Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale i mnohými kritizované Diablo 3. Blizzard však nepolevil a jeho pověst i po dvaceti třech letech zůstává obdivuhodně pozitivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z11d44e25n65ě21k 44S50v27o71b20o58d59a 4206594256297

Díky za 3 články o Blizzardu - s chutí jsem si je přečetl.

+4/0
16.3.2017 8:35

P30e62t25r 53S11v24o81b75o35d51a 4577585388813

Blizzard současnosti? "You think you do, but you dont..." Rv

0/−2
15.3.2017 16:24

M56a72r24c89e15l 30Č58e36c72h 7460743706942

sice to neni trilogie ale o blizzardu vam to da vic ...

https://videacesky.cz/video/historie-spolecnosti-blizzard-entertainment

0/0
15.3.2017 16:14

B59a23r77t85o39l96o70m34ě32j 40K48u98s 2865626491393

Stejně si myslím, že zrušení Titanu bylo hlavně obchodní rozhodnutí a se zábavností titulu (hehe) nemělo mnoho společného.

WoW pořád krásně vydělává, počet předplatitelů se drží v milionech a to poslední, co by Blizzard chtěl riskovat, je aby toho část hráčů nechala a šla zkusit něco jiného. Co když je to nové nebude bavit? Vrátí se? Nebo si uvědomí, že se bez WoW dá žít a budou rádi, že jsou z toho konečně "venku"?

Krom toho největší síla WoW je podle mého názoru ne ve kvalitě, ale ve stáří a v tom, jak dlouho se drží na špici. Jeho hráči nemusí mít strach, že postava, které věnují několik let života, bude za chvíli paběrkovat na poloprázdném serveru plném free2play lůzy. S přimhouřenýma očima se dá říct, že o čas investovaný do WoW (narozdíl od většiny konkurence) nepřijdou. A kdyby Blizzard přišel s novým MMORPG, s potenciálním nástupcem, o tuhle jistotu by je připravil. Oprávněně by se obávali, že WoW upadne a skončí ve prospěch Titanu a jejich 10 let hraní bude k ničemu.

Domnívám se, že to je i důvod, proč zatím nemáme Warcraft 4. Aby si hráči WoW nezačali připadat jako že hrají zastaralý díl.

+7/0
15.3.2017 14:54

D69a85v91i87d 89F63u84r45m29á53n94e69k 9928881783783

No s tím Warcraft 4 to bude jinak.

Zaprvé, kdyby chtěli tak to můžou krásné propojit s WoWkem. Např. import hrdiny z WoW do warcaftu 4. Nebo provázaný příběh s novým WoW datadiskem. Možností je víc.

Zadruhé, mají StarCraft 2. Další realtime strategie by způsobila odliv hráčů.

Za třetí, celkový úpadek realtime strategií, který jde vidět i na SC2. Hraje to prostě málo lidí, od SC2 v podstatě žádná pořádná AAA strategie nevyšla. Minimálně žádná která by strhla větší masy lidí.

Ale vzhledem k tomu že nedávno vyšla poslední část SC2, tak je možné že se toho warcaftu 4 ještě někdy dočkáme.

0/0
18.3.2017 8:49

T40o28m32á61š 57B64a28y61e67r 1564331414741

Titan byl sice zrušen, ale jedině Blizzard dokáže vytvořit hru, která překoná a nahradí World of Warcraft. Proto věřím, že na něčem takovém dělá.

0/0
15.3.2017 11:39

V90o28j66t19ě96c12h 59R81ů81ž15e94k 1387422654842

Ta hra existuje déle než WoW. Jmenuje se EVE online

0/−4
15.3.2017 13:24

J11a11k40u42b 61B68o67h67o39n86ě80k 8145676409307

Internet mi za rok 2016 dává následující čísla

WoW: 5,5 mio aktivních hráčů

FF XIV: max 1 mio aktivních hráčů

Guild Wars 2: těžko odhadnout vzhledem k obchodnímu modelu, ale bývá na 3. místě

ES online: max. 800 tisíc

EVE: max. 300 tisíc

To je hodně daleko k "WoW killeru"

A jenom tak pro přesnost, EVE online je hra z roku 2003, WoW z roku 2004, takže spíš WoW nahradil EVE než obráceně :-)

+3/−1
15.3.2017 13:35

V43o39j52t69ě38c35h 37R59ů95ž85e28k 1957572234362

Počet hráčů nesvědčí o kvalitě.

Holt EVE není pro nooby.

0/−3
15.3.2017 13:36

J33a25k97u42b 59B66o25h90o79n16ě32k 8605376329257

A jeden by řekl, že právě počet hráčů je dobrá indikace toho, jak je hra populární.

EVE jsem taky zkoušel a nikdy mě nechytnul. Zrovna v EVE je ten prázdný koloběh "vydělávám prachy, abych si pořídil větší loď abych moh vydělat víc prachů" viditelnější než všude jinde. Tohle zažívám denně v běžném životě, od hry chci aspoň nějaký epický důvod, proč to dělat :-)

Asi proto mě z MMO bavily LotRO a SW:tOR

+5/0
15.3.2017 14:16

V97o90j51t61ě71c65h 84R72ů37ž59e72k 1507442554422

A v tom se právě mýlíte.

Nedostal jste se moc hluboko, zůstal jste v hisecu, nezkusil jste PvP, prostě jste do ní nedokázal proniknout.

0/−1
15.3.2017 14:24

J71a20k53u13b 62B65o16h35o79n63ě27k 8475726629157

Kolega ho hraje dost a nějak mi nepřišlo, že by PvP nějak zásadně změnilo dynamiku hry. Ale samozřejmě každému co jeho jest a když ho baví takhle klikací souboje, tak proč ne.

Já osobně potřebuju nějaký příběh nebo danou motivaci, proč se toho zúčastnit a tu mi EVE nedává. A skoro to vypadá, že nás takových je většina

+1/0
15.3.2017 14:32

V73o10j37t80ě87c37h 54R95ů51ž70e48k 1517692814852

Ok, vadí mu klikací souboje a hraje SWTOR.

V eve je příběh vytvářen hráči. Dokonce byla napsána i historická kniha o tom, co se tam za ty roky stalo

0/−1
15.3.2017 14:36

J25a79k44u47b 43B22o16h33o68n58ě90k 8655706979537

Jo, boje v MMO beru spíš jako nutné zlo a ne že bych je vyhledával. Ostatně klikací souboje jsou ve všech, co jsem kdy hrál a u všech jsem to dělal kvůli příběhu

Super, tak to je hezký důvod, proč si to přečíst, ale ne proč hru hrát.

Je to pro mě asi jako být dobrovolně nevolníkem za Stoleté války, protože se o ní napíšou hezké kroniky :-)

+1/0
15.3.2017 15:02

V27o22j19t31ě85c72h 23R63ů66ž15e27k 1247122414232

Aha, tak když vás nebaví pvp, tak to fakt nemá cenu.

0/0
15.3.2017 15:04

J24a45k52u93b 47B46o13h34o29n92ě66k 8755676319957

Já vím, proto už taky EVE nehraju :-)

0/0
15.3.2017 15:14

P70e82t96r 96D53y36n42t48a95r 8234129261765

on má ale pravdu,eve je tak absolutně jiná mmo hra,že to snad ani nejde zařadit do stejné kategorie. To není o v statistikách v počtu hráčů nebo roku vydání. HC Hráči WoW a EvE jsou nekompatibilní, že to vůbec nejde porovnat. Eve je ultrabrutal theorycraft,politika,craft a grind. Z těch 300k přeplatitelů jsou půlka alti,protože eve se nehraje s jednim účtem. Každopádně to neni konkurent WoW. Je to naprosto jiný žánr

0/0
15.3.2017 20:44

P42e26t96r 14D90y54n44t55a22r 8764599161245

eva je jiná :)

0/0
15.3.2017 19:31

V86o89j38t28ě95c54h 41R70ů43ž43e26k 1147872864802

Eve is real :-)

0/0
15.3.2017 20:10

J96a55k80u44b 29B35o91h12o94n62ě83k 8225856509577

Blizzard mi k srdci nikdy moc nepřirostl. Diablo byla klasika, stejně jako Warcraft, ale přijde mi, že s každou další hrou se čím dál víc odchylují od toho, co mám rád. Čím novější hra, tím víc vypadá asijsky a to mě upřímně neláká.

Jinak Hearthstone jsem nějakou dobu taky hrál, ale moc mě nechytnul. Mnohem lepší hra je podle mě pořád Gwint a to i v osamocené podobě, kde funguje trochu jinak než v Zaklínači (a podle mě i o dost líp, jenom budou muset ještě zapracovat na lepším vyvážnení, protože narozdíl od původni verze se prakticky nepoužívají karty s počasím)

+5/−1
15.3.2017 10:46

M16a47r90t39i48n 51B19e76r27a57n 6849165976811

Přesně tak, asijský look, zjednodušené křivky a textury jsou daleko od toho, co Blizzard znamenal původně...

+2/−1
15.3.2017 11:14

Z80d98e13n67ě62k 58K66r95a24u85s 9876940862420

Tak zorvna ve wow kazdym datadiskem upgradujou grafiku celkem znatelne jen se snazi aby to vypadalo furt stejne, ale jak postavy tak kouzla dostaly mnohonasobky svych puvodnich polygonu.

Kazdopadne u diabla s tou asii souhlasim, ale on kdyz hlavni vyvojar je(byl) asijec tak je to celkem logicky.

Jinak karetnim hram se nevenuju vubec max pokr nebo prsi, protoze je to rychly HS sem zkousel, ale vydrzel sem to asi jen 5 her protoze me rozcilovala nahodnost hrani a to ze kazdej tah trval cloveku 5 minut a na to ja nemam nervy.

0/0
15.3.2017 17:33

T65o21m41á54š 29J84a37r78e23š 4582474390

Super 2. část o Blizzardu a teď ted ID software... 2. srdcovka :)

0/0
15.3.2017 9:44

P86e78t62r 86J44a28r92o29š 8247625809

Pane Brabče. Už jsem vám to sem jednou psal, ale asi jste si to nepřečetl, nebo nepochopil. Ve středně dlouhém článku jste, tak jako většinou, použil 11x slovo titul. Připomíná mi to mé dopisy z tábora, když mi bylo 7 let. Milá maminko, máme se dobře, počasí je dobré, vaří dobře. Píšete proboha do novin. Chápu i velké množství bezpracného přejatého a přeloženého obsahu. Nicméně i tyto články by mohly mít vyšší jazykovou úroveň. Jistě existují kurzy na jedno odpoledne, kde by vám vysvětlili základy slohu, aby se to dalo číst. Rv

+2/−21
15.3.2017 0:54

M54i33r91o90s19l32a15v 50R53e63z75a21n15i25n39a 3868239542111

Radeji uvidim 11x titul pouzit pro to, co titul znamena, nez mit v kazdem odstavci jiny euforismus pro to same. Proste hra popisuje nekolikrat to same, takze proste pouzije stejny vyraz pro stejnou vec. Vam se to mozna nelibi, ale treba me to prijde spravne - proc hledat pro neco jiny nazev jen proto, ze uz jsem ho parkart pred tim pouzil.

+7/0
15.3.2017 6:44

J85á53c29h33y70m 86K42v36a50s69n11i66č28k13a 9391868316375

Přečetl jsem si to znovu a musím vám dát za pravdu. Při první čtení jsem si toho nevšiml, na podruhé už ano a je to otravné. Většinou by se dalo slovo "titul" nahradit slovem "hra" nebo ho úplně vypustit. I tak by dával text perfektní smysl. Než dáte mínus, udělejte to samé co já, uvidíte, že má pan Jaroš pravdu...

0/0
15.3.2017 8:15

M92i27r55o18s18l93a74v 20R67e57z71a14n40i79n74a 3228759362341

No, takze misto 11x titul tam bude 5x titul a 6x hra? V cem to bude lepsi?Pokud jste si toho napoprve nevsiml, pak to nebude takovy problem. (kolik ctenaru asi bude mit potrebu cist clanek vice nez jednou?)

+6/0
15.3.2017 8:26

A98n30d13r76e94j 63B79r52a95b57e17c 4752371187584

Zkuste si všechny tituly nahradit hrou a pak počítejte, jak často se bude opakovat hra. Pravidelně to střídám ještě s dalšími slovy, aby v jednom odstavci nebylo "padesátkrát" hra. Titul ale lidi víc praští do očí. Rada pana Jaroše povede přesně ke slohu ze základní školy.

+6/0
15.3.2017 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.