Diskuze

Autor úspěšné hry: Uklidněte se, na virtuální realitě nelze vydělat

Vývojář Dean Hall objasnil, proč je kritizování titulů exkluzivních pro jednu platformu nesmyslné. Trh s hrami pro virtuální realitu zatím nemá výraznější kupní sílu a peníze od výrobců přilb mohou být jediný způsobem, jak na vývoji hry neprodělat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

J59a45n 98N39o95v37á17k

14. 12. 2016 0:01

Podle mě toto nebude mít nikdy komerční úspěch, musí se u toho člověk (moc) hýbat.

0 0
možnosti
PD

P22e84t28r 57D58l70o26u54h82ý

13. 12. 2016 23:45

Klasický začarovaný kruh. Dokud nebude dostatek kvalitního obsahu, tak sety na VR koupí (z globálního hlediska) jen pár nadšenců. A dokud je bude mít jen pár nadšenců, tak se žádnému studiu nevyplatí vyvíjet kvalitní obsah. Cesta z toho je opravdu asi jen jedna. Výrobci hardware pro VR musí masivně zadotovat vývoj obsahu, jinak to můžou zabalit. Podobně jako Microsoft pomalu utlumuje třeba kinect stejně jako Sony své move (nebo jak se teď to jejich pohybové ovládání jmenuje) a zkouší to právě s VR.

1 0
možnosti
JP

J10a75n 12P51e18k82a

13. 12. 2016 22:57

;-D kdyby na tom nešlo vydělat, tak to komerční firmy nedělají...

0 0
možnosti
OS

Takže nikdy nikdo nic zpočátku nedotoval? A nikdy se nestalo, že se počáteční investice nevyplatila. Vážně ne?

0 0
možnosti

Vložené peníze neodpovýdají výsledku. Jak na straně vývojářů , tak uživatelů. Prostě VR je mnohem větší bublina než třeba 3D zobrazení na TV . U VR se jen čeká na splasknutí.

2 1
možnosti
JH

J69i77r62i 17H52r71z61i56n93a

13. 12. 2016 20:59

Osobně si myslím opak. Podle mě je brzdou prozatím cena karet, které VR utáhnou a cena samotných VR headsetů a nikoliv nezájem. Pokud budou za nějaký čas masově cenově dostupné karty a sety, lidé se rádi podívají ve VR z vlastního pohledu na různé výukové programy, budou si moci projít z vlastního pohledu různá místa na zemi, nepočítaje hraní her. Teď mám na mysli konkrétně brýle, bez snímání pohybu těla. 3D u TV je opravdu poměrně k ničemu, protože na 150cm úhlopříčce to prostě nemá ten efekt, jako v kině. Efekt to bude mít, pokud doma budeme mít 5m obrazovky přes celou stěnu. Ovšem VR je poměrně praktická a jasná věc - abych se mohl za nějaký poplatek rozhlédnout z vlastního pohledu v místech, kam se nelze osobně dostat, to rád udělám v pohodlí domova.

9 0
možnosti

Spíš než nedá, neumí vydělat... za tu cenu pro PC nebude VR rozšířené jako Playstation VR, kterých se prodalo statisíce v den vydání, prodeje už překročily 1,5 milionů a do konce roku jich bude mít víc jak 2,5 milionů lidí. Jednoduše nemá dělat ptákoviny pro PC ale něco osvědčeného pro PS VR aspoň pro začátek. Možná je to autor her, ale manažer asi moc ne :-)

1 10
možnosti
AB

Můžete ta čísla podložit nějakým zdrojem? Četl jsem vcelku odlišné (a střídmější) odhady o prodejích PSVR.

2 0
možnosti
ZF

Asi nejlepší cestou je dělat normální hry s podporou VR (simulátory, adventury atd...). To pomůže rozšíření a za čas už se vyplatí dělat i čistě VR tituly.

2 1
možnosti
Foto

Normální hru pro VR udělat paradoxně nejde. Rozdíl v ovládání, designu a celkovém konceptu je tak zásadní, že dobře fungují jen hry od začátku optimalizované pro VR. Když do standardní 3D střílečky přidáte VR, tak se z toho pozvracite a nevyužijete možnosti ovládání přes hand tracking. Co funguje jsou hry založené na nových konceptech - např. prozkoumávání okolí ze stacionárního bodu. Celá ergonomie VR her je v počátcích - a je zde opravdu riziko že na základě odfláknutého obsahu lidé celý VR koncept odmítnou.

2 0
možnosti
MM

Dokud nebude VR rozsirena, tak se na tom vazne neda vydelat...

4 0
možnosti
JB

Faceook?

Sociální síť pro orangutany a knihovníky? :-)

10 0
možnosti
JP