Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple a virtuální realita? Až firma začne vyrábět pořádné počítače

Výrobce jednoho ze dvou hlavních zařízení pro virtuální realitu nepočítá s podporou počítačů od společnosti Apple. Řeč je o přilbách Oculus Rift a problém prý představuje nedostatečný výkon strojů s nakousnutým jablkem v logu. Lidem by se tak z virtuální reality mohlo dělat nevolno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a77r27m34i87l 91K71v23ě75t14e20n 7683228199202

Apple pujde určitě jinou (jedinou správnou) cestou. Proč by se měla "virtuální realita" počítat celá v počítači? Virtuální realita může dost dobře být realita doplněná údaji z počítače, jako treba u vize Google glass. To je totiž výborný koncept a věřím, ze lidi z Applu ho dotáhnou k dokonalosti.

0/−5
13.3.2016 9:11

G83a86b84r57i51e21l 50H30o50r78t93e60n 9421509203834

To popisujete "augmented reality", to je něco jiného, než "virtual reality". Na to první vám skutečně stačí chytré brýle, na to druhé bezpodmínečně potřebujete obrovský surový výkon, který zatím z přenosných zařízení nedostanete ani vzdáleně.

Do budoucna se dá očekávat, že se oba koncepty propojí, tj. že budete ve virtuální realitě hry například "vidět" na svoje ruce a budete tak moci používat virtuální či reálné periferie (třeba klávesnici), nicméně na to si ještě pár let počkáme.

+3/0
13.3.2016 11:28

T57o90m48á33š 30M65a34t17ě13j 9165488813662

Microsoft Hololens...

Cena cca 70k ...

0/0
13.3.2016 20:14

J67i38ř28í 29J25u57ř27i74c78a 2888733841

Což mi osobně přijde mnohem přinosnejsi než celá VR

0/0
14.3.2016 8:32

M57a76r55t93i40n 38M72a65i30k61s76n72a84r 3884273618772

Zalezi co ocekavate od VR... oboje je jiny produkt a jina cílovka.

0/0
14.3.2016 12:30

M54i45r72o68s63l81a49v 74Š40e27v92č92í18k 8788111732

Není úplně pravda. Plná VR může například mě umožnit alespoň částečně vyzkoušet jaký je asi skok s padákem nebo bungie jumping atd... jsou to věci, které v reálném životě nevyzkouším, protože můj strach z nich je natolik velký, že do toho prostě nikdy nepůjdu :-) A pro herní simulátory je to také výborné. Letecké simulátory a simulace závodních aut musí být s použítím Oculusu naprosto fantastické...

0/0
14.3.2016 22:35

M48i72r88e78k 22Z71á76v75o25d45n16ý 7612557430368

Mnoho lidí tvrdí, jak je Apple používají profíci na práci, jak je strašně rychlý. Nějak tomu nerozumím. Když se podívám zde: http://www.apple.com/cz/shop/buy-mac/macbook-air, tak zde vidím počítače, které mají i přes vysokou cenu průměrný procesor, podprůměrné množství paměti a nepoužitelnou grafiku. To je skutečně ten systém o tolik rychlější, že dokáže hardwarové nedostatky předčít?

+8/−2
12.3.2016 22:33

D39a64n 96H34e53l11e26k93a93l 6166287982219

Když koukáte na kategorii ultrapřenosných počítačů, tak se nedivte. Al ejinak OS X je z mého pohledu opravdu optimalizovanější než Win. Není svým způsobem divu – mohou to ladit na pár vlastních počítačů, kdežto Win musí běžet na čemkoliv, co si kdo postaví na koleni.

BTW: Výtky vůči grafice jsou jinak na místě, o tom žádná.

+9/0
12.3.2016 22:40

A79n72t21o81n75í97n 46S25v37o82b64o81d68a 3964523279742

Jenže spousta 3D programů je optimalizovaná pro pracovní stanice na Windows, mám notebook s Quadro, 16 GB RAM, SSD 256 GB, budou mu dva roky, je certifikován na mnoho technických programů, běží na dvou monitorech s vyšším rozlišením. Mac není pro techniky, dokonce vše kolem tiskových strojů běží na Windows, CTP, tiskový stroj atd

+3/0
12.3.2016 23:38

P87e29t96r 89T62y37č20k53a 6575722319772

Tak na Applu sedela spis kreativa nez vyroba.

0/−4
13.3.2016 7:33

A93n72t93o71n65í94n 52S33v33o84b56o95d20a 3124813429512

To je pravda, ve výrobě jsem viděl vše možné jen to nebyl Mac. Nedávno se mně zarytý Applista ptal, co má dát za PC k frézce na modely, protože to s Mac nepojede

+1/0
13.3.2016 9:50

J84a14n 72P76r28o27k98o12p 2303266445116

Samozřejmě s tím máte nějaké zkušenosti, ale třeba v mém okolí je víc než 10 lidí, kteří dělají v CADu radši na Macu než na PC. A má osobní zkušenost je zase s videem kdy mi ve FInalcutu běží 8 stop zaroveň a to prostě na PC nejde. Pokud nevěříte zkuzte si to u vašeho kamaráda.

0/−1
13.3.2016 12:14

A38n28t35o25n46í43n 19S70v19o12b11o98d92a 3514123729102

Zvuk a video dělají kamarádi na Macu, ale třeba SolidWorks na Windows na certifikovaném HW. DTP Mac, ale výroba kovolistů Windows

0/0
13.3.2016 12:42

A79n60t55o76n11í71n 67S58v11o75b54o93d69a 3444773189322

Náhledové monitory Eizo CG s PC

0/0
13.3.2016 12:46

J94a66n 31F80r72i67d71r71i41c81h 6135728829763

U nás v tiskárně je vše Win, pouze grafici mají mac. Proč, jsem se nikdy nepídil. Sám mám iPhone.

0/0
13.3.2016 14:57

A35n12t50o65n87í33n 36S55v66o65b45o66d63a 3754493679322

Protože Mac je lepší v hudbě, videu a srovnatelný v grafice 2D. Jinde je výhodnější Windows, pokud běží na optimalizovaném železe s optimalizovaným software, spolehlivost je slušná. Technici používají u strojů Windows jako zobrazovače, stroj má v sobě nějaký automat, do kterého se nahraje program. Operátor přes terminál mění v automatu parametry, třeba řídí motorky v barevníku, když si změří barvy atd

0/0
13.3.2016 15:07

D90r70a55h45o51m28í16r 91S82t15r68o89u64h84a28l 4975398672664

Když vyrábíte úzké portfolio zařízení, u nichž znáte přesné hardwarové sestavy, můžete navrhnout systém tak, aby běhal plynule, optimalizovaně a prakticky na čemkoli. Typickým příkladem jsou konzole. Ty jsou schopné svým výkonem pokrýt hry, jež by na PC stejných parametrů nemohly běžet.

Windows jsou psány jako univerzální operační systém. Míra optimalizace tam tedy nikdy nemůže dosáhnout konzolových kvalit. Kvůli uživatelsky různým požadavkům na sestavu prakticky vždy narazíte na úzké hrdlo výkonu. Pak je tu samozřejmě to, že každý výrobce HW má různou kvalitu ovladačů atd.

Apple se konstrukčním pojetím blíží spíše konzolím, než IBM PC. Ačkoli jde o softwarově otevřený systém, tak hardwarově je zcela uzavřený.

Problém nastává, když požadujete výkony, které prostě přesahují možnosti HW. Hry mají přímý přístup k HW a mají nad ním plnou kontrolu. Nároky her tedy na Windows i OSX jsou stejné. Když ale Apple nebude prodávat dostatečné výkonné grafické karty do svých počítačů, pojedou na nich jednodušší hry/simulace a to zjevně není cílem vývojářů OR.

+3/0
13.3.2016 1:29

A93n22t29o97n67í20n 63S25v37o11b17o95d91a 3234793819222

Jen aby to nedopadlo jako 3D v televizi. Spíš to vidím, že brýle budou jen zobrazovačem a data zpracuje nějaký velmi výkonný počítač, který se bude sdílet. Proč mít superpočítač doma, když si ho mohu na dvě hodiny půjčit? Jdeme zase k terminálům, dnes to nazýváme cloud :-), optimalizace využití HW i SW

0/−1
13.3.2016 12:09

T79o83m82á43š 73M14a28t66ě65j 9115808273682

Jedno slovo: latence

0/0
13.3.2016 20:18

A34n17t82o73n20í70n 71S86v34o86b13o78d90a 3744183769752

Dnes mám 6 ms, tedy již 10 roků :-)

0/0
13.3.2016 20:33

M83a13r15t76i58n 83M82a59i48k25s79n11a54r 3614433198412

Jen zrovna k tem hram, ono to je samozrejme o optimalizaci, ale hry na konzolich většinou bezi z prostého duvodu... jsou o dost osekanejsi nez hry na PC :) jak co do grafiky tak do vykonu... :)

0/0
14.3.2016 12:36

J82a88n 19D49u69b20e49n 5430540

... a firme by taky prospelo jit zpet k nvidii misto amd

+2/−1
12.3.2016 21:01

A96n79t64o81n38í19n 88S88v26o76b21o90d74a 3334983239702

AMD je výborné na 2D, takže pro Adobe :-)

0/0
12.3.2016 23:59

D55r91a85h79o34m68í68r 58S91t29r67o36u24h92a65l 4435148852134

NVidia je lepší, pokud nezačnete instalovat nejnovější ovladače :D

+1/−1
13.3.2016 1:29

K94a65r85o69l 21Š64e45f66č97í49k 5174649198358

ja stale cekam na predstaveni projektu Morpheus od spolecnosti SONY. Spjeni VR + PS4 v dobre kvalite (necakam 2K orgie) + lidska cena by mohla zabezpecit potrebny boom

+1/0
12.3.2016 17:22

P63e57t56r 73P72e21t94r 6323462888313

2K je v podstatě FullHD ne? (samozřejmě na nějaké malé rozdíly) Dělat to v SD by byla opravdu blbost

+2/0
12.3.2016 23:49

D62r12a83h55o56m70í46r 95S28t15r69o31u73h24a88l 4125708182834

2K je 2x FHD. 2x víc bodů. 2x víc náročnější.

0/−1
13.3.2016 1:30

V63í58t 10S25t38r17a86k39a 9235907987427

2K je FHD https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

0/0
13.3.2016 11:55

M49i79c89h12a42l 82S52v92o46b28o23d17a 3924936356825

nevolno se jim může tak maximálně udělat z té cenovky :D nj jsem jen chudej hater co si raději za poloviční cenu koupil výkonější pc :(

+13/−3
12.3.2016 11:49

F59i82l19i34p 24P61r35o72c61h86á54z47k69a 5402327149287

Ale nikdy na tom neuděláš práci jako udělají ty profící, co používájí MAC např. pro zpracování hudby videa apod. Toho v životě na Windows nebo Linuxu bohužel nedosáhneš. Nemluvím, o těch lidech, kteří si to koupí jen proto, aby byli "in", o těch nemá cenu ani ztrácet čas. Něco podobnýho je s iPhonama, jsou lidi, kteří si to koupí jen kvůli značce, ale pak se stačí i bavit s normálními lidmi, kteří si to koupí proto, že se ten telefon v životě nesekne, jako je normální u vlajkových Androidích telefonů a to je důvod, proč jsou ochotni za to utratit ty peníze.

+8/−5
12.3.2016 19:34

V71o30j50t83ě21c55h 28T27i25c47h45ý 6440912328447

Ehm, v životě nesekne? Tak to pobavilo. I když já zapomněl, Apple se neseká, nemá chyby a poruchy, jen došlo k "události" ;)

+10/0
12.3.2016 21:04
Foto

R81a14d79o39m81í73r 28Š86r54á27m49e55k 4378140326154

Nemám žádné zkušenosti s PC, ale Mac se mi posledních cca deset let skutečně ani jednou nesekl. Poruchu jsem měl jednou u macbooku před sedmi lety, kdy se kvůli grafice nvidia musel menit celý motherboard. Bylo to sice po záruce ale neplatil jsem nic, protože to byla nějaká známá vada. Možná to někoho může pobavit, ale mně to spíše těší :-)

+2/0
12.3.2016 22:08

A94n18t87o30n72í84n 97S47v36o89b16o97d23a 3884373689642

U Macu spadne aplikace :-), mně se Windows na dobrým železe neseká

+3/0
12.3.2016 23:53

P19e65t65r 60U92r31b54á53n42e94k 3651719107908

Mě pc taky. Prostě ani nevím co je to "seknutí". Jo pc, resp. Windows padaly, ale naposledy asi Windows 2000.

+3/0
13.3.2016 8:08

J23a92r42m49i36l 14K11v71ě95t15e41n 7133918669302

"Nemám žádné zkušenosti s PC" ale víte, že se sekají a nejde na nich udělat to co na Mac? To je jako říct "Sice jezdím jen ve Ferrari, ale bezpečně vím, že Aston Martin je horší auto, i když jsem v něm nikdy neseděl." :-D

+1/−1
13.3.2016 9:44

M73i64r89o79s90l28a48v 65T53i12š85e43r 4769409884422

Mně za poslední 4 roky HW zásek na HW restart, Win:OS X 2:2

0/0
14.3.2016 9:03

M75a36r97t92i14n 80M48a11i64k62s47n68a60r 3294883398862

Závidím :(

0/0
14.3.2016 12:38

D33a68v39i75d 90R19e71d73l 6372878471

To neni pravda. Telefony mam od Apple, ale uz 15 let delam muziku jen na PC. Muzu si tam totiz poskladat komponenty podle svych predstav a nakonec mam vykonnejsi a pritom levnejsi pracovni stanici nez od Applu. Ano, jednou za rok se "sekne", ale to iPhone taky, stejne jako Mac.

+2/−2
13.3.2016 4:16

J49a70n 33P40r17o72k65o75p 2923736255916

Nechci hanit Váš příspěvek, ale skládat vlastní komponenty dle představ lze i na Macu nebo Iphonu. viz. GarageBand. Je to velice chválený recenzenty. Doporučuji vyzkoušet :).

0/0
13.3.2016 20:27

M26a87r25t37i79n 79M14a34i22k56s55n53a71r 3584653838272

Nesekne? Mluvíme opravdu o iPhonu? Měl jste ho? Já jsem ho měl 3 roky (cca 3 měsíce po uvedení) a moje zkušenosti o sekání říkají něco jiného...

0/0
14.3.2016 12:37

J35a28n 76P92r11o61k93o38p 2163606875626

Mám Iphone 4s již od vydání a sekat se mi začal až s IOS 9 a to ještě jen když mám spuštěných spoustu aplikací na pozadí. Jestli se Vám Iphone sekal měl jste ho reklamovat byla to zcela jistě závada což se stát může.

0/0
15.3.2016 17:42
Foto

J23i45ř23í 17R75o23h86a75n 5804918937335

Pokud nějaké zařízení vyžaduje TŘI (!!!) USB 3 porty, je to jasný signál k tomu, že ta technologie ještě není zralá ke každodenímu používání. Snad se z toho časem stane praktická pracovní pomůcka a jedinečný herní nástroj, ale zatím je to jen prapředek něčeho užitečného.

+4/−8
12.3.2016 10:23

G62a34b91r24i79e68l 57H16o80r58t66e54n 9481989243364

Čtyři. Ovšem to není "nějaké zařízení", to je požadavek pro set, tj. čtyři zařízení. Můžete si je klidně nacvaknout do extra USB 3.0 hubu a z něj pak jedním kabelem do PC. Důvodem samostatného řešení je snaha zachovat možnost si koupit jen jedno, nebo jen dvě, nebo... zbytek nechám na vaší úvaze.;-)

https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/214825888-USB-compatibility

Bod druhý.

+3/0
12.3.2016 11:34
Foto

J30i97ř73í 28R25o70h98a21n 5414458947445

No právě. Hromada krabiček, spousta kabelů... Jako první krok dobrý, ale musí na tom ještě hodně zamakat. Od sálového počítače k laptopu taky vedla dlouhá cesta.

+2/−6
12.3.2016 12:20

G77a18b45r43i33e52l 39H75o68r78t58e47n 9131809813634

Brýle s daným datovým tokem byste v bezdrátovém provedení na hlavě určitě nosit nechtěl a ostatní už v bezdrátovém provedení je (nebo brzy bude), čili tři ze čtyř portů jsou (či budou) potřeba na receivery.

+2/0
12.3.2016 12:40

A77n68t68o76n98í60n 54S81v27o75b17o91d35a 3794813449722

Je to jednosměrný datový tok, takže pár ledek ve světle to zvládne :-)

0/0
12.3.2016 23:58

D22r38a71h22o32m30í94r 69S47t66r50o49u35h25a43l 4885448432724

Není pravda. Máte tam zpětnou vazbu.

0/0
13.3.2016 1:32

A75n28t45o27n63í62n 26S57v45o46b49o88d96a 3244733899522

Máte pravdu, ale to bude jen o úhlu pohledu, takže to chce s rychlou odezvou. Takže světlem data a hlášení stavu brýlí nějakou bezdrátovou klasikou

0/0
13.3.2016 6:54

T19o50m54á47š 73M16a60t92ě13j 9425908603722

jasne, paket ack na jinem mediu?

0/0
13.3.2016 20:23

M13a90r46t18i67n 53M76a21i18k59s16n72a58r 3324963778532

Ehm, a viděl jste někdy normální PC? Obrazovka - kabel, myš - kabel, klavesnice - kabel. VR je jen obrazovka - (1. kabel), pak to chcete ovládat (2. kabel), a možná by stálo ovládat oběma rukama zvlášť...(3.kabel)... tzn. kde je nevyspělost?

+1/0
14.3.2016 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.