Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Diablo 2 je staré šestnáct let, jak by bossové vypadali dnes?

Grafika Diabla 2 již v době vydání nikomu nevytřela zrak, šestnáct let je však ve světě počítačových her celou věčností. Vizuální stránka proto značně zastarala a norský umělec Svein Yngve Sandvik Antonsen prozkoumal, jak by hlavní nepřátelé mohli vypadat dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o77n88d34a 94H37e76j49l93í42k 1148853769397

Dneska by tam místo ladné démonky museli obsadit černošského chlapa, aby je neobvinili z sexismu xD

+2/−3
13.4.2016 19:52

M18i98r21o42s22l12a37v 65S98t98a15s83t21n71y 7324783896391

Tak černoch byl paladin, což ve své době způsobilo nemalou kontroverzi.

+1/0
14.4.2016 7:18

M23i37c43h53a68l 41Š15a60f71r59á54n58e11k 3830721745357

V té době sluší s dodat z druhé strany, protože komunita SJW nebyla zdaleka tak početná. Ale to byla jiná doba, 90. no..

0/0
15.4.2016 15:32

J94i26ř76í 16R60a22m91e77š 8896294210252

mam doma zlatou edici hodlam se k tomu od zacatku vratit nebot vzdy kdyz uz jsem byl kolem sedesate sedmdesate urovne zkapal komp nic se nedalo zachranit a od znova. Chystam se zas na to a nevic me sere ze se to neda ulozit kde zrovna chci. Takze clovek muze i pul dne bloudit k teleportu.

0/0
13.4.2016 19:31

D52a73v72i49d 95S63ý39k78o37r61a 7404761201507

Dostal jsem se s barbarem na 90 lvl. Někde ho mám asi ještě uloženého. Pak už bylo strašně nadlouho sbírání zkušeností i s podporou "players x".

0/0
14.4.2016 9:07

J96i30ř21í 45R46a37m62e22š 8336614250502

tam uz to jde hooodne pomalu i na ty sedmdesatce. Ja chodil s nekromanem a pomocnik byl barabar. Jednou se mi povedlo s kameny mu dat do ruky neco jako armagedon. To byla brutalita. Kostlivci a dalsi ozivle priserky mu pomahali jako stit a on to zatim mydlil hlava nehlava.

0/0
16.4.2016 19:30

J74a78k21u93b 44K66r42e39j15č37í20k 8333784702644

Nazdárek, chvíli jsem to hrál na battle.netu, asi rok před vydáním Diablo III. Na levelu 97, se to zvrhlo na ball runech, v obtížnosti hell, kde jeden ball run trval tak 2 - 3 minuty, tak že hráč dělal 1% z levelu 97 na level 98 i dvě hodiny, pokud se hráč rozhodl jet sólu hru, na sbírání zvlaštních klíčů, tak trvali i 30 hodin, prakticky experienční čára se zastavila, u následující levelu to odpovídá přibližně 2,3x času z levelu 97 na 98.

Zkus se tam vyškrábat v singleperu, jednomu hráči to při hraní 3 hodin denně 7 dnů týdnu, na základní players 1, z levelu 98 na 99 zabralo 3 roky! Sám tomu i věřím, poté co jsem viděl jak pomalu ty některé levely jedou..

S pozdravem!

0/0
18.4.2016 8:10

D47a48v53i30d 44S80ý37k92o97r10a 7784671871617

Tak když jsem k tomu sedl, tak single hra, players 8 (což mělo být maximum, nejsem si jistý jestli to nezvedli), pak alespoň dvacetkrát Mephisto a dvacetkrát Baal. Občas jsem šel za nějakou potvorou do Frozen Caves (S Baalem a Mephistem měla největší procenta vypadnutí legendárky.) A tak dokola :-).

0/0
18.4.2016 8:45

P39e50t20r 33T54i87c60h66ý 4420271725434

A hledat mepfa byla bez teleportu taky lahudka. Durance of hate byla neskutecne velka mapa.

0/0
13.4.2016 18:02

J79i44r69i 20R86u66s74n72o25k 4735782407793

Az od jednoho z poslednich patchu. Driv byvala vyrazne mensi.

+1/0
13.4.2016 19:15

M22a93r64t98i54n 77K74u86ř10í98t33k81a 6137796158365

Na Diablu II. byla kouzelná čeština, hlavně pojmenování předmětů: Např. "mandarinkový opasek ze žraločí kůže mamuta".

+8/0
13.4.2016 13:35
Foto

H57o11n11z91a 33S87r22p 9224913252468

Okoheň :-)

0/0
13.4.2016 13:46

D65a70v78i53d 85S50ý74k53o48r62a 7724881121697

TO jsem zkusil, ale vrátil jsem z pochopitelných důvodů do EN :-).

+1/0
14.4.2016 9:08

J81a20k86u42b 91Z68e44m67á52n82e78k 2674553611338

Jak nevytřela zrak? Dodneška se mi líbí víc, než v některých současných hrách, které prostě musí být 3D protože by se asi zhroutil svět kdyby nebyla. I když to hraní překáží...

+11/−1
13.4.2016 9:20
Foto

O19n25d30ř55e47j 41Z37a35c66h 3733830213972

To ovšem nic nemění na tom, že grafika D2 byla v době vydání zastaralá. Dobře si pamatuju, jak lidi nádávali a říkali, že D1 bylo hezčí. Tak aby to nebylo třeba tím, že dřív byla tráva zelenější :)

Pro legraci dobová recenze: http://bonusweb.idnes.cz/diablo-2-vitejte-v-paranskem-pekle-dq9-/Recenze.aspx?c=A000709_diablo2_bw

0/0
13.4.2016 16:03

J32a50k77u34b 78Z10e56m11á97n27e95k 2744273941228

Oni někteří recenzenti mají tendenci jásat nad "nezastaralou" grafikou, i když ta hra prostě vypadá hnusně a překáží to takovým drobnostem, jako třeba hraní.

Dřív tráva zelenější nebyla, k D2 se občas vracím.

+2/0
13.4.2016 19:36
Foto

O30n66d20ř65e60j 70Z59a65c88h 3413940603402

A bavíme se ještě o grafice D2? Vy sem jako argumenty dáváte takové ty oblíbené "pravdy", které s tím příliš nesouvisí :)

+2/0
14.4.2016 9:23

M10i78r97o67s68l33a21v 55S56t72a16s80t39n21y 7974343796301

Tak třeba grafika Falloutu rozhodně nebyla nic extra ani v době vydání před 20 lety, ale o to lépe stárne a s nějakým hi-res patchem se mi na ni příjemně dívá i dnes, protože se ke hře často vracím.

0/0
14.4.2016 7:17
Foto

O25n15d10ř63e27j 59Z37a71c83h 3873910833482

Spousta her stárne skvěle, o tom přece není spor. Živě si ovšem pamatuju, že D2 ve své době (2000) bylo kritizované za grafiku - a já s tou kritikou plně souhlasil. D2 jsem hrál naposledy těsně před vydáním D3 a i když se hraje perfektně, nevypadá dobře. A to už je i s LoD a v 800x600, D2 běželo při vydání jen v 640x480. D2 má svoje nesmazatelné místo v historii. Teď se ovšem zbožšťuje i s chlupama, s čímž nesouhlasím.

+3/0
14.4.2016 9:21
Foto

J17a57r71o11s73l20a46v 59P78ě41t48i67v64o60k73ý 3247256149105

Mně se třeba nelíbí jak některé nové hry se snaží vypadat jednoduše jako z pravěku (graficky i ovládáním). A obdivuju ty, kteří se snaží dělat hry co možná nejreálnější. V nich vidím budoudnost her.

0/0
16.4.2016 12:40

P25a79v17e41l 60P37i66s63k87á67č65e47k 7231591365720

Osobně jsem nikdy neměl problém s hrami se slabší grafikou, pokud tomu odpovídaly HW nároky. Např. současné hry od Blizzardu sice nejsou žádné grafické orgie, ale běží na kdejaké vykopávce (např. Diablo 3). Diablo2 ale prostě spousta lidí vidí s velmi, velmi růžovými brýlemi.

Bohužel, kromě toho, že D2 vypadalo prachbídně, jako z herního pravěku (rozlišení 640x480 v době kdy 1024x768 byl standard, znatelně viditelně kostičkovaná grafika - pokud jste nehrál na 14" monitoru, mizerné animace i hlavních postav, které nejrůznějším způsobem "bruslily" a otáčely se po skocích), tak vyžadovalo nemístně výkonný HW.

Především multiplayer byl hotové peklo - věci jako dvojité vykreslování kouzel (opravené až v 1.10) nebo necro cursy (zvlášť v PvP dokázal s LR necro "vylagovat" ostatní pryč, ale ono stačil jeden curse a člověk měl na vteřinu grafický lag), zneviditelnění projektilů po opuštění obrazovky, MSLEB. Skupinky před Baalem lagovaly snad všechny.

Půl roku před D2 vyšel Quake 3 Arena a Unreal Tournament. Obě tyto hry nejen že vypadaly daleko, daleko lépe, ony i měly lepší framerate. D2 běželo dobře asi jen na Glide. DirectDraw bylo rychlejší než Direct3D. Spravila to až utilitka GlidetoOpenGL pro D2 od jednoho nadšence někdy kolem roku 2003.

0/0
17.4.2016 17:34
Foto

J71i73ř24í 40R88o26h67a79n 5944328257335

Duriel byl fakt tvrďák. Nejlepší bylo nebojovat s ním přímo, ale poslat na něj golema nebo vlky, a neustále je obnovovat, protože jejich životnost byla minimální. Ani s plným batohem lektvarů jsem to nikdy neudělal napoprvé. Další možnost byla čarodějkou ho zpomalovat a zraňovat ledovými kouzly. Nejhorší bylo že v jeho malém doupěti jsme vylezli hned vedle něj, bez možnosti boje na dálku, přípravy pastí a zcela bez možnosti útěku. Kdyby tam v jeho doupěti bylo alespoň víc místa!

+2/0
13.4.2016 9:03

P41e19t34e10r 86B95i32e26l98y 6255201726

Zabudol si ze na hardcore bol uz imunny proti chladu a tam som so svojou carodejkou "dojel" (alebo na nightmare? uz si nepamatam)

0/0
13.4.2016 11:08
Foto

J17i55ř57í 91R23o92h35a18n 5384868127495

Na hardcore jsem Diablo II zase tolik nehrál, vystačil jsem si většinou s nižšími obtížnostmi, ale možné to je.

0/0
13.4.2016 11:14

R11o72m20a97n 22T37y45č37k21a 3427328781437

tak na nightmare měly všechny potvory ve hře imunitu vůči něčemu, moje sorcka se specializovala na takovou tu ohňovou stěnu, ale nutností bylo mít v záloze nějaké silné ledové kouzlo.

0/0
13.4.2016 11:34

P64a59v26e36l 19D73r55o63t50á32r 7433674759654

Nejspíše jste chtěl napsat HELL.

Obtížnosti byly NORMAL - NIGHTMARE - HELL

Hardcore byla nezávislá volba, která znamenala, že po smrti už nešlo s postavou hrát.

+1/0
13.4.2016 12:21

J53a16k83u97b 24M85i33c14h71á79l82e61k 3737333787573

Šílený rozdíl, kdy se Andariel dala zabít jak nic a v druhém aktu nic udělal Duriel z vás. DURIEL!!! ;-D

+2/0
13.4.2016 7:53

J57o43s18e80f 28J23a55n85k60ů 2497766407454

Zamáčknu slzu v oku při vzpomínce na chvíle, kdy jsme ve skupince hráčů stáli před vchodem a nikomu se nechtělo být první a jakákoli strategie "ty hoď golema, já skočím za něj a budu ho mrazit a ty ho flákni maulem" většinou končila třemi citoslovci "ááááá" a šileným během k mrtvole pro věci. :D

+11/0
13.4.2016 10:20
Foto

M13a47r78e71k 58D66u45c40h12á15č 2121750790874

Diablo 2... sakra to je vzpomínek... doteď si pamatuju, jak jsem jako před drahně lety jako malej špunt bez jakýchkoli pořádných znalostí o hře rubal Andariel za svého paladina.... který uměl všechno a nic pořádně. To množství adrenalinu co se tehdá vyplavilo už žádná jiná hra nikdy nedohnala.... no dobře, Darkest Dungeonu se to podařilo, ale to je trochu jiná věc xD

0/0
13.4.2016 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.