Diskuze

Na co byste si měli dát pozor ve virtuální realitě

Virtuální realita již není jen proprietou science fiction, ale dostupná věc, která si pomalu hledá cestu do našich domovů. Bez problémů to ovšem úplně není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Hušáku, ve VR jsem strávil celkem 360 hodin. Maximum s přestávkou bylo 6 hodin za den. Nevím co jste měl za VR set na hlavě, ale soudím, že asi železobetonový model ze Severní Korei. Pokud Vaše HMD byla telefonní krabička, tak to se nezlobte, ale není virtuální realita. Ono totiž, když si koupíte HMD z Číny za 150Kč a nasoukáte do něj chytrý telefon, neznamená nutně virtuální realita. Normální fungující člověk nemá s přilbou Oculus, HTC žádné problémy a zvládají to i děti 5 let. Pokud máte problém s krční páteří, nebude to vina VR setu. Třeba by to chtělo víc sportovat a méně se dívat do talíře.

1 5
možnosti

Problémy s krční páteří může mít člověk z jiného důvodu a tím HMD se dorazí, navíc tam může být i jiný důvod, třeba nezvyklé namáhání paží - jak často se vám v reálu stane, že hodinu a půl máváte rukama ve vzduchu?:-)

6 0
možnosti

Nepochypně se to velmi brzy stane masovou záležitostí, stejně jako 3D televize. :-P

0 0
možnosti

Ja jsem se svoji LG pasivni 3D TV moc spokojen. Obraz lepsi nez v kine.

0 0
možnosti

Žádný ze zmíněných problémů jsem doteď nezaznamenal, jenom se mi občas trochu motá hlava u her, které používají rozostřené pozadí (Scavengers Odyssey z VRWorlds a Here They Lie, jakkoli jinak dobře ty hry vypadají).

0 0
možnosti

Přidám jednu osobní zkušenost - nesnažte se nikoho přesvědčit, že jste na virtuální brýle dnes nesáhli, pokud jste před setkáním s dotyčným měli před tím nějakou dobu nasazené. I přes polstrování se na obličeji poměrně jasně rýsuje nezvratný důkaz vaší nepravdomluvnosti.;-)

2 0
možnosti
Foto

Další problem, který není v článku zmíněný, je nestandardní zatížení krčních svalů. Asi 1.5 hodiny jsem testoval HMD + ruční kontrolery s opravdu akčními tituly. Výsledek byly křeče v krčnísch svalech, v noci jsme nepsla a ráno dostl límec na krk, 3 dni v klidu a zákaz HMD aspoň na týden ... I když helma není těžká tak mnění pozici těžiště hlavy a zřejmě na to svlaový system není koncipovaný ....

2 1
možnosti

Nic jiného se na to nedá snad říci :)

0 0
možnosti

J54a27n 32M32a40l29ý

10. 1. 2017 4:52

Kecá, určitě si vyhonil.

3 1
možnosti
Foto

Informace ze soucasne helmy uz odstranily motion-sicknes je trochu zavadejici. I v te nejlepsi helme je vam ihned blbe, pokud je software spatne napsany. Typickym prikladem co nefunguje je prime portovani existujicih her do VR. Funguji sceny kdy stojite na miste, manipulujete jen se svym okolim a premistujete se napr. teleportaci.

0 0
možnosti

Ještě bych doplnil simulátory. Pokud se to bere tak, že sedíte uvnitř vesmírné lodi, letadla nebo něčeho podobného, je zážitek autentický, mozek má opěrné body, které považuje za své okolí, ve kterém se pohybuje a všecko je v pořádku. Je to potom vlastně taková zmenšená simulační letová komora.

Problém nastává v okamžiku, když vezmete člověku půdu pod nohama. Ani bych se nedivil, kdyby v blízké budoucnosti internetová komunita soutěžila v tom, kdo udělá simulátor, jež donutí člověka nejrychleji zvracet, a naopak budou zase hrdinové, kteří se je budou snažit pokořit.

Virální videa na youtube budou mít další tematický zářez. Olympiáda v nezvracení je naspadnutí.

3 0
možnosti
Foto

Pane Srpe, ačkoliv s Vašimi názory často nesouhlasím, musím podotknout, že tady jste to dokonale vystihl a navíc jste mě velice, velice pobavil (obzvláště s tou internetovou rešerší). Mockrát děkuji za perfektní článek! ;-D R^

9 0
možnosti
Foto

H71o46n50z33a 44S78r64p

10. 1. 2017 10:30

Pořád mi nemůžete odpustit ten Skyrim, že? :-)

0 0
možnosti