Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple a virtuální realita? Až firma začne vyrábět pořádné počítače

Výrobce jednoho ze dvou hlavních zařízení pro virtuální realitu nepočítá s podporou počítačů od společnosti Apple. Řeč je o přilbách Oculus Rift a problém prý představuje nedostatečný výkon strojů s nakousnutým jablkem v logu. Lidem by se tak z virtuální reality mohlo dělat nevolno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a55r95m53i63l 44K68v60ě14t54e97n 7653898669122

Apple pujde určitě jinou (jedinou správnou) cestou. Proč by se měla "virtuální realita" počítat celá v počítači? Virtuální realita může dost dobře být realita doplněná údaji z počítače, jako treba u vize Google glass. To je totiž výborný koncept a věřím, ze lidi z Applu ho dotáhnou k dokonalosti.

0/−5
13.3.2016 9:11

G28a14b32r69i81e46l 97H12o85r23t16e80n 9441939633334

To popisujete "augmented reality", to je něco jiného, než "virtual reality". Na to první vám skutečně stačí chytré brýle, na to druhé bezpodmínečně potřebujete obrovský surový výkon, který zatím z přenosných zařízení nedostanete ani vzdáleně.

Do budoucna se dá očekávat, že se oba koncepty propojí, tj. že budete ve virtuální realitě hry například "vidět" na svoje ruce a budete tak moci používat virtuální či reálné periferie (třeba klávesnici), nicméně na to si ještě pár let počkáme.

+3/0
13.3.2016 11:28

T26o19m20á42š 51M18a33t92ě94j 9715478223412

Microsoft Hololens...

Cena cca 70k ...

0/0
13.3.2016 20:14

J78i12ř51í 96J73u54ř46i98c71a 2478243691

Což mi osobně přijde mnohem přinosnejsi než celá VR

0/0
14.3.2016 8:32

M47a69r52t37i28n 45M71a96i78k46s24n55a17r 3774833198462

Zalezi co ocekavate od VR... oboje je jiny produkt a jina cílovka.

0/0
14.3.2016 12:30

M96i24r32o47s11l57a52v 85Š62e43v92č95í77k 8538711942

Není úplně pravda. Plná VR může například mě umožnit alespoň částečně vyzkoušet jaký je asi skok s padákem nebo bungie jumping atd... jsou to věci, které v reálném životě nevyzkouším, protože můj strach z nich je natolik velký, že do toho prostě nikdy nepůjdu :-) A pro herní simulátory je to také výborné. Letecké simulátory a simulace závodních aut musí být s použítím Oculusu naprosto fantastické...

0/0
14.3.2016 22:35

M71i14r48e79k 64Z76á36v74o24d62n42ý 7872947880948

Mnoho lidí tvrdí, jak je Apple používají profíci na práci, jak je strašně rychlý. Nějak tomu nerozumím. Když se podívám zde: http://www.apple.com/cz/shop/buy-mac/macbook-air, tak zde vidím počítače, které mají i přes vysokou cenu průměrný procesor, podprůměrné množství paměti a nepoužitelnou grafiku. To je skutečně ten systém o tolik rychlější, že dokáže hardwarové nedostatky předčít?

+8/−2
12.3.2016 22:33

D62a74n 32H90e31l46e22k10a51l 6646117782109

Když koukáte na kategorii ultrapřenosných počítačů, tak se nedivte. Al ejinak OS X je z mého pohledu opravdu optimalizovanější než Win. Není svým způsobem divu – mohou to ladit na pár vlastních počítačů, kdežto Win musí běžet na čemkoliv, co si kdo postaví na koleni.

BTW: Výtky vůči grafice jsou jinak na místě, o tom žádná.

+9/0
12.3.2016 22:40

A91n52t59o44n73í45n 39S80v30o87b56o32d48a 3244633899722

Jenže spousta 3D programů je optimalizovaná pro pracovní stanice na Windows, mám notebook s Quadro, 16 GB RAM, SSD 256 GB, budou mu dva roky, je certifikován na mnoho technických programů, běží na dvou monitorech s vyšším rozlišením. Mac není pro techniky, dokonce vše kolem tiskových strojů běží na Windows, CTP, tiskový stroj atd

+3/0
12.3.2016 23:38

P47e32t69r 25T78y48č14k49a 6665352799232

Tak na Applu sedela spis kreativa nez vyroba.

0/−4
13.3.2016 7:33

A21n34t95o24n60í49n 45S45v53o31b34o96d80a 3544433449982

To je pravda, ve výrobě jsem viděl vše možné jen to nebyl Mac. Nedávno se mně zarytý Applista ptal, co má dát za PC k frézce na modely, protože to s Mac nepojede

+1/0
13.3.2016 9:50

J97a96n 45P60r91o62k56o40p 2853226135556

Samozřejmě s tím máte nějaké zkušenosti, ale třeba v mém okolí je víc než 10 lidí, kteří dělají v CADu radši na Macu než na PC. A má osobní zkušenost je zase s videem kdy mi ve FInalcutu běží 8 stop zaroveň a to prostě na PC nejde. Pokud nevěříte zkuzte si to u vašeho kamaráda.

0/−1
13.3.2016 12:14

A93n16t19o58n66í18n 63S59v18o86b74o28d54a 3284263969722

Zvuk a video dělají kamarádi na Macu, ale třeba SolidWorks na Windows na certifikovaném HW. DTP Mac, ale výroba kovolistů Windows

0/0
13.3.2016 12:42

A43n34t14o68n50í68n 38S43v61o29b70o49d82a 3744363429882

Náhledové monitory Eizo CG s PC

0/0
13.3.2016 12:46

J23a45n 79F83r89i20d32r27i16c72h 6465588669513

U nás v tiskárně je vše Win, pouze grafici mají mac. Proč, jsem se nikdy nepídil. Sám mám iPhone.

0/0
13.3.2016 14:57

A53n47t80o25n15í87n 91S20v34o22b47o84d64a 3684123809352

Protože Mac je lepší v hudbě, videu a srovnatelný v grafice 2D. Jinde je výhodnější Windows, pokud běží na optimalizovaném železe s optimalizovaným software, spolehlivost je slušná. Technici používají u strojů Windows jako zobrazovače, stroj má v sobě nějaký automat, do kterého se nahraje program. Operátor přes terminál mění v automatu parametry, třeba řídí motorky v barevníku, když si změří barvy atd

0/0
13.3.2016 15:07

D29r87a33h83o60m58í16r 25S54t56r34o89u26h32a48l 4435128162754

Když vyrábíte úzké portfolio zařízení, u nichž znáte přesné hardwarové sestavy, můžete navrhnout systém tak, aby běhal plynule, optimalizovaně a prakticky na čemkoli. Typickým příkladem jsou konzole. Ty jsou schopné svým výkonem pokrýt hry, jež by na PC stejných parametrů nemohly běžet.

Windows jsou psány jako univerzální operační systém. Míra optimalizace tam tedy nikdy nemůže dosáhnout konzolových kvalit. Kvůli uživatelsky různým požadavkům na sestavu prakticky vždy narazíte na úzké hrdlo výkonu. Pak je tu samozřejmě to, že každý výrobce HW má různou kvalitu ovladačů atd.

Apple se konstrukčním pojetím blíží spíše konzolím, než IBM PC. Ačkoli jde o softwarově otevřený systém, tak hardwarově je zcela uzavřený.

Problém nastává, když požadujete výkony, které prostě přesahují možnosti HW. Hry mají přímý přístup k HW a mají nad ním plnou kontrolu. Nároky her tedy na Windows i OSX jsou stejné. Když ale Apple nebude prodávat dostatečné výkonné grafické karty do svých počítačů, pojedou na nich jednodušší hry/simulace a to zjevně není cílem vývojářů OR.

+3/0
13.3.2016 1:29

A56n87t73o64n97í83n 41S51v13o43b77o41d32a 3984733129912

Jen aby to nedopadlo jako 3D v televizi. Spíš to vidím, že brýle budou jen zobrazovačem a data zpracuje nějaký velmi výkonný počítač, který se bude sdílet. Proč mít superpočítač doma, když si ho mohu na dvě hodiny půjčit? Jdeme zase k terminálům, dnes to nazýváme cloud :-), optimalizace využití HW i SW

0/−1
13.3.2016 12:09

T88o74m98á59š 41M66a29t18ě88j 9985518613622

Jedno slovo: latence

0/0
13.3.2016 20:18

A20n41t45o20n94í59n 31S82v13o52b90o22d83a 3104483699102

Dnes mám 6 ms, tedy již 10 roků :-)

0/0
13.3.2016 20:33

M30a54r56t19i84n 89M88a50i17k39s37n21a67r 3384903968382

Jen zrovna k tem hram, ono to je samozrejme o optimalizaci, ale hry na konzolich většinou bezi z prostého duvodu... jsou o dost osekanejsi nez hry na PC :) jak co do grafiky tak do vykonu... :)

0/0
14.3.2016 12:36

J80a61n 49D48u77b80e62n 5250240

... a firme by taky prospelo jit zpet k nvidii misto amd

+2/−1
12.3.2016 21:01

A65n47t50o45n92í24n 12S82v81o56b87o80d41a 3184253589252

AMD je výborné na 2D, takže pro Adobe :-)

0/0
12.3.2016 23:59

D54r47a33h29o35m18í37r 10S68t61r55o58u51h23a35l 4595868172324

NVidia je lepší, pokud nezačnete instalovat nejnovější ovladače :D

+1/−1
13.3.2016 1:29

K41a85r91o34l 76Š10e77f49č52í33k 5894629748598

ja stale cekam na predstaveni projektu Morpheus od spolecnosti SONY. Spjeni VR + PS4 v dobre kvalite (necakam 2K orgie) + lidska cena by mohla zabezpecit potrebny boom

+1/0
12.3.2016 17:22

P87e69t27r 24P30e20t83r 6863112248303

2K je v podstatě FullHD ne? (samozřejmě na nějaké malé rozdíly) Dělat to v SD by byla opravdu blbost

+2/0
12.3.2016 23:49

D10r39a38h28o81m65í70r 18S82t70r50o61u23h55a29l 4565688832764

2K je 2x FHD. 2x víc bodů. 2x víc náročnější.

0/−1
13.3.2016 1:30

V80í97t 63S52t17r44a66k95a 9475547847777

2K je FHD https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

0/0
13.3.2016 11:55

M25i12c34h45a31l 29S40v74o74b74o30d14a 3214446256655

nevolno se jim může tak maximálně udělat z té cenovky :D nj jsem jen chudej hater co si raději za poloviční cenu koupil výkonější pc :(

+13/−3
12.3.2016 11:49

F76i86l26i85p 76P40r31o58c39h70á53z48k77a 5212737159517

Ale nikdy na tom neuděláš práci jako udělají ty profící, co používájí MAC např. pro zpracování hudby videa apod. Toho v životě na Windows nebo Linuxu bohužel nedosáhneš. Nemluvím, o těch lidech, kteří si to koupí jen proto, aby byli "in", o těch nemá cenu ani ztrácet čas. Něco podobnýho je s iPhonama, jsou lidi, kteří si to koupí jen kvůli značce, ale pak se stačí i bavit s normálními lidmi, kteří si to koupí proto, že se ten telefon v životě nesekne, jako je normální u vlajkových Androidích telefonů a to je důvod, proč jsou ochotni za to utratit ty peníze.

+8/−5
12.3.2016 19:34

V45o60j17t95ě22c72h 79T82i20c12h50ý 6570902228437

Ehm, v životě nesekne? Tak to pobavilo. I když já zapomněl, Apple se neseká, nemá chyby a poruchy, jen došlo k "události" ;)

+10/0
12.3.2016 21:04
Foto

R91a26d75o34m46í26r 79Š26r54á61m51e14k 4708850766544

Nemám žádné zkušenosti s PC, ale Mac se mi posledních cca deset let skutečně ani jednou nesekl. Poruchu jsem měl jednou u macbooku před sedmi lety, kdy se kvůli grafice nvidia musel menit celý motherboard. Bylo to sice po záruce ale neplatil jsem nic, protože to byla nějaká známá vada. Možná to někoho může pobavit, ale mně to spíše těší :-)

+2/0
12.3.2016 22:08

A32n18t30o38n25í79n 51S16v56o93b21o57d80a 3764323929622

U Macu spadne aplikace :-), mně se Windows na dobrým železe neseká

+3/0
12.3.2016 23:53

P72e25t79r 46U47r42b65á39n84e94k 3951489187728

Mě pc taky. Prostě ani nevím co je to "seknutí". Jo pc, resp. Windows padaly, ale naposledy asi Windows 2000.

+3/0
13.3.2016 8:08

J73a68r76m52i14l 32K45v76ě39t57e51n 7963708969182

"Nemám žádné zkušenosti s PC" ale víte, že se sekají a nejde na nich udělat to co na Mac? To je jako říct "Sice jezdím jen ve Ferrari, ale bezpečně vím, že Aston Martin je horší auto, i když jsem v něm nikdy neseděl." :-D

+1/−1
13.3.2016 9:44

M98i39r83o55s67l48a31v 66T17i38š86e56r 4319189114122

Mně za poslední 4 roky HW zásek na HW restart, Win:OS X 2:2

0/0
14.3.2016 9:03

M15a76r69t89i60n 16M49a28i66k89s65n74a82r 3524433158982

Závidím :(

0/0
14.3.2016 12:38

D54a42v38i27d 11R38e30d47l 6242168881

To neni pravda. Telefony mam od Apple, ale uz 15 let delam muziku jen na PC. Muzu si tam totiz poskladat komponenty podle svych predstav a nakonec mam vykonnejsi a pritom levnejsi pracovni stanici nez od Applu. Ano, jednou za rok se "sekne", ale to iPhone taky, stejne jako Mac.

+2/−2
13.3.2016 4:16

J95a67n 90P40r23o84k12o91p 2893646885766

Nechci hanit Váš příspěvek, ale skládat vlastní komponenty dle představ lze i na Macu nebo Iphonu. viz. GarageBand. Je to velice chválený recenzenty. Doporučuji vyzkoušet :).

0/0
13.3.2016 20:27

M82a55r83t64i94n 81M57a24i63k68s73n86a75r 3414683238912

Nesekne? Mluvíme opravdu o iPhonu? Měl jste ho? Já jsem ho měl 3 roky (cca 3 měsíce po uvedení) a moje zkušenosti o sekání říkají něco jiného...

0/0
14.3.2016 12:37

J42a38n 83P63r32o78k25o60p 2123906235146

Mám Iphone 4s již od vydání a sekat se mi začal až s IOS 9 a to ještě jen když mám spuštěných spoustu aplikací na pozadí. Jestli se Vám Iphone sekal měl jste ho reklamovat byla to zcela jistě závada což se stát může.

0/0
15.3.2016 17:42
Foto

J61i52ř72í 38R34o54h74a62n 5584218177335

Pokud nějaké zařízení vyžaduje TŘI (!!!) USB 3 porty, je to jasný signál k tomu, že ta technologie ještě není zralá ke každodenímu používání. Snad se z toho časem stane praktická pracovní pomůcka a jedinečný herní nástroj, ale zatím je to jen prapředek něčeho užitečného.

+4/−8
12.3.2016 10:23

G22a78b37r92i13e64l 80H26o87r98t56e35n 9141229603764

Čtyři. Ovšem to není "nějaké zařízení", to je požadavek pro set, tj. čtyři zařízení. Můžete si je klidně nacvaknout do extra USB 3.0 hubu a z něj pak jedním kabelem do PC. Důvodem samostatného řešení je snaha zachovat možnost si koupit jen jedno, nebo jen dvě, nebo... zbytek nechám na vaší úvaze.;-)

https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/214825888-USB-compatibility

Bod druhý.

+3/0
12.3.2016 11:34
Foto

J67i13ř91í 89R44o19h11a26n 5114588507865

No právě. Hromada krabiček, spousta kabelů... Jako první krok dobrý, ale musí na tom ještě hodně zamakat. Od sálového počítače k laptopu taky vedla dlouhá cesta.

+2/−6
12.3.2016 12:20

G93a59b42r30i31e60l 51H52o51r31t57e46n 9191959253614

Brýle s daným datovým tokem byste v bezdrátovém provedení na hlavě určitě nosit nechtěl a ostatní už v bezdrátovém provedení je (nebo brzy bude), čili tři ze čtyř portů jsou (či budou) potřeba na receivery.

+2/0
12.3.2016 12:40

A94n46t33o21n92í97n 94S55v29o26b87o12d76a 3214913549242

Je to jednosměrný datový tok, takže pár ledek ve světle to zvládne :-)

0/0
12.3.2016 23:58

D37r66a35h14o53m70í18r 34S45t55r54o79u48h92a49l 4305638342384

Není pravda. Máte tam zpětnou vazbu.

0/0
13.3.2016 1:32

A92n95t64o86n11í14n 71S48v74o39b39o12d32a 3254723869942

Máte pravdu, ale to bude jen o úhlu pohledu, takže to chce s rychlou odezvou. Takže světlem data a hlášení stavu brýlí nějakou bezdrátovou klasikou

0/0
13.3.2016 6:54

T69o42m78á50š 84M72a58t98ě73j 9465498183372

jasne, paket ack na jinem mediu?

0/0
13.3.2016 20:23

M89a38r29t84i10n 36M72a78i33k98s81n31a42r 3944163538312

Ehm, a viděl jste někdy normální PC? Obrazovka - kabel, myš - kabel, klavesnice - kabel. VR je jen obrazovka - (1. kabel), pak to chcete ovládat (2. kabel), a možná by stálo ovládat oběma rukama zvlášť...(3.kabel)... tzn. kde je nevyspělost?

+1/0
14.3.2016 12:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.