Diskuze

OBRAZEM: Neskutečná proměna World of Warcraft během 15 let

Od odhalení on-line hry na hrdiny World of Warcraft uplyne letos 15 let. Podívejte se, jaký kus cesty hra ušla od prvních zveřejněných konceptů po současnou podobu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J30a13n 41S86t24r26a39k48o13ň

25. 5. 2016 16:55

Bylo by super, vrátit se do času začátku, kdy člověk vůbec nevěděl, co ho čeká za rohem, ne-li v další lokaci. Teď už je to jen strojový expení, bez nových zážitků. Jednou za půl roku se na měsíc rád vracím, ale už to není, co bývalo. Škoda, že ty začátky jsem trávil na úplně prvních free serverech, plných bugů - kdyby to byl ofik, určitě bych vzpomínal ještě, ehm... láskyplněji, když to řeknu jak idiot. :-D

1 0
možnosti

M90i18c61h72a65l 43Ž97á49k

25. 5. 2016 15:51

Ja měl rád první wowko + jeste Burning Crusader. Pak mi prislo že hraju spis nejaké Star Wars rpg. Pohádkovost se vytratila... ale po vydání hry jsem byl zcela okouzlený tím světem a možnostmi.

4 0
možnosti

Blizzardu navrhuji systém zabití bosse kdekoli ve světě a tento boss by zmizel navždy. Padly by z něho unikátní věci a jejich majitel by byl jediný na serveru, který je vlastní. Například každý výkend by se výskyt nových elit ve světě obnovil. Pak by to možná ještě mělo smysl hrát navždy a do zblbnutí.

0 1
možnosti

Přesně tohle nechtějí. Chtějí všechno všem.

0 0
možnosti

Já jsem se dostal k WoW (ofic serveru) až v době TBC, ale vydrželo mi to poměrně dlouho - přes Lich Kinga až po Pandarii. Ani já stráveného času nelituju, lore bylo skutečně lepší jak kniha. I dnes bych si rád zahrál, ale už se WoW vyhýbám - nemám bohužel na hraní tolik času, kolik pořádné MMO jako WoW zasluhuje... poklona těm, co si našli podobně naladěné partner(k)y a přátelé a vzájemně se takto drží pospolu R^

2 0
možnosti

No já hraju hry už asi 30 let na vanilla WoW nikdy nezapomenu. Měl jsem ovšem štěstí, že jsem byl členem původních Zdechlin a rivalita s Black Division a Motion tomu dávala úplně jiný rozměr.

1 0
možnosti
Foto

Snad se příliš nepletu, ale znamená to, že hrajete už od prvního Pongu a Tetrisu? Já si vzpomínám na Tetris v 90. letech a pak Wolfenstein 3D.

0 0
možnosti

J35i20ř74í 39Ř70e37h41o35ř

25. 5. 2016 10:41

Tvůrci warcraftu dělají stále jednu zásadní chybu a to i přes stále neuvěřitelné množství předplatitelů. Mohlo by být lépe kdyby přestali zabíjet starý obsah a:

Přepracovali naprosto všechny dungeony a raidy pro možnost hraní na maximálním levelu, včetně obtížnosti a odměn. Náhodný výběr a daily by potom znamenali opakování průchodu stejné lokace po několika měsících. S téměř nemožným pocitem stále stejného, nudy a naučenou bezchybnou taktikou. Spousta znuděných hráčů by potom neodcházela.

3 0
možnosti

J50i47ř22í 41Ř75e86h28o49ř

25. 5. 2016 10:43

s tím částečně souvisí neexistující formát čerpání předplaceného kreditu. Pro občasného hráče je systém "platíš ať hraješ či ne" na nic a v kombinaci s mou předchozí myšlenkou vede k nehraní vůbec.

2 0
možnosti

WoW jsem hrál napřed na pirátském serveru a byl to jeden z nejlepších herních zážitků vůbec, který se asi dost podobal tomu, jak vypadala vanilla v prvních měsících - skvělá komunita, nikdo pořádně nevěděl co kde číhá, instance se procházely pomalu a s chybami, lidi se rozhlíželi kolem sebe, byli na sebe hodní, nešlo prostě jenom o expení.

Bylo tam ale plno chyb, spoustu věcí nefungovalo a probíhaly server-wipe, takže se člověk o svoji postavu musel neustále bát (kdo pamatuje Mystiq, dá mi zapravdu).

Když jsem začal vydělávat, zaplatil jsem si předplatné, že si to tedy konečně zahraju pořádně. Vydržel jsem u toho asi 2 měsíce. Bylo to v době Cataclysm a ten herní vlak už byl tak rozjetý a odosobněný, že se mi do něj nepodařilo uspokojivě nastoupit.

Chápu, že pokud to někdo hraje od úplného začátku, zná se tam s lidmi, drží se na maximálním levelu, že to pro něj může být nejlepší hra všech dob. Začít hrát teď je ale jako být nový student v posledním ročníku.

2 0
možnosti

Hrál jsem WoW od vanily po Lich kinga a času stráveného hraním nelituju.

...když si vzpomenu, jak jsme všichni bloumali světem a nikdo nic nevěděl

...když vzpomenu, jak se chatem rozhlašoval poplach, že Aliančáci zase napadli Xroads a z Og vyrazila tlupa orků na obranu

...když si vzpomenu, jak jsme jim za odplatu jezdili mlátit krále Stormwindu

...když si vzpomenu na Stranglethorn, kde se potyčky 1v1 rychle změnily v bitvy 20v20

možná už má WoW to nejlepší za sebou, ale já na něj vzpomínám rád :-)

5 0
možnosti

Crossroads bylo normální bitevní pole, nemáte si stavět vesnici na takovým místě ;-)

0 0
možnosti

Je zajímavé, jak se názory různí. Spousta lidí vychvaluje vanilu. Já ji nesnášel. Koupil jsem si totiž hru až s příchodem prvního datadisku a pomalu jediné, na co jste mohli při hraní v prázdných lokacích narazit, byli vyexpení hráči, co si dodělávali profese. Takže buďto vybíjeli moby, kteří je otravovali při sběru kytiček, nebo rovnou zabíjeli vás, pokud byli z druhé frakce.

Burning crusade mi přišel poměrně nezáživný. Každý se to snažil rychle proexpit, a když se člověk dostal na cap levelu, nikdo s ním nechtěl do instancí, protože výbava byla víceméně zelená. Navíc se nikde ve hře nedalo pořádně zjistit, která instance je pro vás vhodná.

Pak přišel Lich King a najednou se to změnilo. Možnost expit v battlegroundech, možnost jít do battlegroundů z menu a možnost složit náhodnou skupinu do instance hru katapultovala dopředu. V důležitých příběhových okamžicích jste měli díky své mikroinstanci zaručeno, že nepřijde nějaká zakomplexovaná bandaska v top zeleném gearu, aby zabila vás i vašeho bose.

Cataclysm organizací sklouznul zpět k Burning crusade. Tehdy jsem poprvé zrušil předplatné. Na Pandy jsem si předplatné zase na chvíli koupil. Jenže v té době už jsem hrál jiné MMO hry. Hlavně WoTko.

Když jsem si spočítal finanční rozdíl mezi WoW a WoT, došel jsem k závěru, že WoWko mi prostě v poměru peníze/zábava za to nestojí. Během doby, co jsem hrál WoW, padlo na datadisky a předplatné pětadvacet tisíc, což by například v dnešních penězích při dané inflaci dělalo přes pětatřicet tisíc. Koupili byste si hru za pětatřicet tisíc? Pochybuju. Do WoT jsem za celkové období cirka stejné délky utopil kolem čtyř tisíc, tedy k dnešním cenám možná pět. Ten rozdíl je neskutečný.

Na WoW rád vzpomínám, potkal jsem tam spoustu skvělých lidí, ale ta doba je dávno pryč, takže mi zůstává akorát vzpomínka. Dokud Blizzard nezmění platební politiku, nemá pro mě smysl se vracet. Zvlášť, když se tak moc snaží vracet ke kořenům. Pro mě nemá smysl platit za něco, co mě bude akorát tak deptat.

1 2
možnosti

Mě přijde vtipné že strašně hatíte BCčko protože jste měl zelenou výbavu a kvůli tomu vás nevzali do top raidů... víte že existuje nějaký progress? nejdříve nahnat na low dungách modrou výbavu, pak heroicy pro 70tkovou výbavu a nakonec raidy pro top výbavu? ne jako v dnešním wowku kde dostanete víceméně vše naservírované, čímž se samozřejmě snižuje hodnota těchto věcí protože je má každý kretén co platí 300 za měsíc. V tomhle byla vanilla krásná. Odměnila jen ty, kteří do toho vložili čas. Pak navíc další blbost jako expení pomocí BGček nebo profesí..... nebo instance - instance zabily veškerou sociální interakci ve hře, stejně jako lítáci. A nevim jak vy, ale já MMORPG hraju hlavně kvůli tomu že to je MMO :) Kdybych chtěl super hru s kvalitním příběhem bez lidí du si zahrát něco od Bethesdy

3 0
možnosti
Foto

To je zvláštní, ještě před chvílí tu bylo vlákno, kde někdo vzpomínal úžasné staré hry jako Shadow of the Beast (Commodore Amiga) a teď je pryč. To se jako nesmí a smazala to cenzura?

1 0
možnosti

Asi myslíte jinou diskuzi: http://bonusweb.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160523_105719_bw-ps4-recenze_srp

Koukal jsem se a z této ani z té odkazované nic smazáno nebylo.

0 0
možnosti