Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple a virtuální realita? Až firma začne vyrábět pořádné počítače

Výrobce jednoho ze dvou hlavních zařízení pro virtuální realitu nepočítá s podporou počítačů od společnosti Apple. Řeč je o přilbách Oculus Rift a problém prý představuje nedostatečný výkon strojů s nakousnutým jablkem v logu. Lidem by se tak z virtuální reality mohlo dělat nevolno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a44r63m27i51l 19K52v68ě22t70e17n 7243588319772

Apple pujde určitě jinou (jedinou správnou) cestou. Proč by se měla "virtuální realita" počítat celá v počítači? Virtuální realita může dost dobře být realita doplněná údaji z počítače, jako treba u vize Google glass. To je totiž výborný koncept a věřím, ze lidi z Applu ho dotáhnou k dokonalosti.

0/−5
13.3.2016 9:11

G73a38b86r22i29e10l 95H28o32r57t83e29n 9111479823184

To popisujete "augmented reality", to je něco jiného, než "virtual reality". Na to první vám skutečně stačí chytré brýle, na to druhé bezpodmínečně potřebujete obrovský surový výkon, který zatím z přenosných zařízení nedostanete ani vzdáleně.

Do budoucna se dá očekávat, že se oba koncepty propojí, tj. že budete ve virtuální realitě hry například "vidět" na svoje ruce a budete tak moci používat virtuální či reálné periferie (třeba klávesnici), nicméně na to si ještě pár let počkáme.

+3/0
13.3.2016 11:28

T42o37m94á12š 44M12a39t49ě42j 9235898543212

Microsoft Hololens...

Cena cca 70k ...

0/0
13.3.2016 20:14

J75i90ř53í 98J54u98ř37i94c61a 2348673271

Což mi osobně přijde mnohem přinosnejsi než celá VR

0/0
14.3.2016 8:32

M95a79r18t19i81n 56M66a77i68k76s73n25a18r 3864293278202

Zalezi co ocekavate od VR... oboje je jiny produkt a jina cílovka.

0/0
14.3.2016 12:30

M30i74r10o51s28l93a62v 31Š94e42v29č85í38k 8338271232

Není úplně pravda. Plná VR může například mě umožnit alespoň částečně vyzkoušet jaký je asi skok s padákem nebo bungie jumping atd... jsou to věci, které v reálném životě nevyzkouším, protože můj strach z nich je natolik velký, že do toho prostě nikdy nepůjdu :-) A pro herní simulátory je to také výborné. Letecké simulátory a simulace závodních aut musí být s použítím Oculusu naprosto fantastické...

0/0
14.3.2016 22:35

M54i76r34e70k 72Z68á96v81o66d90n58ý 7802327330538

Mnoho lidí tvrdí, jak je Apple používají profíci na práci, jak je strašně rychlý. Nějak tomu nerozumím. Když se podívám zde: http://www.apple.com/cz/shop/buy-mac/macbook-air, tak zde vidím počítače, které mají i přes vysokou cenu průměrný procesor, podprůměrné množství paměti a nepoužitelnou grafiku. To je skutečně ten systém o tolik rychlější, že dokáže hardwarové nedostatky předčít?

+8/−2
12.3.2016 22:33

D57a18n 10H98e12l71e83k76a92l 6796847632439

Když koukáte na kategorii ultrapřenosných počítačů, tak se nedivte. Al ejinak OS X je z mého pohledu opravdu optimalizovanější než Win. Není svým způsobem divu – mohou to ladit na pár vlastních počítačů, kdežto Win musí běžet na čemkoliv, co si kdo postaví na koleni.

BTW: Výtky vůči grafice jsou jinak na místě, o tom žádná.

+9/0
12.3.2016 22:40

A21n10t43o15n11í56n 21S15v62o35b61o49d51a 3754963709852

Jenže spousta 3D programů je optimalizovaná pro pracovní stanice na Windows, mám notebook s Quadro, 16 GB RAM, SSD 256 GB, budou mu dva roky, je certifikován na mnoho technických programů, běží na dvou monitorech s vyšším rozlišením. Mac není pro techniky, dokonce vše kolem tiskových strojů běží na Windows, CTP, tiskový stroj atd

+3/0
12.3.2016 23:38

P61e32t92r 70T45y19č44k53a 6425582219642

Tak na Applu sedela spis kreativa nez vyroba.

0/−4
13.3.2016 7:33

A33n36t66o66n49í69n 61S38v32o28b81o81d76a 3594473249462

To je pravda, ve výrobě jsem viděl vše možné jen to nebyl Mac. Nedávno se mně zarytý Applista ptal, co má dát za PC k frézce na modely, protože to s Mac nepojede

+1/0
13.3.2016 9:50

J79a78n 23P40r83o44k41o31p 2833106445206

Samozřejmě s tím máte nějaké zkušenosti, ale třeba v mém okolí je víc než 10 lidí, kteří dělají v CADu radši na Macu než na PC. A má osobní zkušenost je zase s videem kdy mi ve FInalcutu běží 8 stop zaroveň a to prostě na PC nejde. Pokud nevěříte zkuzte si to u vašeho kamaráda.

0/−1
13.3.2016 12:14

A77n44t89o71n45í10n 95S38v31o68b93o29d20a 3484473849222

Zvuk a video dělají kamarádi na Macu, ale třeba SolidWorks na Windows na certifikovaném HW. DTP Mac, ale výroba kovolistů Windows

0/0
13.3.2016 12:42

A90n31t77o60n18í10n 37S37v64o87b26o88d32a 3594973269382

Náhledové monitory Eizo CG s PC

0/0
13.3.2016 12:46

J36a88n 60F22r82i40d36r74i98c93h 6655328199153

U nás v tiskárně je vše Win, pouze grafici mají mac. Proč, jsem se nikdy nepídil. Sám mám iPhone.

0/0
13.3.2016 14:57

A83n32t30o56n71í78n 31S60v55o67b22o46d83a 3674123419182

Protože Mac je lepší v hudbě, videu a srovnatelný v grafice 2D. Jinde je výhodnější Windows, pokud běží na optimalizovaném železe s optimalizovaným software, spolehlivost je slušná. Technici používají u strojů Windows jako zobrazovače, stroj má v sobě nějaký automat, do kterého se nahraje program. Operátor přes terminál mění v automatu parametry, třeba řídí motorky v barevníku, když si změří barvy atd

0/0
13.3.2016 15:07

D80r45a79h21o71m85í28r 34S98t68r54o34u76h16a79l 4915188942374

Když vyrábíte úzké portfolio zařízení, u nichž znáte přesné hardwarové sestavy, můžete navrhnout systém tak, aby běhal plynule, optimalizovaně a prakticky na čemkoli. Typickým příkladem jsou konzole. Ty jsou schopné svým výkonem pokrýt hry, jež by na PC stejných parametrů nemohly běžet.

Windows jsou psány jako univerzální operační systém. Míra optimalizace tam tedy nikdy nemůže dosáhnout konzolových kvalit. Kvůli uživatelsky různým požadavkům na sestavu prakticky vždy narazíte na úzké hrdlo výkonu. Pak je tu samozřejmě to, že každý výrobce HW má různou kvalitu ovladačů atd.

Apple se konstrukčním pojetím blíží spíše konzolím, než IBM PC. Ačkoli jde o softwarově otevřený systém, tak hardwarově je zcela uzavřený.

Problém nastává, když požadujete výkony, které prostě přesahují možnosti HW. Hry mají přímý přístup k HW a mají nad ním plnou kontrolu. Nároky her tedy na Windows i OSX jsou stejné. Když ale Apple nebude prodávat dostatečné výkonné grafické karty do svých počítačů, pojedou na nich jednodušší hry/simulace a to zjevně není cílem vývojářů OR.

+3/0
13.3.2016 1:29

A76n90t85o78n53í68n 86S29v14o12b93o56d62a 3364183479962

Jen aby to nedopadlo jako 3D v televizi. Spíš to vidím, že brýle budou jen zobrazovačem a data zpracuje nějaký velmi výkonný počítač, který se bude sdílet. Proč mít superpočítač doma, když si ho mohu na dvě hodiny půjčit? Jdeme zase k terminálům, dnes to nazýváme cloud :-), optimalizace využití HW i SW

0/−1
13.3.2016 12:09

T19o46m39á97š 52M49a91t85ě22j 9655278903302

Jedno slovo: latence

0/0
13.3.2016 20:18

A60n15t24o42n53í87n 75S43v84o64b18o58d19a 3864113589172

Dnes mám 6 ms, tedy již 10 roků :-)

0/0
13.3.2016 20:33

M93a78r62t39i10n 31M81a70i58k10s64n27a47r 3544533748252

Jen zrovna k tem hram, ono to je samozrejme o optimalizaci, ale hry na konzolich většinou bezi z prostého duvodu... jsou o dost osekanejsi nez hry na PC :) jak co do grafiky tak do vykonu... :)

0/0
14.3.2016 12:36

J35a59n 70D97u27b58e37n 5200170

... a firme by taky prospelo jit zpet k nvidii misto amd

+2/−1
12.3.2016 21:01

A87n31t13o73n86í61n 85S89v82o56b41o29d94a 3864753879982

AMD je výborné na 2D, takže pro Adobe :-)

0/0
12.3.2016 23:59

D23r60a18h34o92m20í41r 60S58t90r50o29u71h74a87l 4525488452914

NVidia je lepší, pokud nezačnete instalovat nejnovější ovladače :D

+1/−1
13.3.2016 1:29

K86a12r67o45l 32Š60e77f65č75í12k 5744519458158

ja stale cekam na predstaveni projektu Morpheus od spolecnosti SONY. Spjeni VR + PS4 v dobre kvalite (necakam 2K orgie) + lidska cena by mohla zabezpecit potrebny boom

+1/0
12.3.2016 17:22

P17e27t76r 61P26e46t12r 6413982978183

2K je v podstatě FullHD ne? (samozřejmě na nějaké malé rozdíly) Dělat to v SD by byla opravdu blbost

+2/0
12.3.2016 23:49

D53r90a68h39o60m59í64r 25S20t43r46o57u43h82a56l 4145338432804

2K je 2x FHD. 2x víc bodů. 2x víc náročnější.

0/−1
13.3.2016 1:30

V39í34t 82S69t43r88a53k39a 9985477947427

2K je FHD https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

0/0
13.3.2016 11:55

M38i83c71h95a62l 54S41v64o26b17o62d57a 3124926436795

nevolno se jim může tak maximálně udělat z té cenovky :D nj jsem jen chudej hater co si raději za poloviční cenu koupil výkonější pc :(

+13/−3
12.3.2016 11:49

F86i21l29i71p 65P19r64o16c54h53á72z96k32a 5752917299567

Ale nikdy na tom neuděláš práci jako udělají ty profící, co používájí MAC např. pro zpracování hudby videa apod. Toho v životě na Windows nebo Linuxu bohužel nedosáhneš. Nemluvím, o těch lidech, kteří si to koupí jen proto, aby byli "in", o těch nemá cenu ani ztrácet čas. Něco podobnýho je s iPhonama, jsou lidi, kteří si to koupí jen kvůli značce, ale pak se stačí i bavit s normálními lidmi, kteří si to koupí proto, že se ten telefon v životě nesekne, jako je normální u vlajkových Androidích telefonů a to je důvod, proč jsou ochotni za to utratit ty peníze.

+8/−5
12.3.2016 19:34

V87o15j91t26ě74c93h 55T31i49c47h58ý 6470702498717

Ehm, v životě nesekne? Tak to pobavilo. I když já zapomněl, Apple se neseká, nemá chyby a poruchy, jen došlo k "události" ;)

+10/0
12.3.2016 21:04
Foto

R33a44d74o91m92í51r 68Š40r60á95m13e43k 4978530596344

Nemám žádné zkušenosti s PC, ale Mac se mi posledních cca deset let skutečně ani jednou nesekl. Poruchu jsem měl jednou u macbooku před sedmi lety, kdy se kvůli grafice nvidia musel menit celý motherboard. Bylo to sice po záruce ale neplatil jsem nic, protože to byla nějaká známá vada. Možná to někoho může pobavit, ale mně to spíše těší :-)

+2/0
12.3.2016 22:08

A90n86t63o55n70í92n 41S37v73o58b31o92d84a 3294403619602

U Macu spadne aplikace :-), mně se Windows na dobrým železe neseká

+3/0
12.3.2016 23:53

P30e37t90r 24U94r25b23á89n61e41k 3911839177918

Mě pc taky. Prostě ani nevím co je to "seknutí". Jo pc, resp. Windows padaly, ale naposledy asi Windows 2000.

+3/0
13.3.2016 8:08

J74a78r54m27i20l 95K90v49ě39t58e55n 7613408909472

"Nemám žádné zkušenosti s PC" ale víte, že se sekají a nejde na nich udělat to co na Mac? To je jako říct "Sice jezdím jen ve Ferrari, ale bezpečně vím, že Aston Martin je horší auto, i když jsem v něm nikdy neseděl." :-D

+1/−1
13.3.2016 9:44

M13i69r81o17s27l84a63v 97T91i97š12e56r 4639959244862

Mně za poslední 4 roky HW zásek na HW restart, Win:OS X 2:2

0/0
14.3.2016 9:03

M20a63r61t40i53n 55M69a84i10k29s39n88a87r 3534233178942

Závidím :(

0/0
14.3.2016 12:38

D14a97v43i98d 84R14e44d21l 6822398391

To neni pravda. Telefony mam od Apple, ale uz 15 let delam muziku jen na PC. Muzu si tam totiz poskladat komponenty podle svych predstav a nakonec mam vykonnejsi a pritom levnejsi pracovni stanici nez od Applu. Ano, jednou za rok se "sekne", ale to iPhone taky, stejne jako Mac.

+2/−2
13.3.2016 4:16

J98a41n 38P19r85o13k85o75p 2403706185236

Nechci hanit Váš příspěvek, ale skládat vlastní komponenty dle představ lze i na Macu nebo Iphonu. viz. GarageBand. Je to velice chválený recenzenty. Doporučuji vyzkoušet :).

0/0
13.3.2016 20:27

M81a37r93t20i89n 58M10a58i98k26s51n29a84r 3414563798632

Nesekne? Mluvíme opravdu o iPhonu? Měl jste ho? Já jsem ho měl 3 roky (cca 3 měsíce po uvedení) a moje zkušenosti o sekání říkají něco jiného...

0/0
14.3.2016 12:37

J29a12n 44P69r65o98k33o88p 2673806735716

Mám Iphone 4s již od vydání a sekat se mi začal až s IOS 9 a to ještě jen když mám spuštěných spoustu aplikací na pozadí. Jestli se Vám Iphone sekal měl jste ho reklamovat byla to zcela jistě závada což se stát může.

0/0
15.3.2016 17:42
Foto

J84i23ř84í 24R48o42h50a85n 5874918907965

Pokud nějaké zařízení vyžaduje TŘI (!!!) USB 3 porty, je to jasný signál k tomu, že ta technologie ještě není zralá ke každodenímu používání. Snad se z toho časem stane praktická pracovní pomůcka a jedinečný herní nástroj, ale zatím je to jen prapředek něčeho užitečného.

+4/−8
12.3.2016 10:23

G97a82b29r77i18e16l 50H43o29r76t16e81n 9501429173654

Čtyři. Ovšem to není "nějaké zařízení", to je požadavek pro set, tj. čtyři zařízení. Můžete si je klidně nacvaknout do extra USB 3.0 hubu a z něj pak jedním kabelem do PC. Důvodem samostatného řešení je snaha zachovat možnost si koupit jen jedno, nebo jen dvě, nebo... zbytek nechám na vaší úvaze.;-)

https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/214825888-USB-compatibility

Bod druhý.

+3/0
12.3.2016 11:34
Foto

J18i95ř15í 43R60o25h57a40n 5634368927435

No právě. Hromada krabiček, spousta kabelů... Jako první krok dobrý, ale musí na tom ještě hodně zamakat. Od sálového počítače k laptopu taky vedla dlouhá cesta.

+2/−6
12.3.2016 12:20

G57a96b44r51i93e37l 28H31o78r55t81e85n 9401409633294

Brýle s daným datovým tokem byste v bezdrátovém provedení na hlavě určitě nosit nechtěl a ostatní už v bezdrátovém provedení je (nebo brzy bude), čili tři ze čtyř portů jsou (či budou) potřeba na receivery.

+2/0
12.3.2016 12:40

A14n87t19o15n81í35n 38S57v37o64b14o64d34a 3314423659222

Je to jednosměrný datový tok, takže pár ledek ve světle to zvládne :-)

0/0
12.3.2016 23:58

D23r25a96h96o59m98í64r 12S76t11r88o91u26h34a55l 4425328122164

Není pravda. Máte tam zpětnou vazbu.

0/0
13.3.2016 1:32

A97n37t38o92n72í22n 19S37v24o14b16o81d57a 3314853749382

Máte pravdu, ale to bude jen o úhlu pohledu, takže to chce s rychlou odezvou. Takže světlem data a hlášení stavu brýlí nějakou bezdrátovou klasikou

0/0
13.3.2016 6:54

T86o27m25á95š 91M80a36t91ě15j 9555308653762

jasne, paket ack na jinem mediu?

0/0
13.3.2016 20:23

M36a41r58t29i56n 84M98a20i89k25s12n76a77r 3364483238702

Ehm, a viděl jste někdy normální PC? Obrazovka - kabel, myš - kabel, klavesnice - kabel. VR je jen obrazovka - (1. kabel), pak to chcete ovládat (2. kabel), a možná by stálo ovládat oběma rukama zvlášť...(3.kabel)... tzn. kde je nevyspělost?

+1/0
14.3.2016 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.