Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Diablo 2 je staré šestnáct let, jak by bossové vypadali dnes?

Grafika Diabla 2 již v době vydání nikomu nevytřela zrak, šestnáct let je však ve světě počítačových her celou věčností. Vizuální stránka proto značně zastarala a norský umělec Svein Yngve Sandvik Antonsen prozkoumal, jak by hlavní nepřátelé mohli vypadat dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o78n89d59a 63H28e87j80l89í19k 1598393359787

Dneska by tam místo ladné démonky museli obsadit černošského chlapa, aby je neobvinili z sexismu xD

+2/−3
13.4.2016 19:52

M28i44r81o50s93l44a43v 16S27t19a90s26t54n93y 7624123186901

Tak černoch byl paladin, což ve své době způsobilo nemalou kontroverzi.

+1/0
14.4.2016 7:18

M53i96c91h64a69l 20Š50a46f35r88á83n95e78k 3920591905417

V té době sluší s dodat z druhé strany, protože komunita SJW nebyla zdaleka tak početná. Ale to byla jiná doba, 90. no..

0/0
15.4.2016 15:32

J78i89ř61í 96R31a80m48e60š 8806674460722

mam doma zlatou edici hodlam se k tomu od zacatku vratit nebot vzdy kdyz uz jsem byl kolem sedesate sedmdesate urovne zkapal komp nic se nedalo zachranit a od znova. Chystam se zas na to a nevic me sere ze se to neda ulozit kde zrovna chci. Takze clovek muze i pul dne bloudit k teleportu.

0/0
13.4.2016 19:31

D92a28v87i11d 67S84ý38k85o63r73a 7714101571197

Dostal jsem se s barbarem na 90 lvl. Někde ho mám asi ještě uloženého. Pak už bylo strašně nadlouho sbírání zkušeností i s podporou "players x".

0/0
14.4.2016 9:07

J53i32ř30í 39R97a66m63e62š 8826214550932

tam uz to jde hooodne pomalu i na ty sedmdesatce. Ja chodil s nekromanem a pomocnik byl barabar. Jednou se mi povedlo s kameny mu dat do ruky neco jako armagedon. To byla brutalita. Kostlivci a dalsi ozivle priserky mu pomahali jako stit a on to zatim mydlil hlava nehlava.

0/0
16.4.2016 19:30

J31a25k52u13b 88K52r13e72j41č69í94k 8933214172314

Nazdárek, chvíli jsem to hrál na battle.netu, asi rok před vydáním Diablo III. Na levelu 97, se to zvrhlo na ball runech, v obtížnosti hell, kde jeden ball run trval tak 2 - 3 minuty, tak že hráč dělal 1% z levelu 97 na level 98 i dvě hodiny, pokud se hráč rozhodl jet sólu hru, na sbírání zvlaštních klíčů, tak trvali i 30 hodin, prakticky experienční čára se zastavila, u následující levelu to odpovídá přibližně 2,3x času z levelu 97 na 98.

Zkus se tam vyškrábat v singleperu, jednomu hráči to při hraní 3 hodin denně 7 dnů týdnu, na základní players 1, z levelu 98 na 99 zabralo 3 roky! Sám tomu i věřím, poté co jsem viděl jak pomalu ty některé levely jedou..

S pozdravem!

0/0
18.4.2016 8:10

D14a77v15i28d 60S49ý22k37o26r39a 7504681791197

Tak když jsem k tomu sedl, tak single hra, players 8 (což mělo být maximum, nejsem si jistý jestli to nezvedli), pak alespoň dvacetkrát Mephisto a dvacetkrát Baal. Občas jsem šel za nějakou potvorou do Frozen Caves (S Baalem a Mephistem měla největší procenta vypadnutí legendárky.) A tak dokola :-).

0/0
18.4.2016 8:45

P40e45t76r 54T73i63c22h43ý 4590841295964

A hledat mepfa byla bez teleportu taky lahudka. Durance of hate byla neskutecne velka mapa.

0/0
13.4.2016 18:02

J83i76r82i 36R35u28s90n44o58k 4835772917933

Az od jednoho z poslednich patchu. Driv byvala vyrazne mensi.

+1/0
13.4.2016 19:15

M53a18r87t36i72n 47K82u32ř63í10t34k28a 6497476538195

Na Diablu II. byla kouzelná čeština, hlavně pojmenování předmětů: Např. "mandarinkový opasek ze žraločí kůže mamuta".

+8/0
13.4.2016 13:35
Foto

H70o27n29z97a 63S64r44p 9534893132328

Okoheň :-)

0/0
13.4.2016 13:46

D76a45v59i55d 67S83ý60k29o54r33a 7164861461457

TO jsem zkusil, ale vrátil jsem z pochopitelných důvodů do EN :-).

+1/0
14.4.2016 9:08

J74a30k76u58b 18Z85e80m47á35n87e66k 2574923401878

Jak nevytřela zrak? Dodneška se mi líbí víc, než v některých současných hrách, které prostě musí být 3D protože by se asi zhroutil svět kdyby nebyla. I když to hraní překáží...

+11/−1
13.4.2016 9:20
Foto

O73n44d45ř68e25j 15Z86a13c54h 3653430873272

To ovšem nic nemění na tom, že grafika D2 byla v době vydání zastaralá. Dobře si pamatuju, jak lidi nádávali a říkali, že D1 bylo hezčí. Tak aby to nebylo třeba tím, že dřív byla tráva zelenější :)

Pro legraci dobová recenze: http://bonusweb.idnes.cz/diablo-2-vitejte-v-paranskem-pekle-dq9-/Recenze.aspx?c=A000709_diablo2_bw

0/0
13.4.2016 16:03

J97a84k63u40b 81Z62e88m44á67n93e80k 2264503391198

Oni někteří recenzenti mají tendenci jásat nad "nezastaralou" grafikou, i když ta hra prostě vypadá hnusně a překáží to takovým drobnostem, jako třeba hraní.

Dřív tráva zelenější nebyla, k D2 se občas vracím.

+2/0
13.4.2016 19:36
Foto

O71n88d19ř89e29j 41Z80a88c69h 3273310393862

A bavíme se ještě o grafice D2? Vy sem jako argumenty dáváte takové ty oblíbené "pravdy", které s tím příliš nesouvisí :)

+2/0
14.4.2016 9:23

M26i31r91o73s97l63a48v 50S33t35a75s40t50n53y 7154493646521

Tak třeba grafika Falloutu rozhodně nebyla nic extra ani v době vydání před 20 lety, ale o to lépe stárne a s nějakým hi-res patchem se mi na ni příjemně dívá i dnes, protože se ke hře často vracím.

0/0
14.4.2016 7:17
Foto

O73n74d76ř41e64j 56Z52a67c85h 3273950923232

Spousta her stárne skvěle, o tom přece není spor. Živě si ovšem pamatuju, že D2 ve své době (2000) bylo kritizované za grafiku - a já s tou kritikou plně souhlasil. D2 jsem hrál naposledy těsně před vydáním D3 a i když se hraje perfektně, nevypadá dobře. A to už je i s LoD a v 800x600, D2 běželo při vydání jen v 640x480. D2 má svoje nesmazatelné místo v historii. Teď se ovšem zbožšťuje i s chlupama, s čímž nesouhlasím.

+3/0
14.4.2016 9:21
Foto

J60a32r11o27s45l11a17v 28P86ě90t67i47v62o43k58ý 3787866759485

Mně se třeba nelíbí jak některé nové hry se snaží vypadat jednoduše jako z pravěku (graficky i ovládáním). A obdivuju ty, kteří se snaží dělat hry co možná nejreálnější. V nich vidím budoudnost her.

0/0
16.4.2016 12:40

P15a74v56e64l 19P84i66s45k30á39č77e30k 7541391225250

Osobně jsem nikdy neměl problém s hrami se slabší grafikou, pokud tomu odpovídaly HW nároky. Např. současné hry od Blizzardu sice nejsou žádné grafické orgie, ale běží na kdejaké vykopávce (např. Diablo 3). Diablo2 ale prostě spousta lidí vidí s velmi, velmi růžovými brýlemi.

Bohužel, kromě toho, že D2 vypadalo prachbídně, jako z herního pravěku (rozlišení 640x480 v době kdy 1024x768 byl standard, znatelně viditelně kostičkovaná grafika - pokud jste nehrál na 14" monitoru, mizerné animace i hlavních postav, které nejrůznějším způsobem "bruslily" a otáčely se po skocích), tak vyžadovalo nemístně výkonný HW.

Především multiplayer byl hotové peklo - věci jako dvojité vykreslování kouzel (opravené až v 1.10) nebo necro cursy (zvlášť v PvP dokázal s LR necro "vylagovat" ostatní pryč, ale ono stačil jeden curse a člověk měl na vteřinu grafický lag), zneviditelnění projektilů po opuštění obrazovky, MSLEB. Skupinky před Baalem lagovaly snad všechny.

Půl roku před D2 vyšel Quake 3 Arena a Unreal Tournament. Obě tyto hry nejen že vypadaly daleko, daleko lépe, ony i měly lepší framerate. D2 běželo dobře asi jen na Glide. DirectDraw bylo rychlejší než Direct3D. Spravila to až utilitka GlidetoOpenGL pro D2 od jednoho nadšence někdy kolem roku 2003.

0/0
17.4.2016 17:34
Foto

J18i48ř36í 68R47o56h33a86n 5834198927115

Duriel byl fakt tvrďák. Nejlepší bylo nebojovat s ním přímo, ale poslat na něj golema nebo vlky, a neustále je obnovovat, protože jejich životnost byla minimální. Ani s plným batohem lektvarů jsem to nikdy neudělal napoprvé. Další možnost byla čarodějkou ho zpomalovat a zraňovat ledovými kouzly. Nejhorší bylo že v jeho malém doupěti jsme vylezli hned vedle něj, bez možnosti boje na dálku, přípravy pastí a zcela bez možnosti útěku. Kdyby tam v jeho doupěti bylo alespoň víc místa!

+2/0
13.4.2016 9:03

P22e93t88e97r 51B56i86e48l13y 6675901416

Zabudol si ze na hardcore bol uz imunny proti chladu a tam som so svojou carodejkou "dojel" (alebo na nightmare? uz si nepamatam)

0/0
13.4.2016 11:08
Foto

J78i64ř85í 88R19o70h23a17n 5494288507395

Na hardcore jsem Diablo II zase tolik nehrál, vystačil jsem si většinou s nižšími obtížnostmi, ale možné to je.

0/0
13.4.2016 11:14

R60o16m11a58n 50T68y79č10k91a 3647338361497

tak na nightmare měly všechny potvory ve hře imunitu vůči něčemu, moje sorcka se specializovala na takovou tu ohňovou stěnu, ale nutností bylo mít v záloze nějaké silné ledové kouzlo.

0/0
13.4.2016 11:34

P78a77v97e52l 73D21r50o56t93á89r 7813704439774

Nejspíše jste chtěl napsat HELL.

Obtížnosti byly NORMAL - NIGHTMARE - HELL

Hardcore byla nezávislá volba, která znamenala, že po smrti už nešlo s postavou hrát.

+1/0
13.4.2016 12:21

J23a94k84u60b 93M52i58c46h45á55l38e96k 3437863907493

Šílený rozdíl, kdy se Andariel dala zabít jak nic a v druhém aktu nic udělal Duriel z vás. DURIEL!!! ;-D

+2/0
13.4.2016 7:53

J23o41s58e49f 39J91a25n64k75ů 2167986817664

Zamáčknu slzu v oku při vzpomínce na chvíle, kdy jsme ve skupince hráčů stáli před vchodem a nikomu se nechtělo být první a jakákoli strategie "ty hoď golema, já skočím za něj a budu ho mrazit a ty ho flákni maulem" většinou končila třemi citoslovci "ááááá" a šileným během k mrtvole pro věci. :D

+11/0
13.4.2016 10:20
Foto

M26a28r86e17k 90D66u14c16h13á38č 2821890410424

Diablo 2... sakra to je vzpomínek... doteď si pamatuju, jak jsem jako před drahně lety jako malej špunt bez jakýchkoli pořádných znalostí o hře rubal Andariel za svého paladina.... který uměl všechno a nic pořádně. To množství adrenalinu co se tehdá vyplavilo už žádná jiná hra nikdy nedohnala.... no dobře, Darkest Dungeonu se to podařilo, ale to je trochu jiná věc xD

0/0
13.4.2016 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.