Diskuze

Příběh Čecha: k vysněné práci mu pomohla i nevěra zaměstnavatelky

Dnešní generace to má jednoduché. Já vyrůstal v době, kdy internet a hry na CD byly ještě sci-fi a žádné návody na tvorbu grafiky neexistovaly. A právě schopnost naučit se sám vytvářet vizuální obsah do her byla jedním z hlavních důvodů, proč dnes žiju ve Spojených státech, píše grafik Patrik Špaček.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

Jooo, C64 a Amiga1200 s přidanou 1MB pamětí;-D. Dneska si ty děcka, kteří hrají hry o X GB na miniaturních nosičích, že dřív se vešla hra na "papírovou" disketu s kapacitou 700kb!

Přesně jak si napsal - obrázek se kreslil pixel po pixelu. Žádný skaner. když chtěl člověk něco obkreslit, tak si to nakreslil na milimetrový papír, a pak už jen počítal souřadnice. A např. u C64 při tvorbě hry nebylo možné si postavičku nakreslit v grafickém programu, a pak jen nahrát do hry. Každý pixel spriteu o rozměru 32x32px se musel ručně napsat do kódu.

Na A1200 v Deluxe Paintu jsem také kreslil. Vzpomínám si, že tam byla dokonce i časová osa na vytváření animací. Pak mi také z jednoho seznamu (na CD už!) přišel program Maxon Cinema 4D - první ochutnávka 3D grafiky.

Byla to super léta. Člověk si KOUPIL hru a mohl kdykoliv a kdekoliv si zahrát a nemusel při hraní 24h denně viset na netu.

Dík za připomenutí starých časů R^;-)

1 2
možnosti
IP

Kdy bude hotová ta předělávka Indyho? ;-)

1 0
možnosti
PS

To zalezi jestli nam to Disney dovoli po tom, co jim posleme license proposal. Papiry by meli byt odeslany tento mesic. R^

0 0
možnosti
FL

Moc jsem se nevyznal v datech v roce 1997 studoval Gymnázium, takže něco mezi 15 - 18 lety, takže narozen v 1980, OK, v roce 1985 má s bratrem Atari ( cca 5 - 6 let) kupuje hry, už asi uměl číst před školou, zbytek trapná reklama

0 3
možnosti
FP

Patriku můžeš použít tlačítko reagovat na určitý příspěvek, které se objeví, když myší přejedeš po příspěvku. Potom se v tom člověk lépe vyzná. :-)

0 0
možnosti
PS

Ja jsem to delal, ale nez me system zaregistroval, porad to hazel nahoru. Ted uz to funguje. R^

0 0
možnosti
FD

V čem to má dnešní generace jednodušší než jsme to měli my? Je to spíše naopak.

1 1
možnosti
JK

Tolik práce. A přitom taková blbost.

8 1
možnosti
PZ

"právě schopnost naučit se sám vytvářet vizuální obsah do her byla jedním z hlavních důvodů, proč dnes žiju ve Spojených státech" - to jsem netušil, že za schopnosti se trestá. :-P

8 2
možnosti
JK

To byla slušná rodinka mít v té době letech Atari, pak commodore, barevnou TV a ještě amigu.

12 4
možnosti
MM

M53a61r12e57k 26M65a36l58ý

25. 2. 2016 22:12

Taky jsem měl v té samé době Atari 800 XL a pak Amigu. A doteď jsem našim vděčný, že mi umožnili seznámit se s počítačem a to pak přispělo, že se tím dnes živím.

Moje babička totiž před válkou pracovala na západě a dostávala důchod. Akorát, že ty mrchy komunistické ji tady v ČSSR ty valuty sebraly a dali ji místo toho jakési papírky zvané bony. Ale lepší než nic, bylo na počítač z Tuzexu.

3 3
možnosti
PS

Skvele receno Andreji, proste jsme rychlym stlacenim vydlic vytaceli cisla. Chudak mama se pak divila jak je mozne ze se ucet nezmenil :o) problem pak byl vypis z telefonicke ustredny, to jsem radeji ani nechodil domu ;-D

0 0
možnosti
PS

Cau Vojto, nemusel jsem, ten aupair tam jezdil kazdy tyden oprasovat trubky.

1 0
možnosti