Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita HTC Vive je úžasná, ale ta cena. První dojmy

Na hlavu si nasadíte speciální přilbu, do každé ruky vezmete pohybový ovladač a už vám téměř nic nebrání v tom, abyste se ponořili do fantastických světů, jejichž limitem je jen lidská fantazie. Možnost pohybu přitom posouvá zážitek s virtuální sadou HTC Vive na další úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i41c70h63a92l 33P53i21n64d61j78a78k 5793304597807

Zkusil jsem si na tom "fruits katana" zajimavy zazitek. :-)

0/0
29.5.2016 1:18

J53a53n 47P24o66l79a41n78s10k81ý 4602687123641

Virtuální realita v současné podobě dokáže zaujmout hlavné obyčejného človíčka, který už někdy slyšel o konzolích a také ty, kteří mají alespoň půl dioptrie. Pro človéka s dobrým zrakem to bez 4k nemá cenu. Mě prostě vadí ta síť před očima. Tzv. Screen door effect, který je jak na oculusu, tak i na vive. Příští generace spolu s lepším hardware v PC bude to pravé ořechové.

0/0
28.5.2016 19:13

V77í26t 47S79t65r51a56k12a 9485117257627

Bohužel si myslím, že až s 8k rozlišením přijde potřebný efekt dokonalosti. Dost se o VR zajímám (hlavně z hlediska virtuálních prohlídek a 360° videa). Každopádně na výšku je třeba alespoň cca 4 000 px což je opravdu až 8k rozlišení. Pokud vydrží zájem tak bych to viděl tak ještě na 5 let než něco takového přijde.

+1/0
30.5.2016 6:48

T82o72m65á78š 82R54i25c93h45t81r 3333496460847

Sledujeme to s mladým pařanem už drahnou dobu, ale do dnešního dne jsem navzdory oficiálnímu dotazu nedostal odpověď na reálnou podobu reklamačního procesu. Některé zkušenosti uživatelů jsou zatím děsivé.

+1/0
27.5.2016 1:01

T73o90m31a24s 32K71r60e95j59z24e11k 7627820797248

nejlepsi pockat par mesicu, az budou naskladneny shopy u nas.

0/0
27.5.2016 15:52

A11l96e45š 75M65a63l78a95c37h 2258816845560

Původně jsem četl - "virtuální realita THC je úžasná" :)

+3/0
26.5.2016 23:56

J25o14s70e37f 56Š78o11l39t20e22s 8694288680533

K ceně je ovšem zhusta nutné připočítat cenu počítače, kdy pro ideální funkci je potřeba highendová grafika a nový procesor. Takže PC za minimálně 35000 Kč. To už jsme na 60 tisících. A to je za hračku, na kterou nejsou žádné pořádné hry, celkem dost.

0/0
26.5.2016 23:20

L61a21d65a 66N31o52v11a19k 4182373527

no ale dnešní pařiči takový stroj zkrátka už většinou mají.., nebo vymění grafiku za novou....:-P

+3/0
26.5.2016 23:21

L27a94d56a 77N20o13v74a27k 4812273337

a nvidia teď udělala parádní krok dopředu za velmi rozumné ceny....R^

+2/0
26.5.2016 23:21

M98i96r36o17s28l86a61v 49H84e24r54a62n 6258127861

jo leda starsi lidi ktery uz penize davaj jen do toho, mladej clovek co jede nekde ven a do zahranici, tezko :-)

0/0
28.5.2016 12:16

L71a25d96a 34N72o12v61a29k 4292363837

sakra škoda že to nedokázali udělat tak v poloviční ceně... Bya by to jistě naprostá pecka a bylo by vyprodáno... Takhle špatný..., budu si asi ještě nějakou dobu hrát se svým trošku vylepšeným cardboardem....;-(

+2/0
26.5.2016 23:17

K43a63t43e58ř25i93n36a 78D92r41a67h33o26k92o89u31p75i13l42o80v11á 9256931102863

Nevím. Vzhledem k tomu, že se sice člověk může pohybovat v malém prostoru, ale zase těžko bude ve velkém (u OR člověk sedí u klávesnice a normálně chodí). Takže pak vznikají takovéhle divné hry, kdy se můžete trochu hýbat, ale jinak stojíte prakticky na stejném místě. A zase u řešení, která podporují chůzi není potřeba tohle mapování místnosti. Takže momentálně je jediná výhoda to ovládání, které ale OR bude mít brzy také.

0/0
26.5.2016 22:56

L54a65d29a 97N35o94v73a87k 4982593777

jo ale tady přece nejde o nějaké sportování, ale o prožitek z VR.. a pokud se pohneš a narazíš hned do stolu, který ale v brýlích nevidíš, tak jde veškera realita do kopru...

0/0
26.5.2016 23:18

K15a30t79e95ř46i31n74a 17D78r82a39h11o56k18o70u96p53i33l50o62v62á 9286631252163

Nevím, člověk i u normální hry po chvíli zapomene, že ovládá věci klávesnicí a myší a je vnímá jen hru. Židli také, krom toho tohle tě nutí stát na místě. Ve většině her se pohybuješ. To že udělají pár dem přímo na míru vystačí na chvíli, ale pak člověk chce hrát normální hry a pohybovat se dopředu. A nemyslím, že se bude chtít narážet po pár metrech na konec otevřeného světa. ;-D

0/0
26.5.2016 23:59

V81l23a72d43i41m38í51r 15S90t70e97t96k21a 4104152775721

Spíš narážet doma do nábytku, já to koupit u nás v paneláku do 1+1 tak ho můžu odepsat ;-D

0/0
27.5.2016 9:42

T35o78m74a82s 89K96r78e85j12z89e55k 7367360527678

vyhoda Vivu je, ze muzete hrat oboji. Roomscale i seated hry. To zatim Rift nema a co se tyce trackingu, Vive bude mit v Roomscale porad navrch.

0/0
27.5.2016 15:54

T60o41m31a24s 91K93r16e49j96z71e14k 7137790367558

Koupil jsem a nelituju. Jen je potreba pridat na vyvojarske strane a sypat vic zajimaveho obsahu. Zatim jsou to jen hricky, na AAA titul se ceka.

+1/0
26.5.2016 22:32

L35a38d61a 56N50o90v88a37k 4172393817

hele a jdou tam přehrát věci co se točej pro cardboard a tak...?

0/0
26.5.2016 23:19

T45o62m52a48s 24K44r43e70j54z52e48k 7737550587428

jestli mate na mysli 360 videa, tak ano, existuje na to prehravac. Bud Virtual Desktop nebo tohle http://www.whirligig.xyz/player2/

0/0
27.5.2016 15:51

R83o68b42e92r34t 74A81d31á63m10e11k 3966895212204

Jeden a pů měsíce po vydání je to fakt aktuální recenze.Vůbec mi přijde, že jste tu padesát let za dinosurama..

+2/0
26.5.2016 22:24

J50a41n 86F84r63i33d13r44i29c64h 6885458929833

Vive umi veci ktery nepotrebuju takze ja zustanu u Oculusu.

0/−2
26.5.2016 22:04

L80a85d23a 82N93o42v56a52k 4472963887

tak paráda....:-P

0/0
26.5.2016 23:20

P21a87v70e27l 60F44o42l72t63á41n 4370322244

s "dnešní" cenou bych si starosti nedělal

pamětníci si možná vzpomenou kolik stály první "mobily" o velikosti a váze solidní cihly a jaké skvosty oproti tomu máme dnes k dispozici za hubičku

+5/0
26.5.2016 21:59

P70a56v29e45l 39F57o15l19t91á85n 4700252294

to musí být dost dobrá zábava

jestli se to konečně už definitivně uchytí, tak bude zajímavý jak to bude vypadat tak za 5-10 roků

https://www.youtube.com/watch?v=6urJejluX44

http://www.cnews.cz/clanky/virtualni-realita-htc-vive-tohle-3d-chcete-osobni-zkusenost

tahle se s tím nemazlila, byla mazaná, nechala si je přijít na jistou ránu, některý baby sou nebezpečný až zákeřný :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rJ-CvYMZ4ck

0/0
26.5.2016 21:56

M21a76r37t26i17n 84K43y47s66e43l91ý 1566581472383

Kdyby někdo chtěl vidět obsáhlejší videa, doporučuju skouknout Markipliera - má jich asi 10, včetně her uváděných v článku.

+2/0
26.5.2016 12:10

D10r59a20h26o53m84í59r 78S70t98r32o12u67h40a15l 4775778402884

Je docela vtipné, když v jedné chvíli popisujete, jak pohybové ovládání od Nintenda zapadlo, zatímco v druhé chvíli máváte pohybovými ovladači ve virtuální realitě, zatímco OR pro pro změnu využívá Kinect ;-D

Pohybové ovládání nezapadlo. Spousta her i aplikací v mobilu je využívá. Dokonce je i v ovladačích pro chytré televize. Stalo se tak moc součástí našeho života, až se zdá, že zmizelo. Ale není to vůbec pravda. Dopadlo stejně jako kolo. Je tak často mezi námi, že se vůbec nepozastavujeme nad tím, jak skvělý je to vynález.

Ano, na konzolích to nebyla až taková výhra a mnoho her tohoto potenciálu nevyužilo. A víte proč? Protože většina lidí nechce během střílečky chodit každých deset minut do sprchy. Dospělí, narozdíl od dětí, hru považují za mentální tréning. Zatímco zkrotit reaktor v dítěti vyžaduje obrovské úsilí, tak dospělý člověk, který se vrátí ze šichty, je často tak utahaný, že mu úplně stačí hýbat prsty.

No a peníze má kdo? Dřív tatínek kupoval dítěti vláčky, aby si mohl hrát. Dneska dělá to samé s konzolí. No to je jasné, že si koupí konzoli pro sebe :-). Tak proč by na něj měl kupovat pohybové zbytečnosti, které stejně nevyužije?

+5/−2
26.5.2016 9:20
Foto

O28n22d61ř86e13j 20Z25a38c37h 3193620113462

Že pohybové ovládání pokračuje v mobilech / VR jsem přeci psal i v původním článku o vynálezech, které zapadly. Kinect, Move ani Wii U, kterých se bod o pohybovém ovládání týkal, úspěšné nejsou. To je jako tvrdit, že N-Gage byl úspěch, protože ten koncept tady vlastně teď je ;-D

+3/0
26.5.2016 10:08

M11a56r71t62i85n 20C15u13m67p90e77l46i46k 7851200443982

souhlasim....nebo jako rici, ze virtualni reality v minulem stoleti nebyl fail, jelikoz VR tu je s nami i dnes...a tez si dovoluji tvrdit, ze pohybove PSMOVE, KINECT, WII se neuchytili...vyrobci i hraci zcela jiste cekali mnohem vetsi rozsireni a vyuziti a ne nekolik casual hricek

+1/0
26.5.2016 11:00

D12r85a77h79o16m48í80r 47S58t38r49o73u44h50a42l 4895698102304

Já psal v reakci na tento článek :-). Nikde nevidím ani odkaz, který by ukazoval, že toto je pokračováním nějakého širšího cyklu.

Každopádně takřka každý vynález měl z počátku problémy. Často to bylo způsobené uzavřeností systému, nedostatečným HW nebo špatným odhadem cílové skupiny. Typickým příkladem je například chytrý telefon. Kdo si dnes vzpomene (kromě Rybky) na první mobily s windows nebo symbianem? Nápad, který se ukázal životaschopný jen v případě masového prodeje byl původně cílen jen na manažerskou oblast. Jak se ale ukázalo, na smartphone je důležitější mít simulátor pití piva, než kvalitně zpracovaný kalendář.

Vzpomínáte na Die by the Sword? V době před takřka dvaceti lety přišli s alternativním řízením pohybu meče pomocí myši. Už tehdy recenzent v Levelu (nepamatuji si, kdo tu recenzi psal) dával jasně najevo - doba ještě neuzrála na to, aby se dala tato hra takto intuitivně ovládat. Vau, najednou to máme tady. Už se těším, až někdo ten port udělá :-)

+2/0
26.5.2016 15:23

J39o58s16e24f 54Č78i23h19á93k 7951359730776

Dost mi vadí, že nejsou vidět ruce. Pistole levitující ve vzduchu není moc přirozená.

+5/−1
26.5.2016 4:46

L52u26k73á62š 98V60l33k 2751649244146

Vidím 2 možné důvody.

1. Technicky je to snažší "vyrobit".

Anebo

2. (Už jsem to tu před pár měsíci psal) možná je to kvůli tomu aby lidem nebylo "blbě". Prý nějaká firma zkoušela jednu hru s lezením po skalách a když lidem vycházeli ruce přímo z těla, tak měli závratě. Pokud ruce "ušmikly", že zůstali jen "rukavice", tak to bylo lepší.

K tomu bodu 2 nevím co je na tom pravdy, ale dá se tomu věřit. Vždyť každý už viděl nějaká ta videa VR s blbou jízdou po horské dráze, nebo zachraňování kočičky na prkně z okna, tak většina lidí to nedávala.

+2/0
26.5.2016 7:04

M72a56r73e27k 27Z42a95h13r94a50d44i77l 6724369715651

U bodu dva by v tom případě měla být v nastavení možnost ruce zobrazit/skrýt ...

+2/0
26.5.2016 8:38

T61o69m66a37s 63K42r23e10j66z96e26k 7257160107698

Koncem roku budou hepticke rukavice pro Vive

0/0
26.5.2016 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.