- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Konečně je to tu :)) těším se na to od filmu Johny Mnemonic
Kompa už mám připravenýho a do roka to kupuju (i s nejlepší grafičkou, kterou v té době uznám za vhodnou )
proc 14 tisic za kartu...ja dal 8 za gtx970 a zatim staci bohate.
to vám možná stačí na všechno bez VR, ale (mám ji také, myslím 970) s VR je to ta nejhorší použitelná možnost, čili prakticky nevyužitelné. Připojit to jde, spustit to jde, ale neužijete si to.
Je to bomba. Mam to uz 3 tydny doma a ten WOOOW efekt kdyz to prvne date na hlavu je sila. Ty ovladace od HTC maji naprosto uzasnou zpetnou vazbu takze treba to strileni z luku kdyz vidite ve 3D jak natahujete tetivu, slysite ve sluchatkach jak se natahuje tetiva a "citite" rukama jak se natahuje tetiva je proste sila.
Bohuzel softwaru moc neni a paradoxne me prijdou nejlepsi zatim tituly ktere budto dostanete k setu zdarma a nebo jsou zdarma na steamu jako napr. the Lab.
Ale je videt jak vyvojari hledaji jak tyhle moznosti vyuzit a verim ze (tentokrat) tenhle boom neumre.
Já jsem přesvědčený že neumře. Chytla se toho v podstatě každá větší firma a zpětná vazba od lidí je pozitivní, jen zatím neměli programátoři čas vytvořit nic, co by se dalo hrát dny, místo pouze několika hodin.
Zatím nebyl využit potenciál z hlediska softwaru, který lze pro Vive vytvořit, ale nevidím jediný zádrhel v tom, proč by se virtuální realita neměla stát opravdu velkou věcí. Vy co VR kritizuje, prosím, zajděte si do té Alzy a aspoň to zkuste, tohle není "jen další 3D televize".
Reaguji dle toho, co jsem se dočetl z diskuse: Elite, ač z počátku nebylo primárně určeno pro VR, je stále jednou z nej, jestli né tou nej hrou na VR, stejně tak jako např. Asseto Corsa nebo Dirt Rally a to díky tomu, že jsou to simulátory "reálných" možností. Zde je rovnou i odpověď na otazku, proč sedět, když se můžu pohybovat. Ve VR je velice důležité, aby reálný svět odpovídal, co se týče pohybu těla, tomu virtuálnímu. Pak máte teprve až ten pocit, že jste skutečně tam, protože pohyb vašich rukou a nohou jsou synchronní s pohyby renderovaných. V těchto případech je 1:1 pohyb volantu případně joysticku, oboje s pedály a dalším příslušenství. Proto budou v prních verzích VR převládat simulátory a případně hříčky, kde si vystačíte s menším prostorem. Např. takový Tilt Brush je naprosto perfektní ukázkou, jak VR potenciálu využít naplno a přitom je to taková "blbost" by někdo mohl říct (viz.: https://www.youtube.com/watch?v=TckqNdrdbgk). Pokud někdo chcete vědět o VR více a ovládáte angličtinu, tak navštivte reddit sekci např. pro Oculus Rift (https://www.reddit.com/r/oculus/new/). V článku je řada nedotažených informací, ale na to, abych je zde poupravil, či doplnil, zde není místo. Ale s jedním se dá souhlasit bez výhrad. Revoluce to skutečně bude a je jen otázkou času, kdy to zasáhne většinu z nás.
ps: Ne, VR skutečně není lepší 3D a nezahyne tak jako 3D TV. VR je něco naprosto jiného a tak to prosím nesrovnávejte. Ani ten nejlepší IMAX se VR nepřiblíží ani ke kotníkům.
já tady vidím prostor pro virtuální herny - tělocvičny, přitom přilby a zařízení by byly připojené wireless, samozřejmě. pak by se terén dal krásně nasnímat, čidla by snímala polohu člověka, počítač by dodal textury... jo, to by byla paráda, dalo by se běhat i po schodech, schovávat za rohem... nemůžu si pomoct, furt tady vidím prostor pro cestování časem - do pravěku, do období křídy... prostě si to, že vás honí dravý dinosaurus, fakt užít :-)
Virtuální realita může být skvěla..teď jenom aby se nestala pro některé únikem z té skutečné.
On je to vlastně tak trochu účel...
Mohla by se tím vrátit éra PC heren? Zatím tam není nic, co by mě donutilo utratit 30000 tisíc, nebo přestavět obývák, ale za pár stovek bych si dvě hodiny klidně dopřál.
S nynějším stavem softwaru pro VR máte bohužel pravdu. Technologie je to vskutku úžasná, ale zatím je hrubě nevyužitá vývojáři. Na jejich obhajobu ale potřeba říct, že zatím neměli dost času - kvalitní hry nebo simulace se vyvíjí roky a to vývojáři bezpečně vědí, co funguje a co ne. U VR zatím pořádně vývojáři neví jak řešit i tak fundamentální věci, jako je pohyb uživatele na větších plochách, takže musí řešit i výzkum. Potenciál tu ale je, vždyť například Bethesda předělává Fallout 4 pro HTC Vive a zde si dovedu představit, že člověk stráví mnoho hodin i díky sandboxovému charakteru hry.
Není potíž s kabeláží? Nezamotá se do ní člověk nebo nemůže zakopnout při rychlejší akci?
Není, kabel je velký a těžký, což může působit jako zápor, ale ve skutečnosti je to klad, protože se snadno hlídá a pokud nebudete lítat jako magor (což lze bezpečně jen na opravdu velkém herním prostoru, který například já nemám), tak je zakopnutí o kabel opravdu velmi nepravděpodobné, většinou si ho budete instinktivně držet za sebou.
Jsou před námi skvělé zážiteky. Z článku mám normálně husí kůži. Diky za něj.