Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Divinity: The Sword of Lies

  12:00aktualizováno  30. října 9:47
Vydání fantasy RPG od belgických Larian Studios se zase o kousek oddálilo. Zatím se můžete seznámit s neobvyklým systémem vývoje postavy a se všemi třemi cestami, které bude hra nabízet.
Divinity: The Sword of Lies

Belgičtí Larian Studios možná nejsou v herním světě takovým pojmem jako třeba Black Isle nebo Blizzard, ale vypadá to, že by tomu tak nemuselo být napořád. Prostředkem, který by jim mohl k větší slávě na RPGčkovém poli napomoct, nepochybně bude jejich chystaný projekt Divinity: The Sword of Lies. Vzhledem k tomu, že na Divinity se pracuje už od počátku roku 1999, nastal čas podívat se hře na zoubek trochu víc, než tomu kdysi bylo v první novince.

Divinity bude fantasy RPG hra s mou oblíbenou izometrickou perspektivou a s košatým příběhem. Mezi sedmi rozličnými rasami nepanují právě nejlepší vztahy a popravdě řečeno je na spadnutí válka. Vy jste v roli asistenta kouzelníka Zandalora vysláni na zámek patřící zavražděnému hraběti. Nic víc vám o příběhu neřeknu, autoři ho tají, jak můžou.

Na začátku hry si - jak se na RPG sluší a patří - budete moct vybrat ze čtyř postav (dvě ženské a dvě mužské). Poměrně překvapivé je, že Divinity vám nejprve nabídne tutorial, kde se naučíte pohybovat, bojovat, zacházet se získávanými body a formovat svou postavu. Vaše výsledky v této testovací fázi by měly ovlivnit charakteristiku vaší postavy pro celý zbytek hry. Pokud byste rádi věděli, jak moc akční tohle RPG bude, pak odpověď zní: hodně i málo. Autoři totiž prohlašují,Divinity: The Sword of Lies že styl hraní si může každý zvolit, jaký chce - můžete si stejně tak uspořádat nekonečné rubací hody, jako je možné projít hrou až do konce s minimálním množstvím zápasů. Při padesáti typech protivníků, jejichž chování se bude měnit podle toho, jestli proti vám stojí sami nebo ve skupině, bych byla obzvlášť zvědavá na tu mírovou cestu, ale obávám se, že si ji asi zvolí málokdo :-).

Netradiční je i způsob vývoje postavy, který je koncipovaný podobně jako ze strategií známý tech tree - větvící se strom s možnostmi postupu. Každá dovednost v tomto diagramu je vyjádřena určitým počtem zkušenostních bodů, které musíte nashromáždit, než dovednost získáte. Až se vám to povede, dostanete zároveň i možnost vybrat si další dovednost, na kterou budete spořit bodíky. Dovednosti jsou přitom rozděleny do třech základních skupin (wizard, warrior a survivor), mezi kterými si volíte na začátku jen jednu. Později ji sice můžete změnit, ale stojí to cenné body, takže by si to každý měl radši dobře rozmyslet hned na začátku. Dovedností je dohromady necelá stovka a každá z nich má ještě pět úrovní.

Systém magie je s výše popsaným systémem vývoje postav úzce spjatý - existují čtyři proudy magie, každý z nich obsahuje osm kouzel, která mají taky pět úrovní. Kouzlo se naučíte tak, že ho vynaleznete a stejně v něm i pokročíte na vyšší úroveň - taky ji vynaleznete. Všechny úrovně jsou seřazeny stupňovitě pod sebou, takže většinou musíte ve vynalézání postupovat Divinity: The Sword of Liespopořadě, ale bude možné i najít magické knihy, z kterých se můžete naučit i kouzlo mimo pořadí. Zatímco magie je doménou wizardů, warior se soustřeďuje spíš na souboje a survivor na dovednosti, které se hodí pro přežití v neznámém světě. Cesta survivora je asi nejlepší volbou pro ty, co nechtějí ani bojovat ani čarovat - zato rádi kradou, plíží se a používají svoji výmluvnost k tomu, aby dostali to, co chtějí.

Zbytek informací už jen v rychlosti - souboje bude možné pozastavit, vaše spolucestovatele nebude možné nijak ovládat a mohou vás dokonce po libosti opouštět či atakovat. O enginu pro Divinity je mi známo jen to, že byl vyvinut speciálně pro tuto hru a že se s ním počítá i pro tvorbu datadisků a dalších pokračování - pokud se vám tedy Divinity zalíbí, vypadá to, že si můžete být jistí, že se dočkáte i nějakých přídavků. Kdy se dočkáte samotného Divinity, to se s určitostí říct nedá, ale poslední odklad proběhl nedávno a posunul datum vydání na březen 2001.

Autor:


Témata: Blizzard


Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.