Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Diablo 2 je staré šestnáct let, jak by bossové vypadali dnes?

Grafika Diabla 2 již v době vydání nikomu nevytřela zrak, šestnáct let je však ve světě počítačových her celou věčností. Vizuální stránka proto značně zastarala a norský umělec Svein Yngve Sandvik Antonsen prozkoumal, jak by hlavní nepřátelé mohli vypadat dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T35o82n75d20a 13H70e25j13l33í20k 1258683619947

Dneska by tam místo ladné démonky museli obsadit černošského chlapa, aby je neobvinili z sexismu xD

+2/−3
13.4.2016 19:52

M31i59r69o14s16l43a22v 52S23t29a62s71t84n75y 7424933676441

Tak černoch byl paladin, což ve své době způsobilo nemalou kontroverzi.

+1/0
14.4.2016 7:18

M57i19c47h32a23l 48Š60a91f74r72á68n13e26k 3570291135597

V té době sluší s dodat z druhé strany, protože komunita SJW nebyla zdaleka tak početná. Ale to byla jiná doba, 90. no..

0/0
15.4.2016 15:32

J76i11ř52í 70R76a14m91e70š 8326964820172

mam doma zlatou edici hodlam se k tomu od zacatku vratit nebot vzdy kdyz uz jsem byl kolem sedesate sedmdesate urovne zkapal komp nic se nedalo zachranit a od znova. Chystam se zas na to a nevic me sere ze se to neda ulozit kde zrovna chci. Takze clovek muze i pul dne bloudit k teleportu.

0/0
13.4.2016 19:31

D53a28v57i76d 30S11ý26k47o22r21a 7474901661817

Dostal jsem se s barbarem na 90 lvl. Někde ho mám asi ještě uloženého. Pak už bylo strašně nadlouho sbírání zkušeností i s podporou "players x".

0/0
14.4.2016 9:07

J29i77ř49í 60R58a54m37e55š 8386444890432

tam uz to jde hooodne pomalu i na ty sedmdesatce. Ja chodil s nekromanem a pomocnik byl barabar. Jednou se mi povedlo s kameny mu dat do ruky neco jako armagedon. To byla brutalita. Kostlivci a dalsi ozivle priserky mu pomahali jako stit a on to zatim mydlil hlava nehlava.

0/0
16.4.2016 19:30

J14a48k70u28b 30K76r37e93j91č64í24k 8843674792974

Nazdárek, chvíli jsem to hrál na battle.netu, asi rok před vydáním Diablo III. Na levelu 97, se to zvrhlo na ball runech, v obtížnosti hell, kde jeden ball run trval tak 2 - 3 minuty, tak že hráč dělal 1% z levelu 97 na level 98 i dvě hodiny, pokud se hráč rozhodl jet sólu hru, na sbírání zvlaštních klíčů, tak trvali i 30 hodin, prakticky experienční čára se zastavila, u následující levelu to odpovídá přibližně 2,3x času z levelu 97 na 98.

Zkus se tam vyškrábat v singleperu, jednomu hráči to při hraní 3 hodin denně 7 dnů týdnu, na základní players 1, z levelu 98 na 99 zabralo 3 roky! Sám tomu i věřím, poté co jsem viděl jak pomalu ty některé levely jedou..

S pozdravem!

0/0
18.4.2016 8:10

D12a42v38i87d 41S33ý84k46o20r51a 7544561311577

Tak když jsem k tomu sedl, tak single hra, players 8 (což mělo být maximum, nejsem si jistý jestli to nezvedli), pak alespoň dvacetkrát Mephisto a dvacetkrát Baal. Občas jsem šel za nějakou potvorou do Frozen Caves (S Baalem a Mephistem měla největší procenta vypadnutí legendárky.) A tak dokola :-).

0/0
18.4.2016 8:45

P97e89t11r 48T84i20c82h43ý 4730501295694

A hledat mepfa byla bez teleportu taky lahudka. Durance of hate byla neskutecne velka mapa.

0/0
13.4.2016 18:02

J88i53r34i 84R83u45s73n86o57k 4565362127603

Az od jednoho z poslednich patchu. Driv byvala vyrazne mensi.

+1/0
13.4.2016 19:15

M54a72r24t84i80n 20K35u82ř46í69t16k26a 6947656418235

Na Diablu II. byla kouzelná čeština, hlavně pojmenování předmětů: Např. "mandarinkový opasek ze žraločí kůže mamuta".

+8/0
13.4.2016 13:35
Foto

H90o59n94z24a 90S14r25p 9564653262688

Okoheň :-)

0/0
13.4.2016 13:46

D83a21v42i54d 21S82ý58k37o70r58a 7644471581637

TO jsem zkusil, ale vrátil jsem z pochopitelných důvodů do EN :-).

+1/0
14.4.2016 9:08

J70a87k25u77b 29Z78e30m25á43n44e51k 2654403801208

Jak nevytřela zrak? Dodneška se mi líbí víc, než v některých současných hrách, které prostě musí být 3D protože by se asi zhroutil svět kdyby nebyla. I když to hraní překáží...

+11/−1
13.4.2016 9:20
Foto

O68n33d54ř19e23j 73Z82a32c14h 3613210293402

To ovšem nic nemění na tom, že grafika D2 byla v době vydání zastaralá. Dobře si pamatuju, jak lidi nádávali a říkali, že D1 bylo hezčí. Tak aby to nebylo třeba tím, že dřív byla tráva zelenější :)

Pro legraci dobová recenze: http://bonusweb.idnes.cz/diablo-2-vitejte-v-paranskem-pekle-dq9-/Recenze.aspx?c=A000709_diablo2_bw

0/0
13.4.2016 16:03

J42a32k34u64b 35Z65e66m92á94n38e53k 2934663151908

Oni někteří recenzenti mají tendenci jásat nad "nezastaralou" grafikou, i když ta hra prostě vypadá hnusně a překáží to takovým drobnostem, jako třeba hraní.

Dřív tráva zelenější nebyla, k D2 se občas vracím.

+2/0
13.4.2016 19:36
Foto

O26n20d76ř40e92j 95Z88a47c95h 3233140543572

A bavíme se ještě o grafice D2? Vy sem jako argumenty dáváte takové ty oblíbené "pravdy", které s tím příliš nesouvisí :)

+2/0
14.4.2016 9:23

M23i41r54o25s26l18a95v 13S11t29a40s74t55n54y 7124403586791

Tak třeba grafika Falloutu rozhodně nebyla nic extra ani v době vydání před 20 lety, ale o to lépe stárne a s nějakým hi-res patchem se mi na ni příjemně dívá i dnes, protože se ke hře často vracím.

0/0
14.4.2016 7:17
Foto

O69n78d26ř26e22j 45Z11a52c98h 3483350453262

Spousta her stárne skvěle, o tom přece není spor. Živě si ovšem pamatuju, že D2 ve své době (2000) bylo kritizované za grafiku - a já s tou kritikou plně souhlasil. D2 jsem hrál naposledy těsně před vydáním D3 a i když se hraje perfektně, nevypadá dobře. A to už je i s LoD a v 800x600, D2 běželo při vydání jen v 640x480. D2 má svoje nesmazatelné místo v historii. Teď se ovšem zbožšťuje i s chlupama, s čímž nesouhlasím.

+3/0
14.4.2016 9:21
Foto

J39a51r61o48s47l25a21v 49P51ě87t82i30v16o74k21ý 3627306429925

Mně se třeba nelíbí jak některé nové hry se snaží vypadat jednoduše jako z pravěku (graficky i ovládáním). A obdivuju ty, kteří se snaží dělat hry co možná nejreálnější. V nich vidím budoudnost her.

0/0
16.4.2016 12:40

P92a81v54e73l 87P43i25s38k12á80č17e53k 7141611925930

Osobně jsem nikdy neměl problém s hrami se slabší grafikou, pokud tomu odpovídaly HW nároky. Např. současné hry od Blizzardu sice nejsou žádné grafické orgie, ale běží na kdejaké vykopávce (např. Diablo 3). Diablo2 ale prostě spousta lidí vidí s velmi, velmi růžovými brýlemi.

Bohužel, kromě toho, že D2 vypadalo prachbídně, jako z herního pravěku (rozlišení 640x480 v době kdy 1024x768 byl standard, znatelně viditelně kostičkovaná grafika - pokud jste nehrál na 14" monitoru, mizerné animace i hlavních postav, které nejrůznějším způsobem "bruslily" a otáčely se po skocích), tak vyžadovalo nemístně výkonný HW.

Především multiplayer byl hotové peklo - věci jako dvojité vykreslování kouzel (opravené až v 1.10) nebo necro cursy (zvlášť v PvP dokázal s LR necro "vylagovat" ostatní pryč, ale ono stačil jeden curse a člověk měl na vteřinu grafický lag), zneviditelnění projektilů po opuštění obrazovky, MSLEB. Skupinky před Baalem lagovaly snad všechny.

Půl roku před D2 vyšel Quake 3 Arena a Unreal Tournament. Obě tyto hry nejen že vypadaly daleko, daleko lépe, ony i měly lepší framerate. D2 běželo dobře asi jen na Glide. DirectDraw bylo rychlejší než Direct3D. Spravila to až utilitka GlidetoOpenGL pro D2 od jednoho nadšence někdy kolem roku 2003.

0/0
17.4.2016 17:34
Foto

J58i25ř12í 49R91o21h64a57n 5394748377395

Duriel byl fakt tvrďák. Nejlepší bylo nebojovat s ním přímo, ale poslat na něj golema nebo vlky, a neustále je obnovovat, protože jejich životnost byla minimální. Ani s plným batohem lektvarů jsem to nikdy neudělal napoprvé. Další možnost byla čarodějkou ho zpomalovat a zraňovat ledovými kouzly. Nejhorší bylo že v jeho malém doupěti jsme vylezli hned vedle něj, bez možnosti boje na dálku, přípravy pastí a zcela bez možnosti útěku. Kdyby tam v jeho doupěti bylo alespoň víc místa!

+2/0
13.4.2016 9:03

P24e93t76e87r 85B14i12e33l45y 6685171746

Zabudol si ze na hardcore bol uz imunny proti chladu a tam som so svojou carodejkou "dojel" (alebo na nightmare? uz si nepamatam)

0/0
13.4.2016 11:08
Foto

J58i80ř95í 21R48o17h75a76n 5124228277685

Na hardcore jsem Diablo II zase tolik nehrál, vystačil jsem si většinou s nižšími obtížnostmi, ale možné to je.

0/0
13.4.2016 11:14

R71o26m89a52n 89T42y18č39k13a 3497108721657

tak na nightmare měly všechny potvory ve hře imunitu vůči něčemu, moje sorcka se specializovala na takovou tu ohňovou stěnu, ale nutností bylo mít v záloze nějaké silné ledové kouzlo.

0/0
13.4.2016 11:34

P22a75v25e75l 87D90r34o79t42á42r 7273614839604

Nejspíše jste chtěl napsat HELL.

Obtížnosti byly NORMAL - NIGHTMARE - HELL

Hardcore byla nezávislá volba, která znamenala, že po smrti už nešlo s postavou hrát.

+1/0
13.4.2016 12:21

J28a35k30u62b 47M90i63c69h27á42l84e42k 3927783737653

Šílený rozdíl, kdy se Andariel dala zabít jak nic a v druhém aktu nic udělal Duriel z vás. DURIEL!!! ;-D

+2/0
13.4.2016 7:53

J29o76s55e20f 75J50a62n10k86ů 2467386767474

Zamáčknu slzu v oku při vzpomínce na chvíle, kdy jsme ve skupince hráčů stáli před vchodem a nikomu se nechtělo být první a jakákoli strategie "ty hoď golema, já skočím za něj a budu ho mrazit a ty ho flákni maulem" většinou končila třemi citoslovci "ááááá" a šileným během k mrtvole pro věci. :D

+11/0
13.4.2016 10:20
Foto

M46a56r20e72k 79D33u78c84h24á78č 2191280300214

Diablo 2... sakra to je vzpomínek... doteď si pamatuju, jak jsem jako před drahně lety jako malej špunt bez jakýchkoli pořádných znalostí o hře rubal Andariel za svého paladina.... který uměl všechno a nic pořádně. To množství adrenalinu co se tehdá vyplavilo už žádná jiná hra nikdy nedohnala.... no dobře, Darkest Dungeonu se to podařilo, ale to je trochu jiná věc xD

0/0
13.4.2016 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.