Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita HTC Vive je úžasná, ale ta cena. První dojmy

Na hlavu si nasadíte speciální přilbu, do každé ruky vezmete pohybový ovladač a už vám téměř nic nebrání v tom, abyste se ponořili do fantastických světů, jejichž limitem je jen lidská fantazie. Možnost pohybu přitom posouvá zážitek s virtuální sadou HTC Vive na další úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i61c51h36a18l 57P94i74n11d12j29a78k 5853164767647

Zkusil jsem si na tom "fruits katana" zajimavy zazitek. :-)

0/0
29.5.2016 1:18

J61a41n 16P95o50l35a40n45s29k94ý 4292957413461

Virtuální realita v současné podobě dokáže zaujmout hlavné obyčejného človíčka, který už někdy slyšel o konzolích a také ty, kteří mají alespoň půl dioptrie. Pro človéka s dobrým zrakem to bez 4k nemá cenu. Mě prostě vadí ta síť před očima. Tzv. Screen door effect, který je jak na oculusu, tak i na vive. Příští generace spolu s lepším hardware v PC bude to pravé ořechové.

0/0
28.5.2016 19:13

V89í19t 92S61t50r53a17k80a 9255337797327

Bohužel si myslím, že až s 8k rozlišením přijde potřebný efekt dokonalosti. Dost se o VR zajímám (hlavně z hlediska virtuálních prohlídek a 360° videa). Každopádně na výšku je třeba alespoň cca 4 000 px což je opravdu až 8k rozlišení. Pokud vydrží zájem tak bych to viděl tak ještě na 5 let než něco takového přijde.

+1/0
30.5.2016 6:48

T11o94m37á34š 93R50i85c28h50t20r 3543926890737

Sledujeme to s mladým pařanem už drahnou dobu, ale do dnešního dne jsem navzdory oficiálnímu dotazu nedostal odpověď na reálnou podobu reklamačního procesu. Některé zkušenosti uživatelů jsou zatím děsivé.

+1/0
27.5.2016 1:01
Foto

T31o15m16a23s 38K98r42e64j22z20e85k 7347640337568

nejlepsi pockat par mesicu, az budou naskladneny shopy u nas.

0/0
27.5.2016 15:52

A79l25e82š 25M28a34l44a17c94h 2108776205230

Původně jsem četl - "virtuální realita THC je úžasná" :)

+3/0
26.5.2016 23:56

J94o78s64e98f 70Š76o32l11t74e12s 8944808880453

K ceně je ovšem zhusta nutné připočítat cenu počítače, kdy pro ideální funkci je potřeba highendová grafika a nový procesor. Takže PC za minimálně 35000 Kč. To už jsme na 60 tisících. A to je za hračku, na kterou nejsou žádné pořádné hry, celkem dost.

0/0
26.5.2016 23:20

L81a27d48a 68N85o61v70a70k 4932703777

no ale dnešní pařiči takový stroj zkrátka už většinou mají.., nebo vymění grafiku za novou....:-P

+3/0
26.5.2016 23:21

L70a48d85a 96N21o22v59a87k 4292683437

a nvidia teď udělala parádní krok dopředu za velmi rozumné ceny....R^

+2/0
26.5.2016 23:21

M54i85r62o86s11l54a14v 23H87e43r38a87n 6618897561

jo leda starsi lidi ktery uz penize davaj jen do toho, mladej clovek co jede nekde ven a do zahranici, tezko :-)

0/0
28.5.2016 12:16

L40a91d57a 52N33o83v92a30k 4102373457

sakra škoda že to nedokázali udělat tak v poloviční ceně... Bya by to jistě naprostá pecka a bylo by vyprodáno... Takhle špatný..., budu si asi ještě nějakou dobu hrát se svým trošku vylepšeným cardboardem....;-(

+2/0
26.5.2016 23:17

K13a63t88e44ř91i68n76a 48D71r61a16h97o60k25o65u80p82i43l41o60v33á 9176631812663

Nevím. Vzhledem k tomu, že se sice člověk může pohybovat v malém prostoru, ale zase těžko bude ve velkém (u OR člověk sedí u klávesnice a normálně chodí). Takže pak vznikají takovéhle divné hry, kdy se můžete trochu hýbat, ale jinak stojíte prakticky na stejném místě. A zase u řešení, která podporují chůzi není potřeba tohle mapování místnosti. Takže momentálně je jediná výhoda to ovládání, které ale OR bude mít brzy také.

0/0
26.5.2016 22:56

L40a76d44a 59N61o65v62a58k 4642513507

jo ale tady přece nejde o nějaké sportování, ale o prožitek z VR.. a pokud se pohneš a narazíš hned do stolu, který ale v brýlích nevidíš, tak jde veškera realita do kopru...

0/0
26.5.2016 23:18

K34a52t51e68ř21i23n27a 93D34r93a95h36o66k13o19u86p67i76l21o95v98á 9166761612913

Nevím, člověk i u normální hry po chvíli zapomene, že ovládá věci klávesnicí a myší a je vnímá jen hru. Židli také, krom toho tohle tě nutí stát na místě. Ve většině her se pohybuješ. To že udělají pár dem přímo na míru vystačí na chvíli, ale pak člověk chce hrát normální hry a pohybovat se dopředu. A nemyslím, že se bude chtít narážet po pár metrech na konec otevřeného světa. ;-D

0/0
26.5.2016 23:59

V41l88a20d95i52m48í94r 73S25t55e40t91k71a 5482204895682

Spíš narážet doma do nábytku, já to koupit u nás v paneláku do 1+1 tak ho můžu odepsat ;-D

0/0
27.5.2016 9:42
Foto

T56o72m43a49s 76K55r52e78j94z81e52k 7547500277748

vyhoda Vivu je, ze muzete hrat oboji. Roomscale i seated hry. To zatim Rift nema a co se tyce trackingu, Vive bude mit v Roomscale porad navrch.

0/0
27.5.2016 15:54
Foto

T88o76m78a33s 17K97r80e54j11z62e51k 7567770937948

Koupil jsem a nelituju. Jen je potreba pridat na vyvojarske strane a sypat vic zajimaveho obsahu. Zatim jsou to jen hricky, na AAA titul se ceka.

+1/0
26.5.2016 22:32

L37a11d16a 39N59o14v27a52k 4632423667

hele a jdou tam přehrát věci co se točej pro cardboard a tak...?

0/0
26.5.2016 23:19
Foto

T27o57m66a52s 28K73r38e65j12z94e69k 7857810707758

jestli mate na mysli 360 videa, tak ano, existuje na to prehravac. Bud Virtual Desktop nebo tohle http://www.whirligig.xyz/player2/

0/0
27.5.2016 15:51

R28o42b86e35r98t 73A83d98á53m51e48k 3216675702714

Jeden a pů měsíce po vydání je to fakt aktuální recenze.Vůbec mi přijde, že jste tu padesát let za dinosurama..

+2/0
26.5.2016 22:24

J34a25n 90F49r80i32d87r58i43c77h 6285228909983

Vive umi veci ktery nepotrebuju takze ja zustanu u Oculusu.

0/−2
26.5.2016 22:04

L67a24d33a 68N83o84v84a64k 4382433927

tak paráda....:-P

0/0
26.5.2016 23:20

P42a57v22e10l 79F62o69l93t40á70n 4530942424

s "dnešní" cenou bych si starosti nedělal

pamětníci si možná vzpomenou kolik stály první "mobily" o velikosti a váze solidní cihly a jaké skvosty oproti tomu máme dnes k dispozici za hubičku

+5/0
26.5.2016 21:59

P88a52v39e83l 53F56o79l61t91á10n 4840362254

to musí být dost dobrá zábava

jestli se to konečně už definitivně uchytí, tak bude zajímavý jak to bude vypadat tak za 5-10 roků

https://www.youtube.com/watch?v=6urJejluX44

http://www.cnews.cz/clanky/virtualni-realita-htc-vive-tohle-3d-chcete-osobni-zkusenost

tahle se s tím nemazlila, byla mazaná, nechala si je přijít na jistou ránu, některý baby sou nebezpečný až zákeřný :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rJ-CvYMZ4ck

0/0
26.5.2016 21:56

M51a83r84t85i68n 85K57y56s47e74l74ý 1576631252573

Kdyby někdo chtěl vidět obsáhlejší videa, doporučuju skouknout Markipliera - má jich asi 10, včetně her uváděných v článku.

+2/0
26.5.2016 12:10

D27r60a38h23o29m89í79r 40S55t11r21o80u62h40a50l 4575378722644

Je docela vtipné, když v jedné chvíli popisujete, jak pohybové ovládání od Nintenda zapadlo, zatímco v druhé chvíli máváte pohybovými ovladači ve virtuální realitě, zatímco OR pro pro změnu využívá Kinect ;-D

Pohybové ovládání nezapadlo. Spousta her i aplikací v mobilu je využívá. Dokonce je i v ovladačích pro chytré televize. Stalo se tak moc součástí našeho života, až se zdá, že zmizelo. Ale není to vůbec pravda. Dopadlo stejně jako kolo. Je tak často mezi námi, že se vůbec nepozastavujeme nad tím, jak skvělý je to vynález.

Ano, na konzolích to nebyla až taková výhra a mnoho her tohoto potenciálu nevyužilo. A víte proč? Protože většina lidí nechce během střílečky chodit každých deset minut do sprchy. Dospělí, narozdíl od dětí, hru považují za mentální tréning. Zatímco zkrotit reaktor v dítěti vyžaduje obrovské úsilí, tak dospělý člověk, který se vrátí ze šichty, je často tak utahaný, že mu úplně stačí hýbat prsty.

No a peníze má kdo? Dřív tatínek kupoval dítěti vláčky, aby si mohl hrát. Dneska dělá to samé s konzolí. No to je jasné, že si koupí konzoli pro sebe :-). Tak proč by na něj měl kupovat pohybové zbytečnosti, které stejně nevyužije?

+5/−2
26.5.2016 9:20
Foto

O20n85d19ř53e11j 67Z46a85c50h 3773630353892

Že pohybové ovládání pokračuje v mobilech / VR jsem přeci psal i v původním článku o vynálezech, které zapadly. Kinect, Move ani Wii U, kterých se bod o pohybovém ovládání týkal, úspěšné nejsou. To je jako tvrdit, že N-Gage byl úspěch, protože ten koncept tady vlastně teď je ;-D

+3/0
26.5.2016 10:08

M41a32r43t41i71n 70C17u34m71p52e39l84i57k 7151930253962

souhlasim....nebo jako rici, ze virtualni reality v minulem stoleti nebyl fail, jelikoz VR tu je s nami i dnes...a tez si dovoluji tvrdit, ze pohybove PSMOVE, KINECT, WII se neuchytili...vyrobci i hraci zcela jiste cekali mnohem vetsi rozsireni a vyuziti a ne nekolik casual hricek

+1/0
26.5.2016 11:00

D26r47a83h97o14m71í18r 16S36t55r81o14u38h62a90l 4745308492404

Já psal v reakci na tento článek :-). Nikde nevidím ani odkaz, který by ukazoval, že toto je pokračováním nějakého širšího cyklu.

Každopádně takřka každý vynález měl z počátku problémy. Často to bylo způsobené uzavřeností systému, nedostatečným HW nebo špatným odhadem cílové skupiny. Typickým příkladem je například chytrý telefon. Kdo si dnes vzpomene (kromě Rybky) na první mobily s windows nebo symbianem? Nápad, který se ukázal životaschopný jen v případě masového prodeje byl původně cílen jen na manažerskou oblast. Jak se ale ukázalo, na smartphone je důležitější mít simulátor pití piva, než kvalitně zpracovaný kalendář.

Vzpomínáte na Die by the Sword? V době před takřka dvaceti lety přišli s alternativním řízením pohybu meče pomocí myši. Už tehdy recenzent v Levelu (nepamatuji si, kdo tu recenzi psal) dával jasně najevo - doba ještě neuzrála na to, aby se dala tato hra takto intuitivně ovládat. Vau, najednou to máme tady. Už se těším, až někdo ten port udělá :-)

+2/0
26.5.2016 15:23

J96o18s85e65f 65Č39i48h43á79k 7681539610526

Dost mi vadí, že nejsou vidět ruce. Pistole levitující ve vzduchu není moc přirozená.

+5/−1
26.5.2016 4:46

L70u53k60á26š 50V90l37k 2601359344446

Vidím 2 možné důvody.

1. Technicky je to snažší "vyrobit".

Anebo

2. (Už jsem to tu před pár měsíci psal) možná je to kvůli tomu aby lidem nebylo "blbě". Prý nějaká firma zkoušela jednu hru s lezením po skalách a když lidem vycházeli ruce přímo z těla, tak měli závratě. Pokud ruce "ušmikly", že zůstali jen "rukavice", tak to bylo lepší.

K tomu bodu 2 nevím co je na tom pravdy, ale dá se tomu věřit. Vždyť každý už viděl nějaká ta videa VR s blbou jízdou po horské dráze, nebo zachraňování kočičky na prkně z okna, tak většina lidí to nedávala.

+2/0
26.5.2016 7:04

M25a34r30e42k 88Z47a19h36r65a63d28i87l 6404809285681

U bodu dva by v tom případě měla být v nastavení možnost ruce zobrazit/skrýt ...

+2/0
26.5.2016 8:38
Foto

T64o37m38a47s 82K92r39e43j84z12e73k 7347390217788

Koncem roku budou hepticke rukavice pro Vive

0/0
26.5.2016 22:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.