Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autor úspěšné hry: Uklidněte se, na virtuální realitě nelze vydělat

Vývojář Dean Hall objasnil, proč je kritizování titulů exkluzivních pro jednu platformu nesmyslné. Trh s hrami pro virtuální realitu zatím nemá výraznější kupní sílu a peníze od výrobců přilb mohou být jediný způsobem, jak na vývoji hry neprodělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a84n 80N83o41v85á97k 6514594

Podle mě toto nebude mít nikdy komerční úspěch, musí se u toho člověk (moc) hýbat.

0/0
14.12.2016 0:01

P47e39t16r 71D49l27o79u66h17ý 5747279884484

Klasický začarovaný kruh. Dokud nebude dostatek kvalitního obsahu, tak sety na VR koupí (z globálního hlediska) jen pár nadšenců. A dokud je bude mít jen pár nadšenců, tak se žádnému studiu nevyplatí vyvíjet kvalitní obsah. Cesta z toho je opravdu asi jen jedna. Výrobci hardware pro VR musí masivně zadotovat vývoj obsahu, jinak to můžou zabalit. Podobně jako Microsoft pomalu utlumuje třeba kinect stejně jako Sony své move (nebo jak se teď to jejich pohybové ovládání jmenuje) a zkouší to právě s VR.

+1/0
13.12.2016 23:45

J77a97n 88P39e96k25a 5383383113

;-D kdyby na tom nešlo vydělat, tak to komerční firmy nedělají...

0/0
13.12.2016 22:57

O98n76d35ř39e49j 15S67t71a13r26o82c66h 5580433182484

Takže nikdy nikdo nic zpočátku nedotoval? A nikdy se nestalo, že se počáteční investice nevyplatila. Vážně ne?

0/0
13.12.2016 23:06

V88i45k41t64o44r 61Š10p30i34č55k83a 6688132564

Vložené peníze neodpovýdají výsledku. Jak na straně vývojářů , tak uživatelů. Prostě VR je mnohem větší bublina než třeba 3D zobrazení na TV . U VR se jen čeká na splasknutí.

+2/−1
13.12.2016 13:36

J95i52r81i 21H10r65z66i81n55a 2757501343177

Osobně si myslím opak. Podle mě je brzdou prozatím cena karet, které VR utáhnou a cena samotných VR headsetů a nikoliv nezájem. Pokud budou za nějaký čas masově cenově dostupné karty a sety, lidé se rádi podívají ve VR z vlastního pohledu na různé výukové programy, budou si moci projít z vlastního pohledu různá místa na zemi, nepočítaje hraní her. Teď mám na mysli konkrétně brýle, bez snímání pohybu těla. 3D u TV je opravdu poměrně k ničemu, protože na 150cm úhlopříčce to prostě nemá ten efekt, jako v kině. Efekt to bude mít, pokud doma budeme mít 5m obrazovky přes celou stěnu. Ovšem VR je poměrně praktická a jasná věc - abych se mohl za nějaký poplatek rozhlédnout z vlastního pohledu v místech, kam se nelze osobně dostat, to rád udělám v pohodlí domova.

+9/0
13.12.2016 20:59

O68n55d40ř39e19j 53H96a42n79s75l37í80k 9736300516704

Pravda, ale spis slozite a drahe vytvareni contentu jako jsou hry se musi zacit s vytvarenim velkeho mnozstvi levneho contentu - napr. sportovni zapasy, porno, atd atd. aby vubec doslo k rozsireni hardwaru. Kvuli jedne hre, ktera je v porovnani s konzolemi smesna, si nikdo VR nekoupi.

+1/0
13.12.2016 22:30

M46a57r70t29i30n 15Č82e10r91n61í62k 3714475203335

Spíš než nedá, neumí vydělat... za tu cenu pro PC nebude VR rozšířené jako Playstation VR, kterých se prodalo statisíce v den vydání, prodeje už překročily 1,5 milionů a do konce roku jich bude mít víc jak 2,5 milionů lidí. Jednoduše nemá dělat ptákoviny pro PC ale něco osvědčeného pro PS VR aspoň pro začátek. Možná je to autor her, ale manažer asi moc ne :-)

+1/−10
13.12.2016 13:14

A95n88d31r70e21j 80B57r50a87b36e29c 4252771607684

Můžete ta čísla podložit nějakým zdrojem? Četl jsem vcelku odlišné (a střídmější) odhady o prodejích PSVR.

+2/0
13.12.2016 13:32

O39n29d18r21a 35W55o45l51f 1175759924771

Jen tak ze zajímavosti. Jaká jsou tedy oficiální čísla? VIVE, Oculus, PS VR. Teď střílím jen od boku ale z různých střípků informací to odhaduju tak na milion dohromady. To by byl zatím hodně malý trh

+1/0
13.12.2016 20:48

O66n70d42ř72e45j 90S54t66a68r92o71c11h 5820193382554

Kecy!

0/0
13.12.2016 23:05

Z50d68e45n52ě79k 83F50i36b26i12c68h 4267299944530

Asi nejlepší cestou je dělat normální hry s podporou VR (simulátory, adventury atd...). To pomůže rozšíření a za čas už se vyplatí dělat i čistě VR tituly.

+2/−1
13.12.2016 10:25

M13i50c47h83a14l 95H80u61š55á83k 2877676565195

Normální hru pro VR udělat paradoxně nejde. Rozdíl v ovládání, designu a celkovém konceptu je tak zásadní, že dobře fungují jen hry od začátku optimalizované pro VR. Když do standardní 3D střílečky přidáte VR, tak se z toho pozvracite a nevyužijete možnosti ovládání přes hand tracking. Co funguje jsou hry založené na nových konceptech - např. prozkoumávání okolí ze stacionárního bodu. Celá ergonomie VR her je v počátcích - a je zde opravdu riziko že na základě odfláknutého obsahu lidé celý VR koncept odmítnou.

+2/0
13.12.2016 21:18

M78a64r84t85i98n 97M36a90i52k50s50n67a72r 3564253958112

Dokud nebude VR rozsirena, tak se na tom vazne neda vydelat...

+4/0
13.12.2016 9:59

J63a28k54u86b 95B85o38h76o10n65ě80k 8775956709147

Faceook?

Sociální síť pro orangutany a knihovníky? :-)

+10/0
13.12.2016 9:31

J84a51n 40P13e70k88a 5383513123

ook?

+1/0
13.12.2016 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.