Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Civilization VI boduje novinkami, zážitek kazí staré chyby

Šestá Civilizace slibovala spoustu změn a nových způsobů, jak závod napříč dějinami hrát a vyhrát. A i když autoři opravdu nabízejí spoustu zajímavých novinek, některé věci se bohužel nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a24r73e71l 50U30r80b18a95n 2274474231469

Původně jsem se hodně bál, že půjde o paskvil, ale nyní po odehraných cca 20 hodinách musím uznat, že se tento díl hodně povedl. Je to mnohem zajímavější co se týče plánování. Je zapotřebí hodně přemýšlet, co kam umístit a v jakém pořadí provádět výzkum i stavby - ve hře je zaveden velmi povedený systém urychlení výzkumů a politického vývoje závislý na akcích ve hře. Velmi povedená je agresivita barbarů na začátku, takže se musíte hned ohánět i s vojskem - prakticky nelze jet jen mírově, jinak vás převálcují.

Pozor, někteří lidé, stejně jako já, měli problém s částí ovladačů ve win7 (hra se nespustila) - návod, jak to řešit je v diskuzi na steamu.

+1/0
26.10.2016 16:08
Foto

J71a66k66u64b 27K24u34n50č97i34c81k14ý 2339784754970

Existuje vůbec jiná hra, se kterou by se dala série Civilization srovnávat? Každý ji tady srovnává jen s předchozími díly, jako by nic podobného neexistovalo :-) dá mi někdo tip?

0/0
26.10.2016 14:07

M58i11r13e35k 94S19á21l 1895481648914

deadlock 1 a 2

0/−1
26.10.2016 15:06

J37a81n 76V97o81j63t61í30š58e68k 6952171695846

Pokud chcete něco trochu složitějšího a komplexnějšího, tak jednoznačně Europa Universalis 4. Ale fakt to není hra pro každýho.

+5/0
27.10.2016 23:45

J11a55n 88P90r66o27k51o15p 2193466265436

Endless legend

0/−1
28.10.2016 8:33

J86a50n 62K55o76h25l 4623327951684

Zásadní otázka zní.. je to lepší než jednička?

+1/−2
26.10.2016 10:52

J30i36ř10í 50J70i57n27d39r62a 6935429506928

6 jsem zatím nehrál, nehjlepší ale přišla IV

0/0
31.10.2016 7:28

H62y31n98e80k 47Š50l32a71h39ů80n47e75k 4209673136909

Nejvíce mi vadí agresivni AI, její neschopnost vylepšovat zastaralé jednotky a příliš malé mapy, kde není pořadný prostor pro expanzi a hned musíte bojovat s jinými civilizacemi.

0/0
25.10.2016 22:51

D79a54n47i87e42l 35R62a90f26a55j 3927867792838

Ta grafika je dětinská, nenechává žádný prostor pro fantazii. Pro mně je pořád nejlepší Civ4.

+6/−2
25.10.2016 21:01

E32r10i46k 57S10v34o77b43o25d80a 1733958894548

Zatím jsem ji jen nainstaloval a zahrál pár tahů, takže co se týká samotné herní stránky nedokážu posoudit. Už teď mám ale několik připomínek. Geafická stránka ja strašná. Je to ajko pohádka a ne startegická hra. Budiž ale, každého vkus. Další grafická ošklivost je ve výčtu jednotek co můžu stavit. Jen nějaké piktogramy. Hnus. Proti 5. hrůza. Další jsou miniaturní čísla u měst, které ukazují počet tahů k rozšíření obyvatel i počet tahů k vybudování jednotky/budovy. Proč jsou tak miniaturní-nejdou skoro přečíst. Ten celkový design je hrůza. Jen doufám, že to nějak skousnu a zvyknu si. Poslední opravdu hezká a troufnu si říct graficky nejhezčí byla Civilizace III. Od té doby to jde z kopce. A psolední věc, která mě pořádně štve (a aktuálně jsem si na ni vzpomněl) je to, že lze nastavit Qucik Move (neanimovaný pohyb) a Quick Combat (neanimované boje) jen celkově, jak pro hráče, tak počítač. To je strašný vopruz. Nešlo to ani v 5. Ale ve starších Civilizacích šlo rozdělit, zda chci Quick Move/Combat pro svoje jednotky a pro soupeřovi. A mělo smysl si svoje vypnout, aby to nezdržovalo, ale u sopupeře nechat aktivní, protože potřebuji vidět kde se hnul, případně zaútočil. Tohle mě strašně štve. Ve větších mapách v pozdějí hře máte třeba 50 jednotek a je vopruz animovat všechny své boje. Takže to vždy na začátku svého tashu v nastavení vypnu a na konci musím zapnout. Vopruzzzzz.

+3/−5
25.10.2016 18:06

P61e74t60r 89S24o47k81o48l 8942621597371

Diplomacie naostřeného klacku. ;-D

Poprskal jsem si monitor.

+2/0
25.10.2016 16:49

V67i17t 64O90t57a44h91a55l 5585470399624

Je to výborné proti Civ 5 (965hodin odehráno). V Civ6 mám 50h.

AI je chytřejší než v Civ5

Hra vyžaduje přístup velmi závislý na civilizaci a hlavně terénu. Frank Nole níže popsal velmi dobře část aspektů. Jinak, každý městský stát je zcela unikátní (ač to tak na první pohled nevypadá) - pokud s ním dosáhnete nejvyšší hodnocení, má unikátní "superbonus" - více zde http://civ6.gamepedia.com/City-States

Pro mne největším problémem jsou

1. Velmi omezené možnosti nastavení tvorby nové hry

2. Část důležitých informací není nikde dostupná (nenašel jsem vůbec seznam svých jednotek?)

3. Malé, přehuštěné mapy městskými státy. I huge mapa je prostě malá. Do deseti tahů narazíte na protivníky a na většině Huge map s maximem protivníků máte místo tak na 3 města aby se vzájemně nepřekrývaly. Často ani to ne.

+2/0
25.10.2016 16:08
Foto

N66o77l23e 46F39r65a23n46k 6443172383

Po 60 hodinach a stovkach hodin na Civ 5 se vsemi dodatky.

Hra nepada, jupi :)

Ale od zacatku. Civ 6 prinasi novou stavbu mest a za me musim rict ze je to nejvetsi a rozhodne nejlepsi zmena vubec. Ovsem prinasi sebou jedno negativum a to sice ze pro plne vyuziti vsech vyhod musite znat vsechna pravidla a i moznosti v budoucnu. Prinasi to tedy dalsi level strategie ovsem je malinko nerealne aby clovek vedel co v budoucnu vymysli:)

Samotna stavba mest je tedy o planovani na roky a staleti dopredu ktere je maximalne ovlivnena polohou mesta a druhu policek okolo.

Kazda mestska ctvr ma vlastni specifika, jak uz bylo receno, na priklad vedecka ctvrt dostane +1 za kazdou horu +1 za dve sousedni policka destnym pralesem a +1 za dve sousedni okrsky mestske centrum se take pocita za okrsek. +1 za sousedni okrsky dostavaji skoro vsechny takze se vyplati mit okrsky u sebe. Ovsem treba ono pravidlo o +1 za dva destne pralesy uz prinasi problem do budoucna kdy stejne nebudete moci si je udrzet ciste proto ze uz nezbyva misto na dalsi stavby. Tady prichazis dalsi startegicke rozhodnuti zda rovnou prales nepokacet a nevyuzit zdroje z nej na rychlejsi stavbu okrsku.

To me privadi k dasli zmene oproti starsi civ a to jsou stavitele. Je to zmena podle me naprosto super protoze dnes jiz stavba vylepceni netrva mnoho tahu, ale je okamzita. Ovsem kazdy stavitel ma jen 3 akce pak zmizi. Toto se da zlepsi jak kartami tak treba stavbou pyramid. Za akci se pocita i prave kaceni lesu ovsem zdroje z lesa jsou tak velike a lze I kacet lesy mimo mesto ze v pripade kdyz mate okolo mesta mnoho lesu je vybornou strategii pouzit dve akce na zlepseni a posledni na pokaceni stromu pricemz pouzijete zdroje z kaceni na dalsiho stavitele.

Zmena stavby mesta take prinesla dasli hloubku a vyuziti v pripade sousedicich mest. Vezmeme si mesta ktera postavite do vrchlu trojuhelniku pricemz ve stredu trojuhelniku muzete mit malo pouzitelna policka jako je treba poust bez kopcu. Protoze okrsky dostavaji +1 I za used

+8/0
25.10.2016 11:07
Foto

N51o94l13e 72F41r11a82n15k 6823962723

sousedni okrsky ktere spadaji pod jine mesto muzete si je postavit prave uprostred trojuhelniku a budou se podporovat navzajem. Tak vyuzijete jinak nevhodna policka a maximalizujete okrsky. Toto funguje I na nektere divy sveta. Kdyz treba postavite uprostred trojuhelniku koloseum tak protoze se jeho vliv siri 8 policek vsemi smery razem ovlivnuje tri mesta najednou. A pokud hrajete za Japonsko tak dostane extra +1 za kazdej okrsek coz udela hrozne moc:)

Dalsi zmenou u mest je absence stesti. Stesti je nahrazeno vybavenim kdy kazde mesto vyzaduje podle velikosti urcite mnozstvi. Vybaveni muzete ziskat z karet, okrsku zabavy, znamych lidi, viry, narodnich parky ( kterej zabiraji spoustu mista ovsem daji se postavit na hore) a luxusu. Ztratu vam naopak prinese bankrot a unava valkou. Zda se tedy ze bez stesti uz lze vytvaret neomezene mnozstvi mest coz je oproti civ 5, kde 4 mesta bylo plus minus max, velke plus. Luxusni zdroje maji vsak nove omezeni. Drive stacil jeden zdroj luxusniho zbozi pro celou civilizaci. Nove se jedno luxusni zbozi siri jen na nejblizsi 4 mesta. To znamena ze pokud mate 1 velrybu tak jen 4 nejblizsi mesta si ji zapocitaji. Pokud mate dve tak pak 8 mest atd. To znamena ze jiz nelze jen tak obchodovat s luxusem a nechat si jen jeden zdroj jak drive ale musite pocitat zda vam to bude stacit pro vsechny mesta.

Rust mest je take ovlivne ubytovaci kapacitou mest ktera je ovlivne dalsi novinkou a to pristupem k pitne vode. Pristup k vode je jeden z hlavnich ukazatelu pro vyber pozice mesta. Cim vic vody tim vic mista pro lidi a tim lepe mesto poroste. Kdyz je mesto o hory nebo reky dostane maximalni mnozstvi vody. Pokud ho postavite dale od vody da se voda propoji s mestem pres max jedno policko treba aquaduktem ovsem ten zabere take jedno policko. I bez vody lze prezit a prospivat protoze jak farmy tak napriklad i sypka prinasi kapacity. Dalsi moznosti pro rust populace je pouzit specialni ubytovaci okrsek, ale ten je tak hluboko ve vyvoji ze v dobe kdy ho muzete

+4/0
25.10.2016 11:11
Foto

N65o69l78e 33F33r38a13n44k 6943242443

je hra vetsinou jiz vyhrana.

Dalsi zmenou vyvoje mest je stavba cest. Nove cesty nestavi stavitel ale vytvari je obchodnici kdyz propojite mesta. To velmi usnadnuje praci a cestovani po mapach ktere se zdaji mnohem prostornejsi nez drive.

Samotne narody maji kazdy svou specialni jednotku, coz neni nic noveho, ctvrte ktera vetsinou nahrazuje a zlepsuje nejakou standartni a dale specialni schopnost.

Popisu par ktere podle me ukazuji jak hlubsi strategicky civ 6 oproti civ 5 je.

Zminil jsem jiz cesty a Rim ma schopnost s nazvem vsechny cesty vedou do Rima ktera automaticky propoji mesta ktera postavite cestami bez nutnosti pouzit obchodnika. To spolu s tim ze Rim dostane v kazdem meste rovnou pamatnik a tim padem ma kulturni naskok a spolu s legiemi dela z Rima velmi silnou civilizaci v zacatku hry. Cina zase muze pouzit stavitele na urychleni vystavby okrsku a Egypt zase na urychleni stavby divu sveta.

Bohuzel toto zamereni civilizaci prinasi na muj vkus obcas az prilis velky tlak na hrace aby se pokusil o urcity druh vitezstvi.

Mestske staty se nove ovlivnuj mnozstvim vyslancu ktere u nich mate a jsou rozdelene na druhy. Nabozenske, produkcni, vedecke atd.. spolu s tim ze v pripade kdyz se s mestskym statem setkate jako prvni mate automaticky jednoho vyslance a tim padem hned prvni vyhodu. Tato skutecnost a samozrejme vesnice rozesete po mape ktere vam davaji nejake vyhody at uz treba skauta, stavitele, vyzkum nebo penize vas nuti k pruzkumu okoli co nejvice a nejrychleji.

Jeste pojdem k diplomacii. Oproti civ 5 neni svetovy kongres ale to predpokladam ze prijde v dodatku. Samotna diplomacie je mnohem propracovanejsi nez v zakladu civ 5 ale rozhodne to neni ideal. Co me se moc libi jsou moznosti k vyhlaseni valky. Nemusite jen proste vyhlasit valku a byt hned za valecneho stvace, ale muze si vybrat z nekolika druhu kdy kazdy ma jinou hodnotu k tomu aby vas za stvace oznacili. Treba ja nekolikrat pouzil valku na ochranu spojencu kdy civilizace utocila na mestky stat pod

+3/0
25.10.2016 11:12
Foto

N97o32l45e 33F45r19a39n48k 6233912593

pod mou ochranu a penalta byla nula. I dalsi volby jsou sirsi a je tu moznost pozadat aby kuprikladu neseril nekdo svou budu do vasich mest. Vse je samozrejme i opacne. Co je fajn je ze kdyz slibite ze treba vase vojsko kolem jen prochazi tak vas hra upozorni po nekolika kolech ze slib je jiz splnen a tak vam nehrozi penalta kdyz zautocite.

Popsal jsem zde jen par veci ktere Civ 6 prinasi.

Mnohem vic zajiste jeste objevim ale moje shrnuti zni ze ano neni to bezchybne, ale strategie je zde mnohem hlubsi a zajimavejsi nez drive. Diky kartam, vire a okrskum se vsemi bonusy je mozne hrat a vyhrat pri jakemkoli startu. Nezalezi na civilizaci na pozici nebo bonusech. Kdyz vyhodnoti svuj start svou civilizaci a bude podle toho hrat tak vyhrajete. Ne treba valecnou cesto ale treba virou nebo turismem.

Stale je to Civ, ale ted je to Civ ktera vam dava mnohem vetsi moznosti planovani, ale ktera po vas take chce vetsi znalosti.

Sorry za delku formatovani a gramatiku.

Jestli se chcete ne neco zeptat neni problem.

Pokud vim rad odpovim

+4/0
25.10.2016 11:13

D78a23v95i54d 71D59i53r75g41a 7555651938

Spousta těch věcí je o vkusu. Mě například nesmírně štve, že je spojená stavba cesta a karavany, což jsou dvě zcela nesouvisející věci a obvykle potřebuju každou jinde.

Zmizela spousta dilemat - naprostá většina great persons má už jen jedno využití. Na city states je separátní zdroj, který k ničemu jinému není, takže člověk prostě envoye stálým tempem do těch států cpe, i když je k ničemu nepotřebuje, peníze byly rozhodně zajímavější volba. Turistika sice zůstala, ale pokud nehodlám hrát na kuturní vítězství, není k ničemu (nebo jsem nezjistil k čemu).

Uživatelské rozhraní je dost děsivé - většinu informací, které byly v pětce k dispozici rovnou nebo na klik člověk loví na několik kliků, případně nezjistí vůbec (třeba pressure u víry).

Co doufám v nejbližší době opraví patch je naprostá neschpnost AI, která neumí vylepšovat jednotky a většinou po vyhlášení války ani neútočí, jen se mi kolem města osazeného pěchotou hemží válečné vozy z ancient éry a čekají až je postřílím. Tenhle poslední bod je pro mě mimochodem důvod, proč jsem civ6 zatím odložil na neurčito a vrátil se k pětce.

Oslavované agendy jsou většinou dost praštěné - civilizace vás nemá ráda, když stavíte divy, když bydlíte na kontinentě, kde nemají město... co s tím mám jako dělat? Kromě toho se stejně AI chová naprosto nepředvídatelně. Jako perličku uvedu, že v kole kdy jsem si založil náboženství na mě naklusalo kongo a odsoudilo mě za to, že ji k nim nešířím.

A konečně, 30-60s na jedno kolo v pozdější fázi hry trochu přesahuje dobu, kterou jsem ochoten pasivně koukat na monitor (a to mám quick movement i attack).

Ta hra má potenciál, ale momentálně je to oproti civ5 s rozšířeními krok zpátky a ani pocit novosti nestačí na to, aby mě hra udržela. Je tam celá řada dětských nemocí i podle mě špatných designových rozhodnutí. Doufám, že to spraví dílem patche a dílem expanze, jenže na ty si ještě dost počkáme. Rozšířená civ5 to zatím bohužel jistí.

0/0
25.10.2016 23:24

K22a53r67e15l 41S84z42á98k22o 5249163959795

Já to mám naštěstí naopak. Po zklamání z civ 5 (BE jsem už ani nekupoval) jsem zatím nadšen novými designovými rozhodnutími. Hlavní výtku mám jen k tomu, že to plná hra bude až po obvyklých dvou datadiscích. Druhý problém je s AI během válčení, ale to bude v systému jedna jednotka na políčku asi pořád..

0/0
26.10.2016 15:14

R36a17d65e72k 74Z43a82h79r15a90d64n36í78k 1659520899298

"... Nove se jedno luxusni zbozi siri jen na nejblizsi 4 mesta. To znamena ze pokud mate 1 velrybu tak jen 4 nejblizsi mesta si ji zapocitaji. Pokud mate dve tak pak 8 mest atd. ..." máte pro toto tvrzení nějaký pádný důkaz ze hry? Ideálně vlastní? A můžete ho, prosím, nějak popsat? Mně totiž přijde, že toto neplatí?! díky.

0/0
27.10.2016 21:08
Foto

N81o87l42e 38F32r79a76n13k 6963632803

Tak jsem to jeste vice zkoumal. A je to jeste horsi :) Luxusni zdroj je jen pro 4 mesta ktera potrebuji sluzby nejvice. Dalsi zdroj stejneho luxusniho zbozi pro vasi civilizaci nema zadny smysl a muzete ho klidne prodat.

0/0
28.10.2016 11:17

R91a47d63e16k 98Z73a44h51r87a12d65n22í81k 1239160629128

Ano, díky za potvrzení. To už se shoduje s pozorováním mým :-)

0/0
31.10.2016 9:17

J78i61ř28í 88S19t91r41m27i63s50k13a 7379872685773

Super hra, ale není pro všechny...

+4/0
25.10.2016 11:01

G79a12b86r66i36e58l36a 15K31o11b12l26í25ž75k59o25v25á 2271740349454

Ze AI stavi ohromne mnozstvi jednotek (AI ma k tomu bonus) a rado s nima utoci se nezmenilo uz od Civ1 :)

+3/0
25.10.2016 9:39

P45e90t82r 55K31o87p44l33í40k 7247988439875

"Nově tak v městském centru, které založil váš osadník, postavíte jen pár základních budov, jako jsou sýpka nebo obranné zdi." Může mi někdo říct, k čemu mi bude obranná zeď v centru města? :)

+2/−5
25.10.2016 7:20

V41i78t 35O49t35a53h51a56l 5965870179744

V Civ6 už samotná města (bez zdí) nestřílí na kolemjdoucí nepřátele. Postavením zdí tak umožníte "domobraně" z hradeb střílet - zpočátku klasicky dostřel 2. Lepšími verzemi zdí vylepšujete útok a obranu centra. vydrancování distriktu pak není zdaleka tak bolestivé, jako ztráta městského centra a všech distriktů kolem něj.

0/0
25.10.2016 15:51

M26a51r14t35i86n 20M23a43i42k44s20n14a21r 3144693908802

To dulezite je chraneno hradbami, a to mene dulezite je za hradbama, to bylo casto i u mest v realu, chudina, farmy byli vne hradeb, a slechticke sidla, sypky, uvnitr

+1/0
25.10.2016 15:51

P89e85t12r 82L37e44h79n88e75r90t 2307825878476

Tak já bych si tu hru i zahrál ale já si jí budu muset ukrást. Kupovat jí rozhodně nebudu. To jsem udělal minule a po aktualizaci windows hra nejde z CD spustit. Po ubíjející komunikaci s firmou Firaxis jsem se rozhodl že nebudu podporovat největší diletanty ve videoherním průmyslu. F.ck Firaxis.

+1/−11
25.10.2016 1:40

J13a74k79u15b 46M40i96k53u13l84a98c55e96k 8687311377304

Vzdyt tu hru musite mit na Steamu ne? Tam funguje bez problemu

+11/0
25.10.2016 8:36

T83o59n74í17k 11K14u91t88t16m33a46n21n 6283928602

Zahrajte. Počkejte si ale na první DLC nebo alespoň první várku patchů. Jako obvykle, Cívka při releasu je sice hratelná, ale to nejlepší ještě přijde.

+4/0
25.10.2016 10:26

V53á95c17l38a41v 98M32a60š83a46t 2821273839806

Změny ve stavbě měst a světových divů - Jaké? Divy se pořád staví stejně. Jediné co se změnilo je to že pro svojí stavbu potřebují konktérní budovu, městskou zónu nebo přírodní úkaz (řeku, pohoří, apod)

Větší rozmanitost jednotlivých hratelných národů - Jaká? Unikátní jednotka a 3-5 drobných bonusů? Jestli je to větší rozmanitost tak nevím, s čím je to srovnáváno... předchozí díly si v tomto nepamatuju.

Za největší pozitivum a změnu považuju sytém slavných osobností a s tím spojený systém kulturních děl.

V náboženství si teď můžete vytvořit vlastní církev, což zní sice dobře, ale opět je to jen asi 5 bonusů plus teď budete vést náboženské války s národy, se kterými máte uzavřený mír. V opačném případě vám konvertují obyvatele a vy ztrácíte bonusy za vaší víru. Pokud ale zvolíte teokracii, můžete za generované náboženské bodíky nakupovat armádu, což je fajné, protože NB se generují klidně 10x rychleji než zlato.

Kultura narozdíl od pěkného stromu, který jste postupně odemykali, nabízí přibližně 200 malých bonusů, kterých můžete mít naráz tak 10 (a prý že zmizela dilemata :D ps: pokud vím, kulturní stromy bylo možné mít všechny), což beru za největší krok zpět.

Recenze mi přijde moc mírná a je vidět, že jí nejspíš psal fanoušek série. Osobně bych viděl pozitiva úplně jinde než kde zmiňuje recenze (která úplně opomíjí zmíněný systém náboženství nebo osobností) a u spousty věcí mám pocit, že jsem hrál úplně jinou hru (že nemůžu mít všechny čtvrtě? mně se to povedlo už cca. v 15. století).

Od šestého dílu (Beyond Earth nepočítám) bych očekával něco přelomového, bohužel autoři neumí nebo nechtějí myslet "out of the box". Fajné okno s vůdcem civilizace by sneslo nějaký jeho skilltree, náboženství by sneslo více uprgadů než pět a konec, potenciál kultury nevyužit atd.

+8/−3
25.10.2016 0:23

T46o21n67í48k 70K45u33t22t40m11a70n87n 6263398172

Souhlasím s vámi ohledně divů, rozmanitosti národů (ve výsledku jsme tam, kde jsme byli u Civ 5), ale opravdu nemůžete mít všechny distrikty. Jsou limitované populací, první můžete otevřít někde na populaci 3, druhý na pětce nebo sedmičce, pak další na desítce, další na třináctce, a pak už ani nevím, protože ve výsledku v hlavním městě podle přírodních podmínek uděláte tři (vědu, víru a pravděpodobně kulturu / divadlo, a jako čtvrtý distrikt nahodíte akvadukt a pak možná vybudujete ještě neighborhood, a víc nepotřebujete. V zásadě ale platí, že co cívka, to 1/3 starého, 1,3 vylepšení z minulého a 1/3 nového a na to nové jim zůstaly jen distrikty. Šestka se mi nehraje špatně, ne že ne, ale souhlasím s vámi, že jsem tak nějak doufal v něco silnějšího a zábavnějšího. Špatná umělá inteligence a absence diplomatického vítězství mě pravděpodobně donutí na hru na chvíli zapomenout a vrátit se k ní až s prvním DLC. Stejně jako u Civ 5, kde vlastně až druhé DLC udělalo ze hry výbornou záležitost.

0/0
25.10.2016 10:34

V60á41c83l91a48v 11M11a60š91a95t 2311613989906

Tak nevím, v největším městě mam level 13 a tam je mam zatim všechny všechny. Chybí mi ještě dvě čtvrti vyzkoumat, tak to bude možná ono.

0/0
25.10.2016 11:04

D69a28v86i18d 17D69i21r78g71a 7575561378

Jestli je ta poznámka o dilematech reakcí na mě (a vlastně i pokud není :)), doporučuju si spočítat, kolik z těch 200 malých bonusů aspoň v některé hře využijete.

Teoreticky sice bylo možné mít v civ5 všechny kulturní stromy, ale nedokážu si představit, jak bych na to sehnal kulturu. Do okamžiku příchodu ideologií je člověk odemkne s bídou čtyři a pak už mu postup žerou ty ideologie.

0/0
30.10.2016 0:02

O41n64d15ř67e53j 82Š91i52n33d14l97e34r 2457798456605

Umělá inteligence a její totálně iracionální chování vždy byla jednou z achillových pat civilizace. Jinak VI vypadá zajímavě ale PROČ, proboha PROČ to hnusné gui?!

+5/−1
25.10.2016 0:21

T74o51n48í83k 34K31u69t82t82m78a18n69n 6943818682

GUI je fajn, jenom máte mapu vlevo a informace o jednotkách apod. vpravo. Co se vám na GUI nelíbí? Je to v zásadě totéž co v minulých dílech. Nebo že byste si pletl pojmy?

+1/0
25.10.2016 10:36

J36a44k21u69b 45Ř54í34h52a 4475689552661

To je jako u trojky. Pokud se nepeltu, ta také měla mapu vlevo dole a jednotky vedle.

0/0
25.10.2016 14:56

O65n29d61ř72e37j 34Š60i13n30d18l71e12r 2197938316835

Gui - graphic user interface. Je to na pohled strašlivě hnusné, informační hustota je ve strovnání třeba se čtyřkou nižší a celkově to působí dojmem upatlané hry na tablet pro předškolní děti...

0/0
25.10.2016 18:25

D73a73v31i57d 51D44i71r88g33a 7195981158

Mě se na gui nelíbí, že nejde rozkliknout detail amenities, že abych vůbec viděl, co se mi ve městě děje, musím otevřít další dvě okna, že je nesmírně obtížné hledat nějaké souhrnné informace, že jednotky nejsou vidět a je těžké pohnat která se pohnula a která ne...

GUI je oproti minulému dílu velmi špatné.

0/0
30.10.2016 0:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.