Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Inovace i evoluce by hru urazily. Závody Distance jsou unikátním zážitkem

  0:25aktualizováno  0:25
Titul Distance závodní žánr staví na hlavu. Zapomeňte na férové soupeření a realistické okruhy. Na obtížnějších tratích je v Distance umění vůbec dojet do cíle. Tvůrci ostatně projekt nazývají závoděním o přežití.

Distance | foto: Andrej BrabecBonusweb.cz

Znalejší hráči si možná vzpomenou na tituly Rollcage a WipeOut, které svým tempem hru mírně připomínají. Na rozdíl od Distance v nich však nelítají ozubená kola až rychlostí sto kilometrů za hodinu a nepohybují se v nich lasery, jenž vaše auto instantně rozpůlí, či rozčtvrtí.

Distance jsou hardcore závody s velkým H. Zejména zpočátku budete tratě neustále opakovat, abyste se je vůbec naučili dokončit. Díky létání však ve hře lze objevit i řadu zkratek a alternativních cest, a nesmírnou zábavou je tak později i soupeření o umístění v žebříčku tisícovky nejlepších hráčů.

Titul má ohromný spád a o realismus se nijak nesnaží. Je to rychlá, arkádová hra s důrazem na svižné reflexy. Pokud máte rádi nenáročné tituly, na Distance nejspíše obratem zanevřete. A pokud ne, rozbijete u hry alespoň klávesnici.

Dobrá, s tím možná trochu přeháním. V základu je ve hře jedenáct tratí, ve kterých je obtížnost citlivě odstupňovaná. Závodění v několika prvních je přímočarou záležitostí, kde téměř není třeba létat, ani se vyhýbat nebezpečným objektům. Postupně však okruhy nabírají na komplexnosti a ty poslední jsou solidní výzvou, která zprvu nadstandardně potrápí.

Nejprve se v úrovních objevují statické objekty, o kterých hráč ví dlouho dopředu. Později přibývají například stěny, které vyskočí krátce před průjezdem, v pokročilých tratích pak před hráče ohromnou rychlostí padají třeba i skalní masivy. Na správnou reakci pak máte jen zlomky vteřiny.

Při sólo hraní to ještě tak zásadní není. V rámci soupeření po síti však závodění vyvolává ohromný adrenalin, každá chyba vás totiž může připravit o přední pozici. Tvůrci se přitom rozhodli ostatní hráče zobrazovat jen jako průjezdné duchy. I tak ale rivalita hru posouvá na novou úroveň.

Distance

Distance je přitom v základu jednoduchý titul. Nesbíráte žádná posílení, nepoužíváte žádné zbraně, je to jen „čistokrevné“ závodění. Ale právě ony překážky na cestách a občasná potřeba létat, či přeskakovat na vertikální plošiny, titul nesmírně oživují. Postupně navíc objevujete principy herní fyziky a perfektní průjezdy ještě očesáváte o nějakou tu vteřinu.

Na stávající fázi vývoje je to luxus

Hra je zatím dostupná jen ve fázi předběžného přístupu, i tomu navzdory je však až obdivuhodně odladěná. Během patnácti hodin hraní jsme nenarazili na jedinou technickou chybu, titul nikdy nezamrznul a obsahu je v něm více než dostatek.

Fotogalerie

Vývojáři se také uchýlili k poměrně geniálnímu kroku. Do titulu totiž zahrnuli jednoduchý editor tratí. Na Steamu tak lze objevit přes tři sta nových okruhů, které si jedním kliknutím stáhnete do počítače.

Kromě toho hra obsahuje i mód určený jen pro triky. V kombinaci s létáním totiž auto můžete uvrhnout třeba do piruet. V režimu stunts je v časovém limitu třeba nasbírat co nejvíce bodů a hra v tomto módu připomíná například triky na motorkách, či hru Tony Hawk Pro Skater.

Pokud tedy holdujete závodům a netrváte na jejich realističnosti, lze Distance i v rámci Early Accessu doporučit. Hra je chytlavá a díky uživatelskému obsahu může zabavit na dlouho. Grafika ve stylu filmu Tron navíc hře vyloženě sedne a kromě chytlavé náplně tak titul i lahodí oku. V takhle svěží závody už jsme tedy snad ani nedoufali.

Autor:






Nejčtenější

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.