Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Divinity: Original Sin je žánrovým protipólem Diabla

aktualizováno 
Kdo v průběhu celé té mánie kolem Diabla 3 dostal chuť zahrát si přeci jen tradičnější hru na hrdiny, bude mít možnost v novém titulu Divinity.

Hra na hrdiny Divinity: Original Sin byla jedním z příjemných překvapení letošního veletrhu E3 v Los Angeles. Jinak jich příliš nebylo. O to je výtvor stále ještě nezávislého studia Larian cennější.

Nové Divinity má na co navazovat. Série sbírá fanoušky už několik let, a přestože dosud nezaznamenala skutečný průlom mezi masy, těší se značnému kreditu. V Divinity: Original Sin chtějí tvůrci postupovat v mnoha ohledech jinak, než jak to činí jiné moderní hry na hrdiny, a přitom se vrátit ke kořenům série.

Zní to trochu zvláštně: všechno při starém, ale přesto jinak a nově? Při bližším pohledu to smysl dává. Na rozdíl od Divinity 2: Ego Draconis s jeho pohledem přes hrdinovo rameno se Original Sin vrací k tradičnímu izometrickému pohledu, o němž si mnozí myslí, že funguje už jen v Diablu.

Divinity: Original Sin

Novinkou jsou dva zároveň ovladatelní hrdinové, které si hráči mohou rozvíjet zcela podle svého gusta a bez jakýchkoliv omezení. Jinými slovy: chybí systém tříd.

Národy světa Rivellon opět ohrožuje invaze orků, kteří pro svůj účel tentokrát využívají dosud nespecifikovanou, ale každopádně smrtící magii. Hrdinské duo se této hrozbě musí postavit, ale jak už jednoduchost zápletky prozrazuje, nebude to zdaleka to jediné, čemu se hráči v Divinity: Original Sin budou moci věnovat. Na spoustě míst narazí na zdánlivě bezvýznamné, ale o to zajímavější příběhy, jejichž nitky mohou vzít do svých rukou a dopomoci k řešení.

Divinity: Original Sin

Zatímco se předchůdce Ego Draconis kompletně odehrával v reálném čase, budou se hráči v Original Sin v reálném čase pouze pohybovat. Jakmile dojde k souboji, dají jim autoři dostatek času k rozhodování ve formě tahového módu.

To znamená něco zcela jiného než v aktuálním hitu Diablo 3. Ale přesto i s ním má Divinity: Original Sin něco společného, a sice důraz na kooperativní hru. Do ní se mohou pustit až čtyři hráči zároveň. To ale neznamená, že se po obrazovce bude prohánět osm postav. V kooperaci ovládá každý hráč pouze jednu postavu.

Kooperativní hra ale ještě neznamená, že hráči musí pobíhat vedle sebe a neustále se věnovat jedné a té samé aktivitě. Naopak, Divinity: Original Sin je často vybídne, aby v kooperaci postupovali na odlišných místech, a dosáhli tak o to větších úspěchů. Typicky se jeden z hráčů může vybavovat s majitelem domu na jeho zahrádce, zatímco další hráč mu dům vybílí.

Divinity: Original Sin

Autoři kladou obrovský důraz na interaktivitu prostředí. Prakticky vše, co není pevně ukotveno nebo přibito, může být zvednuto a použito. Narazíte-li například na jedovaté houbičky, můžete jednu z nich uchopit a připevnit na svůj meč. Nejenom, že tak začne okamžitě zeleně světélkovat, ale navíc bude rozdávat i jedovaté rány.

Hra hráče nutí k chytrému postupu. Pokud se zrovna střetnete s kostlivci, kteří sestávají pouze z vysušených kostí, bude na ně obzvlášť dobře platit vše ohnivé. Pakliže se pak oheň rozhodnete uhasit deštivým kouzlem, zjistíte, že kostlivci najednou stojí v kalužích. Co do nich takhle prásknout bleskovým kouzlem?

Divinity: Original Sin

Larian Studios se spolu s hrou chystají vydat také prakticky všeho schopný editor, který ke tvorbě hry sami využívají. S jeho pomocí pak fanoušci, ale i menší vývojářská studia, mohou tvořit přídavky pro hru.

Některé z nich budou jistě k dispozici zdarma, ale autoři plánují spustit také prodejní platformu, prostřednictvím které budou moci tvůrci své výtvory prodávat hráčům chtivým dalšího obsahu. Nějaká procenta z prodeje jistě půjdou Larianu, ale i tak je to pro mnohé tvůrce skvělá nabídka.

Fotogalerie

Společnost počítá s tím, že o vývoj přídavků budou mít zájem především ze zemí, kde herní průmysl ještě nevyrostl tak, aby se nadaní jedinci mohli pustit do vlastních výdělečných projektů.

Divinity: Original Sin zatím působí jako nebývale svěží hra s řadou originálních nápadů, které se navíc nejeví samoúčelně a přeplácaně, takže by v celku měly také fungovat. Mocný editor by pak hře měl zajistit dlouhověkost.

Autor:


Témata: Diablo


Nejčtenější

Get Even
RECENZE: Get Even fantasticky kombinuje horor, detektivku a střílečku

O novince z Polska s názvem Get Even slyšíte dost možná poprvé. V originálně pojaté hře si užijete kombinaci detektivního příběhu, horroru, střílečky i...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Hitman (2016)
Vyzkoušejte si úvodní epizodu Hitmana zdarma

První epizoda skvěle hodnoceného Hitmana z loňského roku je ode dneška k dispozici zdarma na všechny platformy.  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.