Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Neskutečná proměna World of Warcraft během 15 let

Od odhalení on-line hry na hrdiny World of Warcraft uplyne letos 15 let. Podívejte se, jaký kus cesty hra ušla od prvních zveřejněných konceptů po současnou podobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J39a23n 39S63t39r55a83k19o51ň 8922412829875

Bylo by super, vrátit se do času začátku, kdy člověk vůbec nevěděl, co ho čeká za rohem, ne-li v další lokaci. Teď už je to jen strojový expení, bez nových zážitků. Jednou za půl roku se na měsíc rád vracím, ale už to není, co bývalo. Škoda, že ty začátky jsem trávil na úplně prvních free serverech, plných bugů - kdyby to byl ofik, určitě bych vzpomínal ještě, ehm... láskyplněji, když to řeknu jak idiot. :-D

+1/0
25.5.2016 16:55

M73i66c85h54a60l 10Ž36á96k 8809430339892

Ja měl rád první wowko + jeste Burning Crusader. Pak mi prislo že hraju spis nejaké Star Wars rpg. Pohádkovost se vytratila... ale po vydání hry jsem byl zcela okouzlený tím světem a možnostmi.

+4/0
25.5.2016 15:51

R73o84b86e59r66t 48A52d17á12m78e24k 3526125342974

Blizzardu navrhuji systém zabití bosse kdekoli ve světě a tento boss by zmizel navždy. Padly by z něho unikátní věci a jejich majitel by byl jediný na serveru, který je vlastní. Například každý výkend by se výskyt nových elit ve světě obnovil. Pak by to možná ještě mělo smysl hrát navždy a do zblbnutí.

0/−1
25.5.2016 15:04

D41a13v14i65d 55C25s15u82c20s19k72a 6759856589676

Přesně tohle nechtějí. Chtějí všechno všem.

0/0
25.5.2016 16:38

J57o79s15e73f 64J69u95h59á83s54z 1879752858

Já jsem se dostal k WoW (ofic serveru) až v době TBC, ale vydrželo mi to poměrně dlouho - přes Lich Kinga až po Pandarii. Ani já stráveného času nelituju, lore bylo skutečně lepší jak kniha. I dnes bych si rád zahrál, ale už se WoW vyhýbám - nemám bohužel na hraní tolik času, kolik pořádné MMO jako WoW zasluhuje... poklona těm, co si našli podobně naladěné partner(k)y a přátelé a vzájemně se takto drží pospolu R^

+2/0
25.5.2016 13:42

P93e52t43r 52Š36p11i93l93l76e77r 1778736686128

No já hraju hry už asi 30 let na vanilla WoW nikdy nezapomenu. Měl jsem ovšem štěstí, že jsem byl členem původních Zdechlin a rivalita s Black Division a Motion tomu dávala úplně jiný rozměr.

+1/0
25.5.2016 11:52
Foto

J76a49r93o72s66l57a44v 30P44ě47t38i68v37o44k52ý 3297216669485

Snad se příliš nepletu, ale znamená to, že hrajete už od prvního Pongu a Tetrisu? Já si vzpomínám na Tetris v 90. letech a pak Wolfenstein 3D.

0/0
28.5.2016 14:32
Foto

J28a87k67u75b 30R49a83i63d73a 5808116369984

Před třiceti lety vyšel už první Dungeon Master (1987), takže zas takový pravěk to nebyl. :)

0/0
29.5.2016 2:19

H95o67n29z20a 89R81o31č27e50k 3725179943232

dokonce první "3D" (drátový model) hry vznikali už v 70. letech .. (Maze War pro Imlac PDS-1, nebo Spasim - první "3D" multiplayer pro PLATO network) :P

0/0
29.5.2016 23:56

J66i72ř59í 50Ř56e66h21o34ř 9498238186738

Tvůrci warcraftu dělají stále jednu zásadní chybu a to i přes stále neuvěřitelné množství předplatitelů. Mohlo by být lépe kdyby přestali zabíjet starý obsah a:

Přepracovali naprosto všechny dungeony a raidy pro možnost hraní na maximálním levelu, včetně obtížnosti a odměn. Náhodný výběr a daily by potom znamenali opakování průchodu stejné lokace po několika měsících. S téměř nemožným pocitem stále stejného, nudy a naučenou bezchybnou taktikou. Spousta znuděných hráčů by potom neodcházela.

+3/0
25.5.2016 10:41

J72i33ř81í 93Ř70e49h43o20ř 9388728696248

s tím částečně souvisí neexistující formát čerpání předplaceného kreditu. Pro občasného hráče je systém "platíš ať hraješ či ne" na nic a v kombinaci s mou předchozí myšlenkou vede k nehraní vůbec.

+2/0
25.5.2016 10:43

B42a38r38t45o31l76o25m59ě79j 16K81u20s 2145326341433

WoW jsem hrál napřed na pirátském serveru a byl to jeden z nejlepších herních zážitků vůbec, který se asi dost podobal tomu, jak vypadala vanilla v prvních měsících - skvělá komunita, nikdo pořádně nevěděl co kde číhá, instance se procházely pomalu a s chybami, lidi se rozhlíželi kolem sebe, byli na sebe hodní, nešlo prostě jenom o expení.

Bylo tam ale plno chyb, spoustu věcí nefungovalo a probíhaly server-wipe, takže se člověk o svoji postavu musel neustále bát (kdo pamatuje Mystiq, dá mi zapravdu).

Když jsem začal vydělávat, zaplatil jsem si předplatné, že si to tedy konečně zahraju pořádně. Vydržel jsem u toho asi 2 měsíce. Bylo to v době Cataclysm a ten herní vlak už byl tak rozjetý a odosobněný, že se mi do něj nepodařilo uspokojivě nastoupit.

Chápu, že pokud to někdo hraje od úplného začátku, zná se tam s lidmi, drží se na maximálním levelu, že to pro něj může být nejlepší hra všech dob. Začít hrát teď je ale jako být nový student v posledním ročníku.

+2/0
25.5.2016 10:07

Z25d74e56n54ě21k 45F27i58b48i33c79h 4337739844840

Hrál jsem WoW od vanily po Lich kinga a času stráveného hraním nelituju.

...když si vzpomenu, jak jsme všichni bloumali světem a nikdo nic nevěděl

...když vzpomenu, jak se chatem rozhlašoval poplach, že Aliančáci zase napadli Xroads a z Og vyrazila tlupa orků na obranu

...když si vzpomenu, jak jsme jim za odplatu jezdili mlátit krále Stormwindu

...když si vzpomenu na Stranglethorn, kde se potyčky 1v1 rychle změnily v bitvy 20v20

možná už má WoW to nejlepší za sebou, ale já na něj vzpomínám rád :-)

+5/0
25.5.2016 9:49

B93a13r44t17o27l37o74m13ě71j 96K57u93s 2655506701883

Crossroads bylo normální bitevní pole, nemáte si stavět vesnici na takovým místě ;-)

0/0
25.5.2016 10:10

Z47d25e98n93ě63k 25F24i13b96i21c79h 4957969964910

Aliančáci byli vždy slušně vychovaní...jezdili nám umírat před Og abychom to neměli daleko :-)

0/0
25.5.2016 17:32
Foto

H94a31n87a 17A69n25t16o16n49o70v83á 6567639514604

Stranglethorn aréna! Jak jsem se tam snažila proplazit a stejně mi to vyfoukli před nosem!

+2/0
25.5.2016 22:34

D17r76a43h42o17m74í89r 31S77t87r40o20u16h56a78l 4165748152714

Je zajímavé, jak se názory různí. Spousta lidí vychvaluje vanilu. Já ji nesnášel. Koupil jsem si totiž hru až s příchodem prvního datadisku a pomalu jediné, na co jste mohli při hraní v prázdných lokacích narazit, byli vyexpení hráči, co si dodělávali profese. Takže buďto vybíjeli moby, kteří je otravovali při sběru kytiček, nebo rovnou zabíjeli vás, pokud byli z druhé frakce.

Burning crusade mi přišel poměrně nezáživný. Každý se to snažil rychle proexpit, a když se člověk dostal na cap levelu, nikdo s ním nechtěl do instancí, protože výbava byla víceméně zelená. Navíc se nikde ve hře nedalo pořádně zjistit, která instance je pro vás vhodná.

Pak přišel Lich King a najednou se to změnilo. Možnost expit v battlegroundech, možnost jít do battlegroundů z menu a možnost složit náhodnou skupinu do instance hru katapultovala dopředu. V důležitých příběhových okamžicích jste měli díky své mikroinstanci zaručeno, že nepřijde nějaká zakomplexovaná bandaska v top zeleném gearu, aby zabila vás i vašeho bose.

Cataclysm organizací sklouznul zpět k Burning crusade. Tehdy jsem poprvé zrušil předplatné. Na Pandy jsem si předplatné zase na chvíli koupil. Jenže v té době už jsem hrál jiné MMO hry. Hlavně WoTko.

Když jsem si spočítal finanční rozdíl mezi WoW a WoT, došel jsem k závěru, že WoWko mi prostě v poměru peníze/zábava za to nestojí. Během doby, co jsem hrál WoW, padlo na datadisky a předplatné pětadvacet tisíc, což by například v dnešních penězích při dané inflaci dělalo přes pětatřicet tisíc. Koupili byste si hru za pětatřicet tisíc? Pochybuju. Do WoT jsem za celkové období cirka stejné délky utopil kolem čtyř tisíc, tedy k dnešním cenám možná pět. Ten rozdíl je neskutečný.

Na WoW rád vzpomínám, potkal jsem tam spoustu skvělých lidí, ale ta doba je dávno pryč, takže mi zůstává akorát vzpomínka. Dokud Blizzard nezmění platební politiku, nemá pro mě smysl se vracet. Zvlášť, když se tak moc snaží vracet ke kořenům. Pro mě nemá smysl platit za něco, co mě bude akorát tak deptat.

+1/−2
25.5.2016 9:30

P98a44t61r63i29k 32S19p91i54t91z40b67a49r55t 1594726294625

Mě přijde vtipné že strašně hatíte BCčko protože jste měl zelenou výbavu a kvůli tomu vás nevzali do top raidů... víte že existuje nějaký progress? nejdříve nahnat na low dungách modrou výbavu, pak heroicy pro 70tkovou výbavu a nakonec raidy pro top výbavu? ne jako v dnešním wowku kde dostanete víceméně vše naservírované, čímž se samozřejmě snižuje hodnota těchto věcí protože je má každý kretén co platí 300 za měsíc. V tomhle byla vanilla krásná. Odměnila jen ty, kteří do toho vložili čas. Pak navíc další blbost jako expení pomocí BGček nebo profesí..... nebo instance - instance zabily veškerou sociální interakci ve hře, stejně jako lítáci. A nevim jak vy, ale já MMORPG hraju hlavně kvůli tomu že to je MMO :) Kdybych chtěl super hru s kvalitním příběhem bez lidí du si zahrát něco od Bethesdy

+3/0
25.5.2016 10:52

J64a83n 20P14r10o20c28h38á14z98k58a 9701632198516

Patriku napsal jste to dobře. Progres mě na TBC strašně moc bavil. Den kdy jsem se konečně dostal do BTčka, no to byl zážitek a za nějaký čas, kdy jsem se mohl Illidanovi vysmát, že opravdu jsem "prepared" a skolil ho tak s guildou - no vzpomínky nádherné. Člověk byl šťastný za to, že po tom co do hry investoval tolik času, byl odměněn, Zull Aman, Karazhan, neustálé pokusy o drop Anzu (v Shettek Halls?). To byla prostě paráda. V Ono když startovalo SWTOR tak tam bylo taky plno hodných lidí, co se s vámi rádi zabavili na hodiny a procházeli flashpointy a instance, Dnes se mi zdá, že i tam ta komunikace umírá.

+1/0
25.5.2016 11:36

D91r51a26h55o23m24í19r 97S81t45r38o46u30h90a64l 4565838592524

No oni lidi nechtěli hrát ani ty low dungy. Guildy se formovaly především kvůli desítkám a pětadvacítkám a běhat po Shattrathu a žadonit o partu bylo víceméně na nic. Samozřejmě, našli se i takoví zoufalci.

Řešit se to dalo - většinou pomohl nějaký kamarád s top gearem, který to odtankoval. Ale ruku na srdce, opravdu je tohle ten herní zážitek, který chcete mít? Protahování, jakkoli je efektivní, prostě není podstatou hry a dělá z ní jen grind. Takže to vypadalo tak, že jsem naexpil postavu, pak ji šel vybavit do battlegroundů a potom šel do těžších dungů. Jiná možnost prostě nebyla.

Samozřejmě můžete expit postavu se svými kamarády. S jedním to ještě jde, to se domluvíte. Dva už jsou problém. Ve trojici se prostě hůř scházíte. Ve dvou můžete hrát tanka a healera a nabírat DPSka. Jenže když chcete ve dvou, nedejbože ve třech, hrát DPSka, tak jste skončil. Expit rogunu bylo utrpení. Takže jste si vesele musel hrát sám.

A to v podstatě WoW bylo. Expení pro osamělé s tím, že občas se k vám někdo přidal, nebo vás mohl někdo zabít. Dungeon finder byla záchrana a osvěžení hry. Už nebylo třeba mít narvaný friendlist lidma a řadit si je podle levelu s tím, že možná někdy je požádáte o pomoc s instancí a on vám vesele odmítne. WoW začalo být hratelnou hrou od WotLK. To mi nevymluvíte.

+1/−1
25.5.2016 11:46

J19a30n 60P93r44o51c44h90á27z19k43a 9821382318266

No tak s tímhle jsem se díky bohu nikdy nesetkal, asi jsem měl dobrou guildu, kde hrálo dost lidí a pořád někdo něco expil, takže nebyl problém nabrat to či ono a popř. se poptat v general chatu. Celkově mi přišla komunita hodně zdravá, pomáhající .. ale může to být tím, že jsem hrál na neofi (Mystiq).

+2/0
25.5.2016 11:51

D57r13a42h27o15m48í54r 85S38t68r70o72u97h47a49l 4515738212214

Na ofiku to bylo trošku jiné. Lidi se mimo guildu prakticky neznali. Na serverech bylo tak obrovské množství lidí, že pokud jste si sympaťáka nepřidal do přátel hned, byla velmi malá pravděpodobnost, že ho potkáte znova.

Na freečku jsem to nikdy moc nehrál, protože kdykoli jsem zkusil rozjet postavu, měla většinou nějaký bug. Po zkušenostech z oficem jsem s tím většinou praštil, protože co si budeme povídat - jedna věc je hru hrát, druhá pak se s ní prát.

+1/−1
25.5.2016 11:59

M98i30c40h57a81l 13T77o32m90á87n48e61k 9107259146

co to melete? v dobe tbc, a to jsem byl na zahranicnim skoro ruskem serveru, sem znal mrte hracu, prave ze tam byl duvod je znat a chovat se nejak, proste znal ste kdo kde jak hunti hrace pri levleni a farmeni at uz za vasi ci enemy side, znal ste hrace top guild, znal ste hrace se kteryma melo cenu chodit dungy, protoze ta hra vas nutila k tomu, jinak to bylo peklo tam neco podnikat, ted? neni duvod pomalu znat ani s kym jsem v guilde

+1/0
28.5.2016 13:12

P42e61t24r 66S53v14o64b44o31d34a 4727775458533

Já v tomhle nikdy neměl problém. Zdá se mi, že jste hru nepochopil nebo se nenaučil komunikovat s lidmi. Na world a general chatu byli na Vanille/TBC vždycky nějaký lidi, kteří hledali hráčei do party (LFM). Stačilo se jen ozvat a jít s nimi nějaký dung. To vůbec nebyl problém. Upřímně se dost divím tomu, co píšete. To zní jako byste měl nějaké bariéru - angličtina? Nebo nechuť se bavit s lidmi?

0/0
1.6.2016 20:36

M77i67c68h70a26l 31T94o26m54á59n23e37k 9257629966

no tohle v TBC prave moc nebylo, na heroic dungy se parta dala vzdy najit, jen proste ne kazda class se brala, ty dungy byli dost tezke pomalu jeste v t6 gearu, kdyz nebyl cc, tanci nemeli poradne aoe agrro a dalsi veci, takze se taky mohlo stat ze ste v dungu stravili hodiny na coz nemel nikdo naladu, ale ja s kamosem ci dvema sme dokozali v pohode farmit denne vsechny dungy co byli potreba na repky, otevreni vstupu do raidu i na epic dropy z last bossu , to same karazham, jako 10 man se stale chodil a to pomalu i stale v dobe kdyz uz byl sunwell a zalaman a ted? stare raidy nikdo nepujde na co? max pres lfr kdyz rychlofarmi mats na legend ring, skoro vsehcno jede hlavne pres lfg, takze nikdo neznate, a tkay je vam to i jedno

+1/0
28.5.2016 13:07

M89a16r70t57i93n 14P87o37s17p67í17š44i85l 1191336194340

Tak já to mám naopak - z WoT jsem postupně přešel na WoW. Ty hry jdou jen těžko srovnávat a pokud jde o peníze, rád si zaplatím předplatné, které funguje báječně jako filtr na prostoduché nevyzrálé jedince, pro něž je současné WoT "zdarma" učiněným rájem ;-)

0/−1
25.5.2016 12:12

P42e78t23r 30S78o90k82o92l 8182261167631

Musím s Vámi ve spoustě věcí souhlasit. Vanilla v době těsně před příchodem a po příchodu TBC byla pro toho kdo teprve začínal první postavu nepřívětivá, všechny zóny byly vylidněné až na zóny pro 60lvl a později TBC. Když jste dojel na 70, začalo nekonečné běhání instancí kvůli modrému preraid gearu s extrémně nízkým drop rate, ale co se týká obsahu bylo TBC úžasným datadiskem. WOTLK otevřel možnost běžným hráčům čuchnout si k raidování i pvp a přinesl neuvěřitelně zábavné a inovativní zóny a příběhy.Mínusem byly patche, které postupně degradovali fialky na něco naprosto bezcenného. Od té doby už lepší datadisk nevyšel a zřejmě už nikdy nevyjde a to i přesto, že třeba Pandaria měla úžasné zóny pro leveling.

0/0
25.5.2016 16:54

J52i25ř87í 11K46r41á27t11k30ý 3500482894

To je zvláštní, ještě před chvílí tu bylo vlákno, kde někdo vzpomínal úžasné staré hry jako Shadow of the Beast (Commodore Amiga) a teď je pryč. To se jako nesmí a smazala to cenzura?

+1/0
25.5.2016 9:18
Foto

O39n61d12ř19e86j 18Z17a31c50h 3883930453492

Asi myslíte jinou diskuzi: http://bonusweb.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160523_105719_bw-ps4-recenze_srp

Koukal jsem se a z této ani z té odkazované nic smazáno nebylo.

0/0
25.5.2016 9:28

J76i20ř25í 86K63r85á86t80k73ý 3630512284

Tak to bude nějaká chyba v matrixu. Klikl jsem předtím na diskuzi po tímto článkem a měl jsem tam pouze to první vlákno z vámi odkazované diskuze a pod ním následovala vlákna z této diskuze. Po opakovaném načtení již tam to první vlákno nebylo.

+1/0
25.5.2016 11:30

L43a48d76i15s17l14a90v 39J33o89d27l87o72v16s98k18i 2840225637301

Zlatý Path Of Exile. Zdarma a mnohem hezčí. A grafice v LOTRO nesahá WoW ani po kotníky

0/−7
25.5.2016 9:14

L51u61k69a31s 12S24u65c64h61a18n65e96k 5606907523690

Pokud se dobře pamatuji, tak LOTR měl skutečně velmi pěknou grafiku, ale co mě dost dostávalo byla hromada lootu z každé drobné příšery a co hůř ... ten "loot" visel nějak podivně ve vzduchu v tom slova smyslu, že vám tam viselo okno pro sebrání, ale když nebylo místo v inventáři, dalo se dojít do města, prodat nadbytečné věci a následně pomocí toho okna lootnout mrtvolu vzdálenou dlouhé míle od současné pozice. Takový způsob mne opravdu nezaujal a po pár dnech snahy jsem tomu dal vale. Nenašel jsem nic dalšího, co by mne nějak přesvědčilo, že to za to stojí

0/0
25.5.2016 9:28

D39r26a43h83o13m16í25r 85S91t36r24o57u85h77a95l 4615988302754

PoE je ale trošku jiný typ hry :-). Srovnávat diablovku a MMO mi přijde trochu divné...

+4/0
25.5.2016 9:48

P80e78t55r 12S92v47o36b77o24d34a 4307375818623

RIP POE, Grim Dawn FTW

0/−1
25.5.2016 10:37

T39r78u68n77g 79D27u45o45n82g 38T74h10a18n78h 5828225144967

Teďkon jsem se ptal jednoho navrátivšího se veterána v dungu, proč přestal hrát wow:

Why did you quit WoW?

I was bored.

Why did you come back then?

Well...I was bored.

;-D

+10/0
25.5.2016 8:37

M39a24r71t90i83n 23P50a45v76e37l10e61k 5710987415935

Mám to stejné jako on - po pár letech se ztratily výzvy,začal jsem se nudit a skončil.Po cca roce návrat do hry,která byla zase o něco jednodušší a tím v ní ubývali "srdcaři".Konečná byl rutinní dung,který tankoval kamarád - chtěl z nudy vyzkoušet nějakou ptákovinu,já jako heal jsem to netušil,neukontroloval jsem aggro a byl hned wipe - v dřívějších dobách by se omluvil,přišlo by pár vtipů na hloupého orca a jelo by se v pohodě dál.Tady ovšem tank schytal od DPSek(mimochodem mizerných s tragickým equipem) hromadu nadávek a zůstali jsme sami.

Ani nevím ,jestli Chrocht ještě existuje.

0/0
25.5.2016 9:33
Foto

H55a98n37a 82A29n13t40o45n94o26v37á 6927399564944

To mi taky vadilo. OMG WTF READ TACTITS, NOOB! Přitom jsem třeba na začátku řekla, že jsem v instanci prvně, ať mi řeknou, co mě čeká.

0/0
25.5.2016 22:37

M12i30c32h97a67l 90T48o93m54á37n43e50k 9187449306

to je prave zpusobeno tim rozsiserym hledanim party, snizuje to cas, nemusite tma cestovat, ale neznate se, kdy potom lidi nemaj duvod chovat se slusne, kdyz to bylo jen na serverech, tak ste se zjistli zese casto potkavate ti sami, znali se z chatu serveru, levelovacich lokacich etc, a tam proste si jen tka nekdo nedovolil byt hnusny, protoze zaprve najit dalsi partu nebylo lehke a za druhe se takovy clovek proflakne a pak ho nikdo nikam nevezme

0/0
28.5.2016 12:58

M65i75r67o23s32l82a84v 30S76t36a83s35t94n66y 7854573166291

Já jen strašně doufám, že Starcraft se tímhle směrem nikdy nevydá.

+2/0
25.5.2016 8:13

J41a97k41u48b 11M72i13c17h15á81l55e85k 3617323117733

Co mě dostalo do World of Warcraftu byla jednoduchá věc, že jsem miloval Warcrafty 1 až 3. Pro mě to bylo prostě procházet se ve světě, který jsem vlastně znal jen ze zhora.

Hrál jsme to od Vanilly do WotKL, pak už to pro mě šlo jiným směrem. Hudbu měl Warcraft fantastickou.

0/0
25.5.2016 7:21

Z59d61e34n26e34k 22H27l98a54d71i83k 5645526360

Asi jsem jinej, ale tahle MMO me nechala chladnym. Hlavne me odpuzovala grafika, která je dle me strasna a nedalo se na to divat. Zbytek taky nijak neoslnil. Hral jsem spis Lineage II. Zacal na piratskym serveru a presunul se pak na oficialni, kde jsme s ceskym klanem dosahli asi největšího uspechu, jakyho Cesi v takovy MMO dosahli.

+7/−6
25.5.2016 4:57

D68a78v36i31d 75C45s88u27c74s93k20a 6259766129736

Určitě divný nejste, máte jen svůj názor na něco co neznáte. :) Já hrál hromadu MMO a Line Age 2 pro mě bylo jen šílené farmení a hezčí grafikou. (proti gustu..) Na co jsem chtěl reagovat byl ten váš největší úspěch. Nemyslíte že kdyby to byla tak zásadní věc tak se o tom ví víc? :) Opět zdůrazním že je to jen můj názor ale pro mě asi největší úspěch v českých MMO bylo když Black Division obsadily první místo ve světovém hodnocení. (Wotlk)

+2/0
25.5.2016 6:34

D90r73a61h34o31m16í33r 32S89t94r29o79u41h93a38l 4885478642774

Tak Lineage 2 byl grind jenom na javovských serverech. Tam totiž většinou nefungovaly questy, takže lidi expili jenom přes zabíjení mobů. S malou populací padala málo áčková a béčková výbava, takže nebylo dost krystalů na shoty, které tím pádem byly neskutečně drahé.

Výsledkem bylo, že lidi s sebou tahali +15 céčkovou výbavu. Ale servery, které byly větší, jako třeba gamepark, už měly populaci větší a tím pádem se tam dal hrát i top.

0/0
25.5.2016 9:56

L22u75k58a40s 55S64u84c42h86a39n16e19k 5446247343630

Naprosto vám rozumím, také mne grafika Wow odrazovala od toho, abych to vůbec začal hrát. LA2 mě vůbec nenadchlo. Je podobně jednoduché jako Metin. Celá řada jiných her ač měla hezčí grafiku než Wow byla strašně nudná.

Wow nabízí celou širokou škálu zábavy - dá se hrát jako single player, na své si přijde explorer, PVE fighter, PVP fighter, crafter, chater i obchodník. Když vás přestane bavit hrát single, můžete hrát dungeony v 5i lidech, když vás přestane bavit to, jsou tu raidy pro 25 lidí ... když vás přestane bavit PVE, je zde ohromná škála PVP možností. Na serverech, kde není PVP přístupné všude vás PVP obtěžovat nebude, což je další plus oproti řadě jiných her.

Zkrátka a dobře ... (nedostatečná) grafika se stala podružnou vedle skvěle propracovaných možností a vyváženého systému všeho na co pohlédnete. Ostatně ... my, co jsme začínali na 8i bitech jsme byli zvyklí na mnohem slabší grafiku. A když si zpětně vybavím některé okamžiky s hraní Wow (pár let jsem to už neměl puštěné), tak si má paměť onu grafiku stejně dokreslí do detailů, které ji vyhovují ... Podobně to máte s knihou ... grafiku nemá vesměs žádnou a to, co vás u ní drží je příběh a dobrodružství, které s ní zažijete. Vaše fantazie si už vykresli všechny kulisy do detailů pro ni nejpřijatelnější.

+3/0
25.5.2016 9:17

P96a31v40e31l 29K44o55r46e35n55ý 4653565328

Je to kus mého života a jsem rád, že jsem mohl být u toho.

+3/0
25.5.2016 4:48

K45a14r71o60l 98Š89e97f41č42í15k 5694459738468

hram hry uz od roku 1989, ale nikdy v zivote jsem nepochopil silenstvi kolem Warcraftu. Nevim jestli je chyba u mne nebo jsem promeskal dulezitou vec ve svete PC her? Proc je Warcraft skvela hra? ;-)

+15/0
25.5.2016 0:52

P92a82v85e84l 65V17a40n40č66á16k 3434575764295

Neptej se a zahraj si ji ... hraju WOW od 2006:-)

+2/−1
25.5.2016 0:59
Foto

M21a14r98e98k 38D20u51c34h43á57č 2451340360314

World of Warcraft ve své době byl skvělou hrou, protože hodně stavěl na komunitě a komunikaci mezi hráči. Nehrál jsem sice tehdy na offiko serverech (tam jsem zkoušel až WoD) ale v dobách, kdy ještě neexistovaly takové věci jako raid a dungeon findery a podobné ulehčovadla,bylo WoW opravdu zábavné.

Jo, času to žralo mrtě, to nepopírám, ale pro spoustu lidí to byl splněný sen. Je sice fajn, když se člověku podaří v nějaké SP hře podaří porazit drsného bosse, nebo vyhrát bitvu, ale alespoň pro mě to vždycky bylo o pár bodíků sladší, pokud jsem to samé mohl provádět s kámošema. Dodnes si pamatuju naše chození battlegroundů ve velké organizované skupině, nebo spontánní bitky Aliance vs Horda, které se tak nějak přihodily, protože lidi na serveru se znali a když jste potřeboval pomoct s nějakým max levelem co vás kempil, vždycky se někdo našel.

A o tom to bylo. To sdílení zážitků dělalo tehdejší WoW tak úspěšným. A proto WoWku v současnosti dochází dech. Čím víc různých pomocníků (Dungeon finder, battleground finder, instance finder či jak se ty věci jmenují) tím méně hráči potřebují komunikovat mezi sebou a spousta z nich šáhne po nejjednodušší variantě. A ti, kteří by komunikovat chtěli moc nemají s kým, protože valná většina jede přez právě tyhle pomůcky. No a ve WoD zarazily garrisony další hřebík do rakve mezihráčské komunikace.

+6/0
25.5.2016 6:55

P64e26t70r 84S55v97o62b62o49d70a 4987495918143

Velmi přesně vystihnuto R^ Původní WOW bylo o komunitě hráčů RPG, vytvořilo skvělou platformu pro setkávání hračů a multiplayer hraní. Zároveň však WOW mělo dokonalý mechanismus herního světa, do té doby nevídaný. Systém reputací, dungeonů, PVP a PVE. Navíc podložený vášní tvůrců pro fantasy RPG žánr, který byl cítit z každého čtverečního metru světa WOW. Pro fandu RPG to byl splněný sen, o kterém snil je v těch nejdivočejších představách...

+1/0
25.5.2016 10:45

L47u65k27a50s 22S77u29c37h15a70n17e62k 5946677493370

Hrál jsem pár jiných MMORPG, protože se mi nelíbila grafika WOW a protože to nebylo zadarmo. Když jsem pak od nich odešel a hledal něco jiného, nemohl jsem sehnat nic, co by mne bavilo ... až jsem narazil na jeden český free wow server a na něm propadl kouzlu propracovanosti Wow. Jako (bývalý) tvůrce MUD dokážu ocenit vyváženost postav, povolání, síly bossů, propracované skilly a v neposlední řadě i to prostředí.

Pokud dáváte přednost jednoduchosti, tak vám stačí Metin 2 s nějakými pár schopnostmi (tuším tak 4, maximálně 8). Ovládnout tuto hru (co se ovládání a schopností týče) vám bude trvat maximálně týden či dva na postavu. Pokud budete hrát Wow, nebude vám stačit klávesnice na všechny zkratky nebo makra, která byste rád použil, nemalou část obrazovky vám zaberou buttonky pro quickitems nebo skilly, budete si hlídat mnohem víc věcí než jen "svojí manu + hp a protivníkovo hp". A skutečně ovládnout postavu tak, abyste nedostával na frak od 50% protivníků, s kterými se potkáte, vám budete trvat minimálně rok.

Je až s podivem, co všechno musíte ovládnout a jak podrobně musíte znát možnosti protivníka (jeho classy) nejen abyste zvítězil, ale hlavně abyste vydržel i déle než 15s v boji. Musíte umět poznat jaký skill protivník v danou chvíli používá, jak ho přerušit, uhnout nebo zblokovat, kdy ho opět bude mít aktivovaný a také jestli vás ten skill vyřadí z boje na nějakou dobu (a jestli dokáže těch skillů zřetězit za sebou několik a nepustí vás k ničemu) nebo jestli to ustojíte.

Nutnost skutečné spolupráce a dělby práce v dungeonech (5 lidí) nebo raidech (cca 25 lidí) je opravdu nezbytně nutná. Nepřežijete bez dobrého tanka ani bez dobrého healera. Pokud ale s sebou nemáte dobré DPS (damagery), jste stejně odsouzeni k záhubě.

Pokud vás nebaví FPS a naopak dáváte přenost komplexnímu světu a rozvoji postavy či jste jen milovník MMORPG, pak je "Protože je to WOW" odpovědí na vaši otázku. Nic lepšího jsem zatím neviděl.

+3/0
25.5.2016 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.