Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple a virtuální realita? Až firma začne vyrábět pořádné počítače

Výrobce jednoho ze dvou hlavních zařízení pro virtuální realitu nepočítá s podporou počítačů od společnosti Apple. Řeč je o přilbách Oculus Rift a problém prý představuje nedostatečný výkon strojů s nakousnutým jablkem v logu. Lidem by se tak z virtuální reality mohlo dělat nevolno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a98r92m23i34l 63K67v33ě37t43e26n 7703918619752

Apple pujde určitě jinou (jedinou správnou) cestou. Proč by se měla "virtuální realita" počítat celá v počítači? Virtuální realita může dost dobře být realita doplněná údaji z počítače, jako treba u vize Google glass. To je totiž výborný koncept a věřím, ze lidi z Applu ho dotáhnou k dokonalosti.

0/−5
13.3.2016 9:11

G32a46b80r97i55e85l 71H45o57r69t17e14n 9961689353714

To popisujete "augmented reality", to je něco jiného, než "virtual reality". Na to první vám skutečně stačí chytré brýle, na to druhé bezpodmínečně potřebujete obrovský surový výkon, který zatím z přenosných zařízení nedostanete ani vzdáleně.

Do budoucna se dá očekávat, že se oba koncepty propojí, tj. že budete ve virtuální realitě hry například "vidět" na svoje ruce a budete tak moci používat virtuální či reálné periferie (třeba klávesnici), nicméně na to si ještě pár let počkáme.

+3/0
13.3.2016 11:28

T58o37m77á43š 79M92a71t22ě46j 9765928373852

Microsoft Hololens...

Cena cca 70k ...

0/0
13.3.2016 20:14

J97i12ř45í 98J17u81ř69i59c22a 2768353671

Což mi osobně přijde mnohem přinosnejsi než celá VR

0/0
14.3.2016 8:32

M62a44r52t27i58n 70M64a12i71k66s43n24a27r 3944393748672

Zalezi co ocekavate od VR... oboje je jiny produkt a jina cílovka.

0/0
14.3.2016 12:30

M61i78r91o43s59l59a66v 71Š14e88v85č65í21k 8468591512

Není úplně pravda. Plná VR může například mě umožnit alespoň částečně vyzkoušet jaký je asi skok s padákem nebo bungie jumping atd... jsou to věci, které v reálném životě nevyzkouším, protože můj strach z nich je natolik velký, že do toho prostě nikdy nepůjdu :-) A pro herní simulátory je to také výborné. Letecké simulátory a simulace závodních aut musí být s použítím Oculusu naprosto fantastické...

0/0
14.3.2016 22:35

M75i27r57e28k 93Z86á15v38o35d23n41ý 7682307810218

Mnoho lidí tvrdí, jak je Apple používají profíci na práci, jak je strašně rychlý. Nějak tomu nerozumím. Když se podívám zde: http://www.apple.com/cz/shop/buy-mac/macbook-air, tak zde vidím počítače, které mají i přes vysokou cenu průměrný procesor, podprůměrné množství paměti a nepoužitelnou grafiku. To je skutečně ten systém o tolik rychlější, že dokáže hardwarové nedostatky předčít?

+8/−2
12.3.2016 22:33

D51a94n 90H60e97l42e33k13a84l 6846557532809

Když koukáte na kategorii ultrapřenosných počítačů, tak se nedivte. Al ejinak OS X je z mého pohledu opravdu optimalizovanější než Win. Není svým způsobem divu – mohou to ladit na pár vlastních počítačů, kdežto Win musí běžet na čemkoliv, co si kdo postaví na koleni.

BTW: Výtky vůči grafice jsou jinak na místě, o tom žádná.

+9/0
12.3.2016 22:40

A77n46t59o30n82í71n 51S77v80o55b73o73d72a 3634183459282

Jenže spousta 3D programů je optimalizovaná pro pracovní stanice na Windows, mám notebook s Quadro, 16 GB RAM, SSD 256 GB, budou mu dva roky, je certifikován na mnoho technických programů, běží na dvou monitorech s vyšším rozlišením. Mac není pro techniky, dokonce vše kolem tiskových strojů běží na Windows, CTP, tiskový stroj atd

+3/0
12.3.2016 23:38

P97e50t32r 77T43y70č29k85a 6615192519232

Tak na Applu sedela spis kreativa nez vyroba.

0/−4
13.3.2016 7:33

A72n42t48o43n34í60n 87S63v20o84b58o39d43a 3704483279852

To je pravda, ve výrobě jsem viděl vše možné jen to nebyl Mac. Nedávno se mně zarytý Applista ptal, co má dát za PC k frézce na modely, protože to s Mac nepojede

+1/0
13.3.2016 9:50

J34a78n 25P66r66o86k15o31p 2133436755406

Samozřejmě s tím máte nějaké zkušenosti, ale třeba v mém okolí je víc než 10 lidí, kteří dělají v CADu radši na Macu než na PC. A má osobní zkušenost je zase s videem kdy mi ve FInalcutu běží 8 stop zaroveň a to prostě na PC nejde. Pokud nevěříte zkuzte si to u vašeho kamaráda.

0/−1
13.3.2016 12:14

A44n31t62o10n63í18n 23S34v40o48b12o29d81a 3174233909922

Zvuk a video dělají kamarádi na Macu, ale třeba SolidWorks na Windows na certifikovaném HW. DTP Mac, ale výroba kovolistů Windows

0/0
13.3.2016 12:42

A43n72t31o12n98í37n 39S35v56o16b55o43d21a 3304263229332

Náhledové monitory Eizo CG s PC

0/0
13.3.2016 12:46

J75a63n 95F39r78i62d34r91i55c85h 6755948849583

U nás v tiskárně je vše Win, pouze grafici mají mac. Proč, jsem se nikdy nepídil. Sám mám iPhone.

0/0
13.3.2016 14:57

A73n23t37o68n70í53n 37S45v92o32b73o17d11a 3674903289272

Protože Mac je lepší v hudbě, videu a srovnatelný v grafice 2D. Jinde je výhodnější Windows, pokud běží na optimalizovaném železe s optimalizovaným software, spolehlivost je slušná. Technici používají u strojů Windows jako zobrazovače, stroj má v sobě nějaký automat, do kterého se nahraje program. Operátor přes terminál mění v automatu parametry, třeba řídí motorky v barevníku, když si změří barvy atd

0/0
13.3.2016 15:07

D16r58a41h58o94m63í64r 19S96t19r52o50u63h39a70l 4565808302834

Když vyrábíte úzké portfolio zařízení, u nichž znáte přesné hardwarové sestavy, můžete navrhnout systém tak, aby běhal plynule, optimalizovaně a prakticky na čemkoli. Typickým příkladem jsou konzole. Ty jsou schopné svým výkonem pokrýt hry, jež by na PC stejných parametrů nemohly běžet.

Windows jsou psány jako univerzální operační systém. Míra optimalizace tam tedy nikdy nemůže dosáhnout konzolových kvalit. Kvůli uživatelsky různým požadavkům na sestavu prakticky vždy narazíte na úzké hrdlo výkonu. Pak je tu samozřejmě to, že každý výrobce HW má různou kvalitu ovladačů atd.

Apple se konstrukčním pojetím blíží spíše konzolím, než IBM PC. Ačkoli jde o softwarově otevřený systém, tak hardwarově je zcela uzavřený.

Problém nastává, když požadujete výkony, které prostě přesahují možnosti HW. Hry mají přímý přístup k HW a mají nad ním plnou kontrolu. Nároky her tedy na Windows i OSX jsou stejné. Když ale Apple nebude prodávat dostatečné výkonné grafické karty do svých počítačů, pojedou na nich jednodušší hry/simulace a to zjevně není cílem vývojářů OR.

+3/0
13.3.2016 1:29

A61n55t68o94n39í69n 73S64v70o60b66o10d37a 3674893889362

Jen aby to nedopadlo jako 3D v televizi. Spíš to vidím, že brýle budou jen zobrazovačem a data zpracuje nějaký velmi výkonný počítač, který se bude sdílet. Proč mít superpočítač doma, když si ho mohu na dvě hodiny půjčit? Jdeme zase k terminálům, dnes to nazýváme cloud :-), optimalizace využití HW i SW

0/−1
13.3.2016 12:09

T27o24m28á73š 14M60a56t27ě92j 9515688433462

Jedno slovo: latence

0/0
13.3.2016 20:18

A54n85t70o44n65í40n 47S62v11o87b30o97d92a 3584403189242

Dnes mám 6 ms, tedy již 10 roků :-)

0/0
13.3.2016 20:33

M82a73r50t44i38n 66M11a19i56k93s22n76a46r 3274153318342

Jen zrovna k tem hram, ono to je samozrejme o optimalizaci, ale hry na konzolich většinou bezi z prostého duvodu... jsou o dost osekanejsi nez hry na PC :) jak co do grafiky tak do vykonu... :)

0/0
14.3.2016 12:36

J15a79n 39D92u12b58e50n 5720260

... a firme by taky prospelo jit zpet k nvidii misto amd

+2/−1
12.3.2016 21:01

A36n96t75o20n12í25n 19S77v68o93b91o11d26a 3294683349182

AMD je výborné na 2D, takže pro Adobe :-)

0/0
12.3.2016 23:59

D45r35a85h63o69m25í75r 68S52t59r78o31u79h24a98l 4715228392144

NVidia je lepší, pokud nezačnete instalovat nejnovější ovladače :D

+1/−1
13.3.2016 1:29

K42a46r91o95l 67Š68e58f20č38í32k 5884609698678

ja stale cekam na predstaveni projektu Morpheus od spolecnosti SONY. Spjeni VR + PS4 v dobre kvalite (necakam 2K orgie) + lidska cena by mohla zabezpecit potrebny boom

+1/0
12.3.2016 17:22

P92e23t25r 85P61e65t80r 6983512588653

2K je v podstatě FullHD ne? (samozřejmě na nějaké malé rozdíly) Dělat to v SD by byla opravdu blbost

+2/0
12.3.2016 23:49

D39r56a87h79o91m39í14r 88S63t91r71o52u38h28a94l 4215158472454

2K je 2x FHD. 2x víc bodů. 2x víc náročnější.

0/−1
13.3.2016 1:30

V62í97t 18S62t86r10a83k84a 9595737337437

2K je FHD https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

0/0
13.3.2016 11:55

M94i43c39h37a21l 69S39v45o92b84o70d15a 3754316706855

nevolno se jim může tak maximálně udělat z té cenovky :D nj jsem jen chudej hater co si raději za poloviční cenu koupil výkonější pc :(

+13/−3
12.3.2016 11:49

F67i66l53i74p 61P15r95o67c30h93á11z78k18a 5542537259407

Ale nikdy na tom neuděláš práci jako udělají ty profící, co používájí MAC např. pro zpracování hudby videa apod. Toho v životě na Windows nebo Linuxu bohužel nedosáhneš. Nemluvím, o těch lidech, kteří si to koupí jen proto, aby byli "in", o těch nemá cenu ani ztrácet čas. Něco podobnýho je s iPhonama, jsou lidi, kteří si to koupí jen kvůli značce, ale pak se stačí i bavit s normálními lidmi, kteří si to koupí proto, že se ten telefon v životě nesekne, jako je normální u vlajkových Androidích telefonů a to je důvod, proč jsou ochotni za to utratit ty peníze.

+8/−5
12.3.2016 19:34

V57o76j19t98ě89c82h 51T74i11c52h76ý 6360132858647

Ehm, v životě nesekne? Tak to pobavilo. I když já zapomněl, Apple se neseká, nemá chyby a poruchy, jen došlo k "události" ;)

+10/0
12.3.2016 21:04
Foto

R39a96d26o91m29í57r 80Š88r47á71m17e27k 4678590376474

Nemám žádné zkušenosti s PC, ale Mac se mi posledních cca deset let skutečně ani jednou nesekl. Poruchu jsem měl jednou u macbooku před sedmi lety, kdy se kvůli grafice nvidia musel menit celý motherboard. Bylo to sice po záruce ale neplatil jsem nic, protože to byla nějaká známá vada. Možná to někoho může pobavit, ale mně to spíše těší :-)

+2/0
12.3.2016 22:08

A40n55t74o27n53í60n 86S77v82o12b98o59d61a 3284403279172

U Macu spadne aplikace :-), mně se Windows na dobrým železe neseká

+3/0
12.3.2016 23:53

P46e49t20r 38U61r94b81á76n86e71k 3361829657838

Mě pc taky. Prostě ani nevím co je to "seknutí". Jo pc, resp. Windows padaly, ale naposledy asi Windows 2000.

+3/0
13.3.2016 8:08

J24a73r15m46i80l 38K67v20ě77t20e48n 7183268589312

"Nemám žádné zkušenosti s PC" ale víte, že se sekají a nejde na nich udělat to co na Mac? To je jako říct "Sice jezdím jen ve Ferrari, ale bezpečně vím, že Aston Martin je horší auto, i když jsem v něm nikdy neseděl." :-D

+1/−1
13.3.2016 9:44

M36i29r41o88s19l30a20v 26T19i78š59e91r 4509669884592

Mně za poslední 4 roky HW zásek na HW restart, Win:OS X 2:2

0/0
14.3.2016 9:03

M94a27r28t83i85n 56M81a58i88k49s35n70a10r 3894523778332

Závidím :(

0/0
14.3.2016 12:38

D54a59v52i94d 92R55e62d14l 6562948661

To neni pravda. Telefony mam od Apple, ale uz 15 let delam muziku jen na PC. Muzu si tam totiz poskladat komponenty podle svych predstav a nakonec mam vykonnejsi a pritom levnejsi pracovni stanici nez od Applu. Ano, jednou za rok se "sekne", ale to iPhone taky, stejne jako Mac.

+2/−2
13.3.2016 4:16

J30a45n 26P53r88o60k52o90p 2973736445786

Nechci hanit Váš příspěvek, ale skládat vlastní komponenty dle představ lze i na Macu nebo Iphonu. viz. GarageBand. Je to velice chválený recenzenty. Doporučuji vyzkoušet :).

0/0
13.3.2016 20:27

M46a81r10t68i94n 49M26a29i36k81s68n94a16r 3464633128702

Nesekne? Mluvíme opravdu o iPhonu? Měl jste ho? Já jsem ho měl 3 roky (cca 3 měsíce po uvedení) a moje zkušenosti o sekání říkají něco jiného...

0/0
14.3.2016 12:37

J65a79n 39P61r24o38k52o32p 2803806495466

Mám Iphone 4s již od vydání a sekat se mi začal až s IOS 9 a to ještě jen když mám spuštěných spoustu aplikací na pozadí. Jestli se Vám Iphone sekal měl jste ho reklamovat byla to zcela jistě závada což se stát může.

0/0
15.3.2016 17:42
Foto

J61i79ř59í 20R79o15h23a91n 5854668637395

Pokud nějaké zařízení vyžaduje TŘI (!!!) USB 3 porty, je to jasný signál k tomu, že ta technologie ještě není zralá ke každodenímu používání. Snad se z toho časem stane praktická pracovní pomůcka a jedinečný herní nástroj, ale zatím je to jen prapředek něčeho užitečného.

+4/−8
12.3.2016 10:23

G75a40b47r76i30e47l 51H95o50r29t42e92n 9151279323524

Čtyři. Ovšem to není "nějaké zařízení", to je požadavek pro set, tj. čtyři zařízení. Můžete si je klidně nacvaknout do extra USB 3.0 hubu a z něj pak jedním kabelem do PC. Důvodem samostatného řešení je snaha zachovat možnost si koupit jen jedno, nebo jen dvě, nebo... zbytek nechám na vaší úvaze.;-)

https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/214825888-USB-compatibility

Bod druhý.

+3/0
12.3.2016 11:34
Foto

J57i46ř23í 68R76o82h73a12n 5184848357415

No právě. Hromada krabiček, spousta kabelů... Jako první krok dobrý, ale musí na tom ještě hodně zamakat. Od sálového počítače k laptopu taky vedla dlouhá cesta.

+2/−6
12.3.2016 12:20

G50a19b84r97i26e98l 84H83o89r75t12e43n 9381529943424

Brýle s daným datovým tokem byste v bezdrátovém provedení na hlavě určitě nosit nechtěl a ostatní už v bezdrátovém provedení je (nebo brzy bude), čili tři ze čtyř portů jsou (či budou) potřeba na receivery.

+2/0
12.3.2016 12:40

A46n66t14o62n81í69n 44S49v53o93b61o92d65a 3454673449212

Je to jednosměrný datový tok, takže pár ledek ve světle to zvládne :-)

0/0
12.3.2016 23:58

D20r54a40h44o43m75í16r 41S47t61r81o43u78h39a33l 4865418642514

Není pravda. Máte tam zpětnou vazbu.

0/0
13.3.2016 1:32

A80n72t58o80n74í44n 54S31v46o91b28o54d17a 3664323289972

Máte pravdu, ale to bude jen o úhlu pohledu, takže to chce s rychlou odezvou. Takže světlem data a hlášení stavu brýlí nějakou bezdrátovou klasikou

0/0
13.3.2016 6:54

T63o97m12á89š 97M30a43t17ě62j 9155738643372

jasne, paket ack na jinem mediu?

0/0
13.3.2016 20:23

M15a33r80t26i63n 48M60a73i65k98s88n53a68r 3484293178732

Ehm, a viděl jste někdy normální PC? Obrazovka - kabel, myš - kabel, klavesnice - kabel. VR je jen obrazovka - (1. kabel), pak to chcete ovládat (2. kabel), a možná by stálo ovládat oběma rukama zvlášť...(3.kabel)... tzn. kde je nevyspělost?

+1/0
14.3.2016 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.