Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Minimální rozdíly v grafice naznačují, že je DOOM předělávkou z konzole

Hratelnost kampaně v letošním DOOMu je excelentní. Hra však může být obstojnou předělávkou z konzolí. Naše amatérská analýza naznačuje, že pokročilé nastavení grafiky na hru nemá zásadní dopad. A není to jediná indicie, že je řada možností v menu jen na oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o44n68d55a 87H30e37j24l38í11k 1118843689907

Je škoda, že tu jsou konzole, často zela degradují celou hru. Už to ovládání na 4 tlačítka a pohyb o celý metr skokově (co jsem se nanadával ve Wolfensteinovi!), grafika.....konzole prostě škodí ;-(

+2/0
29.5.2016 15:03

A46n47d67r18e14j 14B57r85a61b63e10c 4802631337344

Neni to tak jednoznacne. Konzole vyvojare naucili neuveritelne efektivni optimalizaci. Lide sice nadavaji, ze na ctyri roky starem pocitaci casto rozbehaji i nove hry...ale oni by ty same tituly bez existence konzoli dost mozna vubec nespustili. Konzole jsou podle me hnacim motorem optimalizace.

+1/−1
29.5.2016 17:15

A91n72d40r22e64j 23B49r88a87b67e94c 4722831347754

*konzole naucily, placnul jsem se preventivne pres prsty

+2/0
29.5.2016 17:15

T38o13n85d12a 27H76e36j44l63í62k 1888793829157

Nojo, jenže oni optimalizují i gameplay, ovládání a další důležité věci, které tím ztrácejí výrazně na hodnotě. A to je prostě absolutní škoda.

+5/0
29.5.2016 17:47

G55a16b65r13i89e45l 38H69o71r13t77e96n 9571799493194

To je pak ale otázka, čemu říkáte optimalizace. Zjednodušování modelů, ořezávání tesselace a textur či osekávání možností fyziky? Na kolik AAA her, u kterých lze na výkoném PC nastavením dosáhnout viditelně kvalitnější grafiky proti verzi pro konzole s třetinovým výkonem, si vzpomenete?

0/0
31.5.2016 17:13

J41a72n 60T84o34d96o94r60o16v56i64č 9375761597742

A proč to teda ti vývojáři na ty konzole furt dělají?

0/0
1.6.2016 23:11
Foto

P42e66t83r 42W60a39t68z92k88e 7474685419826

Dneska se hlavně hry na PC šijou vesměs horkou jehlou a v průběhu vydání se pak na hru vydávají různé záplaty a opravy, také se většinou záměrně nevyužívá vysoký potenciál PC, protože čím větší skok kupředu, tím větší ztráta peněz pro byznys, takže dělat v tomto oboru co nejmenší krůčky je ku prospěchu firem a tak bychom to měli chápat, je to byznys jako každý jiný.........

+1/0
28.5.2016 19:44

V34l29a28s56t94i54m31i25l 28S96v79o57b21o14d96a 7423798105914

Máte pravdu. Vývoj grafických karet se v podstatě zastavil již před lety, ale zákazníkům to zjevně stačí. Podle toho, kolik tyto karty stojí, lze jednoznačně říci, že je o ně stále slušný zájem.

Důkazem toho jsou i samotné recenze výkonu grafických karet - již roky se realizují za pomocí technologických dem a her o stále stejné grafické koncepci (principu), přičemž za velký úspěch se pokládá to, že nová generace grafické karty je v této grafické koncepci o pár desítek procent výkonnější (rychlejší), než grafické karty minulé řady.

0/0
28.5.2016 19:55

T21o37n44í40k 73K46u88t78t71m78a71n47n 6653648222

Ano, jistě, máte pravdu, vývoj se zastavil před lety, a proto srovnejte například loňskou grafickou kartu s kartou starou čtyři nebo pět let. A pak nám, prosím, poreferujte, jak je to s tím vývojem, který se před lety zastavil.

+1/0
28.5.2016 23:44

L36u85k38á18š 42V32l38k 2591239694146

Souhlas :o) ooo). Dal jsem si malou práci a našel, že PŘESNĚ před 5 lety (květen 2011) byla dána do prodeje GTX 560 ti s 384 stream procesory. Od té doby NVIDIA vydala na 30 modelů karet (tomshardware: gpu-hierarchy). Počítám mezi tou 30kou i 2 poslední 1080 a 1070. A GTX 1080 (vydaná květen 2016) má 2560 stream procesorů, což je 6,66 x více. Takže dalo by se říci, že výkon karet narostl za posledních 5 let téměř 7 násobně. :-)

0/0
29.5.2016 0:46

P83e49t34r 70B60o18k46v75a29j 3546890882546

jestli mate pocit ze rychlost karet je jen o stream procesorech, no tak potes koste.... Co treba rychlost pameti? co treba nove technologie jako je HBM?

0/0
29.5.2016 0:55

L20u16k74á58š 45V56l58k 2231919984776

Nikde nepíšu, že rychlost je jen o stream procesorech. Navíc tam jasně píšu "dalo by se říci" (čili z všeobecného pohledu, nebudu vše vypisovat), a ne že je to 100 %.

Ale opravuji se vidím to spíše 300 % výkonnostní nárůst za 5 let. Našel jsem výkon ve hrách 560 Ti vs 980 Ti + zohlednění 1080ky k tomu...

0/0
29.5.2016 1:19

L21u14k71á67š 68V81l77k 2301709694616

S tou horkou jehlou bych moc nesouhlasil. Vždyť vždycky je na hře co opravovat, to by nevyšla nikdy. Nikdy vlastně nemusí být hotová, pokaždé se něco najde co zlepšit, opravit (myslím velké hry, né hopsačky apod.). Přirovnám to třeba k baráku, kde je také vždy co dělat... A je tu dost příkladů, že hru odložili, a stejně rok vychází patche, ale nemá cenu prodlužovat vydání o celý rok když jde o opravu 1 % z obrovské velikosti hry... Člověk se na to musí dívat trochu rozumněji myslím...

+1/0
28.5.2016 19:59

V48á53c10l28a63v 11M88a45š67a45t 2961833979366

Já bych naopak souhlasil. Už jen to, jak se dnes rozmáhá metoda vydávání skrze early access ukazuje, jak se přístup vývojářů změnil.

Nepamatuji si hru, která by byla po vydání problémová, a byla stará řekněme pět let a více. Vzpomeňme na AC Unity, nebo Batman Arkham Knight (doufam, že to jen ten správný... zkrátka ten poslední díl, který dokonce na čas stáhli z prodeje).

Jedna věc je záplatování drobností- tam je to opavdu mravenčí práce, ke které je nutný feedback tisíců uživatelů. Druhá věc je špatná (ne-li přímo odfláklá) optimalizace, kompatibilita, stabilita, či celková funkčnost hry.

0/0
28.5.2016 23:59

L57u79k23á66š 20V89l90k 2491569594556

Já bych z toho nedělal vědu a beru to jak to je. Možná jsem trochu splachovací, ale i tak trochu v tom vidím i náročnost vytvořit velkou hru a pochopení. Prostě vždy počkám na recenze a názory hráčů, kterých jsou tisíce hned po vydání hry. Jasně najdou se extrémní špatné výjimky jako AC Unity, nebo ten Batman, ale zase se najde plno her kdy to šlape od začátku a opravují se jen drobnosti. Já prostě v tom vidím, že vývoj veleher trvá léta, kolikrát toho mají vývojáři plné zuby dělat na jedné hře den co den 3 roky třeba. A ikdyž dnes na hry jsou enginy kde je toho hodně ulehčeno, přesto i tak vytvořit velkou hru je práce na dlouhatánské lokty. Jak říkám, problém vidím když mi praskne odpad pod vanou, tohle mě nechává chladným - páč tomu jde předejít když hru nebudu kupovat v den vydání :o) ooo)

0/0
29.5.2016 0:30

D46a78v17i46d 75S68z28ü83l57l66ö 2308576262929

Tak hlavně to podle videa působí jako hrozná nuda...

+1/−6
28.5.2016 16:27

V56l34a56s41t41i24m29i73l 40S21v12o63b63o59d79a 7693978965504

Máte pravdu, je to nuda. Hlavně je škoda (když nepočítám "pekelné" levely), že se opět nedokázali odstřihnout od podoby levelů, které působí jak kompenzace ztráty zaměstnání horníků z OKD ;-D.

Zase abych jen nekritizoval: Doom 4 je sice horší, než Doom 3, ale byla-li ústřední myšlenka vytvořit novodobé remake Doomu 1 a 2, tak zase nemohu říci, že na to šli nějak nešťastně, naopak.

+1/−5
28.5.2016 18:57

F72i26l31i81p 97D90u76š77e98k 3499690364321

Ackoliv se me novy Doom nelibi, tady se musim zastat ID. Pane Brabec, problem vaseho clanku je prave to, ze zminenym technologiim nerozumite a tudiz tam ten rozdil nevidite. To ze Doom vypada jakz takz stejne na konzolich a PC, neni kvuli tomu, ze by to byl jakysi port z konzoli, je to diky id Tech 6. Je to diky virtual textures apod. Je to diky tomu, ze ten engine byl tak staveny. Rozdily jsou hlavne ve stinech, reflexich, particlech a v detailnosti textur na nejvyssi MipMap. A tohle vse by krasne bylo videt, kdyby ten test delal profik a ne amater na iDnes.cz ;-O

+9/−1
28.5.2016 13:19

J96a73n 63M65a44l18á24s45e35k 8721477946443

Docela Vám rozumím, ale je to jak u nás ve firmě. Programátoři vymyslí úžasnou technologii, dokáží o ní básnit dvě hodiny, ale výsledek je jen jeden - zda-li je zákazník spokojený nebo ne. A toho opravdu nezajímá co pod pokličkou, ale jak to funguje a vypadá. Proto z mého pohledu je tento subjektivní neprofesionální test přínosnější než odborné rozbory.

+7/0
28.5.2016 19:05

A21n14d68r14e87j 67B32r16a53b75e34c 4512571497644

A vy se okolo herniho vyvoje pohybujete? Nejakou predstavu o technologiich precijen mam. Mam amaterske zkusenosti s vyvojem, predstavu o tom, jak funguje PBR, jak za pomoci Unreal Engine hry vznikaji, zkusenosti s 3D modelovanim a texturovanim a ctu si nektere odborne clanky o vyvoji.

Nerikam navic, ze to nevypada lepe...ale rozdily u PC verze na nejhorsi a nejlepsi nastaveni nijak markantni nejsou. Ostatne to muzete posoudit sam z obrazku v clanku. Jiste, mega texture je sporna technologie. Resi sice opakovani textur, na ktere uz dnes existuje spousta jinych triku. Zaroven ma pry problem s jejich ostrosti.

0/0
29.5.2016 17:13

F45i30l33i70p 83D79u66š89e94k 3239350894821

Ano, profesionalne uz nekolik let. Problem je, ze nevite na co se divat a co vlastne porovnavat. Klidne muzem zaspekulovat nad vasima obrazkama.

Obrazky s reflections - tam rozdil na low a ultra vidite i vy. Rozdil mezi ultra a medium bude pravdepodobne v nizsi range v reflexi nebo v reflexi nebude vse jako ve scene. Jenze z uhlu, z ktereho jste ten obrazek udelal, to videt samozrejme neni.

Obrazky se stiny - i na vasem obrazku je krasne videt, ze shadow na ultra ma vyssi rozliseni shadow mapy. Stin je na hrane ostrejsi. Lepsi by to bylo videt na stinu nejake postavy atp. nez na stinu statickeho objektu.

Obrazky s particlama - Ano, zde na particlech neni skoro videt zadny rozdil. Ponechme stranou spekulaci jestli zrovna tohle je delano particlem, predpokladejme ze ano. Problem je, ze vy predpokladate, ze engine resi detail particlu jejich poctem. Uz davno neplati rovnice, kdy nejakych par stovek particlu vam zastavilo komp. Takze tady muzu spekulovat (hru nemam), ze vyssi nastaveni bude na nich zapinat treba fyziku, svetla (kazdy particle muze emitovat svetlo) a nebo soft particles. Jenze to z vasich obrazku poznat neni, protoze na rozpoznani techto efektu jsou spatne udelane. Tady by bylo lepsi video, nez obrazky.

Staci to takto?

0/0
30.5.2016 22:45

J15i46ř53í 83K86r63a78u71s 2196943611126

Konzolovú hru len tak nejde hacknúť , na PC to aj pri novších ochranných systémoch sa dá...

A kde sú tie časy taktovania grafiky a dnes aj CPU a prídavných chladení , len aby to tá moja bedňa zvládla....

Myslím si , že prerábka z konzole nykdy nedosiahne kvality hry urobenej primárne pre PC ....

+2/−2
28.5.2016 10:22

J14a25n 52K96a38r23e85l 67N59o10v15a48k 5766204648536

Zajimave, warez na konzolich je celkem uspesny :D

+2/0
28.5.2016 18:14

J24a72n89o 62K76r49o11b16o32t 4504643930693

Prostě konzole zabily technologický rozvoj her. Docela se mi stýská po době kdy člověk musel každého půl roku upgradovat PC. Dneska jedu na 4 roky starém Pc a nenarazil jsem na nic při čem by se zapotilo.

+7/−6
28.5.2016 6:57

D91a35n35i71e68l 79B64e24d91r66n10í48č31e32k 4152419141164

Někdo zase musí přijít s nadupanou hrou čistě pro pc, která ukáže nový standard

+5/0
28.5.2016 9:16

M75i97r35e56k 46Z14á97v34o63d23n46ý 7742867580908

Jste sadomasochista, že rád vyhazujete peníze? Znám tedy lepší způsoby, jak se zabavit, než každého půl roku dávat peníze za nový počítač. Pokud chcete technologický rozvoj, pořiďte si virtuální realitu. Tam můžete své peníze odevzdat celkem rychle :))

+6/−2
28.5.2016 11:10

J96a66n 73Š79l75é18g40l 8102390318153

Opravdu si myslíte, že počítač potřebujete každých půl roku? Dobrý herní počítač vydrží 2 - 3 roky.... navíc tam máte hry, které konzole fakt nikdy mít nebudou (strategie, simulátory apod...)

0/0
29.5.2016 10:23

V89l23a55s27t95i74m27i43l 87S94v44o44b87o30d72a 7443268505764

V podstatě máte pravdu. Ale já to spíše vítám. Myslím si, že tato situace dala šanci malým vývojářským studiím a časem se to možná projeví i tak, že se hry velkých studií budou rozvíjet i jiným směrem, než jen tím graficko-technologickým.

0/0
28.5.2016 19:45

P27e78t51r 56B33o65k40v61a37j 3976450972946

kupte si 4k monitor a muzete jit nakupovat... ani karta za 45k Vam neutahne noveho dooma stabilne v 30 fps na ultra...

0/−2
29.5.2016 0:58
Foto

L34u41k23á84š 78N46a26v71a56r52a 2698948621319

Tak ony ty rozdíly tam vidět jsou, to zase ne že ne, ale je pravda, že jsem je čekal větší (zvlášť když doporučené požadavky chtějí 2x silnější grafiku a procesor, než ty minimální)

0/0
28.5.2016 1:07

J84a58n 12K73a23r58e61l 14N36o48v65a31k 5616644228886

je dobře, že jste použili slovo amaterská.. :) on se tim portem nikdo netaji uz pred betou ;-D

+1/0
28.5.2016 0:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.