Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft sobecky ohrožuje počítačový průmysl, varuje šéf významné firmy

Windows 10 jsou prý agresivním krokem Microsoftu směrem k monopolu. Tim Sweeney jako zakladatel herní společnosti Epic Games varuje před novým formátem programů UWP, kterým by podle jeho názoru Microsoft mohl ohrozit svět PC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o63s96e62f 19N16á43d62b71ě35l77a 3435765746282

Linux, Linux, Linux. Pořád to říkám a nikdo neposlouchá.

http://www.blogovnik.cz/linux-jakou-vybrat-distribuci-201312211820.php

0/0
28.3.2016 17:49

P34e38t55r 56S25t33e82j23s90k62a23l 3419928384706

Windows je jako jukebox, dokud hazite kacky, hezky hraje...

0/0
28.3.2016 20:23

P98e68t97r 67K20ř48í88ž 2903204571761

Jasny no, vzdyt ty windowsy vlastne na desktopu taky uz nikdo nepouziva... takze napodobne ;-)

0/0
15.3.2016 1:32
Foto

J67i64ř86í 29K49r30á69k10o92r44a 9529233

Samozřejmě, protože zlý Microsoft zakazuje lidem kupovat Macy i instalovat si Linux. Kdo to poruší, přijde na něj mafie.

+1/0
15.3.2016 9:36

P93e11t55r 10K83ř31í25ž 2773724621131

A pak kdo je tady demagog ;-) Slo o tu dominanci. Na desktopu je ten vendor lock proste silny porad .. u browseru/prehravacu a mobilu MS zaspal a svoje postaveni neudrzel i kdyz mohl ... ale tebe to porad fascinuje, fascinujici! ;-D

0/−1
15.3.2016 10:31
Foto

J37i20ř33í 37K84r36á23k79o77r87a 9599453

Dominance != monopol. To je to, co říkám od začátku.

Na desktopu má vendor lock spíš Apple než MS.

A to nemluvím o zlém Googlu, který si ukusuje stále větší sousto na mobilních zařízeních (smartphone, tablet), když tato mobilní zařízení stále více ukusují tržní podíl těm desktopům.

Je to zamotaný, co vy inžinýre? ;-D

+1/0
15.3.2016 13:05

P63e73t70r 92K22ř47í58ž 2853564151661

Monopol teda neexistuje. To je to, co říkám od začátku.

To ze MS mobily podcenil uz jsem psal a to ze roste pocet lidi co lezou na net pres mobil neznamena ze vyhodi desktop.. takze dalsi clovek co vyvraci moje argumenty tim ze me podpori? ;-)

0/0
15.3.2016 15:23
Foto

J51i66ř35í 26K73r23á47k94o73r40a 9549633

Mno, já to shrnu, protože už mě to nebaví.

1. Ad monopol.

MS nikdy monopol neměl. Vysvětleno mnohokrát, vaše bludy vyvráceny mnohokrát. Příklad reálného monopolu jsem dal, vy jste mi to vyvracel možností podplatit soudce. To raději ani komentovat nebudu.

2. Ad prohlížeče.

MS pár let na poli prohléžečů dominoval, tato dominance skončila s příchodem FF a následně Chromu. Rozhodnutí soudů bylo irelevantní, protože nic nezměnilo. Market share IE se začal snižovat s příchodem FF, což bylo ještě před ballot screenem. Iniciátor soudu - Opera - na tom nevydělal nic, spíš naopak. Jiné prohlížeče, nabízené v ballot screenu, také nezískaly žádný zádný signifikantní podíl. Dominance IE dávno skončila a je to uzavřená kapitola.

3. Ad zařízení.

Podíl mobilních zařízení roste na úkor desktopů. Je to pochopitelné, protože většina lidí přišla na to, že pro konzumaci obsahu skutečně nepotřebujou velkou krabici na stole. Přičemž podíl windows na mobilních zařízeních je marginální, dominuje spíš Android se vzrůstajícím podílem přes 80 %. Tudíž ne, žádný váš blud jsem nepodpořil, nemějte strach. Desktopy stagnují a neklesají hlavně díky podílu v korporátech. Tam má MS výhodu v ekosystému klient-server, což nikdo jiný zatím nedokázal v takovém rozsahu nabídnout. Shrnuto, podtrženo, dominance MS na desktopech je irelevantní. Mobilní zařízení jsou nadále pro desktopy konkurenční platforma jak pro konzumaci obsahu, tak i pro třeba hraní her. Kromě toho se postupně stírá rozdíl mezi mobilní a desktopovou platformou, stírá se i rozdíl mezi desktopem a webem, tudíž za pár let ztratí tato diskuse smysl úplně.

Zkuste fakta, za to nic nedáte.

+1/0
15.3.2016 22:35

P90e63t92r 55K30ř24í56ž 2913774401371

ad 1) Souhlasim s tim ze vracet se k monopolu uz nema smysl, segway je jasny ;)

ad 2) Nic noveho, opet jen potvrzeni toho co jsem psal.

ad 3) http://www.smartinsights.com/wp-content/uploads/2014/03/Mobile-stats-vs-desktop-users-global-550x405.png

0/0
16.3.2016 0:58
Foto

J84i17ř70í 82K66r91á25k57o45r84a 9529963

ad 1) Souhlas. Jste demagog. Navíc nevzdělaný.

ad 2) Jo, jsem rád, že píšete to samé, co já. Jen tedy nechápu, co tu celou dobu rozporujete. ;-D

ad 3) Ano, přesně to jsem psal. Podíl mobilních zařízení roste na úkor desktopů. Díky za potvrzení.

Mějte se a pokračujte v dohledávání faktů. Časem se s vámi třeba bude dát i normálně bavit. ;-)

0/0
16.3.2016 13:16

P20e21t23r 75K83ř14í56ž 2153804711191

ad 1,2) To bude tim ze demagogie bude na trochu jine strane a uplne zbytecne tu mluvis o necem jinem. Muzem to zkusit znovu. MS mel monopol (monopol uz resit nebudeme) na poli prohlizecu a kdyby to nezvoral tak mohl dominovat stale jako dominuje na poli desktopu. ("Navíc nevzdělaný." Komiku)

ad 3) Graf je jasny dukaz ze desktop roste X let temer linearne coz odporuje tvemu "na ukor desktopu". Pokud v tom vidis neco jineho tak s tebou se asi nepujde nikdy normalne bavit.

0/0
16.3.2016 17:06
Foto

J76i46ř91í 33K11r92á77k73o39r65a 9599643

Správně. Monopol řešit nebudeme, protože MS žádný neměl. Chápete sice pomalu, ale jednou to snad dáte.

Kdyby to nezvoral, podíl na poli prohlížečů by mu klesl tak jako tak. Což jsme si také vysvětlili.

Graf ukazuje, že růst desktopů se zpomaluje, jak roste podíl mobilních zařízení. A proč jsou desktopy irelevantní, jesm už také (asi 2x) vysvětlil.

Takže nejen nevzdělaný, ale ještě hrubě nechápavý. Snažte se dál.

0/0
16.3.2016 19:25

P43e16t31r 31K47ř37í55ž 2113654801521

Koukam ze uz jsi dost sklouznul k trapnostem a urazkam. To se stava kdyz dojdou argumenty no ;)

ad podil) "Pokles podilu" je kapku neco jinyho nez "byt valcovany konkurenci". Trosku konzistentni nazory by to chtelo ne?

ad graf) Jeste to s tebou zkusim i kdyz vim ze budes zase popirat fakta a uvidis tam neco zcela mimo realitu

http://si.wsj.net/public/resources/images/BN-IP234_mobile_E_20150526115522.jpg

0/0
16.3.2016 23:28
Foto

J79i79ř45í 19K98r85á95k68o27r18a 9699773

To nejsou urážky, to je prostý fakt. Jste pomalejší v myšlení. Je mi líto, ale je to tak.

Nikde jsem neřekl, že něco je válcováno konkurencí. Protože jste pomalý, zopakuji vám ještě jednou, co jsem o desktopech řekl.

"Desktopy stagnují a neklesají hlavně díky podílu v korporátech. Tam má MS výhodu v ekosystému klient-server, což nikdo jiný zatím nedokázal v takovém rozsahu nabídnout. Shrnuto, podtrženo, dominance MS na desktopech je irelevantní. Mobilní zařízení jsou nadále pro desktopy konkurenční platforma jak pro konzumaci obsahu, tak i pro třeba hraní her. Kromě toho se postupně stírá rozdíl mezi mobilní a desktopovou platformou, stírá se i rozdíl mezi desktopem a webem, tudíž za pár let ztratí tato diskuse smysl úplně."

Tudíž děkuji pěkně, moje názory jsou stále konzistentní. Zkuste ale ještě nějaký graf, třeba se vám uleví. Ten přetlak mít potřebu něco říci, ať je to jakákoliv blbost, musí být dost děsivý. Každopádně oceňuji, že jste potichu upustil od těch neudržitelných spekulací o možné dominanci MS na poli prohlížečů, kdyby to "nezkazili". To samo je dost úsměvné.

0/0
17.3.2016 11:00

P58e64t97r 46K82ř15í28ž 2913414761141

Tak ted nevim jestli jsi lhar nebo trapak co umi jen urazet, nechape psany text a absolutne netusi co vlastne pise. (pripadne oboji)

ad IE) napsal jsi:

"podíl na poli prohlížečů by mu klesl"

vs

"konkurence (Google, Apple) by ho začala válcovat tak jako tak"

ad graf)

Mas zda se ruzny aktivisticky manyry, namisto reakce na fakta, ktera jsi chtel a uvadeji tvoje mylne predstavy do reality, jsem se dockal opet jen urazek a "argumentu" opakovanim. To je teprv usmevne.

"přetlak mít potřebu něco říci, ať je to jakákoliv blbost"

Napsal clovek ktery ma takovy profil na FB a idnes ze je u nej podezreni na grafomanii.

0/0
17.3.2016 14:13
Foto

J90i53ř46í 75K11r13á25k89o65r96a 9669563

"podíl na poli prohlížečů by mu klesl"

vs

"konkurence (Google, Apple) by ho začala válcovat tak jako tak"

Z významového hlediska jde o to samé. Zkuste si to nakreslit.

Faktické reakce jste se dočkal - viz vysvětlení mé pozice stran desktopu. Že to stále nechápete není můj problém.

Mimochodem, teď jsem právě čtyřleté dceři koupil Lenovo Miix 300 a jsem zmaten. Koupil jsem jí desktop nebo mobilní zařízení? ;-D

0/0
17.3.2016 16:24

P24e12t16r 81K14ř21í57ž 2883864831501

Presne takovou reakci jsem cekal. Opet typicka ukazka formalismu jak zminoval G.Horten, cili absolutne nepouzitelne pro prakticky zivot a kdybys nekomu rekl ze "ano, podil klesne" a pak probehl ten tvuj pokles treba z 90% na 10% tak te budou mit vsichni za ho**** ale hlavne ze je to po formalni strance to same, gratuluju k "vybornemu" logickemu uvazovani.

Graf opet preskocen a opet snaha procpat "argument" o mobilu ktery ukusuje desktopu coz absolutne nesouvisi s tim ze MS si drzi na desktopu dominantni postaveni .. oprava monopol :p a stejne tak si ho mohl udrzet i u prohlizecu.

0/0
17.3.2016 22:24
Foto

J32i84ř63í 32K36r18á33k13o48r87a 9359973

Hele, okecáváte to moc pěkně, ale bez hlubšího kontextu jsou prostě ty dva výroky shodné. Dodejte konkrétní data (procentní body apod.) a můžeme se bavit. Do té doby je to jen další vaše slovní vata.

Mezitím vy vesele ingorujete moje zdůvodnění tohoto postoje, které jsem tu napsal dokonce dvakrát.

Takže ještě jednou. Pokud si MS drží dominantní postavení (nikoliv monopol) na desktopech, je to jen a jen díky korporátu, kde nabízí takové služby, které žádná konkurence nenabízí. Není to tedy dominance z důvodu nekalých praktik, je to z důvodu neschopnosti konkurence, nabídnout to samé. Prohlížeče jsou úplně jiná liga a s korporátem nemají nic společného. Tudíž taková jablíčka s hruštičkami jste zase jednou smíchal.

A pořád nevím, zda jsem dceři koupil desktop nebo mobilní zařízení. Poradíte?

0/0
18.3.2016 12:47

P43e97t82r 80K77ř61í20ž 2133304441621

Jo tak bez hlubsiho kontextu.. mno ja cekal ze si vsimnes kdyz se o tom bavime nekolik poslednich dni.

"nabízí takové služby, které žádná konkurence nenabízí"

Jo to znam, stejne jako psal Navara výhody IE ze ;)

Dobre pouziju to ovoce treba ti to pak dojde. MS mel na poli jablicek monopol a ma monopol na poli hrusticek a point je v tom ze princip je u jablicek i hrusticek stejny protoze se jedna stale o ovoce. Porad nic co?

Tak samozrejme ze poradim, ale poradim otazkou. Je todle desktop nebo mobilni zarizeni?

https://im9.cz/iR/importprodukt-orig/c2f/c2fe0fbe26c633356c8319894a41dc52--mmf150x150.jpg

0/0
18.3.2016 21:53
Foto

J90i64ř78í 92K69r13á54k91o62r68a 9689823

Je jedno, o čem se bavíme. Ty dva výroky jsou shodné a hotovo. Nechápu, co na tom pořád řešíte.

Nevím, co psal Navara, ale tak to prostě je. V korporátu MS nemá konkurenci. Nikdo nedodává takovou úroveň služeb a množství produktů. Opět na tom není co dál řešit.

Opět špatně. MS neměl monopol ani na jednom poli, a to ani kdyby se jednalo o traktory. Ale to už jsme probrali asi stokrát, jen vám to do hlavy pořád neleze a neleze. Přitom tak jednoduchá věc. Podstatou však je, že jablíčka a hruštičky jsou různé věci. Můžete zkusit udělat jablečný štrůdl z hrušek, ale nebude to chutnat jako jablečný štrůdl. Stejně tak prohlížeče a desktopy jsou dvě rozdílné věci, mají rozdílnou dynamiku, historii a samozřejmě také důvod někdejší dominance. Zkuste si to fakt nakreslit, jestli máte problém to pochopit takto slovně.

Jsem rád, že jste mou pointu desktop vs. mobil pochopil. Už jsem ani nedoufal, při vaší inteligenci. Ano, podíl desktopů je s takovými zařízeními a rozšiřováním IoT už dnes naprosto irelevantní. ;-)

0/0
21.3.2016 16:45

P53e73t93r 90K86ř27í19ž 2403584801131

Jakekoliv naznaky snahy o argumentaci ci dokonce smysluplnou diskuzi z tvoji strany uz davno zmizely, takze to pro ted ukoncim.

"Nakreslit to" mam v planu, zatim s pracovnim nazvem "Krákoramix". Az se k tomu dostanu tak dam vedet.

0/0
23.3.2016 12:56

B33o11h36u59s47l84a65v 48B87i41n29k84a 1389656158780

Krásný den, pánové oba byste se mohli naučit diskutovat bez toho, aniž by ste uráželi svého spoludiskutujícího. Tím bych začal, je to i pro věc samu docela důležité. Hezký den.

0/0
13.5.2016 16:24

J20i84ř28í 66T25e88p33r 4877880905435

Ad 3 - zařízení

Mobilních je sice stále větší počet, ale jde o to zda na práci, ne "pro zábavu". Vlastní programování, grafika, účetnictví se bez desktopů/notebooků neobejde.

Tvrdím, že nárůst prohlížení z mobilů je dán tím, že spousta lidí čučí do mobilů při čekání na někoho na parkovištích, v čekárnách a pod nebo třeba i na záchodě. Pak ale sednou k PC a makaj (třeba účtujou), ale na web už nečuměj. To ale nikde na portálech nezměřej.

0/0
13.5.2016 0:46

M11a72r71t63i58n 67B63a52ž43a32n27t 6885538749362

Stejně mě to nedonutí dát si do pc nějaký Linux, co s tím pak budu dělat?

Jedině : dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=512 count=1

0/0
11.3.2016 17:40

V48o97j24t18ě88c22h 75T41i89c72h42ý 6900792458217

Teda já nevím, ale ať mi klidně OS řekne, že instaluji neprověřený program. Já mu řeknu že je mi to jedno a hotovka. Nebo mu dám za pravdu a radši nainstaluji alternativu. Jen ať si Microsoft klidně hlídá, co na Store dá a jestli je to bezpečné a ať nás klidně upozorňuje, že ten nebo onen program není prověřený a může dělat rotyku. To je to poslední, co by někomu mělo vadit.

+7/0
11.3.2016 15:22

G44a25b46r22i92e84l 38H73o65r41t94e42n 9861889663204

A jaké má pak takové varování smysl, když naučíte uživatele ho ignorovat?

+1/−3
11.3.2016 15:29

O91n27d26ř73e25j 97Š76t25ě11p20á98n39e72k 5789310518179

Jaky smysl má upozornění, ze mikrovlnka neslouží k sušení vykoupaných domácích zvířat? :D

0/0
28.3.2016 15:58

T27o85n15d95a 67H45e62j82l65í29k 1748113329187

Takové varování již dávno ve Windows je, jmenuje se SmartScreen.....a je tam minimálně od win8, u předpotopních win7 to asi ještě není, ale ty nemám, tak nemohu říci.

+2/0
11.3.2016 20:08

J31i97ř54í 25T26e63p46r 4437290235355

Co máte na Win 7 předpotopního? Že na mě ne ploše nemrkaj nějaký čtverečkový okýnka? Sorry, ale plochu na práci nepotřebuju, ta je většinu dne schovaná za programy se kterými většinu dne pracuju.

0/0
13.5.2016 0:49
Foto

J22i63ř21í 58K51r23á34k76o56r81a 9929973

Kristepane, zase ty nesmysly o monopolu. Tohle snad skončí jedině až s koncem Microsoftu. Ten má dneska úplně jiné starosti než přemýšlení o nějakých monopolech.

+12/−6
11.3.2016 9:32

J73a38n 44H60e54l50l96e54r 9168795226

Tak určitě. Třeba přemýšlet, proč mu to v předchozích pokusech o zisk monopolu tak úplně nevyšlo, že. Ale od té doby se poučili ...

+3/−4
11.3.2016 9:47
Foto

J54i23ř55í 25K84r18á86k13o60r92a 9419563

Microsoft nikdy v ničem žádný monopol neměl.

+7/−3
11.3.2016 9:54

G86a21b68r41i51e28l 29H39o19r56t69e19n 9641719233494

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Microsoft_Corp.

Další případy, kdy soudy konstatovaly monopolní postavení Microsoftu, se mi nechce hledat.

+1/−6
11.3.2016 11:25

D88a23v43i23d 67P50e65t43r65l15í46k 4736946886604

Možná si přečtěte i upozornění nad článkem, které jasně definuje, proč je článek napsaný nekvalitně a je zavádějící. Čekal bych, že zrovna vy uvedete seriózní zdroj.

Nevadí - na podstatě tehdejšího sporu se tím nic nemění. Zde ovšem doporučuji prostudovat i sekci "Criticism", která je docela poučná -. právě tento spor totiž ukázal, jak vlády začínají postupně vstupovat do soukromého podnikání a vynucují si pod ZÁMINKOU, že jde (například) o POKUS o monopolní chování, aby se dotyčná firma chovala jiným způsobem. Pro MS bylo tehdy jednodušší věc urovnat a legrační na tom je, že ono urovnání byla spíše formalita, která reálně nic nezměnila, což opět jen dokazuje, že nešlo o monopolní chování.

Přečtěte si i tom, jak se v rámci této věci justice porvala sama se sebou.

Takže znovu: Microsoft se reálně nikdy nedostal do čistě monopolního postavení. Ano, byly pokusy jej z toho obviňovat a občas něco zaplatil některému otravnému státu, který se spokojil a nechal jej na pokoji. To je jediné, o co šlo. Totéž se v historii týkalo i řady dalších firem, včetně Intelu.

Jaká je realita dnes? Wintel je platforma, která má mnohem silnější postavení, než v dobách oněch sporů.

+9/0
11.3.2016 12:54

G51a86b26r75i29e12l 32H76o25r95t32e52n 9441579833114

Osobně jsem přesvědčen, že Microsoft opakovaně monopolní postavení měl a zneužil ho, vy nikoliv - já zdroj předložil, vy nikoliv. O slovíčkaření a filosofické úvahy nad tím, zda ta obvinění nejsou zneužitím obvinění ze zneužití monopolu nemám zájem, konstatoval jsem pouze fakt, že soudy opakovaně monopolní chování i Microsoftu nalezly.

+1/−7
11.3.2016 13:08
Foto

J45i29ř73í 68K47r35á90k89o53r55a 9629943

Pojem monopol ze své podstaty vylučuje jakoukoliv jinou konkurenci na daném trhu. Klíčovými předpoklady jsou:

1) jediný subjekt na trhu, a to nejen s daným produktem, nýbrž v rámci celého odvětví

2) bariéry pro vstup dalších subjektů na stejný trh

Jedním z mála monopolů je například zákonodárství a soudnictví. Stát deklaruje vlastní zákony a provozuje vlastní soudní systém (ad 1) a zakazuje alternativní pravidla i arbitry (ad 2). Stát tedy obsadil celý trh se zákonodárstvím a soudnictvím.

Pak je tu např. železnice, která až donedávna byla pod státem deklarovaným monopolem. Nicméně to je zdánlivý monopol. Trhem v tomto případě není železnice, nýbrž doprava. Železnice je jen podmnožinou. Tudíž ani v tomto případě se nejednalo o úplný monopol, protože vám nikdo nebránil využít konkurenční způsoby dopravy - auto, autobus, kolo, vlastní nohy, helikoptéru či segway.

Microsoft pak byl v postavení, kde měl na trhu s několika produkty majoritní postavení (u některých přes 90 %), tudíž se teoreticky blížil bodu 1, avšak bod 2 splněn nebyl, protože Microsoft z podstaty volné tržní soutěže neměl ani možnost vytvářet bariéry pro vstup dalších subjektů na stejný trh, což se ukázalo v pozdějších letech, kdy na trh s prohlížeči vstoupily subjekty jako Mozilla foundation či Google a během pár let snížily tržní podíl MS IE z více než 90 % na současných bezvýznamných pár procent. Jakákoliv soudní rozhodnutí v tomto případě nehrala žádnou roli, protože tato situace by nastala tak jako tak a v době těch soudních rozhodnutí už byl trend podílu IE sestupný.

Tak, snad je to takto dostatečně srozumitelné, nerad bych v diskusích viděl ty neustále opakované lži o monopolu.

+5/−2
11.3.2016 16:19

P77e32t39r 77K66ř69í52ž 2433454681901

IE je totiz takova *** ze ani monopol MS nepomohl. Kdyby MS tak nezaspal, tak by procenta prohlizecu vypadala dost jinak.

0/−6
11.3.2016 17:22

P71e73t26r 21K70ř32í91ž 2813414301851

Minusujete hezky, ale zkuste to vyvratit :-P

0/−2
11.3.2016 21:03
Foto

J71i14ř57í 63K68r61á42k70o22r34a 9349983

Není co vyvracet. Neřekl jste nic faktického.

+2/−1
12.3.2016 14:06

P46e46t39r 61K98ř11í22ž 2243204731541

1) MS mel monopol v oblasti prohlizecu - fakt.

2) MS zaspal a ztratil toto postaveni jinak mohl stale dominovat - fakt.

3) Drzis se definice monopolu podle ktere na svete zadny monopol neexistuje - fakt.

0/−2
13.3.2016 11:40
Foto

J57i57ř76í 12K98r18á22k34o76r32a 9739733

1) Vyvráceno níže.

2) MS zaspal, ale i kdyby nezaspal, internetový trh je tak lákavý, že konkurence (Google, Apple) by ho začala válcovat tak jako tak.

3) Držím se jediné definice, která je platná. Na světě existuje spousta monopolů, zpravidla řízených státy.

Takže sorry, ale ani když ty své dojmy desetkrát označíte za fakta, fakta z nich neuděláte.

0/0
14.3.2016 13:28

P75e18t15r 37K81ř30í21ž 2443904341361

ad 2) Spekulace na obou stranach ovsem moje je znacne realnejsi ;-) Pokud ma nekdo temer 100 % trhu a nabizi stejne moznosti v zakladu jako ostatni, tak uz vidim jak by vsichni instalovali neco jinyho.. Urcite by byla nejaka "cool" vlna ale MS mohl porad oscilovat treba kolem 80 %.

ad 1) Souvisi s 3. Monopol neexistuje. Alternativu k zeleznicim beres jakykoliv dopravni prostredek takze "monopol" soudnictvi lze narusit treba zaplacenim soudcu .. kandidovanim na prezidenta a zvolenim vlastnich soudcu.. zalozenim vlastniho statu.. Pripada ti to jako blbost? tak se mrkni na tvoje segway vs zeleznice :-P

0/0
14.3.2016 19:12
Foto

J85i58ř70í 31K78r66á30k56o40r23a 9559803

2) V čem reálnější? Jako že by MS dominoval navěky? ;-D

1) A co železnice vs. autobus? vs. auto? Ne, vy jste, stejně jako pan Horten, účelově použil Segway. I vy demagogu. A tvrdit, že volba jiného druhu dopravy je stejné jako podplatit soudce... mno, já myslím, že to ukončíme. Vy jste fakt mimo až za roh, člověče.

0/0
14.3.2016 22:26
Foto

L60u69k52á30š 45N44a11v60a35r70a 2388338341269

Uf, dobře, já vám tedy povím, že všeobecný názor, že IE není kvalitní prohlížeč vznikl v dobách IE 6, kdy konkurence vydala modernější prohlížeče s mnohem vyšší kvalitou. IE 6 však nebyl špatný prohlížeč sám o sobě, jen byl zastaralý.

IE 7 a 8 sice naznačily revoluční změny, avšak rychlostí a především stabilitou nešlo o velmi dobré prohlížeče.

IE 9 až 11 však předvedly podstatný pokrok ve všech směrech prohlížení a především IE 11 v době svého vydání mohl konkurovat všem konkurentům a kde nemohl konkurovat rychlostí, konkuroval nízkými nároky na procesor a RAM. Kromě toho má IE některé funkce, které ostatní prohlížeče nemají a nikdy je mít asi ani nebudou (teď z hlavy si vzpomenu třeba na skupinové záložky nebo záložky běžící jako samostatné procesy). Z toho důvodu mi třeba přijde IE lepší, než Edge nebo Chrome.

Takže tvrdit to, co tvrdíte, lze pouze za předpokladu hrubého nedostatku informací a předpotopního myšlení. Tak a svůj mínus jsem obhájil.

0/0
14.3.2016 0:06

P79e11t78r 29K48ř28í70ž 2983154791301

Tvl vzdyt jsi potvrdil co jsem napsal, sam pises ze mnohe IE verze byly v porovnani na nic, tak jakapak obhajoba minusu ;-D

ad zalozky) na modifikaci zalozek jsou desitky pluginu takze na skupinove, at tim myslis cokoliv, urcite taky. Snadna customizace s mnoha moznostmi je jeden z duvodu proc se prechazelo od IE na cokoliv jineho.

ad samostatne procesy) to je deklarovana vlastnost Chrome od spusteni (i kdyz v dobe kdy jsem to X let zpatky zkousel mi prislo ze to nefunguje)

Secteno podtrzeno, pokud chces vyvratit muj nazor, tak neni doporuceno psat komentar, ktery ho pouze potvrdi ;-)

0/0
14.3.2016 2:21
Foto

L50u90k77á46š 19N27a92v24a48r61a 2168468841199

Cituji vlastní příspěvek, jelikož jste jej očividně nečetl pořádně- IE 9 až 11 však předvedly podstatný pokrok ve všech směrech prohlížení a především IE 11 v době svého vydání mohl konkurovat všem konkurentům a kde nemohl konkurovat rychlostí, konkuroval nízkými nároky na procesor a RAM. Kromě toho má IE některé funkce, které ostatní prohlížeče nemají a nikdy je mít asi ani nebudou (teď z hlavy si vzpomenu třeba na skupinové záložky nebo záložky běžící jako samostatné procesy). Z toho důvodu mi třeba přijde IE lepší, než Edge nebo Chrome.

0/0
16.3.2016 16:02

P83e65t63r 96K62ř34í54ž 2513764871111

Tak jeste jednou, to ze jsou vyssi verze IE pouzitelne nebo jak tvrdis dokonce konkurenceschopne neni podstatne protoze v dobe kdy MS mel monopol rozhodne nebyly a tim svoje postaveni ztratil a funkce navic viz predchozi komentar.

0/0
16.3.2016 17:12

G17a21b51r56i75e80l 49H12o39r66t97e91n 9421429553894

Aha. Takže ČD neměly monopol, protože lidé mohli jezdit na kole. A Microsoft neměl monopol, protože lide mohli používat Linux.

Vaše úvaha je vzorovým případem formalismu a pokud byla reakci na můj názor, mohl jste si ušetřit práci, protože ho nezměnila - jako obvykle tam, kde vy vnímáte jen důkazy a hodnotíte je binárně, vidím já situaci jako celek a tak ji i hodnotím. Proto se ostatně prakticky nikdy neshodneme třeba v diskuzích o soudních případech, ve kterých nejsou důkazy jednotlivě dostatečné na prokázání viny.

Pokud jste reagoval na fakt, že soudy opakovaně monopolní chování u Microsoftu nalezly, tak to raději nebudu komentovat, protože pro lidi, popírající realitu, skutečně nemám pochopení.

0/0
11.3.2016 22:01
Foto

J70i28ř78í 93K90r93á63k84o31r18a 9739593

Tady to spíš vypadá, že místo jako celek vidíte svět tak, jak byste si přál. Resp. si tu realitu tak ohýbáte. Mrkněte do libovolné knihy o mikroekonomii a najděte si tam pojem monopol. Můžeme se dohadovat o míře obsazenosti trhu, ale ne o monopolu. S vaší definicí monopolu bychom našli podobných monopolů na každém trhu mraky. Je to gumové a v podstatě se to dá přiohnout na jakýkoliv případ.

O vaší schopnosti diskutovat svědčí i vaše první věta, kterou se snažíte shodit to, co jsem řekl. Kolo... jistě. Že mě vaše demagogie ještě po tolika diskusích překvapuje...

+2/−1
11.3.2016 23:41

G38a52b61r89i69e34l 66H70o26r43t97e59n 9761789863274

Já mám prostě problém s lidmi, kteří myslí přesně podle předpisů a nepřipustí "matení pojmů" pokud jim situace přesně neodpovídá. Což je zvláště pikantní v situaci, kdy oba víme, že se Microsoft velmi intenzivně po většinu doby své existence snažil, aby být (formálně) zařazen do škatulky monopol nemohl... nebo aspoň doufám, že to víme oba.

Diskuze s vámi mi prostě vždycky připomíná jednu starou hádku s jistým úřadem, který tvrdil, že formálně nedošlo ke zrušení parku, protože na jeho místě bylo ponecháno šest stromu a devět křovin (z cca 100 a 500). Čili se nedivte, že na vás reaguji už dost popuzeně, protože vy byste v tomto úřadu svým puntičkářským lpěním na formální stránce za každou cenu opravdu dobře zapadl.

0/0
11.3.2016 23:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.