Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena přilby pro virtuální realitu zarazila, konkurence je ještě dražší

Helma HTC Vive má být luxusním zařízením, čemuž odpovídá i zaváděcí cena. Zatímco Oculus Rift v USA vyjde na 599 dolarů (15 tisíc korun), HTC Vive stojí 799 dolarů (20 tisíc korun). Evropské ceny přitom bývají ještě o pár tisíc vyšší. Sada od HTC však už v základu obsahuje pohybové ovladače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e33t46r 55M41a77l97i47š46k76a 6261955521103

Jak je korigována krátkozrakost?

0/0
23.2.2016 11:08

V14o33j39t54ě84c18h 66S93t11r50n68a17d 4454441252925

Do Vive se pohodlně vejdou i brýle. Osobně vyzkoušeno.

0/0
29.3.2016 18:13

H77e19r43b87e41r15t 73V59á11c20l52a33v39s11k51ý 4629685221302

Cena zarazila maximálně BFU.

0/0
23.2.2016 10:57

A63d93a11m 66T13u88r22e31k 3947853344413

No hlavně původní plánovaná koncovka riftu byla kolem 10k - pak se do toho pustily velký korporace, oculus se z nenazranosti zaprodal a teď to vypadá takhle.

+1/−1
23.2.2016 10:05

E62r32i53k 98S16v62o63b68o97d58a 1783538734658

Dotaz pro nějaké odborníky. Já jsem o podobných helmách (prvních komerční VFX 1) četl už někdy před 20 lety, ale pak bylo prakticky ticho a až teď se začínají zase objevovat. Mezitím pokrok třeba v PC ušel mílové kroky. Jak to, že za těch 20 let nic modernějšího nevzniklo a hlavně, co bylo s těmito helmami těch 20 let, vždyť dnes už by to měla být úplně běžná věc. A přitom jsme zase skoro na začátku. Mně to přijde, jako kdyby to někdo brzdil záměrně, protože až bude funkční virtuální realita, tak kdo bude chtít žít normální život? ;-)

0/−1
22.2.2016 17:55

A43n63t98o98n16í47n 32H23o61l97í76k 8517403984280

Ano, tak to je. Ale ten nekdo (nesmim vyzradit) byl zavrazden silami Svetla, takze ted uz to pujde ..

+3/0
22.2.2016 18:08

D83r78a73h76o77m88í11r 85S12t44r10o15u53h31a14l 4255578912464

Jenom to bylo vytěsněné z veřejného povědomí. Během těch dvaceti let rostl výkon počítačů takovým tempem, že nebyl problém se jenom předhánět v nárůstu výkonu komponent počítačů.

Během posledních pěti let došlo k výraznému zpomalení. Výrobci začali hledat, co by mohl být nový tahák. Zkusili mobily a tablety, což vyšlo, pak 3D, což nevyšlo, 4K, kinecty a další tři zadnice nesmyslů, které vznikaly evolučním způsobem - vezmeme něco a uděláme toho víc. No a kluka kdesi v americe napadlo, že by bylo bezva mít stereoskopickou helmu jako v devadesátých letech a jak to hlavně udělat levně.

Ale nemyslete si, že vývoj během let nepokračoval. Někdy kolem roku 2001 jsem se například na Invexu setkal s brýlemi, na kterých fungoval demonstrátor Motocross Madness ve stereoskopickém pohledu. Bylo to geniální - dvě malé obrazovky, brýle vypadaly jak svářečské brýle pro autogen, zato byly lehčí, než dnešní oculus, a co bylo nejdůležitější, fungovalo to. Rozlišení 640x480. Bomba. Cena sedmdesát tisíc.

Člověk smutně povzdechnul, pokrčil rameny a šel dál. Většina natěšenců se musela smířit s anaglyfem, ten zbytek tiše čekal v koutku.

Oculus se nestal důležitým proto, že by přinesl něco extra nového, i když i technologické pojetí byla revoluce. Ta skutečná hodnota oculusu byla v tom, že byla ohlášena přijatelná cena.

+3/0
23.2.2016 8:02

M55i58c31h94a79l 85D19v48o70ř54á31k 9645319647490

Největší překážkou byli váha, velikost a rozlišení monitorů. Ty jsou takto miniaturní celkem čerstvě. (co do konzumní elektroniky) a věřte že dokud to není pohodlné, tak se tím nikdo vážně zabývat nebude.

Druhým největším problémem je rychlost senzorů a reakční doba výpočtu grafiky. Přeci jen je tam hromada gyroskopů které je třeba přečíst, průměrovat, filtrovat výsledný vektor pohybu poslat do PC které jej vyhodnotí přepočítá grafiku pro DVA obrazy (každé oko jiné kvůli prostorovému vnímání). A pošle zpět do oka pokud to trvá déle než cca 20ms vidíme trhnutí. Aby to netahalo za oči, je ten přepočet celkem kumšt.

+2/0
23.2.2016 11:16

M24a79r15i75a95n 75R41i77s95k64o 8164420774912

Nejsem odbornik, ale ono to tehdy taky bylo celkem fiasko, kdy lidi cekali revoluci, ktera se nepovedla. Dlouho po tom se pak do VR nechtelo investovat potrebne penize na vyvoj. Dnes porad neni hardware idealni, zato dobre pouzitelny a uz to vypada, ze ze se ujme. Minimalne jakmile vznikne vic obsahu a klesne cena.

0/0
24.2.2016 10:31

L56u82b29o58m92i52r 69K61u82b93a89t 4687493401410

Dolar pod 21 korun tady už pár let nebyl. Tak nevím, jestli tady umí věštit budoucnost (a cena se tam brzy posune ze současných 24,50) nebo jen neumějí počítat. Když jsem vzal kurz dolaru uváděný tímto serverem (24,50), připočetl výpalné pro stát a zanedbal obvyklý příplatek za zdejší delší záruku, vyšlo mi místo 15 tisíc víc než 20 tisíc (Oculus), resp. místo 20 tisíc částka přibližně 23500 (Vive).

+1/0
22.2.2016 16:46

K80a79r77o49l 14Š17e34f19č80í95k 5704239808348

ty jo, tesil jsem se na virtualny realitu jako maly kluk, ale ty ceny... nehodlam zaplatit za 1. generaci vice nez 1250€ (GPU + helma + prislusenstvi). Radeji si pockam na feedback trhu

+3/−1
22.2.2016 15:49

T39o72m53á40š 56B23a71y11e15r 1384211784611

Snad ta cena časem spadne dolů.

+4/−1
22.2.2016 16:09

J95i21ř84í 36K35r11a45u25s 2846373911736

Určite pôjde dole , alebo šikovní čííínani to okopčí a nájdeme to na Alobaba.com :-)

+3/0
23.2.2016 0:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.