Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale i mnohými kritizované Diablo 3. Blizzard však nepolevil a jeho pověst i po dvaceti třech letech zůstává obdivuhodně pozitivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z44d46e68n22ě71k 81S58v76o61b65o62d15a 4786174536877

Díky za 3 články o Blizzardu - s chutí jsem si je přečetl.

+4/0
16.3.2017 8:35

P88e84t86r 66S67v34o94b87o88d33a 4547115498583

Blizzard současnosti? "You think you do, but you dont..." Rv

0/−2
15.3.2017 16:24

M70a55r43c38e54l 67Č85e46c89h 7800573696642

sice to neni trilogie ale o blizzardu vam to da vic ...

https://videacesky.cz/video/historie-spolecnosti-blizzard-entertainment

0/0
15.3.2017 16:14

B15a77r60t82o60l83o62m25ě62j 54K13u23s 2205516791323

Stejně si myslím, že zrušení Titanu bylo hlavně obchodní rozhodnutí a se zábavností titulu (hehe) nemělo mnoho společného.

WoW pořád krásně vydělává, počet předplatitelů se drží v milionech a to poslední, co by Blizzard chtěl riskovat, je aby toho část hráčů nechala a šla zkusit něco jiného. Co když je to nové nebude bavit? Vrátí se? Nebo si uvědomí, že se bez WoW dá žít a budou rádi, že jsou z toho konečně "venku"?

Krom toho největší síla WoW je podle mého názoru ne ve kvalitě, ale ve stáří a v tom, jak dlouho se drží na špici. Jeho hráči nemusí mít strach, že postava, které věnují několik let života, bude za chvíli paběrkovat na poloprázdném serveru plném free2play lůzy. S přimhouřenýma očima se dá říct, že o čas investovaný do WoW (narozdíl od většiny konkurence) nepřijdou. A kdyby Blizzard přišel s novým MMORPG, s potenciálním nástupcem, o tuhle jistotu by je připravil. Oprávněně by se obávali, že WoW upadne a skončí ve prospěch Titanu a jejich 10 let hraní bude k ničemu.

Domnívám se, že to je i důvod, proč zatím nemáme Warcraft 4. Aby si hráči WoW nezačali připadat jako že hrají zastaralý díl.

+7/0
15.3.2017 14:54

D48a37v57i37d 13F93u17r71m50á61n84e12k 9528931153183

No s tím Warcraft 4 to bude jinak.

Zaprvé, kdyby chtěli tak to můžou krásné propojit s WoWkem. Např. import hrdiny z WoW do warcaftu 4. Nebo provázaný příběh s novým WoW datadiskem. Možností je víc.

Zadruhé, mají StarCraft 2. Další realtime strategie by způsobila odliv hráčů.

Za třetí, celkový úpadek realtime strategií, který jde vidět i na SC2. Hraje to prostě málo lidí, od SC2 v podstatě žádná pořádná AAA strategie nevyšla. Minimálně žádná která by strhla větší masy lidí.

Ale vzhledem k tomu že nedávno vyšla poslední část SC2, tak je možné že se toho warcaftu 4 ještě někdy dočkáme.

0/0
18.3.2017 8:49

T96o68m89á20š 37B49a92y26e85r 1424181114401

Titan byl sice zrušen, ale jedině Blizzard dokáže vytvořit hru, která překoná a nahradí World of Warcraft. Proto věřím, že na něčem takovém dělá.

0/0
15.3.2017 11:39

V25o43j26t15ě23c51h 53R98ů42ž61e20k 1707882424972

Ta hra existuje déle než WoW. Jmenuje se EVE online

0/−4
15.3.2017 13:24

J98a60k72u68b 48B93o25h50o60n69ě94k 8975436419517

Internet mi za rok 2016 dává následující čísla

WoW: 5,5 mio aktivních hráčů

FF XIV: max 1 mio aktivních hráčů

Guild Wars 2: těžko odhadnout vzhledem k obchodnímu modelu, ale bývá na 3. místě

ES online: max. 800 tisíc

EVE: max. 300 tisíc

To je hodně daleko k "WoW killeru"

A jenom tak pro přesnost, EVE online je hra z roku 2003, WoW z roku 2004, takže spíš WoW nahradil EVE než obráceně :-)

+3/−1
15.3.2017 13:35

V69o85j16t40ě35c28h 68R96ů39ž52e60k 1187632174792

Počet hráčů nesvědčí o kvalitě.

Holt EVE není pro nooby.

0/−3
15.3.2017 13:36

J48a48k17u94b 26B35o68h49o61n46ě98k 8915656459287

A jeden by řekl, že právě počet hráčů je dobrá indikace toho, jak je hra populární.

EVE jsem taky zkoušel a nikdy mě nechytnul. Zrovna v EVE je ten prázdný koloběh "vydělávám prachy, abych si pořídil větší loď abych moh vydělat víc prachů" viditelnější než všude jinde. Tohle zažívám denně v běžném životě, od hry chci aspoň nějaký epický důvod, proč to dělat :-)

Asi proto mě z MMO bavily LotRO a SW:tOR

+5/0
15.3.2017 14:16

V53o20j67t90ě90c34h 64R57ů16ž79e40k 1627432254872

A v tom se právě mýlíte.

Nedostal jste se moc hluboko, zůstal jste v hisecu, nezkusil jste PvP, prostě jste do ní nedokázal proniknout.

0/−1
15.3.2017 14:24

J84a61k43u80b 30B55o89h47o24n25ě11k 8465536939367

Kolega ho hraje dost a nějak mi nepřišlo, že by PvP nějak zásadně změnilo dynamiku hry. Ale samozřejmě každému co jeho jest a když ho baví takhle klikací souboje, tak proč ne.

Já osobně potřebuju nějaký příběh nebo danou motivaci, proč se toho zúčastnit a tu mi EVE nedává. A skoro to vypadá, že nás takových je většina

+1/0
15.3.2017 14:32

V35o12j60t21ě98c50h 50R72ů26ž54e83k 1897102244852

Ok, vadí mu klikací souboje a hraje SWTOR.

V eve je příběh vytvářen hráči. Dokonce byla napsána i historická kniha o tom, co se tam za ty roky stalo

0/−1
15.3.2017 14:36

J71a35k33u72b 60B47o58h83o24n71ě62k 8715536749897

Jo, boje v MMO beru spíš jako nutné zlo a ne že bych je vyhledával. Ostatně klikací souboje jsou ve všech, co jsem kdy hrál a u všech jsem to dělal kvůli příběhu

Super, tak to je hezký důvod, proč si to přečíst, ale ne proč hru hrát.

Je to pro mě asi jako být dobrovolně nevolníkem za Stoleté války, protože se o ní napíšou hezké kroniky :-)

+1/0
15.3.2017 15:02

V86o20j63t79ě54c37h 11R32ů26ž47e44k 1877272354462

Aha, tak když vás nebaví pvp, tak to fakt nemá cenu.

0/0
15.3.2017 15:04

J64a88k33u37b 53B74o22h79o42n88ě75k 8275466489457

Já vím, proto už taky EVE nehraju :-)

0/0
15.3.2017 15:14

P77e96t96r 36D67y73n36t30a69r 8584699131175

on má ale pravdu,eve je tak absolutně jiná mmo hra,že to snad ani nejde zařadit do stejné kategorie. To není o v statistikách v počtu hráčů nebo roku vydání. HC Hráči WoW a EvE jsou nekompatibilní, že to vůbec nejde porovnat. Eve je ultrabrutal theorycraft,politika,craft a grind. Z těch 300k přeplatitelů jsou půlka alti,protože eve se nehraje s jednim účtem. Každopádně to neni konkurent WoW. Je to naprosto jiný žánr

0/0
15.3.2017 20:44

P35e26t58r 41D58y77n17t72a48r 8254319241745

eva je jiná :)

0/0
15.3.2017 19:31

V39o31j90t77ě19c64h 82R79ů68ž47e90k 1897672724382

Eve is real :-)

0/0
15.3.2017 20:10

J68a62k78u82b 71B15o54h25o39n44ě68k 8675416729397

Blizzard mi k srdci nikdy moc nepřirostl. Diablo byla klasika, stejně jako Warcraft, ale přijde mi, že s každou další hrou se čím dál víc odchylují od toho, co mám rád. Čím novější hra, tím víc vypadá asijsky a to mě upřímně neláká.

Jinak Hearthstone jsem nějakou dobu taky hrál, ale moc mě nechytnul. Mnohem lepší hra je podle mě pořád Gwint a to i v osamocené podobě, kde funguje trochu jinak než v Zaklínači (a podle mě i o dost líp, jenom budou muset ještě zapracovat na lepším vyvážnení, protože narozdíl od původni verze se prakticky nepoužívají karty s počasím)

+5/−1
15.3.2017 10:46

M80a75r21t91i43n 14B38e91r48a15n 6299375656781

Přesně tak, asijský look, zjednodušené křivky a textury jsou daleko od toho, co Blizzard znamenal původně...

+2/−1
15.3.2017 11:14

Z67d50e90n15ě77k 13K85r46a47u51s 9696830152600

Tak zorvna ve wow kazdym datadiskem upgradujou grafiku celkem znatelne jen se snazi aby to vypadalo furt stejne, ale jak postavy tak kouzla dostaly mnohonasobky svych puvodnich polygonu.

Kazdopadne u diabla s tou asii souhlasim, ale on kdyz hlavni vyvojar je(byl) asijec tak je to celkem logicky.

Jinak karetnim hram se nevenuju vubec max pokr nebo prsi, protoze je to rychly HS sem zkousel, ale vydrzel sem to asi jen 5 her protoze me rozcilovala nahodnost hrani a to ze kazdej tah trval cloveku 5 minut a na to ja nemam nervy.

0/0
15.3.2017 17:33

T42o50m95á51š 17J39a65r24e77š 4742384330

Super 2. část o Blizzardu a teď ted ID software... 2. srdcovka :)

0/0
15.3.2017 9:44

P40e69t39r 77J51a77r87o46š 8717935769

Pane Brabče. Už jsem vám to sem jednou psal, ale asi jste si to nepřečetl, nebo nepochopil. Ve středně dlouhém článku jste, tak jako většinou, použil 11x slovo titul. Připomíná mi to mé dopisy z tábora, když mi bylo 7 let. Milá maminko, máme se dobře, počasí je dobré, vaří dobře. Píšete proboha do novin. Chápu i velké množství bezpracného přejatého a přeloženého obsahu. Nicméně i tyto články by mohly mít vyšší jazykovou úroveň. Jistě existují kurzy na jedno odpoledne, kde by vám vysvětlili základy slohu, aby se to dalo číst. Rv

+2/−21
15.3.2017 0:54

M68i52r43o37s69l32a58v 97R76e58z97a18n77i29n35a 3228529712251

Radeji uvidim 11x titul pouzit pro to, co titul znamena, nez mit v kazdem odstavci jiny euforismus pro to same. Proste hra popisuje nekolikrat to same, takze proste pouzije stejny vyraz pro stejnou vec. Vam se to mozna nelibi, ale treba me to prijde spravne - proc hledat pro neco jiny nazev jen proto, ze uz jsem ho parkart pred tim pouzil.

+7/0
15.3.2017 6:44

J76á54c72h25y17m 69K10v90a95s68n88i48č72k43a 9871488856315

Přečetl jsem si to znovu a musím vám dát za pravdu. Při první čtení jsem si toho nevšiml, na podruhé už ano a je to otravné. Většinou by se dalo slovo "titul" nahradit slovem "hra" nebo ho úplně vypustit. I tak by dával text perfektní smysl. Než dáte mínus, udělejte to samé co já, uvidíte, že má pan Jaroš pravdu...

0/0
15.3.2017 8:15

M36i66r68o40s62l39a87v 19R35e74z89a80n49i89n64a 3628739962291

No, takze misto 11x titul tam bude 5x titul a 6x hra? V cem to bude lepsi?Pokud jste si toho napoprve nevsiml, pak to nebude takovy problem. (kolik ctenaru asi bude mit potrebu cist clanek vice nez jednou?)

+6/0
15.3.2017 8:26

A13n75d11r36e43j 43B45r69a26b21e56c 4782521587944

Zkuste si všechny tituly nahradit hrou a pak počítejte, jak často se bude opakovat hra. Pravidelně to střídám ještě s dalšími slovy, aby v jednom odstavci nebylo "padesátkrát" hra. Titul ale lidi víc praští do očí. Rada pana Jaroše povede přesně ke slohu ze základní školy.

+6/0
15.3.2017 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.