Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Minimální rozdíly v grafice naznačují, že je DOOM předělávkou z konzole

Hratelnost kampaně v letošním DOOMu je excelentní. Hra však může být obstojnou předělávkou z konzolí. Naše amatérská analýza naznačuje, že pokročilé nastavení grafiky na hru nemá zásadní dopad. A není to jediná indicie, že je řada možností v menu jen na oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o81n96d31a 85H43e35j95l67í35k 1688253679217

Je škoda, že tu jsou konzole, často zela degradují celou hru. Už to ovládání na 4 tlačítka a pohyb o celý metr skokově (co jsem se nanadával ve Wolfensteinovi!), grafika.....konzole prostě škodí ;-(

+2/0
29.5.2016 15:03

A31n50d97r81e56j 13B88r65a43b66e91c 4852741687554

Neni to tak jednoznacne. Konzole vyvojare naucili neuveritelne efektivni optimalizaci. Lide sice nadavaji, ze na ctyri roky starem pocitaci casto rozbehaji i nove hry...ale oni by ty same tituly bez existence konzoli dost mozna vubec nespustili. Konzole jsou podle me hnacim motorem optimalizace.

+1/−1
29.5.2016 17:15

A94n98d67r92e96j 83B63r48a87b10e92c 4862561427304

*konzole naucily, placnul jsem se preventivne pres prsty

+2/0
29.5.2016 17:15

T10o33n95d59a 57H26e31j58l26í68k 1988493489407

Nojo, jenže oni optimalizují i gameplay, ovládání a další důležité věci, které tím ztrácejí výrazně na hodnotě. A to je prostě absolutní škoda.

+5/0
29.5.2016 17:47

G38a98b67r65i49e72l 36H11o31r70t36e66n 9111199813624

To je pak ale otázka, čemu říkáte optimalizace. Zjednodušování modelů, ořezávání tesselace a textur či osekávání možností fyziky? Na kolik AAA her, u kterých lze na výkoném PC nastavením dosáhnout viditelně kvalitnější grafiky proti verzi pro konzole s třetinovým výkonem, si vzpomenete?

0/0
31.5.2016 17:13

J25a41n 33T23o65d67o88r25o21v39i73č 9505511347972

A proč to teda ti vývojáři na ty konzole furt dělají?

0/0
1.6.2016 23:11
Foto

P44e25t18r 58W10a34t31z17k68e 7924985129356

Dneska se hlavně hry na PC šijou vesměs horkou jehlou a v průběhu vydání se pak na hru vydávají různé záplaty a opravy, také se většinou záměrně nevyužívá vysoký potenciál PC, protože čím větší skok kupředu, tím větší ztráta peněz pro byznys, takže dělat v tomto oboru co nejmenší krůčky je ku prospěchu firem a tak bychom to měli chápat, je to byznys jako každý jiný.........

+1/0
28.5.2016 19:44

V33l89a25s21t75i62m53i67l 26S35v74o69b20o52d54a 7203988855594

Máte pravdu. Vývoj grafických karet se v podstatě zastavil již před lety, ale zákazníkům to zjevně stačí. Podle toho, kolik tyto karty stojí, lze jednoznačně říci, že je o ně stále slušný zájem.

Důkazem toho jsou i samotné recenze výkonu grafických karet - již roky se realizují za pomocí technologických dem a her o stále stejné grafické koncepci (principu), přičemž za velký úspěch se pokládá to, že nová generace grafické karty je v této grafické koncepci o pár desítek procent výkonnější (rychlejší), než grafické karty minulé řady.

0/0
28.5.2016 19:55

T96o71n90í51k 92K60u80t38t93m34a63n29n 6653658632

Ano, jistě, máte pravdu, vývoj se zastavil před lety, a proto srovnejte například loňskou grafickou kartu s kartou starou čtyři nebo pět let. A pak nám, prosím, poreferujte, jak je to s tím vývojem, který se před lety zastavil.

+1/0
28.5.2016 23:44

L91u30k23á61š 73V87l80k 2401289894426

Souhlas :o) ooo). Dal jsem si malou práci a našel, že PŘESNĚ před 5 lety (květen 2011) byla dána do prodeje GTX 560 ti s 384 stream procesory. Od té doby NVIDIA vydala na 30 modelů karet (tomshardware: gpu-hierarchy). Počítám mezi tou 30kou i 2 poslední 1080 a 1070. A GTX 1080 (vydaná květen 2016) má 2560 stream procesorů, což je 6,66 x více. Takže dalo by se říci, že výkon karet narostl za posledních 5 let téměř 7 násobně. :-)

0/0
29.5.2016 0:46

P87e89t81r 75B95o68k17v49a15j 3626410482326

jestli mate pocit ze rychlost karet je jen o stream procesorech, no tak potes koste.... Co treba rychlost pameti? co treba nove technologie jako je HBM?

0/0
29.5.2016 0:55

L60u94k34á58š 43V61l15k 2181149554596

Nikde nepíšu, že rychlost je jen o stream procesorech. Navíc tam jasně píšu "dalo by se říci" (čili z všeobecného pohledu, nebudu vše vypisovat), a ne že je to 100 %.

Ale opravuji se vidím to spíše 300 % výkonnostní nárůst za 5 let. Našel jsem výkon ve hrách 560 Ti vs 980 Ti + zohlednění 1080ky k tomu...

0/0
29.5.2016 1:19

L33u95k46á21š 70V25l41k 2721619594716

S tou horkou jehlou bych moc nesouhlasil. Vždyť vždycky je na hře co opravovat, to by nevyšla nikdy. Nikdy vlastně nemusí být hotová, pokaždé se něco najde co zlepšit, opravit (myslím velké hry, né hopsačky apod.). Přirovnám to třeba k baráku, kde je také vždy co dělat... A je tu dost příkladů, že hru odložili, a stejně rok vychází patche, ale nemá cenu prodlužovat vydání o celý rok když jde o opravu 1 % z obrovské velikosti hry... Člověk se na to musí dívat trochu rozumněji myslím...

+1/0
28.5.2016 19:59

V89á55c27l37a94v 21M25a60š10a59t 2801903119776

Já bych naopak souhlasil. Už jen to, jak se dnes rozmáhá metoda vydávání skrze early access ukazuje, jak se přístup vývojářů změnil.

Nepamatuji si hru, která by byla po vydání problémová, a byla stará řekněme pět let a více. Vzpomeňme na AC Unity, nebo Batman Arkham Knight (doufam, že to jen ten správný... zkrátka ten poslední díl, který dokonce na čas stáhli z prodeje).

Jedna věc je záplatování drobností- tam je to opavdu mravenčí práce, ke které je nutný feedback tisíců uživatelů. Druhá věc je špatná (ne-li přímo odfláklá) optimalizace, kompatibilita, stabilita, či celková funkčnost hry.

0/0
28.5.2016 23:59

L63u31k96á66š 83V34l83k 2441319524106

Já bych z toho nedělal vědu a beru to jak to je. Možná jsem trochu splachovací, ale i tak trochu v tom vidím i náročnost vytvořit velkou hru a pochopení. Prostě vždy počkám na recenze a názory hráčů, kterých jsou tisíce hned po vydání hry. Jasně najdou se extrémní špatné výjimky jako AC Unity, nebo ten Batman, ale zase se najde plno her kdy to šlape od začátku a opravují se jen drobnosti. Já prostě v tom vidím, že vývoj veleher trvá léta, kolikrát toho mají vývojáři plné zuby dělat na jedné hře den co den 3 roky třeba. A ikdyž dnes na hry jsou enginy kde je toho hodně ulehčeno, přesto i tak vytvořit velkou hru je práce na dlouhatánské lokty. Jak říkám, problém vidím když mi praskne odpad pod vanou, tohle mě nechává chladným - páč tomu jde předejít když hru nebudu kupovat v den vydání :o) ooo)

0/0
29.5.2016 0:30

D31a95v78i88d 31S68z86ü71l88l14ö 2778416152669

Tak hlavně to podle videa působí jako hrozná nuda...

+1/−6
28.5.2016 16:27

V93l91a52s54t10i52m15i45l 42S17v93o43b16o76d35a 7863558345744

Máte pravdu, je to nuda. Hlavně je škoda (když nepočítám "pekelné" levely), že se opět nedokázali odstřihnout od podoby levelů, které působí jak kompenzace ztráty zaměstnání horníků z OKD ;-D.

Zase abych jen nekritizoval: Doom 4 je sice horší, než Doom 3, ale byla-li ústřední myšlenka vytvořit novodobé remake Doomu 1 a 2, tak zase nemohu říci, že na to šli nějak nešťastně, naopak.

+1/−5
28.5.2016 18:57

F37i72l24i46p 71D78u90š93e28k 3229720844891

Ackoliv se me novy Doom nelibi, tady se musim zastat ID. Pane Brabec, problem vaseho clanku je prave to, ze zminenym technologiim nerozumite a tudiz tam ten rozdil nevidite. To ze Doom vypada jakz takz stejne na konzolich a PC, neni kvuli tomu, ze by to byl jakysi port z konzoli, je to diky id Tech 6. Je to diky virtual textures apod. Je to diky tomu, ze ten engine byl tak staveny. Rozdily jsou hlavne ve stinech, reflexich, particlech a v detailnosti textur na nejvyssi MipMap. A tohle vse by krasne bylo videt, kdyby ten test delal profik a ne amater na iDnes.cz ;-O

+9/−1
28.5.2016 13:19

J90a98n 88M41a40l88á31s10e93k 8851627706933

Docela Vám rozumím, ale je to jak u nás ve firmě. Programátoři vymyslí úžasnou technologii, dokáží o ní básnit dvě hodiny, ale výsledek je jen jeden - zda-li je zákazník spokojený nebo ne. A toho opravdu nezajímá co pod pokličkou, ale jak to funguje a vypadá. Proto z mého pohledu je tento subjektivní neprofesionální test přínosnější než odborné rozbory.

+7/0
28.5.2016 19:05

A87n62d19r46e11j 58B53r65a77b93e78c 4552801757194

A vy se okolo herniho vyvoje pohybujete? Nejakou predstavu o technologiich precijen mam. Mam amaterske zkusenosti s vyvojem, predstavu o tom, jak funguje PBR, jak za pomoci Unreal Engine hry vznikaji, zkusenosti s 3D modelovanim a texturovanim a ctu si nektere odborne clanky o vyvoji.

Nerikam navic, ze to nevypada lepe...ale rozdily u PC verze na nejhorsi a nejlepsi nastaveni nijak markantni nejsou. Ostatne to muzete posoudit sam z obrazku v clanku. Jiste, mega texture je sporna technologie. Resi sice opakovani textur, na ktere uz dnes existuje spousta jinych triku. Zaroven ma pry problem s jejich ostrosti.

0/0
29.5.2016 17:13

F57i85l33i68p 32D14u52š16e87k 3929560654121

Ano, profesionalne uz nekolik let. Problem je, ze nevite na co se divat a co vlastne porovnavat. Klidne muzem zaspekulovat nad vasima obrazkama.

Obrazky s reflections - tam rozdil na low a ultra vidite i vy. Rozdil mezi ultra a medium bude pravdepodobne v nizsi range v reflexi nebo v reflexi nebude vse jako ve scene. Jenze z uhlu, z ktereho jste ten obrazek udelal, to videt samozrejme neni.

Obrazky se stiny - i na vasem obrazku je krasne videt, ze shadow na ultra ma vyssi rozliseni shadow mapy. Stin je na hrane ostrejsi. Lepsi by to bylo videt na stinu nejake postavy atp. nez na stinu statickeho objektu.

Obrazky s particlama - Ano, zde na particlech neni skoro videt zadny rozdil. Ponechme stranou spekulaci jestli zrovna tohle je delano particlem, predpokladejme ze ano. Problem je, ze vy predpokladate, ze engine resi detail particlu jejich poctem. Uz davno neplati rovnice, kdy nejakych par stovek particlu vam zastavilo komp. Takze tady muzu spekulovat (hru nemam), ze vyssi nastaveni bude na nich zapinat treba fyziku, svetla (kazdy particle muze emitovat svetlo) a nebo soft particles. Jenze to z vasich obrazku poznat neni, protoze na rozpoznani techto efektu jsou spatne udelane. Tady by bylo lepsi video, nez obrazky.

Staci to takto?

0/0
30.5.2016 22:45

J74i42ř85í 61K75r76a89u37s 2836803201246

Konzolovú hru len tak nejde hacknúť , na PC to aj pri novších ochranných systémoch sa dá...

A kde sú tie časy taktovania grafiky a dnes aj CPU a prídavných chladení , len aby to tá moja bedňa zvládla....

Myslím si , že prerábka z konzole nykdy nedosiahne kvality hry urobenej primárne pre PC ....

+2/−2
28.5.2016 10:22

J40a33n 22K15a19r85e58l 22N22o51v18a61k 5926484898456

Zajimave, warez na konzolich je celkem uspesny :D

+2/0
28.5.2016 18:14

J56a31n52o 54K91r50o90b45o17t 4274783140843

Prostě konzole zabily technologický rozvoj her. Docela se mi stýská po době kdy člověk musel každého půl roku upgradovat PC. Dneska jedu na 4 roky starém Pc a nenarazil jsem na nic při čem by se zapotilo.

+7/−6
28.5.2016 6:57

D80a73n14i22e54l 90B79e39d10r77n17í96č52e89k 4332339331684

Někdo zase musí přijít s nadupanou hrou čistě pro pc, která ukáže nový standard

+5/0
28.5.2016 9:16

M36i85r54e80k 62Z37á65v31o88d41n76ý 7972917160548

Jste sadomasochista, že rád vyhazujete peníze? Znám tedy lepší způsoby, jak se zabavit, než každého půl roku dávat peníze za nový počítač. Pokud chcete technologický rozvoj, pořiďte si virtuální realitu. Tam můžete své peníze odevzdat celkem rychle :))

+6/−2
28.5.2016 11:10

J37a41n 76Š13l49é48g56l 8202150558523

Opravdu si myslíte, že počítač potřebujete každých půl roku? Dobrý herní počítač vydrží 2 - 3 roky.... navíc tam máte hry, které konzole fakt nikdy mít nebudou (strategie, simulátory apod...)

0/0
29.5.2016 10:23

V45l56a48s60t67i21m82i58l 52S27v39o98b21o75d55a 7323128475614

V podstatě máte pravdu. Ale já to spíše vítám. Myslím si, že tato situace dala šanci malým vývojářským studiím a časem se to možná projeví i tak, že se hry velkých studií budou rozvíjet i jiným směrem, než jen tím graficko-technologickým.

0/0
28.5.2016 19:45

P12e85t11r 51B25o58k55v29a83j 3296790742496

kupte si 4k monitor a muzete jit nakupovat... ani karta za 45k Vam neutahne noveho dooma stabilne v 30 fps na ultra...

0/−2
29.5.2016 0:58
Foto

L34u19k91á18š 81N37a73v64a25r43a 2638368961419

Tak ony ty rozdíly tam vidět jsou, to zase ne že ne, ale je pravda, že jsem je čekal větší (zvlášť když doporučené požadavky chtějí 2x silnější grafiku a procesor, než ty minimální)

0/0
28.5.2016 1:07

J65a36n 92K25a54r71e52l 53N65o44v15a32k 5126224908976

je dobře, že jste použili slovo amaterská.. :) on se tim portem nikdo netaji uz pred betou ;-D

+1/0
28.5.2016 0:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.