Divinity: The Sword Of Lies

  • 258
Název hry dříve známé jako Project C konečně dostal finální podobu. Osobně si nemyslím, že by Divinity: The Sword Of Lies (v překladu to je něco jako Božstvo: Meč lží) znělo příliš dobře, pořád si to ještě nedokážu zapamatovat...
Divinity:The Sword Of Lies

Název hry dříve známé jako Project C konečně dostal finální podobu. Osobně si nemyslím, že by Divinity: The Sword Of Lies (v překladu to je něco jako Božstvo: Meč lží) znělo příliš dobře, pořád si to ještě nedokážu zapamatovat. Na druhou stranu tato hra slibuje tolik zajímavých vlastností, že by asi stálo za to si pro ni uvolnit těch pár bytů ve vaší paměti.

Vývojáři Divinity si dali jasný úkol: zkombinovat všechny RPG hry, které znají a vytvořit tak nejlepší kousek ve svém oboru. Potíž s podobnými tituly bývá často v tom, že nebývají nijak zvlášť originální. Uvidíme jestli se Divinity podaří překročit stín svých předchůdců a přinést něco nového. Pokud se to nepovede, je pořád ještě dobrá šance, že si alespoň zahrajeme dobrou variaci na hry jako je Baldurs Gate, Diablo a Ultima VII.

Divinity:The Sword Of Lies

O příběhu není známo příliš mnoho informací. Autoři tvrdí, že bude velmi zajímavý a komplikovaný s množstvím dějových zvratů a překvapení. Hráč bude v roli učedníka mocného mága pomáhat řešit záhady v těžce zkoušené zemi. Nemůžou samozřejmě chybět klasické rysy fantasy příběhu - války, proroctví, temná magie a spousta zlých chlapíků, které je potřeba zabít.

Je tedy jasné, že budeme ovládat pouze jednu postavu, další by se k nám měly během hry přidávat, ale bohužel bude chybět možnost je ovládat. Zajímalo by mě, co takový systém udělá se souboji, které mají být real-time s možností hru, podobně jako v Baldurs Gate, kdykoliv zastavit. Bohužel si dokážu představit hororovou situaci, kdy budou vedlejší postavy neustále umírat a nutit nás klikat na magické tlačítko Load (zrovna jsem začal znovu hrát Fallout II a už mě štve, jak si Sulik pořád nabíhá na burst-fire, asi ho budu muset někde nechat stát :-)).

Divinity:The Sword Of Lies

Zajímavou novinkou by měl systém zlepšování postav. Zde se pro změnu autoři inspirují systémem vynalézání v Civilizaci a zavádějí systém, ve kterém si hráč vždy po získání určitého počtu zkušeností vybere další oblast svého zaměření. Pokud se tedy jednou vydá cestou bojovníka, nebude už jednoduché stát se kouzelníkem - musel by začínat od začátku.

Kromě klasických vlastností RPG, jako je spousta kouzel, předmětů, zbraní a nepřátel, je tu ještě jedna věc, na kterou se můžeme těšit. Všechny věci, které v rozsáhlém světě Divinity najdeme, prý budou plně interaktivní. Interaktivita je vlastnost, kterou máme všichni ve hrách rádi a jsem si jistý, že je to právě to, čím by se Divinity mohla odlišit od ostatních her.

Kdy to všechno vyjde zatím nevíme, zatím se dá střízlivě předpokládat, že někdy koncem tohoto roku.