Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita HTC Vive je úžasná, ale ta cena. První dojmy

Na hlavu si nasadíte speciální přilbu, do každé ruky vezmete pohybový ovladač a už vám téměř nic nebrání v tom, abyste se ponořili do fantastických světů, jejichž limitem je jen lidská fantazie. Možnost pohybu přitom posouvá zážitek s virtuální sadou HTC Vive na další úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i65c51h76a78l 20P19i62n59d46j30a80k 5813284557127

Zkusil jsem si na tom "fruits katana" zajimavy zazitek. :-)

0/0
29.5.2016 1:18

J57a30n 98P26o72l81a54n25s35k85ý 4432207123731

Virtuální realita v současné podobě dokáže zaujmout hlavné obyčejného človíčka, který už někdy slyšel o konzolích a také ty, kteří mají alespoň půl dioptrie. Pro človéka s dobrým zrakem to bez 4k nemá cenu. Mě prostě vadí ta síť před očima. Tzv. Screen door effect, který je jak na oculusu, tak i na vive. Příští generace spolu s lepším hardware v PC bude to pravé ořechové.

0/0
28.5.2016 19:13

V47í33t 15S10t73r71a82k24a 9835397607137

Bohužel si myslím, že až s 8k rozlišením přijde potřebný efekt dokonalosti. Dost se o VR zajímám (hlavně z hlediska virtuálních prohlídek a 360° videa). Každopádně na výšku je třeba alespoň cca 4 000 px což je opravdu až 8k rozlišení. Pokud vydrží zájem tak bych to viděl tak ještě na 5 let než něco takového přijde.

+1/0
30.5.2016 6:48

T31o45m93á34š 17R91i33c84h61t79r 3963786310607

Sledujeme to s mladým pařanem už drahnou dobu, ale do dnešního dne jsem navzdory oficiálnímu dotazu nedostal odpověď na reálnou podobu reklamačního procesu. Některé zkušenosti uživatelů jsou zatím děsivé.

+1/0
27.5.2016 1:01
Foto

T21o35m50a91s 75K98r59e85j97z96e75k 7807530827298

nejlepsi pockat par mesicu, az budou naskladneny shopy u nas.

0/0
27.5.2016 15:52

A42l46e68š 64M68a59l19a30c11h 2788506855270

Původně jsem četl - "virtuální realita THC je úžasná" :)

+3/0
26.5.2016 23:56

J22o67s35e35f 78Š22o60l56t73e90s 8624618520453

K ceně je ovšem zhusta nutné připočítat cenu počítače, kdy pro ideální funkci je potřeba highendová grafika a nový procesor. Takže PC za minimálně 35000 Kč. To už jsme na 60 tisících. A to je za hračku, na kterou nejsou žádné pořádné hry, celkem dost.

0/0
26.5.2016 23:20

L46a96d57a 35N47o49v64a29k 4432373247

no ale dnešní pařiči takový stroj zkrátka už většinou mají.., nebo vymění grafiku za novou....:-P

+3/0
26.5.2016 23:21

L61a11d11a 15N48o23v34a22k 4422733407

a nvidia teď udělala parádní krok dopředu za velmi rozumné ceny....R^

+2/0
26.5.2016 23:21

M70i50r12o41s32l71a67v 54H16e12r26a24n 6728337531

jo leda starsi lidi ktery uz penize davaj jen do toho, mladej clovek co jede nekde ven a do zahranici, tezko :-)

0/0
28.5.2016 12:16

L53a12d46a 61N91o33v97a20k 4262213587

sakra škoda že to nedokázali udělat tak v poloviční ceně... Bya by to jistě naprostá pecka a bylo by vyprodáno... Takhle špatný..., budu si asi ještě nějakou dobu hrát se svým trošku vylepšeným cardboardem....;-(

+2/0
26.5.2016 23:17

K51a35t77e37ř49i20n71a 15D35r17a33h16o27k92o61u87p30i21l45o86v37á 9806941692313

Nevím. Vzhledem k tomu, že se sice člověk může pohybovat v malém prostoru, ale zase těžko bude ve velkém (u OR člověk sedí u klávesnice a normálně chodí). Takže pak vznikají takovéhle divné hry, kdy se můžete trochu hýbat, ale jinak stojíte prakticky na stejném místě. A zase u řešení, která podporují chůzi není potřeba tohle mapování místnosti. Takže momentálně je jediná výhoda to ovládání, které ale OR bude mít brzy také.

0/0
26.5.2016 22:56

L75a79d80a 16N72o39v84a29k 4722293417

jo ale tady přece nejde o nějaké sportování, ale o prožitek z VR.. a pokud se pohneš a narazíš hned do stolu, který ale v brýlích nevidíš, tak jde veškera realita do kopru...

0/0
26.5.2016 23:18

K76a77t62e15ř51i67n97a 45D30r95a28h68o40k44o76u97p80i34l30o69v40á 9186151732403

Nevím, člověk i u normální hry po chvíli zapomene, že ovládá věci klávesnicí a myší a je vnímá jen hru. Židli také, krom toho tohle tě nutí stát na místě. Ve většině her se pohybuješ. To že udělají pár dem přímo na míru vystačí na chvíli, ale pak člověk chce hrát normální hry a pohybovat se dopředu. A nemyslím, že se bude chtít narážet po pár metrech na konec otevřeného světa. ;-D

0/0
26.5.2016 23:59

V90l97a61d77i47m85í53r 72S29t21e52t58k40a 4444692825581

Spíš narážet doma do nábytku, já to koupit u nás v paneláku do 1+1 tak ho můžu odepsat ;-D

0/0
27.5.2016 9:42
Foto

T49o35m56a21s 49K70r94e40j13z94e51k 7597110687718

vyhoda Vivu je, ze muzete hrat oboji. Roomscale i seated hry. To zatim Rift nema a co se tyce trackingu, Vive bude mit v Roomscale porad navrch.

0/0
27.5.2016 15:54
Foto

T87o74m60a68s 45K67r81e19j74z94e21k 7337340497508

Koupil jsem a nelituju. Jen je potreba pridat na vyvojarske strane a sypat vic zajimaveho obsahu. Zatim jsou to jen hricky, na AAA titul se ceka.

+1/0
26.5.2016 22:32

L89a60d86a 80N68o79v26a28k 4502363657

hele a jdou tam přehrát věci co se točej pro cardboard a tak...?

0/0
26.5.2016 23:19
Foto

T47o44m90a11s 23K27r52e79j69z64e82k 7117460907668

jestli mate na mysli 360 videa, tak ano, existuje na to prehravac. Bud Virtual Desktop nebo tohle http://www.whirligig.xyz/player2/

0/0
27.5.2016 15:51

R25o80b25e38r47t 70A89d62á14m90e71k 3296105912714

Jeden a pů měsíce po vydání je to fakt aktuální recenze.Vůbec mi přijde, že jste tu padesát let za dinosurama..

+2/0
26.5.2016 22:24

J55a20n 41F78r30i47d27r73i81c92h 6795538789843

Vive umi veci ktery nepotrebuju takze ja zustanu u Oculusu.

0/−2
26.5.2016 22:04

L16a58d49a 89N11o63v45a13k 4212883947

tak paráda....:-P

0/0
26.5.2016 23:20

P56a81v85e19l 50F96o52l87t97á19n 4720692674

s "dnešní" cenou bych si starosti nedělal

pamětníci si možná vzpomenou kolik stály první "mobily" o velikosti a váze solidní cihly a jaké skvosty oproti tomu máme dnes k dispozici za hubičku

+5/0
26.5.2016 21:59

P69a29v96e17l 43F45o66l27t21á76n 4970422324

to musí být dost dobrá zábava

jestli se to konečně už definitivně uchytí, tak bude zajímavý jak to bude vypadat tak za 5-10 roků

https://www.youtube.com/watch?v=6urJejluX44

http://www.cnews.cz/clanky/virtualni-realita-htc-vive-tohle-3d-chcete-osobni-zkusenost

tahle se s tím nemazlila, byla mazaná, nechala si je přijít na jistou ránu, některý baby sou nebezpečný až zákeřný :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rJ-CvYMZ4ck

0/0
26.5.2016 21:56

M39a97r37t36i51n 98K52y83s73e64l40ý 1636401942373

Kdyby někdo chtěl vidět obsáhlejší videa, doporučuju skouknout Markipliera - má jich asi 10, včetně her uváděných v článku.

+2/0
26.5.2016 12:10

D65r80a75h42o88m81í29r 80S65t37r68o75u31h77a44l 4145878762284

Je docela vtipné, když v jedné chvíli popisujete, jak pohybové ovládání od Nintenda zapadlo, zatímco v druhé chvíli máváte pohybovými ovladači ve virtuální realitě, zatímco OR pro pro změnu využívá Kinect ;-D

Pohybové ovládání nezapadlo. Spousta her i aplikací v mobilu je využívá. Dokonce je i v ovladačích pro chytré televize. Stalo se tak moc součástí našeho života, až se zdá, že zmizelo. Ale není to vůbec pravda. Dopadlo stejně jako kolo. Je tak často mezi námi, že se vůbec nepozastavujeme nad tím, jak skvělý je to vynález.

Ano, na konzolích to nebyla až taková výhra a mnoho her tohoto potenciálu nevyužilo. A víte proč? Protože většina lidí nechce během střílečky chodit každých deset minut do sprchy. Dospělí, narozdíl od dětí, hru považují za mentální tréning. Zatímco zkrotit reaktor v dítěti vyžaduje obrovské úsilí, tak dospělý člověk, který se vrátí ze šichty, je často tak utahaný, že mu úplně stačí hýbat prsty.

No a peníze má kdo? Dřív tatínek kupoval dítěti vláčky, aby si mohl hrát. Dneska dělá to samé s konzolí. No to je jasné, že si koupí konzoli pro sebe :-). Tak proč by na něj měl kupovat pohybové zbytečnosti, které stejně nevyužije?

+5/−2
26.5.2016 9:20
Foto

O67n53d59ř71e66j 73Z27a82c95h 3633660533132

Že pohybové ovládání pokračuje v mobilech / VR jsem přeci psal i v původním článku o vynálezech, které zapadly. Kinect, Move ani Wii U, kterých se bod o pohybovém ovládání týkal, úspěšné nejsou. To je jako tvrdit, že N-Gage byl úspěch, protože ten koncept tady vlastně teď je ;-D

+3/0
26.5.2016 10:08

M49a39r60t40i10n 64C53u50m19p27e71l97i82k 7331300163382

souhlasim....nebo jako rici, ze virtualni reality v minulem stoleti nebyl fail, jelikoz VR tu je s nami i dnes...a tez si dovoluji tvrdit, ze pohybove PSMOVE, KINECT, WII se neuchytili...vyrobci i hraci zcela jiste cekali mnohem vetsi rozsireni a vyuziti a ne nekolik casual hricek

+1/0
26.5.2016 11:00

D59r52a86h21o36m83í16r 18S18t68r70o97u33h26a98l 4835658352914

Já psal v reakci na tento článek :-). Nikde nevidím ani odkaz, který by ukazoval, že toto je pokračováním nějakého širšího cyklu.

Každopádně takřka každý vynález měl z počátku problémy. Často to bylo způsobené uzavřeností systému, nedostatečným HW nebo špatným odhadem cílové skupiny. Typickým příkladem je například chytrý telefon. Kdo si dnes vzpomene (kromě Rybky) na první mobily s windows nebo symbianem? Nápad, který se ukázal životaschopný jen v případě masového prodeje byl původně cílen jen na manažerskou oblast. Jak se ale ukázalo, na smartphone je důležitější mít simulátor pití piva, než kvalitně zpracovaný kalendář.

Vzpomínáte na Die by the Sword? V době před takřka dvaceti lety přišli s alternativním řízením pohybu meče pomocí myši. Už tehdy recenzent v Levelu (nepamatuji si, kdo tu recenzi psal) dával jasně najevo - doba ještě neuzrála na to, aby se dala tato hra takto intuitivně ovládat. Vau, najednou to máme tady. Už se těším, až někdo ten port udělá :-)

+2/0
26.5.2016 15:23

J26o14s13e32f 32Č77i58h36á86k 7721839500956

Dost mi vadí, že nejsou vidět ruce. Pistole levitující ve vzduchu není moc přirozená.

+5/−1
26.5.2016 4:46

L76u67k13á23š 65V90l22k 2551549314916

Vidím 2 možné důvody.

1. Technicky je to snažší "vyrobit".

Anebo

2. (Už jsem to tu před pár měsíci psal) možná je to kvůli tomu aby lidem nebylo "blbě". Prý nějaká firma zkoušela jednu hru s lezením po skalách a když lidem vycházeli ruce přímo z těla, tak měli závratě. Pokud ruce "ušmikly", že zůstali jen "rukavice", tak to bylo lepší.

K tomu bodu 2 nevím co je na tom pravdy, ale dá se tomu věřit. Vždyť každý už viděl nějaká ta videa VR s blbou jízdou po horské dráze, nebo zachraňování kočičky na prkně z okna, tak většina lidí to nedávala.

+2/0
26.5.2016 7:04

M94a81r51e84k 10Z71a24h26r96a38d88i33l 6564299635431

U bodu dva by v tom případě měla být v nastavení možnost ruce zobrazit/skrýt ...

+2/0
26.5.2016 8:38
Foto

T77o56m28a44s 34K28r73e30j65z22e85k 7277740227468

Koncem roku budou hepticke rukavice pro Vive

0/0
26.5.2016 22:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.