bylo celkem fiasko, kdy lidi cekali revoluci, ktera se nepovedla. Dlouho po tom se pak do VR nechtelo investovat potrebne penize na vyvoj. Dnes porad neni hardware idealni, zato dobre pouzitelny a uz to vypada, ze ze se ujme. Minimalne jakmile vznikne vic obsahu a klesne cena.

0/0
24.2.2016 10:31

L96u44b52o16m29i20r 23K17u81b79a57t 4237703281870

Dolar pod 21 korun tady už pár let nebyl. Tak nevím, jestli tady umí věštit budoucnost (a cena se tam brzy posune ze současných 24,50) nebo jen neumějí počítat. Když jsem vzal kurz dolaru uváděný tímto serverem (24,50), připočetl výpalné pro stát a zanedbal obvyklý příplatek za zdejší delší záruku, vyšlo mi místo 15 tisíc víc než 20 tisíc (Oculus), resp. místo 20 tisíc částka přibližně 23500 (Vive).

+1/0
22.2.2016 16:46

K78a55r73o80l 16Š75e44f12č96í18k 5244229488278

ty jo, tesil jsem se na virtualny realitu jako maly kluk, ale ty ceny... nehodlam zaplatit za 1. generaci vice nez 1250€ (GPU + helma + prislusenstvi). Radeji si pockam na feedback trhu

+3/−1
22.2.2016 15:49

T54o87m16á79š 24B79a51y84e92r 1104751534501

Snad ta cena časem spadne dolů.

+4/−1
22.2.2016 16:09

J31i56ř68í 28K22r84a10u35s 2766823231436

Určite pôjde dole , alebo šikovní čííínani to okopčí a nájdeme to na Alobaba.com :-)

+3/0
23.2.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.