Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita HTC Vive je úžasná, ale ta cena. První dojmy

Na hlavu si nasadíte speciální přilbu, do každé ruky vezmete pohybový ovladač a už vám téměř nic nebrání v tom, abyste se ponořili do fantastických světů, jejichž limitem je jen lidská fantazie. Možnost pohybu přitom posouvá zážitek s virtuální sadou HTC Vive na další úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i74c88h89a74l 65P80i31n95d45j25a19k 5763194907587

Zkusil jsem si na tom "fruits katana" zajimavy zazitek. :-)

0/0
29.5.2016 1:18

J96a94n 48P61o16l38a40n75s28k52ý 4402367403931

Virtuální realita v současné podobě dokáže zaujmout hlavné obyčejného človíčka, který už někdy slyšel o konzolích a také ty, kteří mají alespoň půl dioptrie. Pro človéka s dobrým zrakem to bez 4k nemá cenu. Mě prostě vadí ta síť před očima. Tzv. Screen door effect, který je jak na oculusu, tak i na vive. Příští generace spolu s lepším hardware v PC bude to pravé ořechové.

0/0
28.5.2016 19:13

V88í92t 83S42t89r35a52k46a 9915327807367

Bohužel si myslím, že až s 8k rozlišením přijde potřebný efekt dokonalosti. Dost se o VR zajímám (hlavně z hlediska virtuálních prohlídek a 360° videa). Každopádně na výšku je třeba alespoň cca 4 000 px což je opravdu až 8k rozlišení. Pokud vydrží zájem tak bych to viděl tak ještě na 5 let než něco takového přijde.

+1/0
30.5.2016 6:48

T76o37m29á78š 61R65i63c88h47t16r 3183796820277

Sledujeme to s mladým pařanem už drahnou dobu, ale do dnešního dne jsem navzdory oficiálnímu dotazu nedostal odpověď na reálnou podobu reklamačního procesu. Některé zkušenosti uživatelů jsou zatím děsivé.

+1/0
27.5.2016 1:01
Foto

T43o22m71a31s 34K53r89e11j56z32e35k 7447280657158

nejlepsi pockat par mesicu, az budou naskladneny shopy u nas.

0/0
27.5.2016 15:52

A59l13e26š 80M79a60l12a56c49h 2908746725510

Původně jsem četl - "virtuální realita THC je úžasná" :)

+3/0
26.5.2016 23:56

J56o81s83e14f 59Š71o90l39t74e69s 8964378450753

K ceně je ovšem zhusta nutné připočítat cenu počítače, kdy pro ideální funkci je potřeba highendová grafika a nový procesor. Takže PC za minimálně 35000 Kč. To už jsme na 60 tisících. A to je za hračku, na kterou nejsou žádné pořádné hry, celkem dost.

0/0
26.5.2016 23:20

L80a95d53a 27N46o97v82a86k 4132913987

no ale dnešní pařiči takový stroj zkrátka už většinou mají.., nebo vymění grafiku za novou....:-P

+3/0
26.5.2016 23:21

L13a65d41a 65N31o40v59a80k 4472533747

a nvidia teď udělala parádní krok dopředu za velmi rozumné ceny....R^

+2/0
26.5.2016 23:21

M47i30r84o55s73l74a84v 42H29e52r43a84n 6308597951

jo leda starsi lidi ktery uz penize davaj jen do toho, mladej clovek co jede nekde ven a do zahranici, tezko :-)

0/0
28.5.2016 12:16

L38a73d68a 69N77o91v14a56k 4152593737

sakra škoda že to nedokázali udělat tak v poloviční ceně... Bya by to jistě naprostá pecka a bylo by vyprodáno... Takhle špatný..., budu si asi ještě nějakou dobu hrát se svým trošku vylepšeným cardboardem....;-(

+2/0
26.5.2016 23:17

K52a39t46e56ř97i31n16a 57D32r41a89h34o17k12o69u71p55i68l80o20v15á 9356661312163

Nevím. Vzhledem k tomu, že se sice člověk může pohybovat v malém prostoru, ale zase těžko bude ve velkém (u OR člověk sedí u klávesnice a normálně chodí). Takže pak vznikají takovéhle divné hry, kdy se můžete trochu hýbat, ale jinak stojíte prakticky na stejném místě. A zase u řešení, která podporují chůzi není potřeba tohle mapování místnosti. Takže momentálně je jediná výhoda to ovládání, které ale OR bude mít brzy také.

0/0
26.5.2016 22:56

L78a83d95a 55N25o38v49a24k 4112413137

jo ale tady přece nejde o nějaké sportování, ale o prožitek z VR.. a pokud se pohneš a narazíš hned do stolu, který ale v brýlích nevidíš, tak jde veškera realita do kopru...

0/0
26.5.2016 23:18

K81a95t45e63ř24i12n72a 41D47r49a60h66o17k29o58u86p34i49l67o27v71á 9256491282463

Nevím, člověk i u normální hry po chvíli zapomene, že ovládá věci klávesnicí a myší a je vnímá jen hru. Židli také, krom toho tohle tě nutí stát na místě. Ve většině her se pohybuješ. To že udělají pár dem přímo na míru vystačí na chvíli, ale pak člověk chce hrát normální hry a pohybovat se dopředu. A nemyslím, že se bude chtít narážet po pár metrech na konec otevřeného světa. ;-D

0/0
26.5.2016 23:59

V20l12a16d13i49m19í16r 69S66t89e59t33k27a 4944132615351

Spíš narážet doma do nábytku, já to koupit u nás v paneláku do 1+1 tak ho můžu odepsat ;-D

0/0
27.5.2016 9:42
Foto

T82o66m28a26s 87K35r66e50j25z74e42k 7247410667568

vyhoda Vivu je, ze muzete hrat oboji. Roomscale i seated hry. To zatim Rift nema a co se tyce trackingu, Vive bude mit v Roomscale porad navrch.

0/0
27.5.2016 15:54
Foto

T26o26m13a98s 65K37r96e39j53z96e50k 7397980627178

Koupil jsem a nelituju. Jen je potreba pridat na vyvojarske strane a sypat vic zajimaveho obsahu. Zatim jsou to jen hricky, na AAA titul se ceka.

+1/0
26.5.2016 22:32

L53a64d64a 46N41o82v10a29k 4312763497

hele a jdou tam přehrát věci co se točej pro cardboard a tak...?

0/0
26.5.2016 23:19
Foto

T61o34m44a72s 55K35r33e13j16z10e90k 7147940967848

jestli mate na mysli 360 videa, tak ano, existuje na to prehravac. Bud Virtual Desktop nebo tohle http://www.whirligig.xyz/player2/

0/0
27.5.2016 15:51

R36o73b29e46r95t 67A87d17á30m77e58k 3936345722264

Jeden a pů měsíce po vydání je to fakt aktuální recenze.Vůbec mi přijde, že jste tu padesát let za dinosurama..

+2/0
26.5.2016 22:24

J96a81n 32F26r74i72d94r80i50c25h 6155958559173

Vive umi veci ktery nepotrebuju takze ja zustanu u Oculusu.

0/−2
26.5.2016 22:04

L61a59d68a 48N56o56v35a10k 4832803817

tak paráda....:-P

0/0
26.5.2016 23:20

P73a26v23e93l 95F40o97l39t89á13n 4190812784

s "dnešní" cenou bych si starosti nedělal

pamětníci si možná vzpomenou kolik stály první "mobily" o velikosti a váze solidní cihly a jaké skvosty oproti tomu máme dnes k dispozici za hubičku

+5/0
26.5.2016 21:59

P32a21v40e91l 77F31o89l71t41á10n 4680272894

to musí být dost dobrá zábava

jestli se to konečně už definitivně uchytí, tak bude zajímavý jak to bude vypadat tak za 5-10 roků

https://www.youtube.com/watch?v=6urJejluX44

http://www.cnews.cz/clanky/virtualni-realita-htc-vive-tohle-3d-chcete-osobni-zkusenost

tahle se s tím nemazlila, byla mazaná, nechala si je přijít na jistou ránu, některý baby sou nebezpečný až zákeřný :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rJ-CvYMZ4ck

0/0
26.5.2016 21:56

M55a77r26t90i96n 96K50y44s11e56l80ý 1856541842163

Kdyby někdo chtěl vidět obsáhlejší videa, doporučuju skouknout Markipliera - má jich asi 10, včetně her uváděných v článku.

+2/0
26.5.2016 12:10

D65r65a14h51o77m88í26r 44S25t42r31o62u89h19a42l 4255538752154

Je docela vtipné, když v jedné chvíli popisujete, jak pohybové ovládání od Nintenda zapadlo, zatímco v druhé chvíli máváte pohybovými ovladači ve virtuální realitě, zatímco OR pro pro změnu využívá Kinect ;-D

Pohybové ovládání nezapadlo. Spousta her i aplikací v mobilu je využívá. Dokonce je i v ovladačích pro chytré televize. Stalo se tak moc součástí našeho života, až se zdá, že zmizelo. Ale není to vůbec pravda. Dopadlo stejně jako kolo. Je tak často mezi námi, že se vůbec nepozastavujeme nad tím, jak skvělý je to vynález.

Ano, na konzolích to nebyla až taková výhra a mnoho her tohoto potenciálu nevyužilo. A víte proč? Protože většina lidí nechce během střílečky chodit každých deset minut do sprchy. Dospělí, narozdíl od dětí, hru považují za mentální tréning. Zatímco zkrotit reaktor v dítěti vyžaduje obrovské úsilí, tak dospělý člověk, který se vrátí ze šichty, je často tak utahaný, že mu úplně stačí hýbat prsty.

No a peníze má kdo? Dřív tatínek kupoval dítěti vláčky, aby si mohl hrát. Dneska dělá to samé s konzolí. No to je jasné, že si koupí konzoli pro sebe :-). Tak proč by na něj měl kupovat pohybové zbytečnosti, které stejně nevyužije?

+5/−2
26.5.2016 9:20
Foto

O83n30d22ř97e15j 22Z40a43c30h 3643590163332

Že pohybové ovládání pokračuje v mobilech / VR jsem přeci psal i v původním článku o vynálezech, které zapadly. Kinect, Move ani Wii U, kterých se bod o pohybovém ovládání týkal, úspěšné nejsou. To je jako tvrdit, že N-Gage byl úspěch, protože ten koncept tady vlastně teď je ;-D

+3/0
26.5.2016 10:08

M46a82r15t74i95n 27C49u10m39p43e11l57i75k 7431590343672

souhlasim....nebo jako rici, ze virtualni reality v minulem stoleti nebyl fail, jelikoz VR tu je s nami i dnes...a tez si dovoluji tvrdit, ze pohybove PSMOVE, KINECT, WII se neuchytili...vyrobci i hraci zcela jiste cekali mnohem vetsi rozsireni a vyuziti a ne nekolik casual hricek

+1/0
26.5.2016 11:00

D40r36a19h48o10m85í53r 66S97t38r47o55u94h78a65l 4365968262174

Já psal v reakci na tento článek :-). Nikde nevidím ani odkaz, který by ukazoval, že toto je pokračováním nějakého širšího cyklu.

Každopádně takřka každý vynález měl z počátku problémy. Často to bylo způsobené uzavřeností systému, nedostatečným HW nebo špatným odhadem cílové skupiny. Typickým příkladem je například chytrý telefon. Kdo si dnes vzpomene (kromě Rybky) na první mobily s windows nebo symbianem? Nápad, který se ukázal životaschopný jen v případě masového prodeje byl původně cílen jen na manažerskou oblast. Jak se ale ukázalo, na smartphone je důležitější mít simulátor pití piva, než kvalitně zpracovaný kalendář.

Vzpomínáte na Die by the Sword? V době před takřka dvaceti lety přišli s alternativním řízením pohybu meče pomocí myši. Už tehdy recenzent v Levelu (nepamatuji si, kdo tu recenzi psal) dával jasně najevo - doba ještě neuzrála na to, aby se dala tato hra takto intuitivně ovládat. Vau, najednou to máme tady. Už se těším, až někdo ten port udělá :-)

+2/0
26.5.2016 15:23

J14o67s29e36f 36Č15i54h86á21k 7501399770796

Dost mi vadí, že nejsou vidět ruce. Pistole levitující ve vzduchu není moc přirozená.

+5/−1
26.5.2016 4:46

L18u61k34á32š 95V84l45k 2951619174976

Vidím 2 možné důvody.

1. Technicky je to snažší "vyrobit".

Anebo

2. (Už jsem to tu před pár měsíci psal) možná je to kvůli tomu aby lidem nebylo "blbě". Prý nějaká firma zkoušela jednu hru s lezením po skalách a když lidem vycházeli ruce přímo z těla, tak měli závratě. Pokud ruce "ušmikly", že zůstali jen "rukavice", tak to bylo lepší.

K tomu bodu 2 nevím co je na tom pravdy, ale dá se tomu věřit. Vždyť každý už viděl nějaká ta videa VR s blbou jízdou po horské dráze, nebo zachraňování kočičky na prkně z okna, tak většina lidí to nedávala.

+2/0
26.5.2016 7:04

M87a11r54e43k 63Z45a31h77r26a52d30i10l 6204109815431

U bodu dva by v tom případě měla být v nastavení možnost ruce zobrazit/skrýt ...

+2/0
26.5.2016 8:38
Foto

T55o98m42a26s 67K59r67e46j42z53e42k 7397220807208

Koncem roku budou hepticke rukavice pro Vive

0/0
26.5.2016 22:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.