Divinity: Original Sin Enhanced Edition 2015 | foto: Larian Studios

Vylepšená verze Divinty: Original Sin je jak z jiného světa

  • 0
(Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Dost možná nejlepší hra na hrdiny loňského roku se dočká spousty nového obsahu a podívá se konečně i na konzole.

Belgičtí Larian Studios jsou dokonalým příkladem toho, že herní průmysl není ještě tak prohnilý a nespravedlivý, jak se všeobecně říká. Po pravdě: při plánování schůzek na letošní E3 jsem si předváděčku konzolového portu loňského nenápadného hitu Divinity: Original Sin přidal do kalendáře pouze z důvodu, že mi tak hezky vyplňovala prostor mezi dvěma daleko zajímavějšími setkáními. A vida, nakonec z toho bylo zatím nejpříjemnější setkání letošní E3.

Vrcholná kooperace

Původně jsem chystanou Enhanced Edition považoval za bláhovou snahu vytřískat z povedené hry ještě nějaký ten zlaťák navíc, která si navíc vyláme zuby na převodu myšoidního ovládání na gamepad a celkovém nezájmu konzolistů o podobně komplexní hry.

Předváděčka Divinity: Original Sin Enhanced Edition na E3 2015
Předváděčka Divinity: Original Sin Enhanced Edition na E3 2015

Předváděčka Divinity: Original Sin Enhanced Edition na E3 2015

Hned v úvodu mi proto pánové vyrazili dech přiznáním, že gamepad jim připadá obecně při hraní daleko pohodlnější než klávesnice s myší a i ten splitscreen (rozdělená obrazovka při hraní ve dvou u jedné televize či monitoru) vypadá na velké televizi daleko lépe, než když se dva musí krčit u monitoru.

Ano, napsal jsem splitscreen, což je patrně nejvýraznější novinka, která přináší spoustu zajímavých možností. Pokud hrajete ve dvou, můžete si přerozdělit společníky podle vlastního uvážení a každý sám za sebe se klidně vrhnout do řešení úkolů na opačných koncích mapy.

V předváděné ukázce se pánové nedokázali dohodnout na společném postupu infiltrace zamčeného sklepení, a tak se jeden plížením pokusil obejít stráže, zatímco druhý se jim snažil vlichotit.

zdroj: www.youtube.com

Dokonce i v případech, kdy je jeden z hráčů v tahovém souboji, může ten druhý zcela plynule pobíhat po okolí. Tedy alespoň dokud se nedostane příliš blízko. Ovládání na gamepadu je zcela intuitivní.

Jde to i po dobrém

Kromě toho se můžeme těšit na spoustu méně nápadných vylepšení. Samozřejmostí je nový obsah, ať už jde o úkoly, kouzla nebo dokonce postavy. Doplněn byl dabing ke všem dialogům a že jich tu je opravdu mraky.

Po vzoru Mass Effetcu byl i na žádost komunity upraven konec hry, který nyní lépe reflektuje všechna náročná rozhodnutí, která jste podstoupili. Patrného vylepšení se dočkala i grafika. Tohle všechno přitom vyjde pro majitele původní hry zcela zdarma!

Sven Vincke a jeho tým se tak zcela povznesl nad zbytečnou rivalitu mezi PC a konzolemi a z obou prostředí si vzali to nejlepší. Výsledek tak bude ke prospěchu všem. A to je přeci to nejdůležitější.


Témata: E3 2015