Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Minimální rozdíly v grafice naznačují, že je DOOM předělávkou z konzole

Hratelnost kampaně v letošním DOOMu je excelentní. Hra však může být obstojnou předělávkou z konzolí. Naše amatérská analýza naznačuje, že pokročilé nastavení grafiky na hru nemá zásadní dopad. A není to jediná indicie, že je řada možností v menu jen na oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o36n10d79a 61H76e82j13l60í72k 1308643449897

Je škoda, že tu jsou konzole, často zela degradují celou hru. Už to ovládání na 4 tlačítka a pohyb o celý metr skokově (co jsem se nanadával ve Wolfensteinovi!), grafika.....konzole prostě škodí ;-(

+2/0
29.5.2016 15:03

A26n41d46r85e82j 42B33r72a24b76e37c 4602661747234

Neni to tak jednoznacne. Konzole vyvojare naucili neuveritelne efektivni optimalizaci. Lide sice nadavaji, ze na ctyri roky starem pocitaci casto rozbehaji i nove hry...ale oni by ty same tituly bez existence konzoli dost mozna vubec nespustili. Konzole jsou podle me hnacim motorem optimalizace.

+1/−1
29.5.2016 17:15

A70n96d45r44e93j 80B76r48a88b81e42c 4602721457104

*konzole naucily, placnul jsem se preventivne pres prsty

+2/0
29.5.2016 17:15

T75o17n61d71a 46H62e12j16l51í64k 1818463219337

Nojo, jenže oni optimalizují i gameplay, ovládání a další důležité věci, které tím ztrácejí výrazně na hodnotě. A to je prostě absolutní škoda.

+5/0
29.5.2016 17:47

G52a10b20r17i88e88l 75H84o30r50t19e48n 9921579133504

To je pak ale otázka, čemu říkáte optimalizace. Zjednodušování modelů, ořezávání tesselace a textur či osekávání možností fyziky? Na kolik AAA her, u kterých lze na výkoném PC nastavením dosáhnout viditelně kvalitnější grafiky proti verzi pro konzole s třetinovým výkonem, si vzpomenete?

0/0
31.5.2016 17:13

J80a59n 37T24o10d29o98r94o37v60i67č 9905921787212

A proč to teda ti vývojáři na ty konzole furt dělají?

0/0
1.6.2016 23:11
Foto

P44e64t24r 45W80a32t53z82k55e 7334905869206

Dneska se hlavně hry na PC šijou vesměs horkou jehlou a v průběhu vydání se pak na hru vydávají různé záplaty a opravy, také se většinou záměrně nevyužívá vysoký potenciál PC, protože čím větší skok kupředu, tím větší ztráta peněz pro byznys, takže dělat v tomto oboru co nejmenší krůčky je ku prospěchu firem a tak bychom to měli chápat, je to byznys jako každý jiný.........

+1/0
28.5.2016 19:44

V61l97a69s54t12i11m82i31l 19S96v33o32b11o24d78a 7383308845904

Máte pravdu. Vývoj grafických karet se v podstatě zastavil již před lety, ale zákazníkům to zjevně stačí. Podle toho, kolik tyto karty stojí, lze jednoznačně říci, že je o ně stále slušný zájem.

Důkazem toho jsou i samotné recenze výkonu grafických karet - již roky se realizují za pomocí technologických dem a her o stále stejné grafické koncepci (principu), přičemž za velký úspěch se pokládá to, že nová generace grafické karty je v této grafické koncepci o pár desítek procent výkonnější (rychlejší), než grafické karty minulé řady.

0/0
28.5.2016 19:55

T50o38n74í82k 77K21u32t27t37m75a80n89n 6193428872

Ano, jistě, máte pravdu, vývoj se zastavil před lety, a proto srovnejte například loňskou grafickou kartu s kartou starou čtyři nebo pět let. A pak nám, prosím, poreferujte, jak je to s tím vývojem, který se před lety zastavil.

+1/0
28.5.2016 23:44

L42u39k89á23š 87V91l95k 2891349664906

Souhlas :o) ooo). Dal jsem si malou práci a našel, že PŘESNĚ před 5 lety (květen 2011) byla dána do prodeje GTX 560 ti s 384 stream procesory. Od té doby NVIDIA vydala na 30 modelů karet (tomshardware: gpu-hierarchy). Počítám mezi tou 30kou i 2 poslední 1080 a 1070. A GTX 1080 (vydaná květen 2016) má 2560 stream procesorů, což je 6,66 x více. Takže dalo by se říci, že výkon karet narostl za posledních 5 let téměř 7 násobně. :-)

0/0
29.5.2016 0:46

P23e79t17r 73B54o35k48v98a45j 3816860242906

jestli mate pocit ze rychlost karet je jen o stream procesorech, no tak potes koste.... Co treba rychlost pameti? co treba nove technologie jako je HBM?

0/0
29.5.2016 0:55

L43u79k82á54š 54V38l17k 2231889224816

Nikde nepíšu, že rychlost je jen o stream procesorech. Navíc tam jasně píšu "dalo by se říci" (čili z všeobecného pohledu, nebudu vše vypisovat), a ne že je to 100 %.

Ale opravuji se vidím to spíše 300 % výkonnostní nárůst za 5 let. Našel jsem výkon ve hrách 560 Ti vs 980 Ti + zohlednění 1080ky k tomu...

0/0
29.5.2016 1:19

L48u48k17á95š 97V54l48k 2491259864966

S tou horkou jehlou bych moc nesouhlasil. Vždyť vždycky je na hře co opravovat, to by nevyšla nikdy. Nikdy vlastně nemusí být hotová, pokaždé se něco najde co zlepšit, opravit (myslím velké hry, né hopsačky apod.). Přirovnám to třeba k baráku, kde je také vždy co dělat... A je tu dost příkladů, že hru odložili, a stejně rok vychází patche, ale nemá cenu prodlužovat vydání o celý rok když jde o opravu 1 % z obrovské velikosti hry... Člověk se na to musí dívat trochu rozumněji myslím...

+1/0
28.5.2016 19:59

V51á19c63l31a55v 50M19a96š16a55t 2251983789186

Já bych naopak souhlasil. Už jen to, jak se dnes rozmáhá metoda vydávání skrze early access ukazuje, jak se přístup vývojářů změnil.

Nepamatuji si hru, která by byla po vydání problémová, a byla stará řekněme pět let a více. Vzpomeňme na AC Unity, nebo Batman Arkham Knight (doufam, že to jen ten správný... zkrátka ten poslední díl, který dokonce na čas stáhli z prodeje).

Jedna věc je záplatování drobností- tam je to opavdu mravenčí práce, ke které je nutný feedback tisíců uživatelů. Druhá věc je špatná (ne-li přímo odfláklá) optimalizace, kompatibilita, stabilita, či celková funkčnost hry.

0/0
28.5.2016 23:59

L19u51k44á95š 59V76l34k 2661359354156

Já bych z toho nedělal vědu a beru to jak to je. Možná jsem trochu splachovací, ale i tak trochu v tom vidím i náročnost vytvořit velkou hru a pochopení. Prostě vždy počkám na recenze a názory hráčů, kterých jsou tisíce hned po vydání hry. Jasně najdou se extrémní špatné výjimky jako AC Unity, nebo ten Batman, ale zase se najde plno her kdy to šlape od začátku a opravují se jen drobnosti. Já prostě v tom vidím, že vývoj veleher trvá léta, kolikrát toho mají vývojáři plné zuby dělat na jedné hře den co den 3 roky třeba. A ikdyž dnes na hry jsou enginy kde je toho hodně ulehčeno, přesto i tak vytvořit velkou hru je práce na dlouhatánské lokty. Jak říkám, problém vidím když mi praskne odpad pod vanou, tohle mě nechává chladným - páč tomu jde předejít když hru nebudu kupovat v den vydání :o) ooo)

0/0
29.5.2016 0:30

D27a51v10i90d 42S46z97ü13l45l38ö 2728906322829

Tak hlavně to podle videa působí jako hrozná nuda...

+1/−6
28.5.2016 16:27

V65l14a90s16t35i33m49i38l 87S88v12o13b53o65d20a 7713838835384

Máte pravdu, je to nuda. Hlavně je škoda (když nepočítám "pekelné" levely), že se opět nedokázali odstřihnout od podoby levelů, které působí jak kompenzace ztráty zaměstnání horníků z OKD ;-D.

Zase abych jen nekritizoval: Doom 4 je sice horší, než Doom 3, ale byla-li ústřední myšlenka vytvořit novodobé remake Doomu 1 a 2, tak zase nemohu říci, že na to šli nějak nešťastně, naopak.

+1/−5
28.5.2016 18:57

F26i37l98i18p 16D72u18š26e94k 3429790454601

Ackoliv se me novy Doom nelibi, tady se musim zastat ID. Pane Brabec, problem vaseho clanku je prave to, ze zminenym technologiim nerozumite a tudiz tam ten rozdil nevidite. To ze Doom vypada jakz takz stejne na konzolich a PC, neni kvuli tomu, ze by to byl jakysi port z konzoli, je to diky id Tech 6. Je to diky virtual textures apod. Je to diky tomu, ze ten engine byl tak staveny. Rozdily jsou hlavne ve stinech, reflexich, particlech a v detailnosti textur na nejvyssi MipMap. A tohle vse by krasne bylo videt, kdyby ten test delal profik a ne amater na iDnes.cz ;-O

+9/−1
28.5.2016 13:19

J21a23n 92M72a42l60á10s11e65k 8881637216873

Docela Vám rozumím, ale je to jak u nás ve firmě. Programátoři vymyslí úžasnou technologii, dokáží o ní básnit dvě hodiny, ale výsledek je jen jeden - zda-li je zákazník spokojený nebo ne. A toho opravdu nezajímá co pod pokličkou, ale jak to funguje a vypadá. Proto z mého pohledu je tento subjektivní neprofesionální test přínosnější než odborné rozbory.

+7/0
28.5.2016 19:05

A39n92d42r92e72j 53B88r61a16b54e66c 4942841427274

A vy se okolo herniho vyvoje pohybujete? Nejakou predstavu o technologiich precijen mam. Mam amaterske zkusenosti s vyvojem, predstavu o tom, jak funguje PBR, jak za pomoci Unreal Engine hry vznikaji, zkusenosti s 3D modelovanim a texturovanim a ctu si nektere odborne clanky o vyvoji.

Nerikam navic, ze to nevypada lepe...ale rozdily u PC verze na nejhorsi a nejlepsi nastaveni nijak markantni nejsou. Ostatne to muzete posoudit sam z obrazku v clanku. Jiste, mega texture je sporna technologie. Resi sice opakovani textur, na ktere uz dnes existuje spousta jinych triku. Zaroven ma pry problem s jejich ostrosti.

0/0
29.5.2016 17:13

F17i53l94i18p 52D51u90š39e72k 3479390324831

Ano, profesionalne uz nekolik let. Problem je, ze nevite na co se divat a co vlastne porovnavat. Klidne muzem zaspekulovat nad vasima obrazkama.

Obrazky s reflections - tam rozdil na low a ultra vidite i vy. Rozdil mezi ultra a medium bude pravdepodobne v nizsi range v reflexi nebo v reflexi nebude vse jako ve scene. Jenze z uhlu, z ktereho jste ten obrazek udelal, to videt samozrejme neni.

Obrazky se stiny - i na vasem obrazku je krasne videt, ze shadow na ultra ma vyssi rozliseni shadow mapy. Stin je na hrane ostrejsi. Lepsi by to bylo videt na stinu nejake postavy atp. nez na stinu statickeho objektu.

Obrazky s particlama - Ano, zde na particlech neni skoro videt zadny rozdil. Ponechme stranou spekulaci jestli zrovna tohle je delano particlem, predpokladejme ze ano. Problem je, ze vy predpokladate, ze engine resi detail particlu jejich poctem. Uz davno neplati rovnice, kdy nejakych par stovek particlu vam zastavilo komp. Takze tady muzu spekulovat (hru nemam), ze vyssi nastaveni bude na nich zapinat treba fyziku, svetla (kazdy particle muze emitovat svetlo) a nebo soft particles. Jenze to z vasich obrazku poznat neni, protoze na rozpoznani techto efektu jsou spatne udelane. Tady by bylo lepsi video, nez obrazky.

Staci to takto?

0/0
30.5.2016 22:45

J36i59ř48í 44K96r27a43u24s 2836113681356

Konzolovú hru len tak nejde hacknúť , na PC to aj pri novších ochranných systémoch sa dá...

A kde sú tie časy taktovania grafiky a dnes aj CPU a prídavných chladení , len aby to tá moja bedňa zvládla....

Myslím si , že prerábka z konzole nykdy nedosiahne kvality hry urobenej primárne pre PC ....

+2/−2
28.5.2016 10:22

J56a97n 15K68a35r77e56l 27N82o93v21a92k 5546674468476

Zajimave, warez na konzolich je celkem uspesny :D

+2/0
28.5.2016 18:14

J62a69n54o 43K30r15o35b56o15t 4324963670983

Prostě konzole zabily technologický rozvoj her. Docela se mi stýská po době kdy člověk musel každého půl roku upgradovat PC. Dneska jedu na 4 roky starém Pc a nenarazil jsem na nic při čem by se zapotilo.

+7/−6
28.5.2016 6:57

D12a32n51i35e81l 94B53e85d70r46n69í81č15e11k 4412479541894

Někdo zase musí přijít s nadupanou hrou čistě pro pc, která ukáže nový standard

+5/0
28.5.2016 9:16

M39i80r94e60k 23Z56á35v14o51d72n57ý 7622137790888

Jste sadomasochista, že rád vyhazujete peníze? Znám tedy lepší způsoby, jak se zabavit, než každého půl roku dávat peníze za nový počítač. Pokud chcete technologický rozvoj, pořiďte si virtuální realitu. Tam můžete své peníze odevzdat celkem rychle :))

+6/−2
28.5.2016 11:10

J28a79n 70Š68l67é72g71l 8912600918323

Opravdu si myslíte, že počítač potřebujete každých půl roku? Dobrý herní počítač vydrží 2 - 3 roky.... navíc tam máte hry, které konzole fakt nikdy mít nebudou (strategie, simulátory apod...)

0/0
29.5.2016 10:23

V84l61a25s13t92i18m59i42l 67S85v13o50b19o94d10a 7763538805384

V podstatě máte pravdu. Ale já to spíše vítám. Myslím si, že tato situace dala šanci malým vývojářským studiím a časem se to možná projeví i tak, že se hry velkých studií budou rozvíjet i jiným směrem, než jen tím graficko-technologickým.

0/0
28.5.2016 19:45

P18e43t88r 91B85o30k70v77a86j 3266660872436

kupte si 4k monitor a muzete jit nakupovat... ani karta za 45k Vam neutahne noveho dooma stabilne v 30 fps na ultra...

0/−2
29.5.2016 0:58
Foto

L68u90k70á72š 88N47a78v48a12r70a 2228128241399

Tak ony ty rozdíly tam vidět jsou, to zase ne že ne, ale je pravda, že jsem je čekal větší (zvlášť když doporučené požadavky chtějí 2x silnější grafiku a procesor, než ty minimální)

0/0
28.5.2016 1:07

J61a72n 67K94a28r21e32l 83N88o94v68a38k 5826324398726

je dobře, že jste použili slovo amaterská.. :) on se tim portem nikdo netaji uz pred betou ;-D

+1/0
28.5.2016 0:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.