Disney & Sony Press tour, Paříž - report

  • 4
V pátek 11. ledna se ve francouzské Paříži uskutečnila Press tour společností Disney Interactive a Sony Computer Entertainment Europe, které zde prezentovaly své připravované herní trháky pro letošní rok. My jsme samozřejmě nemohli chybět, jak to vše probíhalo a do čeho obě firmy vkládají své naděje, se dočtete v této reportáži.
Hračky nás v zasedačce Disney Interactive provázely doslova na každém kroku

Jako blesk z čistého nebe dorazila v pondělí do redakce od české pobočky Sony pozvánka na tiskový den Disney Interactive & Sony Computer Entertainment Europe do Disneyho centrály ve francouzské Paříži. Slovo dalo slovo a v pátek v brzkých ranních hodinách už letadlo společnosti Air France do Paříže stoupalo z pražského ruzyňského letiště s cestujícími, mezi nimiž jste mohli najít mě, Honzu Modráka z PlayStation a PS2 magazínu a Kateřinu Kušiakovou ze Sony. Cíl cesty byl jasný - získat co možná nejvíce informací o připravovaných dětských titulech od Disney Interactive, v nichž má právě tato firma výrazný kvalitativní i kvantitativní rozdíl oproti konkurenci.

Do francouzské metropole jsme dorazili s mírným zpožděním kvůli počasí krátce po deváté hodině, o hodinu a půl později jsme pak zevlovali v evropské centrále Disney Interactive, v majestátně vyhlížející budově v centru Paříže, hodinu svižné jízdy od pařížského letiště. Jen pro představu, budova Disney Interactive sídlí v jedné z postranních uliček od hlavní třídy Champs-Elysées, kromě toho je zhruba přesně v půli cesty mezi Vítězným obloukem a Eifellovou věží. Po krátkém obhlédnutí terénu jsme tedy vpluli dovnitř a čekali, až se nás ujme početný tým organizátorů od Disneyeho a zavede nás od obrovské plochy Mickey Mouse do rozsáhlého podzemního komplexu zvaného zasedací, či chcete-li pro tyto účely spíše prezentační místnost.

Mark Hardy prezentuje připravovanou hru Peter Pan 2: Return to Never Land

Ačkoliv jsme dorazili přesně dle harmonogramu na začátek prezentace, byl tento výrazně posunut a nám tak nezbývalo, než studovat přichystané tiskové materiály a nepohrdnout bohatým občerstvením skládajícím se z výtečného francouzského sladkého pečiva několika druhů a nějakého toho pití. Po půl hodince zevlování se naštěstí slova ujal product manažer Disneyho pro Evropu Mark Hardy a víceprezident Disney Interactive Dan Winters a prezentace začala.

Oba pánové nám vtipnou formou slovně, textově i vizuálně představili hlavní tituly Disney Interactive pro následující rok: do obchodů se blížící pohádkovou arkádu Monsters od vývojářů z Pixaru, známých například titulem Toy Story, druhým trhákem pro letošní rok by pak měla být hra obsazená v hlavní roli známým pohádkovým hrdinou Peter Panem. Informace o obou těchto titulech včetně prvních dojmů z hraní vám přineseme v průběhu příštího týdne v samostatném článku.

Protože i lidé z Disney jsou si vědomi toho, že herní žurnalisté jsou stejně jako děti hraví a nemají rádi dlouhé povídání, přišlo po první části prezentace na řadu testování jimi vyvíjených titulů na přistavených konzolích PlayStation a PlayStation 2, vybrat jsme si navíc mohli z několika jazykových verzí standardní angličtinou počínaje, přes domácí francouzštinu, sousední němčinu, španělštinu či dokonce finštinu, jen čeština nám v nabídce tak nějak chyběla. Pokouším se pochopit dětskou arkádu Monsters a prokousat se jednou z jejích úrovní Museli jsme ji však oželet, stejně jako ji budou muset oželet české děti - lokalizace se totiž podle vyjádření zástupců českého Sony nepřipravuje. Číst texty v Disneyem připravovaných hrách ostatně stejně není zapotřebí, hra vás navádí sama, je lineární a poměrně snadná, proto jen zamrzí, že přítomná angličtina malého hráče jen zbytečně zmate.

Když jsme zjistili dostatek informací o prvních dvou hrách připravených na pořadu dne a sami jsme je také dostatečně zapařili, nabídli nám Francouzi lahodný oběd o několika chodech. Kdo z vás už Francii a tamní zvyklosti zná, jistě ví, že jejich oběd se většinou skládá z malých, avšak rozmanitých porcí, takže jako předkrm jsme si mohli vybrat z malých rohlíčků plněných několika druhy masa (losos, kuřecí, paštika, etc.), dále byly připraveny malé dózičky s masem a něčím, co se podobalo rýži, nejrůznější závitky, dary moře a spousta zajímavě vypadajících a ještě zajímavěji chutnajících zeleninových salátů. Pro labužníky pak šéfkuchař připravil jednohubkový zákusek v podobě opékaného krabího klepítka a věřte nebo ne, byla to opravdu lahoda.

Zmoženi bohatým obědem se všichni novináři opět sešli v zasedačce, kam jim Dan Winters nechal donést kávu, prý aby po takové porci jídla nevynesli spaní při prezentaci dalších her - arkádoidní Lilo and Stitch a klasické adventury Treasure Planet :o). V některých případech jistě dobře udělal, já osobně kafe nepiju, ale nějaký povzbuzovák se hodil, neboť po nedostatečném spánku, únavné cestě, dopoledni a obědě jsem měl při promítání trailerů a ukázek ze hry opravdu na kahánku. Bdělý jsem naštěstí vydržel až do konce přednášky, neboť se vedle naší české výpravy na odpolední část usadili někteří lidé z vedení evropského Disney a usnout u nich by byl přinejmenším trapas. A koneckonců bychom vám pak nemohli ani přinést vyčerpávající informace o konzolových Disneyovkách, které se připravují na letošní rok.

Krátce poté odpolední prezentace a tím pádem i celá páteční press-tour v evropské centrále interaktivního studia Walta Disneye skončila. A protože nám do odletu letadla zbývalo ještě pár chvil, Crazy Taxi In-Real, aneb večerní jízda na letiště pařížským taxíkem. V pozadí je osvícený Vítězný oblouk šli jsme naživo skouknout do mlhy zahalenou Eifellovku, prošli jsme se po asi nejznámější pařížské třídě Champs-Elysées, minout jsme nemohli ani Vítězný oblouk, zašli jsme si nakoupit francouzské sýry, poseděli v tamní kavárně a já nakoupil eura.

V šest hodin jsme vyrazili taxíkem z centra na letiště a kdo z vás nejel ve Francii taxíkem, pak si jen stěží dokáže představit, jak podobná je tato cesta se hrou Crazy Taxi, známou z Dreamcastu či PS2. Fakt, že Kateřina hrůzou vykvikla při honění se taxikáře s řidičem z FedExu a vzájemnému předjíždění na totálně ucpané dálnici s centimetrovými mezerami po všech stranách auta, při kterém tuhla krev v žilách i nám, otrlým řidičům, svědčí za vše :o). Ačkoliv řidičova slova „To je v pohodě,“ nikoho z nás příliš neuklidnila a my se hodinu tetelili v autě strachy (já navíc na sedadle smrti), na letiště jsme dorazili v pořádku, počkali si na letadlo i na odlet a krátce před půlnocí jsme úspěšně dorazili domů - ospalí a unavení, ale plni zážitků i nových informací.