Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena přilby pro virtuální realitu zarazila, konkurence je ještě dražší

Helma HTC Vive má být luxusním zařízením, čemuž odpovídá i zaváděcí cena. Zatímco Oculus Rift v USA vyjde na 599 dolarů (15 tisíc korun), HTC Vive stojí 799 dolarů (20 tisíc korun). Evropské ceny přitom bývají ještě o pár tisíc vyšší. Sada od HTC však už v základu obsahuje pohybové ovladače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e59t47r 10M84a60l41i30š16k88a 6821335661213

Jak je korigována krátkozrakost?

0/0
23.2.2016 11:08

V50o26j62t88ě45c62h 59S90t19r47n34a42d 4784731492775

Do Vive se pohodlně vejdou i brýle. Osobně vyzkoušeno.

0/0
29.3.2016 18:13

H15e11r51b89e76r28t 34V81á94c29l88a35v12s62k12ý 4939135901512

Cena zarazila maximálně BFU.

0/0
23.2.2016 10:57

A26d59a92m 43T45u90r66e50k 3987753514813

No hlavně původní plánovaná koncovka riftu byla kolem 10k - pak se do toho pustily velký korporace, oculus se z nenazranosti zaprodal a teď to vypadá takhle.

+1/−1
23.2.2016 10:05

E66r79i38k 83S80v81o76b43o31d90a 1803938254738

Dotaz pro nějaké odborníky. Já jsem o podobných helmách (prvních komerční VFX 1) četl už někdy před 20 lety, ale pak bylo prakticky ticho a až teď se začínají zase objevovat. Mezitím pokrok třeba v PC ušel mílové kroky. Jak to, že za těch 20 let nic modernějšího nevzniklo a hlavně, co bylo s těmito helmami těch 20 let, vždyť dnes už by to měla být úplně běžná věc. A přitom jsme zase skoro na začátku. Mně to přijde, jako kdyby to někdo brzdil záměrně, protože až bude funkční virtuální realita, tak kdo bude chtít žít normální život? ;-)

0/−1
22.2.2016 17:55

A33n88t56o44n39í39n 86H31o33l28í22k 8667163974190

Ano, tak to je. Ale ten nekdo (nesmim vyzradit) byl zavrazden silami Svetla, takze ted uz to pujde ..

+3/0
22.2.2016 18:08

D77r35a15h52o47m31í55r 73S78t31r22o36u56h30a34l 4775988272704

Jenom to bylo vytěsněné z veřejného povědomí. Během těch dvaceti let rostl výkon počítačů takovým tempem, že nebyl problém se jenom předhánět v nárůstu výkonu komponent počítačů.

Během posledních pěti let došlo k výraznému zpomalení. Výrobci začali hledat, co by mohl být nový tahák. Zkusili mobily a tablety, což vyšlo, pak 3D, což nevyšlo, 4K, kinecty a další tři zadnice nesmyslů, které vznikaly evolučním způsobem - vezmeme něco a uděláme toho víc. No a kluka kdesi v americe napadlo, že by bylo bezva mít stereoskopickou helmu jako v devadesátých letech a jak to hlavně udělat levně.

Ale nemyslete si, že vývoj během let nepokračoval. Někdy kolem roku 2001 jsem se například na Invexu setkal s brýlemi, na kterých fungoval demonstrátor Motocross Madness ve stereoskopickém pohledu. Bylo to geniální - dvě malé obrazovky, brýle vypadaly jak svářečské brýle pro autogen, zato byly lehčí, než dnešní oculus, a co bylo nejdůležitější, fungovalo to. Rozlišení 640x480. Bomba. Cena sedmdesát tisíc.

Člověk smutně povzdechnul, pokrčil rameny a šel dál. Většina natěšenců se musela smířit s anaglyfem, ten zbytek tiše čekal v koutku.

Oculus se nestal důležitým proto, že by přinesl něco extra nového, i když i technologické pojetí byla revoluce. Ta skutečná hodnota oculusu byla v tom, že byla ohlášena přijatelná cena.

+3/0
23.2.2016 8:02

M67i77c93h63a46l 22D93v44o55ř19á70k 9235749777330

Největší překážkou byli váha, velikost a rozlišení monitorů. Ty jsou takto miniaturní celkem čerstvě. (co do konzumní elektroniky) a věřte že dokud to není pohodlné, tak se tím nikdo vážně zabývat nebude.

Druhým největším problémem je rychlost senzorů a reakční doba výpočtu grafiky. Přeci jen je tam hromada gyroskopů které je třeba přečíst, průměrovat, filtrovat výsledný vektor pohybu poslat do PC které jej vyhodnotí přepočítá grafiku pro DVA obrazy (každé oko jiné kvůli prostorovému vnímání). A pošle zpět do oka pokud to trvá déle než cca 20ms vidíme trhnutí. Aby to netahalo za oči, je ten přepočet celkem kumšt.

+2/0
23.2.2016 11:16

M52a64r75i50a77n 51R76i25s76k23o 8274120404112

Nejsem odbornik, ale ono to tehdy taky bylo celkem fiasko, kdy lidi cekali revoluci, ktera se nepovedla. Dlouho po tom se pak do VR nechtelo investovat potrebne penize na vyvoj. Dnes porad neni hardware idealni, zato dobre pouzitelny a uz to vypada, ze ze se ujme. Minimalne jakmile vznikne vic obsahu a klesne cena.

0/0
24.2.2016 10:31

L97u49b22o49m44i40r 41K83u71b68a40t 4537853981630

Dolar pod 21 korun tady už pár let nebyl. Tak nevím, jestli tady umí věštit budoucnost (a cena se tam brzy posune ze současných 24,50) nebo jen neumějí počítat. Když jsem vzal kurz dolaru uváděný tímto serverem (24,50), připočetl výpalné pro stát a zanedbal obvyklý příplatek za zdejší delší záruku, vyšlo mi místo 15 tisíc víc než 20 tisíc (Oculus), resp. místo 20 tisíc částka přibližně 23500 (Vive).

+1/0
22.2.2016 16:46

K17a17r46o57l 32Š76e68f12č58í49k 5294899618268

ty jo, tesil jsem se na virtualny realitu jako maly kluk, ale ty ceny... nehodlam zaplatit za 1. generaci vice nez 1250€ (GPU + helma + prislusenstvi). Radeji si pockam na feedback trhu

+3/−1
22.2.2016 15:49

T49o28m19á62š 43B57a69y57e73r 1404471914681

Snad ta cena časem spadne dolů.

+4/−1
22.2.2016 16:09

J92i16ř19í 34K65r77a60u69s 2166793541176

Určite pôjde dole , alebo šikovní čííínani to okopčí a nájdeme to na Alobaba.com :-)

+3/0
23.2.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.