Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm největších přešlapů herních společností

Někdy nezbývá než si klepat na čelo a tázat se, jak něco takového mohlo někoho napadnout. V souvislosti s tím jsme zvolili sedm nepochopitelných rozhodnutí herních firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i22c97h61a46l 28Š28a87f13r31á29n44e91k 3530891685257

U toho Romera jsem to nikdy nechápal, tehdy byl podobný drsňácký marketing v kurzu a od exáka id bych to čekal. Už se ukazovala budoucí prudérnost hráčského publika, která nás kousla do zadku o pár let později.

+1/0
26.7.2016 11:38
Foto

J51a58k41u92b 86R79a23i43d55a 5178466969124

Pěkné. Ještě bych, krom těch pokut, přidal některé podivné nápady společnosti Acclaim, kteří třeba svého času nabízeli peníze rodičům, kteří pojmenují dítě Turok, nebo když chtěli koupit inzerční prostor na reálných lidských hrobech.

+2/0
26.7.2016 9:09

O70n52d49ř48e61j 33S93u23k 9261156397976

Co pořád máte s tím Mass Effectem. Stejně byla většina příběhových linek zakončena dloouho před poslední animací. Extended cut jenom polopaticky vysvětlil to, co si hráč s představivostí a dobrou pamětí domyslel už dávno (na základě svých voleb a příběhu - Gethové, Krogani, vaši parťáci, ...).

A že na konci byly 3 volby jak zakončit linku s Reapery? Co na tom vadí? Popravdě ony byly jenom dvě základní možnosti (destroy a control), třetí možnost se tam objevila pouze pokud jste hru hráli hodně důkladně. Mohlo to za vás provést volbu automaticky podle vašeho chování a rozhodování v průběhu hry, ale mě přišla možnost volby jako pěkný bonus. Stejně jsem si vybral možnost, ke které jsem vším svým rozhodováním v průběhu hry mířil.

+2/−3
26.7.2016 9:07

O33n67d41ř80e76j 24Š50i34n89d41l45e97r 2167698416845

ME3 naprosto programově kašlal na hráčovy volby napříš celým příběhem. Ta habaďůra s rachni královnou a legionem je u mě jedna z nejkřiklavějších ukázek naprostého amatérismu a lenosti ve scénáristice vůbec. A bylo by toho víc. Poku něco u ME3 nechápu, tak to že většina lidí spatřuje problém jen v příběhu. Já to asi po prvních 3 hodinách hrál už spíš z povinnosti. Po tom, co BW koupil EA tak se celkově přeorientovali na docela slušné interaktivní filmy vystlané mezi dialogy mizerně zpracovaným a nudným hraním...

+2/−2
26.7.2016 10:05
Foto

S27a90m20u80e90l 11K59u76p93k53a 9913663744112

Akurat pred par tyzdnami som prvykrat skusil ME, dal som si maraton vsetkych troch casti za sebou a tak som to prakticky bral ako jednu kontinualnu hru. Jednotka bola skvela od zaciaktu do konca, dvojka bola na zaciatku onicom ale potom sa to zlepsilo a trojka zacala dobre, ale potom sa to cele pokazilo. Paradoxne mi neprekazal koniec. Je pravda, ze bol sice odflaknuty, ale aspon zo mna nerobili tvorcovia blbca. Za to som sa tak citil viackrat pocas hry, ked som normalne bojoval a akcia bola prerusena cutscenou, v ktorej sa z mojej postavy odrazu stal neschopny idiot. Takychto miest tam bolo viacero. Nasieralo ma to az tak, ze som sa musel velmi premahat, aby som to vobec dohral.

Napriklad tam bola scena, kde som sa mal dostat k nejakmu asarickemu muzeu. Cely cas som sa dovtedy a aj potom prestrielaval cez davy nepriatelov, ale odrazu v jednom momente som sa nemohol posunut dalej, lebo predo mnou bolo mozno 10 nepriatelov a preto sme museli cakat na nejaku asarijku, aby ich zbombardovala. O par krokov neskor bola opat cutscena, kde sa v dialke objavili dva harvestery. Zostrielaval som ich bez problemov stale dookola a stale sa tam objavovali. Proste sa nedalo pokracovat. Az potom mi doslo, ze sa proste musim posunut o par krokov vpred a vtedy sa spust cutscena, kde sa ta asarijka obetuje, aby tie dva harvestery zostrelila. A to ani nehovorim o tom, ked boli suboje s tym Ming Li, ci ako sa volal ten antagonista. Cely team na neho vkuse pali, on sa nevie ani pohnut a palbu opatovat, zivot mu pekne klesa a tesne pred koncom odrazu cutscena a on ujde. Proste tvorcovia robili z hracov neschopnych retardov pocas celej hry. Zaver bola uz len ceresnicka na torte.

0/−1
26.7.2016 10:24

O34n53d11ř94e63j 22S80u62k 9771926957716

Rachni královnu jsem nechal umřít, takže nevím. Ale co bylo špatně s Legionem?

0/0
26.7.2016 12:12
Foto

S21a39m16u51e41l 90K90u19p94k35a 9933573164322

Ja som to pochopil tak, ze to prakticky nemalo vplyv na zaver, nech sa hrac rozhodol akokolvek. Ak by si zachranil rachni, tak jediny rozdiel je v zopar dialogoch a postavach, inak nic. A to iste s legionom alebo dokonca aj s tym, ci hrac na konci dvojky ponechal zakladnu illusive manovi. Okrem par dialogov a malych zmien v misiach sa nic nemenilo. Tvorcovia su proste strasne lenivi.

+1/0
26.7.2016 12:26

O17n64d85ř33e32j 82S59u88k 9161916957206

Tak změnilo se to, že vím jak jsem se rozhodl. Navíc měla třeba rozhodnití vliv na to, jestli se podaří zachránit Quariany a Gethy zároveň, nebo ne. Jesdtli se podaří odstranit Genophage a obnovit rasu Kroganů, jestlise ti na konci podaří přesvědčit Ilussion mana že je pod vlivem Reaperů atp. Neměnilo to vesmír viditelně, ale pod povrchem.

Navíc každé rozhodnutí bylo bodováno a to včetně volby historie postavy (v prvním díle). Podle toho bylo možné měnit některé dialogy a dojít i k jiným sub-koncům. To ovlivňovalo i počet voleb na konci hry (vyjma 1 až 3 základních je tam i možnost Destroy s tím, že Shepard přežije).

Po herní stránce se jednotlivé volby moc neměnily (mrtvé postavy nahradily jiné a ubyly některé možnosti zakončení dějových linií), aleto mi nevadí. Pro linii příběhu, kterou jsem hrál, mi vše maximálně vyhovovalo (všichni přežili :-) Hru jsem zatím dohrál 2x (cca 75 - 100 hod / díl) a pokaždé jsem měl stejné volby :-) Aktuálně mám rozehrané po třetí a jsem někde v půlce druhého dílu.

0/0
26.7.2016 14:55

O16n29d13ř64e22j 27Š84i29n88d30l69e52r 2217108746655

Ale no tak. Když Legiona necháte Cerberu, tak jeho místo ve hře zaujme nějaká substituční VI a změní se asi tak 6 kusů dialogu. Když Královnu rachni zabijete, tak místo ni potkáte nějakou Syntetickou a to je asi tak všechno. To je naprosto ubohé a plivnutí do tváře hráče...

+3/0
26.7.2016 15:14

G16a98b58r52i88e40l 14H26o75r54t69e22n 9221329323244

Pokud vaše volby vedly ke zničení Legiona, tak jste na Rannochu musel jednu rasu obětovat a pokud jste ve dvojce přepsal Heretiky, bylo logickou volbou obětování oslabených Kvarianů. Ve výsledku jste pak mohl vidět sebevraždu Tali, což mi přijde jako velmi kvalitní zpracování příběhu. Což se bohužel nedá říct o Rachni a některých dalších příběhových linkách.:-/

+1/0
26.7.2016 15:42

O54n31d84ř71e15j 39S22u76k 9721866427866

Jak píše Gabriel, vliv to mělo na jiné linky. Jinak i při přepsání heretiků se to dalo uhrát tak, že jste zachránil jak Quariany tak i Gethy. Je pravdou že po herní stránce se to nijak výrazně nezměnilo. Na druhou stranu po prvním dohrání člověk ani neměl tušení jak by se hra změnila při různých volbách. A podruhé hru hraje minimum hráčů. Část z nich navíc zvolí přístup že používá stejné volby.

+1/−1
26.7.2016 15:58
Foto

S93a42m21u32e17l 92K82u16p42k52a 9313743244852

Problem ale nie je v tom, ze pocas pribehu sa par veci zmenilo (zopar cutscen a dialogov, ako ta spominana samovrazda), ale v tom, ze ci uz clovek obetoval ghetov, quarianov alebo ich zachranil, ci obetoval rachni alebo nie, tak na hlavnu dejovu liniu to nema ziaden vplyv. Staci nazbierat body a hotovo, nic ine nema ziaden vplyv.

0/0
26.7.2016 16:36
Foto

S88a66m57u71e16l 66K96u55p96k89a 9243133594752

Odoslal som skor omylom. Zvysok prispevku:

Praveze moznost hrat hru viackrat bola vyzdvihovana ako velke plus, cize tipujem, ze vacsina hracov tejto hry ju prechadzala viackrat. Sam som za posledne tyzdne presiel jednotku trikrat a tak isto planujem aj dvojku a trojku, ked bude cas. Moja snubenica presla trojku uz aspon sestkrat.

0/0
26.7.2016 16:40

O85n81d79ř11e96j 27S32u42k 9431466157286

Ale má to vliv. Když jsi objetoval Gethy, všichni umřeli. To že to nemá vliv na závěrečnou animaci je jedno. I přesto je docela zásadní změna v daném universu... byť není viditelná v závěrečné bitvě. Ano, některé volby se mohly projevit krátkou animací v průběhu závěrečné bitvy (např. že Destiny Ascention zachrání Normandii aby proklouzla blokádou), ale není to nic zásadního. Napište mi jak by jste si třeba nějaký z těch vlivů představoval.

0/0
26.7.2016 16:45
Foto

S49a25m81u12e98l 19K56u29p50k55a 9293113794752

Predstavoval som si to totalnym rozvetvenim hry na viacerych miestach. Napriklad, ak by som sa rozhodol zachranit quarianov, tak by mohol dej pokracovat tym, ze by sme o zem prisli, ale oni by evakuovali co najviac ludi a zvysok hry by sa postupne bojovalo planetu po planete. Ak by quariani zomreli, tak by sa uskutocnil obrovsky utok na gethov pri zemi. Taktiez by sa na jednom mieste mohla hra rozvetvit a v jednej vetve by illusive man priletel s citadelou k zemi, v inej vetve nie. Proste realne rozdiely v celom priebehy hry.

Kedysi to autori adventur zvladali. Niektore adventury sa dokonca rozvetvovali uplne na zaciatku (Indy4). Nieco take som proste cakal od ME2 a ME3.

0/0
26.7.2016 17:04

G88a48b45r31i17e14l 42H16o30r59t72e29n 9761969633554

Totální rozvětvení hry je velký problém, pokud chcete dělat více dílů. To je řekněme řešitelné, nicméně druhý problém spočívá v náročnosti na vývoj - dříve to šlo, protože se většina děje odehrávala pomocí spritů a textu. A protože to už dávno nestačí, musel byste pro každou alternativu a jejich kombinace vyrobit scénář, animace, namluvit postavy.... Časem, až se kromě scénáře vše přesune na AI, které jen zadáte parametry postavy včetně chování a hlasu a počkáte si na výsledek, se to změní. Ale vývoj ME3 začal v roce 2009....:-)

+1/0
26.7.2016 17:32
Foto

S33a20m66u86e26l 80K72u94p90k15a 9563403354402

Tento argument beriem. A s tym AI mam uplne rovnaky nazor, dokonca som si chcel dat aj kampan na kickstarter na taku hru, ale nakoniec som dostal ponuku na pracu, ktora sa nedala odmietnut. Mozno o par rokov :-)

0/0
26.7.2016 17:41
Foto

M62i77c31h31a38l 82M96e22r38d10a 2850421949312

To úplně nedává smysl. Proč by měnili plán (Crucible), který připravovali celou dobu kvůli změně pilotů. Geth a Quariani mají prakticky stejné lodě a měli jich i podobný počet. Jediná výhoda je, že Geth jsou praktičtější na pozemní boje. Což jsem stejně řešit nemusel, protože jsem měl samozřejmě oba národy.

A pak přijde můj problém s koncem. Destroy je jasná volba, ale zničím tím i Geth a EDI (nemluvě o velké části přeživší populace, pokud bylo málo War Assets). Celou dobu se snažím vyhýbat genocidě (Rachni žijí, Geth i Quariani také, Krogani vyléčeni s Wrexem v čele) a teď mi jí prakticky nutí. Control mi moc nesedí, ačkoli je to jediný konec, kde může Shepard "přežít"(v Destroy nepřežil, ať si tam je cut-scene, jaká chce). Dávat člověku neomezenou moc je prostě chyba. A Synergy sice nemá tyhle problémy, ale vnucovat někomu změnu DNA je taky docela prasárna.:D Ale když to vemu podle vyznění Extended Cut, tak je to asi nejlepší konec.

0/0
26.7.2016 18:20

O39n78d41ř58e64j 93S31u18k 9441916597176

Já jsem zvolil Synergy. Změna DNA sice není ono, ale byl to nejlepší konec, který se blížil k tomu, o co jsem se celou hru snažil :-) Tahle volba pro mě byla jasná i bez Extended cut (který jenom potvrdil, co jsem si myslel). Jenom se mi nelíbilo grafické zpracování jak po vytvoření společné DNA všichni vypadali. S tím si mohli dát trochu víc práce...

0/0
27.7.2016 7:49

J74a50n 40P12r56a11n80s88p95e93r97g55e68r 2790580215800

Osobně považuji linii s Gethy a Quariany za výbornou a dostatečně ukončenou (byť nahrazení Legiona v případě jeho předání Cerberu nějakou Ui považuji za docela nešikovné - prostě se předpokládá, že si ho necháte jako já :-) ). Souhlasím, že se mohlo vaše rozhodnutí promítnout i nějakou animací do závěru, ale nutné to není. Prostě si musíte představit, jak vám spojené armády Gethů a Quarianů pomáhají v různých vedlejších bitvách (můžete si přečíst nějakou tu zprávu) a že se projeví i v závěrečném boji (minimálně vám usmíření to přinese víc bodů). Já za rozhodující považuji prožití toho příběhu (nejlépe s Tali a Legionem) a ten končí prostě na tom útesu. Ještě dneska si pamatuju skoro až vztek nad tou bezmocí, když to vypadá, že usmíření není možné. Naštěstí keelah se'lai není jen prázdná fráze a admirálům to zavčasu dojde.

+1/0
27.7.2016 11:15

J65a11n 82P85r50a64n21s72p96e75r40g18e53r 2430390705300

S koncem jsem měl úplně stejný problém. Po tom, co jsem pomohl zachránit Quariany a Gethy, přece nemůžu obě rasy jen tak vyhladit (nehledě na nevyhnutelné ztráty na lidských životech). Destroy tedy najednou přestane dávat smysl, i když o něj po celou hru usilujete.

Až později mi došlo, že je to sice od autorů trochu rána pod pás (vlastně jedna možnost zmizí nebo je krajně nedomyšlená), ale zároveň perfektní zvrat. Prostě - žádné dobré konce! Kolikrát jsem si už stěžoval, že filmy a hlavně hry skoro pokaždé končí až přeslazeným happy endem, i když někdy skoro nedává smysl. A teď... vesmír je zlej a ty vyber nejlepší ze špatných variant. Genocidu, Absoblutní moc do rukou jednotlivce, nebo Brutální "prasárnu" s genetickou manipulací... No tak, co to bude? :-)

Já napoprvé zvolil Control a bral jsem to právě jako zvrat. Nesouhlasil jsem s Ilusivemanem a chtěl Reapery zničit, ale cena byla nejednou příliš vysoká. A tak jsem si vzpomněl na Stopařova prvodce po galaxii ("Galaxii by měl vládnout jedině někdo, kdo o vládu nestojí") a hlavně na konec původního Deus Ex ("Jestliže tu není žádný Bůh, bylo by vhodné nějakého pozvat"), a s klidným svědomím to vzal :-)

+1/0
27.7.2016 12:12

O18n56d81ř36e53j 83S61u16k 9341456807856

Jojo, žádné dokonalé konce. Takové hořko sladké. Stejně jako život. Popravdě jsem na konci tak trochu čekal, že v závěrečné bitvě bude zničena i Normandy s většinou posádky. Ne že bych si to přál, ale přesně by to sedlo k vyznění toho posledního dílu (bezvýchodná situace, boj do posledního muže). To by ale asi většina hráčů nezkousla.

já vidím dokonalo poslední animaci:

Admirál Hackett obklopen zástupci ruzných ras dává proslov před pomníkem Normandie a její posádky (v pozadí zeleň). Potlesk doplněný o detailní záběry zástupců jednotlivých ras a postupný zoom out. V pozadí je zničené město na kterém jsou vidět rozestavěné nové budouvy a probíhající rekonstrukce. Stmívačka, titulky.

0/0
27.7.2016 16:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.