- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle mě toto nebude mít nikdy komerční úspěch, musí se u toho člověk (moc) hýbat.
Klasický začarovaný kruh. Dokud nebude dostatek kvalitního obsahu, tak sety na VR koupí (z globálního hlediska) jen pár nadšenců. A dokud je bude mít jen pár nadšenců, tak se žádnému studiu nevyplatí vyvíjet kvalitní obsah. Cesta z toho je opravdu asi jen jedna. Výrobci hardware pro VR musí masivně zadotovat vývoj obsahu, jinak to můžou zabalit. Podobně jako Microsoft pomalu utlumuje třeba kinect stejně jako Sony své move (nebo jak se teď to jejich pohybové ovládání jmenuje) a zkouší to právě s VR.
kdyby na tom nešlo vydělat, tak to komerční firmy nedělají...
Takže nikdy nikdo nic zpočátku nedotoval? A nikdy se nestalo, že se počáteční investice nevyplatila. Vážně ne?
Vložené peníze neodpovýdají výsledku. Jak na straně vývojářů , tak uživatelů. Prostě VR je mnohem větší bublina než třeba 3D zobrazení na TV . U VR se jen čeká na splasknutí.
Osobně si myslím opak. Podle mě je brzdou prozatím cena karet, které VR utáhnou a cena samotných VR headsetů a nikoliv nezájem. Pokud budou za nějaký čas masově cenově dostupné karty a sety, lidé se rádi podívají ve VR z vlastního pohledu na různé výukové programy, budou si moci projít z vlastního pohledu různá místa na zemi, nepočítaje hraní her. Teď mám na mysli konkrétně brýle, bez snímání pohybu těla. 3D u TV je opravdu poměrně k ničemu, protože na 150cm úhlopříčce to prostě nemá ten efekt, jako v kině. Efekt to bude mít, pokud doma budeme mít 5m obrazovky přes celou stěnu. Ovšem VR je poměrně praktická a jasná věc - abych se mohl za nějaký poplatek rozhlédnout z vlastního pohledu v místech, kam se nelze osobně dostat, to rád udělám v pohodlí domova.
Spíš než nedá, neumí vydělat... za tu cenu pro PC nebude VR rozšířené jako Playstation VR, kterých se prodalo statisíce v den vydání, prodeje už překročily 1,5 milionů a do konce roku jich bude mít víc jak 2,5 milionů lidí. Jednoduše nemá dělat ptákoviny pro PC ale něco osvědčeného pro PS VR aspoň pro začátek. Možná je to autor her, ale manažer asi moc ne :-)
Můžete ta čísla podložit nějakým zdrojem? Četl jsem vcelku odlišné (a střídmější) odhady o prodejích PSVR.
Asi nejlepší cestou je dělat normální hry s podporou VR (simulátory, adventury atd...). To pomůže rozšíření a za čas už se vyplatí dělat i čistě VR tituly.
Normální hru pro VR udělat paradoxně nejde. Rozdíl v ovládání, designu a celkovém konceptu je tak zásadní, že dobře fungují jen hry od začátku optimalizované pro VR. Když do standardní 3D střílečky přidáte VR, tak se z toho pozvracite a nevyužijete možnosti ovládání přes hand tracking. Co funguje jsou hry založené na nových konceptech - např. prozkoumávání okolí ze stacionárního bodu. Celá ergonomie VR her je v počátcích - a je zde opravdu riziko že na základě odfláknutého obsahu lidé celý VR koncept odmítnou.
Dokud nebude VR rozsirena, tak se na tom vazne neda vydelat...
Faceook?
Sociální síť pro orangutany a knihovníky?