Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Neskutečná proměna World of Warcraft během 15 let

Od odhalení on-line hry na hrdiny World of Warcraft uplyne letos 15 let. Podívejte se, jaký kus cesty hra ušla od prvních zveřejněných konceptů po současnou podobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J90a16n 23S98t26r68a34k60o58ň 8252702899705

Bylo by super, vrátit se do času začátku, kdy člověk vůbec nevěděl, co ho čeká za rohem, ne-li v další lokaci. Teď už je to jen strojový expení, bez nových zážitků. Jednou za půl roku se na měsíc rád vracím, ale už to není, co bývalo. Škoda, že ty začátky jsem trávil na úplně prvních free serverech, plných bugů - kdyby to byl ofik, určitě bych vzpomínal ještě, ehm... láskyplněji, když to řeknu jak idiot. :-D

+1/0
25.5.2016 16:55

M80i29c86h55a39l 46Ž30á55k 8729400819802

Ja měl rád první wowko + jeste Burning Crusader. Pak mi prislo že hraju spis nejaké Star Wars rpg. Pohádkovost se vytratila... ale po vydání hry jsem byl zcela okouzlený tím světem a možnostmi.

+4/0
25.5.2016 15:51

R43o66b85e43r61t 55A60d71á10m45e84k 3946695452654

Blizzardu navrhuji systém zabití bosse kdekoli ve světě a tento boss by zmizel navždy. Padly by z něho unikátní věci a jejich majitel by byl jediný na serveru, který je vlastní. Například každý výkend by se výskyt nových elit ve světě obnovil. Pak by to možná ještě mělo smysl hrát navždy a do zblbnutí.

0/−1
25.5.2016 15:04

D11a43v39i75d 92C17s17u86c64s66k44a 6269296869336

Přesně tohle nechtějí. Chtějí všechno všem.

0/0
25.5.2016 16:38

J53o67s48e53f 67J87u75h63á55s34z 1349692468

Já jsem se dostal k WoW (ofic serveru) až v době TBC, ale vydrželo mi to poměrně dlouho - přes Lich Kinga až po Pandarii. Ani já stráveného času nelituju, lore bylo skutečně lepší jak kniha. I dnes bych si rád zahrál, ale už se WoW vyhýbám - nemám bohužel na hraní tolik času, kolik pořádné MMO jako WoW zasluhuje... poklona těm, co si našli podobně naladěné partner(k)y a přátelé a vzájemně se takto drží pospolu R^

+2/0
25.5.2016 13:42

P88e20t61r 31Š39p43i90l15l94e65r 1608556426388

No já hraju hry už asi 30 let na vanilla WoW nikdy nezapomenu. Měl jsem ovšem štěstí, že jsem byl členem původních Zdechlin a rivalita s Black Division a Motion tomu dávala úplně jiný rozměr.

+1/0
25.5.2016 11:52
Foto

J89a92r16o16s13l21a69v 30P48ě44t21i94v63o54k29ý 3237716779735

Snad se příliš nepletu, ale znamená to, že hrajete už od prvního Pongu a Tetrisu? Já si vzpomínám na Tetris v 90. letech a pak Wolfenstein 3D.

0/0
28.5.2016 14:32
Foto

J94a58k71u78b 64R73a54i94d66a 5608616429504

Před třiceti lety vyšel už první Dungeon Master (1987), takže zas takový pravěk to nebyl. :)

0/0
29.5.2016 2:19

H56o28n54z24a 20R22o38č15e90k 3695969893522

dokonce první "3D" (drátový model) hry vznikali už v 70. letech .. (Maze War pro Imlac PDS-1, nebo Spasim - první "3D" multiplayer pro PLATO network) :P

0/0
29.5.2016 23:56

J65i47ř41í 43Ř25e10h86o11ř 9468708396418

Tvůrci warcraftu dělají stále jednu zásadní chybu a to i přes stále neuvěřitelné množství předplatitelů. Mohlo by být lépe kdyby přestali zabíjet starý obsah a:

Přepracovali naprosto všechny dungeony a raidy pro možnost hraní na maximálním levelu, včetně obtížnosti a odměn. Náhodný výběr a daily by potom znamenali opakování průchodu stejné lokace po několika měsících. S téměř nemožným pocitem stále stejného, nudy a naučenou bezchybnou taktikou. Spousta znuděných hráčů by potom neodcházela.

+3/0
25.5.2016 10:41

J73i65ř56í 92Ř24e16h38o32ř 9828898726848

s tím částečně souvisí neexistující formát čerpání předplaceného kreditu. Pro občasného hráče je systém "platíš ať hraješ či ne" na nic a v kombinaci s mou předchozí myšlenkou vede k nehraní vůbec.

+2/0
25.5.2016 10:43

B32a32r28t22o36l63o25m55ě78j 77K71u17s 2345376281873

WoW jsem hrál napřed na pirátském serveru a byl to jeden z nejlepších herních zážitků vůbec, který se asi dost podobal tomu, jak vypadala vanilla v prvních měsících - skvělá komunita, nikdo pořádně nevěděl co kde číhá, instance se procházely pomalu a s chybami, lidi se rozhlíželi kolem sebe, byli na sebe hodní, nešlo prostě jenom o expení.

Bylo tam ale plno chyb, spoustu věcí nefungovalo a probíhaly server-wipe, takže se člověk o svoji postavu musel neustále bát (kdo pamatuje Mystiq, dá mi zapravdu).

Když jsem začal vydělávat, zaplatil jsem si předplatné, že si to tedy konečně zahraju pořádně. Vydržel jsem u toho asi 2 měsíce. Bylo to v době Cataclysm a ten herní vlak už byl tak rozjetý a odosobněný, že se mi do něj nepodařilo uspokojivě nastoupit.

Chápu, že pokud to někdo hraje od úplného začátku, zná se tam s lidmi, drží se na maximálním levelu, že to pro něj může být nejlepší hra všech dob. Začít hrát teď je ale jako být nový student v posledním ročníku.

+2/0
25.5.2016 10:07

Z76d92e63n13ě48k 84F87i39b47i41c16h 4477739714400

Hrál jsem WoW od vanily po Lich kinga a času stráveného hraním nelituju.

...když si vzpomenu, jak jsme všichni bloumali světem a nikdo nic nevěděl

...když vzpomenu, jak se chatem rozhlašoval poplach, že Aliančáci zase napadli Xroads a z Og vyrazila tlupa orků na obranu

...když si vzpomenu, jak jsme jim za odplatu jezdili mlátit krále Stormwindu

...když si vzpomenu na Stranglethorn, kde se potyčky 1v1 rychle změnily v bitvy 20v20

možná už má WoW to nejlepší za sebou, ale já na něj vzpomínám rád :-)

+5/0
25.5.2016 9:49

B38a82r26t87o46l31o24m93ě22j 42K20u53s 2965716921883

Crossroads bylo normální bitevní pole, nemáte si stavět vesnici na takovým místě ;-)

0/0
25.5.2016 10:10

Z75d30e50n91ě44k 57F65i47b57i60c87h 4827529464370

Aliančáci byli vždy slušně vychovaní...jezdili nám umírat před Og abychom to neměli daleko :-)

0/0
25.5.2016 17:32
Foto

H19a56n62a 77A93n90t27o74n89o14v10á 6737379274434

Stranglethorn aréna! Jak jsem se tam snažila proplazit a stejně mi to vyfoukli před nosem!

+2/0
25.5.2016 22:34

D94r93a88h75o68m88í22r 83S56t85r46o88u78h88a68l 4465988312254

Je zajímavé, jak se názory různí. Spousta lidí vychvaluje vanilu. Já ji nesnášel. Koupil jsem si totiž hru až s příchodem prvního datadisku a pomalu jediné, na co jste mohli při hraní v prázdných lokacích narazit, byli vyexpení hráči, co si dodělávali profese. Takže buďto vybíjeli moby, kteří je otravovali při sběru kytiček, nebo rovnou zabíjeli vás, pokud byli z druhé frakce.

Burning crusade mi přišel poměrně nezáživný. Každý se to snažil rychle proexpit, a když se člověk dostal na cap levelu, nikdo s ním nechtěl do instancí, protože výbava byla víceméně zelená. Navíc se nikde ve hře nedalo pořádně zjistit, která instance je pro vás vhodná.

Pak přišel Lich King a najednou se to změnilo. Možnost expit v battlegroundech, možnost jít do battlegroundů z menu a možnost složit náhodnou skupinu do instance hru katapultovala dopředu. V důležitých příběhových okamžicích jste měli díky své mikroinstanci zaručeno, že nepřijde nějaká zakomplexovaná bandaska v top zeleném gearu, aby zabila vás i vašeho bose.

Cataclysm organizací sklouznul zpět k Burning crusade. Tehdy jsem poprvé zrušil předplatné. Na Pandy jsem si předplatné zase na chvíli koupil. Jenže v té době už jsem hrál jiné MMO hry. Hlavně WoTko.

Když jsem si spočítal finanční rozdíl mezi WoW a WoT, došel jsem k závěru, že WoWko mi prostě v poměru peníze/zábava za to nestojí. Během doby, co jsem hrál WoW, padlo na datadisky a předplatné pětadvacet tisíc, což by například v dnešních penězích při dané inflaci dělalo přes pětatřicet tisíc. Koupili byste si hru za pětatřicet tisíc? Pochybuju. Do WoT jsem za celkové období cirka stejné délky utopil kolem čtyř tisíc, tedy k dnešním cenám možná pět. Ten rozdíl je neskutečný.

Na WoW rád vzpomínám, potkal jsem tam spoustu skvělých lidí, ale ta doba je dávno pryč, takže mi zůstává akorát vzpomínka. Dokud Blizzard nezmění platební politiku, nemá pro mě smysl se vracet. Zvlášť, když se tak moc snaží vracet ke kořenům. Pro mě nemá smysl platit za něco, co mě bude akorát tak deptat.

+1/−2
25.5.2016 9:30

P45a62t91r70i28k 61S57p86i55t96z55b81a96r57t 1454766404955

Mě přijde vtipné že strašně hatíte BCčko protože jste měl zelenou výbavu a kvůli tomu vás nevzali do top raidů... víte že existuje nějaký progress? nejdříve nahnat na low dungách modrou výbavu, pak heroicy pro 70tkovou výbavu a nakonec raidy pro top výbavu? ne jako v dnešním wowku kde dostanete víceméně vše naservírované, čímž se samozřejmě snižuje hodnota těchto věcí protože je má každý kretén co platí 300 za měsíc. V tomhle byla vanilla krásná. Odměnila jen ty, kteří do toho vložili čas. Pak navíc další blbost jako expení pomocí BGček nebo profesí..... nebo instance - instance zabily veškerou sociální interakci ve hře, stejně jako lítáci. A nevim jak vy, ale já MMORPG hraju hlavně kvůli tomu že to je MMO :) Kdybych chtěl super hru s kvalitním příběhem bez lidí du si zahrát něco od Bethesdy

+3/0
25.5.2016 10:52

J15a57n 57P29r87o26c77h72á75z80k21a 9971432808226

Patriku napsal jste to dobře. Progres mě na TBC strašně moc bavil. Den kdy jsem se konečně dostal do BTčka, no to byl zážitek a za nějaký čas, kdy jsem se mohl Illidanovi vysmát, že opravdu jsem "prepared" a skolil ho tak s guildou - no vzpomínky nádherné. Člověk byl šťastný za to, že po tom co do hry investoval tolik času, byl odměněn, Zull Aman, Karazhan, neustálé pokusy o drop Anzu (v Shettek Halls?). To byla prostě paráda. V Ono když startovalo SWTOR tak tam bylo taky plno hodných lidí, co se s vámi rádi zabavili na hodiny a procházeli flashpointy a instance, Dnes se mi zdá, že i tam ta komunikace umírá.

+1/0
25.5.2016 11:36

D78r40a87h96o48m16í78r 20S52t44r52o60u79h87a40l 4585108522684

No oni lidi nechtěli hrát ani ty low dungy. Guildy se formovaly především kvůli desítkám a pětadvacítkám a běhat po Shattrathu a žadonit o partu bylo víceméně na nic. Samozřejmě, našli se i takoví zoufalci.

Řešit se to dalo - většinou pomohl nějaký kamarád s top gearem, který to odtankoval. Ale ruku na srdce, opravdu je tohle ten herní zážitek, který chcete mít? Protahování, jakkoli je efektivní, prostě není podstatou hry a dělá z ní jen grind. Takže to vypadalo tak, že jsem naexpil postavu, pak ji šel vybavit do battlegroundů a potom šel do těžších dungů. Jiná možnost prostě nebyla.

Samozřejmě můžete expit postavu se svými kamarády. S jedním to ještě jde, to se domluvíte. Dva už jsou problém. Ve trojici se prostě hůř scházíte. Ve dvou můžete hrát tanka a healera a nabírat DPSka. Jenže když chcete ve dvou, nedejbože ve třech, hrát DPSka, tak jste skončil. Expit rogunu bylo utrpení. Takže jste si vesele musel hrát sám.

A to v podstatě WoW bylo. Expení pro osamělé s tím, že občas se k vám někdo přidal, nebo vás mohl někdo zabít. Dungeon finder byla záchrana a osvěžení hry. Už nebylo třeba mít narvaný friendlist lidma a řadit si je podle levelu s tím, že možná někdy je požádáte o pomoc s instancí a on vám vesele odmítne. WoW začalo být hratelnou hrou od WotLK. To mi nevymluvíte.

+1/−1
25.5.2016 11:46

J36a55n 43P33r64o58c88h16á82z27k97a 9571582488136

No tak s tímhle jsem se díky bohu nikdy nesetkal, asi jsem měl dobrou guildu, kde hrálo dost lidí a pořád někdo něco expil, takže nebyl problém nabrat to či ono a popř. se poptat v general chatu. Celkově mi přišla komunita hodně zdravá, pomáhající .. ale může to být tím, že jsem hrál na neofi (Mystiq).

+2/0
25.5.2016 11:51

D85r15a10h33o78m25í27r 27S98t29r45o57u50h27a41l 4575568492534

Na ofiku to bylo trošku jiné. Lidi se mimo guildu prakticky neznali. Na serverech bylo tak obrovské množství lidí, že pokud jste si sympaťáka nepřidal do přátel hned, byla velmi malá pravděpodobnost, že ho potkáte znova.

Na freečku jsem to nikdy moc nehrál, protože kdykoli jsem zkusil rozjet postavu, měla většinou nějaký bug. Po zkušenostech z oficem jsem s tím většinou praštil, protože co si budeme povídat - jedna věc je hru hrát, druhá pak se s ní prát.

+1/−1
25.5.2016 11:59

M74i38c61h41a40l 48T98o13m91á15n51e20k 9727449626

co to melete? v dobe tbc, a to jsem byl na zahranicnim skoro ruskem serveru, sem znal mrte hracu, prave ze tam byl duvod je znat a chovat se nejak, proste znal ste kdo kde jak hunti hrace pri levleni a farmeni at uz za vasi ci enemy side, znal ste hrace top guild, znal ste hrace se kteryma melo cenu chodit dungy, protoze ta hra vas nutila k tomu, jinak to bylo peklo tam neco podnikat, ted? neni duvod pomalu znat ani s kym jsem v guilde

+1/0
28.5.2016 13:12

P70e41t39r 64S94v27o19b23o85d76a 4247145248763

Já v tomhle nikdy neměl problém. Zdá se mi, že jste hru nepochopil nebo se nenaučil komunikovat s lidmi. Na world a general chatu byli na Vanille/TBC vždycky nějaký lidi, kteří hledali hráčei do party (LFM). Stačilo se jen ozvat a jít s nimi nějaký dung. To vůbec nebyl problém. Upřímně se dost divím tomu, co píšete. To zní jako byste měl nějaké bariéru - angličtina? Nebo nechuť se bavit s lidmi?

0/0
1.6.2016 20:36

M31i84c67h19a59l 45T20o80m62á88n59e44k 9627559856

no tohle v TBC prave moc nebylo, na heroic dungy se parta dala vzdy najit, jen proste ne kazda class se brala, ty dungy byli dost tezke pomalu jeste v t6 gearu, kdyz nebyl cc, tanci nemeli poradne aoe agrro a dalsi veci, takze se taky mohlo stat ze ste v dungu stravili hodiny na coz nemel nikdo naladu, ale ja s kamosem ci dvema sme dokozali v pohode farmit denne vsechny dungy co byli potreba na repky, otevreni vstupu do raidu i na epic dropy z last bossu , to same karazham, jako 10 man se stale chodil a to pomalu i stale v dobe kdyz uz byl sunwell a zalaman a ted? stare raidy nikdo nepujde na co? max pres lfr kdyz rychlofarmi mats na legend ring, skoro vsehcno jede hlavne pres lfg, takze nikdo neznate, a tkay je vam to i jedno

+1/0
28.5.2016 13:07

M69a64r50t39i41n 13P55o79s41p44í39š96i17l 1751736304870

Tak já to mám naopak - z WoT jsem postupně přešel na WoW. Ty hry jdou jen těžko srovnávat a pokud jde o peníze, rád si zaplatím předplatné, které funguje báječně jako filtr na prostoduché nevyzrálé jedince, pro něž je současné WoT "zdarma" učiněným rájem ;-)

0/−1
25.5.2016 12:12

P63e91t21r 52S62o60k38o81l 8162841707731

Musím s Vámi ve spoustě věcí souhlasit. Vanilla v době těsně před příchodem a po příchodu TBC byla pro toho kdo teprve začínal první postavu nepřívětivá, všechny zóny byly vylidněné až na zóny pro 60lvl a později TBC. Když jste dojel na 70, začalo nekonečné běhání instancí kvůli modrému preraid gearu s extrémně nízkým drop rate, ale co se týká obsahu bylo TBC úžasným datadiskem. WOTLK otevřel možnost běžným hráčům čuchnout si k raidování i pvp a přinesl neuvěřitelně zábavné a inovativní zóny a příběhy.Mínusem byly patche, které postupně degradovali fialky na něco naprosto bezcenného. Od té doby už lepší datadisk nevyšel a zřejmě už nikdy nevyjde a to i přesto, že třeba Pandaria měla úžasné zóny pro leveling.

0/0
25.5.2016 16:54

J23i64ř85í 16K67r15á45t79k74ý 3270682544

To je zvláštní, ještě před chvílí tu bylo vlákno, kde někdo vzpomínal úžasné staré hry jako Shadow of the Beast (Commodore Amiga) a teď je pryč. To se jako nesmí a smazala to cenzura?

+1/0
25.5.2016 9:18
Foto

O21n46d30ř94e52j 98Z37a10c38h 3313620553702

Asi myslíte jinou diskuzi: http://bonusweb.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160523_105719_bw-ps4-recenze_srp

Koukal jsem se a z této ani z té odkazované nic smazáno nebylo.

0/0
25.5.2016 9:28

J24i94ř50í 84K53r34á45t50k44ý 3610692214

Tak to bude nějaká chyba v matrixu. Klikl jsem předtím na diskuzi po tímto článkem a měl jsem tam pouze to první vlákno z vámi odkazované diskuze a pod ním následovala vlákna z této diskuze. Po opakovaném načtení již tam to první vlákno nebylo.

+1/0
25.5.2016 11:30

L37a62d64i36s10l92a20v 91J82o52d33l38o75v35s44k69i 2750335377201

Zlatý Path Of Exile. Zdarma a mnohem hezčí. A grafice v LOTRO nesahá WoW ani po kotníky

0/−7
25.5.2016 9:14

L69u83k20a62s 88S16u89c83h46a37n83e59k 5266847753980

Pokud se dobře pamatuji, tak LOTR měl skutečně velmi pěknou grafiku, ale co mě dost dostávalo byla hromada lootu z každé drobné příšery a co hůř ... ten "loot" visel nějak podivně ve vzduchu v tom slova smyslu, že vám tam viselo okno pro sebrání, ale když nebylo místo v inventáři, dalo se dojít do města, prodat nadbytečné věci a následně pomocí toho okna lootnout mrtvolu vzdálenou dlouhé míle od současné pozice. Takový způsob mne opravdu nezaujal a po pár dnech snahy jsem tomu dal vale. Nenašel jsem nic dalšího, co by mne nějak přesvědčilo, že to za to stojí

0/0
25.5.2016 9:28

D55r36a20h10o47m71í22r 74S92t64r28o79u60h50a16l 4325318722804

PoE je ale trošku jiný typ hry :-). Srovnávat diablovku a MMO mi přijde trochu divné...

+4/0
25.5.2016 9:48

P89e71t18r 60S75v96o75b33o82d48a 4247445328143

RIP POE, Grim Dawn FTW

0/−1
25.5.2016 10:37

T20r62u27n95g 51D46u18o42n13g 40T67h43a18n92h 5738285334827

Teďkon jsem se ptal jednoho navrátivšího se veterána v dungu, proč přestal hrát wow:

Why did you quit WoW?

I was bored.

Why did you come back then?

Well...I was bored.

;-D

+10/0
25.5.2016 8:37

M28a18r51t26i17n 21P75a77v43e60l59e56k 5960227805705

Mám to stejné jako on - po pár letech se ztratily výzvy,začal jsem se nudit a skončil.Po cca roce návrat do hry,která byla zase o něco jednodušší a tím v ní ubývali "srdcaři".Konečná byl rutinní dung,který tankoval kamarád - chtěl z nudy vyzkoušet nějakou ptákovinu,já jako heal jsem to netušil,neukontroloval jsem aggro a byl hned wipe - v dřívějších dobách by se omluvil,přišlo by pár vtipů na hloupého orca a jelo by se v pohodě dál.Tady ovšem tank schytal od DPSek(mimochodem mizerných s tragickým equipem) hromadu nadávek a zůstali jsme sami.

Ani nevím ,jestli Chrocht ještě existuje.

0/0
25.5.2016 9:33
Foto

H28a47n75a 64A86n63t86o26n53o84v76á 6577889344174

To mi taky vadilo. OMG WTF READ TACTITS, NOOB! Přitom jsem třeba na začátku řekla, že jsem v instanci prvně, ať mi řeknou, co mě čeká.

0/0
25.5.2016 22:37

M75i36c48h65a87l 52T60o15m30á82n69e74k 9897939366

to je prave zpusobeno tim rozsiserym hledanim party, snizuje to cas, nemusite tma cestovat, ale neznate se, kdy potom lidi nemaj duvod chovat se slusne, kdyz to bylo jen na serverech, tak ste se zjistli zese casto potkavate ti sami, znali se z chatu serveru, levelovacich lokacich etc, a tam proste si jen tka nekdo nedovolil byt hnusny, protoze zaprve najit dalsi partu nebylo lehke a za druhe se takovy clovek proflakne a pak ho nikdo nikam nevezme

0/0
28.5.2016 12:58

M74i79r78o30s76l30a43v 55S35t38a83s43t49n79y 7724193886891

Já jen strašně doufám, že Starcraft se tímhle směrem nikdy nevydá.

+2/0
25.5.2016 8:13

J10a53k36u23b 51M16i80c34h20á10l83e18k 3427203947193

Co mě dostalo do World of Warcraftu byla jednoduchá věc, že jsem miloval Warcrafty 1 až 3. Pro mě to bylo prostě procházet se ve světě, který jsem vlastně znal jen ze zhora.

Hrál jsme to od Vanilly do WotKL, pak už to pro mě šlo jiným směrem. Hudbu měl Warcraft fantastickou.

0/0
25.5.2016 7:21

Z38d51e28n14e89k 67H94l63a38d75i97k 5525166780

Asi jsem jinej, ale tahle MMO me nechala chladnym. Hlavne me odpuzovala grafika, která je dle me strasna a nedalo se na to divat. Zbytek taky nijak neoslnil. Hral jsem spis Lineage II. Zacal na piratskym serveru a presunul se pak na oficialni, kde jsme s ceskym klanem dosahli asi největšího uspechu, jakyho Cesi v takovy MMO dosahli.

+7/−6
25.5.2016 4:57

D16a40v63i92d 64C82s35u90c71s45k20a 6809206159146

Určitě divný nejste, máte jen svůj názor na něco co neznáte. :) Já hrál hromadu MMO a Line Age 2 pro mě bylo jen šílené farmení a hezčí grafikou. (proti gustu..) Na co jsem chtěl reagovat byl ten váš největší úspěch. Nemyslíte že kdyby to byla tak zásadní věc tak se o tom ví víc? :) Opět zdůrazním že je to jen můj názor ale pro mě asi největší úspěch v českých MMO bylo když Black Division obsadily první místo ve světovém hodnocení. (Wotlk)

+2/0
25.5.2016 6:34

D16r34a93h75o53m26í43r 43S90t46r92o73u29h82a87l 4225268502844

Tak Lineage 2 byl grind jenom na javovských serverech. Tam totiž většinou nefungovaly questy, takže lidi expili jenom přes zabíjení mobů. S malou populací padala málo áčková a béčková výbava, takže nebylo dost krystalů na shoty, které tím pádem byly neskutečně drahé.

Výsledkem bylo, že lidi s sebou tahali +15 céčkovou výbavu. Ale servery, které byly větší, jako třeba gamepark, už měly populaci větší a tím pádem se tam dal hrát i top.

0/0
25.5.2016 9:56

L19u22k71a32s 38S84u14c33h44a93n19e23k 5236787293940

Naprosto vám rozumím, také mne grafika Wow odrazovala od toho, abych to vůbec začal hrát. LA2 mě vůbec nenadchlo. Je podobně jednoduché jako Metin. Celá řada jiných her ač měla hezčí grafiku než Wow byla strašně nudná.

Wow nabízí celou širokou škálu zábavy - dá se hrát jako single player, na své si přijde explorer, PVE fighter, PVP fighter, crafter, chater i obchodník. Když vás přestane bavit hrát single, můžete hrát dungeony v 5i lidech, když vás přestane bavit to, jsou tu raidy pro 25 lidí ... když vás přestane bavit PVE, je zde ohromná škála PVP možností. Na serverech, kde není PVP přístupné všude vás PVP obtěžovat nebude, což je další plus oproti řadě jiných her.

Zkrátka a dobře ... (nedostatečná) grafika se stala podružnou vedle skvěle propracovaných možností a vyváženého systému všeho na co pohlédnete. Ostatně ... my, co jsme začínali na 8i bitech jsme byli zvyklí na mnohem slabší grafiku. A když si zpětně vybavím některé okamžiky s hraní Wow (pár let jsem to už neměl puštěné), tak si má paměť onu grafiku stejně dokreslí do detailů, které ji vyhovují ... Podobně to máte s knihou ... grafiku nemá vesměs žádnou a to, co vás u ní drží je příběh a dobrodružství, které s ní zažijete. Vaše fantazie si už vykresli všechny kulisy do detailů pro ni nejpřijatelnější.

+3/0
25.5.2016 9:17

P83a60v59e42l 59K33o51r50e76n23ý 4973265788

Je to kus mého života a jsem rád, že jsem mohl být u toho.

+3/0
25.5.2016 4:48

K98a23r80o95l 15Š80e69f22č24í80k 5624749968488

hram hry uz od roku 1989, ale nikdy v zivote jsem nepochopil silenstvi kolem Warcraftu. Nevim jestli je chyba u mne nebo jsem promeskal dulezitou vec ve svete PC her? Proc je Warcraft skvela hra? ;-)

+15/0
25.5.2016 0:52

P58a40v86e60l 24V94a40n46č44á12k 3524675404225

Neptej se a zahraj si ji ... hraju WOW od 2006:-)

+2/−1
25.5.2016 0:59
Foto

M58a50r42e78k 32D63u32c78h38á60č 2471800790454

World of Warcraft ve své době byl skvělou hrou, protože hodně stavěl na komunitě a komunikaci mezi hráči. Nehrál jsem sice tehdy na offiko serverech (tam jsem zkoušel až WoD) ale v dobách, kdy ještě neexistovaly takové věci jako raid a dungeon findery a podobné ulehčovadla,bylo WoW opravdu zábavné.

Jo, času to žralo mrtě, to nepopírám, ale pro spoustu lidí to byl splněný sen. Je sice fajn, když se člověku podaří v nějaké SP hře podaří porazit drsného bosse, nebo vyhrát bitvu, ale alespoň pro mě to vždycky bylo o pár bodíků sladší, pokud jsem to samé mohl provádět s kámošema. Dodnes si pamatuju naše chození battlegroundů ve velké organizované skupině, nebo spontánní bitky Aliance vs Horda, které se tak nějak přihodily, protože lidi na serveru se znali a když jste potřeboval pomoct s nějakým max levelem co vás kempil, vždycky se někdo našel.

A o tom to bylo. To sdílení zážitků dělalo tehdejší WoW tak úspěšným. A proto WoWku v současnosti dochází dech. Čím víc různých pomocníků (Dungeon finder, battleground finder, instance finder či jak se ty věci jmenují) tím méně hráči potřebují komunikovat mezi sebou a spousta z nich šáhne po nejjednodušší variantě. A ti, kteří by komunikovat chtěli moc nemají s kým, protože valná většina jede přez právě tyhle pomůcky. No a ve WoD zarazily garrisony další hřebík do rakve mezihráčské komunikace.

+6/0
25.5.2016 6:55

P72e98t27r 63S92v14o15b74o70d40a 4857655508713

Velmi přesně vystihnuto R^ Původní WOW bylo o komunitě hráčů RPG, vytvořilo skvělou platformu pro setkávání hračů a multiplayer hraní. Zároveň však WOW mělo dokonalý mechanismus herního světa, do té doby nevídaný. Systém reputací, dungeonů, PVP a PVE. Navíc podložený vášní tvůrců pro fantasy RPG žánr, který byl cítit z každého čtverečního metru světa WOW. Pro fandu RPG to byl splněný sen, o kterém snil je v těch nejdivočejších představách...

+1/0
25.5.2016 10:45

L47u26k81a27s 46S42u84c29h24a92n26e12k 5156677873420

Hrál jsem pár jiných MMORPG, protože se mi nelíbila grafika WOW a protože to nebylo zadarmo. Když jsem pak od nich odešel a hledal něco jiného, nemohl jsem sehnat nic, co by mne bavilo ... až jsem narazil na jeden český free wow server a na něm propadl kouzlu propracovanosti Wow. Jako (bývalý) tvůrce MUD dokážu ocenit vyváženost postav, povolání, síly bossů, propracované skilly a v neposlední řadě i to prostředí.

Pokud dáváte přednost jednoduchosti, tak vám stačí Metin 2 s nějakými pár schopnostmi (tuším tak 4, maximálně 8). Ovládnout tuto hru (co se ovládání a schopností týče) vám bude trvat maximálně týden či dva na postavu. Pokud budete hrát Wow, nebude vám stačit klávesnice na všechny zkratky nebo makra, která byste rád použil, nemalou část obrazovky vám zaberou buttonky pro quickitems nebo skilly, budete si hlídat mnohem víc věcí než jen "svojí manu + hp a protivníkovo hp". A skutečně ovládnout postavu tak, abyste nedostával na frak od 50% protivníků, s kterými se potkáte, vám budete trvat minimálně rok.

Je až s podivem, co všechno musíte ovládnout a jak podrobně musíte znát možnosti protivníka (jeho classy) nejen abyste zvítězil, ale hlavně abyste vydržel i déle než 15s v boji. Musíte umět poznat jaký skill protivník v danou chvíli používá, jak ho přerušit, uhnout nebo zblokovat, kdy ho opět bude mít aktivovaný a také jestli vás ten skill vyřadí z boje na nějakou dobu (a jestli dokáže těch skillů zřetězit za sebou několik a nepustí vás k ničemu) nebo jestli to ustojíte.

Nutnost skutečné spolupráce a dělby práce v dungeonech (5 lidí) nebo raidech (cca 25 lidí) je opravdu nezbytně nutná. Nepřežijete bez dobrého tanka ani bez dobrého healera. Pokud ale s sebou nemáte dobré DPS (damagery), jste stejně odsouzeni k záhubě.

Pokud vás nebaví FPS a naopak dáváte přenost komplexnímu světu a rozvoji postavy či jste jen milovník MMORPG, pak je "Protože je to WOW" odpovědí na vaši otázku. Nic lepšího jsem zatím neviděl.

+3/0
25.5.2016 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.