Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm největších přešlapů herních společností

Někdy nezbývá než si klepat na čelo a tázat se, jak něco takového mohlo někoho napadnout. V souvislosti s tím jsme zvolili sedm nepochopitelných rozhodnutí herních firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i93c70h62a49l 29Š16a14f12r77á35n12e15k 3940241525957

U toho Romera jsem to nikdy nechápal, tehdy byl podobný drsňácký marketing v kurzu a od exáka id bych to čekal. Už se ukazovala budoucí prudérnost hráčského publika, která nás kousla do zadku o pár let později.

+1/0
26.7.2016 11:38
Foto

J39a72k75u18b 22R11a40i55d89a 5628666589344

Pěkné. Ještě bych, krom těch pokut, přidal některé podivné nápady společnosti Acclaim, kteří třeba svého času nabízeli peníze rodičům, kteří pojmenují dítě Turok, nebo když chtěli koupit inzerční prostor na reálných lidských hrobech.

+2/0
26.7.2016 9:09

O62n35d66ř75e13j 60S84u14k 9251176737266

Co pořád máte s tím Mass Effectem. Stejně byla většina příběhových linek zakončena dloouho před poslední animací. Extended cut jenom polopaticky vysvětlil to, co si hráč s představivostí a dobrou pamětí domyslel už dávno (na základě svých voleb a příběhu - Gethové, Krogani, vaši parťáci, ...).

A že na konci byly 3 volby jak zakončit linku s Reapery? Co na tom vadí? Popravdě ony byly jenom dvě základní možnosti (destroy a control), třetí možnost se tam objevila pouze pokud jste hru hráli hodně důkladně. Mohlo to za vás provést volbu automaticky podle vašeho chování a rozhodování v průběhu hry, ale mě přišla možnost volby jako pěkný bonus. Stejně jsem si vybral možnost, ke které jsem vším svým rozhodováním v průběhu hry mířil.

+2/−3
26.7.2016 9:07

O26n43d82ř67e96j 84Š69i21n17d68l92e54r 2357808696325

ME3 naprosto programově kašlal na hráčovy volby napříš celým příběhem. Ta habaďůra s rachni královnou a legionem je u mě jedna z nejkřiklavějších ukázek naprostého amatérismu a lenosti ve scénáristice vůbec. A bylo by toho víc. Poku něco u ME3 nechápu, tak to že většina lidí spatřuje problém jen v příběhu. Já to asi po prvních 3 hodinách hrál už spíš z povinnosti. Po tom, co BW koupil EA tak se celkově přeorientovali na docela slušné interaktivní filmy vystlané mezi dialogy mizerně zpracovaným a nudným hraním...

+2/−2
26.7.2016 10:05
Foto

S92a38m53u46e53l 53K71u76p48k29a 9213903214622

Akurat pred par tyzdnami som prvykrat skusil ME, dal som si maraton vsetkych troch casti za sebou a tak som to prakticky bral ako jednu kontinualnu hru. Jednotka bola skvela od zaciaktu do konca, dvojka bola na zaciatku onicom ale potom sa to zlepsilo a trojka zacala dobre, ale potom sa to cele pokazilo. Paradoxne mi neprekazal koniec. Je pravda, ze bol sice odflaknuty, ale aspon zo mna nerobili tvorcovia blbca. Za to som sa tak citil viackrat pocas hry, ked som normalne bojoval a akcia bola prerusena cutscenou, v ktorej sa z mojej postavy odrazu stal neschopny idiot. Takychto miest tam bolo viacero. Nasieralo ma to az tak, ze som sa musel velmi premahat, aby som to vobec dohral.

Napriklad tam bola scena, kde som sa mal dostat k nejakmu asarickemu muzeu. Cely cas som sa dovtedy a aj potom prestrielaval cez davy nepriatelov, ale odrazu v jednom momente som sa nemohol posunut dalej, lebo predo mnou bolo mozno 10 nepriatelov a preto sme museli cakat na nejaku asarijku, aby ich zbombardovala. O par krokov neskor bola opat cutscena, kde sa v dialke objavili dva harvestery. Zostrielaval som ich bez problemov stale dookola a stale sa tam objavovali. Proste sa nedalo pokracovat. Az potom mi doslo, ze sa proste musim posunut o par krokov vpred a vtedy sa spust cutscena, kde sa ta asarijka obetuje, aby tie dva harvestery zostrelila. A to ani nehovorim o tom, ked boli suboje s tym Ming Li, ci ako sa volal ten antagonista. Cely team na neho vkuse pali, on sa nevie ani pohnut a palbu opatovat, zivot mu pekne klesa a tesne pred koncom odrazu cutscena a on ujde. Proste tvorcovia robili z hracov neschopnych retardov pocas celej hry. Zaver bola uz len ceresnicka na torte.

0/−1
26.7.2016 10:24

O23n65d11ř91e94j 67S57u86k 9921766967476

Rachni královnu jsem nechal umřít, takže nevím. Ale co bylo špatně s Legionem?

0/0
26.7.2016 12:12
Foto

S26a93m42u22e50l 31K90u61p20k86a 9623373714722

Ja som to pochopil tak, ze to prakticky nemalo vplyv na zaver, nech sa hrac rozhodol akokolvek. Ak by si zachranil rachni, tak jediny rozdiel je v zopar dialogoch a postavach, inak nic. A to iste s legionom alebo dokonca aj s tym, ci hrac na konci dvojky ponechal zakladnu illusive manovi. Okrem par dialogov a malych zmien v misiach sa nic nemenilo. Tvorcovia su proste strasne lenivi.

+1/0
26.7.2016 12:26

O70n15d29ř77e73j 77S10u54k 9541376527436

Tak změnilo se to, že vím jak jsem se rozhodl. Navíc měla třeba rozhodnití vliv na to, jestli se podaří zachránit Quariany a Gethy zároveň, nebo ne. Jesdtli se podaří odstranit Genophage a obnovit rasu Kroganů, jestlise ti na konci podaří přesvědčit Ilussion mana že je pod vlivem Reaperů atp. Neměnilo to vesmír viditelně, ale pod povrchem.

Navíc každé rozhodnutí bylo bodováno a to včetně volby historie postavy (v prvním díle). Podle toho bylo možné měnit některé dialogy a dojít i k jiným sub-koncům. To ovlivňovalo i počet voleb na konci hry (vyjma 1 až 3 základních je tam i možnost Destroy s tím, že Shepard přežije).

Po herní stránce se jednotlivé volby moc neměnily (mrtvé postavy nahradily jiné a ubyly některé možnosti zakončení dějových linií), aleto mi nevadí. Pro linii příběhu, kterou jsem hrál, mi vše maximálně vyhovovalo (všichni přežili :-) Hru jsem zatím dohrál 2x (cca 75 - 100 hod / díl) a pokaždé jsem měl stejné volby :-) Aktuálně mám rozehrané po třetí a jsem někde v půlce druhého dílu.

0/0
26.7.2016 14:55

O84n11d74ř16e44j 75Š48i16n36d77l44e35r 2777888986585

Ale no tak. Když Legiona necháte Cerberu, tak jeho místo ve hře zaujme nějaká substituční VI a změní se asi tak 6 kusů dialogu. Když Královnu rachni zabijete, tak místo ni potkáte nějakou Syntetickou a to je asi tak všechno. To je naprosto ubohé a plivnutí do tváře hráče...

+3/0
26.7.2016 15:14

G51a36b12r72i29e32l 96H51o67r25t13e29n 9461719483144

Pokud vaše volby vedly ke zničení Legiona, tak jste na Rannochu musel jednu rasu obětovat a pokud jste ve dvojce přepsal Heretiky, bylo logickou volbou obětování oslabených Kvarianů. Ve výsledku jste pak mohl vidět sebevraždu Tali, což mi přijde jako velmi kvalitní zpracování příběhu. Což se bohužel nedá říct o Rachni a některých dalších příběhových linkách.:-/

+1/0
26.7.2016 15:42

O68n16d45ř89e86j 14S51u86k 9881656457916

Jak píše Gabriel, vliv to mělo na jiné linky. Jinak i při přepsání heretiků se to dalo uhrát tak, že jste zachránil jak Quariany tak i Gethy. Je pravdou že po herní stránce se to nijak výrazně nezměnilo. Na druhou stranu po prvním dohrání člověk ani neměl tušení jak by se hra změnila při různých volbách. A podruhé hru hraje minimum hráčů. Část z nich navíc zvolí přístup že používá stejné volby.

+1/−1
26.7.2016 15:58
Foto

S70a92m98u83e78l 51K12u27p34k79a 9243623134332

Problem ale nie je v tom, ze pocas pribehu sa par veci zmenilo (zopar cutscen a dialogov, ako ta spominana samovrazda), ale v tom, ze ci uz clovek obetoval ghetov, quarianov alebo ich zachranil, ci obetoval rachni alebo nie, tak na hlavnu dejovu liniu to nema ziaden vplyv. Staci nazbierat body a hotovo, nic ine nema ziaden vplyv.

0/0
26.7.2016 16:36
Foto

S47a28m71u29e68l 64K38u39p66k71a 9533183704472

Odoslal som skor omylom. Zvysok prispevku:

Praveze moznost hrat hru viackrat bola vyzdvihovana ako velke plus, cize tipujem, ze vacsina hracov tejto hry ju prechadzala viackrat. Sam som za posledne tyzdne presiel jednotku trikrat a tak isto planujem aj dvojku a trojku, ked bude cas. Moja snubenica presla trojku uz aspon sestkrat.

0/0
26.7.2016 16:40

O83n24d83ř62e86j 15S79u74k 9261296497946

Ale má to vliv. Když jsi objetoval Gethy, všichni umřeli. To že to nemá vliv na závěrečnou animaci je jedno. I přesto je docela zásadní změna v daném universu... byť není viditelná v závěrečné bitvě. Ano, některé volby se mohly projevit krátkou animací v průběhu závěrečné bitvy (např. že Destiny Ascention zachrání Normandii aby proklouzla blokádou), ale není to nic zásadního. Napište mi jak by jste si třeba nějaký z těch vlivů představoval.

0/0
26.7.2016 16:45
Foto

S68a31m78u88e91l 82K85u63p66k33a 9253683964792

Predstavoval som si to totalnym rozvetvenim hry na viacerych miestach. Napriklad, ak by som sa rozhodol zachranit quarianov, tak by mohol dej pokracovat tym, ze by sme o zem prisli, ale oni by evakuovali co najviac ludi a zvysok hry by sa postupne bojovalo planetu po planete. Ak by quariani zomreli, tak by sa uskutocnil obrovsky utok na gethov pri zemi. Taktiez by sa na jednom mieste mohla hra rozvetvit a v jednej vetve by illusive man priletel s citadelou k zemi, v inej vetve nie. Proste realne rozdiely v celom priebehy hry.

Kedysi to autori adventur zvladali. Niektore adventury sa dokonca rozvetvovali uplne na zaciatku (Indy4). Nieco take som proste cakal od ME2 a ME3.

0/0
26.7.2016 17:04

G62a41b35r36i40e69l 79H63o43r20t94e61n 9741979533714

Totální rozvětvení hry je velký problém, pokud chcete dělat více dílů. To je řekněme řešitelné, nicméně druhý problém spočívá v náročnosti na vývoj - dříve to šlo, protože se většina děje odehrávala pomocí spritů a textu. A protože to už dávno nestačí, musel byste pro každou alternativu a jejich kombinace vyrobit scénář, animace, namluvit postavy.... Časem, až se kromě scénáře vše přesune na AI, které jen zadáte parametry postavy včetně chování a hlasu a počkáte si na výsledek, se to změní. Ale vývoj ME3 začal v roce 2009....:-)

+1/0
26.7.2016 17:32
Foto

S12a52m78u73e94l 17K59u77p79k69a 9313173804602

Tento argument beriem. A s tym AI mam uplne rovnaky nazor, dokonca som si chcel dat aj kampan na kickstarter na taku hru, ale nakoniec som dostal ponuku na pracu, ktora sa nedala odmietnut. Mozno o par rokov :-)

0/0
26.7.2016 17:41
Foto

M98i24c64h16a51l 47M48e88r87d78a 2240141869682

To úplně nedává smysl. Proč by měnili plán (Crucible), který připravovali celou dobu kvůli změně pilotů. Geth a Quariani mají prakticky stejné lodě a měli jich i podobný počet. Jediná výhoda je, že Geth jsou praktičtější na pozemní boje. Což jsem stejně řešit nemusel, protože jsem měl samozřejmě oba národy.

A pak přijde můj problém s koncem. Destroy je jasná volba, ale zničím tím i Geth a EDI (nemluvě o velké části přeživší populace, pokud bylo málo War Assets). Celou dobu se snažím vyhýbat genocidě (Rachni žijí, Geth i Quariani také, Krogani vyléčeni s Wrexem v čele) a teď mi jí prakticky nutí. Control mi moc nesedí, ačkoli je to jediný konec, kde může Shepard "přežít"(v Destroy nepřežil, ať si tam je cut-scene, jaká chce). Dávat člověku neomezenou moc je prostě chyba. A Synergy sice nemá tyhle problémy, ale vnucovat někomu změnu DNA je taky docela prasárna.:D Ale když to vemu podle vyznění Extended Cut, tak je to asi nejlepší konec.

0/0
26.7.2016 18:20

O92n39d17ř86e20j 93S31u71k 9881336847546

Já jsem zvolil Synergy. Změna DNA sice není ono, ale byl to nejlepší konec, který se blížil k tomu, o co jsem se celou hru snažil :-) Tahle volba pro mě byla jasná i bez Extended cut (který jenom potvrdil, co jsem si myslel). Jenom se mi nelíbilo grafické zpracování jak po vytvoření společné DNA všichni vypadali. S tím si mohli dát trochu víc práce...

0/0
27.7.2016 7:49

J80a57n 56P70r48a72n82s81p20e79r95g68e56r 2150320225640

Osobně považuji linii s Gethy a Quariany za výbornou a dostatečně ukončenou (byť nahrazení Legiona v případě jeho předání Cerberu nějakou Ui považuji za docela nešikovné - prostě se předpokládá, že si ho necháte jako já :-) ). Souhlasím, že se mohlo vaše rozhodnutí promítnout i nějakou animací do závěru, ale nutné to není. Prostě si musíte představit, jak vám spojené armády Gethů a Quarianů pomáhají v různých vedlejších bitvách (můžete si přečíst nějakou tu zprávu) a že se projeví i v závěrečném boji (minimálně vám usmíření to přinese víc bodů). Já za rozhodující považuji prožití toho příběhu (nejlépe s Tali a Legionem) a ten končí prostě na tom útesu. Ještě dneska si pamatuju skoro až vztek nad tou bezmocí, když to vypadá, že usmíření není možné. Naštěstí keelah se'lai není jen prázdná fráze a admirálům to zavčasu dojde.

+1/0
27.7.2016 11:15

J10a58n 90P29r89a83n49s62p43e96r85g38e37r 2340410315960

S koncem jsem měl úplně stejný problém. Po tom, co jsem pomohl zachránit Quariany a Gethy, přece nemůžu obě rasy jen tak vyhladit (nehledě na nevyhnutelné ztráty na lidských životech). Destroy tedy najednou přestane dávat smysl, i když o něj po celou hru usilujete.

Až později mi došlo, že je to sice od autorů trochu rána pod pás (vlastně jedna možnost zmizí nebo je krajně nedomyšlená), ale zároveň perfektní zvrat. Prostě - žádné dobré konce! Kolikrát jsem si už stěžoval, že filmy a hlavně hry skoro pokaždé končí až přeslazeným happy endem, i když někdy skoro nedává smysl. A teď... vesmír je zlej a ty vyber nejlepší ze špatných variant. Genocidu, Absoblutní moc do rukou jednotlivce, nebo Brutální "prasárnu" s genetickou manipulací... No tak, co to bude? :-)

Já napoprvé zvolil Control a bral jsem to právě jako zvrat. Nesouhlasil jsem s Ilusivemanem a chtěl Reapery zničit, ale cena byla nejednou příliš vysoká. A tak jsem si vzpomněl na Stopařova prvodce po galaxii ("Galaxii by měl vládnout jedině někdo, kdo o vládu nestojí") a hlavně na konec původního Deus Ex ("Jestliže tu není žádný Bůh, bylo by vhodné nějakého pozvat"), a s klidným svědomím to vzal :-)

+1/0
27.7.2016 12:12

O65n90d41ř27e40j 51S30u15k 9581226437486

Jojo, žádné dokonalé konce. Takové hořko sladké. Stejně jako život. Popravdě jsem na konci tak trochu čekal, že v závěrečné bitvě bude zničena i Normandy s většinou posádky. Ne že bych si to přál, ale přesně by to sedlo k vyznění toho posledního dílu (bezvýchodná situace, boj do posledního muže). To by ale asi většina hráčů nezkousla.

já vidím dokonalo poslední animaci:

Admirál Hackett obklopen zástupci ruzných ras dává proslov před pomníkem Normandie a její posádky (v pozadí zeleň). Potlesk doplněný o detailní záběry zástupců jednotlivých ras a postupný zoom out. V pozadí je zničené město na kterém jsou vidět rozestavěné nové budouvy a probíhající rekonstrukce. Stmívačka, titulky.

0/0
27.7.2016 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.