Divinity: The Sword of Lies

  • 258
Vydání fantasy RPG od belgických Larian Studios se zase o kousek oddálilo. Zatím se můžete seznámit s neobvyklým systémem vývoje postavy a se všemi třemi cestami, které bude hra nabízet.
Divinity: The Sword of Lies

Belgičtí Larian Studios možná nejsou v herním světě takovým pojmem jako třeba Black Isle nebo Blizzard, ale vypadá to, že by tomu tak nemuselo být napořád. Prostředkem, který by jim mohl k větší slávě na RPGčkovém poli napomoct, nepochybně bude jejich chystaný projekt Divinity: The Sword of Lies. Vzhledem k tomu, že na Divinity se pracuje už od počátku roku 1999, nastal čas podívat se hře na zoubek trochu víc, než tomu kdysi bylo v první novince.

Divinity bude fantasy RPG hra s mou oblíbenou izometrickou perspektivou a s košatým příběhem. Mezi sedmi rozličnými rasami nepanují právě nejlepší vztahy a popravdě řečeno je na spadnutí válka. Vy jste v roli asistenta kouzelníka Zandalora vysláni na zámek patřící zavražděnému hraběti. Nic víc vám o příběhu neřeknu, autoři ho tají, jak můžou.

Na začátku hry si - jak se na RPG sluší a patří - budete moct vybrat ze čtyř postav (dvě ženské a dvě mužské). Poměrně překvapivé je, že Divinity vám nejprve nabídne tutorial, kde se naučíte pohybovat, bojovat, zacházet se získávanými body a formovat svou postavu. Vaše výsledky v této testovací fázi by měly ovlivnit charakteristiku vaší postavy pro celý zbytek hry. Pokud byste rádi věděli, jak moc akční tohle RPG bude, pak odpověď zní: hodně i málo. Autoři totiž prohlašují,Divinity: The Sword of Lies že styl hraní si může každý zvolit, jaký chce - můžete si stejně tak uspořádat nekonečné rubací hody, jako je možné projít hrou až do konce s minimálním množstvím zápasů. Při padesáti typech protivníků, jejichž chování se bude měnit podle toho, jestli proti vám stojí sami nebo ve skupině, bych byla obzvlášť zvědavá na tu mírovou cestu, ale obávám se, že si ji asi zvolí málokdo :-).

Netradiční je i způsob vývoje postavy, který je koncipovaný podobně jako ze strategií známý tech tree - větvící se strom s možnostmi postupu. Každá dovednost v tomto diagramu je vyjádřena určitým počtem zkušenostních bodů, které musíte nashromáždit, než dovednost získáte. Až se vám to povede, dostanete zároveň i možnost vybrat si další dovednost, na kterou budete spořit bodíky. Dovednosti jsou přitom rozděleny do třech základních skupin (wizard, warrior a survivor), mezi kterými si volíte na začátku jen jednu. Později ji sice můžete změnit, ale stojí to cenné body, takže by si to každý měl radši dobře rozmyslet hned na začátku. Dovedností je dohromady necelá stovka a každá z nich má ještě pět úrovní.

Systém magie je s výše popsaným systémem vývoje postav úzce spjatý - existují čtyři proudy magie, každý z nich obsahuje osm kouzel, která mají taky pět úrovní. Kouzlo se naučíte tak, že ho vynaleznete a stejně v něm i pokročíte na vyšší úroveň - taky ji vynaleznete. Všechny úrovně jsou seřazeny stupňovitě pod sebou, takže většinou musíte ve vynalézání postupovat Divinity: The Sword of Liespopořadě, ale bude možné i najít magické knihy, z kterých se můžete naučit i kouzlo mimo pořadí. Zatímco magie je doménou wizardů, warior se soustřeďuje spíš na souboje a survivor na dovednosti, které se hodí pro přežití v neznámém světě. Cesta survivora je asi nejlepší volbou pro ty, co nechtějí ani bojovat ani čarovat - zato rádi kradou, plíží se a používají svoji výmluvnost k tomu, aby dostali to, co chtějí.

Zbytek informací už jen v rychlosti - souboje bude možné pozastavit, vaše spolucestovatele nebude možné nijak ovládat a mohou vás dokonce po libosti opouštět či atakovat. O enginu pro Divinity je mi známo jen to, že byl vyvinut speciálně pro tuto hru a že se s ním počítá i pro tvorbu datadisků a dalších pokračování - pokud se vám tedy Divinity zalíbí, vypadá to, že si můžete být jistí, že se dočkáte i nějakých přídavků. Kdy se dočkáte samotného Divinity, to se s určitostí říct nedá, ale poslední odklad proběhl nedávno a posunul datum vydání na březen 2001.


Témata: Blizzard